MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Mulla on taas ollut suhteellisen oireeton yö. Ihan kivaa, mutta toisaalta huoli nostaa päätään taas! On se kumma kun koskaan ei ole hyvä!! :LOL:

Äitiyspakkauksesta, en meinaa sitä ottaa. Meillä on niin paljon tavaraa ja vaatteita. Otan sen rahana ja ostan jotain kivaa!!

Oltermanni mulla oli viime raskaudessa syke koko ajan 140+ (joo, siis MULLA) ja tuli siihen päälle vielä rytmihäiriöitä. No jouduin sitten sairaalaan jossa se saatiinkiin alemmas, mutta kun kotiin päästiin ni se nousi aina. Sairaalassa olin vuodelevossa, en siis tehnyt mitään, mutta kotona se on pakko tehdä aina välillä jotain. Olo oli mitä karmein. Ja viikkoa ennen synntytystä havaittiin sitten vauvalla myös rytmihäiriöitä. No taas sairaalaan. pääsin kotiin ja tuosta 4 päivää niin esikoinen syntyi. Ekg:tä seurattiin vauvalla, mutta todettiin, että on loppujen lopuksi normaalilöydös. Onneksi.
 
pakkauksen taidan ottaa tällä kertaa kun esikoisesta otin pakkauksen aikoinaan ja siitäkin on vierähtänyt aikaa jo 5 vuotta ja tuo toppapuku/makuupussit on ollut kahdella lapsella käytössä ja pesty usein niin eivät ole ihan uuden veroiset enää. on se kiva että tää kolmas tulokas saa sitten uudet. toki ollaan ehditty laittaa jo syksyllä kaikki vauvavaatteet pois joten pitää ostella kaikkea mahdollista...

kurpitsa rv 8+6
 
Moi

Huh, mitä oireita toisilla! Olisi kyllä kamalaa oksennella tuolla tavalla, kuin monet täällä! Tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville :hug:

Mun raskaus paljastui töissä, pomo arvasi. :kieh: Ketuttaa ihan hulluna! Mun sopimus päättyy 31.5. Tarkoitus oli jatkaa sitä vakkarina, mutta mitään kirjallista mulla ei ole asiasta, eli saa nähdä miten käy. P**kele! :snotty: Koko pääsiäisen olen vaan hautonut noita työkuvioita ja ärsyttää mennä tiistaina taas töihin...

Onko muut "jääneet kiinni" töissä? Olisi kiva tietää miten muilla on esimies suhtautunut asiaan!

Mä lähden nyt lenkille, jos ärsytys vaikka jäisi ulos! :D

T:Katti 8+6
 
Pikku-Katti, toivottavasti jatkavat sitten kuitenkin.:) Mulla ois määräaikanen sopimus loppunut nyt tässä kuussa, mutta sitä jatkettiin toisella määräaikasella ens vuoden puolelle. Ei oo kyllä pomolla aavistustakaan mun raskaudesta kai. Vähän harmittaa, kun seuraava sopimus ois sit melko todennäkösesti ollut vakkaripaikka (olis jo kolme määräaikasta takana), mutta sit oon jo vaippoja vaihtelemassa.

Sit mun työkaverilla on aika samanlainen tilanne kun sulla, mut se ei oo vielä ainakaan "jäänyt kiinni". Vakkaripaikka olis tiedossa, oli soitettu kaks päivää ennen kun kaveri oli meinannut raskaudestaan ilmottaa. Saa nyt nähdä miten käy, raskaus on kyllä niin alussa, ettei vielä näy, mutta kovat pahoinvoinnit on olleet. Ikäviä tilanteita, kun pitää tollasesta stressata. :| Mut kävi miten kävi, eiköhän sitä sitten töitä saa raskauden jälkeenkin.:) Varmaan riippuu ihan esimiehestä, miten tollaset tilanteet sit sovitaan. Ei tästä nyt ollut hirveesti varmaan apua, mut kuhan kerroin.:D

Mulla on tämä aamu lähtenyt aika pahoinvoivasti. Oksennus tulis aika varmasti jos vaan kävis tuolla vessassa kumartelemassa, mut vältän sitä viimeseen asti.:D Vois tietty vähän parantaakin oloa.. Kuitenkin kai oon päässyt aika helpolla toistaseksi tän kanssa, otan osaa niille, jotka joutuu oksentelemaan päivittäin.. :x Rinnat on aristuneet entisestään ja mies sano et mä oon ihan sekasin.:D Viittas ilmeisesti noihin mielialanvaihteluihin, en mä kyl oo mitään huomannu.:D

Äitiyspakkauksen
meinasin kyllä ottaa ainakin nyt kun on ensimmäinen tulossa, kun kaikki tavarat on kuitenkin hankittava. Eiköhän siinä kuitenkin oo kaikkea ihan hyödyllistäkin.

vk8+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Katti:
Moi

Huh, mitä oireita toisilla! Olisi kyllä kamalaa oksennella tuolla tavalla, kuin monet täällä! Tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville :hug:

Mun raskaus paljastui töissä, pomo arvasi. :kieh: Ketuttaa ihan hulluna! Mun sopimus päättyy 31.5. Tarkoitus oli jatkaa sitä vakkarina, mutta mitään kirjallista mulla ei ole asiasta, eli saa nähdä miten käy. P**kele! :snotty: Koko pääsiäisen olen vaan hautonut noita työkuvioita ja ärsyttää mennä tiistaina taas töihin...

Onko muut "jääneet kiinni" töissä? Olisi kiva tietää miten muilla on esimies suhtautunut asiaan!

Mä lähden nyt lenkille, jos ärsytys vaikka jäisi ulos! :D

T:Katti 8+6


Mulla kanssa vähän samanlainen tilanne. Mun määräaikainen soppari päättyy heinäkuun lopussa ja jatko on ihan auki. Pomo on pyytänyt rekrytointilupaa, koska hommia on. Kehityskeskusteluissa pari kuukautta sitten ilmoitin, että olen kiinnostunut jatkamaan (sekä määräaikaisena että vakkarina) mikäli rekrylupa saadaan. Mutta ilmoitin samalla, että kesän alussa mun pitäis jo jotain tietää että tiedän lähenkö ettimään muita töitä. Mitään tietoa ei vielä töiden jatkosta ole, ja pahaa kyllä pelkään että tän pahoinvoinnin takia raskaus tulee varmaan tietoon töissä lähiaikoina:(

Vähän pelkään pomon reaktiota raskauteen. Luulen että keksii sitten kyllä kaikki mahdolliset muut syyt kun mun raskauden, ettei sopparia jatketa tai mua vakinaisteta. Mutta en nyt viitsi liikaa stressata, tapahtuu mitä tapahtuu, vauva on tärkein;) Etsitään sitten uutta työtä kolmen vuoden päästä mikäli tilanne niin vaatii.
 
Saana07 missä sä oot töissä? Toi vaan kuulostaa pahasti samanlaiselta kun mun työpaikalla.. Päivystys, välillä käydään tekees töitä jos tulee päivystyshommia, muuten saa olla kotona.. Mahdetaanko me olla työkavereita?? :LOL: :LOL:
 
[/b]BV

Mulla on tota samaa ja vaik kuin miettisin et suolihommia ne vaan ni ei tod. ole. yks aamu heräsin siihen ja se vaan jatku ja jatku. Harvakseltaan tietty vielä, mutta kuitenkin :D
Saas nähdä, mitkä on todelliset viikot, vaikka en usko olevani pidemmällä..

 
iirah ja oltermanni kirjotitte noista sydämmentykytyksistä, mulla on kanssa ollu joskus ennen raskauttakin noita karseita tykytyksiä, mutta nyt viimisen parin viikon aikana on ollu tosi karseita tykytyksiä :( pulssi on ihan pilvissä ja iltasin ollu niin kovat sykkeet ku oon menossa nukkumaan et ihan rintaa ahistikin. samoin varsinkin iltasin ylös noustessa ja kävelemään lähtiessä näkyy tähtiä ja pyörryttää kauheesti. voiskohan raskaus siis jotenki nostaas sykettä ja pahentaa jotain alkavaa sydänvikaa tms. oiskohan tää ihan lääkärin paikka vai menisköhän nää ohi? vie vaan voimat nää tykytyskohtaukset ihan kokonaan, hemoglobiini mul oli kyl 114 eli pikkasen laskussa ja sekin saattaa tykyttää mut ei se kyl näillä lukemilla viel pitäis tehä. arg! karseeta jos tää raskaus nyt tekee mulle jonkun sydänvian :( siis apua!
 
Hei taas!
Mukavaa kun palstalla on muitakin keskosten äitejä. Toivotaan että tällä kertaa päästäisiin vähän pidemmälle näissä raskauksissa. Lastenkilinikan osasto K7 on kyllä hyvä osasto, mutta voisi kyllä jättää sen tän pikkukakkosen kanssa väliin.

Täällä on pääsiäinen syöty hyvin ja jännitetty tarttuuko isännän mahatauti muhun ja poikaan. Toivottavasti ei. Huomenna piti juhlia esikoisen 1-vee synttäreitä, mutta siirrettiin isännän sairastumisen takia seuraavaan viikonloppuun. Vähän harmittaa kun on jääkaappiin ostettu tarjottavia ja ne menee nyt sitten pilalle. Mutta eihän sille vatsataudille minkään voi.

Vielä olen saanut salattua raskauden läheisiltä, paitsi parhaalta ystävältäni, joka arvasi heti. Toisaalta hyvä, että on joku, jonka kanssa puhua asioista. Meiltähän ei kukaan vauvauutisia odota, joten saa olla aika rauhassa sen suhteen.

Pahaa oloa on aika vaohtelevasti. Välillä on koko päivän ihan hirveä olo ja välillä sitten menettelevä olo. Lisäviikkoja odotellessa.. Väsymys on edelleen aikamoista ja tuntuu että kotona ei saa yhtään mitään aikaiseksi. Ei auta vaikka illalla menisi ajoissa nukkumaan, kun sitten jostain syystä keskellä yötä tulee valvottua, eikä saa nukahdettua vaikka kuinka väsyttäisi. Rasittavaa.. No, en muutenkaan ole mikään hyvä nukkuja, mutta nyt tuo huonounisuus häiritsee enemmän. Unen ja väsymyksen määrä tuntuu olevan suoraan verrannollinen pahoinvointiin.

Sukupuolesta en ole vielä varma halutaanko tietää etukäteen. Mä haluaisin, mutta mies ei ole ihan samoilla linjoilla. Mies on ihan varma että sieltä tulee toinen poika. Kumpikin on ihan yhtä tervetullut meille.
 
Onnea MamaStella! Varmasti aluksi menee kauan ennenkuin tottuu ajatukseen mummoudesta. Minkä ikäinen esikoisesi on? Voi kun meitä on niin eri tilanteessa olevia.. toiset jo mummoutuu ja toiset odottaa esikoista.

Mä "sain" muistutuksen oireista.. oltiin vähän ajelemassa niin johan tuli huono olo.. ja sitten nukuin päikkärit kovan väsymyksen takia niin herätessä oli tuttu kuvotus.. Toivotaan että kaikki on hyvin siis..

T. Juli rv 6+0
 
Sori, nyt vaan pikainen oman navan päivitys:

Enää muutama päivä ultraan ja sitten tietää möyriikö siellä mahassa joku. Oireet on minimaaliset ja tuntuu että nekin vähän on katoamassa. Rinnatkin tuntui tänään paljon pehmeämmiltä eikä enää aristaneet juuri yhtään. Ei lupaa kovin hyvää.. :'( Oon yrittäny ajatella positiivisesti, mutta toivon niin kovasti että tulis edes yks tosi vahva oire.

Ei auta kuin sinnitellä vielä torstaihin asti..

Hugsy rv 7+4
 
MamaStella onneksi olkoon! :flower: Hauska ja ihana tilanne siellä teillä :heart: Tietääkö sun esikoinen sun raskaudesta?

Mulla on myös jonkinlaisia rytmihäiriöitä harva se päivä ja varsinkin oksentelun aikaan sydän hakkaa ihan omiaan. Sydänfilmit on joka kerta kuitenkin ihan ok. Ei tietenkään silloin ikinä ryskä omituisesti. Lääkäri kuitenkin määräsi mulle beetasalpaajaa, kun mulla on myös jonkinsortin sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja niihin liittyvää sydämen hakkaamista kaiken muun lisäksi. Tarvittaessa olen ottanut, mutta enpä ole vielä ottanut selvää, voiko sitä lääkettä käyttää raskauden aikana.

Äitiyspakkausta ei taideta tällä kertaa ottaa. Kaikista kolmesta olen sen ottanut, mutta nyt voisin ottaa ihan rahana :D Sen makuupussin kuitenkin tahtoisin, että jos joku vaikka teistä sen mulle suostuisi myymään, niin onnellinen olisin :flower: Mulla on kaikkien makuupussit tallessa ja aion säästää ne lapsille muistoksi. Mulla on myös kaikille kerätty oman syntymävuotensa Kaksplus- tai Vauva-lehden vuosikerta :) Voivat sitten myöhemmin niistä lueskella, millaista lastenhoito ym. oli heidän lapsuudessaan. Paljon on asiat muuttuneet tässä jo 10 vuoden aikanakin!

Sukupuolesta en vielä tiedä, halutaanko tietää :D Esikoisesta en ottanut selvää, mutta kahdesta seuraavasta kyllä. Nyt voisi olla taas kiva pitää tieto pimennossa, ehkä :D Tytölle on vaatteet ja kamppeet kaikki valmiina, pojalle pitäisi kyllä hankkia ainakin vaatteita. Ihan pienimmät vaatteet on onneksi suurin osa unisex värejä :D Peruspunainen menee pojalle hyvin myös, mutta ihan vaaleanpunaiseen en suostu poikaa pukemaan... :LOL:

Mulla myös surettaa nuo työasiat |O Kun en oikeasti tiedä enkä usko kykeväni tiistaina töihin menemään. Koeaika siis päällä vielä kuukauden. Sitten ollaankin kusessa, jos ne pistää mut pihalle koeajan puitteissa :'( Mun on nimittäin pakko kertoa pomolle tästä raskaudesta, jos saikulle vielä jään. Ei enää mene vatsatauti läpi, jos toista viikkoa saikkuilee sen takia. Viime viikko meni kokonaan saikulla. Ja saikkulapussa vieläpä lukee se mun sairaalassaoloaika, minkä siellä tipassa olin :eek: Onneksi mulla on ihana pomo, joten en vielä heitä kirvestä kaivoon. Ajattelin nyt joka tapauksessa tiistaina raahautua työpaikalle, näkeepähän sitten itse missä kunnossa olen. Mä olen töissä koulun keittiössä. Fyysisesti raskasta ja koko päivä jalkeilla... :headwall: Yhdenkin ihmisen poissaolo kostautuu muille, joten ihan helpolla meillä ei saikulle jäädä.

Meilläkin on muuten kuopukselle uniriepu henki ja elämä :D Ilman niitä ei tule nukkumisesta mitään. Tutistakin päästiin tosta noin vaan eroon, kunhan vaan riepu on ja pysyy :D Onneksi tytölle kelpaa riepu kuin riepu, kunhan on harso. Mä itse olin vaativampi, mulle ei kelvannut pienenä kuin se yksi ja sama riepu eikä sitä kuulemma saanut edes pestä koskaan :LOL:

Hitto mä olen niin kettuuntunut tähän jatkuvaan ällötykseen! |O |O |O Ei jaksa, ei. Välillä hiipii mieleen, että onko tässä mitään järkeä enää... :ashamed: Nytkin on koko ajan tuskanhiki päällä. Ja tämä pakkosyöminen on niin perseestä!!!!!!!!! :kieh: Jos ei syö, niin tulee entistä pahempi olo. Ja kun on syönyt, olo on hyvä ehkä minuutin ja taas vatsa kurnii nälissään |O Sitten vielä ne pahoinvointilääkkeet (peräpuikkoja) saa vatsan ihan vesiripulille! :headwall: :headwall: :headwall:

Nyt painun nurkkaan häpeämään tätä valitusta... :xmas:
 
Hauskaa Pääsiäistä kaikille =)

En ole juurikaan kirjoitellut,enemmän tulee Facebookissa pyörittyä. Ja 3 lasta pitää kyllä niin kiireisenä,että ei koko raskautta edes ehdi ajatella. Mutta tuoreessa muistissa on se kun esikoista odotin niin ihan joka asia tuli pantua merkille :D

Niin,meille kun oli vähän yllätys tämä mun raskaus niin ehkä senkin takia en ole niin ahkerasti tänne kirjoitellut enkä oikein ole ajatellut koko raskautta. Vielä on itselläkin sulattelemista tässä,että vauva on tulossa. Mutta ehkä tähän tottuu...meillä on pieniä paineita tässä kun tämä asunto on nykyiselläänkin ihan liian pieni ja auto pitäisi vaihtaa :whistle: Vietetään vielä varmaan aika monta unetonta yötä.

Oireita ei ole,mikä nyt ei yllätä,koska mun raskaudet on aina olleet helppoja. Tänä aamuna tosin mua etoi makkaran haju :$ Eilen illalla syötiin uunimakkaraa ja pellille oli jäänyt pari makkaraa ja aamulla se haju oikein tulvahti mun nenään :$ Väsymystä on iltaisin aika reippaasti lisäksi.

Mutta tässäpä mun kuulumisia,ajattelin ilmoittaa,että mukana ollaan =)

Voimia kaikille pahoinvoiville :hug:

LilliM rv ehkä 6+
 
Eli sen kirppiksen nimi on Pikkusiili ja se sijaitsee Pitkämäessä Manhattanin liiketalossa. Osoite on Pitkämäenkatu (tai -tie) 4.

Mulla on tänään sattunu vatta niin paljon ettei tosikaan. Aamulla ei ruoka maistunu, puolilta päivin söin 2 paahtoleipää ja seuraavan kerran sitte vasta kuudelta illalla, ja sitte alko mahakipu. Karmeeta, vähän polttavaa kipua koko vatsan alueella, aika ajoin yrjöttää. Otin närästyslääkkeenkin siinä toivossa että auttais, mutta ei auttanu. Mulle on edelleen vähän epäselvää, että minkälaista se närästys on. Ilmeisesti mulla ei oo sitä koskaan ollut koska ei noi hedelmäsuolat oo ikinä auttaneet niihin kipuihin, joiden olen ajatellut voivan olla närästystä.
Toki täs on vielä kaikki mahatauditkin sairastamatta, ja noroahan täällä Turussa riittää. Voi ku ei vaan olis sitä :(
 
Ihana mies haki mulle ruokaa Stadin kebabista! :heart: :D Hyvä ruoka, parempi mieli ja nyt voin mennä täydellä massulla nukkumaan :) Tuikkaanpa sitä ennen kuitenkin supon pyllyyn, jos vaikka aamulla ei olisi niin huono olo. Oi tätä elämätä... :LOL:
 
Mamastella onnittelut molemmille :heart:

Eipä ole paljoa muiden juttuihin jaksanut kommentoida, kunhan Papunen taas ottaa päivittäjän pestin, niin mäkin voin keskittyä enemmän kommentointiin :)

BV ja Chilli 10+0 poks :heart:
 
Piiiiitkäääästä aikaa iso moi :wave:

Pahoitteluni huonoja uutisia kohdanneille :hug:

Ja paljon onnea iloisia uutisia kohdanneille :flower:

Ja MamaStellalle ihan erityisONNITTELUT! Aika mainio tilanne teillä =) Vai onko? Ootko ihan shokissa sielä?

Pahoinvoinnista on nyt tullut iso osa elämää :x Aamut ja päivät menee vielä joinki, mut iltapäivästä iltaan pahenee olo ja yöt on kaikkein kamalimpia :eek: Melko vähillä unilla täs on menty viimiset pari viikkoa, ku kaiken yötä vaan velloo ja velloo... Hetkeksi nukahdan ja taas herään siihen oksetustunteeseen. Yöööök :$
Viikko sitte sairastin -oletettavasti- mahataudin. Oksensin taukoamatta perjantai-illasta maanantai iltapäivään, yötä päivää. Ja ku mitää ei enää ollu, mitä tulis ulos, yökkäilin tyhjää. Olivat kahden vaiheilla ottaa mut sisään nestetiputukseen, mut puhuin itelleni "jatkoaikaa", että josko päivän vielä koittaisin kotona... Ja sain ku sainki jotain pysyyn sisällä :attn: Mut täytyy sanoa, että eilen vasta oli ensimmäinen semmonen päivä, että oikeesti jaksoin olla vähä enemmän jalkeilla, kyllä niin oon ollu voimat finaalissa ton jälkeen. Mutta elämä voittaa, pikkuhiljaa :|

Huomenna tarviski sitte töihin jaksaa :headwall: En oo vielä jääny töissä kiinni, mut alkanee olla ajankohtaista - mä en pysty enää pitää työhousuja :p Tai no joo, pystyn jos pidän napin ja vetskarin auki :kieh: Jos viileetä keliä on, niin se onnistuiski - saisin takilla avatut housut piiloon :whistle: Mut jos oikeen lämpenee, nii sit on pakko siirtyä äippähousuihin ja sitte on kyllä peli menetetty :/

Keskiviikkona olis sit eka neuvola. Sitä odotellessa.

Mukavaa alkanutta viikkoa itte kullekki =)


nallepööh ja pieni rv9+
 

Yhteistyössä