....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

Pojan kaverit alkavat pikkuhiljaa hävitä täältä, niin kirjoittelempa tässä välissä ennen iltatoimia...

korppinen; kyllä huomaa, että täällä kotona aikaa istua koneella :whistle: . Tämä päivä on mennyt siivotessa ja järjestellessä pojan synttäreitä. Synnyttämään en ole vielä lähdössä vaikka tänään onkin ahkerasti tullut suppareita, jopa levossa tuli muutama poltto...

Jonzku; tervetuloa mukaan! :flower:

Sarppa70; Onnittelut mammalomalle jäämisestä! Itsellä olisi vielä 9 työpäivää jäljellä, vähiin käy ennenkuin loppuu..

Luminka; Tuntuu että tällä viikolla noita vauvaohjelmia on tullut katseltua enemmän kuin tarpeeksi :p ... Kaikki nuo neloselta tulleet sekä myös faktalta tulevat aiheeseen liittyvät :D

Anzkuli; Pikaista paranemista pojalle!!! :hug:

Valvominen; Mulla on myös rytmit "hiukkasen" sekaisin. Päivällä on tullut nyt nukuttua paritkin päikkärit, joista toiset ainakin pari tuntia, joten yöksi ei unta sitten olekkaan riittänyt. Viime yönäkin pyörin pitkän aikaa ja aloin sitten lukemaan noita "vauvaoppaita" yms. ja lopuksi tein vielä sudokua (varma tapa saada unen päästä kiinni ;) ). Toissa yönä menin syömään leipää ja mansikkakeittoa klo 2.30 :D . :D No tänään en ole päikkäreitä nukkunut (jos ei pikaista torkahtamista vauvatalo-ohjelman lomassa lasketa ), joten toivon että pääsen oikeaan rytmiin taas kiinni. Ensi viikolla kuitenkin pitäis taas jaksaa lähtä töihinkin aamuisin...

Nyt vois mennä antamaan lapsille iltapalaa, jos sais ne vaikka ajoissa nukkumaan. Sitten vois yrittää ruinata mieheltä hartiahieronnan :D :saint:

viides rv 32+6 (huomenna poksuu viikot...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luminka:
viides: Mulla on tuollaiset mustana ja siihen pinkkikoppa =) Mun mielestä musta-pinkki yhdistelmä oli niin ihana että oli pakko saada! Babystyle.fi:stä tilasin ne joskus heinäkuussa muistaakseeni.
Jep, mä olenkin kato aina "ajoissa" liikenteessä :D . No parempi myöhään kuin ei silloinkaan. Olin kyllä jo yhdessä vaiheessa sitä mieltä etten kaksosten kärryjä hommaa, kun käyttöikä ei loppupelissä ole kauhean pitkä. Mut toi kuopus on marraskuussa 1v 10kk eikä kyllä jaksa hirveen pitkiä matkoja kävellä ja jos tämä talvi on yhtä vähäluminen kuin edellinen, niin ei tuo pulkkailukaan täällä etelässä onnistu. Liukastumisvaaran vuoksi päätin luopua ajatuksesta laittaa vauva liinaan ulkoillessa. Eíkä talvi neljän seinän sisässä kuullosta houkuttelevalta ;) ...

Minkälaiset mielestäsi ne kankaat on? Jossain joku sanoi, etteivät olisi kovin laadukkaan oloiset?

Mutta nyt kävin sitten miettimään, että josko ottaisinkin tuon mustan pääväriksi ja vain sen kopan sillä värillä millä meinasin ottaa koko systeemin.... Menipä tää nyt vaikeeksi :LOL: ... Tällä menolla mietin tätä värivalintaa vielä silloinkin kun tää vauva lähtee kouluun :LOL:
 
viides: Mä vähän sillä ajattelin homman, että mustat saa parhaiten menemään kaupaksi! Kopan varmaan myyn jo aiemmin pois kun en tarvitse. Rattaita kuitenkin tarvitaan pidempään. Kankaita en ole kyllä kovin tarkkaan syynäillyt. Olivat monta viikkoa tuossa kasattuina, vähän niinkuin vieraille esiteltävinä :D Nyt saavat odottaa kasassa tuolla vaatehuoneessa että päästäisiin käyttämään!
Tässä just keksin että vauvaahan voi pitää sisälläkin siinä kopassa jos haluaa ettei esikoinen pääse käsiksi :LOL: Olettaen että viihtyy siinä. Jos ei aina pidä sitterissä/sylissä/lattialla.. Laittaa vaan rattaisiin jarrut päälle niin ei pääse isosisko antamaan kyytiä pikkulikalle :heart:
 
moi

neuvolassa:
verenpaine 121/70 syke 95
pissa puhdas
sokerirasitustestien tulos ok
sf 29
ja vauva poikittain, ollut jo pari viikkoa!

mäkin katon nelosen vauva ohjelmat ja sairaala ohjelmat joissa paljon synnytyksiä tosiaankin ja mä oon aina kauhusta jäykkänä niitten jälkeen :eek: vaikka mun eka synnytys oli helppo!

mulla on jo kauhia halu nähä tää vaavi ja samaan aikaan taas kauhistelen et enää 7 viikkoa ja vauva on jo meillä :D

närästäääää

-äiti88 ja toukkapoju 33+1-
 
Pikainen huomen!
Ukko jonottaa koneelle etä en ehdi kun nopean moin heittää. Yö meni siedettävästi, tosin luulen että kaveruksilla rupee tila loppumaan kesken kun yölläkin heräilen kun mylläävät. Ja vessa kutsuu parin tunnin välein.

Kohtapuoliin lähden kuopuksen kanssa vähän kaupungille kiertelemään, josko vaikka Koskikeskuksen miinusviirus-päiviltä löytäsi jotain kivaa... Kävely ei kyllä kauheesti houkuta, mutta insuliinejakin pakko hakea lisää.

Mulla on ruvennut esiintymään sellaista ilmiötä että turvotuksen takia käsien ja jalkojen niveliä särkee tosi paljon. Mahtoiko Rinzessa samasta ilmiöstä kirjoittaa (tosi hyvä muisti täällä...). Onko muilla samaa? Tosi inhaa kun tykkää näprätä kaikkea niin nyt ei nakkisormet taivu ollenkaan ja särkee vaan. Höh. :ashamed:

Mutta nyt tuli häätö. Tulen illemmalla katsomaan kuulumiset kun kaikki pojat menee jäähalliin peliin... :wave:

HM ja levottomat jalat x 4 33+2
 
Huomenta!

Ihanaa ollu tuon miehen kanssa kahden :heart: Syömässä käytiin eilen ja sit kavereita moikkailemassa. Kotiin tultiin niin oltiin molemmat ihan poikki mut tää aamu kruunas kaiken, näytti taas kuinka ihana ja kultainen osaa olla. Mä taisin rakastua taas uudestaan tuohon körilääseen. :heart:

Mut nyt aamupalalle ja mummolaan. Mummolassa odottaa voileipäkakku :p meidän kuuden vuoden yhdessä olon kunniaksi.

keiju ja wiljo 34+3
 
moi!

täällä mökkeillään, tai siis kohta lähdetään kotiin. siskon perhe tulikin sitten jo eilen illalla vaikka ensin aikoivat tulla tänä aamuna. ilta meni meidän pojalta tosi hyvin, siskon lapset oli hankalampia kun olivat niin väsyneitä.
mutta voi luoja tätä aamua kun poju päätti herätä kuudelta ja tavallisesti herää seiskan-puoli kasin välillä.... koko aamu ollut sellaista taistelua. on heitellyt käpyjä ja kiviä toisten päälle, kaatanut serkkutyttöjä kumoon yms. nyt ovat isänsä, serkkujensa ja siskoni miehen kanssa kylpylässä. sisko vauvan kanssa vaunuilemasa eli minä yksin. lähdetään heti ajamaan kotiin kun tulevat. poika niin väsy että nukahtaa varmasti heti autoon. kyllä on olllut tänä aamuna olo, että voi luoja kun tähän vielä vauva tulee niin kuinka meidän käy.... mutta onneksi näitä "kauhu-aikoja" ei ihan jatkuvasti ole, välillä vaan tuntuu että tuo poju niin koittelee hermoja...

huomenna olis mun kummipojan 9v synttärit, lahja vaan vielä puuttuu joten täytyy mennä kauppaan vielä tänään. miehen mummi täyttää maanantaina 82v joten ehkä käydään myös hänen luonaan huomenna. eli nopsaa taitaa mennä tää viikonloppu. nyt on jotenkin olo että olis ollut rentouttavampaa täällä mökillä ihan vaan omalla porukalla kuten alunperin pitikin, mutta ihan ok näinkin. onpas niin omaa napaa...


HM mukavaa ostosreissua!:)

ja kaikille oikein mukavaa lauantain jatkoa! palailen illalla kun on kotiuduttu!

korppinen
 
Käytiin likan kanssa tänään kaupoilla. Ostin joululahjaksi Suomalaisesta kirjakaupasta sellaisen kovan kirjan, 3?. En oikeesti ole koskaan kirjoja ostanut (jollei jotain koulukirjoja lasketa) joten tää oli sit ihmeiden ihme :D Joululahjaksi jätän sen tytölle.
Ruokakaupassakin käytiin, ostelin mulle ja mun kaverille illalksi herkut, meen sinne yökylään =) Teen taas niitä huippuja sämpylä-juusto-aura-kinkku-kananmuna leipiä uunissa :p Siihen vielä limut ja namit päälle :whistle: Oli aluks tarkoitus et ois meille tullut yöksi kun miehen piti tänään lähteä viimeiselle tuulettumisreissulleen. Mutta kävikin jo eilen joten haluan silti sen illan kaksin kaverin kaa =) Eli neiti jää sit iskän kans kotiin illaksi kun minä häippäsen.

Hikotteleeko vauvanne usein?
Musta on alkanut tuntumaan että tällä on tosi monta kertaa päivässä! Taas hytkyy tasaiseen tahtiin :heart:

keiju:
On varmasti ollut kiva viettää kaksin aikaa =) Mekin viedään tyttö parin viikon päästä tosin päiväksi vaan mun äidille. Ei olla mitään ihmeellistä suunniteltu, mutta se ainakin että minähän en silloin ruokaa tee eli saatetaan käydä jossain syömässä :LOL: Kun vielä kaksin päästään helpommin.

Nyt ei tuu mitään mieleen...
Joten moikka vaan :wave:

Luminka ja neitonen 35 :heart:
 
Jonsku: Tervetuloa mukaan! :flower:

Hari Mao: Vieläkö siulla koskee jatkuvasti päähän? Onko sulla niskat lukossa? Tai jatkuva päänsärkyhän on yksi raskausmyrkytyksen oireista. Toivottavasti päänsäryt on helpottaneet! :hug:

Synnytystapa-arvioinnista.. Ainakin ensisynnyttäjillä se pitäisi olla.. Mutta en tiedä olenko itse ihan siihen menossa. Kun tulee ä-polille aika (kunpa tulisi ensi viikolle :heart: ), niin mulle ainakin tehdään vauvan painoarviota ja kahtoo muutenkin, että miltä näyttää virtaukset jne.

Mie oon kans seurannut sitä sairaala ja sairaalan syke -sarjoja. Kun on ollut synnytyksiä, ni on itselle tullut: "voi ei! tuo olisi vielä itselläkin edessä :whistle: " Varsinkin, jos ei myrkytystä tule.. Ja pitäisi osata itse lähteä sairaalaan, jonne on matkaa sen 90 km.. Ni miten mie osaan sinne lähteä.. :whistle:
Mukava katsella noita sarjoja. Sairaala-sarja menee aina kovolle talteen boksiin, ku ei sillä aikaa jouda kahtoo ja yleensäkin tulee jälkeenpäin katseltua ohjelmat.

keiju: Ihana kuulla, että on mennyt miehen kanssa mukavasti :heart:
Meillä olisi kanssa tänään tarkoitus viedä tyttäret anopille hoitoon.. Menin tosiaan miehelle sanoo asiasta, että hänen äitinsä on aika "outo", kun monia kertoja on sanonut, että olisi mukavaa ottaa tytöt yökylään.. Ja, kun ollaan ehdotettu.. Aina on jonkinlainen este tullut :whistle:
Vielä ei ole ainakaan peruuttanut. Klo 15 olis tarkoitus viedä, että on kerennyt töistä tulla. Katsotaan miten meidän ilta ja huominen menee, ku taidan olla aika naatti.

Anzkuli: Pikaista paranemista poitsulle! :hug:

Minulla alkoi tänään virallisesti äippäloma, mitä nyt oon pari viikkoa ollut jo lomalla, kiitos kesäloman :D

Mie sain viikkosiivouksen tehtyä ja käytin koiruliinin puolen tunnin lenkillä ja kyllä huomaa, että kävely alkaa olla pikku hiljaa niin tuskaista, että kuinka kauan jaksan kävellä edes metriäkään.

Ensi viikolla ajattelin tehdä keittiöön kapat samasta kankaasta, mistä on nuo olkkarinkin verhot. Katsotaan jaksanko. Pitäisiköhän sitten alakapatkin tehdä?

Red Dragon & Nuppu 34+6 :heart:
 
Lauantaita :wave:

Täällä taas raksalla puurrettu koko aamu,nyt tulin hetkeksi lepäilemään.Onneksi minun pikkuveli tuli miehelle kaveriksi mutta taidan vielä lähteä itsekkin kohta jatkamaan.On niin mukavaa tuo rakentelu ;)

Synnytystapa arvioista.Täällä on viimeinen ultra,olikohan 36-37 viikoilla tuolla sairaalalla ja siellä katsotaan vauvan kokoa ja varmaan myös tuota synnytys tapaa.
Itse kun on 4.5 kg synnyttänyt niin ei varmaan pitäisi yllätyksiä olla sen tavan suhteen tulossa ellei tulokas sitten oli joku yli 5 kiloinen :eek: Neuvolassa viimeksi kyllä täti kokeili mahan päältä ja sanoi että isolta tuntuu näppi tuntumalla eli ei tarvitse "haaveilla" siitä alle 4 kiloisesta :saint:

Monelle edessä "laatu-aikaa" miehen kanssa,nautiskelkaahan toistenne seurasta nyt vielä kun ei vauva ole vaatimassa aikaa itselleen =)
Meilläkin olisi miehen kanssa vielä yksi reissu edessä ennen vauvan syntymää,en vaan tiedä olenko ihan hullu kun lokakuun puolivälissä olisi tarkoitus lähteä käymään Helsingissä :whistle: Miehellä on pakollinen työjuttu ja on yhden yön pituinen mutta en halua jäädä kotiin kun olen ihan varma että synnytän silloin kun mies siellä ja haluan ehdottomasti että mies on tukenani synnytyksessä,tulisi orpo olo ilman häntä :/ Että synnytän sitten vaikka mieluummin siellä miehen kanssa kuin täällä ilman miestä.Mutta toivotaan nyt että vauva vielä malttaa masussa pysyä sen reissun ajan ainakin ;)

Mutta nyt takaisin tuonne raksalle hetkiseksi,jos olisivat saaneet leikattua minulle villoja niin saisin tehdä loppuun villoittamisen...

Lauantain jatkoa kaikille :wave:
 
Aaaapuuuva.
Kotiuduttiin juuri kuopuksen kanssa kaupunkireissulta, ja voi viulu että jalat on kun uppotukit ja sormet nippa nappa taipuu enää... Mutta mukavaa oli. Poitsu löysi itelleen ja veljelleen pehmolelut ja minä löysin palleroille tuollaset "välifleeceasut", tosi söpöt. Meinasin ostaa vielä talvimyssyt ja tumput, mutta jätän sen ensi viikolle. Pitää sillon hankkia ne pienemmät toppapuvutkin. Sitten käytiin kahvittelemmassa ja Kauppahallissa vihannesostoksilla. Nyt sain juur ja juur näillä nakkisormilla leikattua vihannekset kattilaan, teen siskonmakkarakeittoa. Nälättääkin sopivasti... :D

RD, päänsärky on edelleen jokapäiväinen ystävä, en tiedä sitten johtuuko niskoista (jotka on kyllä aikas jumissa) vai muusta. Mutta kivaa ei ole, aamulla saa melkein ekana ottaa särkylääkkeen. :(

Hikottelusta, nämä ystävät kyllä hikottelevat vähän väliä, ja välillä samaan aikaan mikä tuntuu varsin hassulta kun kumpikin puoli mahasta "kuplii". Saas nähä hikottelevatko syntyessään yhtä paljon!

Jee, kaikki paitsi koira häipyvät pian jäähalliin, mä saan olla ihan issekseen. Aattelin imuroida- jos nyt jaksaa. Fiilispohjalta sitten...

Kuinka monella on maha jo laskeutunut? Musta tuntuu että tää megapallo on kohta tuolla polvissa! Ja tissit vajoo samaa tahtia niitä polvia kohti! Ja kaupan päälle mahaan on tullut arpia ja nahka parka ihan kiiltää kun niin venyy. |O Rasvaa on kulunut kivasti...

Mutta hei, nyt mä meen kattoon mun keitelmyksiä. Ehkä vielä illalla tuun kurkkaan kuulumiset. heido!

HM ja vetovoiman uhrit
 
lauantaipäivää kaikille!
tänään tuli tuhlailtua taas paikalliseen ekokauppaan (ostin sitä "synnytykseen valmistavaa" öljyä Weledalta vihdoinkin ja kestovaippoja), torille (omenoita nammmmm, kauhee himo nyt raskausaikana kaikkiin hedelmiin) ja kauppahalliin. oli hauska ilma kävellä pitkin Kalliota ja Hakaniemeä :) nyt mieskultani alkaa leipomaan korvapuusteja ja koittaa tehdä niistä niitä Arnoldsin Spinny-pullan tapaisia :heart:
Turvotuksesta taisi kysellä Hari Mao? Mulla on nyt viime viikosta alkaen alkanut tuleen turvotusta sormiin ja sääriin/nilkkoihin ja aiheuttaa kyllä semmosta särkyä ainaski jalkoihin. Sormet on ihan jäykkinä nakkeina koko ajan.onneks ei vielä niin oo turvonnut että sormuksia pitäis ottaa pois.
Hikottelusta täällä ainakin tämä pampula hikottelee joka päivä,joskus laskin että 4 kertaa yhden päivän aikana oli pitkät hikkakohtaukset. välillä kun poika on oikeen "pinnalla" niin koko maha hytkyy ja tuntuu tosi vahvasti hikat :)
nyt taidan mennä ottamaan kaffetta, heissulivei :wave:
 
Vauva hikottelee täälläkin päivittäin :heart: Eilen miehen kans mietittiin että mistäköhän se johtuu.. Tuntuu niin hassulta ku maha vaan hytkyy tasaseen tahtiin..
Otin tuossa parin tunnin tirsat kun oon jälleen yksin kotona.. Pikkusen tööt olo. Taian nyt mennä koluaan pakastinta jos löytyis jätskiä :p

rv 33+6
 
RD: mukavaa äippäloman alkua sinulle. PItäkäähän miehen kanssa mukavaa ja nauttikaa toisistanne.

Luminka: pidähän sinäkin kamun luona hauskaa ja nauti rauhasta!

Hikottelusta: "wiljolla" on pari kertaa päivässä hikka, nyt ehkä parin viikon sisällä on alkanu nuo hikat olla päivittäisiä.

 
Eikö hikottelu johdu siitä, että pieni opettelee hengittämään...näin mä oon kuullu. Täällä kans iltasin usein hikka.

Juu minä mainitsin siitä nivelten särkemisestä ja turvotuksesta.

Oon taas ihan töttöröö :headwall:

Rinzessa ja papuRinssi rv.34+3
 
Mulla ois taas sellanen virta päivä, äsken siivosin ettei tarvi huomenna sit siivota. Mies on jääkiekkopelissä ja poika kattoo lastenohjelmaa.
Ei nukkunu sitä päikkyjä tänään joten viimeistään tunnin päästä se on sängyssä. Sit saan hetken rauhan, aion istua sohvalle ja katsoa sairaala-sarjaa kovalevyltä.
 
moi!

kadotinpas taas osan tekstistä kun akku loppu...

täällä huolena nilkka! oon tuossa touhuillut kotihommia siitä lähtien kun heräsin päikkäreiltä kolmen jälkeen ja nyt istahdin ja otin sukat pois kun jalat niin oudon tuntuiset niin oikea nilkka ihan turvoksissa! vasen jalka ei juuri ollenkaan. aina tulee sitten mieleen ettei vaan tukos tekisi tuloaan... pitää seurata aamuun ja lähteä sitten päivystykseen tai soittaa suoraan äippäpolille ettei tarvis jonottaa päivystyksessä. viimes viikkoja oli 37 kun tukos tuli, nyt huomenna tasan 35. se vaan että kysymys on oikeasta nilkasta kun 80% raskausajan tukoksista tulee vasenpaan jalkaan ja onhan mulla verenohennuslääke käytössä, mutta eihän sitä koskaan tiedä... pitää nyt vaan seurailla ilta että tulee liikkeitä hyvin. mutta vähän tuli huolen varjoa lauantai iltaan joka piti viettää rennosti leffan parissa kun poju lähtee untenmaille. eilen jo huomasin huomattavan turvotuksen siellä mökillä kun sukat oikein puristi mutta silloin sitä oli molemmissa. nilkka vähän sen oloinen kuin olisin loukannut sen johonkin mutta en kyllä ole. mutta kylläpäs se tästä...

mukavia illan jatkoja leidit!:)
 
Iltaa! Tääll on eka viikko äitiyslomaa nyt takana ja vaikeeta kyllä rauhottua kotio. Olinkin kolmena päivänä töissä vaan ihan siitä ilosta, että näkee vähän ihmisiä. :LOL:
Mut ens viikolla jään kyl kotiin.

Tänää olin Henkkamaukalla ja IHANAAA, vuvojen retrovaatteet on vihdoinki löytäny kunnolla tänne ;) Tähän asti ei oo tytöille oikeen ollu ku vaaleenpunasta, oon sit kirppiksiltä koittanu ehtiä vähän vaihtelua. Mut ny sain siis kivat paidat ja itelle imetysrintsikat ja miehelle boxereita :LOL: Mies on tänään pois niin käyn salaa siivoos sen kaappia ja laitan uudet tilalle... ei ehdi kieltää mua heittämästä kuluneita vanhoja pois. Pienet on mullakin ilot.

Painoarvioista vielä: Mä soitin ny mun omalle kätilölle viellä, ja se oli sit mieltä, että mun saama 3500g painoarvio on aika hurja ja suositteli soittaan jo synnytyssairaalaan. Kuulemma 2600-2800g ois ihan Ok paino viikolla 34. No synnytyssairaalassa olivat oikeen ystävällisiä ja lupasivat ultrata ens torstaina jo (35+6) niin nähdään onko kyseessä mittausvirhe vai oikea jättiapsi... =) Oli miten oli, hyvä että tietävät sitten myös synnärillä jo painoarvion, niin osaavat suositella pitääkö käynnistellä synntystä etukäteen tms.
 
Iltaa!
en sitten millään jaksais kirjotella...mutta lukasemassa oon käynyt. Mulla myös lähes päivittäin päänsärkyä, ja sormet ja varpaat turvoksissa. Verenpaineet kuitenkin onneksi ollut ihan ok.

Ollaan täällä mummolassa nyt vielä tämä yö ja huomenna kotiin. Mummo tuolla koittaa saada poikaa nukahtaan, aika temppuilu on kun ei ole oma sänky ja normaali rutiinit. Ja vaikka koko päivän temunnut; sekä ulkona että sisällä 100 lasissa, niin ei siltikään nukahda. Oisko jo yliväsy.. :whistle:

Lähden tästä kaivaan pitsaa vielä jääkaapista ja cokista lasiin ja sitten bb:lle :D

Helmi ja aapeli 35 :heart:
 
huomenta!

Poika meni sit eilen nukkuu jo puol 8 niin heräs tuossa puol 7 maissa, hyvät unet sille mutta ei mulle, mulla meni yö pyöriessä ku lonkkiin koskee. Miten niitä voikin tuolleen pakottaa? En muista että esikoisesta ois lonkkia repiny. Osaisko joku fiksu kertoo?
Sormet ja varpaat tuorvoksissa ku eilen sipsiä muutaman söin, nyt ananasmehua nassuun niin saa laskemaan nuo turvotukset.

Mutta nyt aamupalaa valmistamaan, palailen päivän mittaan!

keiju ja wiljo 34+4
 
Huomenta!

Piti heti tulla kertomaan mun unesta!:) Helmi näin susta unta!:) meille oli muuttanut uudet naapurit ja kuulin jo etukäteen että heillä on neljä poikaa josta pieniin on ihan vauva. oli joulun aika, olin just leipomassa ja ovikello soi. olit meidän ovella ja kerroit olevan meidän uusi naapuri ja sitten ilmoitit että "ai niin, olen muuten se Helmi sieltä KaksPlussan sivulta!":) että mehän ollaan tuttuja jo entuudestaan ja nää nuorimmat pojat on samanikäisiä. ja teillä oli tosiaan neljä poikaa!:) kaikki alle kouluikäisiä. sitä en yhtään muista miltä näytit unessa tms. mutta niin reippasti ilmoitit, että olen Helmi! :LOL: :LOL:

nilkasta.. turvotus laskenut, mutta koko illan ja nukkumaan mennessä sääriluun molemmilta puolilta särki aika kovasta, etä en tiiä mitä on . täytyy seurailla. muutenkin turvotus lisävyy päiväpäivältä.... :/ tänään on ne kummipojan synttärit ja JOS lähdetään käymään miehen mummulla, sinne tulee vaan matkaa 60 km/suuntaansa niin en tiedä jaksaako.... mutta jatkamaan aamukahvin juomista. tällä hetkellä vielä ihana rauha, poika katsoo tomi traktoria ja mies nukkuu. mukavaa sunnuntaita!:)
 
ai niin, tänäään viikkoja tasan 35!!!!! :) hui! kyllä nää viikot menee nopeaa. sisko synnytti kesällä just tasan 35 viikolla pojan. on saanut muutkin lapset viikoilla 36 ja 37. en osaa yhtään ajatella että itse synnyttäisin nyt... mutta kyllä mä tänään haen äitiyspakkauksen laatikon ja alan pesemään nekin vaatteet valmiiksi. ja saan laitettua äippäpakkauksen laatikon sängyksi kun saa sen tyhjäksi ja kyllä mä haluan että pinnis kootaan viimeistään ens viikonloppuna. ihan vaan varmuuden vuoksi.... ja pitää alkaa tekemään listaa pikkujutuista mitä on vielä ostamatta kuten vaipat, rintakumi, korviketta varalta yms....

korppinen rv 35
 
Päiviä B) Täällä ainakin paistaa aurinko, mitens muualla?

Yökylästä kotiuduttu puoli kymmenen aikaan. Kiva oli saada kerrankin jutella rauhassa ilman meidän pikku häiriötekijöitämme =) Kunnon ähky tuli leivistä, ja siihen kun lisäksi karkkia ja limpparia... Tosi terveellinen ilta, mut milläpä muullakaan sitä ois voinut herkutella :D

Pesin ikkunatkin tuossa ja nyt hetki koneella.
Minä odotin että tänne on tullut hirveästi luettavaa kun en illalla käynyt kattomassa :whistle:

Ajattelin ensiviikolla aloitella pakastimen täydennystä. Eilen kyllä tein jo yhden suklaakahvikakun. Sairaan hyvää :p Toivottavasti säilyy ihan siihen saakka kun oikeesti vieraita tulee vauvaa kattomaan :whistle:
Jos sellaiset 3 kääretorttua tekis, ne on kuitenkin nopeita tehdä, eikä sulamiseen mene kauaa kun ottaa huoneenlämpöön pakastimesta.
Sit vielä jauhelihapasteijoita, pizzaa, ja todennäköisesti pullaakin pieni taikina. Tänään tulee miehen täti perheineen käymään niin saan edellisiä pullia "syöttää" :LOL:

Minä kans näin yksi yö jotain unta, siinä oli Hari Mao, mutta en muista yhtään sen enempää mitä tapahtui ym :D

Luminka ja neitonen 35+1
 

Yhteistyössä