**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

Hei, täällä myös uusi ilmoittautuu mukaan. Mullakin LA 3.11 ja toista lasta odotan. Synnärinä OYS. Np ultra oli muutama päivä sitten ja koska siellä onneksi kaikki ok. Maha on pullistunu jos selvästi ulos ja raskautta on jo vaikea peitellä! Väsy ja etova olo on onneksi selvästi helpottanut viime viikkoina ja toivottavasti tässä voisi alkaa jo nauttiä tästä raskaudesta :)
 
Moi

Hyvaa vappua kaikille! Meillä meni tosi mukavasti ystäväperheen kanssa ilta ja tämä päivä. Lasten kanssa leikittiin ja syötiin kuin possut :D
Äitini oli tehnyt aivan ihanaa simaa, jota oli hyvä maistella muiden nautiskellessa kuohuviinistä.

Aika stressaantunut olo, sillä maanantaina mulla on yksi viimeisistä tenteistä ja siihen pitäisi vielä ehtiä lukea. Kesäkuussa toivon mukaan valmistun vihdoin ja viimein seitsemän vuoden urakan jälkeen :whistle:

Tervetuloa uusille! :flower:

Katti 13+3
 
Hyvää vappua kaikille!! :)

Mä en ole tänne ehtinyt muutamaan päivään kirjoitella, lukemassa olen käynyt kyllä. Ehkä on parempi etten ole kirjoittanutkaan olisi tainnut tulla turhan raivokasta tekstiä :D tämä mamma on täällä ollut tiistaista asti aika tuohtuneella tuulella liittyen tästä meidän raskaudesta juoruamiseen.. meinasi jo tulla veljen vaimonkin kanssa riita kun se erehtyi kysymään että tuleeko teille vauva.. mutta se siitä..

Tänään on vappuiltu. Eilen hain läheisestä kotileipomosta kasan munkkeja.. ai vitsi kun joku osaa tehdä hyviä, slurps! Tänään käytiin parissakin vapputapahtumassa. Neiti 2v:n päivän paras juttu oli muumiheliumpallo :)

Vapputapahtumissa käyntien jälkeen pitikin sitten ottaa muutaman tunnin päiväunet :D Sais jo tämä väsymys joskus loppua. Mulle on tullut nyt sellaistakin että kauhee nälkä koko ajan mutta sitten kun rupee syömään niin ei saakaan paljon mitään alas..

Edelleen suuri huoli ja pelko persiissä.. vielä pari viikkoa näitä riskiviikkoja ja 2,5 viikkoa siihen np-ultraan. Menis nyt vaan aika äkkiä.. Toinen juttu mitä odotan kovasti on kesäloma heinäkuussa, työmotivaatio on ihan nollassa jo ihan tän väsymyksenkin takia.

T. Juli ja Nupsukka rv 9+6
 
Voi hurja ku joillakin niin suuret viikot jo menossa! =)

Mitenkäs te joilla tulee olemaan vauvan ja nuoremman välillä noin 2v ikäeroa, niin meinaatteko hankkia tuplarattaat tmv? Aikaistahan tätä on vielä miettiä, mutta mielessä itellä jo ollut..

puhnalle 10+2
 
poksumaan tulin...

ei jaksa kirjottaa muuta..taidan mennä nukkumaan |O |O

kurpitsa rv12+0

ai niin bad virgin, mun lasketun ajan vois muuttaa tonne 13 pvän kohdalle vaikka neuvolas mennäänkin ton aikaisemman lasketun ajan mukaan

 
BV:lle kiitokset uudesta pinosta. Minäkin voisin päivitellä tätä pinoa, jos haluat vaihtelua siitä hommasta.. En tosin oo ennen moista hommaa tehny joten pieni preppaus hommaan kyllä on siinä tapauksessa tarpeen :)

Eipä tänne sinänsä mitään uutta, pahoinvointi tosiaan on alkanu helpottaa - ja on toki jo aikakin ku viikkoja alkaa olla sen verran et "pitäiski" jo alkaa helpottamaan. Oon huvikseni mittaillu viime päivinä verenpainetta ja se on ollu melkoisen alhaalla.. ja olo on ollukin sen mukainen; heikotusta, huippausta jne.. ei mukavaa tämäkään :(

Sokerirasituskin on parin vk päästä (piti siirtää tuon pahoinvoinnin takia edemmäs, muuten ois ollu jo) ja sitä en kyl odota yhtään - pelkään että käry taas käy, ainaki paastojen osalta, joiden kans oli viimekski ongelmia.. kätilö tosin äippäpolilla np-ultran yhteydessä jo lohduttelikin että niille arvoille ei tahdo voida mitään.. mut tympii se silti jos taas insuille käypi tie.. |O

Eipä muuta ku nukkumaan..

Pirtsi ja kirppunen, 14+0 :heart: POKS!!
 
Minäkään en meinannut tajuta,että toukokuuhan nyt jo on ja ajattelin,että onpa hiljainen pino :D Niin,kiitos uudesta pinosta. Ei sitä aina tajuakaan,että tästäkin on oma hommansa päivittäjälle =)

Tämä päivä meni mun äidin luona. Vietettiin jo etukäteen äitienpäivää,koska äiti lähtee reissuun niin ei sitten ole paikalla virallisena päivänä. Eli syöty on munkkeja ja kakkua ja juotu simaa :p Ja taisi siinä sivussa muutakin herkkua napaan mennä :p

(.) Mun maha on edelleen tosi paisunut ja kyllä tämän raskauden vaan jo huomaa. Tänään tosin mietin sellaisen vaatetuksen,ettei kukaan huomaisi kun en ole tästä vielä sukulaisille kertonut, eikä huvitakaan |O Ja rinnat on tosi paisuksissa ja vähän sellaiset arat. Hyvä puoli tämmöselle pienitissiselle,että edes raskausaikana on isommat :LOL:

Ja tervetuloa uusille =)

LilliM + manteli 9+6
 
BV useimmiten tilaan esikoiselle merkkivaatetta. :ashamed: :LOL: Ja mies jos kysyy, että mistä tää ja tää on tullut, ni mein mamma on ne usein maksanut. :LOL: Joten älkää vaan kertoko mun miehelle, että ne kaikki merkkivaatteet maksan oikeesti mä! ;)

Hauskaa vappupäivän jatkoa kaikille!

Liirah + Sissi
 
Huomenia kaikille =)
Olipas outoa herätä äsken kun olin yksin isossa sängyssä! Mies oli pojan kanssa jääny alakertaan nukkumaan, kun itse kömmin peittoihin jo ennen ilta kymmentä... Meillä on vain alhaalla telkkari, joten sitä tiesti jääneet tuijotteleen nukahtaneet :attn: Meillä mies tuntuu "lellivän" poikaamme välillä monessa sellaisessa asiassa, josta olen kovasti eri mieltä. Esim. just nää ilta nukuttamiset, poika on jo kuiteski 8-v niin mielestäni pitäisi osata nukahtaa jo yksinkin omassa sängyssä. Mies sitä sitten silittelee uneen, mikä sinänsä on ihanaa, mutta poika ei sitten nukahda esim. kavereilla jos on yökyläilyä kokeillut... Alkaa oleen niin iso poika jo meillä että vieroitus joistain jutuista pitäis ottaa aktiiviseksi... Mutta onhan se ihanaa että mies jaksaa ja rakastaa lastaan niin paljon :heart:
Juli peesaan sinua tässä juoruamis asiassa. Vuodatinkin täällä tässä alkuviikosta, kun meinasin saada hepulit anopin juoruamisen kanssa... Ei ole kivaa tällainen! Toivottavasti saat nyt rauhassa olla siihen nt-ultraan asti! Meillä ei onneksi ollut kuin päivä ultraan, kun asia pamahti kaikkien kylän juoruakkojen huulille... Ja nämä hormoonithan ei tietenkään vaikuta reaktioiden voimakkuuteen :LOL:

Tänään taas iltavuoroon pitäisi motivoitua :| Kurjaa kun ulkonakin kaunis ilma ja joutuu olemaan sisällä! Mutta siitä huolimatta rauhallista pyhäpäivän jatkoa mammoille!!!

Zaijuska ja pikku-pumpura 14+0 "POKS"
 
Tervetuloa uudet :flower: !

Nyt on naamiaispippaloista selvitty kunnialla, eipä tietysti tarvinnu mitään krapulaa kärsiäkään :D Nyt alkaa sitten huomisen ultran jännääminen! =) Ja onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista!

nyt valmistautumaan seuraavien vieraiden tuloon. ai niin, 3-4 päivää meni lähes ilman yökkäilyä, mitä nyt hampaita harjatessa tuli, mutta tänä aamulla taas piti yökkäillä kun kotiuduin järkyttävän raskaasta yövuorosta.. mut onneks helppas sekin nopeasti.

mutta huomiseen! =)

saana & 11+5
 
Huomenta!

Mä tulin vaan poksumaan, kuulumiset kun ehdin just kirjoittaakin.

Vaikka aika tuntuu menevän niiiiin hitaasti muistan kyllä kun odotin sitä ensimmäistä poksumispäivää viikoilla 4+ ja tuntui että sekään ei tule ikinä.. silloin se että viikot on kaksi numeroisia tuntui olevan vielä ikuisuuden päässä, mutta nythän tällä jo ollaan..

Huomenna oliskin neuvola.. pitäisi jo jotakin nähdä sillä niiden about 20v vanhalla ultrallakin näillä viikoilla..

T. Juli ja Nupsukka rv 10+0 (POKSIS :heart: )
 
Minä usein myös merkkivaatteita ostelen muksuille, mies ei edes enää uskalla kysyä, että paljonko maksoi :LOL:
www.panachekids.co.uk tuolta tilailen jonkun verran, voi maksaa visa electronilla myös.
Kaksostenrattaista meille ostetaan tuplat ikäeroa 1v9kk, oon katellut easywalkerin duoja niihin saa vauvalle oman kopan, aika kätsyt pelit :D

Sokerirasitus keskiviikkona, yäk, ja sitten neuvola torstaina. Ajattelin viikolle 19 tilata sen 4D ultran niin saa kelakorvauksen siitä, kun käy ennen viikkoa 20.

kirppunen 14+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja puhnalle:
Voi hurja ku joillakin niin suuret viikot jo menossa! =)

Mitenkäs te joilla tulee olemaan vauvan ja nuoremman välillä noin 2v ikäeroa, niin meinaatteko hankkia tuplarattaat tmv? Aikaistahan tätä on vielä miettiä, mutta mielessä itellä jo ollut..

puhnalle 10+2
Meillä tulee ikäeroa noin 2 vuotta ja 6 kuukautta. Meillä on esikoisella ja kuopuksella 2 vuotta ja 3,5 kuukautta ikäeroa. Me ostimme kaksostenrattaat aikoinaan kun tämä kuopus tuli ja niitä myös käytettiin sen vuoden verran. Nyt ovat mummolan autotallissa säilössä. Olin nyt ajatellut, että pärjätään tuolla vaunut ja seisomalauta yhdistelmällä. Meillä on sitten ne kaksostenrattaat vielä varuiksi jos niitä tarvii, mutta toivottavasti niitä ei tarvita. Meillä oli esikoinen niin mahdoton menijä, ettei hän olisi laudalla pysynyt. Olin välillä vaikeuksissa kaksostenrattaidenkin kanssa kun esikoinen lähti karkuun sillä välin kun vauvaa kantokoppaan laitoin. (Se loppui siihen kun ostin lastentarvikeliikkeestä sellaisen käteen laitettavan turvaremmin > toinen pää äidin käteen kiinni ja toinen pää lapsen käteen kiinni). Tämä vain vinkiksi muillekin äideille, joilla on lapset "karkaavaa sorttia". Siihen loppui esikoisen karkailut autotielle yms. Nyt mä tosiaan toivon, ettei niitä kaksostenrattaita tarvita lainkaan, koska ovat kuitenkin aika isot ja mä nyt olen noita Brio vaunuja taas tottunut työntelemään (nekin tuntuu joissakin tilanteissa isoilta).

Täällä on myös vappu vietetty kotona ja kohta arki taas alkaa. Mulla on nyt pelot haihtuneet kokonaan pois ja mieli on tosi levollinen ensi viikon keskiviikon np-ultraa odotellessa. Kertaakaan en ole sydänääniä ultran jälkeen kuunnellut, enkä usko kuuntelevanikaan ainakaan ihan pian uudestaan. Aiheuttaa vaan turhaa stressiä, jos ei kuulukaan. Mulle riittää se, että mä näen pikkuisen ultrassa niin sen voimalla jaksan taas. =)

Tervetuloa mukaan uudet! :flower:

Katja-75, rv 11+3

 
Moikka

Kaksostenrattaat aion ostaa, vaikka meillä tulee ikäeros n. 2 v ja 10 kk.
Tykkään harrastaa paljon liikuntaa ja synnytyksen jälkeen kävely on varmaan ainoa mitä voi vähään aikaan harrastaa.
Esikoinen ei kuitenkaan kävele tarpeeksi nopeasti tai jaksa tarpeeksi pitkiä lenkkejä, joten tuplarattaat on mun mielestä meidän perheelle ihan pakolliset.

Ajan kulumisesta. Mun mielestä nyt aika tuntuu menevän ihan liian nopeasti. Odotusta on jo 1/3 takana, ja mammalomaan aikaa enää 5 kk. Kauheeta, sehän on ihan kohta! :eek:

-Katti 13+4
 
Tervetuloa uusille!! :flower:

Sokerirasituksesta Mulle ei olla neuvolassa puhuttu mitään sokerirasituksesta, vaikka luulen et mun kuuluisi sinne mennä.. :eek:

Allergialääkkeistä Mä menin perjantaina apteekkiin ostamaan allergialääkkeitä, mut enpä mä mitään sieltä saanu. Apteekista sanottiin, että ei ne käy raskaana oleville ja et pitää jutella lääkärin kanssa. No mun neuvolalääkäri sanokin mulle viimeks että kyllä ne käy, mee vaan apteekkiin. Nyt joudun sit varaamaan ajan ihan "normi"lääkärille erikseen, et saan reseptilääkkeitä :headwall: Kyllä ottaa päähän.. Mikäköhän tunari mulla oikeen on neuvolalääkärinä :kieh:

Sydänäänistä Te joilla kuuluu sydänäänet, niin näyttääkö tein doppleri kuinka monta kertaa sydän lyö minuutissa? Mulla kun ei näytä, enkä pysty laskemaankaan. Se on niin nopea ja kun laskussa pääsee rytmiin ni sit tulee ne viuh viuh äänet ja meen sekasin..

Nallu ja Hattivatti 15+1
 
Heissan!
Ikäeroa lapsille tulee n. 1v8kk ja jonkinmoiset kaksosrattaat tulee kait hankittua, vielä ei oo kerenny oikeen perehtyä.
Vappu meni hienosti ilmasta huolimatta. Aattona oltiin miehekkeen kanssa grillaamassa ystävien kans. Yks kaveri sit huomas että oon raskaana ja kehotin sit olemaan vielä kertomatta kellekkään. No, muutaman minuutin päästä sit puolet tiesi :kieh: että ku pisti vihaks!
Huomista neuvolalääkäriä ja tiistaista ultraa odotellessa! :wave:

ziziz ja katkis 11+1
 
Saanko mä kysyä jotain? Miksi te ette halua kertoa odotuksesta ennen kuin vasta joskus np-ultran jälkeen? Jos sieltä löytyykin jotain vikaa, niin sitten voi tehdä abortin kaikessa hiljaisuudessa, vai? Mä oon ainakin kertonut alusta asti kaikille, jos keskenmeno tulee / np- ultrassa on jotain vakavaa, niin saan ainakin tukea ystäviltä ja perheeltä, joka on jo tiennyt asiasta ja ovat iloinneet kanssani odotuksesta. Toi on tietysti vaan mun ajatus, mut en mä suuttuis jos joku arvais mun olevan raskaana! Mähän kannan uutta elämää ja se on hienoa jo mikä! :heart:

Onko teillä loppuneet oireet kuin seinään? Mulla huoli nostaa päätään, kun tuntuu ettei ole ollenkaan niin paha olo, eikä väsytä edes niin paljoa kuin ennen. Ja viikkoja ei kuitenkaan oo kuin se 9.

Kaksostenrattaista ollut puhetta, meille ei tule niitä. Ikäeroa tulee 2 v 10kk, niin ajattelin että selvitään ihan vaan noilla yksösen vaunuilla. Ja meidän esikoinen kun on kova kävelemään. :D

Nallu kysyi, näkyykö dopplerissa sydämensyke numeroina, niin ei mulla ainakaan näy. Mä koitin esikosesta laskea niitä, mutta toivotontahan se oli! :D

kirppunen mä taidan mennä heti katsastaa ton osoitteen. Joskos meidän "mamma maksais taas"! :LOL:

Liirah + Sissi
 
nallu niissä uusissa angelsounds laitteissa näkyy syke, mutta vanhassa ei. Mä oon vaan laskenu silleen, että otan aikaa 15 sek puhelimesta ja sillä aikaa lasken sykeen ja kerron sitten 4:llä :)

Mulla ei enää oireita oikeastaan ole...jumpassa vielä rinnat tuntuu kipeiltä, mutta muuten ei. Ja tietty pissattaa koko ajan ja ummetus :kieh: No duphalac on mun kaveri.

Vappu meni herkutellessa ja mun äiti tuli käymään vappupäivänä..oli mukavaa. Hän on ainut joka tietää sukulaisista tästä raskaudesta.

Mutta nyt haminan reissulle ja sit combat sekä pump =)

Riikka & öttiäinen 12+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
Saanko mä kysyä jotain? Miksi te ette halua kertoa odotuksesta ennen kuin vasta joskus np-ultran jälkeen? Jos sieltä löytyykin jotain vikaa, niin sitten voi tehdä abortin kaikessa hiljaisuudessa, vai? Mä oon ainakin kertonut alusta asti kaikille, jos keskenmeno tulee / np- ultrassa on jotain vakavaa, niin saan ainakin tukea ystäviltä ja perheeltä, joka on jo tiennyt asiasta ja ovat iloinneet kanssani odotuksesta. Toi on tietysti vaan mun ajatus, mut en mä suuttuis jos joku arvais mun olevan raskaana! Mähän kannan uutta elämää ja se on hienoa jo mikä! :heart:
Liirah + Sissi
Itse olen kertonut asiasta molempien vanhemmille, veljelle ja kahdelle parhaalle ystävällä suht aikaisessa vaiheessa. Kerroin heille oikeastaan juuri siitä syystä, että jos jotain menee pieleen, saan heiltä sitten tarvittavan tuen. Missään nimessä töissä tai muille sukulaisille ei käynyt mielessä kertoa ainakaan ennen ekan kolmanneksen loppua. Muun muassa omat isovanhempani ovat sellaisia hösöjä, että jos tietäisivät, niin olisivat ostaneet vauvalle jo vaikka mitä tähän mennessä, vaikka olisinkin kieltänyt. Mitään en ole vielä vauvalle itsekään ostanut, enkä nyt tietty ostakaan ennen kuin tiedän onko kaikki on hyvin kromosomien kohdalta. Ja itse asiassa tuo seulan tulos pelästytti niin, vaikka kaikki olisi hyvin tässä vaiheessa, uskon että muille sukulaisille tulemme kertomaan vasta rakenneultran jälkeen.

Terese ja rv 12+5

 
liirah mä halusin odottaa kertomista np-ultraan sen takia että tiedän onko siellä yksi vai kaksi vai ylipäätään mitään. Mulla on tiistaina np-ultra mutta viime maanantaina kun olin lääkärillä eikä se saanut sydänääniä kuuluviin niin katsoi ultralla ja näin että siellä yksi möyrysi kovasti niin sen jälkeen oon nyt sitten juorunnut kaikille, Tiimarinmyyjällekin jonka satuin eilen vapputorilla näkemään :LOL:

Paras kaveri oli jo epäillytkin kun oon laihtunut niin paljon(aivan kuin esikosta) Eilen kun olivat meillä grillaamassa niin kerroin. Mutta ei tosiaan tullut yllärinä.

Tuplarattaat meillä on, noilla muksuilla kun ikäeroa liki 1v4kk. 8kk ne oli ahkerassa käytössä, sitten esikoinen ei enää suostunut istumaan.
 
Tuosta kertomisesta. Me ollaan kavereille ja joillekkin sukulaisille kerrottu. Mun äidille ja sukulaisille ei olla karrottu ku he on just sellaisii et juoruavat kaikille ja päivittelevät asiaa |O Ja mua kauhistutais kertoa sitten jos jotain ikävää sattuu ja he sitten yhdessä voivottelevat ja surkuttelevat.koko suvun kesken.Ovat kyllä rakkaita ja ihania ihmisiä mut en tykkää et minusta ja perheestä juoruillaan koko suvun kesken.
Lapsille ei olla vieläkään kerrottu.Just sen takia jos jotain sattuu ja kun ei he vielä ymmärrä edes aavistaa miksi äiti on lihonu.Sitten kerrotaan kun maha pömpöttää niin et ei voi olla huomaamatta.

Nallu Mulle kans apteekissa sanottiin et he ei voi suositella mitään allergia lääkettä.Lääkäriltä kun kysyin niin hän sanoi et ei ole sellaista lääkettä mikä olis just raskaana olevalle mut sanoi et histec on sellainen mitä voi käyttää...Suositteli kuitenkin aluksi nenäsumutetta ja silmätippoja mut jos eivät riitä.

Sintsu 13+5
 

Yhteistyössä