....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

voisin toivottaa uudestaan huomenta...lähin puol 9n maissa sänkyyn lukemaan ja olin nukahtanut, mies tuli sit puol 12 herättää että josko nousisit niin hän lähtis trenaa. =) No saipahan nukuttua, kohta täytyy kokeilla suostuisko poika päiväunille. Kolmeksi ollaan menossa syömään mun porukoille niin kuin joka sunnuntai, mä teen sinne aina sit jälkkärin nyt tein puolukkarahkaa :p pitääkin sanoo että vois tuo pikkuvelikin rueta välillä tekee ettei mun tartteis joka kerta.

Jooo aika omaan napaanhan tää taas meni....
 
moikka!
tulin kanssa juuri kotio, poika jäi vielä mummolaan, soittelee kuulemma sitten kun saa tulla hakeen :LOL: *sitä päivää odotellessa*

kävin kaupasta hakeen broilerisalaattiaineet, niin saa illemmalla sillä herkutella. Nyt ihana rauha, avata kone ja laittaa 24/7 päälle... :D

pyykkiä jos laittas kohta pyöriin ja ehkä vois silittää keittiön verhot ja muutamia vauvan vaatteita..jos nyt jaksaa. Huomenna ukkokin tulee sitten kotiin, ihan kiva! Ei tarvi enää jänskättää jos lähtö sairaalaan tulee, vaikkakaan mies ei mukaan tulekaan. Mutta enää en päästä isommin viihteelle tms. kun hänen pitää olle pojan kanssa ja tarvittaessa kyyditä mut sairaalaan..

 
Iltaa!

Juuri kotiuduin kyläreissulta, olin poikien kanssa heidän kummitädillään kylässä ja saatiin sietlä meidän vanha kaukalo takasin. Nyt on kummallakin pamperolla siis kaukalot. Jee.

Muuten on tää päivä mennyt taas päänsärkyä ja väsymystä potiessa. Ja uutena vaivana mulla on kamala kipu ja pisto nivusessa. Ja minä kun aattelin että tää vaivalista ei vois pitemmäksi muuttua...

Luminka, hui kun pelottavaa että mä jo sun uniinkin tunkeudun... toivottavasti ei ollut traumaattinen kokemus :LOL:

Sivusilmällä seuraan telkusta Miami Ink ohjelmaa. Niin höhlää kun onkin mutta musta se on kiva ohjelma. Seuraavaa tatuointia haaveillessa... Onkos teillä muuten tatuointeja? Mulla on yksi pieni, kun vauvat on syntyneet niin otan uuden. :D

Nyt meen kerään lapsia suihkusta. Huomisiin leidit!

HM ja papuset 33+3
 
No, minä tulen tänne ainakin yhden viestin väsäämään kun näkyy muutkin odottavan täällä viestien paljoutta :D

Tein yhden tiikerikakun iltapäivällä pakastimeen. Tosin 1/4 jätin jo jääkaappiin kun huomenna tulee pikkulikan kaveri leikkimään niin maistellaan hänen äitinsä kanssa tuliks hyvää :p Siis tulihan siitä, oli pakko jo palanen heti tuoreeltaan nipistää =)

Mulla on koko päivän ollut sellainen mitä-ihmettä-tekisin-vielä-valmiiksi-ennen-vauvantuloa- hötkyily :LOL: Kun ei vielä viittis leipoa kaikkea kerralla, en ensinnäkään jaksaisi ja pitäis jättää tekemistä vielä ensi ja seuraavallekin viikolle!
Kattelin uudemman kerran vauvalle kotiutumisvaatteita. Ajattelin ottaa sisävaatteet jo kassiini, sinne kun mahtuu. Toppiksen ja tumput laitan turvakaukaloon niin mies tuo ne tullessaan. Mut sit kävi mielessä että onkohan silloin välttämättä pakkasta? Kuitenkin auto on lämmin koko matkan ajan, ovelta ovellekin pääsee. No, en usko kuitenkaan että liikaa ois, laittaa vaan kevyemmin alle. En ole hommannut ohuempaa pukua, kuitenkin talvi ihan lähellä silloin.

Nyt kattomaan Pikku Britanniaa, edes jotain suunnilleen katsottavaa töllöstä!
Mut palailen vielä :wave:

Luminka
 
onpas täällä ollut hiljasta..ei meinaa olla mitään kirjotettavaa niin tulee taas tällänen minä minä minä vali vali vali viesti...
eli inhottavia öitä takana kun mun iho kutisee joka puolelta..mut paineet ja pissa ollu ok ja maksa arvot joten ei oo raskaus myrkytystä vaan tosi inhottava vaiva vaan..ja pahenee aina yöx...ei rasvat auta yhtään..ja sit toisex...mä revin ite kohta joka ikisen hampaan suustani...siis mulla oikeesti on tää raskaus pilannu hampaat täysin...4 pitäis poistaa (2viisuria ja taaimmaoset normi alahampaat,ja siis viisurit niiden takaa..)onnex mulla on ollu liikaa hampaita suussa..muuten ei olis kohta yhtään...no joo hamppi legurit ei haluis poistaa ku yrittäny pitkittää et ottais vasta raskauden jälkeen kun osa pitäs leikkaa ja tulehdus riskit ja kivut yms yms...mut nyt särkee kyllä ihan perkuleesti....kai se on pakko aamulla vaan mennä itkee et repikää nyt jotain ees veke sieltä..se vaan sattuu niin perkuleesti ja mä viel oon maailman hammaslääkäri kammosin ihminen...itkettää jo valmiix..
mitens teil muilla on hampaat kestäny??

noh nyt takas sohvalle raapii taas itteeni tän heikon olon pariin...huoh..mä oon jo ihan kypsä tähän raskauteen...voih marraskuu tule jo...

rv 33+2
 
tietämätön: Ompa kyllä huonoa tuuria sulla hampien kanssa :hug: En oo kuullut et noin paljon vois raskaus vaikuttaa :( Mulla ainoastaan ikenet vuotaa verta helpommin kuin tavallisesti. Sit mä saan oikeesti jotain sairasta nautintoa kun putsaan iltaisin välit hammaslangalla. Vaikka verta tulee, tuntuu hyvältä :LOL: Sama oli viimeksikin, ihan outoa :eek:
Mulla ei muutenkaan ole koskaan ollut yhtään reikää, sama juttu mun siskoillani. Äiti on siitäkin edestä saanut paikkuuttaa hampaitaan, isälläkin osittain tekohampaat.On tietenkin hammashuolto ollut puutteellista niiden nuoruudessaan.

Mutta huulet on olleet ihan tajuttoman kipeät ja kuivat koko ajaj :headwall: En enää keksi millä saisin kuntoon. Olen käyttänyt vaseliinia, labelloa ja välillä bebanthenia. Hetken auttaa ja sit taas koskee.. Kellään hyviä vinkkejä?
 
Musta toi miami ink on ihan paras ohjelma, en vaan enää nää sitä nykysin bb:n takii :p mul on yks tatska ja lisää tulee kunhan saan mukelon mahasta :D

Olo taas niin tukala, et ei vaan kykene istuu täs koneel.

Rinzessa ja papuRinssi rv.34+4
 
Huomenta...

mitenkä voi olla että nuo yöt on menny nuin hankaliksi, jos ei johonkin koske niin sit makaan valeille ku uni ei tuu.(vali vali)

HM: Mulla on 3 tatauointia ja lisää tulee kunhan "wiljo" on syntyny ja oon palautunut. Ajatuksenä olisi jatkaa tuota alaselän tatuointia lonkkien yli mahan puolella ja siihen sit jotenkin poikien nimet ja syntymä ajat. Mekin miehen kanssa seuraillaan tuota Miami inkkiä sillon ku muistetaan.

Luminka: minäkin mietin tuota toppapuku hommaa mutta päädyin siihen sit että kevyesti alle vaatetta, vilalpuku päälle ja sit mulla on tommonen turvakaukalon lämpöpussi joka on aika väljä ja saa sit autossa tarvittaessa auki sen.

Pojalla ois korvakontrolli klo: 8, toivottavasti siellä ei oo mitään. Saa samalla kurkata se lekuri munkin korvat ku välillä vihloo niitä kovin.
Mä en yhtään tykkää maanantai aamuisin tähän aikaan lähtä mihinkään, haluisin rauhassa heräillä ja olla vaan.

keiju ja wiljo 34+5

 
Hyvät huomenet!

Levoton yö taas takana, näin unta että nää vauvat ei suostuneet syntymään ja lääkärit venyttivät käynnistystä 45 viikolle!!! |O Toivottavasti uni ei ole enne...

Masukkaat pitää hirveetä jytinää mahassa ja kipeetä tekee. Tänä aamuna on oikeen pistänyt tuonne vasemmalle puolelle. Tänään ajattelin siivota, jospa sse sais jotain aikaan. Mä oon jo niin tympiintynyt tähän oloon! Kamalaa ajatella näin, mutta kun se on taivahan tosi... :ashamed:

Eipä nyt aamusta sen kummempia kuulumisia. Suunnittelen huomista ostosreissua (pinniksen patja ja toppapuvut palleroille), ja meen keittään lisää kahvia. Myöhemmin siis jälleen!

HM ja kiusankappaleet 33+4
 
Huomenta!

Mieki ootin mahotonta tekstipaljoutta kun en eilen kerenny ollenka käymään täällä, mutta ihan inhimillinen määrä oliki luettavaa! :) Viikonloppu oli ja meni siis ja palattiin taas arkeen.

Pojalla laski kuume jo heti lauantaina. Yleensä hän onki tällä tavalla kipeenä että ensin tulee 1-2 päivän kuume ja sit sen jälkeen räkä tai yskä. Nyt on vuorossa räkä. Viime yönä meni ihan itkuks pikkumiehellä kun ois halunnu niistää nenää mutta "en mie ossaa niistää kun on on niin paha olla" :( Reppana oli aivan tukossa ja itkeminenhän luonnollisesti vaan parantaa tilannetta... Sain sit istuskella sängyn vieressä tovin jos toisenki että sain rauhottumaan takas unille.

Eilen oli sateinen aamu meilläpäin. Käytiin aamulla pojan kans keräämässä syksyn lehtiä kuivumaan, askarrellaan sit jotain, vaikka kummeille joku "taulu" lähetettäväks... Iltapäivästä mentiin mummolaan ja oltiinki ihan iltaan saakka. Aivan ihana aurinkoinen syyspäivä oli ja oltiin pihahommissa pari tuntia. Haravoitiin ja pikkumieski sai omalla kottikäyrryllä kärräillä lehtiä apuna. Haravointi teki selälle hyvää - sillä hetkellä. Koko loppuillan sit särkiki ihan mahottomasti.

Mie telkkarin orja koin pienoisen shokin viikonloppuna, kun digiboksin kovalevyllä oli jotain häikkää ja loppujen lopuks se jumitteli ja hävitti kaikki ohjelmat!!! Ja miulla oli vaikka mitä katottavaa siellä vielä oottamassa. No, nyt ei sit oo... Nyt se taas on sit toiminu ihan ok eilen, mikä lie ollu. Mutta ei kiva!

Sain melko hyvin tehtyä hommiaki viikonloppuna pois alta. Silitin ison kasan pyykkiä ja vaihoin verhot olkkariin. Laittelin vielä sairaalakassiin jotain kamppeita ja tein listan kaapin oveen että mitä pitää vielä lähtöhetkellä ottaa, jos vaikka tuleeki joku kiire ja hässäkkälähtö niin osaa mieski vaikka sit ettiä ne puuttuvat jutut kassiin. Kaupassa kävin pakastimeen lihatäydennystä ja suunnittelin vähän leipomisjuttuja ja muita tarjottavia sit kun tulee ihmiset vauvaa kattomaan. Viimeks kyllä monet tuli kahvileipien kans, mutta pitää sitä jotain varata kuitenki. Ja kaikkee pientä hommaa sain tehtyä mitä on pitäny aina tehä, mutta arkisin ei oikeen tunnu riittävän virtaa mihinkä muuhun kuin tähän perusarkeen.

Pari viikkoa onki tiedossa hulinaa nyt. Tällä viikolla ois tänään kauppareissu, ti ja to miehellä ylitöitä, ke tulee vieraita, sit alkaa taas miehen päivystysviikko. Sen jälkeen mummolla on lomaviikko ja hän sanoi eilen että ei oo suunnitellu lomalle mitään että voi olla sit pikkumiehen kans niin saadaan me vähän lepäillä välillä. Kiva! Vähän miettivät jopa yökylättelyäki. No miulle ainaki sopii! :)

Mutta tämmöstä tänään, en muista mitä kaikkee olitte kirjotellu. - Paitsi sen että jollaki koskee lonkkiin, miulla kans! :)

Anzkuli 34+4
 
Lääkäristä kotiuduttu ja pojan korvat oli terveet, toinen putki edelleen pois tulossa mutta vielä hieman tärykalvossa kiinni, jos tulehduksia alkaa olla siinä korvassa niin sit saadaan aika uuteen putkitukseen.

Muistanko oikein, oliko täällä jollain lapset syntyny rv 35-36? Kauanko ootte joutunu olee siaraalassa? joutuko vauva tehohoitoon? kaikki asiat kinnostaa. Tästä ku ei tiiä kauanko tää enää masussa pysyy.

keiju
 
Huomenta!

meillä vielä tyttö nukkuu ja oon saanut rauhassa syödä aamupalaa ja kirjoitella päiväkirjaa:D

mä oon kans jo vähän tympimään päin tän mahan kans...mut toisaalta en kyl haluu viel synnyttämään :eek: et hyvä vaan kun on viel aikaa tohon laskettuun aikaan:)

joo o enpä määkään mitään ihmeempää kirjoitettavaa keksi, päivät tuppaa oleen aika samanlaisia....

-äiti88 ja toukkapoju 33+4-
 
Huomenta kaikille!

Meillä meni ihan kivasti. Oli mukava saada levättyä. Oli outoa olla kahdestaan ja varsinkin se hiljaisuus! Emme ole tottuneet sellaiseen hiljaisuuteen.

Kerrankin saatiin kunnolla katsoa elokuvia. Katsottiin jopa kolme elokuvaa. Emme ole pitkään aikaan oikeastaan katsoneet elokuvia, varsinkaan putkeen. Jaksoin valvoa.
Katsottiin elokuvat Love Guru (2008), Hokkarihemmot (Blades Of Glory, 2007) ja Next. Eniten tykkäsin hokkarihemmoista. Love Guru oli sellainen hölmöä huumoria täynnä oleva elokuva, mutta sai kyllä nauraa. Next-elokuvasta pidin myös. Mutta onneksi mitään noista ei oo tarvinnut elokuvateatterissa kahtoa. Love guru kyllä taitaa pyöriä vasta elokuvateatterissakin vai onko just tullut dvd:lle. En muista.
Mutta katsottavia elokuvia olivat.

Sitten käytiin ihan vain pikaisesti hakee ateriat scan:ista.. Sitten muistuikin mieleen, että miksen ole melkein vuoteen sieltä hakenut ateriata. Ei näköjään tee mieli yhtään hampurilaisia yms.

Eilen sitten haettiin neidit kotio. Vähän ne olivat väsyneitä :D. Onneksi olivat pitäneet mummon liikenteessä :D.

Mie alan olla kypsä todellakin tähän raskaana oloon. Nyt vasta tiedän, minkälaista on olla raskaana.. Yöt on yhtä tuskaa. En tiedä, mutta viime yönä nivusiin sattu niin inhottavasti, että olisi tehnyt mieli huutaa tuskasta.

Kohta lähden tyttöjen kanssa saunaan :D.

Siskokin oli aamusella soitellut.. Alkaa pikku hiljaa mennä nuo ampumisvideot yms yli! Lyseolainen ollut ampumassa ampumaradalla ja häntä oli kuvattu.. Tullut rehtorille asiasta tietoa, ja nyt on lyseolla poliisit tutkimassa asiaa, mutta se on kuulema sinne vain laitettu.. Ampuja ei ollut tiennyt asiasta kai mitään. Mie en voi ymmärtää enää yhtään..


Luminka: Haluaisitko tulla meillekin leipomaan? :whistle:

kuunkulta: Söpö masu! :heart:

tietämätön: Jopas kuulostaa hurjalta tuo hampaiden lähtö :eek: Minulla ainakin vielä ovat pysyneet suussa.

HM: Mulla on kaksi tatuointia.. Ja lisää haluaisin.. Mutta mies laittaa kapuloita rattaisiin :whistle: Haluaisin sellaisen tatuoinnin, jossa olisi lasten nimet jotenkin jonkin kuvion sisällä tai jotenkin hienosti.

keiju: Esikoinen syntyi rv 36+4. Kävi teholla puol päivää olemassa tai vuorokauden, että sai sokeriliuosta (?). En enää muista mitään. Mutta ei muuta ja sitten tuli ihan osastolle. Ennen kuin meni edes teholle, ni oli jo osastolla jonkin aikaa. Sairaalassa oltiin viikko synnytyksestä.

Mie en oo kerenny edes sairaalakassia miettimään.. Mitähän siihenkin pakkais. Ens viikon maanantaina olisi seuraava nla, joka on itselle se seuraava etappi.. Silloin olisi rv 36+1, ja kuopuksen kohalla valkuaista ilmestyi virtsaan rv 36..

Mutta nyt sinne saunaan! :wave:

Red Dragon & Nuppu rv 35+1 :heart:
 
Huomenia!
Meillä on nyt sellanen tilanne ,että muutin tytön kanssa nykyisen mieheni luo toiselta paikkakunnalta ja miehellä tällänen pieni asunto (kaksio)..asunto ollut jo 3 kk myynnissä että päästäis isompaan,mut eipä tätä saa myytyä :| tulee kyllä ahdasta ku 6 viikon päästä on laskettu aika.Toisaalta ollaan hyvin mahduttu tähän nyt, mut toisaalta ku vauva tulee niin saattaa alkaa ahdistaa tilanpuute.Ei ole varaa pitää kahtakaan asuntoa yhtäaikaa!Ajateltiin miehen kanssa että valmistaudutaan vain vauvan tuloon tähän asuntoon ja ajatellaan,että tämä on väliaikaista...oli pakko purkaa mieltä jonnekin ku ahdistaa

äityliini ja pötkylä rv 33+4
 
Huomenta! Hitto että oli hankala yö, ei millään meinannu saaha hyvää nukkumisasentoa.. ja kuumakin oli.. Nyt on parina aamuna pistelly alapäähän ilkeästi mutta onneksi sekin on rauhoittunut kun istunut alas/mennyt pitkälleen..
Tatskoja on itsellä kaks ja lisää kyllä haluaisin mutta pitää kattoo nyt..
Tännekin haluaisin jonkun leipomaan ja siivoomaan :wave: mies kyllä eilen imuroi mutta sais olla vähän tarkempi tai sitten mulla on liian tarkat silmät pölypalleroille :p Tympäsee ku ei saa ite pahemmin tehä mitään!!! Tuntuu että joka paikka on sekasin.. Plääh!

rv 34+1
 
Huomenta!
Kuunkulta: kaunis masu sinulla, tuo on ainakin ihan selvä poikamaha! :D

TATUOINNEISTA, mulla ei ole, eikä tule! =) ei sillä että onhan nuo ihan kivojakin ja kauniita joillain, mutta henk`kohtasesti en tykkää..

Mä aattelin vauvelin tuoda sairaalasta villahaalarissa ja sinne alle ihan body ja pöksyt, näin tuotiin esikoinenkin joulukuussa, ja fleeseviltti oli vielä päällä sen pienen matkan (2-3metriä) sairaalanulko-ovelta lämpimään autoon. :)

Mä aattelin nyt alkaa puunaileen paikkoja tällä viikolla, muutamat ikkunat vielä pesemättä, ja järjestelen vaatekaapit ym.
Sitten ens viikolla vois keskittyy leipomiseen; kiitos luminkan innostamana :flower: Korvapuusteja ja pikkupitsoja ainakin..

Sitten saiskin vaikka jo syntyä :D

Tällä viikolla torstaina viimeinen lääkärineuvola ja perjantaina kampaajalle. Tarvii nyt vaan miettii, mitä tähän päähän haluan.

Helmi ja aapeli 35+2 :heart:
 
:wave: täältäkin taas.. nyt alkaa jo olo oleen ihmeelisen hyvä.. nyt jaksaa jo olla vähän ylhäälläkin.. ressaa vaan välillä kaikki.. :ashamed: alkaa ilmeisesti rautalääkkeet tehoon kun olo on aikas pirtee nyt :LOL: joten ajattelin ottaa kaiken irti ja alkaa siivoon..meillä on kans hikka varmaan 4-5kertaa päivässä.. kovasti tuo asukki jumppaillee et sillä ainakin kaikkihyvin jos ei itellä ole olo mikään paras.. viikon päästä olis lääkäri ja saas nähä mitä siä sanotaankun mulla on lantio ilmeisesti ahdas ja sillon saa sit tietää että kuvataako ne sillon vai mitä ne meinaa.. mutta nyt on pakko nousta tästä koneelta ja alkaa siivoileen...

:wave: :wave: maanantain jatkoja mammat

paula+peikko 34+3
 
Heippa vaan kaikille!
Täällä taustalla lueskelen teidän juttuja joka päivä ( joskus montakin kertaa päivässä) !

Jos vähä nyt sitten sitä omaa napaa...
Täälläkin alkaa jo tämä odotus ahdistamaan kun on noita kaiken maailman vaivoja ja varsinkin yöt on vaikeita... Ainakin 5x saa nousta yöllä vessaan...
Toisaalta joka aamu aattelen et ompa mukava kun taas yks päivä eteenpäin menty tässäkin odotuksessa! Luulen että tämä pikkuinen syntyy vasta rv38 jälkeen. Edelliset lapsoset on syntyneet 39 viikolla. :heart:

Vauva painaa jo alas ja supistelee päivittäin ja varsinkin iltaisin...

Täälläkin olis suunnitelmissa vielä pullan leivontaa ja pari piirakkaakin vois tehdä pakkaseen valmiiksi ennen vauvan syntymää.

Vauvan pukemisesta oli juttua... oon mietiskellyt et jos syntyy lokakuun puolella niin vauva varmaan tuodaan kotiin kevyttoppapuvussa ja sen alle sit villapukua ja alusvaatetta tarpeen mukaan. Mut jos sitten venyttää tätä syntymää pitkälle marraskuuhun, niin täällä on kyllä varmaan jo sit niin kylmä et toppapuvussa tulee kotiin.

Mut missäs on Jamias? Huhuu... :attn:

eipäs tässä muuta kuin jaksamista kaikille! Koitetaan olla kärsivällisiä, sillä sitä parempihan se on mitä kauemmin vauvat malttaa masussa kasvatella itseään... vaikka tämä loppuodotus niin pitkältä tuntuukin!

Maitooo ja pikkuvesseli 34plus5
 
Huomenta!

Me saatiin vihdoinkin eilen kasattua pinnasänky :heart: Nyt puuttuu viel patja sieltä.Pikku neiti kyselee koko ajan nyt että millon se vauva tulee? Raukka vielä oikein ymmärrä että vielä on pitkä aika siihen et vauva tulee =) Nukuttaa sitten omia nukkejaan siellä sängyssä...Toivottavasti oppii sit ku vauva syntyy ettei omia nukkejaan sinne heittele...
Muutenkin jouduttiin tekee muutoksia noisssa makkareissa kun tuo pinnis piti saada mahtumaan meidän makkariin.Nyt sitten lasten huoneessa on hirvee kaaos kun sinne tuli vaatekaappi lisää ja yks lipasto lähti meidän makkariin.Olin eilen ihan poikki kun lauantain riehuin tuolla raksalla ja sitten vielä järkkäilin noita makkareita. Makasin sitten vaan sohvalla ja katoin töllöö.
Nyt tässä yritän jatkaa tätä rumbaa mutta aika hidasta on :whistle:

tietämätön Mulla oli esikoisen aikaan sama ongelma hampaiden kanssa eli melkein tippuivat suusta :( Ja sitä ennen ei ollut kuin pari reikää ollut koko hampaissa.Lääkäri sanoi että joillain vaan käy näin,tosi lohduttavaa.Toivottavasti pärjäilet vielä hetken hampaidesi kanssa :hug:

Siivosin tuossa pakastinta hiukkasen että jos itsekkin yrittäisi jotain leipoa ensi viikolla ja jotain ruokaakin voisi tehdä pakastimeen niin voisi sitten sulatella sieltä.Vähän helpottaisi arkea sitten kun vauva syntyy.

Mutta nyt jatkamaan siivoilua
:wave:
 
Huh huh.
Tulipa siivottua, näköjään monella muulla on samat suunnitelmat maanantaille. Imuroin, pesin lattiat ja pyyhin pölyt, lastasin ja sit tyhjensin tiskikoneen ja pyykkikoneen. Nyt oon naatti!

Keiju, meillä esikoinen synty 36+1 viikolla, oli tarkkailuosastolla viikon ja päivän. Ei osannut heti syödä ja sitten kellastu, mikä on tosi yleistä. Mutta tosiaan pitempään ei tarvinnut olla. Minä sain olla viikon sairaalassa myös kun ei ollut ruuhkaa. Toinen sitten syntyi 35+6 viikolla ja oli puolitoista vuorokautta tarkkailuosastolla sokeriseurannassa. Kellastui myös mutta se pystyttiin hoitamaan vieripuolella. Sokerit oli hällä ok, siksi pääsi nopeasti pois. Jos vauva syntyy 35 + viikoilla niin tehohoitoa harvemmin enää tarvii, siinä kohtaa yleensä on sitten ongelmana kellastuminen ja verensokereiden heitto. Hoitona näihin valohoito ja glukoosiliuoshoito. Yleensä vauvat osaavat jo hyvin syödäkin, mutta toki voi olla että sitä taitoa joutuu hieman harjoittelemaan ja saattaa tarvita nenä-mahaletkua. Mutta ongelmat ovat yleensä siis varsin pieniä, jollei mitään yllätystä löydy synnytyksen yhteydessä. Näillä viikoilla syntyneillä myös katsotaan sydämen ja aivojen ultra-ääni, rutiininomaisesti.

Pitäsiköhän munkin alkaa pikkuhiljaa leipomaan pakkaseen jotain...? Tänä päivänä ajatus tuntuu kyllä vastenmieliseltä, mutta jospa tuossa keskiviikkona jaksais aloitella. Huomenna on esikko kutsuttu jälleen synttärikemuille, pitää illalla viedä sinne. Ja lauantaina olisi pojilla seuraavat kemut... tulee kalliiksi tää synttäreillä käynti. :( Mutta enpä tahdo kieltääkään menemästä, viihtyvät niin hyvin.

Tietämätön, onpa harmillisia tuollaiset purukalusto-ongelmat. Itse olen välttynyt moisilta, mutta voin kyllä kuvitella että kiristää pinnaa tuollaiset ylimääräiset vaivat. Iso voima :hug: !

Taas joku koipi yrittää kaivautua tuonne mun nivusiin, on meinaan sitten inha tunne!

Nyt taidan lössähtää sohvalle hetkeksi, pianhan ne päiväsarjatkin taas alkaa :D Täällä yksi joka koukussa niihin... Mutta nyt heido kaikille!

HM
 
Moi!

Nyt on kaveri käynyt, käytiin jopa saattamassa puoleen väliin rattailla. Hyvä että tuli lähdettyä, muuten olisin jumittanut koko päivän sisällä =) Kyllä otti selkään, nivusiin, lonkkiin ja ylipäätään joka kohtaan tuonne alakertaan :headwall:
Vähän kyllä väsyttää, neiti halus jo 7 nousta ylös |O Nyt on päikkäreillä, kattoo jos itsekin kierähtäisi pitkälleen tähän sohvalle.
Alkaa olla ylilevoton olo! Koko ajan miettii mitä vielä vois/pitäis tehdä... Sillä ei oikein meinaa päivällä unikaan tulla vaikka vois pikku unet tehdäkin hyvää.

Yöllä vessassa olen käynyt nykyään harvemmin, miten voi olla mahdollista? :eek: Ja sen (yleensä ) yhden kerran kun käyn, ei ole edes kovin kovat tuskatkaan mutta käyn kuitenkin että saa taas jatkaa uniaan. Aiemmin sattui ihan hirveästi alamahaan kun yöllä heräsin vessahätään. Et tää menee mulla ihan väärinpäin :LOL:

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti :heart:

Luminka ja neitonen 35+2
 

Yhteistyössä