....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

huomenia....

Jonzku: Tervetuloa joukkoon =)

Anzkuli: Toivotaan ettei pikumies tulis kipeeksi.

(.) Viime yö meni aivan loistavasti en heränny ku kerran ja senkin puol seiskan aikaan sit sain jatkettua unta tuonne puol kasiin. On tosi hyvä olo ku on saanu nukkua kunnolla. :)
Tänään tuo poitsu menee sit mummolaan yöks ja me saadaan kaksinkeskistä aikaa. :heart:

keiju ja wiljo 34+2
 
Huomenta!
Linjoilla ollaan jälleen, on ollut jotenkin niin mollivoittoinen olo ettei ole edes koneella jaksanut olla. Viime yö oli aavistuksen verran positiivisempi kokemus, en herännyt kun kerran ja lueskelin 1,5 tuntia vaan... :| Mutta söötti herätys oli, kuopus kiipesi viereen ja alkoi silittelemään poskea ja kun silmät aukaisin niin totesi vaan että äiti sinä oot ihana. :heart:

Onko muilla ollut vaivaa jatkuvasta päänsärystä? Mulla on viimeaikoina ollut Panadol aamupalana kun heti aamusta jomottaa niin vimmatusti päätä, eikä se helpota! Ulkoilu ei auta, uni ei auta, ruoka ei auta (se on jo harvinaista!)... Onko ideoita mistä johtuu?

Mun tekee mieli leipää... leivoin eilen basilikapannuleipää ja täytyy oikeen kehaista että tuli hyvää. Meidän pojat tykkää tuoreesta leivästä kun hullu puurosta. Kaupan vaalea leipä ei oikein uppoa (kutsuvat sitä läskileiväksi.. :LOL: ), mutta kun kotona laittaa vähän kaurahiutaletta tai maustetta niin avot, jo uppoaa.

Kovasti tuntuu että monella täällä rupee jo olemaan aika tukala ja levoton olo. Ja minä olen kyllä yksi heistä myös. Jotenkin tuntuu että on ihan kurkkua myöten täynnä näitä vaivoja, kaipaan jo lenkille ja yleensäkin sitä että vois kävellä ilman selkäkipua, lonkkavaivoja, supisteluja, painontunnetta... jne. Tänään ajattelin jossain vaiheessa imuroida, jos vaikka "vahingossa" tapahtuis jotain... en nyt siis väkisin yritä mitään saada aikaan, mutta en nyt kyllä enää kauheesti jaksa himmatakaan tekemisiä.

Huomenna on taas esikon ja isin kiekkopäivä, ajattelin josko tuon kuopuksen kanssa käytäs vähän kaupungilla katsomassa vauvoille tumppua ym. pientä. Kotona ei jaksa enää kökkiä!

Mutta nyt meen tekeen sitä leipää. Kurkin myöhemmin kuulumisia, jaksuja kaikille :hug:

HM ja Wilma ja Oskari 33+1
 
Hei pitkästä aikaa,
mulla on tänään viimeinen työpäivä ennen mammalomaa, ja varsin epätodellinen olo. Miten sitä osaa olla kotona, kun olo on suhteellisen hyvä, eikä varsinaisia vaivoja ole ollut minkäänlaisia
Jollakin kai ne päivät pitää täyttää, ettei ihan tylsisty. Ja olen huomannut, että kun ei ole järjellistä tekemistä, niin musta tulee varsin apea ja itkuinen. Eikä se ole kovin kivaa
Mieskin on ollut varsin apea, ja eilen yritin kysellä miten iskällä menee, mutta ei tuo paljon asiaan vastannut. Ainoa, mitä sain irti, oli se, että seksiä ei ole ollut noin 4 viikkoon. Mä en todellakaan ole tuntenut oloani mitenkään seksikkääksi, että olisin halunnut pelehtiä. No mutta nythän se on hyvä syy, että saa synnytyksen käyntiin nopeammin. Ei tosin ehkä vielä pariin viikkoon...

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Sarppa ja tiitiäinen 34 + 6 (ja huomenna taas viikot paukkuu!)
 
onko kenelläkään samaa vaivaa öisin??nimittäin sormet puutuu, ihan kun ei veri kiertäisi niihin kunnolla..aikansa kun niitä heiluttelee, alkaa tunto palaan takaisin..tää on mulle ihan uutta, vaikka on jo viides raskaus..
 
Jonzku: tervetuloa mukaan. :)

manhis: :wave: Varsinkin vasemman puolen. Joku hetki sitten kysyin neuvolasta tuosta, niin kuulemma painaa jotain isoja suonia kohtu/ipana silleen, ettei veri pääse kiertämään kunnolla.

HM: Ihana herätys! :heart: Toivottavasti tuommoisia saisi itekkin sitten myöhemmin.

Onko kukaan menossa/käynyt jo synnytystapaarviointiin? Jos niin milloin? Mietin vain että eikö semmoinen kuuluisi olla ainakin ensisynnyttäjille?

Yamini ja ipana 34+5
 
moi!

tulihan tänne elämää kun vähän teidän perään kyseli! =) minä jo ajattelin että mihin olette lähtenyt ja mut yksin tänne jättänyt päivittelemään tätä oloa ja näitä vaivoja!

täällä olis siivous operaatio edessä, huh huh.... oon tehnyt vielä joka perjantain tähän mennessä ihan kunnon siivouksen yksin sillä avustuksella että illalla on valmisteltu miehen kansa hyvin. eli hän ja poika noukkinut lattialta kaiken pois, järjestellyt paikkoja ja oon pyyhkinyt pölyt valmiiksi. perjantaille ei oo jäänyt periaatteessa kuin matot ulos, imurointi moppas ja vessa. nyt meni tuo eilinen ilta niin etten edes muistanut koko hommaa ollenkan, joten nytpä on kaikki siten tehtävänä mulla. sanoinkin aamulla että teen mitä jaksan ja loput jää että tehdään yhdessä. kannettiin aamulla esikoisen kanssa matot ulos ennen hoitoon menoa mutta sillä välinpä olikin alkanut sataan, joten hirveellä kiireellä sisälle, yks kamari siivoamaan jotta on paikka mihin tuoda ulkoa matot ettei ihan kastuisi... eli nyt yks huone pikaisesti siivottu mutta kaikki muu edessä... keräsin tuossa voimia sulattamalla arabialaista maustekakkua yhden siivun... :ashamed:

lähetään tänään mökkeilemään!:) sisko puhui eilen että on varannut kummitätiltään mökin yhdeksi yöksi nyt viikonlopuksi mutta täti onkin varannut sen heille kahdeksi yöksi. ilmoitin heti että jos eivät halua olla kuin yhden yön niin kyllä me voidaan käyttää se toinen yö!:) on sellainen 12hengen luksus mökki tuolla meren rannalla!:) eli voidaan mennä sinne tänään ja siskon porukka tulee huomenna aamupäivällä eli lähdetään sitten päivän päälle pois. toivottavasti ei mee vaan kovin myöhään tuo lähtö kun mies sanoi että menee ainakin neljään töissä. aion pakata kaikki kamat valmiiksi siihen mennessä että sitten päästäis sinne että ehtisi vähän aikaa nauttiakkin.

rinzessa kyllä maha muistaakseni kipeytyy oikeissakin suppareissa, mutta tosiaan siihen ei kiinnitä sillä tavalla huomiota koska kipu on sen verran kova. kivun kohta vaihtelee tosi paljon, toisilla supistukset tuntuu selässä ja toisilla mahan puolella. mulla tuntui ainakin mahassa sellaisena polttavana tunteena, jonkin verran kai selässäkin. hirmu tärkeäähän on yrittää rentouttaa keho supistusten välillä koska se rentouttaa lihaksia ja auttaa aikaisemaan paikkoja. jos kroppa on koko ajan kamalassa jännityksessä niin lihakset ei rentoudu ja silloin avautuminenkin yleensä tosi hidasta(itsellä kokemusta just tuosta kun en saanut puudutteeksi kuin kipupiikin lihakseen niin loppu ajasta kroppa oli niin jännittynyt).

mutta onneksi naiset kestävät melkein mitä vaan!:) kyllä mä oon niin monta kertaa miettinyt että jos miesten pitäis olla raskaana, puhumattakaan että synnyttää niin maapallo ois kuollut sukupuuttoon aikoja sitten! miehistä ei vaan oo siihen! ei ainakaan meidän ukkelista, enkä usko että monesta muustakaan! että kaikki kunnia vaan naisille! =)

anzkuli toivotaan ettei poika sairastu. tsemppiä sinne!

keiju nauttikaa kahden keskeisestä ajasta!:) melkeen kateeksi käy!

HM jaksamista! ajattelin sua eilen kun poika möngersi oikein kovasti tuolla mahassa ja ekan kerran kävi tosissaan kipeää niin ajattelin että sulla ne on tukalat olot kun neljä jalkaa ja kättä tönii ja mellastaa mahassa.

mutta ei ne siivoukset varmaan tuu tehtyä kun tässä sohvalla istuu... pitää varmaan aloittaa jos meinaa saada jotain tämän päivän aikana valmiiksi. pitää vielä pakatakin mökille ja käydä kaupassa samalla kun haen esikon hoidosta kolmen jälkeen.

ääk... just supistaaa kipeästi! auts! :) kerroin eilen neuvolatädillekin että olen niin onnellinen jokaisesta tuntuvasta supistuksesta ja kivusta siinä suhteessa että toivon niin kovasti niiden tekevän sen että synnytys lähtisi käyntiin itsestään ja etukäteen etten joutuisi taas käynistykseen.


mutta nyt kyykkimään tuolta lattialta noita leluja, huoh....

korppinen 34+5

ps. järkkäilin aamulla ekat eilen pesemäni vaatteet lipaston laatikoon. täytyy alkaa kasamaaan niitä vaatteita yhteen kun niitä on tällä hetkellä mun siskon pojalla lainasa, mun vanhempien vintillä, omassa varastossa... että näkisi mikä määrä niitä oikeasti on.


 
Huomenia...

Jonzku: Tervetuloa minunkin puolestani :)

Yamini: Mulle varattiin aika synnytystapa-arviointiin reilun parin viikon päähän, lääkäri sanoi et pitäis tehdä kun viikkoja 36 täynnä. Tosin mun kohdalla arvioi jo nyt, että mahtuu tulemaan, on kuulemma sen verran hyvin tilaa lantiossa...

Nyt aamupalan kimppuun et saa ittensä vauhtiin taas tälle päivälle. Ajattelin nimittäin tänään alkaa ompeleen prinsessan huoneeseen verhot :)

-JennyA & prinsessa 33+4-
 
Jonzku tervetuloa mukaan!:)

JennyA unohtui eilen onnitella prinsessasta!:) nyt sitten tiedät minkä värisiä vaatteita ostella!:)

kuten huomaatte, täällä roikun aina vaan,,, kävin vaan lukeen BB kuulumiset välillä ja tulin takas tänne, mutta nyt kyllä pakko lähteä hommiin... moro!
 
tervetuloa jonzku! ja huomenta vaan kaikille! mä oon taas niin helpottunut että yks viikko taas alkaa oleen lopuillaa. eilen miehellekkin aloin jo valittaan että eikö tää odotus koskaan lopu,tänään on taas niiiiin vaikee hengittää ja olla missään asennossa,eikä auta että nenä on ihan tukossa koko ajan. vali vali.... :ashamed:
olin jo vähän paniikissa alkuviikosta kun tää pampula ei paljoa liikuskellut,yleensähän riehuu pitkin päivää ja iltaa ja yötä.no onneks nyt eilen sitten alotti samanlaisen mellakan,ja olikin hauskaa (vaikkakin potkikin välillä kipeesti) seurata sen ihan kummallisia möyrintöjä :heart:
nytkin päästelee tuolla ihan viimeistä päivää.

huoh,vielä ois joitakin vauvanvaatteita silittämättä,kun vaan sais itsestään sen verran energiaa irti...ja ne iänikuiset tiskit,blaaah...
 
sitä vielä piti kysymäni että onko teistä kukaan ostanut mitään lastenvaatekaupasta nimeltä sisukas net? rupee hiljalleen ottaan päähän kun maanantaina tein tilauksen,josta tuli tilausvahvistus heti s.postiin ja maksoin sen samantein heidän pankkitililleen, ja nyt ei sit sen jälkeen oo tullut mitään vahvistusta että ovat saaneet maksun,tai missä vaiheessa käsittelyä tilaus on. jätin eilen jo kyselynkin heille mutta ei vastausta...tai sit oon vaan kärsimätön...
silti,aika outo että liike joka toimii espoossa eli "melkein" samassa kaupungissa ja noin kauan voi kestää.... tilasin aiemmin myllymuksuilta kestovaippoja ja heillä oli niin loistava ja pikainen toimitus ja ovat sentään jossain ihan muuallapäin Suomea...
 
Kiitti kaikille tsempeistä!
Mies voi jo paremmin ja pääsee tänään kotiin. :heart:
Arvatkaas minkä tempun eilen teki... Häipyi eilen sairaalasta ilman lupaa ja käveli kotiin käymään! :LOL: Tuo lähisairaala ei ole kuin 15 minsan kävelymatkan päässä.
Olin kyllä hiukka vihainen miehelle, kun eihän sairaalan alueelta saa noin vaan häippästä, jos jotain sattuis niin huono juttu. Mut hänellä oli niin ikävä meitä, et oli aivan pakko tulla kotia käväsemään :heart:

Eilen olin synnytysvalmennuskurssilla ja harjoiteltiin hengittämistä :) Käytiin kaikki synnytyksen eri vaiheet läpi. Nää kurssit on ollu kyl tosi mielenkiintosia ja saa paljon hyödyllistä tietoa. Se kurssin vetäjä kätilö antaa tosi hyviä käytännön vinkkejä synnytykseen, kaikki eri asennot on käyty läpi, harjoitellaan rentoutustekniikoita sun muuta mikä on avuksi synnytyksessä. Huomenna on sitten se 4 tunnin pituinen parikurssi. Siitä tulee varmaan hauskaa. Odotan innolla!
 
[jonzku:]tervetuloa :flower:
Mun vaavi on ollut aika hiljanen tämän aamun,ehkä muutama liike tuntunut ja nyt se taitaa hikotella,pitäiskö huolestua?
[manhis:]mun sormet myös puutuu öisin,mut helpottaa ku vähän heiluttelee niitä..

äityliini ja pötkylä 33+1
 
manhis:

mulla on ollu jo kuukauden verran tuota puutumista ja nivelten tosi kovaa särkyy ja lekuri sano että raskauden aiheuttama turvotus tukkii noita hermopinteitä, eli vaiva on sama ku rannekanavan ahtauma, helpottaa synnytyksen jälkeen. Mulla vaan pahenee tää särky ja öisin ei meinaa saaha sormia suoristettua ku jäykistyyvät.. ja on hirveet nakkisormet koko ajan.
 
Moi moi! Ihanaa sain viime yöä nukuttua niin hyvin, ei puutunut kyljet eikä tarvinnu kuin kerran käydä vessassa.. Olin aamulla kuin eri ihminen herättyäni B) Täällä on yks joka on menossa synnytystapa-arviointiin joka on muistaaksen rv 36 tai 37... Ja 14.10 on tutustumiskäynti synnytysosastolle ja tämä oli ihan vapaaehtoinen juttu, aattelin että olis kiva tietää että minne on menossa.. Sielä keskustellaan mm. kivunlievityksestä, synnytysasennoista jne.. Jänskättää! Vähän kyllä harmittaa kun sitä synnytysvalmennusta eivät saaneet järkättyä neuvolan kautta..
Oon seurannu sitä uutta Sairaala sarjaa, eläydyn niin täysillä siinä näytettäviin synnytyksiin että olen itkeä vollottanu joka kerta kun vauva syntyy.. :whistle:
Pitää lähtä nyt levähtelemään sohvalle kun on se kotilepo määräys vielä, tuntuu vaan niin pitkältä päivä kun mieskin on koko päivän töissä.. Tulee vasta 10 jälkeen illalla kotiin..

rv 33+5
 
nyt täytyy kysyä tyhmä kysymys, mutta milloin tuo sairaala sarja näkyy? ei ole sattunut kertaakaan silmään vaikka oon tv-ohjelmasta erikseen yrittänyt katsoa. haluan alkaa seuraamaan myös!

täällä siivous lähes valmis! vielä vessa pesemättä. sitten alan hetkeksi ompelemaan joululahjoja suvun pikku-neideille. oon tekemässä niiden nukeille peittoja ja tyynyjä. yks setti valmis, vielä neljä kesken.

meillä muuten poika kertoo kaikille jäävänsä vauva-lomalle! :D kerroin sille, että hoitopäivät vähenevät nyt tosi paljon (kerta viikkoon) kun jään kotiin vauva-lomalle ja selitin että ketkä kaikki tutut ovat nyt samalla lomalla, miksi yms, niin nyt hänkin on sitten jäämässä vauva-lomalle!:)

korppinen (taas...)
 
Kylläpä on hyvää... Nimittäin kalakukkoa :p Tein eilen suht ison ja kohta se on kaikki syöty :whistle: Valaisen heitä jotka eivät ole kuulleet tästä erinomaisesta savolaisesta herkusta:

Ruiskuoren sisällä muikkuja ja possua. Uunissa matalassa lämmössä haudutetaan kypsäksi ja se on siinä =) Ei kyllä voi makua sanoin kuvailla, vie kielen mennessään :D
Nyt piti tehdä ennen kuin vauva syntyy. En sitten uskalla syödä tuoretta ruista tälläsiä määriä ettei mee maitoon ja aiheuta ilmavaivoja!

Tervetuloa Jonzku :wave:

Onko muilla sellaista että välillä on tosi tukala olo, koskee ja kolottaa ja välillä kuin ei olisikaan raskaana?
Mä huomasin tässä juuri sohvalla istuessani että kas, ei koske mihinkään ja tosiaan olo kuin ei vauvaa oiskaan! Ihmeellistä! Tosin käytiin aamupäivällä tuossa perhekerhossa, luojan kiitos että on suunnilleen tien toisella puolella. Ihan järkkyä mitä liitoskipuja tuli pikkumatkalla! :kieh: En muista että esikoisesta ois ollut näin ilkeitä kipuja. Että kiitos vaan välillä kivutonta aikaa :D

Minä vaihdoin toissa päivänä viimeisetkin verhot, nyt ois nekin tehty... En muista kerroinks jo tuonkin? Kuitenkin. Sit ois seuraavaksi vuorossa pakkaseen leipomista. Katellaan jos ensi viikolla sitä alkaisi tekemään. Hitsi kun miehellä onkin vielä toinen viikko aamuvuoroa, jää sitten iltapäivään mun leipomukset. Neiti kun ei aina tahdo tykätä jos äiti on liian pitkään keittiössä, on jaloissa koko ajan kitisemässä :( Paitsi tekee välillä poikkeuksia, kiltisti leikkii tavaroillaan tai tulee kaappeja penkomaan ja tulee vatkaamaan vispilällä kulhoa =)

Kattooks muut mammat aamupäivisin nelosen vauva-ohjelmia? Minä olen kattonut, ihan kivoja vaikka välillä onkin vähän outoja juttuja noilla jenkeillä :whistle:

Luminka ja neitonen 34+6
 
korppinen: sairaala-sarja tulee ma-to aina 19.00! Meillä mies on laittanut sen aina tietokoneelle talteen. On nimittäin just huonoon aikaan, saunassa käynnit, puurot ym. juuri alkavat seiskan jälkeen joka ilta :headwall: Mut kiva sit katella illalla kaikessa rauhassa parikin jakso kerralla :D

muoks. ja siis neloselta!
 
Kiitos jollekin vinkistä että villasukat jalkaan kun levottomat jalat vaivaa =) Meikkis veti unta kuupaan villasukissaan 11 tuntia ja yhdellä vessareissulla eli olo on hyvä ja voimia vaikka suursiivoukseen. Mut laiska jättää sen väliin ja nauttii vaan oleilusta.

Mulle ei vieläkään ole tullu tuota äitiyspäiväraha päätöstä, työnantajalta sen verran sain tietää että palkan saan 31.12 saakka joten ei kai sillä kiirettäkään ole.

Kotonaolosta.. Onpa sitä tullut tutustuttua telkkarin päiväohjelmiinkin.. Kaappeja siivoillut olen ja koirun kanssa on tullut käytyä pidemmillä lenkeillä(lue lyllerryksillä..) päivälläkin.

Ensi keskiviikkona on äitipolikäynti ja samalla reissulla se synnytyspelkopoli. Toivottavasti kirppu ei ole jo tosi suuri..

Painoarvioista: ne kyllä riippuvat täysin arvion tekijästä ja saattavat heittää paljonkin. Ensimmäisen kohdalla lääkäri vatsan päältä painelemalla veikkasi vauvan painoksi 3800-3900g ja neiti painoi syntyessään 3860g!! Maagiset kädet tuolla lääkärillä kun noin tarkkaan osasi arvion sanoa! Toisen kohdalla koko raskaus hoettiin että vauva on pieni, huomattavasti pienempi kuin ensimmäinen, syntymä paino-arvio oli useiden ultrienkin jälkeen(niin yksityisellä kuin sairaalassakin) 3300g. No melkoinen järkytys oli kun neiti syntyi ja käsissä oli 4170g painava neiti.. Eli vajaa kilo pieleen useissa ultrissa. Sekin synnytys oli käynnistetty ja jo viikolla 38 noiden minun maksa-asioiden takia. Kuinkahan iso neiti olisi ollut jos olisi täysiaikainen tai jopa yli päästetty.

Nyt menen sinne vyöhyketerapiaan 36 viikon jälkeen niin toivottavasti tämä lähtisi itsestään ajoissa käyntiin ja saisi kokea luonnollisenkin synnytyksen eikä kaikki olisi käynnistettyjä. Muuten on varmasti taas käynnistys edessä kun noihin maksa-asioihin liittyy se sikiökuoleman riski loppuraskaudessa eikä raskautta haluta päästää aivan loppuun sen takia.
 
moi

Nyt ois poika viety mummolle ja odottelen miestä kotiin, meni vielä töiden jälkeen salille trenaamaan. Väsyttää ihan kamalasti, tuntuu ettei jaksais mitään (vali vali). JOs otttais pikku torkut ennen ku ukko tulee niin jaksais sit virkeenä olla eikä menis koko ilta makoillessa.

Korppinen: varmasti nautitaan :heart:

keiju ja wiljo 34+2
 
Täällä kans sormet puutuu ja kädet ja jopa jalat ja on turvonneet ja nivelet on pirun kipeet, mut neukkatäti sano et se on normaalia.

Kiitti supparivastauksista, en mä tosiaan odottanu et osaatte mulle kuvailla miltä ne tuntuu, mut tota tosiaan mietin et kovettuuko masu niis kans ja ilmeisesti siis kovettuu.

Ja aamusarjat on täälläki tuttuja :ashamed:

Ja mul on yks kontrolli viel kättäril viikol 36 eli varmaan samalla sit se synnytystapa-arvio tms. luulisin.

Tänään on ananaspäivä, koitan saada vähän nesteitä liikkeelle, ku tää olo on nii kammottava.

Oon miettiny et jos ostas sen rannekkeen käteen mikä estäis pahoinvointia, kun on tosiaan tuo paha olo palannut, mut en sit tiiä viittiiks sellasest maksaa, mut toisaalta ois helpompi olla jos se vaikka auttais.

Mulla supistaa joka päivä aivan tuhottomasti, joten epäilen et ei tää ainakaan yliaikaseks mee *toivoo*

Rinzessa ja papuRinssi rv.34+2
 
Tulihan se pikkumies kipeeks. Ei oo onneks vielä ainaka paljoo kuumetta - 38.0 - mutta ihan reporanka on poika, joten voi olla että nousee vielä iltaa kohti. :(

Aamulla ei lämpöäkä ollu niin mentiin ulkoilemaan. Ajettiin mummon ja ukin luo (ukki on lomalla). Ulkoiltiin siinä lähipuistossa (kavereitaki tuli sinne) ja sit mentiin ukin luo sinne takapihalle. Ukki oli haravoinu sinne koivunlehtien sekaan ukkelille semmosen tien, joka mutkitteli ympäri pihan. Sai sit pikkukottikärrejä työnnellä pitki sitä reittiä. Lehtiä tykkäs pieni mies lastailla muutenki kottikärryihinsä ja haravoida. Ukki paisteli grillikauden viimeset makkarat ja saatiin syödä sit päiväruoka siellä. Tultiin kotiin päikkäreille. Reilun tunnin pikkukaveri hulis pitkin sänkyään ja sit oli ihan yliväsy jo että mahottoman rääkymisen säestyksellä sain silitellä hänet unille. Ja vajaan tunnin nukku ja nous kiukkuamaan. No kuumettahan sillä sit oliki eikä jaksanu oikeen mitään tehä. Miekä en sit kerenny päikkäreitä nukkua ollenka.

Mies oli ylitöissä joten jätettiin siivoilut huomiselle. Mie käyn aamulla ruokakaupassa vähän pakastimeen täydennystä ja isäntä saa aloitella jo siivousta sillä aikaa. Pikkumies voiki katella telkkaria ja huilia. Toivottavasti ei kauheen kovaks tuo kuume nouse. :(
 
Ja omanapaisuus jatkuu... Huomenna yritän parantaa tapani!!!

Mutta nyt tarttis likat pikasta apua. isäntä lupas mun tilata kaksosten kärryt, mut ei päästy väristä yksmielisyyteen. Meinas että se mun värivalinta olis vaikee myydä eteenpäin sitten joskus...

http://www.vaunula.fi/carena_double_swing.htm

Tuommoset olis nyt tarkotus tilata ja samanvärisellä vaunukopalla kuin pääkuosi + musta jalkapeite. Mutta kertokaas nyt vähän galluppiluonteisesti, mikä olis teidän värivalinta. Jos edes muutama päätyis tuohon samaan väriin kuin mihin itse ihastuin, niin ehkä sitten sen väriset uskaltaisin tilata... :saint:

viides
 

Yhteistyössä