Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

JennyA:lle paljon onnea pienestä prinsessasta!!! :flower: :heart:

Täällä onkin monella jo jännät paikat! Vauvoja syntyy lokakuun puolella kuin sieniä sateella :heart: Mulla on jotenkin sellainen tunne, että tää vauveli taitaa odottaa marraskuun puolelle, vaikka ois paikat jo kuin auki...tai no saa nähdä...nyt jomottaa taas selkää menkkamaisesti ja eilen illalla supisteli taas ja lämpimässä suihkussa vaan koveni supparit, mut lopahti sitten( just kun pääsin eilen kirjottamaan, ettei pariin päivään ole ollut suppareita.. :ashamed: )

Munkin mielestä noi Hopeakaislan nimet on kauniita.

Maotao, Me päädyttiin ihan samanlaiseen kompromissiin kuin teilläkin :D Ensimmäinen nimi on kansainvälinen, toinen suomalainen ja kolmas saksalainen. Toinen ja kolmas nimi tulee molempien suvusta, kun se on miehen suvussa traditiona antaa esikoiselle noi kolme nimeä toinen äidin puolelta ja toinen miehen. Mäkin oisin tempperamenttisena suomalaisena noussu barrikadeille ja vaatinut sitä painoarviota :) Sakemanni lääkärit ja niitten loukattu ylpeys :headwall:

Kuunkulta ja poitsu 38 tasan
 
JennyA ja korppinen, tosi isot onnittelut pikkuisten johdosta!!!! :flower:

Yö sujunut hyvin, pikkuiset heräsivät kolmesti ja mies reippaana auttoi joka kerta syötöissä. Edellisten lasten kohdalla ei siis ole moista harrastanut , eli olen vallan ylpeä hänestä! Jotenkin hellyttävä katsella kun iso mies unenpöppörässä syöttelee tytärtään ja suputtaa pikkuisen korvaan. Melkein itku tirahtaa.

No niin, heti kun peffan saa tähän tuoliin niin toinen palleroinen herää. Tulen myöhemmin uudelleen!

HM
 
Korppiselle onnea pikku prinssistä. :flower: :flower:

Tiiä tuleeko täällä lähtö sen aiemmin.. Tänään supistellu silloin tällöin. Yö tosin oli hankala ite olin ihan taju pois mutta tyttö päätti valvoa 3-6.teen... Tuntu että järki pysähtyy. Sitten loppuikin uni ja alko taas supisteleen. Sillon toivoin että tulis se lähtö. Mutta täällä ollaan vielä.

Nyt sitte ajattelin että lähtään tytön kans ulos haravoimaan hieman ja sitte täytyiski hieman siivoilla. Mulla tullu tän raskauden myötä joku ihme siivous vimma. Joka päivä täytyy jotain paikkaa koluta puhtaaksi. Ja sitten olen siirtynyt tähän kierrätys maailman saloihin. Tarkkaan syynään mitä isäntä ja poika roskiin tunkee... :ashamed: Sen jälkeen sitten kulenkin perässä ja selitän mikä roska mihinkin kuuluu...

Mutta nyt ulos. On niin sievä päivä tulossa.
 
Korppiselle onnittelut prinssistä! :flower: :heart:

Kun näin paljon syntyy vauvoja jo nyt, niin tilastollisesti jonkun on pakko olla raskaana siellä marraskuun puolessavälissäkin/loppupuolella. Vaikka mun la 4.11. niin kuulun luultavasti rv 42+ kerhoon. :|

T: Ehkä viisi supistusta tämän raskauden aikana kokenut MaiLou ja JättiMini 38+4
 
Korppiselle paljon onnea pienestä prinssistä! :flower:

Alkaa tulla jo kateelliseksi kun muille, kun ite joutuu vaan odottelee.
MaiLou, ei tarvitse yksin olla, täällä toinen joka varmasti oottelee omaa kääröä vielä pitkään. :D

Yamini ja ipana 38+6
 
Onnea Korppiselle pojasta!

Kuunkulta Se vasta oiskin hienoa jos teidän poika odottelee laskettuun aikaan asti, kun on niin pikkuruinen!

Mai Lou mäkin ajattelin olla täällä aika itkään viellä vaikka LA ens viikolla. Mihin tässä kiire, valmiis maailmas :D
 
Noniin, vauvat syötetty. Mua harmittaa kun en oikein osaa tuota samaan aikaan imettämistä, sitten kun heräävät samaan aikaan eikä ole apukäsiä saatavilla niin joutuu turvautumaan pulloruokintaan tissittelyn sijasta. :kieh: Mä kun niiiiiin toivon että rintaruokinta alkais sujumaan... ois niin paljon helpompaa kun pullojen kanssa vehtaaminen.

Tuntuu kyllä kovasti siltä että vauvoja tuleekin lokakuuun puolella yllättävän monta! Kohta täytynee miettiä uudelleen nimeä tälle meidän pinolle: loka-marraskuun synnyttäjät tms... Mutta ihana lukea uusista vauvoista, onni pulpahtelee pintaan toistenkin puolesta! :heart: Ja nyt lohdutuksen sananen niille masun kanssa vielä kärvisteleville: kyllä se teidän aika tulee myös, nyt vaan tsemppiä ja pitkää pinnaa! (helppo puhua juu...).

Seuraava projekti olisi sitten ristiäiset. Ne tulee olemaan marraskuun puolivälin jälkeen, koska mun isä tulee silloin Brasiliasta käymään suomessa. Pähkäilyn alla on järkätäänkö ne kotona vai seurakunnan tiloissa... Ei osaa päättää. Kotona olis niin helppo pitää, mutta tila saattaapi loppua kesken, seurakuntatalolle on kauhee raijaaminen tavaroissa ym. Apu-va, mitä mä teen? Ja sitten tarvii hankkia toinen kastepukukin. Meillä on tuolla kaapissa puku jossa on kastettu edelliset lapset, se on mun kummitätin tekemä ennenkun hän kuoli. Eli puku on tosi rakas mulle. Mutta metsästyksessä on nyt samantyylinen toinen puku. Ehkä jotain netin kautta saattaisi löytää...

Nyt tarvii mennä ottamaan särkylääke, selkä on taas todella kipeä. Ehkä auttais jos tekis jotain selkälihasliikkeitä, mutta kun jaksoi... :ashamed: Tyhmästä päästä kärsii ... jne. Mutta nyt heilutus kaikille! :wave:

HM- again.
 
Hari Mao: Ihana että miehesi auttaa! Onhan teillä vähän enemmän tekemistä kahden pikkuisen kanssa. Meillä minä itse käyn hakemassa eka maidon valmiiksi ja sitten imettelen. Mies viime yönä haki ekan kerran maidon, en ole vaan viitsinyt aiemmin pyytää. Kyllähän se auttaa jos tarviin, mut vessareissulla samalla lämmittelen mammit=)

Kävin tuossa äsken nukkumassa hetkisen. Nyt taas jaksaa! Eilinen meni kokonaan ilman päikkäreitä ja ihmeen hyviin jaksoi valvoa iltaan asti! Pitää lähteä pikku palleroa herättelemään, ois taas ruoka-aika =) Tuolla niin nätisti nukkuu eteisen puolella vaunuissa. Ei raaski aina toista vielä yksin makkariin, joten täällä saa vaunuissa meidän "kanssa" nukkua :heart:

Luminka
 
Ihanaa tullut lisää vauvoja... Paljon onnea Jenny A ja Korppinen :flower: :flower: :flower:

Mä luulen että minäkin täällä vielä marraskuun lopussa kärvistelen, kun ei suppareista tietoakaan ollut aikohin, mutta sitäkin pahemmat liitoskivut, joten ei mikään asento ole hyvä. Onkohan kellään missään vaiheessa helpottanut jo alkaneet liitoskivut vai paheneeko nää vaan loppua kohden??? Mies sanoi aamulla tosi "fiksusti", että johtuu varmaan siitä että olen 5 vuotta vanhempi kuin edellisellä kerralla ja painan muutaman kilon enemmän kun viimeksi. Vedin herneen nenään kommenteista, kun sanoi siis mun mielestä että olen liian vanha ja lihava... :D

Meillä mies lähti saunailtaan 100 km päähän ja tulee vasta yöllä kotiin, joten nyt ei kyllä tarvii syntyäkään tänään. Pojan kanssa ollaan kahden kotona ja relataan vaan... =)

Kiva kun te kellä nyytit kainalossa jo jaksatte kirjotella kuulumisianne tähän ketjuun, niin ei mene pelkäksi tuskailuksi ja valitteluksi...

Mukavaa la päivää ja iltaa, vaikka tulenkin taas pian tsekkaamaan oisko joku taas päässyt synnärille...

Mammukka75 ja vauveli 37+2
 
Onnea Jenny A pienestä prinsessasta ja Korppinen pikku Prinssistä. :flower: :flower: :hug:

Täällä muutamia kipeempiä supistuksia ollu, mut ei muuta. Minä kanssa mietin et olen siinä rv 42 kerhossa. Jouduin kävelee synnärille et käynnistäävät. On vähän masentava olo,enkä oikein tiedä miksi kun kaikki on hyvin. Turvottaa naama ikävän näköinen. Possuolo... Et valivali... :'(

Estrella rv 38+5
 
Taas uusi vauva putkahtanut; Onnea kovasti korppiselle pojasta!!!

Täälläkin suppareita bongattu, kauppareissun jälkeen on supistellut kipeästi 10 min välein, mutta taitavat alkaa pikkuhiljaa hiipumaan. En millään kyllä uskokkaan että tämä oikeasti voisi itsekseen syntyäkkään vielä. 2 ja ½ viikon päästä odotan tämän syntyvän ;) ... Niinkuin taisin jo aamuisessa viestissä mainittakkin....

viides
 
onnea jennya:lle ja korppiselle!!!
tuntuu että täällä kaikki poksahtaa ennen mua :whistle:
enää puoltoista viikkoa laskettuun aikaan ja olo on tukala,mutta en usko että tää paketti ajoissa syntyy. kauhea metakka on mahassa ollut,tuntuu että päivä päivältä vaan poika liikkuu enemmän...tai sit nää vaan tuntuu paljo pahemmalta kun kasvaa tuolla. ja kaikenmaailman kivut jatkuu ja pahenee eli siihen ei sinällään mitään uutta,paitsi noita vihlaisuja yms. on enemmän.
mullakin on kuulunut jotain ihme kruntsauksia ihan alamahasta mutta ei sit mitään oo tapahtunut,kai.

voi ois se niin kiva kun tää päättäis nyt viikonloppuna tulla maailmaan...mies toivoo että just silleen su/ma-vastaisena yönä vois alkaa tapahtuun niin hän sais sitten alottaa isyysloman heti maanantaina :kieh:
auau kun nuo potkut sattuu jo mahaan...
supistuksia tulee päivittäin ja varsinkin illalla,mutta harvakseltaan eikä mitenkään säännöllisesti, ja eivät oo mitenkään kovin kivuliaita. äh,niin tuskainen ja jännittynyt olo,tapahtuis nyt jo jotain. en jaksa mennä enää neuvolaan tiistaina...

tänään taidan koittaa miekkosen kanssa osataanko leipoa Aachener printeneitä :xmas: ne on niin valtavan hyviä kun silloin tällöin niitä sieltä tutut tuo tuliaisina :p

noonie+pampula 38+3
 
JennyA:lle onnittelut pikkuprinsessasta!!!! :flower: :heart:
Korppiselle onnittelut pikkuprinssistä!!! :flower: :heart:

(menihän oikein...) =)

Tuleepas nyt marrasvauvoja maailmaan ihan urakalla!!

Meillä meni ensimmäinen yö kotona ihan kivasti. Mentiin aapelin kanssa nukkumaan 21 aikaan, herätin sitten kahden aikaan syömään (heräilin yhtenään, mutta sitten vähän nukuin liiankin hyvin, kun venähti syöttöväli niin pitkäksi), ja aapeli oli rinnalla 2tuntia, ja samaan aikaan isoveikka heräsi ja kömpi meidän sänkyyn. :whistle: Ja ohjeita sateli: "miksi se itkee?" "anna nyt maito!" "anna sille tutti!"
hain sitten tutin ja se riitti, jatkoi uniaan. Seitsemän aikaan söi taas ja isoveikka heräsi katsoon pikkukakkosta. Me nukuttiin vielä ysiin.

Aamu tuntui ensin kaoottiselta. Missä järjestyksessä teen asiat? Mutta ihan hyvin sitten sujui...Kokoajan tuntuu kyllä olevan puuhaa yllin kyllin, vaikka aapelikin suurimmaksi osaksi nukkuu, mutta siltikin.

Nyt mies ja isoveikka olivat pari tuntia kyläilemässä, kiva olla hiljaisessa talossa ja kuunnella kun vaan tiskikone hurisee.

ja taaas meni samaksi yksinpuheluksi. Anteeksi. :saint:

Jaksamisia kaikille pitkältä tuntuvassa odotuksessa! :heart:
 
No mutta kiva tietää, että ei tarvitse yksin jäädä tänne pölöttämään. Seuraa tuntuu löytyvän vaikka kuinka paljon rv 42 klubiin. :LOL:

Miten nämä päivät ja viikot voikin mennä näin hitaasti tässä vaiheessa raskautta?!?! :/
 
terppa!!
KORPPISELLE onnittelut pojasta!!

täällä ihan karmee olo..eilen torkahtelin vähän väliä mut aina vaan hetkex..ja yö meni samaa rataa..ja voih että olin kiukkunen ja itkuinen illalla..tänään oltiin kaverin pojan 1v synttäreillä..ja siellä jo viimeset pari tuntia oli mukelo masussa jotenki oudosti..jouduin pyytelee et mies jopa paino mua välillä tosta toisen tissin alapuolelta kylkiluiden kohalta kun se vaan painaa nyt sinne ihan täysillä..tätä jatkunu nyt jo noin 5h...tuntuu etten saa yhtään happea ja mitenkään päin ei voi olla(mix kaikkialla sanotaan et hengittäminen helpottuu ku vauva laskeutuu ja tää oli kyl jo viime lääkäri reissulla laskeutunu)mut nyt sattuu sit koko ajan ja niin sattuu myös samalla selkäää.... :headwall:
ahdistaa niin pirusti!!!!joten supistuksia sais rupee tulee...masukin on ihan sekasin ollu nyt eilisestä,,,mä en jaaaaaaaaaaaaaaaksa...sori et taas valitan mut ahdistaa niin pirusti ja tää hikoilu ei yhtään auta.-... :'(
toivottavasti teillä muilla parempi olo...mua niin ihmetyttää tän hetkinen väsymys...oon ihan pihalla koko ajan..miehenki häädin kavereille etten sille turhaa huuda..
mut mä meen hakkaa päätä seinään..

ja mä varmaan liityn kans tohon 42+ klubiin :saint:
 

Yhteistyössä