**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

Mulle iski flunssa ja kuumeenkin nosti :| Eilinen ilta meni oksentaessa, joten oli toooooosi hehkeä olo. Not!!! Aamulla ultraan ja sieltä pitäisi töihin vielä mennä, mutta saapa nähdä. Kuumetta jos on, niin soitan etten tule. Ultraan nyt ainakin raahaudun, pakkohan se on.

Tuplat tulee meillekin, vaikka ikäeroa tulee n. 2v 5kk. Tuo kuopus on niin menevää sorttia, ettei laudalla tule pysymään |O Ja mä kuitenkin reissaan ympäri pk-seutua kavereita tapaamassa, joten siinäkin mielessä tuplat on tarpeen. Pääsee tuo kuopuskin sitten ottamaan päikkärit rattaissa niillä reissuilla. Olen ajatellut hankkia Britaxin B-dualit. Mutta onneksi on aikaa miettiä vielä :D
 
Nippaileeko teillä munasarjoja? Mulla saattaa joskus yöllä kun käännän kylkeä vihlaista jommalta kummalta puolelta oikein kunnolla :/ Ja varsinkin eilen ja tänään päivällä on nippaillut molemmilta puolilta inhottavasti.. Onkohan se ihan normaalia..?? :$

Tiistain np-ultraa odottelen kuin kuuta nousevaa.. Miten aina tässä muutama päivä ennen ultraa alkaa jännittämään niin vietävästi ja epätoivo meinaa iskeä!?!?

Silent ja ihme 11+6
 
liirah: mä en ainakaan oo halunnu kertoa julkisesti raskaudestani jos tämä ei ois sitte ollukkaa "oikea" raskaus (esim. ku tai tm) ja lisäksi kun se kuiteski on edelleenki alkuviikoilla paljon isompi keskenmenoriski. kyllä meillä molempien vanhemmat ja yks mun kaveri on tienny alusta asti. ei se nyt sinänsä salaisuus ois mutta jos ois heti alussa menny kesken ni ois ärsyttäny ku ei se tieto keskenmenosta ois kuiteskaan menny heti kaikille. kaverilla just kävi et raskaus ei onnistukkaa ja sit puolen vuoden päästä kysellään "kumpi tuli". ja toisaalta mulla ärsyttää semmoset ihmiset jotka voi nämä iloiset asiat innoissaan huudella ja sitte ku tulee jotain surullista vastaan ni sit loukkaannuttaa jos "udellaan". näimpä siis vältän itse kuulumasta tähän kategoriaan. sama juttu mulla ärsyttää facebookissa: jotku laittaa päivityksiä joista voi ehkä päätellä jotain ja sit ku ihmiset kysyy mitä mitä mitä ni tulee hirvee valitus ku ihmiset utelee!!?? siis täh? eikö sillä päivityksellä just haettu sitä??

joo tulipa purkauduttua, sori meinaa olla vähän huono päivä menossa ni pitää sitte avautua vähän kaikesta loppuis kohta nämä hormonimyrskyt!!

tasse 12+1
 
Me ollaan kerrottu alusta asti kaikille paitsi lapsille. Viimeks meni kesken, mutta sillonki kaikki tiesi ja saatiin kivasti tukea ja sitä kaipaan edelleen jos jotain menee pieleen.

Huomenna ultra ja jännittää aivan karseesti..
Onko muita kellä just toi alamaha kipee eli ei noista sivuista ku se on ihan normihomma, mutta aivan tosta keskeltä ja semmosta paineen tunnettaki välillä.. ei osannu neuvolas sanoo tohon mitään, mutta ultrassa sit näkee et onko kaikki ok.

piprane ema ja Lotta 12+2
 
Mitä tuohon kertomiseen tulee, me ollaan haluttu pitää tieto vielä salassa aika lailla. Suurimmaksi osaksi salailu johtuu siitä, että kyseessä on esikoinen, eikä haluta, että varsinkaan sukulaiset ja vanhemmat tietää, että meillä on ollut yritys päällä. Tiedetään, että vaikkei nyt ihan nuoria ollakaan, suurimmalle osalle tutuista uutinen tulee yllätyksenä, joten itsestä tuntuu paremmalta kertoa vasta sitten kun tietää varmemmaksi koko raskauden. Ei olla kerrottu kuin parille hyvälle ystävälle vielä, edes kummankaan vanhemmat ei tiedä. Jotenkin tuntuu siltä, että tuleville isovanhemmille halutaan kertoa sen np-ultran jälkeen vasta ettei sitten tarvitse ensin kertoa ja heti kohta riistää ajatusta lapsenlapsista, jos tuleekin huonoja uutisia. Luulen, että jos olisi jo lapsi valmiiksi, niin ei tuota salailua olisi niin kovin, mutta tämä esikoishomma tekee jutusta mutkikkaamman, kun ei ole kokemusta raskaudesta eikä mistään itsellä... eipähän tarvitse sitten kuunnella niin kauaa kaikkia "hyvää tarkoittavia neuvoja", mitä tiedän ainakin anopilta satavarmasti tulevan sitten...

Muutoin täällä on nyt kova jännäys päällä, kutsua np-ultraan ei ole vieläkään tullut ja alan pelätä jo huonoja uutisia.. eilen tuli taas vessakäynnin yhteydessä verta, nyt ihan selvää jo, ja pelkään että tuo enteilee raskauden menneen tai olevan menossa kesken. Verta ei ole kyllä sen käynnin jälkeen tullut, mutta huoli on kova, kun ei ollut ensimmäinen kerta, viikko sitten oli peittojen heiluttelun jälkeen sama juttu, että verta tuli... :/

Nyt vaan pidetään täällä sormia ja varpaita ristissä, että pysyisi otus matkassa.

Siilinlapsi + öttis 10+3
 
Meitähän on menossa huomenna ja tiistaina useampi ultraan, jännät paikat. Meillä on aika vasta kahden maissa.

siilinlapsi tsemppiä! :hug: ei tosiaan kaivata enää huonoja uutisia!

kertomisesta.. me ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja sisaruksille, sekä läheisille ystäville.. aika monelle jo, pikku hiljaa lisääntyen. Töissäkin mulla tietää jo melkein kymmenkunta ihmistä kun olen yökkäilly ja pakko ollu kertoa etten oo tulossa vatsatautiin.. :D mut ei se oo haítannu, oon sanonu et vielä mennään niin alussa et ei voi tietää kuinka käy.. ja kaikki on kuitenkin hoitoalan ihmisiä niin vähän ees hajua näistä jutuista.. mut siis, mun puolesta tietäkööt kuinka moni vaan, ei voi mitään. :LOL: mut huomisen ultran jälkeen kerron sitten pomolle jos kaikki ok.

saana & 11+5
 
mä kerroin heti plussattua veljelleni, vanhemmilleni, sit viime viikolla mies kertoi isälleen, mutamalle kaverille kerrottiin pari viikkoa sitten..
töissä tietää osa ja nyt kun olen sairaslomalla masennuksen takia niin varmasti tietää kaikki niin raskaudesta kuin masennuksestakin mut tietäkööt..ei kiinnosta paskan vertaa. mä yritän nyt saada vain itseni kuntoon..oon niin pirun väsynyt kaikkeen..kaipa mulle kehkeytyy jollei jo ole niin raskaudenaikainen masennuskin viel tän hoitamattoman synnytyksen jälkeisen masennuksen kaveriks..en vain osaa nauttia tän hetkisestä elämästäni yhtään :|
 
kurpitsa on kuitenkin hienoa, että hait apua ja tunnistit itse oireesi! Onko sulla lääkitystä / puhuttu siitä? Ja sulla ei siis hoidettu synnytyksen jälkeistä masennusta mitenkään? Vai eikö sitä silloin tunnistettu / itsekkään tunnistanut?
Nyt vaan rauhassa koitat saada itses kuntoon, etkä mieti mitään muuta! Se on kuitenkin tärkeää, että sä olet kunnossa ennen kuin vauva syntyy. :hug:

Siilinlapsi meillä ei harrasteta seksiä nyt, kun mä oon niin herkkä vuotamaan. Monella muullakin tapaa voi helliä toisiaan. Ja todellakin kun siitä aina pelästyy niin pirusti kun näkee, että verta tulee. Ei mulle sitä fiilistä enää! Joten, olkaahan nyt ainakin ilman seksiä ihan suosiolla.

Silent whisperer mua nippailee ihan älyttömästi, justiinsa tonne sivuille. Tai ei se mitään nippailua ole, vaan kunnon viiltoja! Kaipa se kuuluu asiaan.

Liirah + Sissi
 
Heipat taas kaikille!

En ole tänne pitkään aikaa taas ehtiny ku kaikenlaista on koko ajan töissä ja kotona, ei sitte jää enää energiaa tänne asti, sori! :|

Oikein kunnon rutistus Teresalle ja Hugsbylle! :hug: Toivotaan että lisätutkimuksissa tulis mukavampia uutisia..

Täällä vuodetaan edelleen.. :'( Eilen taas lorahti kunnolla niin että taas sai ihan kunnolla säikähtää.. ja sen lisäksi aivan järkyttäviä puukoniskuja tuonne alakertaan sain! Miten jo nyt???
Eka kerran löysin sydänäänet viime ke ja eilen sitte löyty ku ihan kunnolla sai etsiä (meiltä löytyy sellanen 3v vanha AngelSounds)..tänään sitte sydänäänet kuulu ihan heti ku dopplerin rasvaselle mahalleni laitoin :) eli pikkuisen sydän ainaki lyö ja pumputtaaki ihan kunnolla! :saint:

Eli meilläkään ei harrasteta sitä itteään valitettavasti, seku on meiltä kiellossa niin kauan ku vuotaa...ääh...rupeaa menemään uniin tää "saamattomuus" :LOL: onneksi sentään unissani seikkaailee ikioma kultani :p

Mutta tosiaa alkaa riittämään tää vuotaminen, koko ajan saa pelätä ja tietty sitä pahinta...mitä jos kaikki ei olekaan ok? Huomenna ois tarkotus käydä seulaverikokeessa vaikkei aikaa vieläkään oo np-ultraan tullu |O ärsyttävää sekin ku huomenna tulee jo 11 viikkoa täyteen..

BV:lle muuten kiitokset uudesta pinosta! :flower:

Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään! Niin monta km:a takana ettei oikein huvita ja ku tääki on ollu mitä on vuotojen yms. kans niin ei oikein itekkään jaksa/uskalla vielä tästä nauttia. Tosin edellisestäkään ei kerrottu vanhemmille yms. ku vasta rakenneultran jälkeen oisko ollu rv23+ Me ku asutaan 400km päässä kaikista sukulaisista niin ei oikein viitti puhelimessa tällaista uutista kertoa..Mutta yks raskaudestamme tietää eli meidän 2,5v kuopus joka koko ajan hokee "vauva täällä" ja tökkii mun mahaa :) eiköhän nuo isommatki pojat kohta hoksaa ku pikkumies tuota hokee koko ajan :LOL:


 
liirah: ei sitä neuvolas tunnistettu kun mä piilottelin aluksi oireitani ja sit kun mä todella itse tunnistin oireeni ja soitin neuvolaan ja pyysin saada apua niin sieltä vaan tokastiin että kaikki äidit on väsyneitä yms. ja sit pääsin jollekin turhakkeelle juttelemaan, mikä ei auttanut yhtään mun tilannettani ja siel kävin tasan kaks kertaa, eikä siel nähty pintaa syvemmälle. siks jätin asian siihen kun ei todesta otettu. sit menin töihin kun ajattelin sen olevan ratkaisu siihen mut kuten näkyy niin pahensi tilannetta..mielestäni jos on vaan väsynyt niin tuskin sellaiset ihmiset ajattelee kuolemaa niin kuin mä olen
ajoittain ajatellut viimeiset pari vuotta. ei ole lääkitystä eikä siitä ole edes puhuttu enkä tiedä ottaisinko edes vastaan, toivon että tähän löytyisi jokin muu apu

enää en jaksa pitää naamaria yllä ja siksi pari ihmistä näki musta jo päältä ettei asiat ole nyt hyvin ja tää meidän äitiysneuvolantäti otti asian heti käsittelyyn ja sanoikin etten mä tuu jaksamaan pienen vauvan kanssa jollei mua laiteta kuntoon ennen vauvan syntymää keskiviikkona meen neuvolaan juttelemaan ja sit ne siel päättää mihin päin mut laitetaan mut luultavasti mielenterveyslaitokselle koska siel on sellaisia ihmisiä jotka oikeesti osaa auttaa.
nytkin eilen mä viel tivasin miehelleni että pitääkö mun oikeesti kertoo kaikki mitä mä oikeesti ajattelen ja tunnen..nytkin mä siin aikoisin vähätellä ja hienostella mun tuntemuksia ja ajatuksiani..enhän mä voi saada oikeeta apua jos mä alan taas piilottelemaan tunteitani :headwall:

 
Maanantaita kaikille :D
Kurpitsalle jaksamisia ja onneksi olet nyt saamassa apua ja lankakerän pää on avattu! Kannattaa ihan rehellisesti kertoa kaikenlaiset tunteet, ei ne sinua tuomitse tai sulje lukkojen taka. Ammattilaisena osaavat auttaa juuri niin, että saisit itsesi voimaannutettua uuden vauvan kanssa jaksamiseen :hug: Tsemiä käyntiin!

Kertomisesta, en jaksaisi sitä päivittelyä taas jo solisi mennyt aikaisilla viikoilla kesken. Nytkin tämän raskauden levittyä oli edellistä keskenmenoa päivitelty kahvipöydässä ja voivoteltu... Siksipä en olisi tätä raskautta halunnut julki vielä. Kun anoppi asian kuitenkin meni kaikille möläytteleen, kerroin itsekkin facebookissa, sillä halusin ystävieni tietävän ennen kuin kaikki kylän juorutantat asiaa kuulottavat kaupalla! Ja oon ihan sata varma että tämä odotus on jo käännetty niin, että olemme kauan turhaan yrittäneet ja nyt sitten tärppäs! Eräs "ystävä" nimittäin jo kysyi että jouduitteko kauan yrittämään ja kun lapsille tulee ikäeroa yli 9 vuotta niin... Oikeesti yritettiin vajaa puolivuotta :LOL: Ilkeyttäni en vain sitä kertonut, siinäpähän sitten miettivät hedelmöityshoitoja ihan rauhassa... Kylän mukaan tämä kyllä on jo ehkä kymmenes raskaus minulla, onpahan onniteltu useampaan otteeseen esim. baarissa, tulevasta vauvasta. Olivat varmaankin jo luovuttaneet kun en sitten oikeasti koskaan ollutkaan silloin raskaana, kunhan lihomiset aina vain moiseksi tulkittiin :attn:
Mutta minä hiihdän tästä töihin jatkamaan kitinää ja toivottelen aurinkoista aamua kaikille!
 
Hei sanokaas joku mulle, että mä en oo sekaisin :) Eilen illalla sohvalla istuessani tunsin mahassa semmosen pienen hipaisun, voimakkaampi kuin ilmakuplat, ajattelin sitten ettei vielä voi tuntea liikkeitä, yöunille menessäni tunsin sängyssä navan alapuolella kaksi perättäistä hipaisua :heart: Onko ne nyt sitten niitä liikkeitä?
Tanya 14+3
 
Blaah... Kamalampi olo ollu koko vapun ku mitä olisin saanu ryyppäämällä! :LOL: Siis tää pahoinvointi on jotain ihan mahdotonta. Pahenee vaan päivä päivältä. Odotan ihan kauhulla puoltapäivää jolloin olo vaan pahenee pahenemistaan. Mikäs siinä jos sais maata kotona sohvalla mutta ku istuu konttorilla..

Kurpitsa Toivottavasti saat nyt apua masennukseen. Ihme, miten sua ei oo otettu tosissaan sillon ku oot synnyttäny. Kuitenki synnytyksen jälkeinen masennus on suhteellisen yleistä. Tsemppiä!

Siilinlapselle Tsempitykset. Toivottavasti on ihan vaarantonta vuotoa sulla.

Huomenna poksuu taas! :heart:

AaVee :heart: Baby
 
Huomenia.

Me ollaan kerrottu raskaudesta ihan vain muutamille + tietty nettilistoilla ihmiset tietää. Ei olla koskaan pidetty tapana huudella asiasta,kyllähän ne sen ehtivät myöhemminkin tietämään. Ja ihan alussa en kertoisi kovin monelle siksi, ettei sit tarvitse keskenmenosta tiedottaa joka paikkaan. Seulontoja ei olla tehty eikä abortti ole vaihtoehto, joten se ei todellakaan ole tämän syy.

Ihanaa kun kaikki läskit on noussut ylöspäin niin mammahousujen kans näyttää ihan kuin olis paljon pidemmälläkin raskaana. Että voipi olla että raskaus on aika pian julkista tietoa, kun en jaksa piilottelemaankaan ryhtyä.

Muari ja Sintti rv 13+2
 
Huomentapäivää :snotty: En lukenut mitä tänne on kirjoiteltu, tulin vaan kirjoittelee kuulumisia. Mutta :hug: kaikille sitä tarvitseville! :)
MÄ olen NIIIIIN kipeä.. Mulla on ollu flunssa nyt 1,5 viikkoa eikä ota laantuakseen. Räkää olis lahjoittaa vaikka puolelle valtakuntaa, yskä on karmea ja aina ku yskin ni vattassa nippaa ikävästi. Ja jottei olo olis liian hyvä, niin päättipä toi mun juurihoidettu hammaskin alkaa taas osoittamaan mieltään.. :( Olin lauantaina hammaslääkäripäivystyksessä ja aina se vaan näyttää ihan siltä miltä pitääkin, mutta nää säryt on kuitenkin ihan tosiasia. Perjantaina sattui niin kovin, että kipu levisi kieleen ja alaleukaan, vaikka se särkevä hammas on siis takimmainen ylähammas. Nyt on antibioottikuuri menossa, mutta eipä se tunnu vaikuttavan mitään siihen hampaaseen eikä tähän lentsuunkaan sen paremmin. Huomenna taas vaihteeksi miljoonannen kerran hammaslääkärille. Avataan hammas, otetaan täytteet pois ja laitetaan lääkkeet sisälle. Ollaan kyllä hampaanpoistostakin puhuttu, ja olen siihenkin ihan henkisesti valmis, mutta toki se olis kiva jos tuo saatais vielä pidettyä suussa. Alkaa vaan tympimään kun jatkuvasti sattuu :( Vedenkin joudun juomaan pää kallellaan ettei se vesi vahingossa osu siihen hampaaseen..
 
siilinlapsi :hug: Jos ei enempää ole tullut, niin ei kannata huolestua. Oletko soitellut neuvolaan, että et ole saanut kutsua ultraan? Mun käskettiin ainakin soittaa noin viikon päästä jos kutsua ei kuulu..

Kertomisesta Me ollaan kerrottu oikeastaan kaikille jo rv8-9.. Mä en ole halunnu salailla, ja tosiaan jos jotain käy, niin kaipaan tukea. Musta näkee heti jos mun mieltä painaa jokin, ja jos tää olis salaisuus ja jotain kävis, niin kaikki utelis kuitenkin mikä on..

kurpitsa Hyvä, että hait apua kuitenkin. Pääasia on, että saat itsesi kuntoon. Vielä on aikaa parantua ennen vauvan tuloa. Puhu asioista vain suoraan ja rehellisesti. Voimia! :hug:

Crocus76 Ihana kuulla, että pikkuisen sydän lyö. Se varmaan rauhoittaa vähän, vaikka vuotojakin on.

Yritin eilen laskea niitä sydänääniä oikeen kunnolla, mutta meen koko ajan sekasin. No pääasia, et kuule kun toisen sydän lyö.

Nallu ja Hattivatti 15+2
 
Kävin tänään ekassa ultrassa ja kaikki oli hyvin :) Viikonloppuna tuli runsasta vuotoa ja se oli joku etuseinämän hematooma, pelästyin jo keskenmenoa. Mutta oli kyllä ihana saada kuvia hassun näköisestä ihmisen alusta ja kuunnella sitä sydämen ääntä :) Viikot vastasi 11+0, viimeisten menkkojen mukaan olisi vasta 10+4. On todella onnellinen olo nyt ja raskaus tuli entistä todemmaksi :heart:
 
huh, huh. Selasin viestejä taakse päin ikuisuuden, ennen kuin löysin oman viiimeisimmän viestini. Siitä onkin jo monta viikkoa kun viimeksi kirjoittelin.

NP-ultrassa kävimme perjantaina vapun kunniaksi, ja kaikki tuntui olevan hyvin! Pikkuinen rääpäle siellä hyöri ja heilutteli käsiään. Mun mielestä se kyllä muistutti vielä enemmänkin jotain avaruusoliota kuin vauvaa :D Niskaturvotusta ei ollut lähes lainkaan.

Viikkoja kasassa hurjat 12+5, ja ainakin mieheni mukaan kukaan ei VOI OLLA enää huomaaamatta mun läskimahaani :LOL:

Mukavaa toukokuuta kaikille, kohta tulee kesä! Jipii!! :)

Alex ja avaruusolio 12+5
 
Crocukselle pidetään peukkuja, että kaikki olisi hyvin. Samoin muillekin, jotka joutuvat kärsimään epätietoisuudesta!

Ja Kurpitsalle tsemppiä. Hyvä olet nyt pääsemässä avun ja tuen piiriin!!

Omasta navasta sen verran, että np ultrasta tuli hyviä uutisia. En oikeastaan ollut halunnut antaa itselleni lupa iloita koko raskaudesta ennen ultraa. Sen verran on ensikertalaista säikäyttänyt tämä marraskuulaisten pinon pieneneminen. Viikonloppu onkin mennyt hämmennyksestä toipuessa, on se vaan jotakin ohan uskomatonta, että siellä masussa tosiaan on joku, joka selvästi vilkutti meille ultrassa =)

Olemme kertoneet vasta aivan lähipiirille viime viikonloppuna. Kummallinen sattuma oli, että kouluaikainen ystäväni, jota en ole kahteenkymmeneen vuoteen nähnyt laittoi Facebookissa viestin viikonloppuna "Näin unta, että olet raskaana ja odotat poikaa. Halusin kysyä mitä kuuluu ja pitääkö uni paikkaansa".

Myös isäni, jolle kerroin raskaudestani eilen, oli viime yönä nähnyt unta, että saamme pojan. (ja annamme hänelle nimeksi Arvo =) )

Kovasti halauksia ja onnentoivotuksia kaikille marraskuulaisille. Täällä on aina kiva käydä lukemassa kuulumisia!

 
ultrassa käyty ja vilkas pikkuinen siellä oli tosin ei meinannut millään kääntyä sellaseen asentoon et sais mitattua niskaturvotuksen, mutta odotus palkittiin ja turvotus oli vähäistä =)

Ensin mittas et viikkoja 13+3, mutta sit ku pikkunen suvaitsi mennä sikiöasentoon niin viikkoja tasan 13 eli mullahan menkoista laskettuna vasta 12+3 eli pikkasen edellä mennään, mutta laskettuaika pysyi samana.
Mieluusti olen viikolla 13 jo se sopii meille :D

nyt meni vaan systeemiks uusiks ku se näytti miehen ja mun mielestä pojalta et mitenkähän tämän tyttöolon kanssa ny sitte :LOL:

tässä sintin terveiset teille kaikille

 
Tanya 82 Kyl mä uskon, että sä oot tuntenut vauvan liikkeet, eihän se mahdotonta ole, kun itsekkin tunsin esikoisen aikaan n 15-16 viikolla..

Kaameet "vappurapulat" täälläkin :x
Sais alkaa jo helpottamaan tämä huono olo! Huomenna varmaan saan verikookeiden tulokset ja sitten pitäis soitella sitä np-ultra aikaa.. No mut saa nyt nähdä pääseekö sinne ollenkaan, kun sadan kilometrin päässä pitäs käydä ja miehen pitäs saada töistä vapaata, ku muuten en sinne pääse ja lapsiakaan ei saa ottaa mukaan, ni itäs vielä lapsen vahtikin saada sille ajalle.. Huoh, on hankalaa!

puhnalle 10+4
 
Paljon on tullut uusia odottajia mukaan, tervetuloa :)
Monet ovat saaneet ultrassa taas hyviä uutisia, onnea niistä!

Täytyi vain tulla vuodattamaan, että minullakin on nyt sitten vihdoin tällä viikolla edessä np ultra! Pe tosin vasta, joten monta päivää on vielä jännittämistä :|
On jotenkin niin epäuskoinen olo, vaikka pientä öklötystä on ollut niin muuten ei kyllä oikein tietäisi edes odottavansa. Harmittaa vähän että tämä alku on mennyt näin epäluuloisissa merkeissä.. toivottavasti perjantain jälkeen jo uskaltaisi iloita ja alkaa tosissaan odottamaan, jos kaikki on hyvin niin onhan tässä vielä monta kuukautta jäljellä ;)

Mukavaa viikkoa kaikille, tulen sitten perjantaina kertomaan, toivottavasti hyvät, uutiset.

katjuska 11+2?
 
Aivan ihanan kuva piprane ema! :heart:

Kurpitsalle tsemppiä täältäkin. Muakin välillä pelottaa toi synnytyksen jälkeinen masennus. Et miten siitä sitten selviää. Ihmeellistä toi, ettei apua saa ihan helpolla. Tiedän myös tapauksen, jossa äidin masennus laitettiin väsymyksen piikkiin. Hitto vieköön. Tsemppiä kovasti, kyllä se siitä varmasti helpottaa!! :hug:

Sydänäänten laskeminen on tosiaan vaikeeta ton dopplerin kanssa. En edes yritä laskea, kunhan vaan kuulen jumpsutuksen sieltä. :)

Ihana ilma! Ajatelkaa, kohta on kesä ja sitten tuleekin syksy ja lasketut ajat lähenee, iik!!! :)
 

Yhteistyössä