MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart:

hipsu86 Kyllä sun vaan kannattaa nimenomaan nyt ennen vaavin syntymää rampata siellä baareissa, vaikkei alkomaholia voikaan juoda :) Sitten kun se nyytti on sylissä, niin ei välttämättä enää niin usein pääse menemään :)

Täällä tuntuu edelleen siltä, ettei raskaana olisikaan...toivottavasti kuitenkin olen :) Ekaan neuvolaan ens viikolla jolloin vasta varataan aika np-ultraan!

Ansku 8+4
 
Moikka

Olipa tullut taas tekstiä!
En mä enää muista mitä piti kommentoida ja kenelle...

Onnittelut hyviä ultra- ja doppler-uutisia saaneille! :heart:

Viikon päästä perjantaina on meillä np-ultra! Mun mielestä veriseula ultran yhteydessä on ihan vapaaehtoinen. Ei kai sinne ketään voi pakottaa luovuttamaan verinäytettä, jos ei halua.

Painon noususta on ollut puhetta. Mulla tuli edellisestä raskaudesta noin 16 kiloa, joista noin 6 kg jäi laihdutettavaksi. Eivätkä tosiaankaan lähteneet imettämällä |O Nyt on tullut ehkä 2-2,5 kiloa, eli hyvässä vauhdissa ollaan :D Kai niistä läskeistä sitten pääsee aikanaan eroon; vaikka jatkamalla maratontreenejä kunhan ensi kevät koittaa.

T:Katti 10+0
 
Onnittelut täältäkin hyviä ultra- tai doppler-uutisia saaneille :) :heart:

Itselläni ei sydänäänien kuuntelu vielä onnistunu ku yks ilta kokeiltiin niitä kuunnella.. ei yhtikäs mitään kuulunu :( samaan aikaan toisaalta pahoinvoinnitkin palas, joten eiköhän tuolla masussa jotain elävää kuitenki oo :) meninki siis kehumaan että ois pahoinvointi helpottanu niin heti palas takas.. tänäänki taas laattailtu moneen otteeseen ja mikä ärsyttävintä niin oksettavin olo tulee usein heti syönnin jälkeen |O ja jos ei syö niin sama juttu.. huoh! no, viimeks oli ihan sama homma et ku aloin olla näillä viikoilla niin pahoinvointi muutti muotoaan juuri tähän syönnin jälkeiseen öklötykseen.. ja sit se alkoi lopullisesti helpottaa - joten sitä odotellessa :)

Sain tänään vihdoin np-ultraankin ajan, on ens viikon tiistaina. Verikokeet sitä varten otettiin jo tänään. Eli viikko tässä pitäis vielä jänskäillä :) jännä että tuntuu niin vaihtelevan paikkakunnittain tuo et millä viikoilla kutsutaan tuohon ultraan.

Painon noususta sen verran, että mulle ei varmaan sais tulla yhtään kiloa lisää nyt raskausaikana.. niitä kun on ennestäänkin ihan hirveesti :ashamed: viime kerralla tais tulla 5 kg ja synnäriltä kotiuduttuani olin 5kg laihempi ku ennen raskautta :) mut ne kilot kyllä on tulleet taas korkojen kera takas :headwall: no, nyt taas uus yritys.. keskiraskaus oli "parasta" aikaa ku kesti syödä hyvin ja silti kiloja ei tullu.. ja loppuraskauskin muuten mut ku alkoi sit turvottaa.

Pirtsi ja kirppunen 11+ jotain
 
Painonnoususta : olen normaalipainoinen, BMI heittelee siinä 20-21 välillä. Viime raskaudessa tuli 18 kiloa vikaan neuvolaan mennessä ja viimeisinä päivinä ennen synnytystä varmaan vielä pari kiloa turvotusta päälle, oli kyllä melkoinen valasfiilis ihan lopussa ja mullakin loppuaikoina kipeytyi jalkaterät pitempään kävellessä, oli kropalla sopeutumista siihen painonnousuun. Synnärille jäi ehkä 7-8 kiloa ja yli 1,5 v kestäneen imetyksen aikana lähti loput ja pari kiloa ekstraa, olin laihimmillani sitten yläasteen :D imetyksen lopettamisen jälkeen on ne kilot palanneet ja nyt on taas suunnilleen nollatilanne. Saa nähdä miten nyt käy. Periaatteessa saisi tulla vähemmän mutta mulla on surkea itsekuri ja kun viimeksikin lähti niin se ei mun motivaatiota ainakaan paranna...

Imetystä odotan taas oikein innolla. En todellakaan pidä sitä minään äitiyden mittana ja pulloruokinnalla on monia hyviä puolia myös, mutta itselläni kävi ainakin viimeksi hyvä tuuri, imetys sujui helposti ja nautin siitä. Ehkä siksi kun olen tällainen laiska ja laihtumishaluinen, musta oli mahtavaa kun sai maata vain rasvaimussa ja toisella kädellä mättää suklaata ja paino vaan laski :D Ja tissit pysyi isoina koko imetysajan, en tykkää mun "normitisseistä" mutta imetyksen loppupuolella oli ihan 90-60-90 kroppa kun se yleensä on enemmän 80-70-100 linjaa... Eli täällä on yksi vankkumaton imetyksen kannattaja :D
 
Rupeaa hieman kypsyttään tää ainainen pahaolo ja närästys. Närästys alkoi uudestaan noin kuukauden tauon jälkeen. Mä niin kaipaan sitä oloa, kun ruoka maistuu ja voi suunnitella mitä kivaa sitä laittais ruuaksi seuraavana päivänä. Oksu lentää joka aamu noin 10-20 min heräämisen jälkeen, vaikka on tullut kokeiltua vaikka mitä. Itseasiassa kestäisin tuon aamuoksentamisenkin, jos sen jälkeen olis loppupäivän hyvä olo.
Viikonlopun aikana rupes vattakin ekaa kertaa turpoamaan ja nyt tuntuu kaikki housut (mitä töissä voi käyttää) todella epämiellyttäviltä. Tänään olin sitten ekaa päivää töissä housun nappi auki. Millaisia housuja te muut käytätte? Ite olen tottunut pitämään suht vartalonmyötäisiä farkkuja, ei mitään jättikireitä mutta kuitenkin, joten taitaa olla edessä housujen osto. Pellavahousut olis vaan kesällä ihan jees, mutta koska vielä on liian kylmä niille, niin jotkut pitäis tähän ensihätään saada. Tänään mulla oli perus stretch kangashousut, mutta niidenkin nappi kiristi.

Terese 9+6
 
niin tuosta np-ultrasta ja veriseulasta..olisinkohan ihan törkee jos jättäisin sinne verikokeeseen menon vallan kun ultraavat kuiteskin ekaks ja ( se verikoe olis sit heti perään ) jos siinä ei ihmeempiä niin lähden vähin äänin pois..tuleekohan siitä sitten jotain urputusta myöhemmin...?

kilot: viimeks käyny vaa´alla ekalla neuvolakäynnillä rask.viikolla 5 ja silloin oli turvotuksen takia +1kg, enpä oo tuon jälkeen painoa tarkkaillut, tulee mitä tulee kyllä sen sitten saa kulutettua pois kun sen aika tulee. esikoisen raskausaikana tuli +18kg ja kuopuksen raskausaikana +12kg mulla ei paljon kiloja tule näin alussa mutta loppua kohden tuleekin sitten senkin edestä..

pahoinvointi: jatkuu edelleen, koska tää loppuu :x 2-3xpönttöä halaillaan päivittäin, ainut mikä on helpottanut on aamullinen etovaolo eli on suht skarppina heti aamusta, iltaa kohden alkaa oksu lentää :x piimälimppu, jogurtti, mehut, jäätelö, suklaa, kahvi, näillä saa satavarmasti oksun lentämään..

kurpitsa rv10+0 *poks*

 
jenkkivaimo
Alkuperäinen kirjoittaja Sokeripala:
Ehkä siksi kun olen tällainen laiska ja laihtumishaluinen, musta oli mahtavaa kun sai maata vain rasvaimussa ja toisella kädellä mättää suklaata ja paino vaan laski :D Ja tissit pysyi isoina koko imetysajan, en tykkää mun "normitisseistä" mutta imetyksen loppupuolella oli ihan 90-60-90 kroppa kun se yleensä on enemmän 80-70-100 linjaa... Eli täällä on yksi vankkumaton imetyksen kannattaja :D

:LOL: :LOL: Peesaan täysin!!

Mä kans kaipaan mun imetystissejä, ihana täysi D-kuppi näytti tosi kivalta verrattuna näihin pieniin B-kuppeihin, jotka sain takaisin imetyksen loputtua. Mut toi "rasvaimussa makaaminen" on niiiin paras termi kuvaamaan sitä! :LOL: Meiänkin poika tosiaan lihoi 1-1,2 kg/kk ekat 6 kk kun oli täysimetyksellä ja kaikki lohkasi aina saman vitsin, että se imee mut kuiviin kun poika lihoo ja äiti laihtuu. :D
 
Hellurei!
Ihanaa monta :heart: sykettä taas nähtynä lisää! Onnea vain kaikille!

Mulla taas puolestaa imetys ei laihduttanu yhtään, ei yhtään. Se mikä laitokselle jäi + että turvotus laski niin kilot oli ja pysy! Olin herkuttelematta ja hyviä kävelylenkkejäki vedin mut ei!
Heti ku imetykset lopetin ja kaloreita aloin tiukemmin laskemaan niin johan paukku puntarilla lukemat alas päin :D

Mulla vielä pari normihousut menee jalkaa niin että napit pitää jättää auki ja kuminauha-patentti on pop, ainakin farkkujen kanssa. Pitkää toppi ja löysähkö paita päälle niin pömppis menee vielä kuiten piiloon.

Mulla olo aikas hyvä, niinku ollu koko ajan. Heikotus ja vellotus iskee vain jos ei syö tietyin väliajoin jotain ja kahvi saattaa alkaa vellottaa myös. Tissi on hiukan arat samoin kuin ihan alussa oli. Joten kuiten pieniä oireita löynee. Lueskelinkin tuossa edellisen raskauden kirjoituskia niin samoiss oloissa sitä ollaa oltu silloinkin, vähin oirein.
Toivon mukaa helpotus on tulossa pian pahoinvoivillekin ku viikkoja kertyy!

Nyt laittaa toi huominen sapuska loppuu ja hetki tölsää ja nukkuu. Jaksaa taas huomenna aamuvuoroon heräillä! Öitä!

Minnäi ja Myry 11+2
 
Mä olen kans housuongelmaa pähkäillyt. Kyllähän nuo kiinni menee, mutta tosi pian alkaa mahaan sattumaan. Eikä oikein vielä viitsis vaihtaa mammahousuihiin, kun läskihän se on mikä on vaan noussut ylöspäin kohdun tieltä. Onneks kotona voi olla verkkareissa =)
 
Zhanna82 Tervetuloa :flower:

Ihania ultra-uutisia ollut monella! :heart:

Mulla ois huomenna ensimmäinen lääkäriaika. On niin paljon kysyttävää, etten meinaa muistaakaan :D

Onko kellään muulla siitepölyallergiaa tms.? Ajattelin jos joku tietäisi mitä lääkkeitä saa syödä?
 
Oikein kunnon rutistukset kaikille niille joille marrasmurua ei tulekaan! On niin kurja lukea noita huonoja uutisa aina vaan... :'(

Onnea kaikille ihania ultrauutisia saaneille! :heart: Täältä löytyy kans yks! Eli tänään käytiin kurkkimassa ekaa kertaan että kukas siellä masussa oikein köllii ja siellähän sitä pienen pieni ihmisen alku oli kera vahvojen sydänäänien! Sen verran oli isompi että LA ois sittenki 22.11. mikä kyllä passaa mulle että niiden parin päivän yli hypätään pois :D

Voi vitsit oon kade teille joilla kilot jotka ootusaikana tulee niin myös lähtee! Mulla tulee aina tasasen tappavaan tahtiin vähintään se 500g per viikko ihan alusta asti vaikka oksentaisin. Ja sitte ilosesti huomaa että eipä sinne laitokselle jäänykkään niitä kiloja tarpeeksi :ashamed: Edellistä imetin täysimetyksellä 9kk ja sitteki vielä vuoden siihen päälle mutta koko aikana ei lähteny kiloakaan vaikka tarkkailin syömisiäni! :headwall: Mun kroppa on siis sellanen että se panttaa näitä kilojaan mustasukkaisesti aina ku hormoonit on sekasin (eli mun tapauksessa tieten aina), jonku lekurin kommentti siihen oli että joiden naisten kroppa vain on sellanen, mutta miks just mun!! Eli mää tässä kannan tällä hetkellä 30kg ylimääräistä ja sen tiedän että ei sais tulla yhtään lisää mutta senki tiedän että tuun taas niitä saamaan 20kg lisää :ashamed: Mun siskoni on taas toista maata sillä se saa kaikki raskauskilot pois ennen lapsen 6kk ikää imetti tai ei ja sille painoa tulee samalla lailla raskausaikana..

Mulla tätä pahaaoloa taas riittää kans koko ajan! Oiski tosiaan vain aamupahoinvointia niinku joskus mutta ku koko ajan :x Närästys vielä pahentaa tätä oloa ku on pakko syödä ettei oksenna mutta ku syöt niin alkaa närästää...mistä löytäis sellasen kultaisen keskitien? Täällä siis kans yks joka toivois että nää ekat viikot menis lujempaa..

Ens pe ois sitte eka neuvola mullakin! Eli sitä ootellessa..

 
Huomenia!
Ihan järetön yö takana, keskimmäinen sitten valvotti mua klo2-4...Nyt sitten silmät sikkuralla evästä ja töitä kohen..

Nallu, mulla on siitepölyalleria yms sekä astma. Mä soin viime raskaudessa allergialääkettäkin ensimmäisen kolmanneksi jälkeen. Mulla piiputti niin hirveesti, tupla astmalääkitys ei helpottanut ja lääkärin luvalla sitten toin tabuja päälle. Varmaa tulee tässäkin kevättä/kesää kohen niille tarvis.. Mutta ehottomasti juttele neukkalääkärin kanssa ensin.

Mut ei se auta ku lähtee tienestin pariin, saa vaa nähä tuleekö häly takas kotiin, hiukan näyttää et flunssa koittaa pojille päälle! Toivottavasti ei, on tässä jo sairastettu tälle kevään alulle ihan tarpeeksi!

Minnäi ja Myry 11+3
 
Huomenta!
Täällä ollaan vihdoin selvitty 22h Norosta :D Pitää varmaan ruveta tekee aamupalaa ku 2 päivään en oo syöny mitään kunnollista.
Ja aamulla löysin pienen sydänäänet :heart:
Oletteko te jaksaneet kuntoilla nyt alkuraskaudessa? Mä en siis meinaa enää työpäivän jälkeen saada itteeni ylös sohvalta... väsyttää koko ajan niin paljon :/
Mä kyllä menen siihen niskaturvotusultraan ja siihen siis kuuluu myös siis se veriseula.
Mä senkun lihoin imetyksen aikana, koska söin niin älyttömän huonosti ja paljon. Mutta sitten otin itseäni niskasta kiinni, kun lapsi oli 6kk ja laihdutin 12kiloo ja siinä ollaan vieläkin =)
Mutta nyt aamupalalle ja nauttimaan saikkupäivästä ilman mahan kiukuttelua.

Riikka & öttiäisvauva :heart:
 
Huomenna ois se np-ultra heti aamusta, ja jännittää ihan vietävästi että mitä sieltä löytyy, vai löytyykö mitään mikä elää.
Edelleen ei oireita, omat vaatteet mahtuu ihan kevyesti päälleni ja painokin on pudonnut -1kg :eek: Oon kyllä syönyt todella hyvin, mutta kyllä mä liikunkin joka päivä.
Painoindeksi on tasan 20, enkä ole huolissani että mitä tää tuo tullessaan, kun liikun aina kuin aropupu =)
Nollalinjalla mennään ainakin tämä vuosi alkoholin suhteen.
11+3 ?
 
Minä stressaan siksi tuota painonnousua, kun mulla on ollut raskausajandiabetes ja ei oo todellakaan mikään kiva homma :(

Minä olen yrittänyt käydä joka päivä lenkillä rattaiden kanssa tai sitten tyttö kantorepussa selässä. Tosin töissäkin saan aikapaljon liikuntaa, kun ravaan 4 kerroksen välillä koko työvuoron, kun on tuo hissikammo....

Alkoholia, en käytä, joskus saunasiideri, mutta siinäpä se. Nuorena tuli otettua niin paljon, ettei enää tarvii....

Imetys minä kannatan kanssa imettämistä, vuoden tätä meidän kuopusta imetin, se on niin helppoa, ja nyt suoraan sitten siirryttiin lasista juomaan, ei oo ikinä tarvinnut pullojen kanssa läträtä. Tosin paino ei tippuunut yhtään imetyksen aikana :headwall:

Perjantaina se np-ultra, jännää.....
 
onnea hyvistä ultrakuulumisista!!! :heart:

eilen olin ekaa kertaa neuvolassa, olipa mukava hoitaja siellä! muutaman vuoden tais olla vaan mua vanhempi. mä lueskelinkin sitten koko illan niitä kirjoja ja lehtisiä ja mieskin innostui :) tänään pitää muistaa varata aika np-ultraan, unohdin eilen... meillä pitää itse varata, ja soittoaika on kivasti 15-16. nyt laitoin muistutuksen jottei mee ohi.

eilen kävin myös siellä turun vauvan/lasten vaate/tavara kirppiksellä... hieman oli pettymys, puolet tilasta oli vielä ainakin tyhjillään. oliko kojootti se kirppis ollut vasta vähän aikaa auki? no nappasin sieltä mukaan käyttämättömän haalarin vastasyntyneelle, 4e.. :heart: sitten suunnattiinkin vähän h&m:llä vauvan vaate ostoksille... kamalaa kun ei vaan malta! :LOL:

mukavaa päivää taas kaikille, täällä siivoillaan tänään!

saana & 9+0 POKS!! :heart:
 
Heipsan!

Nyt olikin monella vuorostaan hyviä uutisia ja kuulumisia!! Mahtavaa :) Josko nyt olisi huonot uutiset ohi meidän pinossa ja saataisiin kaikki hyviä uutisia tästä eteenpäin. Moni onkin jo turvallisilla viikoilla ja np-ultrat lähellä ellei jo ohi.. Mulla sinne on vielä aikasta pitkä matka.

Eilinen oli niin kiires (pohjalaisittain) päivä että ehtinyt tännekään ollenkaan, mutta kävin ensimmäistä kertaa neuvolassa eilen aamulla. Sellaista lippujen ja lappujen täyttelyähän se oli. Verenpaineet ja muut oli kohdillaan onneksi. Ylipainosta tietysti sain noottia, mutta katsotaan jos vaikka se paino putoasi taas niinkuin esikoisenkin raskausaikana painoin 10kg vähemmän kun lähdin laitokselta kuin silloin kun aloin odottamaan :)

Sydänääniä yritettiin kuunnella ja vatsan päältä katsottiin ultralla mutta eihän siellä vielä mitään näkynyt/kuulunut, kun viikot vasta 7 paikkeilla. Hätinä näkyi viime viikolla sillä alakautta otettavalla ultralla. Sovittiin että käyn kuitenkin jatkossa vähän useammin neuvolassa mielenrauhan takia kun mulla on niitä keskenmenoja takana. Seuraava käynti on jo ensi viikon torstaina, jos silloin vaikka näkyisi jo enemmän sillä ultralla.

Lähete lähti np-ultraan, sokerirasitukseen (varasin jo ajan, se on sitten kun olen rv 13) ja verikokeisiin. Ensi kuulla on myöskin lääkärintarkastus. Monenlaista menoa, mutta hyvähän se on kun pidetään huolta ja saa tasaisin väliajoin tilannekatsauksen että pikkuisella on kaikki hyvin. Kun nämä alkuviikot menisi vaan nopeesti niin sithän saa sydänääniä kuunnella jo kotidopplerilla. Tosin työantajalle raskauden salassapito on vähän vaikeaa kun pitää niin usein olla pois töistä, tulla myöhemmin tai lähteä aikaisemmin..

Mukavaa tiistaita kaikille!

T. Juli ja Nupsukka rv 7+2 (Neuvolan/menkkojen mukaan 7+3, mutta pidän tuon pregnylistä lasketun)
 
Huomenta leidit!

Minä kävin aamulla viemässä pissanäytteet labraan ja samalla otettiin ne kauheat verikokeet, 6 putkiloa halusivat. Siinä mukana veriseula sikiötutkimusta varten. Kerkeävät tulokset sitten 28.4 olevaan np-ultraan mukaan. Kaksi viikkoa ja yksi päivä enään ultraan, toivottavasti doppleri tulee ennen sitä :)

Mun BMI tällähetkellä 23-24 ekasta raskaudesta lähti kilot (23 kg )ihan silmissä toisesta (20 kg )oli jo vähän vaikeempaa.
Täällä kanssa vankkumaton imetyksen kannattaja se on niin ihanaa aikaa :) Tosin mikään imetysfanaatikko en ole, pullolapsetkin kasvaa ja kehittyy ihan normaalisti jokainen tekee omat päätökset myös imetyksen suhteen
:heart:

Mä olen kanssa seonnut tästä raskaudesta ihan täysin! Nyt jo katselen kestoja ja liinoja :LOL: Vaikka vasta kesällä aikasintaan voi hankinnat aloittaa ( jos sinne asti päästään )

OP ja Voitto 9+1
 
Huomenia!

Nyt ehdin hieman kommentoimaankin.

Painonnoususta ressaan minäkin. Olen kyllä aina ollut normaalipainon rajoilla,mutta esikoisen syntymän jäkeen jäi 4kiloa, ja se pyöräytti lievän ylipainon puolelle. Vaikka painoa koko aikana kertyi 12kg, mikä on aika normi... Ja toki siitä vanhasta painostakin soisin lähtevän noin 5kiloa, joten 10kg ylimääräistä olisi nyt, ja mitä se lienee tämän raskauden jälkeen.. toivottavasti ei enempää!

Liikun kyllä kovasti, pelaan jalkapalloa ja salibandya. Mutta nekin on sellasia harrastuksia, jotka raskauden vuoksi on jätettävä. Nyt pitäisi keksiä muuta, esim. uimista ja lenkkeilyä.

Mukavia neuvolakuulumisiakin oli! Ja ultrakuulumisia oli! Ja pian ensimmäiset menevät jo np-ultraan, tsemppiä! Itsellä se vasta 29.4.

Tästä pitäisi pian lähteä keittiösuunnittelijalle..huh,kumpa tietäisi, mitä haluaisi :)
Meillä kun alkaa talonrakennus ensiviikolla, joten hektinen raskausaika tulossa. Ei kyllä vuoteen päästä muuttamaan, joten mikäli kaikki menee hyvin, vauva on jo muutaman kuukauden ikäinen, kun talo valmistuu.

Päivän jatkoja!

suhveli 10+0 *poks*
 
Huh,tullut niin paljon tekstiä,ettei meinaa perässä pysyä! Täytyy illalla yrittää kahlata tekstejä läpi...

Mutta Onnittelut hyvistä ultrauutisista kuitenkin niille jotka jo ovat ultrassa käyneet :heart:

Minäkin aion varhaisultraan...mieluiten ennenkuin tilaan ekaa neuvolaa. Jotenkin olisi kiva konkreettisesti nähdä,että tosiaan raskaana ollaan. Niin,mähän en ole vieläkään ä-neuvolaan soittanut...

Painosta: Mä sain kaikki raskaudesta kertyneet 15kg pois ja nyt taas raskaana :LOL: Mulla ollut noususuhdanteista tuo painon kertyminen raskauksissa,esikoisesta tuli hätinä 5kg,tokasta n.8kg ja nuorimmasta komiat 15kg :p Mutta nyt olen normaalipainoinen pituuteeni nähden (175cm ) joten painonlisäys alkakoon :D

Mulla on ihan oudot nämä oireet. Viimeksi sunnuntai oli kamala päivä,väsytti kamalasti ja mitään ei tehnyt mieli syödä. Jugurttia ja marjakeittoa vaan söin. Toki hammastakin särki vielä silloin,etten senkään takia voinut syödä. Ja nyt taas pari päivää mennyt normaalilla olotilalla! Ehkä huomenna taas etopäivä...

Mä olen nyt napsinut omegoja kun niitä tuolla kaapissa on. Ajattelin vielä hankkia jotain mamma-vitamiineja. Niin ja maitohappoja pitää kanssa hommata. Mä vannon maitohappojen ja omegojen nimeen. Tietysti ihan oikean kalan syömistä ei mikään voita...mutta meillä keskimmäinen oli vauvana todella allerginen (vielä allerginen pähkinälle ja kananmunalle ) ja myös atooppinen on. Sitten kun aloin odottaa nuorinta,söin koko odotusajan kalaa,omegoja ja maitohappoja niin ei mitään allergioita eikä atopiaa ole nuorimmalla =) Toki voi olla ihan sattumaakin kun ei esikoinenkaan ole allerginen,mutta aion syödä nytkin noita kapseleita,ei niistä haittaakaan ole!

No niin..romaani taas :wave: Niin joo,menin eilen särkypäivtystykseen hampaan takia niin oli hermoon asti reikä :x Juurihoitoa ei voida nyt aloittaa raskauden takia kun ne juuret pitäisi eka kuvata ja nythän en röntgeniin voi mennä...

LilliM ja rv jotain 7+
 
Heipä hei taas parin päivän tauon jälkeen..

:'( :hug: kaikille huonoja uutisia saaneille.


:heart: Mutta hyviäkin uutisia on onneksi tullut, ja onnittelut teille niistä! :)

ON: Mullahan on näitä vaikeuksia ollut, ensin umppari tulehtui ja leikattiin, sitten haava tulehtui ja jouduin taas sairaalaan, ja sitten vielä vatsan sisälle tuli uusi tulehdus ja vietin taas 4 pv sairaalassa. Eilen pääsin kotiin. Eilen olisi ollut aika varhaisultraankin, mutta jouduin sen perumaan, koska olin vielä sairaalassa, ja oli epävarmaa, koska pääsisin pois. Yritin päästä sairaalassa ultrattavaksi gynelle, mutta en päässyt. :/ Hoitaja vaan sanoi, että kerro neuvolassa huolesi, ja jos sitten pääsisit sitä kautta ultrattavaksi aikasemmin.. Tänään olisi eka neuvola, ja ajattelin kyllä purkaa sydämeni hänelle ja kertoa kaiken, jos sitä kautta sitten pääsisi katsomaan onko pienellä kaikki hyvin. Sairaalasta vakuuttivat, että lääkkeet, joita olen joutunut tulehduksiin ja kipuihin nyt ottamaan, ovat turvallisia, eivätkä haittaa pienen kehitystä. Mutta kun tässä on ollut niin paljon kaikkea, niin haluaisin päästä itse omin silmin näkemään, että toukka on kehittynyt niin kuin pitää ja että kaikki on hyvin. Ensi viikolla minun vatsa ultrataan, siis sitä tulehdusta seuraten, mutta ajattelin kysyä, että voisimmeko nopeasti katsoa myös onko toukalla siellä kaikki hyvin.. Eihän se varmaan mahan päältä näkyis niin hyvin, mutta kyllähän sieltä jotain jo näkyis, ellei tämä sitten ole tuulimuna.. :|
Kauhunsekaiset tuntemukset siis täälläkin, en haluaisi niitä huonoja uutisia.

Painoa ei ole kyllä tullut mulla lisää, luultavasti sitä on pari kiloa tippunut, näiden kipujen ja muiden aikana olen saanut hyvin vähän ruokaa alas. Olin kuivumispisteessäkin viime pe, ku jouduin uudestaan sairaalaan. Nyt on taas pari päivää ruoka maistunut ihan hyvin, ja kivutkin lakanneet. Toivottavasti nämä minun vatsavaivat nyt loppuisi, ja pääsisin nauttimaan odotuksesta!! :heart:

Sairauslomalla olen ollut koko tämän kuukauden, ja se jatkuu 28.4 saakka. Ei ole siis paljon tässä kuussa tarvinnut rehkiä! :ashamed: Olen niin tunnollinen töideni suhteen, että poden vähän huonoa omaatuntoa, mutta minkäs tälle voi!! Saadaanpahan toukan kanssa levätä rauhassa... :)
 
tänään oli käynti neuvolalääkärillä allergia-asioissa. Teki samalla sisätutkimuksen ja koplasi kohdun, ja kaikki näytti näin päällisin puolin olevan ok. Sydänääniä ei edes alkanu kuunnella kun sanoi että näillä viikoilla ei vatsan päältä todennäköisesti kuule mitään.

Mutta tosiaan noista allergialääkkeistä, määräsi minulle Lomudal silmätippoja, Loratadin ratiopharm antihistamiinia ja Nasonex nenäsumutetta. Noita voi kuulemma raskauden aikana käyttää. Tosin mulla ei vielä toistaseksi ole mitään oireita ollut, kun vuosi sitten oireet alkoi todella aikasessa vaiheessa. Kuulemma raskaus voi tehdä senkin että säästyy oireilta kokonaan, joten taidan kuulostella hetken aikaa ennenkun alan mitään käyttää.. Mut kannattaa käydä noissa allergia-asioissa hyvissä ajoin lääkärissä niin saa oikeat lääkkeet valmiiksi jos oireet yllättää :)

katjuska 8+3?
 
Jenspa, jaksamisia. Toivottavasti kipusi nyt helpottavat ja saat nauttia raskaudestasi. :heart:

Mä olin saanut dopplerin seurantakoodin s-postiini joten sitä odotellaan. luult. viim. to perillä :) Sydänäänet tuskin kyllä vielä kuuluu, kun edellisistäkin vasta 12+ ja 13+ viikoilla saatu kuuluviin.

Suhveli Tiedän tuon valinnan vaikeuden. Meillä oli sama edessä 2 vuotta sitten ja talo valmistui ihan liian nopsaan. Tuli tehtyä tosi nopeitakin päätöksiä. keittiöön olisin ottanut kivitasot jos olisi rahat riittäneet nyt tyytyminen pähkinänvärisiin melamiinitasoihin :(
Jos olette hyvissäajoin liikenteessä niin ihan rauhassa mittimään ja käymään useilla suunnittelijoilla. Kyllä se mieleinen sieltä löytyy :)

 

Yhteistyössä