Heippa mammat!!
Ja kiitos onnitteluista! =) Oon kahlannut nopeesti sivuja läpi, mutta eihän tässä malta nyt oikeen keskittyä muuhun kuin tuohon tuoreeseen tulokkaaseen. :heart: Ja isoveikkakin vaatii huomionsa tietenkin.
Tänään siis päästiin kotiin. Tultiin tuossa kahden-kolmen aikaan iltapäivällä, ei oikeen ees tarkkaa hajua kellonajasta, niin jännittävää aikaa. Taitaa mennä hieman sumussa ekat päivät.
Synnytys meni siis lyhykäisyydessää todella nopeesti! Illalla klo. 23 kuului jonkinlainen "kräts" masusta ja tuntui vihlaisu, ja säihähdin/aavistin että nyt se on menoa. Meni vessaan ja tuli vaaleanpunaista nestettä lorauksina. Soitin ystävälle, joka tuli mukaan synnytykseen ja soitin synnärille, että "APUA, MITÄ MÄ NYT TEEN"
ei supistellut vielä eikä mitään, mutta ihan paniikissa olin..
Kaveri tuli hakeen 23.30 ja sairaalassa oltiin vähän jälkeen puolenyön. Matkalla supisti vaan pari kertaa, eikä kovin kipeesti.
Kätilö katsoi heti kohdunsuun tilanteen; oli auki 5cm.
Sitten äkkiä tippaan ja käyrälle, oli jo AIKA kiire ja supisteli yhä tiuhemmin.
Ja tunnin päästä syntyi täydellinen pieni poikamme :heart: :heart:
En halunnut mitään kipulääkettä, tai tuskin ois ehditty ees antaa ja sellaisen parisängyn päällä synnytin, kun varsinainen sali oli varattu. Ponnistus kesti 8minuuttia ja olihan se tuskaa, mutta täysin sen arvoista.
Pystyin heti istumaan, ei tikkejä tms. Joten aivan eri tilanne kuin esikoisen kanssa.
Nyt oikein hyvä olo itsellä, synnytyksestä muistuttaa vaan ERITTÄIN kipeet jälkisupistukset. Imetys on lähtenyt ihan hyvin käyntiin, maito on nousemassa rintoihin, aikas pinkee on olo.
Tässäpä tuli ihan vaan omaa napaa, mutta kyllä mä taas jaksan jossainvaiheessa perehtyä muidenkin juttuihin.
Helmi ja aapeli 2päivää "vanha" :heart: