**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

Ihastuttava kuva piprane ema:heart:

Naistenklinikalla np-ultrassa käyneet, milloin olette saaneet kutsun ultraan? Täällä on yksi malttamaton ultran odottaja...

Nettisivuista tulee mieleen seuraavat:
http://www.kidin.fi/
http://www.ticket2heaven.dk/uk/outlet.html


Lumia + Toukka 10+3
 
Lumia82 minä olen menossa naistenklinikalle np-ultraan tämän viikon torstaina, kutsu tuli tänään... Johan sitä kuumeisesti odotettiinkin kun neuvolakäynnistä on jo tasan kaksi viikkoa!! Kiitos kaikille tsempistä, onneksi pääsee jo torstaina ultraan näkemään että mikä tilanne on. Harmi vaan että miehellä on juuri silloin tentti eikä hän haluaisi mistään hinnasta olla tuosta ultrasta pois :(
 
No olipas tämäkin. Viime viikolla oli neuvola ja sieltä täti sanoi laittavansa mulle lähetteen np-ultraan. Lähetteet menee luonnollisestikin sähköisinä eli ovat käytännössä 'Lähetä' - painikkeen painamisen jälkeen kohde paikassaan. Soittelin sit tänään Äitiyspolille kun tarvi tietää milloin se aika on jotta saa laitettua työvuorotoiveen esimiehelle. No sinneppä ei kuitenkaan mitään lähetettä ollut tullutkaan. Onneksi sieltä kätilö sit antoi ajan reilun viikon päähän 17.5. jolloin on 11+6 menossa. Sanoi, että silloin vielä kerkeää. Ois varmaan jääny np-ultrat tekemättä jos en olis soitellu...
 
Uusi viikko taas ;)

Täällä on nopeaa toimintaa. Perjantaina neuvolasta laitettu lähete keskussairaalaan niin jo tänään oli kutsu postilaatikossa np-ultraan =) 19.5 on meillä aika. Sitä ennen eli 11.5 mulla on lääkärineuvola. Eli kyllä tässä nyt monenmoista muistettavaa on. Niin ja perjantaina olisi sokerirasitus :snotty: En tiedä mihin muksut laitan kun viimestään klo 8 oltava tk:ssa |O Tänään oli jo niin tuskastuttavaa kun odottelin yli tunnin yhteen verikokeeseen |O

Sitten mulla olisi huomenna soveltuvuushaastattelut kouluun johon olen hakenut. Nyt kysynkin,että kai raskauden takia saa lykkäystä?? Jos mua ylipäätään valitaan,mutta enhän mä syksyllä voi koulua aloittaa! Tämäkin tuli nyt vähän huonoon saumaan,mutta kyllä mä nyt haastatteluihin aion mennä. Täytyy sitten miettiä jos mut valitaan.

Voimia kaikille sitä tarvitseville!

LilliM ja manteli 10+1

 
Onnittelut hoya bella ja muut hyvistä ultrakuulumisista!

Onnea vielä tänään ultraan menijöille!

Mä kerroin raskaudesta ensimmäisenä mun äidille. Se oli vielä aika alussa se raskaus kun kerroin. Vähän myöhemmin kerroin siskolleni ja isälleni. Anopille kerrottiin myös. Vappuna kerrottiin uutinen miehen veljelle ja siskolle. Samaan aikaan ilmoitin asiasta Facebookisssa. Mä halusin alunperin kertoa vasta np-ultran jälkeen, mutta kun perjantaisessa ultrassa kaikki oli kunnossa niin ajattelin julkistaa asian jo nyt. Mä en myöskään halunnut raskaudesta kertoa kovin aikaisessa vaiheessa monelle, koska en myöskään halunnut joutua selittelemään monelle jos keskenmeno olisi tullut. En mä muutenkaan olisi esim. keskenmenosta mennyt miehen veljelle tai siskolle avautumaan, joten en niiden tukeakaan olisi tarvinnut. Näin meillä on aiemminkin toimittu ja se sopii meille.

Mä vietin osan eilisyötä Jorvin sairaalan päivystyksessä. Meidän nuorempi poika alkoi yöllä yskimään ja tunnistin heti, että kurkunpään tulehdus on taas iskenyt. (Hän sairasti sen saman jokin aikaa sitten myös). Ei auttanut kun lähteä pojan kanssa sairaalaan ja 2,5 tunnin odottelun jälkeen pääsimme lääkärille ja saatiin lääkitys päälle. Kotona olimme yöllä kolmen jälkeen ja vasta puoli neljältä pääsin nukkumaan. Nyt on kyllä vähän väsynyt olo.

Ylihuomenna ultraan.

Katja-75, rv 11+4 =)





 
Siis nyt alkaa kyllä ihan kunnolla ihmetyttämään että miks mulle ei tuu tuota ultra-aikaa...täytys varmaan itekki sinne soitella ku ei tosiaan oo vielä aikaa kuulunu ja mullahan tuo 11+0 tuli jo täyteen..ei oo kivaa ollenkaan ootella..

Uusille tervetuloa mukaa! Nyt olikin aika paljon porukkaa tullut! Mibetsylle erikoisheipat ku mää sain kans ekan 18v :) tosin siitähän on jo öhöm aika kauan aikaa...

LilliM: samaa mieltä mibetsyn kans että vuodella voit aloitusta siirtää, ite olin aikoinaan pari vuotta amk:sta pois ku meille synty keskosvauva, alunperin oli annettu vaan vuosi.

Piparema oli laittanu aivan ihanan kuvan! :heart:

Meillä tosiaan eilen sain sydänäänet kuuluviin sillä kotidopplerilla niin että rakaski pääsi ne kuulemaan, kuulemma liikkui aika paljon ku kuulu sellanen pauke välillä :)
Tänään aamusella huomasin että mun leuka on ihan täynnä karvoja :kieh: Eli taitaapi olla poika tosiaan tulossa...vähän kyllä ällöttävää ku saa olla sitte nyppimässä noita koko ajan ku ihan mustia vielä ovat, yöks!


 
Ultrakuulumisia täältäkin! Kaikki oli hyvin, pikkuinen oli hiukan pienempi mitä ois kuulunut olla ja la siirtyi eteenpäin 4 päivää. Eli BV päivitätkö mulle uuden la:n, 22.11. :flower: Turvotusta oli 1.4 mm. Kovasti huitoi ja heilui siellä, ihana :heart:

aletheia 11+0 (tylsää... :D )
 
Olipas tullut tekstiä, kaksi pävää poissa linjoilt ja meni ikuisuus lukea kuulumisenne :)

Uusiakin oli tullut, tervetuloa minunkin puolesta ja onnittelut plussista! :flower:
BV:lle kiitos uudesta pinosta :heart:

Iloisia ultrakuulumisiakin oli tullut, onnea kaikille ultrassa käyneille!

Meille meni vappu juhliessa, kuopukseni täyttää tänään 3v ja synttäreitä juhlittiin eilen. Ajatella, että juuri tähän aikaan 3 vuotta sitten pidin vastasyntynyttä poikaani sylissä
:'( Tulee onnenkyyneleet silmiin ja samalla huomaa kuinka nopeasti aika tosiaan kuluu...

Täällä ollaan kanssa tunnettu liikkeitä, parina iltana on masussa tuntunut pieniä muljahduksia, ei mitään suolen aiheuttamia, tosin niitäkin ikävä kyllä on ;)
Sydänääniä kuuntelen 1-2 x viikkoon, juuri äskön kuuntelin ja siellähän se löi 160-165x min.

Keskiviikkona on lääkärineuvola ja odotan sitä toisaalta innolla, vaikka en pidäkkään sisätutkimuksista... Rakenneultra-aika mulla on 5.7 joten sinne onkin sitten aikaa. Aika tuntuu onneksi kulkevan siivillä johan tuo 12 viikkoakin on kohta lusittu :D

Meillä kerrottu jo heti plussattua muutamille ja nyt tietää j tosi moni raskaudesta. Eikä tuota mahaa kyllä piiloonkaan saa, pitänee käydä ostamassa ä-housut, YÖK!

Huono olo alkaa pikkuhiljaa helpottamaan, enään illalla ja yöllä kuvottaa. jaksamisia kaikille huonovointisille! :hug:

OP ja Ti-Ti-uuu 12+4
 
Ultrassa käyty, kaikki oli hyvin :heart: pääperä mitta oli 5,6cm, ja vastaa kuulemma jo 12+3.. neuvolan mukaan mennään 11+6. mutta kyllä mä omista tuntemuksistani tuon tiesinkin ;) turvotusta oli vain 0,8, eli senkin osalta kaikki kunnossa. Mies oli ensimmäistä kertaa mukana ultrassa, kun ei varhaisultraan päässyt silloin. Oli aivan liikuttunut.. taisi sille nyt kolahtaa tosissaan että meille olisi tulossa pikkanen :D :heart:

Tervetuloa uudet :flower:

ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

saana & 12+3 (työnimi on varmasti tuloillaan :D )
 
Ihanaa kun niin monet ovat saaneet hyviä ultra kuulumisia.
Itse tunsin eilen ensimmäisen liikkeen,tais kaveri tehdä kunnon voltin ,tuntu oikeen kunnolla kun osu kohdun seinämään :) Nyt sit odotelemaan et millon ilmottelee uudestaan itsestään. Kesän lomareissua olen tänään kovasti suunnitellu,tulis se kesä jo..
 
Huomenna olisi sitten edessä istukkabiopsia, mikäli istukka on otollisessa paikassa. Jännittää aika paljon. Niin toivon, että saadaan otetuksi ettei tarvitsisi odottaa lapsivesitutkimukseen pääsyä. Taitaa olla aika lailla uneton yö edessä:(
 
piprane ema - voi että miten suloinen kuva :heart:

Sylin täydeltä onnea myös muille hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower:

Tereselle paljon voimia huomiselle! Tulethan kertomaan miten meni :hug:

Täällä poksuu tänään :heart: 12+0 :heart: ja huomenna aamulla on np-ultra! Hui että jännittää! Uskomattomalta tuntuu olla näinkin pitkällä.. viime kevään keskenmeno on vielä niin tuoreena mielessä..

Me ollaan kerrottu vanhemmille ja muutamalle läheiselle ystävälle. Jos huomenna kaikki on hyvin, täytyy kertoa töissä ja ehkä sitten uskallan kertoa myös muille kavereille... :)
 
piprane ema Ihana kuva! :heart:

Tervetuloa mibetsy :flower:

Terese Tsemppiä huomiselle! Ja voimia :hug:

Unohdin päivällä kirjoittaa, että nyt on jo reilu kaksi viikkoa seulonnasta. Soittoa ei ole kuulunut, joten eiköhän kaikki ole hyvin :heart:
 
Kiitos tiedoista,liittyen tuohon mun kouluasiaan =) Lykkäystähän mun on haettava joka tapauksessa...

Vitsi mä nukuin tossa sohvalla varmaan tunnin,ihan kauhea väsymys iski :whistle: Vaikka muksutkin hääräs tuossa vieressä niin silti nukuin ihan sikeästi!

Mä en varmaan nuku ensi yönä kun jännittää huominen "koulupäivä"!

LilliM
 
Moi

Tereselle paljon voimia huomiselle! Toivottavasti saat kuitenkin edes hieman nukuttua yöllä. :heart:

Mulla ei ihmeenpiä kuulumisia. Koko perhe flunssassa ja räkätaudissa. :snotty:
Palelee jatkuvasti ja kurkku aamuisin ihan tulessa.

Hyviä öitä, nyt nukkumaan! |O

Katti 13+5
 
tereselle tsempit tämänpäiväiseen

ultraan menijöille toivotaan hyviä ultrakuulumisia!

täällä ei oksentelu ota loppuakseen, eilenkin piti kolmesti käydä pönttöä halailemassa, onneks ei ihan joka päiväistä sentään enää ole, ehkä 4-5 päivänä viikos tarvitsee enää oksentaa, huoh!

ja kiitos teille tsemppaamisesta tän masennuksen parissa, eiköhän se tästä!

kurpitsa rv12+3
 
Kuinkas monellla täällä on alkanut maha näkyä ? :D
Mulle kun on moni nyt sanonut että sun mahahan on kasvanut , ja kyllä se siltä vähän tuntuu :D Ja ei oo enää semmonen kauheen löllö, tossa ku oli kyllä vähän mahamakkaraa ensin :D

rv 11+5
 
Huomenta! Piti tulla poksumaan rv 12 :D Huomenna olisi sitten se kauan odotettu np-ultra.

Joku oli kirjoitellut masiksesta ja täällä mennään kans melko alavireisissä tunnelmissa. Ei nyt varmastikaan masentuneena mutta jotenkin vain mikään ei innosta. Meillä on muutto neljän viikon päästä enkä meinaa saada mitään aikaiseksi. Veetuttaa ja ärsyttää kun tuntuu et pitäis jaksaa pakata ja touhuta esikon kanssa ja nauttia miehen kanssa kahenkeskisestä ajasta iltaisin mutta kun ei vaan jaksa. Haluan vaan nukkua :ashamed: Mies juswt eilen piti kauhean saarnan siitä kun en vaikuta ollenkaan viihtyväni hänen kanssaan ja ettämiksen ole onnellinen jne. Ei voi vain ymmärtää sitä että voin olla niin väsynyt että iltaisin ei oo voimia oikein muuhun kuin sohvalla makaamiseen ja nukkumaan menemiseen. Lisäksi mua stressaa muutokset joita tuo muutto tuo tullessaan ja erityisesti se miten esikoinen niistä selviää. Miehen mielestä tämäkin on ylireagointia ja ollaan lapselle ihan hyviä vanhempia. Joo niin varmaan mut kun ei riitä mulle. Koen et oon aikanani tehnyt ihan liikaa virheitä esikoisen kanssa ja nyt mulla on tosi vahvana tunne et mun pitäis pystyä parempaan vanhemmuuteen. Ihan järkyttävä stressi siis kaiken kaikkiaan. Ja sori valitus :ashamed:

Nyt ei oo energiaa kommentoida mitään muita aihepiirejä. Onneksi on vapaapäivä...

JKMS & Paavo 12+0
 
Tereselle voimia ja tsemppiä! :hug:

kultapossu, maha kyllä näkyy täälläkin :D Ei sitä enää salailemaan pysty, sellanen pötsi jo.

kurpitsalle tuosta masennuksesta. Niin ikävä tauti kuin onkin, niin selätettävissä se on :) Mun masennus"ura" alkoi esikoisen syntymästä v. 2000 ja on jatkunut synnytysten myötä tähän päivään. Mä olen selvinnyt lääkityksen ja keskusteluavun turvin, vaikkakin väliin on mahtunut huonompiakin kausia. Kuopuksen synnyttyä aloitin lääkityksen samana päivänä ja sama on edessä nytkin. Moni tuota lääkitystä pelkää, mutta mulla se on auttanut. Sinäkin selviät ihan varmasti ja saat itsesi kuntoon! :hug:
 
Huomenia!
Eilen kävin neuvolalääkärillä eikä saanu sydänääniä kuuluviin. Kova huoli siis iski mutta tänä aamuna ultrassa kävin ja kaikki loistavasti! :) 46,1mm pitkä vauveli sielä nukku niin sikeesti että joutu oikee kunnolla tökkimään että käänty niin että sai turvotuksen mitattua. Sekin oli ihan normaali 0,7mm. Ihanaa kun kaikki kunnossa, nyt voi ruveta nauttimaan olostaan! :heart:

ziziz ja katkis 11+3
 

Yhteistyössä