MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

AaVee, mulla on sama salmiakkimenetelmä... Yöpöydällä on pussi turkinpippureita. Kun silmät aukee aamulla, niin turkinpippuri vain suuhun. Se auttaa kummasti etovaan oloon!

Minulla on vielä vähän varuillaan oleva olo aikasemmasta km:stä johtuen. Eli ihan vielä ei uskalla ajatella raskautta. Pääsiäisenä olikin tukalaa, kun piti keksiä sukulaisille ja läheisille selityksiä, miksi kieltäytyä viinistä, mätileivistä yms. herkuista. Taisipa siinä muutama tarkkaisilmäinen arvatakin mistä on kyse...

Liirahille tsemppiä :hug:

Lumia82 ja Toukka 6+4
 
Mulla kans tulee aamulla nakattua salmiakkia suuhun ja lasillinen appelsiini mehua, ni ei tulee niin pahaolo heti. Uloskin kun lähden laitan taskuun salmiakkia. kyllä helpottaa yksikin pieni salmiakki vähäksi aikaa.. Ihmetyttää vaan ku kokoajan pitäisi syödä jos reilusti tunti mennyt edellisestä syönnistä on kyllä jo todella huono olo.

puhnalle 6+4
 
Pahoinvoivaa päivää täältä!

Voi liirah! Tulethan kertomaan uutiset! :hug:


Oma napa: Ihan jäätävä ällö-öllötys läpi vuorokauden. Aamupäivällä ehkä vielä pahempana on tuo selän jumitus ja sen tuoma paha olo, mutta illalla alkaa sitten ns. pahoinvointi. Väsymys on ihan tautinen. Onneks oli pääsiäisloma ja kerkesi nukkumaan pikkuisia 3 tunnin päikkäreitä. Musta alkaa jo tuntua että mulla on oikeesti jotain vialla. Mä en saa mitään tehtyä, ja toisaalta makaaminenkin tuntuu pahalta ja niska menee jumiin. Töistä ei oikein tule yhtään mitään.

Salmiakki kyllä oikeasti helpottaa! Tai toisaalta kaikki mitä suuhun laittaa, helpottaa sen aikaa kun se on suussa, sitten taas paha olo tulee takaisin.

tervetuloa bittersweet!

Vaahtokarkkiunelma ja möhköfantti 7+5
 
pitkästä aikaa täällä, paljon on ehtinyt tekstiä tulla B)
tervetuloa kaikille uusille, ja onnea taasen kaikille ultraan menijöille!

Eka neuvola olisi tällä viikolla torstaina! Mies ei harmi kyllä pääse mukaan töiten vuoksi, mutta eiköhän tuo mene ihan yksikseenkin. Oli mukana edellisessä, keskenmenneessä, joten tietää suurinpiirtein mitä siellä höpötellään. Ultraan saa kyllä sitten tulla henkiseksi tueksi..

Pahoja oloja on täälläkin alkanut kehkeytyä, iltaisin varsinkin meinaa välillä etoa oikein olan takaa. Ja maha on kyllä ihan sen näkönen että tuntee olevansa raskaana :p on nimittäin sen verran turpeessa välillä, että näyttää kun olis pidemmällekin ehtinyt.. =)
Yöllä joutuu heräilemään vessaan, ja paljon iltayhdeksää pidemmälle ei jaksa valvoa.
Jännittynein fiiliksin mennään päivä kerrallaan, viikon-parin sisällä pitäisi jo tietää koska pääsee sinne kauan odotettuun ultraan..

tsemppiä viikkoon!
katjuska 7+3?
 
liirah taitaa olla kohta jo lääkärissä käynyt, ollaan hengessä mukana ja toivotaan parasta vuodosta huolimatta :hug:

Itseään jännittää hirmuisesti eka ultra, kun tiedän että muutama meistä tulee vielä tippumaan kelkasta pois, niin surullista kuin se on :(
Se voin olla ihan hyvin minä, mutta ei siitä stressiä kannata ottaa

BV ja Chilli 10+1
 
[/b]liirah :hug:

bittersweet Tervetuloa...! Ja muuten mulla oli myös 10+6 viimeksi np-ultra, joten tuskin se liian aikaista on! Mulle ainakin sanottiin et 10-12 viikoilla se tehdään :)

Itse meinaan välillä unohtaa, että raskaana ollaan, kun niin paljon tuottaa työtä tuo 5kk tytteli :) Toisaalta mukavaa, niin aika ei matele niin hitaasti :)

Voikun mun käy sääliksi kaikkia joilla kovaa pahoinvointia..tai miksei lievääkin! Koittakaa kestää
:heart:

Ansku 7+5
 
Iiirah, onnea ultraan ja toivotaan, että vuoto on harmintonta! :heart:

Tänään kävin sitten eka kerran neuvolassa. Täyteltiin lappuja ja otettiin mittoja. Sain myös hirveästi lappuja mukaan sekä noita odotusoppaita. Tällä kertaa sain myös DVD:n mukaan, joka on varmasti kiva. Uusi neuvolatätikin oli tosi mukava ja tuli siinä käynnillä kerrattua edellisetkin raskaudet ja synnytykset. Oikein kiva fiilis jäi. Seuraava kerta on sitten neuvolalääkäri ja mulla se on 26.5. Lasketuksi ajaksi neuvolantäti laittoi 17.11 (Jorvin ja neuvolan ohjelma kuulemma laskee sen pikkuisen eri tavalla). Neuvolan mukaan mulla olisi viikkoja nyt 7+6. Annan sen lasketun ajan olla kuitenkin vielä sen 20.11, koska Jorvin np-ultrassa se sitten "virallisesti" tarkentuu.

Tänään vielä viiden jälkeen alkuraskauden ultra Helsingin Femedassa. Kyllä täytyy myöntää, että alkaa jännittämään. Toivon niin kovasti, että siellä joku löytyy elossa ja oikeassa paikassa. Tulen sitten möhemmin uudestaan kertomaan miten siellä meni. Pitäkää mulle peukkuja. :wave:

Katja-75, rv 7+3 tai (7+6 neuvolan mukaan)

 
Hui kun tulee tekstiä paljon muutaman päivän sisällä =)
osanotot kaikille jotka ovat saaneet huonja uutisia :hug: :'(
Itsellä ei nyt vieläkään kuulu mitään erikoista :LOL: mula rinnat tosi arat ja isot, välillä paha olo ja koko ajan sellanen ihme vitutus :headwall: tosi huonoon aikaan on tää työharjottelu, kun ei millään meinaa napata tuo sairaala, kun kaikki hajut käy ja väsyttää niin älyttömästi. mut huomenna olis se eka neuvola...jipii! mua vaan niin ärsyttää se et ku oon niin turvonnu, että paino on noussu sen 3 kiloo ni siitä tietty tulee jotain napinaa :/ mut enhän mä sille nyt mahda minkään.
Pitää vissii ananasta vetää ihan hulluna :)
Olen kaivanut pyörän varastosta ja on ihana pitkästä aikaa pyöräillä B)

Riikka & öttiäisvauva 8+2 :heart:
 
Heipat kaikille näin pääsiäisen jälkeen!
Täällä kanssa aloteltiin eilen pyöräily. Mies valitteli, että saa raitisilmamyrkytyksen, kun ulkoili pyörällä ja lenkillä koiran mun/meidän kanssa :heart:
Soittelin viime viikolla flunssasta kotoa neuvolaan ja sain ajan 22.4, jolloin sekä lääkäri ultraa ja on eka nauvolakäynti. Pitkä odotus vielä 2 viikkoa, mutta kai se on vaan luotettava, että kaikki kunnossa. Oireita ainakin on jonkin verran, kaikkea muuta löytyykin, mutta onneksi ei tuota pahoinvointia. :hug: teille kaikille joilla voimat hukassa.

Neuvolan mukaan päiviä vähän enemmän, mutta mennään tuolla alkuperäisellä, eli tänään Pikku Iggy- Papu 6+1
 
huh huh täällä on koko perhe oksennustaudissa :eek:
Kaikki raskausoireet mulla on loppunu viikolla 8 ja sen jälkeen oon unohtanu koko raskaden. Maha on kyllä iso mutta siinä kaikki.

ultra olis 15.4 ja sinne mennään no fiiliksillä meiningillä.. :|

onko muilla mitään tällästä:(?

 
Voi liirah, peukut on pystyssä täälläkin :hug: Oltermanninkin ultrakuulumisia odotellaan :hug:

Olikohan se Aavee joka ressasi puudutteista, epiduraalin kaksi kertaa saaneena, en voi kuin suositella, taivas aukenee kovien kipujen jälkeen varmasti! Kipeää se synnytys jokatapauksessa tekee ;) Mutta sen kestää, kun tietää, että pian saa käärylän syliin.

Hipsu86; Mulla on tästä kolmannesta ollut vähän ristiriitainen olotila, tätä kun ei ole suunniteltu yhtään. Mä ajattelin, että kaksi olisi meille hyvä lapsiluku, kyllä kolmekin on käynyt mielessä, mutta mutta... ne ihanat täydet yöunet.. vihdoinkin saa nukkua yönsä hyvin. Kyllä ihminen on hullu! ;D Vauvan myötä ne on taas menetetty hetkeksi. Pikkuhiljaa alkaa pääsemään taas kiinni odotukseen, kyllä tämä tästä.

(.) mun kaks duunikamua jotka siis raskaudesta tietää, on sitä mieltä, että ihan turha enään peitellä viimeistää parissa viikossa selviää muillekin, kiva kiva.. Eli mahaa on tullut tännekin.

Huomenna neuvola, samaa vanhaa siellä käydään läpi. Me muutettiin 2 vuotta sitten uuteen kuntaan ja kaikki ä-neuvolaan liittyvä on uutta. Tampereellahan kuului 2 ultraa, täällä maalla en tiedä... Ainakin ultraus on toisessa kylässä jonne meiltä matkaa 15 km! Millähän autoton ihminen sinne pääsee...
Joku kertoi olevanha hermoheikko, :wave: minä myös, ihan tuulta ja tappuraa. pahanolon lisäksi tulee ruokaraivo jos safkaa ei saa viimeistään 1,5 tunnin välein.

Ingu; meidän esikko oli kanssa tekonimeltään Papu, keskimmäinen oli Käpy ja tämä on nyt sitten Voitto, koska on ihan satavarmana poika, mulle ei muuta suoda... :)

OP kera Voiton 8+1
 
No niin, nyt on ultrassa käyty. Ajat sitten oikeastaan. Vuotoa ei enää tule ulospäin ollenkaan, ainakaan tällä hetkellä. Ultraaja sanoi että kohdussa ei näy mitään, paksu limakalvo ja joku harmaa kohta. Mutta ei siis lapsivettä tms.. Toisaalta sanoi myös että vuodan sisäänpäin, ja vapaassa vatsaontelossa on verta!! Kysyin siihen sitten, että mitäs nyt tehdään, niin lääkäri siihen että no sitten vuotaa. En kehdannut sanoa, että olen itsekkin alalla ja se EI ole normaalia jos sisälle päin vuotaa, saatika vaaratonta.
Ensi viikolla mennään uudelleen ultraan ja katsotaan, onko mennyt itsestään kesken, vai voisiko olla ihme tapahtunut ja siellä kasvaisi jotain. Tähän ei kyllä lääkäri antanut juurikaan toivoa. Mulla on kyllä aina ollut hyvin epäsäännöllinen kierto, joten mä toivon että hedelmöitys olisi tapahtunut paljon myöhemmin, mutta tuskinpa...

Kiitos kaikille tsemppauksesta. Mä meinaan ainakin viikon vielä täällä pyöriä, jollei sitten aiemmin ala kunnon vuoto. Nyt kun se on totaalisen tyrehtynyt. Ja me muuten eilen harrastettiin seksiä miehen kanssa, voisko se olla siitäkin? Mutta kun siellä kohdussa ei näkynyt mitään. Kaikkea sitä on pakko yrittää.
 
Täälläkin selvitty ekasta työpäivästä pyhien jälkeen. Ja ilman oksentelua;) Mutta ruokahalu on kyllä kateissa. Heti aamupalalla töissä (meillä tarjotaan sellainen) yksi kysyi, oonko alottanut pääsiäisen jälkeisen dietin. Ja lounaalla jäi lautaselle myös ruokaa, jonka viskasin pois. Tästä kukaan ei sanonut mitään, mutta ite on niin epäluuloinen että pelkään jonkun hoksaavan mistä on kyse. Ruoka oli kyllä oikeasti pahaakin.

Terese 9+0
 
Bigwish Mulla ei muuten ole masu kasvanu, mut heti kun syö ni on pakko avata nappi. Et kai se kohta sit alkaa kasvamaan ku ei ruokaakaan enää sinne mahdu :LOL:

liirah Voimia :hug:

Tervetuloa uusille!!

Onko täällä muita, joilla ei laske raskauden aikana lämmin ruoka? Tosi vaikea keksiä mitään syötävää meille, kun ajatuskin siitä oksettaa.

Nallu ja Hattivatti 10+5 tuntuupas jo isolta luvulta :heart:
 
kiitos kaikille ihanan kannustavista sanoista :hug: oli tosi helpottava kuulla et muillakin on ollu samanlaisia ajatuksia ja epävarmuutta :) koitan nyt ottaa rauhallisesti ja totutella tulevaan hissukseen. mieskin suuttu mulle ku puhuin sillekkin keskeytys ajatuksista ja yritti rauhotella mua, mut hurjalta tuntuu nää oudot tunteen purkaukset ku just näitten asioitten takii itkin hysteerisena eilen illalla joku 1 1/2 tuntii kunnes nukahin ja aamulla oli sit taas jo paljon parempi olo =) herkillä siis mennään mutta eiköhän tää epävarmuuskin tästä karise. aivan mahtavaa kun voi täälä jakaa näitä vaikeitakin juttuja minkä kanssa painiskelee, tuntuu tosiaan auttavan kun saa vertaistukea muilta samanlaisia asioita kokeneilta :flower:
liirahille paljon voimia! :hug:
ja bad virgin: mä oon kans tiedostanu et meistä osa tippuu viimistään np ultarassa pois :'( kaikenmaailman tuulimunatkin niin yleisiä..oon kyl käsitelly asiaa jo ennalta omalta kohdaltani niin että sit asia ois helpompi kohdata sen eteen sattuessa.
no mutta nyt positiivisemmalla asenteella eteenpäin! :)
hipsu86 ja rv9+4
 
Käytiin sitten Femedassa ultrassa. Kerkesi enin jännitys karisemaan kun sisälle pääsi yli puoli tuntia myöhässä. Juteltiin sen lääkärin kanssa aluksi ja lopuksi ultrattiin. Ultrauksessa, kohdusta, löydettiin 1,39 cm:n pituinen alkio jolla sydän sykki. Alkion koko vastasi rv 7+5, eli oli viikkoihin nähden juuri oikean kokoinen. Lääkäri sanoi vielä, että kun syke on havaittu niin keskenmenoriski pienenee. Lähtiessämme saimme vielä ultakuvan muistoksi.

Olo on kovasti helpottunut kun tietää, että siellä se on ja voi hyvin ja voi vihdoinkin alkaa iloitsemaan ja uskomaan tähän raskauteen. Nyt loppu turha stressaaminen ja ilo oireettomuudesta voi alkaa.

Kiitos vielä BV ja Juliaana peukutuksista! :heart: Huomenna peukutan sinulle Juliaana! bd

Katja-75, rv 7+3 tai 7+5 ultran mukaan

 
Saisko teiltä kysyä mielipidettä työasiassa? Eli, mun tilanne on sellainen että määräaikainen työsopimus päättyy heinäkuun lopussa. Tänään pomo sano, että varmasti saan jatkaa vielä elokuun loppuun, mutta tod.näk. uusi sopimus tehtäisiin vuoden loppuun asti. Kysyi olenko kiinnostunut, johon vastasin myöntävästi. Mites nyt moraalisesti asia, onko ok että kirjoitan sopparin mikäli tulee eteen tässä lähiviikkoina? Raskaudesta ei töissä vielä tiedetä enkä missään nimessä ollut edes ajatellut kertoa vielä tässä vaiheessa kun riski keskenmenoonkin on olemassa (rv 9+0). Onko siis väärin olla kertomatta tilanteesta? Jotenkin vaan aattelisin, että mitä jos meneekin kesken, niin sitten olen ihan suotta kertonut vielä asiasta.
Ja mites sitten, jos työ sopparin tekeminen vielä venyy esim. yli kuukaudella onko mun jo sitten moraalinen velvollisuus kertoa tilanne? Miten toimisitte?
 
hei kaikille! on paljon tullut tekstiä..taustalla olen lueskellut kyllä..
tänään oli mulla eka nla lääkäri. noh, tutkimusta tehdessä sanoi että täällä vuotaa verta hiukan. sain päiv lähetteen satks. tutkittiin, ei verta enää, ultrattiin ja kaikki hyvin! :heart: kyllä siinä hiukan pelästyin. työpäivä muuttui aika äkkiä toisenlaiseksi. oli siinä pakko sanoa lähiesimiehellekin että raskaana ollaan. :) raskausviikotkin varmistui samalla, 7+5.

baby10 ja möhkäle 7+5
 

Yhteistyössä