....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

noniin, nyt on pyykkiä pesty ja sain laitettua ulos kuivumaan. Sitten oltiin samalla ulkoilemassa pojan kanssa; haravoitiin pihaa (taitaa olla vielä turhaa, kun suurin osa lehdistä vielä puussa) ja sitten vielä käytiin tossa kadulla kävelemässä ja poika pyöräili. Ihana ilma! =)

Juuri saatiin syötyä, oli eilisestä vielä jäljellä lohta ja perunaa :p Nyt ruokahuililla, ja kohta mennään kukkakaupasta kattoon callunoita ulkorappusille.
 
helmi: Siullahan on energiata tänään :D. Hyvä niin! Kunpa olisi itselläkin. Vaihtelevaa tää energisyys. Pitkästä aikaa ite tein jauhelihakeittoa. Vei kielen mennessään :p

Tänään olisi naisten päivien -suunnittelupalaveri.. Sinnekin pitäisi siis jaksaa mennä..
 
Huomenta-päivää! Täällä jo päästy vähän lomarytmiin kiinni ja nukuin PIIITKÄÄN (kymmeneen). Ihana aurinko jaksaa paistella. Tänään suunnitelmissa päivittää parvekekukat, pientä pintasiivousta, lukemista puistossa ja sitten tulee illalla kaveri kylään. Ja tietysti joka välissä pikkukissojen paijaamista! Kaikki kivut ja närästyksetkin on hävinny, kun oon vähän lepäilly!

Tietämätön: Mulla myös aina ollu huonot hampaat ja Suomessa opiskeluaikana pääsi tosi huonoon kuntoon, kun ei päässy vaan hammaslääkärille. Täällä Saksassa on onneks hammaslääkärillä käynti puol-ilmasta ja ajan saa heti, lisäks mulla on aivan mahtava (suomalainen!) hammaslääkäri. Käynkin puolen vuoden välein tarkastuksessa, kun vanhat paikat tippuu ja tekee uusia reikiä paikkojen alle. Nyt olis suunnitelmissa mennä hampaitten puhdistukseen mut sekin pelottaa, kun on niin pahoja traumoja hampaitten hoidosta. Tsemppiä!!!!

Kuunkulta: Ompas sullakin jo maha kasvanut ;) Tosi kauniit kuvat.

Tatuoinneista: Mulla on pari ja tykkään kyllä kuvista. Mies haluais ehkä ottaa sellasen lapsen nimi- & syntymäaikatatsan, mutta musta se on jotenkin kornia. Mietin siltä kannalta, että jos mun omalla isällä tai äidillä ois mun nimi tai syntymäaika jossain (pakarassa :LOL: ) niin en tykkäis.... Tatskathan on ikuisia. Mut omiani (10 v vanhat jo) en oo kyllä koskaan katunut, vaan ovat tärkeä osa kehoa.

Äityliini76: Mekin asustellaan kaksiossa mies, minä, neljä isoa ja viisi pientä kissaa. Neliöitä toki on 70, mutta kyllä silti saanut pientä re-arrangementtia tehdä, että kaikille tavaroille (ja karvakkaille) löytyy paikka ja tilaa. Tarkoitus olis kyllä muuttaa tässä hetimiten isompaan kun lapsonen on maailmassa.
 
moi!

täällä vähän huonot fiilikset... menin aamulla päivystykseen sen nilkan kanssa. lääkäri sanoi heti että tuskin tukos, mutta laittaa mut verikokeisiin jotta se saadaan poissuljettua,puhui samalla myös jostain muista kokeista. labrassa ne otti tosi monta putkiloa. lääkäri aikoi soittaa päivällä kun tulokset tulleet, soitin tuossa tunti sitten sille kun ei mitään ollut kuulunut, ei ollut ehtinyt soittaa. niin mulla on nilkassa niveltulehdus. nyt vaan panadolia nassuun ja uudet labrat viikon päästä että katsotaan ettei pääse pahenemaan kovin pahaksi. heti synnytyksen jälkeen jatkotutkimuksiin että mistä johtuu. pahimimillaan on nivelreumaa. :'( ja sitä pelkäänkin sen olevan koska suvussa on nivelrikkoa ainakin ja muistelen kuulleeni myös että nivelreumaa. kyllä oli selitteleminen pojalle että miksikä äitiä niin itkettää puhelun jälkeen...

kaikenlisäksi miehen kanssa otettiin aamulla yhteen ja sekin vielä sopimatta. laitoin vain viestin äskön että mitä jalasta löytyi eikä ole vielä vastannut mitään... :'(

nyt lähden tämän hyvän mielikuvitukseni kanssa miettimään että mitä kaikkea sieltä nilkasta vielä löytyy ja kokamaan itseä siihen mennessä kun pitää poju herätellä päikyiltä..

korppinen 35+1
 
taidan olla tällainen sattumalta-tyyppi. nytkin lääkäri sanoi että ihan sattumalta löysi ettei epäillyt sitä ollenkaan, laittoi vain senkin kokeen kun kokeita otettiin nin varmuuden vuoksi.en kyllä enää uskalla edes lääkäriin mennä kun aina SATTUMALTA löytyy jotain.... sori tää valitus, pakko saada purkaa johonkiin, enkä jaksa vielä asiasta puhua niin paljon että kenellekään soittelisin. pitää ensin saada itselle asia selväksi, se nivelreuma kyllä pelottaa...
 
maanantaita täältäkin! yö meni ihan hemmetin huonosti,pelkkää ähkimistä ja särkyä,lonkkien lisäks on alkanut kylkiä särkemään yöllä ja vessassa saan ravata 4-5 kertaa yössä kun en näköjään osaa lopettaa veden/mehun juomista tarpeeks ajoissa illalla...ärh. onneks mies antoi nukkua pitkään kun itsekin lähti kokouksiin vasta keskipäivällä ja keitti mulle kahvia.
tänään hain postista ja kaupasta loput isyyspaketin tavarat ja kävin tiimarissa törsäämässä askartelutavaroihin,hyi mua.rahaa ei ois kyllä laittaa mihinkään ylimääräiseen...

tatuoinneista: mulla on niskassa yks ja lisää tulee heti kun vaan pompula pyörähtää maailmaan ja saan ajat varattua. mulla on ihan hirvee innostus ollut jo teini-iästä asti tatskoihin,tykkään varsinkin sellaisista perinteisistä "merimies"tatuoinneista ja sit kaikesta ite suunnitelluista. miehellä on useampi tatuointi ja haaveilee ottavansa vauvan nimikirjaimet ja syntymäajan tatuointina johonkin päin kroppaansa. tuota miami inkiä on tullut silloin tällöin seurattua kanssa :)
tatuoinneista tuli mieleen lävistykset, onko teillä kanssasisarilla lävistyksiä ja millaisia? itselläni on vaan muutama, korvissa aiemmin tietty ollut ties mitä reikää,nyt tuossa traguksessa(vai mikä toi nyt on,toi pikku rustonpala korvan eessä) ja toisen korvan yläreunassa sekä 10mm levitykset ja nännitkin on tullut lävistettyä,tosin otin niistä korut pois n. kuukaus sitten,mutta palautan ne paikoilleen kunhan imetyskausi on ohi.
voi korppinen,jaksamisia sinnepäin :hug:
mulla on kanssa kummankin puolella suvussa reumaa, itsellä ei oo todettu, miehen siskolla jo tosin kädet lähes toimintakyvyttömät,samoin oon huomannut että mieheni kädet kremppaa jatkuvasti. omalla mummulla oli lonkat hajalla ja nyt oonkin pelännyt että jos tuo mun lonkkien särkeminen ei ookkaan pelkästään tän raskauden aiheuttamaa...mutta aika näyttää.
nyt sohvalle löhöämään ja katsomaan Angelin 1.kautta dvdltä (Buffyn 1.kausi tuli tuijoteltua viime viikolla) :D

noonie 34+5
 
Päivää pinoon!
Tässä mutustan samalla pizzaa kirjotellessa. Onko muilla lisääntynyt muuten ruokahalut näin loppua kohden?
Mulla taitaa nää kilot kertyä vasta tässä loppuraskaudessa. Kilon viikkotahtia viime neuvolasta :eek: Alussa tuo paino meni vaan alaspäin. Nyt on lähtöpainosta kertynyt 6 kiloa. Mulla on kova kakunhimo koko ajan! Tätä tahtia kyllä kerkii kilot vielä kertyä :LOL:
Millaisia kilosaldoja muilla?

En ole sitten ainut tämän unettomuuden kanssa. Taitaa olla normaalia loppuraskaudessa. Kroppa valmentautuu nyt jo yövalvomisiin. :D Mut miten sitä jaksaa sitten synnytyksen, kun on nyt jo voimat loppu univajeesta :/ ....
Heräilen yössä 2-3 tunnin välein millon mistäkin syystä.
Onko muilla tämmöstä kamalaa yöhikoilua?. Joudun moneen kertaan vaihtaa yöllä yöpaitaa, kun olen hiestä läpimärkä. Yöllä nukkuessa en edes huomaa, et ois jotenkin kuuma tai jotain, herään vaan siihen et olen ihan litimärkä.

tietämätön, kurjaa kun hampit menee raskauden aikana huonoon kuntoon. Oon kuullu et on yleistä..mites se sanonta menikään, et "hammas raskautta kohden "tai jotain sinnepäin. Mä oon huomannu, et ikenet vuotaa tosi herkästi verta ja jouduin vaihtaa hammasharjan sellasseen superpehmeään.

Maotao, terkkuja söpöille kisuvauvoille!:heart:

Voiskohan tää mun masu olla jo laskeutunut? Mitä sanotte tuon kuvan perusteella?
Kun musta tuntuu, et tää on jotenki erilainen, ihanku ois pienentynyt tai jotain.
Tunteeko tai huomaako sen laskeutumisen sitten jotenkin?

korppinen :hug:

Kuunkulta ja poitsu 34+2
 
kirjoitin pitkän pätkän ja hups! se hävis :kieh:

KORPPISELLE iso :hug:

KUUNKULTA, kyllä mulla ainakin ihan mielettömät ruokahalut nyt ollut jo viimeisen 2viikkoa, ja vuoroin makeeta ja taas kunnon ruokaa, ja annoskoot on valtavia! Kun koko ajan kuitenkin nälkä :eek: Torstaina neuvolalääkäri, saapa nähdä kuin järkysti tullut painoo lisää...
Yöt täälläkin melko huonoja, pissattaa vähän väliä ja asentoa ei meinaa löytyä, mutta hikoilua ei oikeestaan oo..mua häiritsee vaan toi rintojen heruminen, kun joka yö menee yökkäri pesuun. :whistle:

Joo, mä en tiiä mistä kummasta tätä virtaa nyt piisaa, ehkä oon niin kiva kun mies tulee 5päivän kalareissusta kotiin tänään =)
Alettiin vielä leipoon pulliakin pojan aloitteesta, vaikkakin hälle riitti kun sai sen taikinan mitä maistella :LOL: mULLEhan se jäi muuten koko homma. Nyt jo leijailee ihan tuoksu uunista... :p Kuka tulis pullakahville??

helmi
 
Helmi, minäminäminä!!!! Mun tekee ihan hulluna mieli makeeta, mikä on harvinaista koska normaalisti en syö ollenkaan karkkia tai pullaa. Ja täällä myös havaittavissa lievää noussutta ruokahalua... :ashamed: Ajattelin tässä joku päivä leipoa porkkanajuustokakun, se on sitten syntisen hyvää. Sitä ei taatusti jää pakastamiseen asti..

Lävistyksiä mulla ei enää ole, joskus vuonna miekka ja kirves mulla oli kulmalävistys ja nenärengas. Mutta kun menin opiskelemaan niin ne piti ottaa pois. Nyt ei ole enää edes korvissa reikiä.

Yöhikoilu myös ongelma, vaikka kuinka huonetta tuulettaisi. Kun vessaan herää niin tyynyliina ihan hikinen, kiva keskellä yötä vaihdella petivaatteita. Ja lisääntynyt rintojen heruminen tuottaa myös päänvaivaa. Ei ole helppoa ei...

Nyt meen vartoon miesväkeä kotiin.

HM
 
Helmi79 Saako tuota pullaa virtuaalisti :D kuulostaa ihanalta tuore pulla :p

Korppinen :hug:

Yöhikoilu :wave: Kärsin myös kovasti,yöllä on ihan hirveän kuuma ja mies palelee peiton alla kun yritän tuulettaa välillä :D

Ruokahalut Itse en voisi sanoa että kärsisin hirveistä haluista,pikemminkin joudun väkisin syömään kun ei ole vaan nälkä :/ ja pakkohan se on syödä että pampero kasvaa ja kehittyy kunnolla.Painoakaan ei ole tullut,viime neuvolassa josta kyllä jo aikaa 2 vko niin painoa oli tullut kokonaisuudessaan 2.5 kg raskaus aikana.Saa nähdä onko nyt paino noussut paljon,jotenkin tuntuu että on tullut nyt vähässä ajassa paljon :whistle:

Käytiin äsken kaupassa ja ostin kaikkea vauvalle ja itselleni tarpeellista sairaalaan/kotiin sitten synnytyksen jälkeen.Jos vaikka ensi viikolla saisi pakattua sitä laukkua,tällä viikolla ei taas kerkiä kun on niin kiirettä :whistle:
 
Ruokahalu on kyllä kasvanu ihan kiitettävästi, koko ajan vois olla jotain syömässä niin makeaa kuin suolastaki ja annoskoot kasvanett huomattavasti. Olen kyllä yrittänyt hillitä etten makeaa hirveesti söisi ja että oikeaa ruokaakin vain 2krt/pv. Kiloja on nyt tulut yhteensä 9 ja taitaa nytkin loppua kohden tulla enemmän kuin alussa niin kuin esikostakin.

Yöhikoilua täälläkin tosi inhottava herätä yöllä hiukset märkänä ja petivaatteet hikisinä, Ei auta tuuletukset eikä muukaan. Muutenkin tuntuu ettäon kokoajan kuuma.

lävistyksistä: enää ei ole kuin korvissa mutta on mulla ollu kulmakoru, nenäkoru ja huulikoru, mut ne oli semmosia nuoruuden haihatuksia, enää en ottais ku korkeintaan napakorun.
 
Aloitan tän päivän sähläyksellä...
Mulla olis tänään ollut terapia klo 14. Laitoin ihanalle terapeutilleni viestin, että on pakko perua tän päivän aika, kun on niin vaikee olla, et en pääse paikalle. Menin tämän jälkeen nukkumaan...
Sitten heräsin siihen, että puhelin soi... luulin, että se oli herätys (vaihdoin eilen herätyskellon ääntä) ja räpelsin sen kiinni (niin luulin). Oikeesti se olikin terapeutti joka yritti soittaa mulle ja mä olin vahingossa vastannu kun luulin sammuttavani kellon... huh...
Noh laitoin sit puhelimen äänettömälle ja jatkoin unia. Terapeutti yritti soittaa uudelleen huolestuneena ja en tietenkään vastannut koska puh.oli äänettömällä.
Terapeutti huolestu oikeen kunnolla ja soitti mun äidille, et tietääx oonx mä kunnossa, äiti oli puhunu viimex mun kaa eilen...
Sit äiti yritti soittaa mulle... en tietenkään vastannu kun nukuin ja puh.äänettömäl... Sit äiti soitti mummolle joka asuu mun vieres ja sil on avaimet mulle, että mee hemmetti kattoo onx se hengis... Mummo oli töissä, jollain asiakkaalla ja lähti sielt sit kiireessä ja hädissään kattoo oonko mä kunnossa...
Minä herään siihen kun ovikello soi hurjana... kömmin avaa ja mummo kysyy oonko kunnos... olin tietty... ja kerroin sit että mitä oli käyny.
Soitin sitte ekana terapeutille, et olen hengis, sit äidille, et olen hegis ja sit nolotti mun sähläys ja se et aiheutin toisille huolta...


Sitten, lävistyksiä on kielessä, huulessa madonna ja navassa tällä hetkellä reikä, mut ei korua. Lisää otan kunhan saan eka toisen tatskan nii sit on taas lävärin vuoro :D Niin ja korvissa on reijät, mut ne ei oo lävistyksiä, sillä lävistykset tehdän lävistämällä lävistysneulalla ja korviin mulla on ammuttu reijät ihan pienenä.

Kilosaldo on valtava :ashamed: 16kg, oon itte ottanu kaiken energian ja vaavi jääny ilman... papu kun oli viikol 33 1700g :whistle:


Ja yöllä herään aina kauheesta lammikosta :x ja päivälläkin oon vaa stringit jalas ja partsin ovi auki :ashamed:

Että sellasta tänne.

Rinzessa ja papuRinssi rv.34+5
 
Just saatiin koko perhe syötyä, mies lähti käyttämään tyttöä ulkona ja mä sain jäädä sisälle. En ois millään jaksanutkaan, onneksi tuli aamupäivällä käytyä =)

korppinen: :hug:

Ruokahaluja löytyy kyllä muillekin jakaa :ashamed: Ja varsinkin kaikkea herkkua tekis koko ajan mieli. Perusruoka kyllä maistuu hyvältä, mutta siihen lisäks varsinkin iltaisin haluaisi jotain hyvää. Makeaa menee päivittäin, kiloja oli viime neuvolaan mennessä tullut 9,7kg... Onneksi ei siis ole hirveästi näkynyt tuossa luvussa mun syönnit, tokihan sitä on väkisinkin kertynyt myös siitä syystä... Nytkin tässä haaveilen suukoista, siis ex-neekerin suukoista vai pusujako olivat... :heart: Oi kun sais pari, oispa herkkua :p

Yöllä ei ole ihan viimeaikoina hikoiluttanut, meillä ei ole vielä lämmöt päällä joten ihan kylmä on joskus kun herää! Mutta olen siis muuten ollut paljon lämminverisempi kuin normaalisti.

Lävistyksiä on korvissa yhteensä 5, nykyään kyllä ne kaksikin riittäisivät vallan hyvin. Teininä piti vaan saada pari lisää kun muillakin oli :whistle: Tatuointeja en omista, enkä usko et otankaan, ei oo ihan mun juttuni.
 
Täältä tulee pulla kera kupillisen tuoretta kahvia kutmulalle! =)
HM, senkun kurvaat tänne naapurisityyn :D

Nyt pitää kyllä pakastaa ainakin puolet pullista, niin on ainakin jotain vierasvaraa.
Oltiin vielä ennen pikkukakkosta reilu tunti ulkoilemassa ja pihapuuhissa ja haettiin rappusille 2 callunaa, nyt on pihakin ees sen näkönen että jonkin ajatuksen oon sille antanut.. Havunoksia vielä pitää jostain kaivaa isoon ruukkuun, ja ostaa paljon kynttilöitä varastoon kun alkaa olla hyvä aika polttaa niitä.

Luminka, nyt kun mainitsit noi pusut..... :whistle: pakko pian lähtee vielä kioskilla poikkeen, tai no, onhan tuolla vielä 1fazerin sininen jääkaapissa. (eilen pistelin bb:tä katsellessa levyllisen pähkinäsuklaata!!!) En oo elämässäni ikinä syönyt kerralla levyllistä suklaata, mutta nyt sellanen menis joka päivä!! eikä ees tee vaikeeta :D
 
helmi: Nyt on pusut jääkaapissa, yhden jo maistoin ja oli juuri niin hyvää kuin muistelinkin :p

Kellään apuja seuraavaan?
Meidän pikkulikalla on melkein jokainen varpaanväli auki, tänään vasta huomasin :ashamed: Pari kertaa olen talkkia laittanut, nyt selvästi kirveli kun alkoi heti itkemään. Oisko kellään vinkkiä mitä muuta vois laittaa? Koitan pitää huomenna niin paljon ilman sukkia kuin mahdollista niin pääsee tuulettumaan. Yöksi kuitenkin oli nyt pakko sukat laittaa, usein on ilman peittoa joten varpaat ois jäässä jollei sukkia ois.

Ai juma miten repii alakertaan :headwall: Käytiin kaupassa ja sen jälkeen alkoi hirmu kipeet vihlonnat :kieh: Ihan persuuksissa asti tuntuu välillä, en muista että ois esikoisen aikaan ollut mitään näin kipeetä! Tai sit niitä vaan ei yksinkertaisesti muista enää :/
 
Tuli vaan mieleen, että kun otan rintakumit ja yhden tutin mukaan sairaalaan niin keitänkö mä ne kotona valmiiks? Ja miten mä sit ne säilön et pysyvät puhtaina? Kun en usko et siinä vaiheessa muistan niit keittää kun lähtö tulee, mut onx siit mitää hyötyy et nyt keitän ne ja laitan johonki pussiin? *pohtii*

Rinzessa ja papuRinssi rv.34+4
 
Huomattu on että ruokahalu kasvanu.. Ei se ruoka ennen oo nuin hyvälle maistunu :whistle: Painoa onkin tullut 15 kiloa lisää vaikka en ennen raskauttakaan mikään hoikka tyttönen ollut mutta itseeni tyytyväinen.. MUTTA nyt olo on niin iso ja norsumainen, ihan ootan että pääsen massusta eroon.. Kokoajan tekee mieli syödä jotain, mitä epäterveellisempi sen parempi.. :ashamed: Ja mandariineihin on kans tullut kamala himo!
Minäkin just mietin tänään että mihin laitan tutin ja rintakumit keittämisen jälkeen kun ne ottaa sairaalakassiin mukaan.. =)

Mutta nyt töllöttimen pariin ja jos söis jotain :LOL:
 
rinzessa, mä keitin 2kpl tutteja esikoisen aikaa valmiiksi ja kun olin puristanut vedet pois ja antantu kuivuu kunnolla, niin laitoin ihan siihen koteloo takas, missä ostinkin.

samoin teen nyt. Ja rintakumin saa tarvittaessa sairaalan puolesta, kotona sitten on keitettävä jos tarvii taas...
 

Yhteistyössä