MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Ultra reissu mun osalta myös tehty, kaikki niin kuin kuuluukin, arvio nyt 7+1. Oli kyllä aika erikoinen tunne kun näki sen pienen toukan näytöllä ja siellä jo pieni sydän sykki :heart:
nyt uskaltaa jo hieman enemmän iloita! kävin ostamassa myös henkka maukalta hyvän tuloksen kunniaksi ekan vaatteen, sellanen gollege puku vastasyntyneelle missä lukee team 2010 :LOL: oli ihan pakko. Lahjoitan sen sitten veljen lapselle jos meille ei sittenkään pikkuista suotaisi. Veljen perhe odottaa tosiaan samaan aikaan toista lasta, heillä laskettu aika lokakuun puolenvälin paikkeilla. :)

liongirl toivotaan vielä parasta!! :hug:

Liongirl, älä heitä kirvestä kaivoon! Sulla on kuitenkin raskausoireita, mikä on hyvä. Onko myöhäinen hedelmöittyminen ajoituksellisesti mahdollinen? Oliko ultralaite uusi ja hyvä vai joku vanha rohjake? Entäs ultraaja, kokenut vai kokematon, hoitaja vai lääkäri? Kävitkö missä, julkisella vai yksityisellä? Sori, että pommitan sua kysymyksillä, ei tarvitse vastata jos et jaksa, mutta niin monessa kohtaa voi eka ultra mennä pieleen ja kaikki voi silti olla lopulta ihan hyvin. Se hcg kertoo kanssa paljon, mutta siihen tarvitsee sitten tosiaan sen vertailuarvon. Harmi kun tulee pääsiäisen pyhät, niin menee varmaan tosiaan ens viikolle se toinen arvo... Musta otettiin ensin kahtena peräkkäisenä päivänä ja sit vielä seuraavalla viikolla ja kyllä ne peräkkäisetkin olivat ihan hyvät, selkeä nousu oli niissäkin, mutta se ei ole niin luotettava kuin useamman päivän väli...

Tsemppiä ja toivoa, yritä kuitenkin nauttia pyhistä, raskaana kunnes toisin todistetaan, eikös? Iso :hug: !

Liongirl, isot pahoittelut täältä myös sekä lohdutus :hug: . Pidetään peukut pystyssä bd, että hedelmöitys onkin tapahtunut luultua myöhemmin.

Tuo on juuri se suurin pelko mullakin, ettei sikiökaikuja näy. Mulla kun se ultra on vielä edessä ensi viikon tiistaina. Nyt taas tuntuu, että siihen on vielä ikuisuus. Mä kun olen niin huono elämään epätietoisuudessa. Haluan mieluummin mahdollisimman pian vastauksen joko suuntaan tai toiseen, että pääsee elämässä eteenpäin. Tämä paikallaan junnaaminen on pahinta ja se kun ei tiedä miten asiat on. Täytyy vaan yrittää luottaa kunnes toisin todistetaan...

Täällä oli puhetta noista seulonnoista. Mä aion myös otattaa sen verinäytten. Jos sitten np-ultrassa ja/tai verikokeissa on jotakin häikkää niin menemme myös jatkotutkimuksiin. Molemmat pojat on aikoinaan vaan ultrattu, koska tätä seerumiseulaa ei silloin vielä ollut. Nyt kun se on tarjolla niin aion ottaa sen.

Neuvolakäynnit aion hoitaa yksin lasten kanssa. Molemmissa aikaisemmissakin raskauksissa kävin ilman miestäni. Jos joku haluaa miehen mukaan niin sekin on mielestäni ihan ok. Ultriin hän tulee mukaan, koska siten se raskaus tulee miehelle todellisemmaksi. Haluan hänet myös mukaan jos tuleekin huonoja uutisia. On parempi olla useampi korvapari kuuntelemassa.

Onneksi tässä on pääsiäinen tulossa ja huomenna on meidän 4-vuotishääpäivä, että kyllä tässä ainakin ohjelmaa riittää ultraan asti.

Viimeksi muokattu:
Meillä oli esikoisesta mies jokaisella neuvolakäynnillä mukana. Mielestäni en miestäni voi käskeä olla tulematta, sillä onhan lapsi hänenkin. Niin kuunnelkoot sitten meidän jorinoita! :LOL: Ja todellakin, meillä kun mies on mukana todella paljon kaikessa. Joskus tuntuu että mieheni on meillä se joka enemmän huolehtii. :heart:

Mä oon ollut töistä pois tämän ja eilisen päivän ja olen nukkunut noin 5 h päikkäreitä, enkä oo oikeastaan voinut pahoin lainkaan! Joten voisko se pahoinvointi johtuu siitäkin kun väsyttää..? Mutta mulla on kyllä edelleen sellainen olo että tää on joku kohdunulkopuolinen tai tuulimuna. Esikoisesta oli heti silloin sellainen olo, että joku tuolla asustelee, nyt ei ole lainkaan sellaista oloa. :(

Onkos teillä naiset jo oloa kumpi tulis? Tyttö vai poika? Mulla ei kyllä ole mitään oloa tuon asian suhteen..

^ Mulla kiinnostaisi muilta kuulla niitä "ominaisuuksia" mitä on poikaa odottavalla ja tyttöä odottavalla :D mahan muoto ja koko jne.

kahdesti olen veikannut ystävilleni itse oikein, toiselle poika (maha oli samanlainen kuin toisella ystävällä poikaa odottaessa) ja toiselle tyttö, koska poikkesi poikamahasta :D

H3idi: ominaisuuksista; sellaseen olen tärmännyt kaverin odotuksen kautta, että kun olisi poika tulossa, vatsa olisi edestäpäin "kapean" näköinen ja sivuprofiili taas "leveä tai valtava" :LOL: , jos ymmärsitte mitä hain takaa :) ja hänellä oli juuri tuollainen "poikavatsa" ja poikahan sieltä sitten tulikin.

muoks: ja niin tyttöä odotellessa sitten olisi toisinpäin, edestä päin leveän näköinen ja sivuprofiilista kapea.

Täällä kans ollaan ku tulisilla hiilillä..kohta siis lähdössä ultraan ! Jännittää niin vietävästi... :$

Saanalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista !

liongirl :hug: Toivottavasti kaikki kääntyisi vielä parhain päin :heart:

Mulla on jotenkin vain tyttöolo...johtuu varmaankin siitä, että raskaus on tähän asti ollut täysin samanlainen, kuin edellinen :) Eli olo on kuin ei raskaana olisikaan :LOL:

Meillä mies tulee varmaankin vasta rakenneultraan mukaan, niinkuin esikoisestakin. Neuvolakäynneillä kävi kerran mukana kuuntelemassa sydänääniä :) Nyt tuskin tulee neuvolaan mukaan kertaakaan!

Mutta palaan asiaan toivottavasti hyvien kuulumisten kera!

Ansku 6+6

:hug: Liongirlille! Samaa mietin minäkin että voisko se hedelmöittyminen olla tapahtunu myöhemmin? Kovasti jaksuja sulle tuohon kurjaan epätietoisuuteen!

Mää sitte kävin eilen illalla ostamassa ne pahoinvointirannekkeet ja laitoin ne heti yöksi paikoilleen. Tänään sitten ei tuota pahaaoloa ei ole samassa mittakaavassa lainkaan ku eilen tartti käydä ihan oksulla. Oispa ihanaa jos nää auttais! Ja jos neuletta pitää päällä niin nuo rannekkeetki pysyy ihan kivasti piilossa pitkien hihojen alla ettei tartte selitellä miks tuollasia pitää :)

Saanalle :heart: oikein ihanat onnentoivotukset ultrakuulumisista! Mulla tuota jännitettävää ois vielä melkein 2vkoa! :eek:

Meillä rakas oli ekan kans varmaan joka kerta neuvolassa ja sitte työt ovat vieneet hänen kaikki aikansa niin toisen kans ei tainnu olla kertaakaan neuvolassa mutta ultrassa kävi ja sitte tuon kolmannen kans kävi pari kertaa neuvolassa ja sitte ultrissa joka kerta ku käytiin ylimääräisissä alkuraskauden ja sitte 4d-ultrassa 20+vkolla tosin sillon oli nuo isommatki pojat mukana :heart:

Noista tyttö ja poikaoloista sen verran oon kuullu (ja kokemustahan ei mulla ookku poikaraskauksista) että ku makeaa tekee mieli niin tyttö ois masussa mutta jos on suolasen perään (niinku mää oon ollu joka raskaudessa kuten nytkin) niin poikahan siellä masussa ois. Ja sitte tyttöraskaudessa noita näppyjä tulis aika helpolla ku ilmeisesti tyttö vie äitinsä kauneuden ja poikaraskaudessa äiti ihan hehkuu! Masut ois just tuolleen niinku Saana ja Heidi jo kertoivat.
Tosin nyt ku tarkkaan mietin niin mulla ailahtelee tässä raskaudessa tuo makean/suolasen himo, nimittäin eilen piti saada päivällä jotain pullantapasta :LOL: ja sitte mullahan on noita finnejä tullu nyt tässä raskaudessa tuohon naamavärkkiin sinne tänne...Täähän vetiki nyt sitte vaikeeksi...onko se sittenkään ihan satavarma poikaolo :headwall: No jospa tää nyt jaksais jatkaa vaan sinne marraskuulle niin mitään väliä ei oo kumpi sielä tulee!

Liongirl toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin :hug:

Onnittelut hyviä uutisia saaneille :flower:

Äsken tuli Koksista kuori: 15.4 olisi np-ultra :heart:
Pitää olla jo heti aamusta siellä, en tykkää aamusin herää niin aikaisin :|
Toivotaan nyt vaan, että kaikki olisi hyvin :heart:

Tulen illalla päivittelemään pinoa, jos on jotain päiviteltävää :wave:

BV ja Chilli 9+3

Tänään oli lähellä oksulle lähtö. Aamu kahvia olin keittelemässä ja jotenkin ne kahvin purut vaan hais niin pahalle, että piti siinä sitten yökkäillä, ei kuitenkaan vessaan tarvinnu vielä mennä.
Siivoushommia pitäs jaksaa tehdä.. huoh

puhnalle 5+5

No nii, eka neuvolareissu tehty, eipä siel ihmeitä ja kaikki arvot ok. Mikä ihme mua sit huimaa?? no kai se menee sit raskauden piikkiin..
Minusta aika siistiä et ei täs oo ku hetki niin saa mennä sinne verikokeisiin ja sit onki jo ultra ja sitä ennen vielä neuvola ja ja ja :D nyt on semmonen tunne persiissä et kaikki on pakko mennä hyvin tällä kertaa.

Muuten suosittelen muillekin, alkakaa naimattomat suunnitteleen häitä ens kesälle niin tulee muuta ajateltavaa :D näin kävi mulle ja on vaan hauskaa ku järjestää kotosalla pienimuotoisesti niin ei tuu stressiä =)

Kovasti tsemppiä Liongirlille :hug: toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin.

Onnittelut niille jotka ovat saaneet ultrasta ihania uutisia :heart: niitä lisää!!

Joku kyseli noista tyttö/poika-oloista ja täytyy kyllä sanoa että mulla on niin poika olo! =) En tiiä mistä se tulee, mut tunne on tosi vahva. Ja nyt on taas nostanut päätään olo että kaikki on hyvin ja pikkuinen saadaan luoksemme. Niin vuoristorataa on kyllä noi fiilikset mennyt, että huhhuh.
Tänään aamupäivällä yökötytti niin samperisti, mutta ei onneksi tarvinnut oksentaa. Ja kunnon migreenin sahalaitoinen sain myöskin kaverikseni, luultavasti tuo ihana aurinko sen laukaisi. Nyt pikkuhiljaa helpottaa, onneksi. Toivottavasti ei hirveän usein rupea kiusaamaan, ei tuo Panadol niin järin hyvä lääke tuohon vaivaan kuitenkaan ole. :/
Olipas omanapaista taas :D ... Mutta hei lisää,lisää,lisää ihania UÄ-uutisia!! Oon niin fiiliksissä muitten puolesta, omaan kun on vielä 2 viikkoa aikaa :heart: .

Wippii ja baby 5+4 :wave:

Np-ultra on mullakin 15.4.! Samoin kuin BV:lle, minullekin tuli tänään postin mukana tuo kutsu ja ultra-aikakin osui samalle päivälle :D . Mä meen kyllä vasta iltapäivällä. silloin olis viikot 11+5.

Rakenneultra on sit 11.6. ja silloin viikot 19+6.

Soittelin tänään sinne uuden/tulevan asuinalueemme neuvolaan ja tuli hyvä mieli! Terkka kuulosti ystävälliseltä ja topakalta (sopii mulle) ja totesi heti, että onneksi heillä ei ole sama leikkuri neuvola-ajoissa käynyt kuin Helsingin puolella, vaan ilman muuta ottaa mut heti muuton jälkeen vastaan. Sanoi vielä hänkin ammattilainen, että on kyllä tosi pitkä odotella seuraavaa neuvolaa yli rakenne-ultran, kun liikkeet eivät vielä välttämättä hirveän hyvin tunnu ja sitten äidit saa stressaamallakin vauvan liikkeet taas vähenemään ja sitten huolen kierre on valmis. Eli pääsenpäs sittenkin neuvolaan vähän aiemmin, ähäkutti Helsinki :wave: !

Iloinen Jaja ja pikkuinen aarre 9+4

Moi. En ole töiden ja väsymyksen takia ehtinyt käymään täällä.

Mä olen voinut hyvin väsymystä lukuunottamatta. Ei raskauspahoinvointia lainkaan :D
Tänään kuulin sydänäänetkin kun oli aikaa etsiä. Ensi tiistaina on lääkärineuvola ja sitten loppuviikosta verikokeet, niiden jälkeen voin varata ajan nt-ultraan :heart:

Ella ja Kirppu 9+1 (neuvolan mukaan 9+6)

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
No nii, eka neuvolareissu tehty, eipä siel ihmeitä ja kaikki arvot ok. Mikä ihme mua sit huimaa?? no kai se menee sit raskauden piikkiin..
Mulla on kanssa ollut viikon ajan aika pahaa huimausta. Ensin aattelin että mulla on niskat joteskin jumissa, mutta eilen luin vauva-kirjasta että noin rv 9 saattaa alkaa esiintymään huimausta. Tosin siinä sanottiin, että se johtuisi alhaisesta verenpaineesta ja mä kävin kanssa tänään neuvolassa (tai siis lääkärissä) ja verenpaine oli ihan sama kun ekallakin kertaa, siis normaali ei mitenkään erityisen alhainen. Mutta kai se taitaa kuulu tän "taudin" kuvaan;)

Terese ja rv 8+1

Voi luoja tätä oloa, pala kurkussa koko ajan ja iltaa kohden sen kun pahenee. Varsinaisesti ei okseta, mutta mä olen muutenkin todella huono oksentamaan, vaikka oksettaisikin, niin mitään ei silti tule ylös.
Koko ajan pitäisi jotain syödä, mutta toisaalta ei tee mitään mieli ja tavallaan siitä syömisestäkin tulee huono olo, mikään ei siis käy.

Te joilla ei ole raskausoireita niin oltaa onnellisia, tää ei ole mitään kivaa. Esikoisen odotus oli todella vaivalloista, kun ei ollut mitään oireita, nyt on senkin edestä ja pitäisi jaksaa jotain tehdäkin.
Saa nähdä kuinka kauan mä pystyn noita töitä tekemään, kun jo nyt juilii välillä tuolta alhaalta ja mun työ kuitenkin on fyysisesti todella raskasta ja vaaditaan aikalailla painavien lehtipinojen nostelua.

Tää mammuli voi niin pahoin, että kolmatta päivää sängyssä.. naama turvonnu oksentelusta :x mutta silti niin onnellinen pienistä muruista.. :heart: :heart:
en voi kirjotella paljoa kun pitää vessaan taas juosta..

onnittelut kaikille ultra kuulumisia saaneille :flower:
ja pahoittelut niille jotka ovat kovia kokeneet tai huonoja uutisia saaneille :hug:

nyt takas sänkyyn,eikun heipsan :eek:

Liongirl - älä vielä luovuta! Eikös sulla ole mahdollista että hedelmöittyminen ois tapahtunu myöhemmin? Mulla on siinä mielessä sama tilanne, että viime viikolla ultrassa ei näkyny sikiökaikua ja ens viikolla on uusintakäynti. Tuossa ekassa ultrassa olis viikot ollu 6+1 ja koska kyseessä on ivf, niin ei voi kovin paljoa päivät heittää. Mikä sulla oli se hcg-arvo?

AaVee - Mulla on ihan samat fiilikset kun sulla! Ei osaa olla yhtään onnellinen vaikka näin pitkälle on päästy, koko ajan pelkää jotain. Mä pelkään tällä hetkellä tuulimunaa ja tuntuu että osaan rentoutua vasta kun toivottavasti seuraavassa ultrassa kaikki on hyvin. Ja sit kun mulla ei mitään hurjia oireitakaan oo, niin oon ollu tosi onnellinen aina kun huomaan että rinnat on vähän kipeet tai on vähän pahaa oloa. Tosin musta tuntuu välillä että kuvittelen vaan tuon pahan olonkin, kun se on niin lievää.

Onnittelut kaikille hyviä uutisia ultrassa saaneille!

Yhteistyössä