MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Liongirl: :hug: Toivottavasti on hedelmöittyminen tapahtunut myöhemmin kuin luulet ja kaikki on hyvin!

Sain eilen kutsun np-ultraan, se on 23.4. Eli kolmisen viikkoa pitää malttaa odottaa =) Pysyisköhän tää nahoissaan siihen saakka?

Neuvolakäynneistä
oli puhetta. Mun mies tulee mukaan ultriin, mutta en ole neuvolaan häntä pyytänyt mukaan. Varmasti ultrat ovat hänelle mielenkiintoisia, mutta neuvolassa hän vaan tylsistyisi :LOL:

Hyvää pääsiäistä kaikille!

T:Katti 8+2

Meillä mies ei esikon kohdalla käynyt neuvolassa ollenkaan, mitä nyt viimeisinä kertoina kuskas mua, mutta jäi aina odottamaan odotushuoneen puolelle, mutta ultrissa kävi kyllä, tosin senkin vuoksi, että mulla ei ole ajokorttia, niin en olisi ilman miestä ultrassa päässyt käymään, kun matkaa on kuitenkin Kotkaan jotain vajaa 50km.

tyttö/poikaoloista... mulla jostain on vaan tullu tunne että poika sieltä on tuloillaan :) en ole mistään lukenut oireista/vatsan muodosta tms kumpi olisi niiden mukaan tulossa, vatsaa tietysti ei vielä voi verrata mihinkään :D mutta siis, poikaolo, suolasen nälkä vaivaa, tosin eilen kyllä pari pientä pullaa vedin ja muutama kinderikin on hyvin tässä vkonlopun ja alkuvkon aikana alas menny :LOL: pahoinvointi vaihtelee päivästä toiseen, ei kuitenkaan oksentaa ole tarvinnut kertaakaan, muutamana päivänä yökkiny.. et aika lievää on. Pillereiden poisjättämisen jälkeen selkäänilmestyi näppyjä, mitkä nyt raskauden aikana selkeästi vähentyneet :D eli siis näiden perusteella voisi olla kumpi tahansa? :heart: no eipä sillä väliä, huh sori kun tuli näin turhaa jorinaa.. :x

Jos mä vertaan tätä raskaudenalkua esikkoon, niin silloin on tyttöolo, koska esikko on poika :) Ja mä kyllä salaa toivonkin että tyttö olisi, koska olen siitä haaveillut koko ikäni ja meidän lähipiirissä noita tyttöjä on niin tavattoman vähän, että voisi niitäkin joskus tulla. Muutamalla kaverilla on suht samanikäinen lapsi kuin esikoinen ja kaikki poikia.

Voi kiitos kaikille halaajille!! :)
hcg arvon saan aamulla tietooni, jännittää!!
Ultraaja oli ihan kokenut lääkäri laitteet kyllä saattoi olla vuosien takaa, lääkäri sanoi että limakerros!? on kyllä hyvin paksuuntunut ja tosiaankin voi olla se hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin mulla koko ikäni ollut epäsäännöllinen kierto mutta nyt puoli vuotta ennen tätä ollut suht säännöllinen. Saa nähdä, kovasti vaan säikähdin mutta jospa arvot ok. Epätietoisuushan tässä kaikista pahinta on! Pahoinvointi on vaan nyt pahentunut mikä kyllä kielisi kans sen puolesta että joku asukas on matkassa!
Tsemppiä muille odottajille!

Mulla oli tänään neuvola+lääkäripäivä. Neuvolassa ei sinänsä mitään kummallista, tuttua lappujen täyttöä ja lappujen antamista. Lääkärillä käynnistä jäi vähän outo "maku" kun se ultras masuasukin viikon pienemmäksi kuin oisin olettanu sen yksityisellä tehdyn ultran perusteella. Varhaisultran mukaan pitäis olla nyt 9+2 ja tänään lääkäri ei saanu ku 8+1, tosin tän päivän ultra tehtiin vatsanpeitteiden päältä aataminaikuisella laitteella, mut silti oudoksuttaa.. Sydämen sykkeen kuitenki näki, joten kaipa kaikki sit on ok?! Nyt sit edetään kuitenki np-ultraan saakka tuolla 8+1:llä.. käy tietty niin että se alkuperäinen pitääki paikkansa ja meen ultraan viikon myöhässä |O Lääkäri itseki kuitenki sanoi että luultavammin tuo 9+2 pitää paikkansa kun on ultrattu tarkemmilla laitteilla, mut silti tuo tulos aiheutti epävarmuutta ilmaan :(

Sori vähän omanapainen teksti tällä kertaa :(

Pirtsi ja kirppunen 9+2 (8+1)

vaahtokarkkiunelma En ole ollu alkuraskauden ultrassa, joten en voi auttaa :/

Liongirl Voi ei, ikävä kuulla :hug:

Kiitos bad virgin- kun selvensit tota ultra-asiaa.

Mä jouduin taas oksentamaan aamulla, mulla on tosi herkkä kyökkäysrefleksi ollu raskauden aikana ja kun pesen hampaita niin en aina pysty pidättämään oksennusta. Ja mä kyökkäilen kun ajattelenkin ruokaa. Kamala kyökkäillä pelkästä ajatuksesta. Tosin tulee se hajuista yms myös..

Nallu ja Hattivatti 9+6 Huomenna poksuukin sit eka kymppi jo!! :heart:

Vau, Nallu, kymppi täyteen! Kovasti on täällä siihen vielä matkaa...

Mulla on jotenkin tullut pessimistinen olo, pelkään tuulimunaa tms. Muistelen että esikoista odottaessa mulla alkoi oireet suht nopeasti, pahoinvointia ehkä viikon päästä testistä ja finnejä alkoi tulla heti ja tukka rasvoittua. Ja nyt ei ole paljon mitään, paitsi pieni painontunne alavatsalla ja jos kävelee oikein kovaa tms, tulee pientä jomotteluakin. Jotenkin ei tunnu hyvältä tuo. Mitään vuotoja ei ole ollut sentään.

Mulla on ensi perjantaina varhaisultra, siinä sitten selviää. Tiedän jo etukäteen että tuota myöhäisemmän hedelmöityksen mahista ei täällä ole, olen laskenut tuon la:n niin että eka haamupäivä olisi dpo 10 eli rv 3+3 ja ei voi kovin paljon aikaisempi olla kun oli päiväpissastakin. Eli jollei vastaa kestoa niin se siitä sitten. Voi kun saisi jo tietää... Nyt varmasti kannattais unohtaa koko raskaus viikoksi ja keskittyä muihin asioihin, on vaan vaikea unohtaa! Tsemppiä kovasti kaikille epätietoisuudessa eläville!

Meillä ei mies tule neuvolaan, saa nähdä pääseekö töiltä ultriin. Neuvolaan en kaipaisikaan mutta ultriin tahtoisin, olisi tukena jos tulee huonoja uutisia, ja tykkäisi mieskin nähdä vauvan :heart: saa nähdä raaskinko käydä np-tai rakenneultran yksityisellä niin todennäköisemmin pääsisi mukaan. Mietityttää vaan jos olisikin jotain jatkotutkimuksia vaativaa, niin miten sujuvasti privaatista pääsisi julkiselle puolelle siirtymään. Mekin tehdään kaikki tarjotut tutkimukset. Kokemuksia kellään?

Sokeripala 5+3

onnittelut niille joilla hyviä uutisia ultrasta!

mä sain np-ultra ajan ja se on 20.4 ja tuolloin olis viikkoja kasassa 11+1, en olis halunnut koko veriseulaa mutta tulee samassa paketissa niin pakko ottaa jos haluaa että niskapoimu mitataan..

ensimmäinen neuvolalääkäri aika on varattuna 27.4

tyttö/poika olosta: mulla on molemmat ja tyttöä odottaessa naama kukki, oli ihan rasvanen, pienen pieniä finnejä kaulaa myöten täynnä mutta poikaa odottaessa iho kukoisti. maha on molemmissa raskauksissa ollut pieni sf-mitat pyöriny siel alakäyrän tietämillä ja välil alapuolellakin..

mies ei ole neuvolakäynneillä mukana mutta pyrkii tulemaan ultriin mukaan

kurpitsa rv8+2

heippa taas!
Täällä ootellaan jo pääsiäislomaa, että pääsee nukkumaan pitkään =) Mulla on alkanut illalla närästys ja se on aika epämiellyttävää :( Ja muutenkin on sellanen epämiellyttävä olo koko ajan... väsyttää ja etoo...kun tulis toinen kolmannes, niin helpottais :xmas:
kultapossu: musta tulee terveydenhoitaja :)
Mies ei nyt ainakaan ensimmäiselle neuvolakäynnille tule mukaan, koska musta se on jotenkin turhaa, mut ehkäpä sitten myöhemmille, kun jo kuunnellaan sydänääniä.

Mutta mä taidan taas kömpiä sänkyyn päin.

Riikka & öttiäisvauva 7+3 :heart:

Täällä käytiin ensimmäistä kertaa tänään pönttöä halailemassa. :x Ihan kummallista tämä pahoinvointi kun on periaatteessa ihan suht hyvä olo suurimman osan aikaa, mut sit yhtäkkiä tulee vaan yökkäys tai oksennus. Yhh. Onneksi ei töissä oo vielä potilaiden aikana yökkäillyt. Osa potilaista on kyllä odottavia äitejä, ne ehkä vois ymmärtääkin sitten jos joskus niin kävis.:D

Tosta miehen mukanaolosta neuvolakäynneillä.. Meillä ainakin oli mies ensimmäisellä käynnillä ja mun mielestä on ihan positiivista, jos miestäkin asia kiinnostaa.:) Tais mies lukee nuo neuvolasta mukaan saadut laput tarkemmin kun minä.:D Ultriin tulee tottakai mukaan myös. Ei mun mielestä kyllä välttämättä tarvi tosiaan tulla ihan joka painonseurantakäynnille mukaan ihan jo senkin takia, että turha sellasten takia olla töistä pois. Mut tietty jos joskus ei parempaa tekemistä ole niin ehkä sitten.:D Ehkä sitten toisen lapsen kohdalla ei miestä noilla käynneillä niin tarvii kun "tiedetään" jo vähän jotain.

Täytyy muutenkin sanoa, että oon ihan positiivisesti yllättynyt tuosta miehestä nyt kun se tajus, että oikeasti ollaan raskaana. Se JOPA tarjoutui kerran tekemään mulle voileivän ja se oli jotain ihan uutta. :LOL: Sit mä en saa painaa mun mahaa kun "kaksoset liiskaantuu" :D Oon kyl muuten hyvin hämmästynyt jos siellä kaks oliskin kun siitä on nyt niin paljon vitsailtu.:D

7+4 (tai neuvolantädin mukaan 9+2) :heart:

Sokeripala (tulin tänne kurkkimaan tuolta joulukuisista, vaikka laskettu kyllä varmaan kanssa marraskuun puolella), mulla ihan sama fiilis. Ei tunnu yhtä paljon oireita kuin esikoisesta ja testin viivakin oli hailakampi samoilla viikoilla, joten tuntuu, että jotain on pielessä. Toivotaan parasta! Aluksi nytkin oli kunnon oireet, mutta viimeksi ne vaan paheni koko ajan ja nyt on lieventynyt...

Voi luoja mä oon väsy. Mies on iltavuorossa enkä mitenkään jaksais oottaa sitä kotiin ku sänky houkuttelee enemmän. Tein tänään sit sen testin uudelleen :ashamed: Oli pakko ku se uni jäi niin painamaan mieltä. No siihen tuli heti Raskaana 3+ joten ihan oikeeta se näytti. :) Jos nyt sit vaan uskois, et raskaana ollaan. Toivottavasti syke löytyy parin viikon kuluttua. :heart:

AaVee :heart: Baby 5+2

siis oikeesti varmaan sekoan ennen ens viikon torstaita! :ashamed:

mua pelottaa niin paljon että ultrassa ei näy alkiota tai sykettä. Kyttään koko ajan oireita ja heti kun tuntuu että ne on lievempiä kun edellisenä päivänä, iskee paniikki. Ainoa oire mikä mulla on ollu selvänä, on rintojen turvotus ja lievä aristus jos niitä painelee. Plussan jälkeen oli pari päivää ihan lievää särkyäkin mutta sitä ei oo sen jälkeen ollut. Ja toi aristuskin vaihtelee niin, että välillä ei sitäkään oikein huomaa.

Sit luulin jo että mulla olis ollu lievää pahaa oloa muutamana iltana, mutta tänään ei enää ollut sitäkään. Mua ei nippaile, vihlo, pissata, ei oo hajuherkkyys lisääntyny, ei mielialan vaihteluita tai herkistelyä, ei ole painon tunnetta alavatsalla, ei janota tai väsytä normaalia enemmän. Mikään ruoka ei töki, kahvi maistuu vähän voimakkaammalle kuin normaalisti, mutta sekin johtuu varmaan vaan siitä että oon vähentäny sen juomisen ihan minimiin.

Tietenkin oon lukenu netistä että monella keskenmenon kokeneella on ollu hyvin lievät oireet ja meillä kun tosiaa on se tilanne että alkiota ei ultrassa vielä nähty rv6+1, niin arvatkaa vaan minkä ympärillä tässä ajatukset pyörii.. Okei, ei oo mitään kipuja eikä vuotoja, mutta eihän se vielä lupaa mitään.

Toivon niin, että ultrassa viikon päästä on kaikki hyvin. Sitten ehkä osaisin vähän rentoutua ja iloita tästä raskaudesta. Viimeinen kuukausi ei ole ollut mitään muuta kuin stressiä ja hermoilua ensin hcg-arvoista ja nyt tästä ultrasta. Jos tässä asiassa on vielä jotain epäselvää ensi viikon ultran jälkeen, niin mut saa kiikuttaa suoraan johonkin pyöreeseen pehmustettuun koppiin.

Ehkä kaikki tää epäusko ja pelko johtuu siitä että raskaaksi on yritetty useampi vuosi ja vasta tää ivf toi ne kauan odotetut kaks viivaa tikkuun. Nyt vaan mietin, että voiko tää muka onnistua heti ekalla kerralla, kun ei tähän mennessäkään oo mitenkään helppoa ollut..

Sori nyt tää avautuminen, mutta iski vaan kauhea ahdistus. Ja täältä tunnetusti saa vertaistukea ja kannustusta jota aina välillä tarvii. Kiitos siitä! :heart:

Hei vain kaikille! Meillä oli maanantaina ensimmäinen neuvolakynti ja kyllä sieltä pikkuinen masusta löytyi ja syke saatiin kuulumaan. Laskettu aika oli kuukautisten mukaan 3 päivä, mutta tulee varmuudella muuttumaan, sen olisin tiennyt jo etukäteen. Terveydenhoitajan mukaan vastaisi nyt viikkoja 6+4 +-7 päivää. Ensimmäisessä ultrassa varmistuu lopullisesti sitten tuo aika.
Tässä raskaudessa olen riskisynnyttäjä ja sen takia tulee kuulemma sitten ainakin kaksi ylimääräistä äitipolikäyntiä ja ylimääräisiä lääkäreitä. Eipä se oikeastaan muuten haittaa, kuin että joutuu kulkemaan. Näkee pikkuisen useammin ja se on hyvä. Muuten oli neuvolassa kaikki kunnossa.

Tiikeri83: Oi ihanaa että sieltä löytyi elämää :) Saako kysyä että miksi olet riskisynnyttäjä? Sori jos olet aikasemmin jo sanonut, niin monta uutta nimimerkkiä täytyy yrittää tunkea päähäni etten millään muista kaikkea :|
Muoks: vai johtuuko siis siitä sinun aikaisemmasta raskaudesta jossa taisi synnytys olla kovin aikaisin..?Jos en nyt ihan väärin muista..?

Kultapossu: Ei tutkimuksiin ole pakko suostua. Saat ihan itse valita mitä tehdään ja mitä ei. Minä ilmoitin jo th:lle, että mitään veriseuloja ei oteta, mutta ultran haluan. Ja siellä sitten vaan ultrataan mitään poimujen mittauksia. Viime kerran toimittiin myös näin ja hyvin syhtautuivat äitipolilla asiaan.

Tiikeri: Minä en tiedä olenko riskisynnyttäjä, mutta riskiraskaus mullakin. Ja noita ultria tiedossa vielä paljon enemmän kuin sulla. Joku voi ajatella, että onpas kiva kun pääsee näkemään vauvan useammin. Vaan ei se ihan niin ole. Ultria on useampia siksi, koska riski on olemassa. Ja se tarkoittaa ainakin mun kohdalla sitä, että ultra on tolkun pelottava juttu, eikä mikään mukava vauvankatselutuokio.

Menipäs pohdinnaks. Pitäis kai yrittää unta saada. Aamulla aikainen herätys.

Muari ja Sintti rv 8+

Minulle voi laittaa sinne listaan iäksi 35v, kun se tulee kuukauden sisällä täyteen. Ikäni puolesta pääsen verikokeisiin ja aion mennäkin, kävin jo esikoisenkin kohdalla. Ja koska eka raskaus oli sektio, niin nyt saan synnytystapa-arvionkin viikolla 37, kun viimeksi se tehtiin vasta yliaikaiskontrollissa ja silloin lääkäri totesi, että häntäluu kääntyy vähän sisäänpäin, mutta kyllä se periksi antaa.
Mulla oli koko ekan raskauden ajan vahva tunne, että sektioon mennään, ehkä siksi, että äitini on jouduttu joka kerta leikkaamaan, kun ei vaan yksinkertaisesti vauva mahdu ulos ja nyt vähän näytti siltä, että mulla on sama tilanne, koska esikon kanssa ongelmat tuli siinä vaiheessa, kun vauva alkoi laskeutumaan kanavaan, niin sydänäänet romahti. Eikä tuo esikko mikään iso edes ollut, ihan normaalinkokoinen.

Yhteistyössä