....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

MaiLou: Joo, siis nykyisin saa sekä äitiyspäivärahan että vanhempainpäivärahan korotettuna ensimmäisiltä 30 päivältä. Mie kun en saa palkaa - kun en oo töissä - niin saan kaks pätkää korotettua rahaa. En miekä esikoisen aikana saanu mitään korotuksia. Mutta meillä kun esikoinen on alle 3 vee niin saan saman äippärähan, paitsi että mie muistelin että oisin saanu sillon pikkusen vähemmän... Jotain hyvääki! Vaan eipä nuo korotukset sinällään varmaan paljoa merkkaa käytännössä kun ruuan ja sähkön hinta esim. on noussu niin paljon.

Eilen kävin kampaajalla ja nyt on taas siisti pää! Yllättävän hyvin jaksoin istua siellä. Oli miulla tyynyki mukana että oisin selän taakse saanu laittaa, mutta en tarvinnukka. Ostin myös esikoiselle nyt pienen lego-auton lahjaks annettavaks sit kun vauva syntyy. Täällä on uudistuneen lastentarvikeliikkeen avajaishulinat niin kävin sen katsastamassa. Sieltä sai sit kaupan päälle tuttipullon - oli tosin unikkokuvioinen josta en tykkää, mutta onpahan saatua!

Viime yön nukuin taas tosi huonosti, 1h45 minuuttia oli pisin pätkä minkä sain nukkua. Ei oikeen asentoa enää löydy. Nyt oon taas ihan kiukkusena heti aamusta. Tänään aattelin mennä päiväunien jälkeen pikkumiehen kans suomalaisen kirjakaupan alennusmyynteihin. Siellä oli esim. pahvikirjoja alessa ja muitaki lastenkirjoja lähinnä aattelin katella. Lehdessä mainostivat ainaki Harri ja dinot -kirjaa - se on meidän ukkelin suosikki!! :) Katotaan mitä löytyy!

Anzkuli 34+0
 
Huuomenta

Täällä viime yö meni paremmin ku toissa yö mutta siltikään ei kovin hyvin. Poitsulla tänään päiväkoti päivä joten jos nyt päivällä saisin levättyä edes jonkin verran.

Ananas mehua ostin eilen ja sit 1,5l litkin jonkin verran on helpottamaan päin tämä turvotus, jalkoja ei pakota ollenkaan samallalailla enää.

keiju ja wiljo 34+1
 
Elämä alkaa taas täällä pikku hiljaa voittaa. Ihan täyskuntoiselta olo ei tunnu vieläkään, mutta enää ei särky ole niin pahaa ja olen jaksanut olla ylhäälläkin nyt tänään pidempiä jaksoja. Huomenna olis pojan 11v synttärit ja kavereita olis illalla tulossa, niin täytynee niitä tänään jo vähän järjestellä ja tehdä miehelle kauppalistaa. Onneksi anoppi on tulossa tänäänkin jelppimään ja viemään lapsia ulos leikkimään...

Nyt taidan kuitenkin hetkeksi mennä vielä pötköttelemään, kun viime yö meni taas vähän harakoille..

Sori nyt taas tällainen omanapaisuus :ashamed:

viides rv 32+5
 
Kiitos Anzkuli! :flower: Mulla on menny ihan ohi nuo kelan kiemurat. Kun työnantaja maksaa palkan normaalisti jouluaattoon asti niin en ole oikeastaan perehtynyt koko asiaan vielä. Mutta eip ätuo korotettu raha vanhempainpäivärahakauden alussa haittaa. :)

Pitäis tehdä koulutehtäviä, mutta notkun vaan netissä. Mistähän sitä energiaa saisi... :D
 
Hei!

täällä neuvolassa käyty, ei mitään ihmeempää, painoa +300g/viikko, verenpaineet ok. mielenkiintoisinta ja hauskinta oli se, että kun hb oli viimes niin sormenpäästä kuin käsivarrestakin otettuna 101 ja viime viikolla lopetin rautatabletit kokonaan kuten taisinkin jo kertoa niin nyt oli hb 119!!!:) mullahan on nyt tää oma verilätty-dietti menossa eli jatkanpas sitä vaikka ei ne niin herkkua ole, mutta mitäpä sitä ei tässä tilassa tekisi. :heart:

kätilö teki kokoarvion ja tällä hetkellä näyttäis tasan 3kg ja kaikki arvot samassa suhteessa isommat kuin lääkärin tekemänä 5viikkoa sitten (eli mahan ympärys 3vkoa suurempi, pään vajaa 2vkoa ja reisiluun 1,5vkoa suurempi kuin viikot oikeasti). Laittoi lähetteen äippäpolille ja aika pitäis tulla ens viikolle tai viimeistään seuraavalle, syynä tuo koko ja se että haluan käydä vielä ekan synnytyksen läpi (lähinnä sen ponnistusvaiheen takia) kun se kuitenkin pelottaa. kiitos viides sulle siitä että rohkaisit puhumaan asiasta neuvolassa!:)

nyt järkkäilemään paikkoja, lasagne on uunissa ja sitten poika kerhoon kahdeksitoista. taidan käydä työpaikalla siinä kun odottelen poitsua pari tuntia keskustassa.

korppinen 34+4

ps. mullakin pyörii eka koneellinen vauvan vaatteita!:) kyllä tässä pitää alkaa hiljalleen laittaa kaikki kuntoon kun noita viikkoja on jo noin huimasti!
 
Hei!

Kuunkulta :hug:

Maotao Ihania pentuja :heart:

Ihanat ilmat nyt ollut ja onkin lasten kanssa yritetty nauttia niistä tuolla ulkona :saint: Nytkin ollaan lähdössä kirjastoon ja sitten johonkin puistoon hetkeksi leikkimään,äiti saa istua ja katsella kirjoja ja lapset riehua :D
Me kun asutaan täällä metsän keskellä niin joudutaan ajamaan tuonne kaupungille puistoon mutta mukavaa vaihtelua välillä noille lapsille...

Onko täällä ketään joka on hulluna noihin Tilda-juttuihin?? Itse netissä selaillessa törmäsin niihin ja nyt täytyy lähteä kirjastoon jäljittämään kirjaa ja ruveta ompelemaan jotain niillä ohjeilla on niin ihanan näköisiä :heart:

Mutta nyt sinne puistoon :wave:
 
Maotao: Ei vitsi miten ylpeä ilme äippäkisulla on ;) Varsin on söpöjä pentuja :heart:

Kuunkulta: :hug: Toivottavasti että kaikki menisi hyvin :hug:

Äitiyspäivärahasta:
Mulla menee vielä niin hyvin, että (siis saan samaa rahaa kuin esikoisesta) sitäkin on vielä nostettu! :D Eli siis saan samat rahat mutta vielä isompana.. Eihän se muutos toki päätähuimaava ole, mutta taitaa sellaiset 50?/kk jokatapauksessa olla!

Minä kävin tänään kampaajalla, ihan siis vain leikkasi. Odottelen että mies tulisi töistä ja (ottaisi päiväunet) niin pääsisin vielä värjäämään =) Tätä päivää olen odottanut hullun pitkään! Kun ei olisi ollut järkeä tuunata tukkaa esim. kuukausi sitten, kun pitäisi melkein heti vauvan synnyttyä olla värjäämässä ym...

Neiti oli sitten ekaa kertaa tätinsä luona hoidossa, hurjat 40min :LOL: Ei ollut kuulemma huomannutkaan että olin livahtanut ovesta :D Hirmu sotku siellä oli kun menin, olivat vähän ettineet tavaroita millä leikkiä. Ja oli sit likka löytänyt kivoja vetolaatikoitakin, eli ihan kuin olisi kotonaan ollut :LOL: Mut meni hyvin mun kampaajareissuni :p

Meillä ois miehen kanssa yhdet juhlat tiedossa, alkaisivat kuudelta kestäisivät jonnekin puoleen yöhön. Että jos lähdettäisiin sinne syömään (ukko ei voi oikein ottaa siinä vaiheessa yhtä enempää ) niin tuo samainen siskoni tulisi tänne laittamaan kummityttönsä nukkumaan. Ois kyllä ihan kiva käydä vähän herkuttelemassa, ilmaista kun olisi =) Mut katotaan nyt miten jaksan, viikon päästä olisi.

kutmula: Valaises vähän mitä ovat Tildat? Kysyy hän päätään rapsutellen...

Luminka ja neitonen 34+5
 
Voisin toivottaa uudestaan huomenta, kävin ysin jälkeen päikkäreille ja heräsin tuossa tunti sitten.
Nyt on jauhelihakeittö hellalla tuloillaan. :p

Kutmula: itse en nuita Tildoja harrasta mutta hyvä ystävä niitä tekee ja on ihan hurahtanut niihin. On ne kyllä kivan näköisiä ja ihania juttuja.itsellä ei kärsivällisyys ehke riittäs niihin. =)

 
Pikainen moi

Olo on kun halolla päähän lyöty, väsyttää vaikka nukuin juuri päiväunet. Yöt on ihan mahotonta pyörimistä ja ähräämistä. Suoraansanottuna rupee jo v**¨¨aan.

Tänään aamulla oli ä-poli, insuliineja taas nostettiin. CTG:ssä tuli ihan kivan tiheesti supistuksia, ja hoitaja veikkasi että pian alkaisi tapahtumaan, lääkäri vähän toppuutteli kun kanavaa vielä jäljellä yli 2 cm. Ultrassa pamperot voivat hyvin, tyttö (joka todettiin satavarmasti tytöksi) painaa 2040 g ja poika 2180 g. Maksimissaan vielä 5 viikkoa raskaana oloa. Mä en jaksa enää... :ashamed:

Mä meen nyt taas pötkölleen, päätäkin särkee. Katotaan tuonnempana kuulumisia.

HM ja pallerot 33+0 (poks!) :heart: :heart:
 
Hari Mao :hug: Jaksamisia...Kuulostaa ihan siltä että oisit valmis poksahtamaan parin viikon sisään...

Eli noi Tilda-jutut on siis kaikkee ompelemalla tehtyjä juttuja.Emmä oikein osaa itekkään selittää kun en sen tarkemmin oli asiaan perehtynyt mutta yhden kirjan sain lainaan ja aattelin kokeilla jotain pehmoja tehdä sen ohjeilla vaikka vauvalle näin aluksi mutta tässä yksi kuva esimerkki:

Tulikohan tolleen....

 
Oho tulipas isona :eek:
En oo ennen kuvia liittänyt nii vähä tuli isona :/

Tänään tuli postissa noita kestovaippa juttuja vauvalle ja nyt niitä tässä ihmettelen/ihastelen...
Kuinkahan tää mun kestoilu onnistuu kun tuntuu et oon ihan pihalla näistä :ashamed:

Mulla nyt iltaisin ihan hirveä olo tai siis maha on kovanan pallona koko ajan ja selässä menkkamainen jomotus ja alapäässä tuntuu semmonen painontunne ja vihlonta :(
Mitenkään ei ole hyvä,ylös noustessa pahenee ja istualleenkaan ei ole hyvä...
Onko ihan normaalin kuuloista vai pitäisikö huolestua tai siis pitäisikö käydä näytillä
lääkärillä? Neuvolalääkäri on kyllä lomalla seuraavat kaksi viikkoa eli pitäisi sitten mennä päivystykseen ja sinne ei huvittaisi "turhaan" mennä.... Että täällä yksi tyhmä kolmannen odottaja ihmettelee omaa oloaan :kieh:

Mutta nyt sohvalle jos vähän helpottaisi :wave:
 
kutmula: mulla samoja kipuja ku sulla ja oon miettiny kans tuota pitäskö käydä näytillä mutta ku täällä se näytille meneminen tapahtus synnärillä niin ei huvittais ns.turhaan käydä. Mä oon aina miettiny että jos kivuilta saa nukuttua niin sit kaikki ok. Mut mulla on sit toi äippäpoli 7.10 et jos sinne asti jaksais odottaa.
 
hei!

missä kaikki, kun on niin hiljaista?!?!!?!?!?

Luminka? RD? Helmi? JennyA. ? HM? äiti88? Viides? ja yleensäkin kaikki?!?! oletteko te kaikki lähtenyt synnyttämään?!? tulin taas niin toiveikkaana lukemaan teidän kuulumisia mutta petyin. :( mutta toivotaan että voitte kaikki hyvin!:) tulen vielä illalla kurkkaamaan oletteko palannut!

korppinen
 
Heippatirallaa!!! :wave:
Täällä minäkin, ihan kotisoffalla! ei vaan oo ollut oikeen fiilikset kohallaan, että ois jaksanut kirjotella..pikaseen oon käynyt teijän jutut lukaseen, mutta ei oo tullut mitään mieleen mitä ois jaksanut kirjottaa.
Oon hyvin-hyvin väsynyt ja vähän silleen apaattinen olo. :ashamed: Ei olo ole fyysisestikään häävi..

Mies lähti tänään kalareissuun ja on siellä maanantaihin saakka. Huomenna mennään pojan kanssa mun vanhemmille ja ollaan siellä viikonloppu.

helmi 34+5 :heart:
 
mustakin tuntuu et on pari päivää ollu hiljasempaa=) taitaa meitä monia väsy painaa...itellä heikko olo jatkuu ja tänää käytyy tutustuu synnärille..tulipahan miehen suusta ekan kerran sanat et vitsi se on rankkaa ku kätilö kerto synnytyksestä...=)
ja mulla oli varmasti kaikkein pienin maha siellä,mut luulenpa et niil muilla oli l a lähempänä=)
en haluu niin isoo mahaa,,nyt jo on tiellä...
ihania kisu vaaveja oli kuvissa!

KUTMULA ja KEIJU mulla oli just tollasia kans monta viikko sanoivat mulle että pitää käydä tarkistaa alapään tilanne koska kaikki reagoimme noihin kipuihin erilailla.itse en ollut "avautunut"ym mutta monelle kuulema niin käy...
HM-taitaa poksua piakkoin..
RINZESSA-mulla ei oo tosta rt6 kyl mitään tietoo ainostaan et mullakin lukee toi rt1 ja se tarkottaa et vauvan kroppa on vasemmal(tai selkä vasemmalle tms) näin kuulin..mut kerrohan tännekin päin jos kuulet mitä se rt 6 meinaa ni opitaan kaikki jotain uutta=)

nyt tekee jauheliha kastiketta...hih tuli himo niin on pakko ja täähän on vähän niinku päivä mulle ku heräilen 12aikaa päiväl ja meen aamu 5 nukkuu...joten ruokaa laittamaan siis..jaksuja!

=)
 
täällähän sitä ollaan :D. Melkein koko päivän oon jotain ahertanut. Lukemassa käynyt, mutta ei oo tullut vaan kirjoitettuu.

Nyt sain sitten takapihalta neitien kesälelut pestyä, tyhjennettyä ilmat uima-altaasta & pestyä ikkunat ulkoapäin. Tyttöjen huoneesta lähti lipasto pois, ku ei oikein enää mahtunut olee siellä, jotenkin ahtaamman puoleiseksi alkoi huone käymään :D.
Sitten olen vain keittiötä siivonnut.. Imuroinut jne.

Tulin just koiruliinin kans lenkiltä. Pakko jonkun ees antaa huomiota toiselle, että käy vähän pidemmällä lenkillä kuin kiertää tämän meidän alueen ympäri..

Huomenna ois kauppareissu.. Mutta luultavasti huomenna on taas väsynyt olo -päivä.. Joten katsotaan miten itse jaksan. Lauantaina tytöt menee ehkä mummon luokse yökylään.. Mutta se kerkiää viel muuttua, koska ei se varmaa ole. Menin tässä viime viikolla sanomaan asiasta, että kyllä mummo (miehen äiti) sanoo, että mukava olisi ottaa tytöt yökylään.. Sitten, kun olen ilmoitellut, että nyt ois ihanaa, jos ottais.. Aina on jotain tullut: "En minä nyt voi.. on migreeniä yms". Joten vielä kerkiää tosiaan tulla vaikka mitä esteitä.

Sen oon parina päivänä huomannut, että tytöillä on ihan mieletön uhma! Eivät tottele ei siis mitään. Muutaman kerran sanon ystävällisesti ja sit pitää jo korottaa ääntä.. Silloin ehkä totteleevat, mutta hyvin harvoin.. Miehän oon viel sellaisel tuulella, että jaksan kuunnella vastaan inttämistä :whistle: .

Mutta nyt kahtoo ohjelmia! :wave:

Red Dragon & Nuppu 34+4 :heart:
 
korppinen: Olen minäkin täällä sohvalla pötköttelemässä. Jotenkin on niin tyhjä pää ollu tänään, ettei saa mitään kirjotettua. Mä vaan oon tänään lueskellu täällä... Laitoin sulle tossa yv:täkin. Hoksasin nimittäin, ettei me ostettu tuohon pukuun nappeja ollenkaan...

Nyt iltapalalle...

-JennyA & prinsessa 33+3-
 
iltaa!
kotosalla minäkin,makoilen lähinnä sohvalla ja tuijotan sarjoja ja leffoja :)
mitään kummempaa ei edelleenkään kuulu,nyt oon virallisesti talvilomalla tän viikon ja ens viikolla alkaa sit tiistaina äitiysloma. kotona olo alkaa toden teolla käydä mun hermoille,kun ei voi mihinkään pidemmälle lähtee. jo kauppareissu meinas käydä tänään ylivoimaiseks kun supisteli, lonkkiin sattui jne.eli sitä normaalia..
no sain leivottua juustosarvia tänään ja tehtyä hyvää kanafetasalaattia,nyt onkin sit ihan ähky olo... :headwall:
huomenna meinasin koittaa kuinka tehdään itse kurpitsasäilykettä..eli saan sotkee taas miehen iloks koko keittiön :LOL:
nyt takas tv:n pariin

noonie+pampula 34+1
 
Katsoin juuri 2 jaksoa Sairaala-ohjelmaa nauhalta. Iiiiiks, alkoi ihan mielettömästi jännittämään kun siinä oli synnytyksiä :eek: Mulla kun se "tavallinen" on vielä kokematta vaikka yksi lapsi jo löytyy. Mutta siitä hyvä kun ei ole kokemusta, ei voi tietää mitä tuleman pitää! Että lähden sillä mielin synnyttämään et tulee mitä tulee ja luotan siihen että henkilökunta osaa hommansa =)
 
Kiitos tietämätön, kun kävit vähän valaisemassa minua, en saa otetuksi sitä kuvaa silloin 2 min kohdalla jolloin esim tänä aamuna oli se paksumpi viiva siinä..eli odottelen nyt..tai voinhan käydä hcg:n mittauksessa, kun minulla lähete valmiina, kiitos paljon avustasi!! :hug: :flower: :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Mielestäni kysyin tätä jo, mut en saanu vastausta nii kysyn uudelleen :ashamed: ELI kovettuuko vatsa samalla tavalla ns.oikeissakin suppareissa? Kun joku on puhunut että ei kovetu ja ei oikeit suppareit ja harkkareit voi ees vertaa.,.. nii voisko joku valaista mua tyhmää?

Rinzessa ja papuRinssi rv.34+2
 
Luminka: mulla on kans muistini mukaan n. 50e suurempi nyt tuo päiväraha. Ihan kiva yllätys oli!! :)

kutmula: mulla oli pari päivää maha ihan pinkeenä ja tosi kipee. Ei kauheesti painanu alas, mutta heti kun nous seisomaan niin alko supistella ja koskea eteen ja taakse. Miusta tuntuu että miulla teki vauvan asento, kun vaikutti että ois ollu poikittain välillä. Oli sit niin sinkeellä että varmaan sit sen takia helposti alko supistelemaanki. Nyt on ollu pari päivää taas helpompi olla, ei supistele, mutta eilen kyllä oli painontunnetta alhaalla. Tänään taas ei oo ollu. Varmaan siis miulla ainaki riippuu paljon nuo tuntemukset vauvelin asennosta.

rinzessa: Kyllä vatsa kovettuu oikeissaki suppareissa, ainaki miun mielestä... Mutta miusta se ero on siinä, että harkkareissa se supistus nimenomaan tuntuu kovettumisena ja vähän hankalana olona, mutta oikeen supparit mulla ainaki tosissaan sit koski! Erityisesti miulla kävi alaselkään ja kipu oli semmosta vihlovaa ja polttelevaa kipua, ihan erityyppistä kuin harjotussuppareissa. Sitä vatsan kovettumista mie en huomannu kuin ihan sillon supistuksen alussa ja lopussa kun ei se kipu tuntunu. Miulla jos harjotussupparit koskee niin tuntuu enemmänki semmosena nipistelevänä mahan puolella, välillä vähän menkkamaisena selässä. En tiedä osasinko ollenka selittää... Vaikee kuvailla tuommosta kipua jota ei oikeen voi verrata mihinkä. :)

Eilen pikkumies oli aivan mahottoman kiukkunen koko aamupäivän ja kylläpäs meinas mammalla palaa hermo! Onneks iltapäivä meni paremmin. Käytiin siellä kirjakaupan alessa ja löysinki muutamia kirjoja. Illalla kyläteltiin miun tutun luona ja saatiin sieltä iso paperikassillinen heidän tytön entisiä lastenkirjoja ja cd-levyjä ihan ilmaseks! Nyt on meillä uutta lukemista, piti pikkusen siistiä tuota pikkumiehen kirjahyllyä että saatiin mahtumaan uudet hankinnat. Nyt ei sit VOI ostaa uusia kirjoja kun ei mahu hyllyyn. :)

Nyt sain oman olon puolesta nukuttua yön hyvin, en heränny kuin pari kertaa. Tosin pikkumies itkeskeli sit useempaan otteeseen, eli se siitä. Mutta nyt heräs toivo sen suhteen, että ehkäpä ei joka yö tarvii omien särkyjen takia heräillä, jos vielä kerkeis levätä ja nukkua ennen vauvan tuloa! Pitääki mitata kuume pojalta, kun on ollu yskänen ja yleensä kun kuume nousee niin se edeltävä yö menee just noin kun viime yö meni. Ei hälle aamupalaka maistunu. Menenpäs heti mittaamaan kun tuli taas mieleen!

Mukavaa päivää mammoille!

Anzkuli 34+1
 

Yhteistyössä