MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Huomenta!

Minä käyn siellä 4D ultrassa ja aion kyllä samalla kysyä sukupuolen.

Huono-olo alkaa helpottaa, viimeyönä iski tosi kuvotus, mutta kyllä se siitä sitten hiipui pois.
Tänään alkaisi kunnon työputki taas kerran, ensi viikon sunnuntaina vapaata seuraavan kerran....
Paino on pysynyt samana, vaikka olen suklaata ja sipsejä jonkun verran syönyt, lämmin ruoka ja kahvi taas ei uppoa ollenkaan :$ Lenkkeillyt olen jokapäivä vaunujen kanssa vähintään sen ½ tuntia reipasta kävelyä.

Jaahas aamupalan laittoon :wave:
 
Täällä tänään 8+0 (neuvolan mukaan 9+4, se on väärin :p). Aamu alkoi yökkimisellä. Näin unta, että tuo vauva oli jo syntynyt, sillä oli osa hampaista jos suussa. Siinä unessa kokoajan kaikki muut hoiti sitä vauvaa ja mä en nähnyt sitä paljon ollenkaan. Sit kun se oli ollut pari päivää pois jossain ja yritin imettää, niin maitoa ei tullut yhtään.. Se oli muuten tyttö.:D

Tänään piti lähteä Pohjanmaalle isän luona käymään, olis tullut myös sisko, sen mies ja poika sinne käymään mut kun ei millään jaksais lähteä ajamaan kun menee sitten koko päivä autossa istuessa ja pitäis tulomatkalla jäädä sitten anoppilaankin.. Ärsyttävää asua täällä jossain korvessa (Turussa :D) kun kaikki sukulaiset asuu pohjanmaalla. Mutta kun taas toisaalta on tänne jo kotiutunut ja molemmilla on täällä töitä niin ei vittis muuttaakaan.. Pöh.

edit: Niin tuosta sukupuolesta vielä, kyl me ajateltiin se sitten kysyä.:) Tietää vähän, mitä sitten hankkii ja saadaan sitten loppuraskaus tapella nimestä miehen kanssa.:D
 
huh huh, ei turhan kalliita piikkejä nuo klexanet kun 40 kpl maksoi 130e ja noitakin pitäs pistellä raskauden loppuun saakka päivittäin..mut onhan tuo loppujen lopuks pieni hinta omasta hengestä..

sukupuoli: edellisistä ollaan rakenneultrassa kysytty ja molemmissa piti arvaukset paikkansa, nyt en tiedä kysytäänkö ( jos lääkäri selvästi näkee niin sit saapi sanoa )

pitäs varmaan töissäkin kertoa pomolle raskaudesta..jotenkin ei vaan ole löytänyt sellaista rakoa milloin kertois mut jos ens viikolla sais aikaiseksi..raskaudsta ei tiedä kuin mun vanhemmat, veli, sekä yks kaveri ja pari työkaveria
 
terese: mulla olo aivan samanlainen, itse asiassa pahoinvointia ilmaantunut n. vko takaperin, ja pahentunut pikkuhiljaa, äsken piti monta kertaa kunnolla yökkiä, mitään ei vaan tuu... yritän keplotella nyt työt pääsiäisen yli mut jos ens vkol vapaiden jälkeen tää jatkuu tai on pahempi niin töis en pysty olemaan.. :$

nallepuh vai kuka mahto kysyä? me aiotaan kysyä sukupuolta heti kun mahdollista :D vois ostaa ees jotain joko pojalle tai tytölle :D

saana ja 7+4
 
Piti tulla lukemaan teidän kuulumisia.

Mulla on edelleen oireeton tämä raskaus. Tekis edes hiukan pahaa joskus mutta ei :( Jotenkin tuntuu, että se olis merkki oikeasta raskaudesta...vaikka onhan tuulimunan kokeneillakin ollut pahoinvointia...

Tiistaina olisi uudestaan lääkäri+ ultra. Jännittää, että onko siellä ketään asukasta.
On kyllä alkanut tuntua, että tämä on tuulimuna. Mua on alkanut mietityttään, että miten se ulos sieltä sitten tulee...varmaan lääkkeellinen tyhjennys..hui, pelottaa jo sekin :/
No tiistain jälkeen toivottavasti asiaan saadaan varmistusta.



rv 9+3 jos oikein laskin..
 
Minä näin viime yönä niin outoa unta..
Kävin ultrassa ja se katsottiin mun varpaasta :LOL: No siellähän näkyi "vauva" valkoinen pilkku kynnessä, sitä sit äitillekin esittelin :LOL:
Ihmeellisiä unia taas vaihteeksi nähnyt..
 
Oltermanni, täälläkin odotetaan sitä tiistaita kuin "kuuta nousevaa". Silloin olisi alkuraskauden ultra tiedossa ja eka neuvolakäynti. Enää ei ole kuin tämä päivä, huominen ja ylihuominen ja sitten...

Mustakin tuntuu hassulta mennä ensin neuvolaan, ennen kuin olen saanut varmuuden siitä, että masussa joku todellakin on. Täytyy vaan toivoa, että elämää löytyy ultrassa ja että pikkuinen on vielä oikeassa paikassa.

Sukupuolesta vielä. Me aiomme kysyä sitä rakenneultrassa. Esikoisesta oli aikoinaan lainassa 4D-ultralaite ja silloin kätilö Jorvissa sanoi, että todennäköisesti on poika tulossa. (Kuvan laatu oli niin paljon parempi). Kuopuksesta oli vanha ultralaite käytössä, eikä mitään selvyyttä sukupuolesta saatu. Molemmat ovat aikoinaan varmistuneet 4D-ultrassa pojiksi. Nyt mennään myös 4D-ultraan Femedaan jos sinne asti päästään.

Olo on täällä aivan hyvä. Ei edelleenkään huonoa oloa. Tästä on hyvä jatkaa pääsiäisen viettoa täällä isäni luona.

Mukavia pyhiä kaikille!

Katja-75, rv 7+0 POKS!

 
Hellou. Oireettomasti mennään eteenpäin :D Tiistaina meen lääkärineuvolaan, jossa sydänääniä kuunnellaan sitten. Mä en ole vielä varannut nt-ultaa mut soittelen viimeistään pe kun olen käynyt verikokeissa. Meillä on ohje, että verikokeiden ja ultran välissä pitää olla vähintään viikko, jotta tuolokset ovat valmiit ultraan mennessä. Sitten saa samantien tietää seulavastauksen.

Mullakaan ei tee mieli makeaa sitten yhtään ja jos otan suklaata niin 2-4 palaa riittää. Suolainenkaan ei onneksi maistu erityisesti, en ole suolaisen ystävä muutenkaan. Tyttöä mun äiti veikkaa kun mua odottaessa ei äitikään voinut makeaa syödä. Poikia kun taas odotin niin suklaata ja karkkia meni reippaasti..

Ella ja Kirppu 9+4 vissiin.
 
Huh, tänään on ensimmäistä kertaa tullut sellaisia pahoinvoinnin ailahduksia, saas nähdä että lähteekö se tästä nyt sitten liikkeelle.. aiemmin mainitsemani tuhruvuoto on vähentynyt tänään, toivottavasti jäisikin nyt tähän niin ei tarvitsisi stressata enää yhtään enempää kun ultraankin on vielä puolitoista viikkoa!

Me olemme miehen kanssa vähän miettineet, että emme halua tietää sukupuolta ennakkoon.. mutta katsoo sitten kun ollaan pidemmällä, että muuttuko mieli vai pidetäänkö yllätyksenä :)

Onko muille tuttua selkäsärky jo näin alkuraskaudessa?

Mulla on ollut kaikenlaisia juilimisia ja tuntemuksia alavatsassa ihan alusta saakka, mutta nyt on viimeiset puolentoista viikon aikana selkä tullut enenevissä määrin kipeäksi, eilen illalla oli oikein tosi tiukat paikat kun ei auttanut lämpötyyny ei mikään! Vähän pelottaa että ei kai enteile keskenmenoa, mutta toisaalta tätä on ollut jo niin pitkään, ja tuntuu pahenevan kun on istunut pitkään. Aamuisin ei selkä tunnu kipeältä eikä liikkuessa, mutta pitkän istumisen jälkeen jomottaa niin maan P*****... :$

tsemppiä kaikille ultran odottelijoille, tuntuu että ikuisuus on vielä edessä..

Siilinlapsi ja öttis 5+6
 
Hyvää Pääsiäistä naiset ja vauvelit!

Pirpane ema Tuohon ummetukseen. Täällä sama vika. Oon ottanu luumut käyttöön ja ihan muutaman hullun luumun syönnillä ja vedellä oon saanu saman päivän aikana mahan toimimaan. Joten suosittelen. :)

Ja tuohon sukupuoli kysymykseen. Mä ainaki tai siis me ainaki aiotaan kysyä heti ku on mahdollista, et kumpi on tulossa. Ei sillä, et olisin hirveitä hankintoja tekemässä, mut ois se nyt kiva vaan tietää etukäteen niin voi jotain pientä hankkia sit "oikeilla" väreillä. :)

Mä oon niin väsyny kokoajan. Mä voisin nukkua 24/7. Ja nyt on sellasta pientä huonoa oloakin vähän väliä. Ei mitään sellasta, et pitäis yökkäillä tai mitään mut sellanen jännä olo.. Ja sit se makkaran/nakkien himo. Eilen taas tunsin oloni niin hienoksi kun söin suoraan paketista nakkeja joita dippailin sinappiin (joka on muuten must makkaran/nakkien kanssa). Varsinainen Lady... :LOL: Mut toisaalta meidän mutsilla oli ihan samat lenkkimakkaran himot ku mulla nyt ku se odotti mua.

Vajaa pari viikkoa enää ultraan. :)

AaVee & Baby 5+5
 
Minnäi täällä kans painii ihan järjettömän väsymyksen kanssa keran ihana kiukku. Heikottaa, vellottaa, mut ei okseta. Tänäänkin kaupoilta kun tulin mieski sano et oon ihan kalpee. Huushollissakin vallitsee suurimmaksi osaksi ihana kaaos, ku ei vaa jaksa, ja seki sitten saa hermot kireelle :kieh:
Noo, jospa tästä muutaman viikon päästä alkais se ihana toinen kolmannes ja hehkeys aika :saint: Nyt hehkeyskin kaukana, naama kukkii ja hiukset rasvottuu ylinopeeta.
Ääh, menipä valittamiseksi...

Mitäs muuta täällä oli juttua, sukupuolesta ainakin. Me kyllä kysytään kumpi tulee, mutta molemmat ollaan kyl niin vahvalla tuntumalla et poika se on tämäkin, niinkuin 3 edellistäkin :D

Mäkin hiukan jo selailin kaikkia vauvasälää netistä. Mä niin haluisin semmosen rottinkisen ensisängyn löytää jostain. Muutamia oli kyl nytkin huutonetissä myynnissä, mut ihan vielä et tohtis kyl ostaa.. Mulla on keskimmäisellä ollu lainassa moinen ja se oli tosi ihana :heart:
Esikko (7v) tulikin kattoo mitä selailin ja ihmetteli/kyseli et mihin me tuollaista tarvittais :D Vielä ei olla lapsille kerrottu tulokkaasta, se ei varmaa sitten enää kovin salaisuus oo ku noi hölöttimet sen uutisen kuulee. Mutta paljon ollaan puhuttu/kyselty mitä mieltä lapset ois jos uuteen kotiin sitten tuliskin vielä vauva. Innoissaan olivat. Sais kuulema tulla vielä vaikka 3kin poikaa :LOL: *huh huh*
Joko muilla on sisaruksille kerrottu?

Mutta nyt hetkeksi sohvalle oikaseen ku lapset katsoon elokuvaa, rankka ilta tulossa ku mies kattomassa kiekkoa ja mä tuusaan noitten kaa iltahommat yms..

Minnäi ja Myry 10 *poks*

*muoks* hiukan päivät hypänneet eteenpäin, niitä tässä korjailen :D
 
Töitä tehdässähän tämä pääsiäinen nyt menee, mutta ei haittaa, kun kotona on lämminruoka odottamassa, koti suorastaan kiiltää puhtauttaan, pyykit on viikattu kaappeihin ja märät pyykit nostettu kuivamaan naruille. Ihana mies mulla :heart:
Me ollaan päätetty, että sukupuoli pitää saada selville. Molemmat toivoisi poikaa, mutta tokihan meille tyttökin kelpaa =)
Edelleen oireettomana mennään, ja reippautta riittää vaikka muille jakaa.
poks 10 ?
 
puhnalle Me ollaan mietitty et kysyttäiskö sukupuolta, mut ei olla viel päätetty. Toisaalta olis kiva tietää, mut ei se kuitenkaan ihan takuuvarmaa ole ultrankaan perusteella kumpi tulee..

Hcg:stä Eli siis missä olette mittauttaneet hcg arvoja? Neuvolassa vai miten?

Mulla pikkuveli sanoi eilen, et toivottavasti mein vauva olis poika :D Mä tykkään molemmista niin paljon, et mulle ei ole väliä kumpi tulee.

Nallu ja Hattivatti 10+2
 
Aamulla taas vuorossa listan päivitys =)

Vaivaako ketään muuta ankara väsymys, tää on kyllä rasittavaa :(
Mitään ei jaksaisi tehdä ja seurana seuraa se sama öklötys, loppuis vaan nää olot äkkiä.

Niin ja mä olen tuntenut jo liikkeitä :D Eikä ne ole suolistokaasuja, jos joku tulee niin sanomaan :saint: Ne hipaisut tuntuu sellaisessa paikkaa, missä ei suolien kuulu olla :xmas:
Joten vähän alkaa epäilyttää, että tässä ollaan pidemmällä mitä oletetaan, se selviää vajaan 2vk päästä ;) Sitten mä kyllä hämmästelen jos rv täsmää, että mikä mun mahassa möyrii..

BV ja Chilli 9+5
 
Esikoista odottaessa mä halusin tietää sukupuolen, mies ei. No me tehtiin niin, että kätilö kirjoitti sen paperille ja sitten mä vaan luin sen.. :LOL: ja sain muuten pidettyä ihan viimeiseen asti yllätyksen (vaikka se kätilö sitä epäilikin). Nyt en tiedä haluanko tietää, toisaalta jos on eri sukupuolta niin sitten osais ees hiukan ostaa vaatetta yms..

Mulla on ollut tänään ihmeellisen hyvä olo, ainoastaan kun oltiin kaupassa niin oli todella huono olo, mutta sekin helpotti kun sain hiukka mehua. Mut mille kymmenelle ne kilot menee, jos aina pitää saada mehua tai jotain muuta suuhun ku tulee huono olo!! :D Ja esikoisesta kun tuli vaan 25 kg... :whistle:

Kukas sitä kyseli että mistä päin mä olen. Turustahan mä! ja täällä näytti olevan aika paljon ihmisiä täältä päin, joten ekat kaffet on sitten sovittu siihen kun kaikki on äitiyslomansa aloittaneet. Ja vaikka tossa Skansissa (kun siellä on tilaa). :LOL: :LOL:
 
Huomenta!

Vanhuus ei näemmä tule yksin kun sitä vapaapäivänäkin herää kuudelta ilman syytä.. noo, menin kyllä jo puoli kympiltä nukkumaankin, mutta kuvittelin että nukuttais nyt ainakin sinne kahdeksaan.. no eiköhän tuossa iltapäivällä taas esikoisen päikkäreiden aikaan päiväunet maita :)

Täällä poksutaan ja aamu alkoikin taas murehtimalla että onko kaikki hyvin kun viime yönä ei tarvinnut käydä kertaakaan vessassa eikä myöskään öklötystä ollut heti kun nousin sängystä (yleensä on vähän ollut).. kai tämä johtuu siitäkin että eilen oli viikot 5+6, johon edellisessa raskaudessa oli kehitys pysähtynyt.. toivottavasti pian tulee jotain oiretta esiin.. Tuota ummetusta on mulla kans ollut heti alusta asti, vaikka normaalisti sitä ei ole..

Vähän aikaista mutta ne kellä on jo ennestään lapsi/lapsia niin meinaatteko ottaa äitiyspakkauksen? mä olen ajatellut että kai sen voisi ottaa vaikka onhan tuota vaatetta vaikka kuinka paljon.. olis se kuitenkin kivaa että toisellakin olis uutta ja oma toppahaalari jne..

T. Juli ja Nupsukka rv 6+0 (POKS :heart: )
 
Huomenia!
Saa nähä mitä tästä aamusta tulee, heti jo pää kipeä, vellottaa. Pian varmaa helpottaa, mehu ja jugurtti saatu alas. Ja tänään kyllä otan tirsat!! Sitten oiskin menoa anoppilaan ja keskimmäisen pojan vienti mummulaa, pääsee sinne nauttimaan omasta huomiosta yksin yökylään!

Mä olen ottanu esikoiselle aikoinaan äitiyspakkauksen ja muiden kohdalla ottanu rahana. Tietty raha on pieni, mut se on aina sijoitettu johonkin vauvahankintaa kuitenkin. Toisaalta ei oo olu järkeä ottaa aina uutta peitto ja makuupussia yms muita tavaroita, ku tavaraa ollu ennestäänkin niin paljon. Tälläkin hetkellä kaikki muut löytynee paitsi makuupussi, mutta näin Marimekon liikkeessä et oli myynnissä niiden kuoseilla just samanlaisia makuupusseja, Aivan yli-ihania :heart: sellaisen aattelin sitten ostaa.

Muita hankintoja mitä pitänee ostaa niin on turvakaukalo ja sitteri. Uusia vaunujakin himoitsisin, mut ne näkee sitten.. Ja sitten jos luonto yllättääkin ja tulokas oiskin tyttö niin vaatekaappia pitäs hiukan uusia.

Minnäi ja myry 10+1
 
Mä taidan jättää pakkauksen ottamatta. Viime kerralla se toppapukukin jäi käyttämättä, kun oli ekana talvena yli-iso, ja seuraavana talvena jo pieni. Otan sitten ne rahat ja lähden Pikkusiiliin shoppailee :) Tänne Turkuun on avattu tammikuussa semmonen loosikirppis, missä on vaan ja ainoastaan lastenvaatteita ja -tarvikkeita. Niin joo ja äitiysvaatteita.
Sieltä oon tehny esikolle niin hyviä löytöjä, että uskoisin saavani sillä äitiyspakkausrahalla ihan mahtavat varastot. Pussilakanoita ja harsoja on jo omasta takaa, samoin peittoja ja makuupusseja. Voi olla että joudun kyllä ostamaan harsopaketin, koska meidän esikko käyttää niitä uniriepuina. Ne on hälle henki ja elämä! :heart:
 
Tinker Bell olitko se sinä, jolla oli kans niitä rytmihäiriöitä? Sydämentiheälyöntisyys rytmihäiriöt? Muistelisin, että ollaan joskus samassa ketjussa siitä juteltu..? vai menikö väärin..

jos se olet sinä, niin onko sulla ollut niitä nyt? Entä onko sulla siihen joku sellainen lääkitys jota voit ottaa raskaana ollessa? Mulla ei ole nyt mitään lääkitystä..pitäs siitäkin jutella lääkärin kanssa.

Mulla oli maanantaina tosi paha kohtaus. Kesti tunnin ennen kuin sain rytmin kohdallaan :( Sellasia pieniä ylilyöntejä on ollut silloin tällöin mutta nyt oli pahin pitkästä aikaa. Saa nähä jos tää raskaus etenee, että kuin paljon näitä tulee olemaan.

Ekasta raskaudesta mulla oli muutama lievä raskauden aikana. Toisesta en muista, olisko ollut yhden kerran...
 
Täälläkin alkoi pahoinvointi, eilen käytiin mökillä ja autossa tuli huono olo, esikoisenkin kohdalla tuli herkästi matkapahoinvointia. Ja illalla sit saunoessa tuli yhtäkkiä niin paha olo että piti oksentaa, meillä on siinä pesuhuoneen yhteydessä wc joten tyttö 2v seurasi sivusta kun äiti yökki. Voi raukkaa, sille jäi hirveät traumat oksentamiseen liittyen kun oltiin jouluna koko perhe noroviruksessa (kai). Sekä mä että mies oltiin kuumeessa ja oksennettiin, ihan kanttuvei, ja pieni tietysti säikähti kun me vaan maattiin eikä jaksettu mitään. Nytkin se pelästyi ja on vielä tänääkin selittänyt "äiti okkensi, äiti ei enää okkenna". Hienoa kun ollaan anoppilaan menossa pääsiäislounaalle, mitenkähän pysyy salaisuus, kun vielä on sen verran paha olo nytkin etten tiedä miten saan lampaan alas :x

Olen muuten ajatellut kertoa kaikille isovanhemmille jo ensi perjantain varhaisultran jälkeen, ainakin jos siellä kaikki on hyvin. Olen tällainen hölöttäjä että tykkään kertoa =) ja toisaalta kertoisin varmasti heille keskenmenostakin jos näin kävisi. Laajempi levittely saa kuitenkin vielä odottaa varmempia viikkoja.

Sokeripala ja 6+0 jee!
 
Täällä myös ankaraa väsymystä, nyt vois jo mennä nukkumaan vaikka pari tuntia sitten heräsin..
En tiedä vielä otanko pakkauksen, on kyllä noita vaatteita niin paljon, että taidan ottaa rahana.

puhnalle 6+2
 

Yhteistyössä