MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

BV, millois pääset ultraan? Mulla vielä pitkät 2vko siihen *huoh*
Sydänääniä mietin joskos soittais neukkaan ja koittais niitä edes päästä kuuntelemaan ennen tuota, ku eka neukkakin vasta 2vko päästä :(

Hei taas! :wave:

Onnea Mamastella! Alkujärkytyksen jälkeen varmasti ihanaa. Tietääkö esikoisesi, että olet raskaana? :)

BV: hui sentään!! Tietenkin uudelleen synnyttäjä tuntee potkuja aiemmin, mutta että näin aikaisin. Olisitkohan tosiaan paljon pidemmällä? Jännää! Ei malttais odottaa, että alkais tuntua liikkeitä masussa. :)

Täällä oksentelu jatkuu, mutta ehkä hieman on helpottamaan päin. Joku mainitsi väsymyksestä ja sitä täälläkin riittää! :eek:

Onkos muilla alkukuulaisilla masu pullahtanut? Mä oon joko hirmu turvonnut tai sitten on jo pientä masukumpua havaittavissa.

voi näitä ailahtelevia mielialoja :( oon täs ollu koko pääsiäisen paniikissa tästä raskaudesta ja siitä et oonko sittekään valmis tähän..oon aatellu kaikkee vapauden menetystä sun muuta, viimeyönä ku heräsin keskel yötä taas yöllisiin vessareissuihin niin aattelin väsyneenä et haluun keskeyttää tän homman ja jatkaa elämää ilman raskautta. nyt oikeen tunstus et haluisin et tää on tuulimuna tai menee itekseen kesken..en taida halutakkaan tätä vielä :ashamed: hyvä kun tuli nyt vasta mieleen mut minkäs näille paniikki tunteille mahtaa? arg! meneeköhän tää ohi vai tulikohan musta nyt sitte vellihousu joka peruu koko jutun :'( onks muilla ollu tälläsii paniikkeja? hipsu86 rv 9+3

Kyllä Hipsu kaikenlaista tulee välillä itekki mietittyä, mutta kai ne kuuluu asiaan. Hyvä, kun uskallat "puhua" noista tunteista! Ei jää kaivelemaan.

Ota rennosti, kyllä ne ilon tunteet sieltä taas tulee! :hug:

Bigwish, mulla ainakin maha pullottaa/turvonnu, housut ei mene kiinni tai menee jos ne ahtaa, mut sitten painaa ilkeesti mahaa ja on hankala istua yms. Pidän nappia auki ja hiukan vetskaria. Kuminauha patentti on hyväksi todettu napinläven kautta nappiin kiinni-systeemillä :D Ja pitkä paita! Mammahousuja mullei vielä olekaa, kahtoo sitten ultrien yms jälkee ja/kun toi kuminauha-systeemi ei enää pelitä..

Minnäi ja Myry 10+2 *jotka vissiin jäi asumaan tänne linjoille :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Bigwish:
Juu, mullakin Minnäi puristaa tosi ilkeesti kaikki housut vatsaa. Täytyy alkaa silmäillä mammahousuja ellen kokeile sun patenttia ensin! :D
Suosittelen. Ensin kuminauha nappiin sitten napinlävestä läpi ja uudelleen nappiin. Kuminauhan pituus/jäykkyys tuo kivasti erilaista joustoa :D

Vajaa 2vk olis siihen np-ultraan, ihan kamalan pitkä aika vielä :D

Mulla ainakin näkyy jo aika iso pömppä, tuolta ihran uumenista :xmas:
Olo on ihan kaamea vieläkin, varmana odotan poikaa tai kaksosia, on tää jotenkin niin erilainen tunne ku viime kerralla

Mulla maha myös pömpöttää kovasti, mutta johtuu vain hirveästä turvotuksesta :ashamed:
Esikoista odottaessa maha alkoi näkyä joskus puolivälin tietämillä, saa nähdäsit, että milloin tässä

puhnalle 6+3

hipsu86, mulla oli esikoisen odotus todellista kriisiä, etenkin se alku, kun mietti että mitä sitä on tullut tehtyä. Mä kaikille olenkin sanonut, että tuli jonkinlainen identiteettikriisi. Tän toisen raskauden alussa oli hieman samanlainen olo, mutta ei nyt sentäs niin vahva, sillä mä en ole koskaan tykännyt raskaanaolemisesta.

liirah: eli sairaankuljetuksessa olen töissä, lyhensin sen vaan sakuksi sen enempää ajattelematta :D oliko sulla muuten tietoa siitä kojootin mainitsemasta vauvanvaate/äitiys-kirppiksestä turussa? Tänään ois suunta tkuun ni olis voinu poiketa kattomassa jo.. :whistle:

on: eilen järkyttävä päivä... töissä riitti keikkaa ja mä yökkäilin pitkin päivää.. yritin kovin salassa mutta hankalaa oli.. onneks työpari tiesi jo tilanteen. nyt pari vapaata onneks, katotaan paheneeko entisestään.. ensi maanantaina ois vihdoin eka neuvola! :)

saana & 8 + 0 POKS :heart:

Tämä on kyllä yhtä oksentamista aamusta iltaan. Onneksi olen tajunnut vaihtaa veden appelsiinimehuun niin ei tunnu ihan niin hirveeltä oksentaa koko ajan. Muuten on ihan hyvä olla :)

liirah: voi ei, toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

Liirah Minä pidän täällä peukkuja että kaikki olisi kuitenkin hyvin.. tsemppiä :hug: Muista että vuodolle voi olla monta vaaratontakin syytä niinkuin täällä on moni todennut.

hipsu86 Tsemppiä sinullekin! Tuo on varmasti aika yleinen tunne tuossa alkuraskaudessa varsinkin esikoisen kohdalla.. kyllä varmasti kaikki hyvin menee.. älä nyt ainakaan mitään keskeytystä ala tekemään, sitä katuisit.

Omassa navassa ei mitään uutta muutakuin että huomenna sitten se odotettu alkuraskauden ultra. Näin siitä untakin viime yönä, mutta en muista mitä siinä sitten loppujen lopuksi tapahtui.. on tämä hurjaa kun joka toinen hetki on oireita ja tunne että kyllä kaikki hyvin on ja seuraavana hetkenä taas sitten tulee se epätoivo että taas saa kuulla ne huonot uutiset..

T. Juli ja Nupsukka rv 6+2

Huomenta vaan kaikille! Pääsiäisen pituinen tauko palstailussa, ja hirveästi on kuulumisia kaikille.

Tsemppihalit Liirahille, toivottavasti kaikki on hyvin!

Meillä oli eka neuvolakäynti aamulla Mukava oli neuvolatäti, mutta vähän kyllä jäi sellainen olo, että pitääkö täällä nyt sitten kuukauden välein ravata.. Ensi viikolla sitten verikokeisiin ja sitten voisiki varailla sitä np-ultraa (vai mikä se nimi nyt olikaan).

Olo on muuten mitä mainioin, ei pahaa oloa, ei väsymystä (mitenkään normaalia enempää, mutta miehän nyt muutenkin nukahdan aina viimeistään yhdeksältä ;-), ja muutenkin kaikki hyvin :) Painoa on tullut kyllä parissa viikossa kilo, kääk! Mutta eipä sekään haittaa kun muuten olen aika hoikkainen. Neuvolatätikin aamulla sanoi, että on turha stressata keskenmenoista tms, pitää vain nauttia raskaudesta ja tulevasta vauvelista. Jos jokin menee pieleen, niin turha sitä on etukäteen pelätä, surra ja murehtia voi sitten jos huonosti käy. Mutta siis kaikki hyvin täällä Perämeren perukoilla :)

Alex ja öttis 8+6

Katoin tänään sen nelosen mahasta maailmaan ja päätin, että mä en synnytä ollenkaan. :D Vauva saa jotenki mystisesti vaan tulla mahasta pihalle. Lähinnä siinä ohjelmassa näytetyt epiduraalin ja spinaalin laitot alkoi kauhistuttamaan niin paljo että...

Mutta mutta. Paha olo on. Voi luoja, että etookin. Aamulla ekana suuhun salmiakkia tai tulee kuolema. Onneksi yksi salmiakkia auttaa ja siinä välissä kerkee jo laittamaan aamupalaa. Ja sit jos sais nukkua vain. Viime yönäki 11 tuntia unta (miinus vessareissu yöllä) ja oon aivan kuoleman väsyny. Onneksi mulla on talviloma...

Liirah Toivottavasi on kyse ihan vaarattomasta vuodosta. :hug:

AaVee & Baby 6+1

Voi liiras, minä ja Nipa ollaan peukut pystyssä! :hug:

Mulla maha edelleen aristaa, mutta en ruvennu soittelee mihkään koska suunta on parempi. Kait se vattakipu johtui siitä et olin niin pitkään syömättä, sillälailla sitä sappeakin kait saa kiusattua. Eli vahingosta viisastuneena koitan puputtaa lyhyin väliajoin edes jotain pientä, vaikka edelleenkään ei tee yhtään mitään mieli. Outo tunne, mä kun olen oikea syöpöttelijä normaalisti. Meidän terveyskeskus lopetettiin, ja jos haluan yleislääkärille joudun lähtee keskustaan saakka, ja mä en vaan jaksais. Äitiysneuvola sen sijaan on tossa kilometrin päässä ja niillä on siellä vanhat ultraus-laitteekin, joten voivat tarpeen vaatiessa varmaan vilkasta sitä sappeakin. Mut täytyy toivoa että saan mahakivut pysymään siedettävinä piimällä!

Tässä linkki sen mun suositteleman kirppiksen sivuille: http://www.pikkusiili.com/leipa.html

Samassa kiinteistössä on muuten toinenkin, oikeen valtava ja ehkä Turun suosituin loosikirppis Kirppis-center, kannattaa käydä sielläkin! :)

Uskaltaisinkohan jo täällä käydä ihan vähäsen ilmoittautumassa..
2. IUI:sta tärpänneenä (eka + ever). Varhaisultra takana, ja pieni sydän siellä sykki :heart: ja sulatti meidät.. Nyt rv 7+2 menossa. Satunnaiset pikkuvuotoilut saavat mut hyppimään seinille joka viikko ja pelkäämään keskenmenoa enemmän kuin mitään. Tänä aamuna meinasin pyörtyä vessaan, kun tajusin että kirkasta verta oli enemmän kuin koko aikana, suojaa en silti tarvinnut, mutta nyt tuntuu että tää hermoilu saa vatsanpohjan kiristelemään entistä enemmän. Sanokaa nyt muutkin, että pieni vuotoilu on normaalia? On ruskeeta ja kirkasta. Oon huomannut, että vuotoa tulee sen jälkeen kun ed päivänä on ollut kovempia nippailukipuja.

Pientä kuvotusta ja oksentelua ollut, mutta ei haittaa. On ihanaa voida pahoin näin onnellisesta asiasta. Lääkitykset aiheutti paljon kurjemman olon, enkä pahastu ollenkaan vaikka yrjöäisin hymyillen koko 9 kk. Seuraava ultra varattu huhtikuun vika viikolle, ja pelkään kuollakseni ettei sydänääniä enää oliskaan... Haluaisin ultraan joka ikinen viikko, jotta uskoisin tosiaan että pikkuinen on kyydissä ja voi hyvin.

Neuvolan ultra varattu muuten rv 10+5. Mietin, että onkohan tämä turhan aikaista np-tutkimukselle, mutta toisaalta mun on PAKKO saada kuulla mahd pian että siellä on tyyppi elossa ja voimissaan..

Jos laitatte pinoon, niin laskurin mukaan la 20.11. Rukoilen niin kovasti että pysyn nyt pinossa...

Jaa niin hipsu86, sulle piti sanoa että noi olotilat kuulostaa tosi tutuilta :hug:
Ekassa raskaudessa olin joka toinen päivä sitä mieltä, että mä en osaa enkä pysty, ja koko raskaus kadutti. Ja joka toinen päivä olinki sitten iloinen. Mutta loppuraskaudesta alkoi olla jo aikast lailla mukava olo. Ja kun tuo esikko sitten syntyi, olin ihan myyty. Sulle käy varmasti ihan samalla tavalla. Toi on ihan normaalia :hug:

Tervetuloa uusille :wave: Illalla taas päivittelen listan :)

Päätä särkee, pakko keittää kupillinen, kahvia en ole vielä juonutkaan, kun ei se enää maistu niin hyvälle.
Ennen raskautta olin kunnon kahvikissa :saint:

BV ja Chilli 10+1

Yhteistyössä