MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

liirah Ihana uutinen! Onnea :flower:

Bad virgin- Tsemppiä ultraan! Tuu sit heti kertomaan miten meni =)

Elina-87 Tsemppiä myös sullekin :)

Onko kellään vinkkejä tähän päänsärkyyn? Lääkkeet ei auta, eikä niitä viitsi kamalasti popsia, venyttelyt ei ainakaan vielä ole tehonnu.. Juoda ja liikkua yritän kamalasti, mut tuntuu et tää päänsärky vie kaikki voimat :headwall:

Nallu ja Hattivatti 11+6
 
Nallu: mulla toimii oikeesti tumma suklaa lievään, ärsyttävään päänsärkyyn ;)

muoks. ON: ylim ultraus takana ja kaikki hyvin, tai siis hienosti. Nyt lopetan vuodoista hermoilun, kun ei ne näköjään aio kuit loppua. Pikkuinen on jo melkeen 2 cm pitkä ja ihan oikeissa päivissä mennään :heart:
 
Mulla päänsärkyyn jonkin verran ainakin auttaa raitis ilma, ikkunat auki tai sit pihalle paistatteleen päivää.. ja kannattaa pyytää vaikka miestä hieroman niskaa ja hartiota se rentouttaa.
Pitäs jaksaa siivota, mutta kiinnostus taas nollassa..

puhnalle 7+6
 
Minäkin oon koittanut lievittää pään särkyä raikkaassa ilmassa (mikä on kyllä aika mahdotonta tän hetken siite- ja katupölyjen seassa :/ ) Ja tasaset ruokailut ja venyttely auttavat ehkä vähän myös.
Itseä vaivaa tällä hetkellä ehkä eniten tää väsymys, alkaa heti lounaan jälkeen töissä ihan armoton suun repiminen.. suunnittelin meneväni salillekin pitkästä aikaa, mutta saa taas nähä miten koomassa sitä on iltapäivällä.. Illat menee torkkuessa sohvalla, mistä sitten jossain vaiheessa jaksaa ehkä raahautua omaan sänkyyn. Kaipa tää tästä helpottaa kohta puoliin..
Ja sitä np-ultra aikaa odottelen kuumeisesti, tällä viikolla varmaan tulee. Ei malttas nyt odottaa yhtään enää, pelottaa ja jännittää :|
Mutta ihanan paljon on tullut hyviä ultrauutisia, onnea kaikille!

katjuska 8+4?
 
Voi että joillaki on jo ultra-ajat käsillä, oikein paljon onnea matkaan! :wave:

Päänsärystä: Mää sairastan migreeniä joka pari vuotta sitten oli vielä niinkin pahana että kohtauksia tuli viikottain. Se oli aivan kamalaa! Jouduin esto-ja täsmälääkkeiten seuraksi kokeilemaan mm.ruokaremppaa joka auttoi paremmin ku lääkkeet (onneksi auttoivat ees migreeniin mutteivat valitettavasti painoon :kieh: ). Eli yritän syödä vain hyviä hiilareita ja muuta terveellistä, esim. suklaata ja karkkia en oo syöny nyt yli vuoteen! Vaikeaa on ollu luopua ja vielä välilläkin tekee ihan sairaasti varsinki suklaata mieli ku meillä sitä aina on ku nuo kaikki muut sitä mättävät. Nyt sitten onki ollu niin että tässä raskaudessa mulla ei ole ollu kuin "kopkop" yks laimea kohtaus ja seki meni aika pian ohi ku sain panadolzapit tyhjään vatsaan otettua. Mulla jo pelkästään kevätaurinko saa kohtauksen päälle joten pimeässä meillä ollaan aika lailla. Mikä auttaa mulla muutenki ku kohtaus on päällä: hiljaisuus ja pimeys (tosi helppoa 5-henk perheessä) ja sitte jos vaan oksu tulee niin kohtaus menee nopeampaa ohi. :x ja kylmä supistaa niitä tykyttäviä verisuonia että jos on sellanen jyväpussi niin mulla ainaki auttaa ku hetkiä sitä käyttää.

Mulla nää pahoinvontirannekkeet on auttaneet tosi hyvin! Rupeaa vain olemaan vaikeaa pitää niitä ku painavat niin paljon noihin ranteisiin ku mulla ei mitkään sirot kädetkään ole. Mutta poiskaan en uskalla ottaa...ainakaan vielä...jospa sitä sinne 12viikolle niitä pitäis ainaki..huoh nelisen viikkoa siis.. :|

Nyt siis jännäillään niitä uusia ultrauutisia :heart:


 
Mä sain varattua neuvolan itselleni 30.4 ja silloin sitten koitetaan katsoa ultralla. Sanoi kyllä,että huono laite...mutta kun edes jotain näkyisi. Eli reilu pari viikkoa pitää vielä odottaa. Niin ja neuvolan laskurin mukaan mulla nyt menossa vasta 7+3.

Np-ultrasta: Mulle on kaikkina kolmena kertana tehty se aluksi sisäkautta ja sitten mahan päältä. Sisäkautta näkyvyys paljon parempi vaikkei se nyt niin miellyttävä kokemus olekaan. Ja veriseula toimii ainakin täällä niin,että käyn tk:ssa verikokeella ja se lähetetään keskussairaalaan jossa sitten np-ultraaja vertaa ultran tuloksia veriseulaan. Ekan neuvolan jälkeen saankin varmaan varailla sitä np-ultraa =)

Onnea liirahille =) Tuntuu varmaan ihan uskomattomalta!

LilliM ja toukka 7+3
 
Täällä paha olo vaan jatkuu :x Ainoastaan yhtenä päivänä ei ole tarvinnut oksentaa, mutta muuten laatta kyllä lentää |O

Ultriinkin sain kutsut jo. 3.5. olisi ensimmäinen ja toinen sitten heinäkuun alussa. Niitä odotellessa :)
 
Tänään sitten vedetty eka hysteriaitkut neukkan ajanvaraustätille. Huomenna onneksi pääse käymään pikakäynnillä neukassa ja toivotaan niin sormet kuin varpaatkin ristissä et pienen pieni Myryn sydän sieltä kuuluis :heart:

Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista :heart:

Pelokas Minnäi ja ujo Myry 11+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Crocus76:
Mää sairastan migreeniä joka pari vuotta sitten oli vielä niinkin pahana että kohtauksia tuli viikottain.


Täällä kans yks joka on sairastanut migreeniä 9vuotiaasta asti. Toisinaan sain kärsiä 5päivän mittaisista migreenikohtauksista ja välillä piti käydä sairaalassa hakemassa kipulääketä suoraan suoneen kun ei täsmälääkitys auttanut... Onneksi sain estolääkityksen sitten. Estolääkityksellä migreenikohtaukset saatiin viimein loppumaan tossa 2v sitten puolenvuoden kuurin jälkeen.

Nyt tosin tuli semmonen kutina, että se päänsärky mulla voi olla myös migreeniä, joka raskauden takia yrittää pukata takaisin. pysyis vaan poissa. Jumankekka sitä väsymystä kun estolääkityksen aloitti, autolla ajo ei tullu kysymykseenkään 2 ekana viikkona :eek:



Nyt tuntuu että tissit kasvaa silmissä ja kohta on pakko ostaa isommat rintaliivit. Harmi vaan että malliltaan nää nykyiset on niin mukavat enkä haluaisi mitään varsinaisia mammarintsikoita vielä ostaa, hmm.

Pahoinvointi pysyy edelleen vierellä eikä suostu lähtemään, luulin jo että helpottais mutta ei.. nyt pitäisi taas syödä tunnin välein, mutta tässä vaiheessa ei jotenkin edes maistu :/

Edelleen kaikki rasvainen ja suolainen on ihan hirveää :p hedelmää vaan naamaa ja aamuisin kaurapuuroa.. kana suikaleetkin oli liian suolaisia.. nyyh.


H3idi ja TiinaTapani 11+4.. (joo, nimi vaihtuu ja miehen mielestä se on tiina tapani kunnes tiedetään kumpi se on....) :D
 
Multa tänään kysyi yksi asiakas että "odotatko sä vauvaa?". Valehtelin kylmästi päin naamaa että en, yks työkaverikin seisoi siinä vieressä. En mä aio vielä sanoa kellekään mitään ennen np-ultraa.
Ok, mun maha on pullahtanut. Vaikka paino on tippunut 4,5kg pahoinvoinnin ja sairastelun takia niin maha on kasvanut aika reilustikin. Esikoisesta maha näkyi reilusti yli puolenvälin jälkeen ja tokastakin puolivälin paikkeilla. Nyt ei käy kovin vartalonmyötäistä päällä pitää jos yrittää onnistua salailussa.

Gitta 9+3
 
Siis mää en kestä!!! Ja anteeksi tämä mun purkautuminen tänne :'(
Kaks kertaa nyt lisää kokeillut kuunnella ja EI! Omat syke kuuluu, ilma kiertaa suolessa ja kaikenmaailman pörinät ja pulppuamiset kyl kuuluu, luulis että sykeki kuuluis jos se siellä ois :( :( Tässä alan jo pelkää pahinta, itkettää vain.
 
Onnea Liirahille ja kaikille muille hyviä uutisia saaneille !!

Täälläkin käyty ultrassa ja siellä se pikkunen köllötteli. Viikot oli koneen mukaan 9+1 ja KM:stä laskettuna 9+3 eli hyvin vastas viikkoja ja kaikki muutenkin ok. Hrveesti ei ultratäti jutellu kun ei puhunut kovin hyvää suomea mutta np ultrassa varmaan sitten tarkemmin kerrotaan. Tuli niin hyvä mieli ja mentiin jälkeen päin miehen kanssa Rossoon syömään ultran ja miehen huomisten synttärien kunniaksi. Ja vaikka söin hirveen annoksen niin jo on taas nälkä :LOL: Pakko koittaa vielä pari tuntia hillitä tota syömishimoa ettei tarvi syödä tupla iltapalaa...

Mullakin on tota pääkipua ollut tosi paljon. Tänään aamulla ihan hirvee jysäri joka ei laantunut edes lääkkeellä ja vieläkin sellainen jälkipöhnä siitä päällä. Ärsyttävää mutta ei kait auta kuin kärsiä. Huomenna pitäis aamuvuoroon taas lähteä ja aloittaa uuden työntekijän rekry eli ihan riittävästi tekemistä tälle loppu viikolle. Mun työmotivaatio on nolla kun tiedän et kohta tuolla lopetan mutta täytyy ne työt silti hoitaa siihen saakka.

Mutta nyt tuli tyttö kinuamaan koneelle, joten siirtynen muihin hommiin :)

JKMS ja Maailman Ihanin Papu Paavo 9+1
 
Minnäi helppo sanoa mun mut nyt laitat huomíseen asti sen vehkeen pois ja menet sitten huomenna sinne neuvolaan, eiköhän siellä sitten tule hyviä uutisia :hug:


Ihan kuin olisin äsken taas tuntenut pienen hipaisun masussani tai sitten mun mielikuvitus teki tepposet :heart:


BV ja Chilli 11+3
 
Kiitos kaikille jotka antoivat päänsärkyyn vinkkejä! Täytyy yrittää vaan sitkeemmin. Ja tosiaan kärsin myös migreenistä. Mulla migreeni tulee onneksi harvoin, mutta on sitäkin kamalampi. Eikös mulla sit yltynyt tänään päänsärky migreeniksi asti. Sisällä ei pysyny edes vesi ja pää oli räjähtämäisillään. Otin lääkkeenkin sitten, mut eihän sekään pysyny sisällä. Onneksi sain nukuttua ja nyt pahin on ohi. Vieläkin särkee, mut eipä tarvi maata sängyssä ämpäri kainalossa ja toivoa kuolemaa :headwall:
 
Täällä kärsitään taas vaihteeksi hirveästä turvotuksesta :ashamed:
Luulin, että siitäkin jo olin päässyt ku ei viikkoon ainakaan ole ollut, mutta väärässä olin...
Pitää koittaa vähän jumpata jos se vaikka vähän auttais.
 
ens tiistaihin tuntuu menevän ikuisuus..silloin mulla np-ultra, ei jaksais odottaa, onneks on enää yks työpäivä täl viikol ja sit on ens viikosta muutaman lomapäivä viel jäljellä ja se tulee kyllä tarpeeseen..

mä taidankin olla ainoa joka ei aio hankkia tota kotidoppleria..

kurpitsa rv10+2
 
Kurpitsa, et ole ainoa. Mä olen tehnyt jo päätöksen etten kotidopperia hanki. Käyn vaikka mieluummin joka ilta äitipolilla tsekkaamassa että kaikki on ok (en tietty vielä tässä vaiheessa). Mun mielestä tuo laite voi olla vaarallinen, koska se, että saa dopplerilla sykkeen kuulumaan ei todellakaan tarkoita että kaikki olisi ok. Siksi menen mieluummin ultraan jos yhtään epäilyttää.
 
Kurpitsa: musta tuntuu, että mäkään en aio hankkia kotidoppleria. Aiheuttaisi minussa vaan ihan turhaa neuroottisuutta. Parempi elää onnellisen tietämättömänä masukin äänistä =) Ja paniikki olisi ihan varma, jos ensin saa äänet kuulumaan ja sitten niitä ei löydykään.
Kohtahan jo liikkeitäkin alkaa tuntemaan, niin ei tarvitse murehtia :heart:

Puhnalle: toivottavasti pääset turvotuksesta. Kannattaa tosiaan kokeilla liikuntaa, vaikka kunnon hikilenkkiä tai -jumppaa ja runsasta veden juontia. Ehkä suolan määrää kannattaa myös alkaa tarkkailemaa, ellet sitä jo tee muutenkin.

Nyt suihkuun. Takana ihana tunnin juoksulenkki ilta-auringossa...parasta! =) :heart:

T:Katti, 10+2
 
Täällä kanssa yksi, joka ei meinaa hommata mitään dopplereita. Muuten sitä kyttäisi koko ajan, että onko siellä elämää vai ei, pakkohan se on jossain vaiheessa ruveta vaan luottamaan, että asiat menee parhain päin. Jos ei mene, niin se on surtava vasta sitten kun sen aika on... jotenkin tän alun jännityksiä on ollut niin paljon, että välillä tuntuu et vähemmän tietoa on parempi, kun ei sitten osaa pelätä niin paljon kaikkia muutoksia :)

Siilinlapsi ja öttis 7+6
 
täällä myös joka ei halua doppleria itelleen. muutenki sitä aina välillä murehtii ja mulle tuo varmasti tois vaan stressiä että pitäis joka päivä kuunnella. pakko vaan luottaa että kaikki menee hyvin ja masuasukki voi hyvin. ja jos ei mee hyvin ni aika harvinaista ois että sen sillä dopplerilla vois estää. tietenkin jos haluaa tiuhaan seurantaa ni tottakai sen ymmärtää. minusta tuntuu että paljo kivempi olla nyt raskaana ku esikoista oottaessa, olin silloin koko ajan hermona ja itkin neuvolassa ku pelotti että kaikki menee pieleen. mutta ihana pikku-poika sieltä tuli =)

tasse 9+4
 
Mä en sen takia doppleria hanki, että olisin sairaan neuroottinen raskaudesta, vaan n. kerta viikkoon on kiva sitten kuunnella sydänäänet, lähinnä senkin takia et halutessaan voi esikoinenkin niitä kuunnella.
Ei ollut viime raskaudessakaan ahkeralla käytöllä, mä ostan sen kunniaksi kun en mennyt tuhlaamaan rahojani varhaisultraan, niinkuin viimeksi tein :D

Jännitys tiivistyy mulla koko ajan, 10h ultraan, lähtölaskenta on jo alkanut :LOL: :D

BV ja Chilli 11+3
 
BV onnea ultraan! Siellä on varmasti kaikki hyvin.
Ja minnäi nyt loppu toi murehtiminen! :D Massussa on kaikki varmasti hyvin, eihän niitä ääniä oikeastaan edes kuulu kuulua vielä noilla viikoilla. Ainakaan omalla kotidopplerilla. Onko sulla ylimääräistä mahassa? Voi olla siitä tai siitä ettei sulla oo tarpeeksi sitä geeliä siinä. Tai yksinkertaisesti siitä, ettet löydä oikeeta kohtaa, mistä hakea.

Mun on pitänyt töissä jo kertoa kun meillä on niitä anestesiakaasualtistuksia, ja meillä kaikki on työkaverit on ollut todella ihania. Tietty jännittää se, kun soppari ei oo kun elokuun loppuun, et miten mahtaa käydä. Ei varmaan meinaan jatka mun sopparia, mä ono ihan satavarma siitä. Vaikka se ei oo laillista, mut ne varmasti keksii jonkun selityksen asialle. No ei se mitään, mä meen sit raksalle ja rakennan meidän talon valmiiksi siinä parissa kuukaudessa!! :LOL: :LOL:

Tsemppiä kaikilel tuleviin ultriin!
 

Yhteistyössä