MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Viimeinen työpäivä lähtemässä käyntiin ja sitten ihana neljän päivän loma.. just eilen miehelle sanoinkin että mä nukun koko pääsiäisen :D

hugsy: Ihan kuin mun "kynästä" tuo sun kirjoitus.. pelottaa niin paljon että tulen kohta hulluksi.. koko ajan kyttään myös oireita ja jos on hetki ettei ole mitään niin kauhea paniikki.. yritän muistella esikoisen alkuraskauden aikaa ja ihmettelen että miksi nyt ei ole tarvinnut käydä yöllä vessassa jne.. On tämä murehtiminen kovaa, mutta toivotaan että molemmilla meistä olisi kuitenkin onnellinen loppu ja saataisiin ultrista hyviä uutisia.

Tänne ei mitään uutta muuten.. ajan kulumista vaan odotan.. tulis nyt eka edes se lauantai niin saisin testailla taas sillä viikko näytöllä ja sitten enää muutama päivä siihen ultraan.. viikon päästä tähän aikaan tiedän jo vähän enemmän.. toki voi olla että murehdin silloin entistä enemmän jos ultrausajankohta on liian aikainen..

Mies oli töissä jo sanonut pomolleen tästä.. toisaalta ihanaa että mieskin on niin innoissaan.. toisaalta stressaavaa kun nyt pitää sitäkin ajatella että jos tulee km niin miehen pitää sitten pomollekin se kertoa.. Mulla jo tietää moni läheinen ystävä... eilen kerroin yhdelle.. kaikki tosin tietää mun taustan niin tajuavat että riskejä on..

Ammattigalluppiin: Mä olen kirjanpitäjä.. kiire vuoden aika menossa, onneksi tosin helpottamassa jo..

Mukavaa torstaita ja pääsiäisen odotusta!

T. Juli ja Nupsukka rv 5+4

 
Tännehän on kirjoteltu hirveesti poissaollessani.. Muutenkin olen melko taustalla vain seuraillut, mutta niitä on ollu kiva lukea.. Itsellänihän on tässä kovin jännittävät paikat, kun maanantai-illasta jouduttiin leikkaaamaan multa umppari joka oli tulehtunut!! Nyt sitten jännittyneenä mietin, että onko pikkuisella kaikki hyvin.. Ma myös ultrattiin, koska epäilivät ensin, että saan keskenmenon ja siitä syystä vatsakivut olivat kovat, silloin oli viikot 5+5, mutta silloin ei kovin paljon vielä pienestä näkynyt.. :( Mutta oli siellä pieni "möykky", jonka gynekologi sanoi olevan alkio. Kokoa oli n 2,6 mm.. Mutta tämän kaiken jälkeen päätin, että varaan ajan varhaisultraan parin viikon sisään, että näkee, onko siellä oikeasti toukkaa, vai onko tuulimuna :'( Ja muutenkin, että onko hänellä kaikki hyvin tuolla.. Olihan minut pakko operoida, muutenhan olisin kuollut jos umppari olisi ehtinyt puhjeta.. Tämä on kovin jännittävää aikaa.. Onneksi on sairaslomaa pari viikkoa, niin meillä molemmilla on aikaa toipua tästä kaikesta.. Mutta luotan nykyajan lääketieteeseen, ja koska he tiesivät, että olen raskaana, niin he antoivat minulle vain sellaisia lääkkeitä, jotka ei haittaisi sikiötä..

Toivotaan parasta, olen jo niin kiintynyt tähän pienokaiseen. :heart:
 
Huomenta! :wave:

Esikoinen edelleen kuumeessa ja minä sain tänään kunnian jäädä kotiin, ärsyttää taas olla pois töistä :kieh: Toivottavasti saadaan edes jonkinlainen pääsiäinen pystyyn.

Tänään sain syötyä oikein kunnon aamupalan eikä vielä ainakaan yökötä. Sanoin miehellekin illalla kun mentiin nukkumaan että kauhee nälkä kun ei kerta kaikkiaan pysty syömään kunnolla kun etoo jatkuvasti. Poikaa odottaessa pahoinvointi loppui rv 12 paikkeilla, josko nytkin...(toiveajattelua)

Kultapossu Purkkarillahan mä olin :whistle:

Gitta 7+4
 
Huomenta kaikille.

Minut voi poistaa listalta. Eilen illalla alkoi tuhruttelu joka on nyt aamulla muuttunut ihan kunnon vuodoksi. Toivon kaikille teille ihanille onnellista loppuodotusta, ja toivottavasti nämä ikävät uutiset loppuvat tähän. Käyn kyllä varmasti lukemassa aika ajoin mitä teille kaikille kuuluu, niin ihanaa olisi ollut pysyä porukassa ja saada pikkuinen syliin. Ihan vielä ei riitä ymmärrystä miksi näin kävi. Miehen kanssa aamulla mietittiin että mitähän vielä tulee tapahtumaan, eikö jo olisi ollut meidän aika olla onnemme kukkuloillla :ashamed: .

Mukavaa kevään jatkoa kaikille. :wave:
 
wippii :hug: Voi Harmi, että noin kävi :'(

Täällä sitä ootellaan itsekin pelon sekaisin tuntein, mitä tulevan pitää, ja jaksaako pikkuinen matkassa tämän leikkauksen ja muun sairastelun ohessa.. Sain juuri varattua ajan yksityiselle ultraan 12.4, sinne asti pitäisi vielä jaksaa odotella, ennen kuin näkee, onko siellä elämää.. *huoh* on tämä vaan niin raskasta henkisesti nyt.. Silloin viikot ovat jo 7+5, että pitäisi jo elämää näkyä.. Pelottavaa, mutta täytyy yrittää olla ressaamatta etukäteen.. Paljonkohan tuo ultra tulee loppujen lopuksi maksamaan? Varmaan jokaisessa paikassa eri hinnat, mutta kun tietäisi sen suurinpiirtein hinnan...
 
Voi ei wippii :hug: pahoittelut ja jaksamista sinulle! Pikaista uutta tärppiä.. Kyllä saisivat jo huonot uutiset loppua tässä pinossa :(

jenspa Tsemppiä! Hyvä että leikkaus meni hyvin. Tuskin pikkuisella on mitään hätää, onhan tuo lääketiede nykyään niin kehittynyttä.
 
Pahoittelut ja iso :hug: wippii! Ei ole elämä reilua ei. Teilläkin oli sitä yrittämistä niin kauan takana. Paljon voimia sinulle ja miehellesi! :heart:

Jenspalle pikaista paranemista leikkauksesta! Luotetaan siihen, että pikkuinen on ja voi hyvin, eikö niin? :heart:

Hugsy ja Juliaana, olen aivan samassa veneessä kanssanne. Mullakin on päiviä, jolloin olen aivan varma, ettei tuolla mitään ole ja olen aivan huolesta sekaisin. Sitten on taas niitä päiviä kun järki voittaa ja olo on tasaisen tyyni ja huoleton. Yritä tässä sitten luovia tunneasteikon päästä päähän joka toinen päivä. Ei ole helppoa. Oireita mullakaan ei ole muita kuin repäisykivut esim. yskiessä, sängyssä kääntyessä, sohvalta noustessa jne. Hiukan on ummetusta ollut välillä. Yöllä käyn pari kertaa vessassa. Siinä se. Ei ole yhtään pahaolo eikä yökötä. Hajut ei tunnu erikoisilta. Kaiken kaikkiaan aika normaali olo. Mä nyt yritän luottaa siihen, että mulla nää raskaudet ovat aika oireettomia ja selviän vähällä. Onhan tässä jo takana kaksi aika vähäoireista raskautta. Uskon ja toivon näin olevan myös tällä kertaa. Joka tapauksessa ensi viikolla se selviää.

Tänään on meidän hääpäivä ja saas nähdä mitä se mies tuo kun töistä kotiin tulee. Sanoin hänelle jo eilen, että parempi olisi olla kukkapuska tuliaisena kun tulee. Mä pidän kiinni siitä, että mies edes kerran vuodessa, hääpäivänä, ostaa kukkia vaimolleen kun muuten ei sitä tee. Toki ostelee muuta mulle yllärinä aina silloin tällöin, mutta jostain syystä noita kukkia ei. Hassu mies. :heart:

Hyvää pääsiäistä kaikille marrasmasuille!

Katja-75, rv 6+5

 
wippii :hug:



Bad Virgin , mulle voisi muuttaa LA 30.10 , saanhan silti jäädä tänne höpöttämään saanhan? :eek: Mä veikkaan että se muuttuu takas marraskuulle jossain välissä vielä, mutta tän päiväisen puhelukeskustelun mukaan se olis tuo lokakuun tokavika päivä.


Olisko mulla sitte tyttöolo? meinaan mä en oikeen koskaan oo ollu karkin ystävä ja nyt oon ollu makeisten perään todella perso :ashamed: kaikki suolaset pois mun silmistä.. yyh.

Heidi ja "tää" rv 9+5
 
wippii :hug: :'( jaksamisia..

Hugsy Mulla on ihan samat fiilarit ku sulla. Onneksi noita raskausoireita alkaa nouseen pikku hiljaa. Tänä aamuna oli taas ihan mahoton olo ennen ku sain aamupalaa, valkkaria juoksee oikein norona ja alavatsalla on sellanen jännä paine. Onneksi se paha olo menee heti ku saa ruokaa. Jotenki se eilinen viikkonäyttöinen testi vähän loi varmuutta mut silti on pelko siitä, että jos sieltä ei sykettä löydykään. Mut pitää nyt vaan yrittää nauttia tästä raskaudesta. Raskaana kunnes toisin todistetaan. :heart:

AaVee & Baby 5+3
 
Heipä hei! :wave:

Wippiille iso :hug:

Täällä monet miettivät että voiko kaikki olla hyvin, vaikkei mitään oireita ole...mulla oli esikoisen raskaus kyllä tooooosi oireeton näin alkuvaiheissa. Ja silti siellä pieni elämä kasvoi :heart: Ja sitten mä mietin noita testejä ja kuinka vahvoja viivoja tulee... Mulla oli viimeksi km eikä viiva vahvistunut kunnolla. Nyt sitten olen tietty ihan hulluna tehnyt testejä ja pähkäillyt että onko viiva vahvistunut vai ei ja kerran musta tuntui, että sain apteekin omaan haaleamman viivan kuin edellisenä päivänä. Kuitenkin multa sitten otettiin hcg-arvo verestä ja se huiteli jossain 2000, joten kyse on vaan siitä että ei siihen testiin välttämättä tule tosi tummaa viivaa tai kontrollin kanssa tasavahvaa.

Voi tätä ällötystä! Eilen mulla vielä oli maha ihan kuralla, syytä en tiedä, liittyykö tähän vai olinko syönyt jotain sopimatonta. oksentanut en ole kuitenkaan, vaikka tänäänkin on monesti ollut sellainen olo että pian tulee. Ja koko aika on pelko että mahatauti pukkaa. Eilen oli maha niiin turvoksissa että olisin voinut vaikka vannoa syöneeni rantapallon. Huh!
Mä ihmettelen sitä että mulla on oireita ihan selvästi, vaikkei nyt ihan kauheasti kuitenkaan, mutta mulla on niin tyhmä olo että pitäis muka mennä johonkin neuvolaan, vaikken mä kuitenkaan ole oikeasti raskaana. Mitä lie, alitajuista tietoa tai vaan sitä, että pää ei ole vielä tässä mukana kun ei ole sydänääniä tai näköhavaintoa...

vaahtis ja möhkis 7+0 poks
 
wippiille iso :hug:

Pari kertaa tänään saanut käydä kattomassa, että mitä sinne housuihin lörähti, mutta onneksi vain valkkaria(aika kovasti aina säikähtänyt, ku mahaakin on tänään vihlonut jonkun verran) .

Jokainen vessa reissu pelottaa, pitää kyllä paperi joka kerta katsoa, ettei siinä vain punaista näy.. Huoh, jospa tämä tästä!
 
Wippiille :hug:
itsekin täällä pelkää milloin käy noin!
Mutta tänään sain hcg tulokset ja ne oli yli 22000 minun ymmärtääkseni ja nlo tätin mukaan hyvällä mallilla, jospa siellä sittenkin asustelisi joku.. Nyt jaksaa vähän paremmin mielin pyhät, kun vaan tältä päänsäryltä ja pahoinvoinnilta kykenee.. Aamullakin kaikki ruoka tuli heti takas ja nyt päänsärky valtava :(
mutta iloista pääsiäistä kaikille!!
 
Mulla ei ole varsinaista pahoinvointia, ei vaan oikeen tee mieli syödä mitään :( Ja jos ruoassa on jotain mikä vähänkin tökkii ni yökkään samantien (ja normisti olen kyllä kaikkiruokainen). Eilenkin söin ruokaa muutaman lusikallisen ja sit loput lensikin suoraan roskiin ku alkoi yökkäily :/ Leipä ja hedelmät maistuu, kaikki muu on melkosta pakkopullaa.
 
Tänään kopsahti postilaatikkoon kättäriltä kutsu sinne 14.4, heti aamusta =)
Olo on edelleen mitä mainioin, ei satu tisseihin, eikä nippaile, eikä pissata, ei sitten yhtään oireilua. Ruokahalukin on ennallaan.
Siivosin tänään yksikseni koko huushollin (80neliöö ), kävin 8km lenkillä ja aloin tekemään kevät-keittiöverhojakin. Energiaa siis piisaa ja hyvä näin =)
Meen pääsiäispyhiksi töihin, vaikka mies jääkin vapaille, mun mielestä nyt kannattaa takoa "ylimäärästä" rahaa, vielä kun voi ja kunto kestää.
9+6 ?
 
Voi ei Wippii, iso :hug:

Komppaan kyllä teitä jotka pelon kanssa elätte, nyt olen ollut ihan itku kurkussa itsekin, vaikka lieviä oireita onkin. Olen kyttäillyt joka vessareissun yhteydessä, että ei kai vaan tule vuotoa, ja eikös sitten eilen illalla paperiin jäänyt jotain rusehtavaa valkovuodon seassa... tosi vähäistä kylläkin, edes pikkuhousunsuojaan ei ole tullut mitään, mutta pyyhkiessä näkyy välillä aivan vaaleanruskeaa tai joskus tummankeltaista limaa, jos syvemmältä pyyhkii niin sitä tuntuu olevan enemmän, vaan ei vuodoksi asti. Nyt tietysti pelkään kuollakseni, että tuo enteilee sitä keskenmenoa, että muuttuu muutaman päivän viiveellä vereksi.. :'(

Oireet ovat pysyneet suunnilleen samana, tissit ovat edelleen kipeät ja väsymys suuri, mutta alavatsan nippailut ja kivut ovat ehkä hieman lieventyneet. Piru vie kun flunssaakin pukkaa tähän yhteyteen, kuumetta ei ole ollut, mutta yskää ja nuhaa ja kerrassaan naatti olo.

Hetkittäin sitä jaksaa tsempata, että eihän tuo nyt ole vielä edes oikeaa vuotoa, mutta valitettavan paljon on tullut luettua netistä tarinoita, joten tiedän, että se voi vielä muuttua keskenmenoksikin.. tai pahimmillaan olla kohdunulkoinen tms.

Ultra olisi vasta vajaan parin viikon päästä, joten tulisilla hiilillä saa olla joka vessareissun kanssa :(

Anteeksi tämä omanapainen vuodatus, mutta nyt on mieli aika maassa..

Siilinlapsi 5+4 ja iso pelko puserossa
 
Liongirl Millon sulta otettiin hcg? Kuinka pitkällä olit? Multa otettiin se maanantaina (5+4) ja oli vaan 531...

Tänään töissä meinas sitten oksu lentää.. Istuin tuolilla ja ihan yhtäkkiä meinas purjo tulla. Ja äsken kävi kaupassa samalla tavalla. Ihan hirveetä. Mulla kanssa sama kun kojootilla, ruokaa ei tee mieli, vaikka jotenkin nälkä ois...

Wippiille :hug: .
 
Liirah mulla oli eilen alkuraskaus ultra, menkkojen perusteella pitäis olla viikkoja 9+0, mutta ultra vastasi lääkärin mukaan 6+2 viikkoja tai sitten vaihtoehtoisesti tuulimunaraskaus...ja siis eilen otettiin tuo koe ja ens ke uudestaan! Tämän päivän olen oksentanut ja voinut tosi pahoin. Mitä sinulle sanottiin tuosta tuloksesta?
 
mulla edellinen raskaus päätyi alkuvaiheessa keskenmenoon viikkojen ollessa reilu 6(laskettuna siis ed.kuukautisista,eli tod. 4vkoa). oireita ei muita ollut kuin rintojen arkuus ja makeanhimo, ja ruskeat tuhrut muuttu päivän jälkeen vuodoksi. Toivotaan että teillä muilla toi oireettomuus jne. ei johtaisi samaan :heart:

Tämän raskauden kanssa mä kans vilkuilin housuihin kunnes pahoinvointi alkoi, mulla ei enää epäilyttänyt.

Mitään yltiömäistä oksentelua ei onneksi ole ollut, eikä oireetonkaan raskaus, tietää että joku siellä myllää kun mamman ruokavalio muuttunu ihan toiseen suuntaan ja noita repäisykipuja on jonkun verran. VINKS! itse olen huomannut että vaikka ällöttää, niin usein kuin syö(minä tunnin välein omenan, lämpimän pienen aterian, banaanin jne.) mutta vähän ja juo esim. mehua tms. niin olo helpottaa kummasti :) toivottavasti edes jollekkin toimii sama tapa.

vaa'alla kävin tänään ja 2,5kg tullu painoa, varmaan se on tuota turvotusta vielä osaksi. Onneksi sain 7 kg eli pääsin melkein omaan ihanteeseen ennen raskautta, niin ei hirveästi harmita muutama kilo tässä vaiheessa =)
 
Pakko tulla tänne vähän hehkuttamaan et mul ei oo ollu tänää ku ihan vähä paha olo, enkä oo oksentanu kertaakaan.. Ja syy tähän on pahoinvointi rannekkeet. En olis uskonu et ne tosissaa toimii. Mut aloin olla jo niin tuskastunu ainaiseen huonoon oloon, et päätin kokeilla tonki vaihtoehdon. Ja toimii, nyt on niin hyvä olo. Tos iltapäiväl tuli hetkeks huono olo, ja aattelin jo ettei ollu rannekkeist ku hetken ilo, mut sit otin ne molemmat pois ja laitoin takas oikeille paikoilleen, ni ei menny ku hetki ni olo parani. Eli niit kannattaa ilmeisesti sillon tällön korjailla takas paikoilleen. Käykää ihmees muutki huono vointiset ostamas noi rannekkeet, kannattaahan se kokeilla jos jollai muullaki olis niist apua. Se n.18e on pieni hinta siit et huonost olost eroon.
 
wippii Pahoitteluni :hug:

Mulla ei syöminen auta pahaan oloon yhtään. Kyökkäilen ihan koko ajan, esim tänään keitettyjen perunoiden keitinvesi haisi niin kamalalta, että hyvä kun sain pysymään sisällä. Toivottavasti se kohta helpottaa..

Te ketkä ootte mitauttanu tuon hcg:n niin onko se mitattu neuvolassa vai missä? Anteeksi tyhmyyteni :ashamed:

Nallu ja Hattivatti 10+ POKS :heart:
 
Kultapossu: Mä olen riskisynnyttäjä nyt kun esikoinen syntyi viikoilla 29+5 vaikean raskausmyrkytyksen ja alkavan Hellpin takia.

Varasin tänään aikaa ensimmäiseen seulonta ultraan. Tänään tuli postin mukana lappu, jossa oli ensimmäinen kutsu jo äitipolille ja siinä tehdään samalla tuo ensimmäinen ultra. Ei siis neuvolatäti taas mitään tiennyt kun käski itse varata ajan ja sanoi että ensimmäinen ylimääräinen äitipolikäynti tulee vasta rakenneultran jälkeen. No, nythän se tulee railu kymmenen viikkoa aiemmin.. Hyvä vain niin.
 
Ihana tietää että on muitakin oireettomia ja huolissaan olevia odottavia :) mulla kyllä on huoli alkanut vähenemään sillä puhuin eilen äidin äitini kanssa raskaudestani ja hän kertoi ettei hänellä eikä äidillänikään ollut mitään oireita missään raskauksissaan, eli helppoja raskauksia ollut meidän suvussa :) näin siis varmaankin sukuvika, että on melkeen huomaamattaan raskaana. ihanaa oli kuulla moinen nyt voin alkaa nauttimaan olostani ilman huolia. ainut asia mikä vaivaa on jatkuva pissalla ravaaminen :( tänä yönäkin taas neljä kertaa jouduin käymään ja sitä kanssa tulee sieltä niin paljon et mistä sitä oikeen kerkee erittyä? aineenvaihdunta ilmeisesti nopeutunu ihan hurjaks ku sit toinen asia mikä on ollu niin paino taas tippunu vaikka syön vielä kaikenmaailman herkkujakin melkeen joka päivä :D hurja raskaus ku laihduttaa, mä haluun aina tälläsen aineenvaihdunnan! ostin muuten niitä lady vita mama vitamiineja neuvolan tädin ohjeistuksella nostamaan sitä mun hemoglobiiinia, kun siinä on rautaakin joukossa, toivotaan et auttaa nostamaan sitä ettei pelkälle raudalle joudu :/ no mutta hyvää pääsiäistä kaikille! täällä poksuu 9+0 :heart: nyt aamulenkille saamaan kunnon hiki pintaan! =)
 
kokeilkaapa muuten pahoinvoivat runsasta ulkoilua päivittäin pahan olon hävittämiseen, raitis, hapekas ulkoilma ja liikunta varmasti auttais pahaan oloon! ite mäkin ulkoilen ainaki pari tuntia päivittäin ja on niin ihanan pirtee ja reipas olo ku vaan voi olla =)
 

Yhteistyössä