MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Minnäille todella suuret pahoittelut :hug:

Yritän kovasti uskoa, että tämä meidän pikkunen pysyy matkassa. Viikkoja ei kyllä ole vielä kun 9+4.. Siinä olis kuva tän päivän ultrasta. Eihän tuosta vielä paljoa mitään näy, mutta kuitenkin. :heart:
http://www.facebook.com/photo.php?pid=31154518&l=4fc7aeb073&id=1038381611
 
Kiitos paljon OP-81 :)

Minnäi Pahoitteluni :hug: Todella ikävä uutinen :(

liirah Tuskinpa zumba keskenmenoa saa aikaan, vaikka rankkaa olisikin. Toivottavasti kaikki hyvin :hug:

Bigwish Varmaan olen pisimmällä, ainakaan en ole huomannut että joku olisi ilmoittanut mua isommat rv:t. Saa nähä muuttuuko LA huomenna..

Elina-87 Ihana ultraäänikuva, vähän ajan päästä pieni on jo 3cm pitkä!

Pitäkäähän peukkuja mun huomisen ultran vuoksi :)
 
pahoittelut menetyksen kohdanneita :hug:

useampi olikin saanut hyviä ultrakuulumisia, onnea niistä =)

tuosta dopplerista, ei mua haittaa vaik muut sen ostelee, itse vain panikoittisin turhaan kun en kuitenkaan osais ettiä niitä sydänääniä oikeesta paikasta..meen sit tarvittaessa neuvolaan tai suoraan äitiyspolille jos murehdin..kaikkea voi kuitenkin tapahtua vaik viikkoja olis miten paljon joten päivä kerrallaan..

omaan oloon ei ihmeempiä, oksu lentelee edelleen..tänään tosin olen oksentanut vaan kerran..jospa se tästä rupeis pian helpottamaan

mul on ihme himo limpparei kohtaan..normisti en ees juo limpparei mut nyt raivaan tieni heti jos näänkin jaffaa :p

 
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille :hug:

elina-87 aivan ihana kuva, oma kuvani oli paljon epäselvempi, ja lääkäri antoi minulle kaikista huonoimman kuvan, ei noin lähikuvaa, että ärsytti!!

ON: oma ultraus oli tänään, ja siellä se nykerö olla köllötteli ja lääkäri kertoi kaiken olevan mallillaan! :heart: Kovin nopeasti se oli ohi, ihan kuin lääkärillä olisi ollut kiire jonnekkin, olin päivän viimeinen asiakas meinaas...

Kysymys: Mitä olette kuulleet, saako raskauden aikana hiuksia värjäillä??? Olen menossa huomenna parturiin laittamaan tukkaa taas kuosiin, ja unohdin tänään neuvolassa asiaa kysäistä.... :ashamed: Olen kuullut niin erinäisiä mielipiteitä asiaan, etten tiiä mitä uskoa..
 
jenspa Mä kysyin kampaajalla käynneistä neukkatädiltä, niin se nauro mulle ja kysyi, että mistä oot kuullut että ei suositella värjäämään tukkaa. Sanoi, että käy vaan huolletta, ei pitänyt todennäköisenä että ne värit päästä alas saakka menisi, ja lisäksi mainitsi että onhan sullakin oikeus näyttää hyvältä =)
Varasin tänään juuri itselleni kampaajan 26.4 :heart:
Tanya ja hattivatti 11+4
 
Heippa kaikille!

Minäkin voisin jo uskaltaa liittyä mukaan, vaikka ekat neuvolat ja ultrat on vielä käymättä. Taustalla olen lueskellut, mutta nyt vasta oikeasti alan uskoa olevani raskaana.

minnäi :hug: kova paikka, tiedän kokemuksesta.

BV Olen siis helmikuussa 09 syntyneen pojan äippä ja nyt odotellaan kovasti pikku kakkosta. Synnyttämään tulen K-SKS:ssa ja alustava laskettuaika olis 20.11. Samalla päivällä näytti olevan moni muukin. =)

Jatkuva kuvotus täälläkin päällä ja ulkonaolo auttaa. Viime lauantaina tosin napsahti jalasta nivelside ja kepeillä mennään, joka taas hidastaa ja vaikeuttaa ulos lähtöä ja ulkoilua ylipäätään.

Palaillaan ja kaikille masua kasvattavia tuulia!
 
Hei! Täällä olis kans yks joka haluais mukaan :) esikoista odottelen ja viikkoja ois takana 11+6 ja laskettu aika on loka ja marraskuun vaihteessa!
Oon jo pidemmän aikaan lueskellu täällä mutta ei oo tullu kirjoteltua itse :)
 
minnäille: :hug: voi pientä myryä :(

muille hiustenvärjäystä pohtiville: mä olen ajatellu ihan samaa et onkohan se hyväks? en mäkään jotenkaan uskois et se väri sieltä päästä jotenki pomppais vauvaa härnäämään mut silti mietityttää..en oo ikinä ennen ees värjänny hiuksia mut nyt jotenki aattelin pyhittää tän odotus ajan itteni hemmottelulle ja piristää itseäni kampaaja käynnillä :)
sit dopöeria en aio hommata sillä pidän sitä turhana kapistuksena ja kyllähän ne neuvolassa huolehtii siitä sydänäänten kuuntelusta :)
badvirgin: noista sun kuvaamista liikkeistä niin ootkos varma et ne ei oo vaan kohdun kasvu tuntemuksia =) mulla ainakin tuntuu kaikenlaisia outoja nippailuja,vihlaisuja ja jonkun moista liikehdintää alavatsalla mut luulempa et ne on merkkejä kohdun kasvusta ja siitä et vauva tarvii kasvaessaan lisää tilaa :heart:
väsymys on tullut tännekkin seurakseni tosin tää karmee flunssakin tekee sitä..jaksaiskohan sitä nousta ja lähtee töihin vai jäiskö kotiin masua kasvattelemaan ja lepäilemään =)
hipsu86 ja rv 11 poks.
 
Ei nää vihlaisuja, eikä mitään kohdun kasvuunliittyvää ole, samanlaisena viime raskaudessakin liikkeet alkoi tuntua.
Mä en muista nyt milloin silloin alkoi niitä tuntua, onhan tolla Chillillä jo jonkun verran mittaa,kun pää-peräkin oli jo 45mm ja kädet plus jalat siihen päälle :D

Väsyttää, nyt aamukahville ja sit perehtyisi päivittämiseen :)

BV ja Chilli 11+4
 
Minnäille iso :hug: Nää uutiset on aina niin surullisia.

Liirah tuskin se zumba ainakaan normaalia raskautta keskeyttäisi. Onko sulle lääkäri sanonut mitään liikkumisesta? varmasti kannattaa kuitenkin kertoa asiasta, jos vaikka sitten joku tekisi tutkimuksen, että miksi vuotaa.

Täällä herättiin just ja iltavuoroa odotellaan. Olisi loppuarviointi tänään ja kattoo mitä ne sanoo tuosta 3 päivän saikusta.
Kyllä mullakin tuntuu kaiken maailman juttuja tulta vatsasta, mutta ainakin minun kohdalla vauva on vielä niin pieni ja sen lihakset hyvin heikot ja kohtukin aika paksu, että ei ne kyllä liikkeitä ole =)
Riikka & öttiäisvauva 10+1 :heart:
 
Vuotoa tulee edelleen. Jos tästä vuodosta alkio selviää, ni on kyllä todellinen sissi!! Mulla on jotenkin kyllä ihan rauhallinen olo. Mahaan ei satu vieläkään, mutta jos tästä vuodosta vauva selviää, ni on kyllä kumma. Kai se johtuu osittain siitäkin, että silloin reilu viikko sitten surin ja itkin. Jotenkaan en vielä ollut edes tajunnut että kyllä tässä raskaana ollaankin. Ja kyllä mä edelleen toivon, että alkio jaksais pysyä matkassa, mutta tuskin.
Silloin tiistaina näkyi kyllä sykekin ja lääkäri sanoi että kun syke näkyy, niin se vähentää keskenmenon riskiä jo kovasti. Toisin tais meillä käydä. Oottelen kahdeksaan ja soitan sitten neuvolaan, kysyn jos sieltä sais lähetteen Tyksiin, ne kun ei enää ota vastaan ilman lähetettä.

BV kyllä mä uskon että tunnet liikkeitä. Esikoisesta oon ihan varma että tunsin ekan kerran liikkeet np-ultrassa (kun oli kovakourainen ultraaja), tosin sen jälkeen tunsin seuraavan kerran vasta joskus viikolla 18-19. :heart:
 
Liirah täällä kanssa peukutuksia, että on vaan harmitonta vuotoa. :hug:

BV Miksi ei voisi olla liikkeitä? Kyllä mä olen sitä mieltä, että useamman kerran ne jo tunteneena tiedät miltä ne liikkeet oikeasti tuntuu :)
Mulla ollut kanssa pulpahduksia masulla, mutta väärällä puolella joten mulla ainakin oli suolesta johtuvaa pulputusta.


(.) Eilen tuli doppleri ja aikani etsittyäni ( aluksi vatsan väärältä pulelta :) ) lopulta löysin kuin löysinkin pikkuisen sydänäänet :heart: shiu-shiu-shiu... sieltä kuului, ihanaa!!! Ja viikkojakin vain 9+3 :)Eli kohtu ei tälläkertaa ole taaksepäin kalleellaan...

Mä olen tuntenut ekasta liikkeet vasta 20+ viikolla ja kakkosesta tunsin 16+ jotakin. Kyllä se vaan kummasti aikaistuu seuraavissa odotuksissa :)

Oikein mukavaa perjantain jatkoa kaikille! Ja ultraan menijöille tsempitykset!! :)

OP ja Voitto 9+4

P.s BV mulle voi lisätä tyttöolon :) kaunis kiitos :flower:
 
Mä olen kans ollut vähän skeptinen ton jutun suhteen, ettei muka sais hiuksiaan värjätä. Mut pari mun kaveria on niin "sinisilmäisiä", että uskoo kaiken, mitä kuulee, mitä muka ei saa raskaana tehä. Mun äiti sanoi, et elät ihan normaalia elämää, et ei raskaana kannata ruveta miettimään ja pelkäämään joka tekoaan ja ressaamaan. Muutenhan sitä ei uskaltas kohta muuta tehä ku istua neljän seinän sisällä pahaa maailmaa piilossa! Mut siinäki sit on se riski, et seinät kaatuu päälle tai katto putoaa?? :kieh: Juu, meen tänään kyl ihan normaalisti parturiin ja värjäytän hiukseni, en mä halua riehtiläiseltä näyttää! :LOL:


liirahille
tsemppihali :hug: Toivotaan parasta!! :heart:
 
Voi Minnäi :'( Voimia eteenpäin sinulle. Toivottavasti sinulla on ympärilläsi ihmisiä joille voit purkaa ja puhua? MInua ainakin auttoi km jälkeen ystävien tuki ja läsnäolo kaikista eniten :hug:

Jaksamisia ja viikonloppuja muillekkin, tämä mamma lähtee tästä töihin =)
 
Minnäi :hug: Olen niin pahoillani :(

Liirah Tsemppiä!! Toivotaan että pikkuisella on kaikki hyvin.

Täällä ei mitään uutta.. päätä särkee ja väsyttää ja kuvottaa, onneksi on perjantai.. Ajattelin tuos jo että voisin lähteä töistä pari tuntia aiemmin, pitää vaikka lomatunteja..

Eilen tuli sitten se kotidopplerikin ja pitihän sitä testailla mutta niinkuin tiesinkin niin eihän sillä mitään kuulunut. Esikoisen sydänäänet kuului hyvin kun mamma leikki lääkäriä :D

Kivaa perjantaita ja viikonloppua!

T. Juli ja Nupsukka rv 7+5 (7+6)
 
Iiirah, mä mietin täällä myös, että selvisikö sulle se vuotojen syy silloin lääkärillä? Ajattelin vaan, että vuotoihin voi olla useampi syy, eikä aina tarkoita pahinta eli keskenmenoa. Hyvä kun menet mahdollisimman pian ultraan. Parempi tietää heti missä mennään, eikä kärvistellä kauheassa epätietoisuuudessa. Varmaan se vuotojen syykin sitten selviää jos ei ole vielä selvillä. Keskenmenoa ei voi itse aiheuttaa, mutta parempi pelata varman päällä ja jättää zumbaaminen toisille kunnes tilanne täysin selviää. Pidän peukkuja sulle, että kaikki on vuodosta huolimatta hyvin! bd :heart:

Täällä Espoossa on kamalan harmaa ja sateinen keli. Hyvä päivä jatkaa eilen aloittamaani siivousta. Ulos ei huvita kauheasti mennä kun sitä tuhkapilveä on tänään tulossa tännepäin, eikä kauppoihin vissiin ole asiaa. Täytynee sitten lasten kanssa kehitellä jotakin kivaa tekemistä täällä sisällä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Nallulle onnea tämänpäiväiseen ultraan vielä!

Katja-75, rv 9+1 ultran mukaan

 
Huomenia!

Täällä eka neuvola takana ja ultra-aikaa odotellessa. Ei kuunneltu edes sydänääniä, niin ihan hölmö olo täytellä jotain neuvolakortteja kun en oo edes antanu ittelleni lupaa ajatella olevani raskaana...

Hiusten värjäämisestä. Mä olen asiasta kysellyt paljon ja tutkinu silloin esikoisen aikana. Sellainen kuva mulle jäi, että joka tapauksessa ne on ylimääräisiä myrkkyjä ja kemikaaleja, jotka päänahan kautta sitten pääsee elimistöön, varsinkin jos on päänahka yhtään rikki. Ja jossain oli suositus ettei raskauden ekalla kolmanneksella värjäilisi. Ja sitten oli sellainenkin että raidat ois parempi vaihtoehto, sillä silloin väri ei ole kosketuksissa päänahkaan. Ja olikos se niin että mustassa värissä oli viel enempi jotakin... Sitten taas toiset vakuuttaa ettei ole mitään haittaa ja onhan ne parturitkin ku on raskaana niin joka päivä niitten värien kanssa kosketuksissa, mene ja tiedä. Mä en koe että olisin mitenkään erikoisen hysteerinen ja varoisin kaikkea, mutta pelaan varman päälle ja pärjään oikein hyvin ilman väriä tämän hetken. Mutta jos se ny jotenkin tosi vaarallista olisi niin kyllähän siitä olisi juttua ja siitä puhuttaisiin varmasti.

Vaahtis ja möhkis 9+1
 
Masentava ilma ainakin pk-seudulla, vettä sataa ihan kunnolla. Jäin sitten tänään kotiin nukkumaan, kun ei vaan huvittanut mennä töihin ja mulla on päiviä sisällä, niin miksipä en ois jäänyt. Nukuin harvinaisen pitkään klo 9, ja kävin heti aamusta 20km pyörälenkillä. Viikon oon pyöräillyt tollasia lenkkejä joka päivä, täytyy nauttia kun vielä voi =)

Edittiä: Mua naurattaa vieläkin miehen puheet viime yönä, kun mulla on tunnetusti erittäin temperamenttinen luonne, ja mies pyysi mua pitämään sen luonteen piirteen kurissa odotusaikana, koska vauva kuulemma oppisi sen ennen syntymää :LOL: Ei kai sentään?
Tanya & hattivatti 11+5
 
Itse pa-ka:na voin sanoa teille hiusten värjäystä miettiville, että antaa mennä vaan =) Ihan urbaanilegendaa että hiusväri olisi vahingollista, jos se jollekkin jotain tekee, niin enemminkin äidille, kuin sikiölle. Jos iho on rikki tai on yliherkkä jollekkin ainesosalle, voi saada allergisen reaktion tms. Jos verenkiertoon jotenkin väriä saataisiin, mitä ihmettelen suuresti kun kyseessä ei ole edes lääkeaine.. niin määrä olisi kuitenkin niin pieni, ettei siitä vaaraa ole. Tottakai ihoon imeytyy pakostakin väriä, mutta suurempi vaara altistua allergialle on työntekijällä itsellään, joka päivästä toiseen hengittää ja näprää näitä aineita :) Nykypäivänä on sallittu enää tiettyjä ainesosia tietty määrä, jotta ne olisivat terveellisimpiä käyttää.

Mustalla värillä ei ole eroa muiden värien kanssa, sama sisältö. Sininen väri suoraväreistä tms. on poistettu terveyssyistä markkinoilta.

Mikäli hiusväreistä olisi oikeasti vaaraa odottavan äitin masuasukille, ei odottavia äitejä asiakkaiksi otettaisi :)

Enemmänkin puhutaan siitä,mitä tapahtuu itse värille, koska toisilla hormonimuutokset ovat niin kovia ja hiuslaatu muuttuu, ettei väri tartu (permanentti on esim. sellainen joka ei kaikille raskausaikana onnistu).


Asiasta kukkaruukkuun, eka ultra takana ja vooooi mikä pieni siellä odotti :D Laskettu aika siirtyi 11.11.(kuten veikkasinkin..) Toinen ultra 2vkon päästä jolloin la varmistetaan :) ihanat 3 kuvaa saatiin kotiin ja hoitaja oli kyllä niin ihana. Oli hymy herkässä kun pienoisen siellä näki, näytti että sillä oli hikka, kun se hyppi :heart:

H3idi ja TiinaTapani 10+1 (vanhan laskun mukaan olis ollu 11+6)
 

Yhteistyössä