MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Mä kans olen päättänyt (ainakin toistaseksi) et en osta sitä dobbleria.Ku en ole yhtään varma et se mitenkään helpottais mun murehtimista.Vaikka kiva se olis välillä kotona kuunnella...

Mä kävin ostaa tänään muutaman uuden paidan.Mä en voi ymmrtää miten mun maha on jo niin iso.Ja hirvittää jos siellä ei olekkaan enää elämää.Vaikka mä olen sitä mieltä et kai siellä on...Onneksi maanataihin ei ole pitkä aika.Jos sitten ei enää tulis ikäviä ajatuksia mieleen.Vaikka tuntuu et ne koko ajan hiukan on siirtymässä jo taka-alalle.

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart:

Tänään poksuu :D
Sintsu ja unelma 11+0
 
Kiitos tsempeistä! Tänään niitä tarvitaan, varmasti neuvolassa sitten selviää tilanne. Mullaki oli jo niin hyvä fiilis ja rauhallinen mieli odottaa tiistain ultraan, mutta toi samperin doppleri!!! :kieh: Se sai nyt aikaa tän kauhia hysteria, eilinen meni sitten aikalai itkustaessa. Nytkin pitäs aamu selvitä töissä, neukka vasta iltapäivällä ja siellä kyllä pitäs kuulua äänet, aikasemminkin on kuulunut näillä viikoilla.
Kuunnellessa mulla kyl on ollu tarpeeksi geeliä ja ei tuota makkaraakaa kauheen paljon tuossa ole, onhan sitä jonni verran mut en usko et se estäis. Välillä löydän paikan missä käy kauhia kohina, niiku tuulisi, en tiä oisko istukka siinä main.. toki se sitten voi estää jos se istukka majailee siinä edessä. Mutta mitäpä tuota arvailee...
Mä niiiiin toivon et ne äänet sieltä löytynee, en tahtois Myrystä luopua :heart:

Viimestää illalla sitten kuulumisia!

Pelokas Minnäi ja äiteen hysteeriseksi jo saanu Myry 11+5
 
minnäi eiköhän kaikki oo hyvin, pidetään peukkuja :)

mun pitääkin tästä lähteä töihin päin, väsyttää niin että hyvä kun silmät pysyy auki.. Ja ällöttää. Hyi hittoooooo. Banaanin ja jogurttia sain syötyä aamupalaksi, onneksi voin töissä ottaa jotain välipalaa aina välillä...
Nyt ois semmonen olo että haluan vaan nukkumaan peiton alle :'(
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :flower:
Paljon onnea ultraan menijöille!

Mulla on tuo Angelsounds doppleri myös. Mä hankin se kuopuksen odotuksen aikana, enkä saanut sillä sydänääniä kuuluviin ennen kuin se 12 raskausviikkoa oli täynnä. Siinä ohjeessakin muistaakseni sanotaan, että kuuluu siitä 12. raskausviikosta eteenpäin. Eli ole ihan rauhassa vain Minnäi. Eiköhän kaikki ole ihan hyvin. Niin moni asia kuitenkin vaikuttaa tuohon kuulemiseen.

Täällä mennään edelleen aika tavalla oireettomasti eteenpäin. Tällä hetkellä väsymys on suurimpana oireena. Olen ihan rättipoikki koko ajan. Siivotakin pitäisi, mutta se tuntuu niin ylivoimaisen vaikeelta. Päiväunet on nykyään melkein pakko ottaa, että jaksaa iltaan asti. Illalla menen taas aikaisin nukkumaan kun ei jaksa valvoa. Nukun siis riittävästi, mutta silti on ihan vetämätön olo. Kaipa tämä väsymys sitten helpottaa kun eteenpäin mennään.

Katja-75, rv 9+0 POKS!

 
Onnea matkaan Minnäi ja varmasti sieltä Myry äitille pikku sydämellään pumputtelee vastaan neuvolassa :heart:

Itsellä mietityttänyt nuo rv asiat. Kuukautisten mukaan oisin jo viikoilla10+1 mutta neuvolan täti oli sitä mieltä, että kohtu ei ihan vastaa näitä viikkoja! Menkat ei kyllä ollu säännölliset ennen kuin plussasin ja ovulaatio oli muistaakseni 20.2 että vois hyvinki heittää sen viikon tuo laskettuaika. Ultra on 27.4 joten siellä se sitten luultavasti varmistuu. Jos lääkäri nyt sitten ottaa sen kannettavan ultran mukaan... Asun täällä korvessa, joten äippä puolen lääkäri tekee tänne aina käyntejä neuvolaan ja yleensä sillä on kuulemma kannettava ultra mukana. Toivottavasti ei nyt sitä unohda kaupunkiin :kieh: Np-ultra tulee kyllä sinne viikon päähän (noin) tuosta lääkäristä, joten siellä sitten viimeistään kurkistetaan :p

Jatkoja muillekkin mammoille ja masuasukeille!
 
Heippa tytöt! :wave:

Täällä edelleen 24 h pahaa oloa, oksennuksia edelleen 0. Mä en saa mitään tehtyä ja tämä kirjoittaminenkin tuntuu kaamean raskaalta... Että voitte vaan arvailla kuinka tehokas ja tuottoisa työntekijä mä nykyään olen... :p

Huomenna on eka neuvola, mutta kuulin, että siellä ei kuunnella ees sydänääniä, vaan neuvolassa niitä kuunnellaan vasta viikolla 16. Viikolla 11 sitten oli np-ultra, eli sinne asti joudun odottamaan että tästä odotuksesta tulee totta, tai sitten ei. Isolla toivolla ja kädet ristissä!

Mäkään en nyt ajatellut sitä kotidoppleria hankkia. Sitten kun viikkoja on hiukan enempi niin mies kuulee vessapaperirullanhylsyllä, se saa taas riittää. Esikoisesta käytetty hylsykin on vielä tallella =)

Vaahtis ja möhkis, 9+0 poks!
 
Kaikki hyvin! :heart:

Yksi unelias vauveli masussa on, turvotus 1mm. Eli täysin normaali =)
Joutui kätilö tökkimään pientä, että saatiin joka kohta mitattua.
Rv vastasi 11+1, eli täysin sitä mitä olin itse aiemmin laskenut, muttei parin päivän takia la muutettu.
Ihanaa, olen niin onnessani tällä hetkellä :heart: :heart: :heart:

Illalla laitan pari kuvaa pikkuisesta :)

BV ja Chilli 11+3
 
Onnea kaikille iloisia ultrakuulumisia saaneille! :flower:

Minnäi, Ihan rauhassa vaan ( helppo sanoa ) vahva usko täälläkin, että kaikki ok. :hug:

Zaijuska, voisikohan kohtusi olla kallellaan taaksepäin jolloin sisätutkimuksessa tuntuu pienemmältä. Mulla nimittäin kävi juuri näin esikosta, lekuri pelotteli jo km:lla ja kun käväsin ultrassa yksityisellä oli kaikki ok. Toivottavasti kaikki on kuitenkin ok :hug:

(.) Mä olen ihan tukossa. Varsinkin oikea puoli naamasta. tarvinnee kaivella sarvikuono kaapista ja availla röörejä. Toivottavasti ei taas poskiontelotulehdusta, koska tuomio on kova punkteraus :(
oksu ei ole lentänyt hetkeen, jokohan se alkais helpottaan :)

Oikein aurinkoista päivää kaikille! :)

OP ja Voitto 9+3? ( laskut ihan sekasin... )
 
Eilen oli ensimmäinen neuvolalääkäri. Siellä lääkäri ultrasi ja kovasti oli pikkuinen viime kerrasta kasvanut ja lääkäri sanoi että voisi ihan hyvin kyllä vastata viikkoja 11. Mene ja tiedä sitten kun terveydenhoitajan mukaan ei missään nimessä oltu niin pitkällä. Lääkäri sanoi myös että neuvolan laitteet on niin epätarkat, että ne on vain suuntaa antavat. Vauva muistutti jo ihan oikeata ihmislasta.

Muuten oli kaikki suht ok. Verenpaine ei neuvolassa mitattuna ole hyvä, joten jatkan kotimittailuja joka toinen päivä ja herkästi yhteys neuvolaan jos lähtee kotona nousemaan. Kerrankin jäi neuvolalääkäristä oikeasti hyvä fiilis. Tuntui olevan ihan pätevä. Viime raskauden aikaisista neuvolalääkäreistä ei voi sanoa samaa...

Ensi viikolla on on sitten np- ultra ja sieltä saadaan sitten virallinen laskettu aika. Toivottavasti tehdään mahan päältä, niin kuin viime rasjaudessakin, mutta se voi olla että gynekologi tekee sen alateitse.

Raskaus on edelleen pysynyt salassa. Np ultran jälkeen pitää varmaan anoppilaan keroa, koska pitää pojan hoitopaikasta syyskuulle vähän neuvotella. Ei ole järkeä laittaa vieraaseen hoitoon yhden kuukauden takia.
 
Koksissa np-ultran suoritti kätilö alakautta.
Miksi kaikki pelkää alakautta ultraamista?
Mä kun pääsin ultraushuoneeseen, niin meinasin heti sanoa että laitappa se jo mun sisään, niin päästään katsomaan, että kaikki on hyvin :LOL:

Rakenneultra olis sitten n. 10 vk kuluttua, sitä odotellessa :heart:
 
Mulla on vielä reilu viikko ultraan ja siellä sitten selviää onko mahassa elämää vai ei. Ekassa neuvolassa multa ei kuunneltu sydänääniä, kun ne niin huonosti tässä vaiheessa kuuluu, neuvolassa kun on aika vanha laite, mutta kaverilla oli kuunneltu, käy toisessa neuvolassa kuin minä.

Dopleria meillä ei ole,enkä sitä aio hankkiakaan, rahaa menee niin paljon kaikkeen muuhunkin, että en raaski tuohon tuhlata.
 
Ei minunkaan mielestä alakautta ultraaminen tunnu miltään, vaikka muuten mä en tuosta alapään ronkkimisesta tykkääkään.

Mulla on maha kuin ilmapallo, etenkin iltaisin on aika tukala olo, mutta pahaolo on alkanut helpottaa, eikä öklötä enää niin paljoa.
 
Ihania uutisia LIIRAH :flower:
Täällä varsin hyvä olo ollut koko ajan. Neuvolaan ensi viikolla. Vieläkin on vaikea uskoa tätä todeksi... Eiköhän se sitten ala meneen jakeluun kun kuulee sydänäänet tai viimistään ultrassa.
Mukavaa päivää kaikille! =)
 
jenkkivaimo
Bad Virgin-: Mahtavaa että kaikki oli hyvin! :) Piti oikein varta vasten tulla katsomaan, millasia uutisia sait. Itsekin siis oottelen np-ultraan asti. Ens viikolle pitäis saada aika, mutta ei oo vielä Naistenklinikalta soitettu. Huomenna varmaan soittelen perään.

Mulla on toi doppler viime raskaudesta jäänyt. Ostin sen lähinnä omaksi ilokseni, en todellakaan sen takia että sillä varmistaisin että kaikki on hyvin. Tai siis tarkoitan, etten missään nimessä luottanut siihen, että jos äänet kuuluu, mitään ei voi olla vialla. Jos olisi tullut sellanen fiilis, ettei kaikki ole hyvin, tietty olisin käynyt ammattilaisen luona asian varmistamassa. Musta se on kiva lelu ja luo sellasta tietynlaista yhteyttä vauvaan odotusaikana. :)

Mulle tehtiin viime raskaudessa eka ultra rv 10+4, ei mitattu turvotusta, koska oltiin Jenkeissä ja se mittaus olis maksanut $200 lisää. Tuloksella ei olis ollut meille merkitystä, joten ei menty siihen mittaukseen. Silloin tehtiin alakautta se, eikä se mustakaan ollut millään tavalla outoa tai inhottavaa, vaikka mäkään en erityisemmin pidä esim. alatutkimuksesta.

Vaahtosin tossa just miehelle, että jos ultrassa paljastuu km tai jotain muuta ikävää niin, että meille ei tulekaan vauvaa niin aion alkaa superdieetille ja ruveta treenaamaan niin että oon kesällä aivan huippukunnossa ja superhot! :LOL: Kai sitä jotenkin vaan yrittää varautua niihin huonoihin uutisiin etukäteen, ettei tippuis kauhean korkealta... Että olis joku "varasuunnitelma". No mutta toivotaan että saan lihoa laihtumisen sijaan. :)

Jenkkis ja vauva noin rv 10
 
kotidopplerista Mullahan on jo sellainen, mut en aio joka päivä tarkkailla et löytyykö syke tms. Lähinnä kerran viikossa on kiva kuunnella, varsinkin nyt kun ei vielä tunne liikkeitä. Eihän se mikään takuu ole siitä et kaikki on hyvin. Enkä sitä siksi hankkinutkaan. Sitä paitsi musta on kiva saada tallentaa sydänääniä tietokoneelle, sitten kun se kuuluu paremmin. Siitä jää sellainen ihana muisto raskausajasta.

Minnäi Voihan se olla et istukka on edessä ja siksi kuuluu vain kohinaa? Eiköhän se Myry loppuun asti sinnittele siellä :hug:

Mulla olis ultra huomenna, jännittää! Uskon kaiken olevan hyvin, mutta nään pikkuisen ensimmäistä kertaa :heart:

Niin ja 12 POKS :heart:
 
Onnittelut täältäkin BV:lle hyvistä ultrakuulumisista :) :heart: mulla vastaava edessä ens tiistaina, joten sitä odotellessa..

Ja täällä muuten kans yks, joka ei saa dopplerilla ääniä kuulumaan, ei sitten millään :wave: Hiukan toki ihmetyttää, mut toisaalta mulla on tuota "kuuluvuuden estotavaraa" ihan riittämiin ja toisaalta viimeksi oli myöhemmilläkin viikoilla välillä hakemisessa että löytyi äänet.. joten noiden syitten takia en oo ottanu asiasta hirveetä stressiä - ja varsinkin kun pahoinvointikaan ei ole kokonaan kadonnut.. Sitten myöhemmin tulee varmasti aina silloin tällöin kuunneltua ääniä kun ei vielä liikkeitä tunnu.

Pirtsi 11+4? vai onko vasta jotain 10+5.. ens viikollahan toiki selviää.. :)
 
jenkkivaimo
Hihii, heti kun tuli valittamaan ettei oo annettu vielä np-aikaa niin kirje kolahti luukusta. Eli viikon päästä perjantaina pääsen vihdoinkin katsomaan vauvaa! :) :heart: Mulle varattiin samalla jo rakenneultrakin, mutta sinnehän en siis mene kun muutetaan jo sitä ennen.

Viikko vielä! :)
 
Mulla olis lääkärineuvola puol 3!! Pääsee näkemään pienen ensimmäistä kertaa ultrassa!! :heart:

Pieni pelko silti on takaraivossa, että mitä jos siellä ei pientä olekaan, tai kaikki ei ole hyvin.. :ashamed: siksi jännittää kovin paljon nyt. Mutta, asia selviää hyvin pian.. Toivon todella, että kaikki on hyvin!!

Onnea kaikille ihania uutisia saaneille!! :heart: :flower:

Minäkään en aio kotidoppleria hankkia... Tulisin hulluksi, jos ei ääniä kuuluisi.. :kieh: Ultrat ja muut käynnit saa riittää.. Ja kun tästä ultrasta selvitään hyvin tuloksin, niin voin jo vähän huokaista helpotuksesta.. Kun tietää, että kaikki on siellä tällä hetkellä hyvin.. Sit pitäisi vain osata olla murehtimatta huomisesta, vaan keskittyä tähän hetkeen! Sitä yritän kovasti tästä eteenpäin..

Jenspa ja toukka 8+1 (8+2 neukan mukaan)
 
Ei mullakaan dopler ole sen takia, että sillä tarkastaisin, että kaikki on hyvin, minusta on vaan ihana kuunella niitä sydänääniä :heart: Kuten myös miehen mielestä..
Tänään vaihteeksi vähän parempi päivä pahoinvoinnista :)

puhnalle 8 poks!
 
Heipsan!

Jotenkin ollut niin veto pois etten eilenkään jaksanut tänne kirjoitella ja tänäänkin väsyttää kauheesti.. töissä vaan pitäisi neljään olla.. onneksi olen täällä yksin niin ei haittaa vaikka välillä vähän nojailee kättä ja itseasiassa hetken makasinkin äsken pukuhuoneessa.. aivan järkyttävä tämä väsymys.. pitää vaan yrittää ajatella että tuolla joku on joka äidin voimia vie..

Ihania uutisia on taas paljon ja Liirahilla ne uskomattomimmat :) Onneksi olkoon!! Aivan mahtavia uutisia ja varmasti hullunkurista kun ensin on "hyväksynyt" keskenmenon..

Mun doppleri olisi postissa mutta saa nähdä koska saan aikaiseksi hakea sen.. en sitä vielä hetkeen meinaa kokeilla kun viikkoja vasta niin vähän..

Viikon päästä olis seuraavan neuvola, sitä odotelles.. niin juu ja sanoinkos jo että np-ultraan tuli aika 18.5. Mulla olisi ollut samana aamuna sokerirasitus, mutta siirsin sitä päivällä..

T. Juli ja Nupsukka rv 7+4 (Neuvolan mukaan 7+5)
 
Minnäi: Mulla nelosesta etsittiin sydänääniä viikolla 12+ todella pitkään ja terveydenhoitajaakin vaihdettiin välissä. Eli ei mikään ihme jos et kotilaitteella löydä.

Omaan napaan ei mitään uutta. Mietin pitäisikö muuttaa sitä ultraa myöhemmäksi kun en np-mittausta halua, mutta ehkä en kumminkaan malta odottaa kuin sen 8 yötä mikä nyt on.

Muari ja Sintti rv 10+3
 
Pika onnittelut Nallule 12 viikkoa meni sitten rikki :) :flower:

Eipä olis pitänyt juhlia ton pahanolon helpotusta, pönttö kutsui tas ja Norjan puhuminen alkoi uudelleen :(

Doppleri, ei tänne sitä hankita siksi, että saan tietää kaiken olevan ok. Eihän sillä kaikkea kuule, vaikka sydän löisikin niin saataahan sitä sattua vaikka mitä ennen kuin lapsi maailmaan saadaan. Ihan omaksi ilokseni ja miksei miehenkin ;) hankin tuon kapistuksen.

Meiltä on kuitenkin 40 km ä-polille, ja jos käy niin kuin muissa raskauksissa, että lapsi on loppuajasta vähän laiskan puoleinen liikkuumaan niin saan ainakin kokeiltua kuuluuko sydänäänet ennen kuin lähdetään ajamaan tuonne ä-polille.

No tulihan sitä selitystä....

OP
 
Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille :flower:
Mulle iski viimeyönä mahatauti, jo TOISEN kerran, aargh! Tavara lentää molemmistä päistä :headwall:
Ja huomenna ois se np-ultra, toivottavasti tokenen sinne! Matkaa on yhteensuuntaan 90km, joten ei huonovointisena ainakaan tule kyllä sinne menosta yhtään mitää. V*tuttaaa!

Pitää oottaa miestä töistä kotiin, jotta toisi edes limpparia ja mehujäitä....
 

Yhteistyössä