MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Onnittelut Mama Stellalle! Aivan ihanalta kuullostaa tuo sinun ja tyttäresi tilanne. :heart: Hauskaa, että vauvojen ikäeroksi tulee vain kuukausi :D Varmasti saavat hyvät leikkikaverit toisistaan.

Pitäiskö masun muuten jo alkaa kasvaa näillä viikoilla? Mun mielestä mulla ei ole vielä yhtään pömppöä. En kyllä muista oliko esikoisestakaan tässä vaiheessa.
No, kaksi ja puoli viikkoa np-ultraan, eli pian sitä pääsee kurkistamaan tilanteen. Pitää vaan yrittää olla miettimättä ikäviä vaihtoehtoja....

T: Katti 9+0
 
Mamastella aika erikoinen tilanne teillä siellä. Mun on kyllä pakko sanoa etten tiedä miten reagoisin jos äitini kertoisi odottavansa myös.. Mutta onneksi siihen ei ole mitään pelkoa, taitaa mun äidillä olla jo ikääkin sen verran!! :LOL:

Mä alan oikeesti epäilee että mulla on aivokasvain. Päivät voi mennä oikein kivasti, eikä pahemmin okseta, mutta noi yöt.. Mä taas eilen meinasin mennä oksentaa yöllä, yökin sit sängyssä kun en jaksanut nousta. Olen valvonut sitten sieltä kahdesta asti.. Jos menis vaikka nukkuu päikkärit esikoisen kanssa. :D Miten ihmeessä sitä jaksaa huomenna töissä?

Saana07 Mikä ihme se sellainen paikka on? Me ei siis tosiaankaan olla työkavereita, kun en ees tiedä mikä toi paikka on!! :D
 
MamaStella Vau mitä uutisia! Onnea tulevalle mummolle! :)

Täällä pahoinvointi nostaa päätään. Varsinkin aamuisin ennen aamupalaa. Olo helpottuu kun saa syödä, mut palaa sellaiseksi tosi rasittavaksi etomiseksi. Vähän niinku olis lievä krapula. Hyi!

Tuohon äitiyspakkauksen ottamiseen. Mä ainakin aion pakkauksen ottaa koska esikoinen on tulossa. Pakkauksessa on kuitenkin paljon hyödyllistä tavaraa ja varsinkin kun mitään ei ole valmiina ei tuollaista määrää vaatteita saa 140 eurolla. Mulla kun vielä on joku hiton fobia kirppiksiä kohtaan niin en kirppikseltäkään voi vaatteita vauvalle hakea. Eikös ne ensi kuussa julkista sen 2010 pakkauksen?

Ai niin ja tänään poksuu! :heart:

AaVee & Baby 6+0
 
Piiiitkästä aikaa isot heipat kaikille!
Oi teitä on ollut ikävä! :heart:

Pakko myöntää, etten ihan ajatuksella lukenut kaikkia 17 sivua jotka oli poissaoloni aikana kirjoitettu, mutta hyvät :)ja huonotuutiset :( huomasin.

mammuli oli ainakin saanut hyviä uutisia kaikesta huolimatta, oikein paljon onnea kaksikosta! :heart:

Kylkiluulle :hug: Sekä muille huonoja uutisia saaneille halirutistukset.

Mama Stella Vautsi, onnea myös mummotumisen johdosta :)!

Kaikille hyviä uutisia saaneille onnittelut!

(.) Loma meni ok, paripäivää meni yökkäillessä ja turvotus on ihan järkkyä. Esikoinen ( 4 vee ) totesi, että äitin masussa on vauva! Ei siis olla kerrottu pojille vielä mitään, mutta varmaan tarvii kohta kun ei tätä masua saa oikein enään piiloon. Tosin täälläkin lopetettu tupakan poltto 3 viikkoa sitten joten muutama kilokin tullut vaikka tasainen oksullakäynti sitä vähän hillitseekin.

Mun pomo tietää raskaudesta ja otti sen tosi hyvin, meillä on kyllä kokoaajan joku raskaana. Eli meille kaikki lastayrittävät duuniin :D

Sitten kysymys,
Minkä mukaan äitiyspäiväraha maksetaan. 2008? Jos sen mukaan niin morjens, olin kodinhoidontuella syyskuuhun asti! Onkos se 6kk palkan mukaan laskutapa vielä käytössä? Jos on niin onko se marraskuusta takaspäin 6kk vai hakuhetken mukaan? Vitsi mitä kysymyksiä ;D

Huomenna duuniin ja ajattelin verhota itseni kaftaaniin ;) Toivon mukaan pahaolo alkaa pikkuhiljaa helpottaan...

OP ja Voitto 8+0 *POKS*
 
Alkuperäinen kirjoittaja OP-81:
Sitten kysymys,
Minkä mukaan äitiyspäiväraha maksetaan. 2008? Jos sen mukaan niin morjens, olin kodinhoidontuella syyskuuhun asti! Onkos se 6kk palkan mukaan laskutapa vielä käytössä? Jos on niin onko se marraskuusta takaspäin 6kk vai hakuhetken mukaan? Vitsi mitä kysymyksiä ;D


Syyskuun odottajana käyn uteliaana teidänkin ketjua kurkkimassa ja tuohon kysymykseesi yritän vastata :)

Äitiyspäiväraha lasketaan 2008 verotuksen mukaan tai viimeisen 6 kuukauden tulojen mukaan jos tulot ovat kasvaneet vähintään 20% vuodesta 2008. Se 6 kuukautta lasketaan siitä äitiysloman alkamisesta taaksepäin.
 
Mulla myös jatkuva kamala väsymys, ei meinaa jaksa tehdä yhtään mitään. Varsinkin kyläilyt yms rasittaa nyt todella, kun ei saa lepäillä sillon kun huvittaisi.. Paha olo sen seurana ja olo on kyllä kamala.

Mamastella Onnea :flower: Onpas jännä tilanne!

Meillä tietää jo kaikki läheiset ja iloisia ovat olleet. Mulla toi lilypien laskuri väittää nyt et ois 10+5 vaikka mulla on 10+4. Ennen on näyttänyt ihan oikein, se kun on mulla tuolla profiilissa ollut jo kauan.. Omituista..

Onko muilla muisti alkanut tehdä temppuja? Mulla on normaalisti superhyvä muisti, mutta nyt en muista enää yhtään mitään! Turhauttavaa.

Mulla oli raskauden alussa poikaolo, mutta nyt on tyttöolo. Sen voisiBad virgin- päivittää tuonne :attn: Siis sen tyttöolon. Saa nähdä kuinka monta kertaa vielä muuttuu..

Nallu ja Hattivatti 10+4
 
HuhHuh! Se ois taas huomenna työviikko edessä ja ihmettelen syvästi miten tulen siitä selviämään. Aamuoksut on nyt jokapäiväistä "iloa" ja todella huono olo seuraa ihan koko ajan matkassa. Yökkäilin taas koiralenkillä neljä kertaa. Tänä aamuna koin lähes taivaalliseksi sen kymmenen minuutin olon mikä mulla oli aamuoksun jälkeen;) Melkein oli jopa hyvä olo, harmi vaan että kesti niin vähän aikaa sitten yökitytti taas:(
Sipsit ja omenat uppoaa joten kuten muuten, mutta kaikki makea tai leivät yms. ällöttää. Mä NIIN toivon, että pahaolo loppuu viikon kahdentoista jälkeen eikä kestä koko raskausaikaa. Että mä olen kade niille, joilla ei ole näitä pahoinvointioireita.

Terese ja rv 8+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja avee:
Alkuperäinen kirjoittaja OP-81:
Sitten kysymys,
Minkä mukaan äitiyspäiväraha maksetaan. 2008? Jos sen mukaan niin morjens, olin kodinhoidontuella syyskuuhun asti! Onkos se 6kk palkan mukaan laskutapa vielä käytössä? Jos on niin onko se marraskuusta takaspäin 6kk vai hakuhetken mukaan? Vitsi mitä kysymyksiä ;D


Syyskuun odottajana käyn uteliaana teidänkin ketjua kurkkimassa ja tuohon kysymykseesi yritän vastata :)

Äitiyspäiväraha lasketaan 2008 verotuksen mukaan tai viimeisen 6 kuukauden tulojen mukaan jos tulot ovat kasvaneet vähintään 20% vuodesta 2008. Se 6 kuukautta lasketaan siitä äitiysloman alkamisesta taaksepäin.
Ja myös se laskutapa on mahdollinen, että jos lapsille tulee ikäeroa alle 3 vuotta, niin saat samat tuet kuin esikosta.

Mulla on ollu ihan karmea yö ja eilinen ilta. Vatsakipu äityi aivan järkyttäväksi, pahin kuumottava kipukohta oli tossa ylävatsassa mutta siitä se säteili sitten koko vatsan alueella. Korvissa humisi aina kun pahin kipu yllätti, mutta vatta ei ollut kuralla eikä oksennusta tullut, vaikka aika ajoin kyllä meinasin oksentaa. En tiedä voisiko tää ollu semmonen sappikohtaus. Kärvistelin yöllä puoli kahteen asti ja sit se kipu oli sitä luokkaa, että otin yhden pronaxenin ku muuta särkylääkettä ei talosta löytynyt (vaikka niitä ei kait raskaana ollessa suositella). Puol tuntia lääkkeen otosta ja olo alkoi helpottaa, tunti ni olin unessa. Vatsa edelleen arka, ne kohdat mitkä pahiten särki jomottaa yhä. Nyt toivon että tää päivä olis parempi, koitan syödä kaikkea pientä ettei tule liian pitkiä taukoja. Huomenna aattelin sit soittaa neuvolaan ja pyytää päästä näytille.
 
tämä mammuli oli koko pääsiäisen sairaalassa, niin kauheesti okesettanut en ole kyennyt tekemään mitään..Tippaan laittoivat ja en halunnut pahoinvointilääkkeitä koska lääkkeet eivät ole hyväksi koskaan. Pääsin siellä sairaalassa ultraan siellä pompotteli kahden murun sydämmet kylläkin eri sikiöpusseissa, jotenkin se on aina parempi kun samassa näin se lääkäri minulle kertoi. Nyt olen todella väsynyt, mutta onnellinen. kahden viikon päästä taas ultraan meno, tähän on kai totuttava, siis ultrissa juoksemiseen ja neuvolassa. :)

pahoittelut kaikille, jotka ovat surua kokeneeet :hug:

mammuli poks ja poks 9+2
 
MamaStella: onnittelut jännästä tilanteesta =)

Äitiyspakkauksesta: mie ajattelin ettei oteta sitä pakkausta. Makuupussin saan siskolta ja ostan sit kaupasta mitä tarttee. Uutena petivaatteet ja muuten kirppareita hyöpdynnetään. Aina on ollu huono kooltaan se äp haalarikin niin kyllä se saa nyt olla meidän puoleta. ( paitsi jos se on joku aivan ylisöpö tällä kertaa :D )

jaa nyt pitää mennä maate..


Sukupuolesta: Kyllä minua haluttais tietää onko se tyttö niinkuin tuntus, mutta ei oo miehen kans viel siitä puhuttu et halutaanko tietää etukäteen vai ei :)

Olot vaihtelee aivan hurjasti.. välillä pitää syödä koko ajan ettei huono olo yllätä ja välillä huono olo vallitsee teki miten hyvänsä. Päänsärky ja huimaus on tullut jäädäkseen kai ku kokoajan riesana.

Epäilen sitä hb mittausta sormenpäästä et pitikö paikkaansa.. näytti 125, viimeks näytti saman, mutta seuraavan päivän verikokeessa oli 110...
 
Heipsan!

Minäkin olen täällä jatkuvasti marissut kun ei ole oikein oireita, mutta kyllä tänään ajattelin kun ajelin huoltoasemalle ja pahoinvointi nousi kun ruokailusta oli jo jonkun aikaa että mitäpä tuosta marisee, pitäisi olla vain onnellinen.. eihän mulla esikoisenkaan aikana ollut suurempaa pahoinvointia. Repäisykivut on varmaan suurin oire mulla ja ne on ihan toisaalta "ihania" muistutuksesta että kohdussa jotain tapahtuu.. voi että, ylihuomenna tähän aikaan ultra on jo tosi lähellä..

Joo, mäkin tulen mitä luultavimmin saapaan äippärahani viimeisen puolen vuoden mukaan koska 2008 olin äippälomalla enkä myöskään halua samaa mitä sain esikoisen aikana koska se on paljon pienempi kun palkka oli silloin paljon pienempi.

Voi että kuinkahan sitä jaksaa huomenna ja siitä eteenpäin töissä kun on tottunut nyt pääsiäisenä vetämään esikoisen kanssa joka päivä päiväunet.. äskenkin reilu 2h meni tuosta noin vaan :)

T. Juli ja Nupsukka rv 6+1
 
Omasta raskaudestani tietää vain aviomieheni ja te naiset täällä. Enkä nyt ihan heti ajatellut kertoa. Ehkä synttärieni jälkeen. Olen tavallaan shokissa, en odottanut näin nuorena tulevani isoäidiksi. :eek: Onhan toki tyttäreni jo aikuinen eikä siis mikään suuri ihme, hän on juuri alkuvuodesta kihlautunut ja muuttanut kihlatun kanssa yhteen. Jotenkin vain toivoin että olisivat menneet naimisiin ensin. Taustalla kummittelee oma huono kokemus hänen isästään.
Kiitos onnitteluista!!! =)
 
Tänne ei erikoista, öklötys jatkuu muttei ole toissapäivän jälkeen tarvinnut oksentaa. Toivon että pysyy kurissa, töissä ois kyllä aika vaikeaa jos kovat oksentelut tulisi. Toisaalta en haluaisi sairaslomille mennä ellei ihan pakko olisi, mun työssä suurin osa hommista jää vain odottamaan ja parikin sairaslomapäivää tietäisi aikatauluongelmia ja iltoja peperityörästien parissa. Kokemusta on lapsen sairastelujen vuoksi pidetyistä päivistä :(

Mun pomo tietää kans jo raskaudesta, piti sopia työsopimuksen jatkamisesta (alunperin piti loppua elokuun lopussa) ja kerroin alkuraskaudesta kun tiedän reiluksi ihmiseksi ja alalla on onneksi työvoimapulaa. Jatkettiin sit sopimusta marraskuun loppuun.

MamaStellalle onnittelut, onhan varmasti aikamoinen uutinen mutta onneksi on tuota aikaakin vielä sopeutua =) ja pitkällä tähtäimellähän tuosta tilanteesta on varmaan iloa kaikille. Asutteko lähekkäin?

Kojootti, tuon vatsakivun suhteen yrittäisin päästä ihan tavalliselle lääkärille, neuvola ei välttämättä ota paljon kantaa jos ylävatsapainotteinen kipu näin aikaisilla viikoilla. Sappiarvot kannattaisi varmaan tarkistaa ainakin. Voihan tuo olla närästys/mahalaukkuperäistä kipuakin, voi vaan vaatia tehokkaammat lääkkeet. Toivottavasti helpottaa!

rv 6+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terese:
Mun tekis tällä hetkellä niin mieli grillattua campingiä:) En taida kuitenkaan jaksaa lähteä Siwaan ajamaan. Olo parani selkeästi hetkeksi :LOL:
Kävin sitten kuitenkin ostamassa. Nyt sisägrilli päälle ja herkuttelemaan;) Saas nähä mikä olo makkaran syömisen jälkeen on.. Oliko hyvä idea vai ei;)

 
Hellurei!
Täällä edelleen painitaa tän väsymyksen kanssa. Kaiken lisäksi tässä alkaa olemaan jo pakko karsia/perkoa ja pakkailla tulevaa muuttoa varten. Nyt olenkin pääsiäisen aikana tuusannu koko sisävaraston ja kylppärin kaikki kaapit. Riskillä pesin jo talvivaatettakin jo pois.. Toivon mukaan pysyy plussan puolella ja pärjätään vk-vaatteilla sekä fleecellä/villiksillä.

Mamastella, onnea! Siinä onki soputumista uuteen rooliin. Mutta taitaa olla myös tytöllä hupasa ilme jahka kuulee että hällekin sisarus tulee :D Tuleeko hälle yllätyksenä?

Jaksamisia kaikille olojen kanssa, pikkuhiljaa alkaa viikot oleen paremmalla puolella ja lähempänä tuota maagista rv12 :heart: Toivon mukaan kaikki saadaa olla mukana ja enää surullisia uutisia ei tulisi.

Mulle puolestaa maistuis kirsikkatomaatit, äskön salaattiin pilkkoin niitä ja meinasi salaatti jäädä tomatittomaksi :whistle: Onneksi iltaherkuksi löytynee tuolta vielä kokonainen ananas :p

Voivoi, pitäs koittaa aikaseen nukkumaan niin huomenna jaksaa taas palata arjen pariin, onneksi on "pehmee lasku" esikolla 10 kouluun ja mulla iltavuoroon meno.

Minnäi ja Myry 10+2
 
Mä taas en kestä yhtää löylyjä/saunaa. Meillon aika pieni kylppäri (tällä hetkellä) ja koko köörillä ku sinne mennää ja sauna kuumottaa niin mua alkaa heti heikottaa ja tuntuu etten happea saa. Muissakin raskauksissa en ole niinkää välittänyt saunomisesta.
Toinen mikä saunassa tulee niin mulla alkaa sattumaan päähän :eek: outoa, mutta tätä ei ole ilmenny muuta kuin raskaana ollessa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja avee:
Alkuperäinen kirjoittaja OP-81:
Sitten kysymys,
Minkä mukaan äitiyspäiväraha maksetaan. 2008? Jos sen mukaan niin morjens, olin kodinhoidontuella syyskuuhun asti! Onkos se 6kk palkan mukaan laskutapa vielä käytössä? Jos on niin onko se marraskuusta takaspäin 6kk vai hakuhetken mukaan? Vitsi mitä kysymyksiä ;D


Syyskuun odottajana käyn uteliaana teidänkin ketjua kurkkimassa ja tuohon kysymykseesi yritän vastata :)

Äitiyspäiväraha lasketaan 2008 verotuksen mukaan tai viimeisen 6 kuukauden tulojen mukaan jos tulot ovat kasvaneet vähintään 20% vuodesta 2008. Se 6 kuukautta lasketaan siitä äitiysloman alkamisesta taaksepäin.
Terveiset kesäkuisista! :wave: :p

ÄPraha voidaan laskea myös edellisen vuoden puolelta vuodelta..Multa on laskettu viime vuoden 01.07.09-31.12.09 väliseltä ajalta koska tulot oli silloin paremmat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Apua, äsken kun istuin, niin taas tunsin 2 monotusta :eek:
Ja kyllä mulla menkat tuli tammikuussa, eikä aiemmissakaan raskauksissa ole valemenkkoja tullut..

BV ja Chilli 10+0?
Mulla kans ollu tuntemuksia niinkuin liikkeitä ois ollu. Tullut usempana päivä ja samaan kohtaa. Semmoista hentoa pulpahtamista, ei kuitenkaa semmoista et ilma suolessa kulkis, ihan erilaista. Tiä sitten mitä on.. ;) Viime raskaudessa tunsin liikkeitä aikas aikaseen, mut en kuiten ihan NÄIN aikasin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minnäi:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Apua, äsken kun istuin, niin taas tunsin 2 monotusta :eek:
Ja kyllä mulla menkat tuli tammikuussa, eikä aiemmissakaan raskauksissa ole valemenkkoja tullut..

BV ja Chilli 10+0?
Mulla kans ollu tuntemuksia niinkuin liikkeitä ois ollu. Tullut usempana päivä ja samaan kohtaa. Semmoista hentoa pulpahtamista, ei kuitenkaa semmoista et ilma suolessa kulkis, ihan erilaista. Tiä sitten mitä on.. ;) Viime raskaudessa tunsin liikkeitä aikas aikaseen, mut en kuiten ihan NÄIN aikasin :D
Kai nääkin sellasia suolen mutkahduksia on, mut tänään tunsin ihan kuin joku olis käännähtänyt mun masussa, saa nähdä sit ultrassa mitä ne on :D
 

Yhteistyössä