Siis kattotuulettimen omistajat...Miten päin sen kuuluu pyörii kesällä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai sillä ole väliä vai onko? meillä taitaa toi tuuletin muutenkin pyöriä tuolla katossa yhteen suuntaan :D

Meillä on kesä ja talviasento siinä... eli talvella kierrättää lämmintä alas ja kesällä kylmää... Mut ku ei me muisteta kumminpäin sen kuuluu tehä mitä... :D
Toisellapäin viileetä tuntuu kyllä keskellä... mut tuntuu ettei ilma oikeesti silti vaihdu, että onko se silti sillon oikeen vai väärin? :D :D :D
 
katinka
meillä kyllä pyörii vastapäivään.. Jos siis katsot tuuletinta alhaaltapäin, niin silloin vastapäivään. Ja tuo on mun tietääkseni se kesäasento. kokeilin toiseenkin suuntaan ja silloin ei mun mielestä viilentäny. katkaisija on ala-asennossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:
Isäntä oli sitä mieltä et myötäpäivään on kesä.
(Mä ees tiennyt et suunnan saa vaihdettua :whistle: )

Ahaa... Mut mitenkä se sillon toimii, pitkällä aikavälilläkö? Kun myötäpäivään pyöriessä tuntuu koko ajan vaan kuumalta..? :D Mä oon hankala, ai nou :D
No emmää vaan tierä!
Mut niin tuo väittää paketin kyljestä lukeneensa...
Onkohan noissa kaikissa lavat samoin päin kallellaan?

Meillä kyllä viilentää näin päin...

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mene seisomaan alas, ja jos se "tuulettaa" niin kesä asento, mutta jos talvi asento, se tavallaan "vetää"/"imee"....... :)

No TÄÄ helpotti... kiiitooos...
Ja tiedotus muille meillä se pyörii tällee että tuulee alla ja nimenomaan pyörii nyt myötään... :D Että kai niissä on sitten eroja....
 
vierailija
Ei se tuuletin lämmitä, eikä jäähdytä huoneilmaa.
Liikkuva ilma voi ottaa lämpöä iholta, jolloin ilma tuntuu viileämmältä.

Puhalla kuumassa saunassa ihollesi niin vaikutus on päinvastainen Ei saunan ilma puhalluksestasi lämpene, vaan ilma tuo uutta lämpöä ihollesi ja näinollen tuntuu kuumemmalta.
 
vierailija
Toisinpäin puhaltaa ylhäältä alas = lämmintä alas ja toisteppäin. Elikkäs sen mukaan säädetään haluaako sen lämpimän yläilman käyttöön vai ei.
Teoriassa näin. Käytännössä olen havainnut, että se on aina viileämpää kun tuuletin puhaltaa kohti. Eli se lämmin ilmavirtaus katosta alas on viileämpi kuin "kylmä" ilma alhaalta kohti kattoa.
 

Yhteistyössä