....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

moikka!

kävin sitte maanataina hoitolasten kanssa neuvolas kun oli niin heikko olo, pelkkä huoneesta toiseen kävely saa hengästymään ja heikon olon!
rr: 113/69
hb: 128
et noi oli ihan ok mut mun syke oli korkea lähemmäs sata kokoajan, ja sain sit torstaihin asti saikkua ja sit katotaan taas jatkoa... normaalisti mun lepo syke on alle 60, enkä muutenkaan kauheen helpolla hengästy....

jotenki silti on huono omatunto kun sit kun on rauhassa niin ei oo mitään vaivaa ja tuntuu et pitäs vaan tehä töitä.... mä hain vaki paikkaa kun nyt oon sijaisena ja mulle se paikka on jo sanallisesti luvattu, päätös tehää tiistaina ja nyt mietin et mahdankohan saada jos oon viel saikulla.....

meillä on cracon turvakaukalo jalustalla

raskausarpia tullu muutama rintoihin!

toivottavatsi kuunkullan,pöppiäisen ja helmin vaavit pysyvät vielä jonkun aikaa vatsassa :heart:

jeps mut nyt ruokkimaan tytsiä!

-äiti88 ja toukka poju 29+6-
 
Huomenta!
Tää on niin päivän paras hetki :D Poika vietynä päiväkotiin, kahvia ja leipää. (hain poikaa viedessä leipomosta :p )

Korppinen: Kauan ootte reissun päällä? Mustakin ois enemmän kuin kiva lähtee nyt jonnekin. Kotona olo ahistaa....Eilen oikeen olin masentunut asian johdosta, kun miehellä vielä tässä kuussa melkein joka viikonlopulle jotain menoa, ja mä en pääse mihinkään.. :( Kalareissuun lähtee vielä syyskuun vikalla viikolla 5päiväksi, toivottavasti pikkuinen vielä silloin masussa, eikä synny sillä välin. Sen jälkeen saa mies alkaa kanssa oleen kotosalla, tai ainakin lähettyvillä, kun se jää kotimieheksi pojan kanssa.

Rd: Kiva kuulla, että kaikki hyvin! Johan sitä alkaa miettiin, että missä joku on jos normaalia vähemmän käy täällä :D
Anzkulistakaan ei tosiaan oo kuulunut vähäänaikaan ja tulentyttö!!! Huhuuuu!!! :attn: :attn:

Ällöttävää muuten kun on niin kosteeta--->MÄRKÄÄ!!! että tuntuu kuin koko talokin ois läpeensä litimärkä :/ Jotenkin niin kalseeta, ulkonakin verannan ikkunat oli ulkopuolelta vesihuurussa, että vähän on kosteutta ilmassa!!

Mutta nyt meen laittaan valkeen hellaan ja ottaan toisen kupillisen kahvia.

Helmi 31+4 :heart:
 
Äiti88: Hyvä kun hait/sait saikkua!! ja sehän on oikeesti vaan hyvä, että olo nyt parempi kun et rasita ittees niin paljon. Silloin sairasloma on sulle juuri se oikea valinta. Ei muutakuin haet vaan jatkoa sitten! =) Ja toivotaan ettei vaikuta siihen vakipaikan saantiin, koska kyllähän ne varmaan tietävät muutenkin että jäät äitiyslomalle pian, niin muutama viikko sinne tänne, ei luulisi vaikuttavan. Pidetään peukut että saat sen. :flower:
 
Huomenet myös täältä!

korppinen;
Harmi, että työnantajan suhtautuminen on pyllystä :( , ihankuin kiusallasi olisit saikulla. Meilläkin on hyvin miesvaltainen työpaikka (45 työntekijästä 5 on naisia), mutta täällä on suhtauduttu ihan hyvin tähän yllättävään odotukseen.

keiju;Hyvä, että tilanne on rauhoittunut eikä ole lähtenyt enempää avautumaan!

tiripati;Tervetuloa mukaan! :flower: Mun mielestä nuo kaikki varsinaiset turvakaukalot ovat nykyisin kannettavia (eli siis niissä on se kantokahva) erikseen ovat sitten nuo turvaistuimet, jotka ovat sitten tarkoitettu jo isommalle lapselle, joka osaa jo istua. Eikä noista kaukaloista taida kovinkaan moni maksaa yli 200 euroa hinnat taitavat suurimmaksi osaksi pyöriä siinä 100 euron molemmin puolin. Nämä alustalliset mallit (eli alusta asetetaan autoon auton vöillä ja kaukalo lukittuu alustaan -> ei tarvi joka kerta virittää koko kaukaloa vöillä kiinni) ovat hieman arvokkaampia, veikkaisin että hieman alta 200 euroa. Ehkä jollain muulla saattaa olla vielä parempaa hintatietoa, kun itse en ole pariin vuoteen noita hintoja sen kummemmin katsellut...

pöppiäinen; Hui, nyt muistat sitten oikeasti lepäillä, jotta vauva malttaisi ainakin sellaiset kuukauden päivät keräillä voimia masussa! :hug: Jaksuja lepäilyyn, ei sekään herkkua ole!

Supistuksista; Mulla on alkanut tulla ja aika napakoita supistuksia, ei kuitenkaan mitekään säännöllisesti eikä levossa. Mutta hankaloittavat elämää (tekemisiä) aika tehokkaasti, kun pienenkin ponnistelun jälkeen maha menee ihan kivikovaksi ja tekee kipeää. Kaksi edellistä synnytystäkin ovat kyllä alkaneet heikommilla supistuksilla :/ . Mutta siis en nyt ole huolissani, että synnytys olisi lähellä, kun tosiaan eivät tule mitenkään säännöllisesti ja levossa heti rauhoittuvat muutenkin. Mutta siis ärsyttää kun esim lattialta noita lasten tavaroita nostelee (ja kyse on kuitenkin ihan pienistä leluista, pikkuautoista yms) niin heti on maha kovana ja käy henkeen... :kieh:

Eilinen ilta meni taas ihan harakoille, mitään en saanut kotona aikaiseksi :( . Ruuan jälkeen ajattelin hetken huilata sohvalla, mutta siihenhän sitten nukahdin ja nukuin varmaan melkein 1½ tuntia... Sitten olo olikin ihan tokkurainen ja melkein suoraan sai alkaa laittaa lapsia iltapalalle ja nukkumaan... Saamari kun on niin saamaton olo :kieh: :'(

No tästä tuli tämmöinen valitusviesti, sori... :ashamed: . Ehkä huomenna parempi päivä...

viides rv 29+4 (ja jos tämä syntyy samoilla viikoilla kun muut sisaruksensa olis enää 10 viikkoa jäljellä ;) )
 
Kertokaas nyt mitä ihmettä te teette kotonanne, te ketkä saikkulla..? Kun mulla ei todella ole muuta tekemistä kuin käydä hakeen keittiöstä jotain syötävää ja tulla koneelle, käydä vessassa...taas koneelle...ja sitä rataa... :whistle:

Mutta koitettava tunnollisesti levätä, kun pahin painajainen olisi maata sairaalassa :( Miten ikinä siellä aika kuluis...
 
Toisella sivulla näköjään oltiin, katotaan nouseeko mun viestillä vai ennättääkö joku kiilata eteen =)

Jee, meille tuli tänään pussilakanoita postiin =) Mulle ja miehelle sellaiset ihanat musta-valkeat, ja vauvalle vaalenpunainen nallepuh =) Esikoinen ei nyt tällä kertaa saanut mitään, hälle ostettiin isoa sänkyä varten jo 2 settiä ja toisen tänään vasta vaihdoin käyttöön...

Ompelin tuossa aamupäivällä pinnasängynsuojukseen sisäpuolelle uuden päällisen! Jäi neidin peitosta Nemoa etsimässä- kangasta juuri sopiva suikale että riitti pikkasta vaille koko pehmusteeseen =) On ihanan näköinen, ja on vauvallekin sängyssä katseltavaa vähän enemmän kuin seinät :D

korppinen: Mikään ei ole niin hyvää kuin aamulla tuoreet sämpylät tai muut vastaavat :p Joskus olen kiduttanut itseäni nälissäni kun olen odottanut että saan uunista tuoreet aamupalaksi =)
Eilen tein heti herättyäni voisarvia, tuli vieraita käymään niin johan olivat hyviä =) Ei tosin tänään enää maistu läheskään niin herkuilta...

Hengästyttääkö teitä ihan pikkuhommat? Mä laitoin aamulla pyykkejä narulle ja tuntui että oisin jostain juoksulenkiltä vasta tullut :LOL: Ja tytön pukeminen ottaa myös "kunnon päälle"...

Noh, enpä keksi muuta kirjoitettavaa... Ainiin, tuli postiin se kantoliina jonka tilasin Huuto.netistä! Ihan kiva on, vaan menee ehkä vähän aikaa ennen kuin osaan tehdä oikein :whistle: Sit se on vielä 5,2m pitkä, ois varmaan lyhyempi ollut ekakertalaiselle helpompi, mutta katotaanhan nyt!

Luminka ja neitonen 31+4
 
Luminka, ehdimpäs ensin :D

Kyllä joo hengästyttää, ihan kaikki!! Toissapäivänä olin juuri päässyt lyllertään yläkertaan, kun puhelin soi, ja äite siellä piti hirveen saarnan, että mitä siellä touhuut kun pitäs levätä...kun siis puuskutin niin lujaa...Minä vaan ihan vaikeena vastasin, että riitti kun yläkerran raput kipusin. :LOL:
 
helmi: No mä en oo saikulla mut kotona kuitenkin... Tosin mä "saan" tehdä enkä siis ole "sohvapotilaana"... Päivät menee siinä että että... Mitähän mä teen?
-pesen pyykkiä
-teen ruokaa
-leivon sämpylöitä tai jotain makeaa pakkaseen vieraita varten
-leikin tytön kanssa
-välillä vilkaisen tuleeks töllöstä mitään
-päiväuniaikaan käyn koneella, samoin illalla kun neiti nukkuu
-käydään ulkona jos mä kehtaan ja on siis hyvä keli
-meillä käy joku, itse olen vähän kotini vankina jollei mies jätä autoa tai ole nukkumassa yövuoron jälkeen
-siivoilen kaappeja, tai perussiivousta
-aiemmin neuloin, nyt tauko meneillään kun into lopahtanut =)
-ompelukonetta olen laulattanut ihan urakalla viime viikkoina

Tuossa mun päivän hommia kotona, en siis oikeesti noita kaikkia joka päivä tee, toisinaan enemmän ja joskus ei huvita mikään!
 
Miten ihminen voikaan inhota olla töissä, kun ei oo mitää tekemistä :headwall: . Ei ihan minun juttua olla tekemättä mitään.

Ukolla on ihan mieletön flunssa.. Kunhan ei tartu minuun.. Olen entistä väsyneempi ja jaksamaton tehdä yhtään mitään.

Jos mie oisin kotona.. Ni aluksi menisi ainakin aika siivoamiseen. Sitä meillä riittää.. Pyykkiä olisi, vaikka muille jakaa. Ä-pakkauksen vaatteetkin on tällä hetkellä vaan saunan lauteilla :whistle: . Tänään ajattelin ruveta pesee ensimmäisiä vaatteita, kun pääsen kotiin.. Jos vain jaksan.

Sitten mie oon ruvennut miettii niitä kestovaippoja.. Jaksanko ruveta kokeilee niitä.. En tiedä.. Se kyllä riippuu ihan vauvan luonteesta.

Mutta nyt tulee asiakas! :wave:
 
Ja sekin asiakas halusi vain 3 A4:sta.. Ääh.. Boring!!!!!! Mä haluan kotiin!!!!!!
Tää on masentavinta, kun tietää, että kotonakin ois enemmän tekemistä..
Noh, ens viikolla pitäisi alkaa urakkalaskentasarjoja monella eri kohteella, ni pitäisi riittää töitä.
 
helmi: Mullakin alkaa olla puutetta tekemisestä. Tosin noiden puikkojen ja lankojen kanssa tää aika menee kaikkein parhaiten, samalla telkkari huutaa vieressä. Meil on tuo tallentava boksi ja mä laitan sinne kaiken mikä vähänkin vaikuttaa siltä et jaksais kattoa. Onkin tullut katottua melkeinpä kaikki ohjelmat mitä telkusta vaan tulee... Kirjoja mulla on iso pino, oon taas alkanut lukea, kun kerran on aikaa (oon aina tykänny lukea ja nyt kirjasto onkin sit tosi ahkerassa käytössä). Enpä mäkään muuta oikeastaan tee päivisin. Tai no, kun kerran tän läppärin kans makaan tässä sohvalla, niin on tullu pelattua netissä jos jonkinlaista peliä...

Luminka: Kyllähän mäkin noita kotihommia tekisin, mut kun ei pysty. Pelkkä vessassa käyminen aiheuttaa supistuksia, joten kotihommat on miehen harteilla... Ja tuohon hengästymiseen, mä oon ihmetelly ihan samaa jo muutaman päivän, kun tuntuu että välillä pelkkä kahvin keittäminen hengästyttää. Mut kaipa se vaan johtuu tuosta pienestä, tosin mulla kyl on tosi huono kunto muutekin ja nyt kun ei voi edes käydä lenkillä.

tiripati: Tervetuloa porukkaan mukaan :flower:

Tässä oon tehny tänään pientä kartoitusta nettikaupoista. Kun mun tarttis löytää isot (siis todellakin isot, myös ympärysmitaltaan enemmän ku 90) olevat imetysliivit. Eipä tunnu löytyvän ja kun ei tässä lähimaillakaan ole sellaista isompaa kaupunkia mistä niitä vois etsiä. En uskalla lähteä shoppailemaan mihinkään 200kilsan päähän, kun nuo supistukset pahenee niin rajusti autossa. ELI: Olisko jollakulla vinkkejä mistä vois löytää sellaisia liivejä, joissa olis ympärystä vaikka se 100?

-JennyA & ieni 30+2-
 
RD; täällä toinen joka tuskailee töiden vähyyttä :wave: .. Nyt kun palkat on taas tältä erää pulkassa, niin hiljaista on kuin huopatossutehtaalla... Tuleekin sitten ihan liikaa notkuttua täällä netissä. Pitää varmaan yrittää keksiä jotain tekemistä, että aika kuluis. Tänään joudun olemaan vielä neljään asti, kun ehdin vasta vähän ennen 8 töihin ja ruokiskin vähän venähti :p

viides
 
viides: Onneksi en siis oo ainoa, joka tuskailee :D

Tää ei oo mun juttu.. Toivottavasti tosiaan valmistun ens syksynä, koska en tässä työpaikassa halua hirveän pitkään enää olla. Asiakkaat on mahtavia.. Mutta mutta.. Ku haluaa tehdäkin jotain :D
 
Hengissä ollaan ja vauvakin vielä masussa :D

Olipa homma lukea viime kuun pino ja tää pino tähän asti, pari kolme päivää olen lukenut teijän juttuja.

Lyhkäsesti infoa mun poissa olosta:
Eli en oo koneella ollut juuri ollenkaan, kun mulla on ollut niin julmetut alapää kivut/vihlasut/jomotukset jne. etten ole pystynyt istumaan kunnolla koneella ja kaikki liikkuminen on ollut tuskaa, no nyt on selvinnyt syy siihen: mulla on häpyliitos revennyt liitoksistaan ja kaikki liikkuminen aukasee/venyttää revynnyttä liitosta lisää, joten kipu on tähtitieteellissä lukemisissa, nyt odotan aikaa fysioterepiaan, jossa mulle tehdään tuohon repeämään tukivyö jota käytän synnytyksenkin jälkeen ainakin kuukauden ja sitten katsotaan, onko häpyliitos palutunut/kiinnittynyt takaisin kiinni ja jos ei niin sitten on jokin operaatio edessä :/

Ja sitten yksi "kiva" uutinen :D meillä oli tänne päksiin tullut ihka uusi ja ensimmäinen 4d-laite ja eräällä rutiini käynnillä kysyivät suostusinko tulemaan "koekaniiniksi" kun opettelevat käyttämään sitä, no tottahan toki mä suostuin ja tänään olin siellä ja sain rakenne ultran ja muut tutkimukset ihan ilmaseksi, yli puoli tuntia makasin siellä ja nyt on vauva tutkittu perusteellisesti ja voin ollal ähes sata varma että meijän vauveli on täysin terve tapaus :heart:

Niin ja painoarvio vauvalla oli rv 30+2 1450g, pieni on mutta näistä kolmesta tolla viikolla tehdystä arviosta tällä hetkellä suurin, 2 viikon päästä katotaan taas kuinka vauva on kasvanut.

Mutta nyt on mentävä taas vaakatasoon et saa tuo alakerta rauhottua ja jos nää tuskat taas hetkeksi helpottas....että jaksaa/pystyy taas iltapäivällä ruokaa väsätä...

Tulentyttö ja kipinä 32+0 :heart:
 
Jokohan nyt onnistuisi kirjoittaa,aamulla yritin jo raapustaa jotain vaan kone taas niin tiltissä etten saanut mitään tekstiä näkyviin |O
Pitäisi varmaan pikku veli houkutella katsomaan tätä konetta kun miehen kanssa ei mitään ymmärretä tästä :/ Tai jos rikastuisi niin ostaisi kannettavan :|

Meillä esikolla alkoi päiväkerho ja vähän erinäisin aattein sinne lähti,eka oli monta päivää sitä mieltä ettei mene ja nyt aamulla kuitenkin ihan innoissaan.Pikkusiskokin olisi kovasti halunnut lähteä kerhoon veti kumppareita jalkaan ja reppua selkään ja sanoi että menee pienten kerhoon :D Nyt sitten kyselee koko ajan että milloin isoveikka tulee kerhosta :/

Mitenkä kulutan aikaa kotona: No hommailen kaikkea pientä,siivoilen,pyykkään,teen ruokaa,luen,leikin lasten kaa tai puuhaan jotain muuta,laittelen kotia,ompelen,askartelen...
Vähä mitä sattuu millonkii B) Siivoamista olisi aina mutta sitä nyt jaksa koko ajan tehdä...
Kyläilen jos vaan joku sattuu kotona olemaan,inhottava kun suurin osa kavereista töissä niin ei paljon seuraa ole päivisin :/ Tai iltaisinkaan..Meillä kun mies tekee töitä yleensä illatkin niin illatkin samanlaista odottelua lähinnä...Hyvin kyllä viihdyn täällä kotona ja jos tylsyys iskee lähden shoppailee :D :ashamed:

äiti88 Luulisi ohjaajan ymmärtävän tuon tilanteesi ja saisit silti vakipaikan.Itsekkin sain vakipaikan nyt keväällä ja sitten vasta paljastin että jään kohta äitiyslomalle ;) Ei ollut ollenkaan pahoillaan,eikä ole nytkään vaikka jäin sairaslomalle aikaisemmin.Mutta mielestäni hoitolastenkin kannalta parempi minun olla saikulla ja heidän varapaikassa koska hoidon taso ainakin itselläni laski oman jaksamisen takia :( Ja työ on mielestäni kuitenkin aika raskasta niin fyysisesti kuin henkisestikkin.
Pidän peukkuja että vakipaikan saat =)

 
moi!

voi ei, kirjoitin pitkät pätkät ja esikko tuli ja painoi paria nappia ja kaikki katos!! no ei se mitään, tässä jotain uusiksi...

Helmi muistaakseni kyseli meidän reisussta, eli kotiutua pitäis sunnuntaina, menee vaan iltaan saakka kun pitkä matka.

sitten oli ollut puhetta noista kotitekemisistä. mulla on vähän eri asia kun pystyn aika hyvin tekemään kaikkea kun ei sinänsä supistele, selkä enemmänkin kipeytyy ja sitten tietysti ne heikotus-kohtaukset vaikeuttaa jonkin verran, mutta yritän miettiä nyt sillä ajatuksella että mitä te "makaavat" voisitte keksiä tekemistä.

listaanpas tähän jotain jos jotain ideaa tulis:

- käsityöt: virkkaus, neulominen...
- askartelu: joulukortit, joulukoristeet, joululahjat, tiedänpäs pari kaveria jotka ovat jo tässä vaiheessa ristiäiskutsutkin tehneet (itse en "taikauskoisena" niitä etukäteen tekis)
- rästiin jääneet paperityöt eli paperien mapitus kansioihin
-valokuvien laitto
- leipomis/ruokaohje kirjan kokoaminen (itse tein esikoista odottaessa kummastakin oman "kirjan" sellaiseen kansioon jossa muovitaskuja valmiiksi niin niihin kokosin ja kyllä on ollut paljon iloa kun kaikki on selkeästi ja helppo lisäillä kiireessäkin muovitaskuihin lisää ohjeita)
- vauvakirjan "esitäyttäminen" (itse en kyllä sitäkään tekis etukäteen, mutta ei kaikkien tarvis olla näin vainoharhaisia kuin minä... :D )
- vanhempien lapsien elämästä kirjoittaminen tarkemmin vauvakirjan lisäksi johonkin muuhun kirjaan
- isänpäivä lahjan/ kortin teko
jospa tässä nyt jotain tuli josta vois jotain ideaa saada. itsellä esikoisen odotusaika tuntui tosi pitkältä kun olin pitkään saikulla ja eka kaveripiiristä joka odotti niin meinasin ihan tuskastua kun ei ollut tekemistä sohvalle ja tosi tylsää kun ei kukaan edes samassa elämän tilanteessa.

täytyy varmaan lähteä pakkaamaan omat kamat, pojan kamat jo pakkasin. esikoinen tuossa on jo levottomana kun ei oo nukkunut päikkäreitä kun ajattelin että nukahtaa sitten aikaisin autoon yöunille, päästään lähtemään vasta joskus viiden jälkeen ja perillä puolilta öin... jos en enää tänne tuu niin mukavaa loppu viikkoa kaikille!:)

ai niin, pääsen maanantaina jalkahoitoon!:) täti opiskelee kosmetologiksi ja soitteli eilen että haluaisinko sen koululle jalkahoitoon maanantaina, sanoin että tottakai! keväällä kävin kaksi kertaa kasvohoidossa hänen luonaan koululla, toinen kerta ei vaan onnistunut suunitelmien mukaan kun sitä ei saanutkaan tehdä raskaanaoleville eikä se tiennyt että oon raskaana enkä mä tiennyt sovitttaessa ettei sitä saa tehdä raskaana oleville.

mutta nyt hommiiin!

korppinen
 
Tulentyttö, jaksamista kivun kanssa! :hug:

Äh, mä luovutan, lähen jo kotiin. Saldot sen kun hupenee hupenemistaan (enää 20 tuntia jää sisään :p ), mutta hyvähän nuo on tuhlata pois ennenkuin jään ä-lomalle... :whistle:

:wave: , huomenna "tavataan"!

viides
 
Heippa kaikille!

Kurjaa kun sataa vettä, mut oon silti päättäny et lähen tohon mammajumppaan sammon koululle (tampereella siis asustellaan), vaikka mikä olis! Nyt ei oo pariin päivään liiemmin supistellukkaan ja aattelin et ois hyvä liikkua kun vielä voi..Ja kohta oon vetäny yksin koko omenapiirakan jonka eilen leivoin ja vielä vanilijavaahdon kera. Oon tässä vielä miettiny tota turvakaukaloa etenkin sitä jos ei hanki sille sellasta jalustaa johon sen saa sit autossa kiinni, niin meneeks se hirveen hankalaksi aina erikseen kiinnittää se sitten turvavöillä joka kerta? Vai kanttaisko sitten kerralla hankkia semmon jalustallinen malli?Niin ja varmaan se ois sitten kaiken järjen mukaan turvallisempikin sellanen jalustallinen..Ja saiskohan emmaljungan turvakaukaloa sellasta mikä kävis sit citycross runkoon..Oisko kellään kokemuksia onko hyvä? Täytyy tässä vaikka viikonloppuna lähtee liikkeisiin katsastaan, jos sais vaikka ton miehen houkuteltua mukaan kun tietää enemmän sit autosta millanen sinne sopis..No nyt täytyy alkaa valmistautua illan koitokseen. Toivottavasti kestän sen jumpan. :wave:

tiripati 30+4
 

Yhteistyössä