Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

Argh. Pitäis löytää isompi asunto mutta asuntotilanne on mitä on...
Nykyinen kämppä on 2h+kk jossa tilaa 37neliötä joten ahdasta tulee olemaan toisen lapsen syntyessä... :headwall:

Vieläkään ei ole mitään merkkejä että pikkukaveri haluaisi syntyä. Eilen sentään sain siivottua kun saatiin uusi imuri kotiin. Tänään pitäis vielä viikata pyykit ja luututa lattiat niin ehkä tää sitten taas muistuttaa tarpeeksi ihmisasumusta. :p
 
Ihmeen hyvin sai nukuttuu. Menin tosin aika myöhään nukkumaan, koska pelattii ukon kanssa pokeria ja sit katottii kovolta suomen pelkokerroin.. Ja eihän sitä heti unta saanut..

Ja neidit herää tottakai tuntia aikaisemmin, ku niitä kelloja piti siirrellä :whistle: :/ :D

Mutta nyt aamupalalle! :wave:

Red Dragon & Nuppu 39+0 :heart: (en uskonut olevani yhdessä kasassa vielä näillä viikoilla)
 
Helmi Voi kun söpö pikkunen :heart:

Korppinen Onnea pikku prinsistä :flower: (en muista olenko jo onnitellut :whistle: )

Onneksi täällä muitakin jotka vielä kasassa,ei tartte yksin kärvistellä :D Vaikka minulla ei ole ees sellainen olo että syntyisi jo,ihmeellistä,yleensä olen kauhea hätähousu mutta nyt minusta on mukava kun kaveri viihtyy mahassa.Kai se vähän pelottaa tuo arki kolmen kanssa että miten pärjään niin näin on paljon helpompaa :saint:
Pitäisi ruveta siivoamaan jos saisi edes olkkarin,keittiön ja eteisen siivottua,lasten huoneeseen en taida uskaltaa edes mennä on niin kauheassa sotkussa :/
Jotain uutta olisi kyllä kiva saada tänne huusholliin mutta ei taida tuo järjestyksen vaihtokaan onnistua kun mies töissä koko päivän :/
 
kutmula: Sie jaksat vain siivota :D. Mie en ees yritäkään siivota.. Eilen imuroin.. Imuroinnissa on mulle jo ihan tarpeeksi.. Pitäisi kyl jotain leipoa, mutta en vain saa aikaiseksi mitään.. Ku on toisaalta aika tuskaa tehdä yhtään mitään.
 
huomenta!
täällä sataa ja tuulee,ei mun mielestä vielä siltä luvatulta myrskyltä näytä..höh,tykkään jostain syystä aina myrskyistä ja kovista myräköistä (<- hullu...)

pitäis kanssa mennä äänestämään tänään,kauhean vaikeeta ollut valkata että kelle sitä äänensä antais, mulla on kanssa hermot ihan täysin mennyt noihin itsensä mainostajiin ja paperiroskan jakajiin. ei oo hetkeen päässyt rauhassa kauppaan tai torille kun aina on niitä pirun iilimatoja hihassa kiinni tyrkyttämässä ties mitä lappusta ja ilmapalloo... |O

eilen tuli neljä supistusta illalla tunnin sisällä,ja olin jo melkein innoissani että nopeutuisko ja jatkuisko,mutta ei... yöllä on nyt tosin aina joutunut ottaan panadolia että pystyy nukkumaan enemmän kuin tunnin kerrallaan.
en päässytkää leipoon eilen niitä printteneitä kun ohjeen mukaan taikinan pitää tekeytyä 5 päivää jääkaapissa!! :eek:
heh,eilen meinasin kans kysyä että mitä se mykyrokka on kun aivan outo ruokalaji mut siihenki tuli nyt selvitys :)

ihanan söpö poika sulla helmi!!! :heart: joka päivä tällekin puhelen että vois alkaa jo pikkuhiljaa tulemaan pihalle sieltä..nytkin kauhea rumba tuolla päällä

siivoamisesta: se on niin että minähän en oo oikeestaan mitään siivonnut tämän raskauden aikana...lievästi oon kateellinen teille jotka jaksatte pitää huushollin kunnossa. välillä on kauheita puuskia että nyt kyllä alotan hinkkaan jotain kaapinovia tms. mutta aina noi vaivat on sit puskenut päälle niin että siivous on typistynyt astioiden pesuks ja sit on voimat jo loppu. eli vauva saa luvan saapua likaseen kämppään :LOL: no eikös niiltä allergioilta vältytä kun on vähän likaa ympärillä... :whistle:

noonie 38+4
 
ainiin, reddragon: printtenit on semmosia pehmeitä isoja pipareita Aachenista. ihan järkkyhyviä. löydettiin netistä niitten teko-ohje,niin pakkohan niitä on koittaa tehdä =) :xmas: tuolta löytyy ainakin yks ohje: http://www.christmas-cookies.com/recipes/recipe56.aachener-printen.html

 
Korppiselle onnea pojasta! :flower:

Helmi, Voi kun on söötti! :heart:

Sansella hieno massu...Ketkäs muut olikaan masukuvia laittaneet...oon unohtanu kommentoida, mut hienoja kaikki :heart:

(.)Huomattiin aamulla, et masu on taas laskeutunut! nyt ihan selvästi on tässä ylempänä enemmän tilaa. Jotain siis tapahtui, kun koko yön särki kaikki lantion luut...auauau...ihan tuskaa nukkuminen, kun ei löydy hyvää asentoa ja kun kääntyy, niin tuntuu, et kaikki luut irtoaa liitoksistaan...
Innostuttiin eilen miehen kanssa leipomaan keksejä 3 pellillistä tuli...sain äskön koristeltua viimeiset...nam. Muutenkin on kova pesänrakennusvietti...tekee mieli järjestellä kaappeja ja siivota. Oma äiti tulee ens viikonloppuna Suomesta tänne auttelemaan. Hoitelee sitten tätä taloutta, niin saadaan miehen kanssa keskittyä täysin määrin vauvaan ja tutustua uuteen perheenjäseneen rauhassa, ilman et tarttee ottaa stressiä kotitöistä.

Kuunkulta ja poitsu 38+1
 
kuunkulta: toi on aivan ihanaa saada tuolleen apua äidiltä, tai yleensä joltain. Koska siinä alussa on niin paljon kaikkea uutta ja ihmeellistä, että tuntuu ettei ehdi muuta tehdä kuin vauvaa hoitaa ja ihmetellä :heart:

täällä meillä, tampereen kupeessa on ihan hirvee myteri! alkoi sataa ja tuulla ihan mielettömästi jo yöllä, niin että tuntui kuin kattopellit lähtis lentoon..ja sinne äänestään pitäs lähtee. Kokosin esikoiselle äsken teltan keskelle sen huonetta, on nyt ihan innoissaan siellä leikkimässä. Vihdoin löytyi sille jokin missä jaksaa hetken leikkiä, kun on niin tuskastuttavaa kun toinen koko ajan killuu jaloissa, kun "ei oo mitään tekemistä!"
Nyt mieskin vihdoin saapui kotiin, hyvin on nyt nöyrää poikaa ja kiltisti konttasi pojan telttaan leikkiin retkee! :D
 
Onnea kaikille vauvaantuneille! :flower:

42+ klubilaiset; minäkin varmaan täällä vielä pitkään, kun ei mitään kuulu, vaikka LA myös ensi viikolla. Kipeitä supistuksia on tainnut tulla 1, joka koettiin eilen. Ja se kesti kokonaista 30 s ja siinä se... Muuten supistuksia on jonkin verran, mutta niillä ei tätä babyä pihalle pungeta :LOL:

Sarppa 39 + 1 :heart:
 
Hari Mao tuossa tuli mieleen kun siitä kastepuvusta kerroit. Onko sinun tuttava piirissä ketään ompelijaa? Jos niin voisiko hän väsätä samanlaisen puvun kuin aiempikin?

Mä ite silloin kun poikaa odotin niin ompelin sille ihan uuden puvun. Siitä tuli hieno vaikka näin itse sanonkin... Ja tuli edulliseksi kun ostin eurokankaasta kilo laatikosta paksua vuori satiinia. Nauroinki silloin kun sitä tein että miten yhteen kastepukuun saa menemään yli 5m kangasta.. Tosin muuntelin hieman kaavaa ja kangas oli 90cm leveää niin äkkiäkö siihen saa kangasta uppoamaan. Helmassa on sitte yli 4.5m kangasta. Nyt olen suunnitellu että jos vaikka sais kirjailtua puvun helmaan kaikkien sillä kastettujen lasten nimen ja syntymäajan. Siinä puvussa on kastettu mun toisen siskonkin 3 lasta. Nuorimman siskon lapset on kastettu samassa puvussa kuin itse oli vauvana. Kunhan saan otettua kuvaa siitä mekosta ja tästä mun massusta niin koitan laittaa ne tänne koneelle.

Tuossa kun sohvalla istuin ja kudoin tytölle pörrö kaulaliinaa niin tuli mieleen että tuntuu kuin me kaikki olisimme vasta ruvenneet odottamaan näitä uusia tulokkaita ja la tuntui silloin hyvin kaukaiselta. Niin nyt sitten osalla on jo nyytti/nyytit kainalossa tuhisemassa ja kaikilla ihan pian aika käsillä. Itseä ihan alkoi jo hirvittämään kun viikko olisi aikaa kun on la. Mutta jos menisi kaikki samanlain kuin esikolla niin voi olla että oma nyytti on sylissä vko.n loppuun mennessä. Poika kun syntyi 39+6. Tyttöä kun ei oikein voi laskea tähän kun suunnitellulla sectiolla syntyi 39+1.

Mutta toisaalta eilen illalla tuli mahottoman kipeitä supistuksia muutama. Isäntä hätää kärsi vieressä kun puuskutin ja vesi valui silmistä. Tytön aikaan kun ei kerinny noin kivuliaita tulla. Ja ei pojan aikana ollu maisemissa mukana. Tänään kun heräsin 11 aikaan niin siitä asti tullut supistukset 8-12 min välein. Osa kipeitä ja osa ihan normaaleja.

Täällä pojan kans kahdestaan ollaan kotona. Isäntä lähti tytön kans kotonaan käymään. N. 60km.n päässä. Mutta jos kävis niin että lähtö tulee niin aina pääsen taksilla tai ambulanssilla meneen. Ja poika kyllä pärjää yksin sen aikaa kun isäntä kotiin saapuu. Eli siinä ei ole ongelmaa.

En muista onko ollu puhetta joulu lahjoista ja siitä kuka on jo hankkinut vai onko vielä hankkimatta.. Itse olen sen verran ajoissa alkanut niitä hankkimaan että pojan, tytön ja tulokkaankin lahjat on hankittu. Osalle kummilapsista on vielä hankkimatta mutta muuten kaikki alkaisi olemaan jo kutakuinkin ostettuna. Mulla kun noita kummilapsia on 6 niin meinaa tehdä tiukkaa miettiä mitä kukin tarvii ja haluaa. Ikähaarukka kummilapsissa on 3-15v. Vanhimmalle on helpoin ostaa kun haluaa ensi syksynä muuttaa omaan asuntoon kun opiskelemaan on lähdössä, niin kaikkea kivaa sitten sinne saa ostettua. Mutta pari hankalaakin on. Sisarusten kans ollaan sovittu ettei osteta toisillemme mitään ja ainoastaan vain kummilapsille. Kun ei meillä kellään taho niin suunnattomasti tuota ylimääristä rahaa olla.

Mutta nyt koitan lähtee ottamaan kuvia tuosta massusta ja mekosta. Ja jos vaikka kerkiäis niin ottais pienet tirsatkin ennenkuin isäntä ja neiti palaa kotiin.

Löllykkä ja haamu 38+6 ( huomenna viikot paukkuu... )
 
Meillä ei mies ole päässyt varpajaisia viettämään. Enkä taida ihan vielä päästääkään, kerkeehän tuo vielä.
Esikoisesta kävi jo meidän sairaalassaolo-aikana, mut nyt tän toisen kohdalla vähän vaikeempi tuon hoidon kanssa. Tuntuu vähän höpsöltä että toinen lähtis tuosta juhlimaan, vasta me kotiin päästiin enkä minä ison urakan jälkeen tästä mihinkään pääse vähään aikaan :LOL:

Helmi:
Selvisitkö synnytyksestä naarmuitta, en muista ootko kertonut jo aiemmin?
Mulla on alkanut nuo tikit tuntumaan ikäviltä, muutamia tuli molemmille puolille.
Et onkohan se ihan normaalia?

Virtsatietulehduksen sain :headwall: En muista oisko koskaan ennen ollut. Vähän vaikee tässä miettiä mikä on normaalia tuolla alakerrassa synnytyksen jälkeen. Oli hyvä et kävin eilen labraan jättämässä näytteet.

Nukuttiin tuossa koko poppoo. Kyllä ne yöheräilyt alkavat väsyttämään pikkuhiljaa. Varsinkin kun esikoinen vielä kipeä, heräilee yöllä sit herkemmin. Lämpöä nostattaa vieläkin iltaa kohden, muuten räkä valuu. Ei olla katottu tarpeelliseks käyttää vielä lääkärissä. Pitäis vaan alkaa pikkuhiljaa syömään paremmin, viikon tosi huonolla syönnillä ollut.

Jaksuja masukkaille =) :hug:
 
helmi, iiiiihana aapeli :heart:

Mä kyllä oon niin kateudesta vihree teille vauvaantuneille, ettei oo tosikaa :D tahtoo kans omansa jo pois täältä hautomosta.
Naapureil joku sunnuntaipippalointi, musa pauhaa :headwall: mäki haluun muuta elämää kun tää pirun hautomona olo :headwall:
Kaveri kysy tossa eilen, että etkö sä tuu jo hulluks ku siel koton vaa oot... sanoin, että no TUUN, mutku en mä kipuineni mihinkää pääse. :/

Aamulla (klo 13) kun heräsin niin papulla oli 15min. iso hikka :LOL: heiluin koko ihmispolo siinä sängyllä, kun toinen hikotteli niin kovaa :LOL: tuli vähän sekopäinen olo, kun siinä makasin ja nytkyin :D Sitä rupee tosiaan tänne 4seinän sisään sekoomaan :p

Rinzessa ja papuRinssi rv.38+4
 
Ai niin...unohdin Noonielle kommentoida noista pipareista. Piti heti kattoa saksalaisilta sivuilta millasseesta piparista on kyse, kun en ole ikinä kuullut. Täällä on niin miljoonasti noita pipareita ja joka alueella omansa. Saksalaiset tekee tosi hyviä kakkuja ja kaikkee makeeta syövät paljon...niin laiton saksalaisille sivuille haun noista printtereistä, ni sieltähän tuli tekstiä ja reseptiä sivukaupalla..mut varmaan hyviä noi piparit, vois kans kokeilla.
Tämmössii kuvia löysin....
http://www.aachen-online.de/printen/
http://www.brigitte.de/kochen/rezeptsuche/rezept/index.html?id=218
http://www.marions-kochbuch.de/rezept/2369.htm
 
ooo,kiitti kuunkulta noista linkeistä,nyt alko tekeen niiiiin mieli makeeta :p
tosiaan asuu miehen kavereita tuolla Aachenissa ja siellä se itsekin työn puolesta käy niin tulee saatua tuliaisina noita pipareita aina :)
mulla on nyt niin laiska ja saamaton olo taas.ja taas tuntunut niinkuin menkat alkais...
sairaalakassia oon taas yrittänyt pakata,ärsyttää kun ei voi kaikkea pakata valmiiks kun vielä tarvii neuvolakorttia,lompakkoo, rasvoja yms.
sit aloin miettiin semmosta että kun tottakai perhehuoneen haluais, niin eikös sillon miehen tule olla siellä sairaalas koko ajan?eli periaatteessa pitäis ottaa sillekki varuiks mukaan vaihtovaatteet jne? vaikka harvoin kai niitä perhehuoneita saa,mutta pitänee kai varustauta silti. ja voi kun sais sen ammehuoneen tuolta kättäriltä käyttöönsä...
au,nyt taas sattuu ja juilii liikaa tonne alhaalle
 
Nonnii nyt siivottu :D Poika autto kyllä tosi paljon,on se niin ihana touhuaja ja äitin auttaja :heart: Mies kävi välillä kotona syömässä ja lupasi että illalla syödään pitsaa kun äitiä auttaa niin innoissaan =)
Jos vaikka lämmittelisi illalla sitten saunan ja kokeilisi kaikkia kolmea S,tiiä vaikka pääsisi tosi toimiin ;) Ei ole kyllä kenenkään kohdalla toiminut että epäilen suuresti :D
RD Se vaan tuntuu että siivoan usein kun yritän aina ryhtyä hommiin mutta ne jää sitten kesken :LOL:

Kukahan on sitten seuraava lähtijä...Hauska arvuutella ja käydä katsomassa milloin alkaa tapahtua...
Itselläkin noita kipeitä supistuksia taas eilen tuli muutama mutta eipä niistä taida mihinkään olla.Niitten aikaan mulle kyllä iskee aina paniikki että onko pakko synnyttää |O
Muutenkin tuntuu etten ole yhtään valmis vauvan syntymään,en tiiä mistä tämä panikointi nyt on oikein tullut :| Välillä odottaa innoissaan ja välillä taas hirvittää ajatus vauvasta joka tarvitsee paljon huomiota ja aikaa.Ja sitä mietin miten nuo isommat ottaa vauvan vastaan,nyt kyllä kovasti ja innolla odottavat mutta entäs jos vauva vaativa ja minulla ei jää aikaa isommille :/
Onko muilla tämmöisiä paniikki kohtauksia??

Kylläpäs nyt meni oma napaiseksi :ashamed:
 
paniikkikohtauksista/jännityksestä: mulla ainakin nyt muutaman päivän aikana tullut useesti semmosia että ei hemmetti ihanko oikeesti tässä nyt pitäis synnyttää, miten sen muka haltsaan, varsinkin jos joku iskiaskipu ja liitoskivut saa mut jo epätoivon partaalle, niin mites sitten kun ne kunnon supparit alkaa...
ja sen jälkeen panikoin siittä kun pitäis ottaa vastuu uudesta ihmisestä joka on täysin riippuvainen musta. ja miten sit tää "oma elämä" hoituu siinä...
ja aina kun vähänkin supistaa iltaisin niin oon ihan paniikinsekaisessa onnen ja kauhun tilassa...
mä oon täällä näköjään tänään koko ajan...
 
Mulla kun on ihan diagnosoitu tuo paniikkihäiriö nii välil täällä kans aikamoisia oloja :/ mut ei auta, kun vaan ottaa tuleva vastaan ja mennä sen mukaan :hug:

Mä tiedän, et mun maha on maailman paras paikka, mut nyt piruvieköön mä käsken papua tulemaan tänne, pois sieltä mahasta NYT :kieh: :D
Piruvieköön, pojat ne alottaa ton, en tottele linjan jo mahassa :headwall:

Rinzessa ja papuRinssi rv.38+4
 
Luminka: ei tullut nyt yhtään tikkiä, olin ihan ihmeissäni. Esikoisesta tikattiin ainakin tunnin verran, enkä edes uskaltanut kysyä tikkien määrää...2.asteen repeemät tuli ja kipu oli alapäässä ihan hirvee monta viikkoa. :/ Ja kyllä ne tikit tuntui ikäviltä, kun ne alkoi silleen kiristään ja ainakin 2-3viikkoa synnytyksestä vielä suihkuttelin joka vessareissulla, kun muutn kirveli niin paljon.

Niin teillä on niin pieni kanssa tuo esikoinenkin että hommaa varmasti riittää! JAKSAMISTA :hug:

käytiin esikoisen kanssa kävellen tuossa äänestämässä, ja sitten oltiin siinä koulun pihassa n.puolisen tuntia, poika sai kiipeillä telineissä ja saatiimpa happea! Ihanaa oli ulkoilla edes hetki. Täytyy muistaa ottaa päivittäin tavaksi, että ihan hetkeksikin vaan menis tuohon ulos käveleen.

Huomenna mies menee töihin ja vie pojan mennessään tarhaan. On ens viikon nyt joka päivä tarhassa, ja mies vie aamulla ja minä sitten mahdollisuuksien mukaan loppuviikosta haen. Marraskuun alusta varmaan sitten jää 10päivälle..niin saa poikakin kaipaamaansa seuraa ja puuhaa. =)
 
Olipas taas viestejä tullut paljon parissa tunnissa...

helmi; ihana lutunen siellä kaukalossa oli =)
Meidän lapset ovat pojat 11v ja 1v 10kk ja tytöt 9v ja 4v. Kaikki kyllä kovasti odottavat jo vauvaa, varsinkin vanhin poika ja nuorempi tyttö, tuo nuorimmainen ei nyt vielä tietysti niin kovasti asian päälle ymmärrä. Hyvin kaikki ottivat vastaan tuon kuopuksen eikä varmasti nytkään heidän kohdallaan tule sen kummempia mustasukkaisuus kohtauksia, mutta tuo kuopus on vähän luonteeltaan "rajumpi", joten hänen suhtautuminen vauvaan vähän jännittää...

noonie; täällä toinen joka ei oikein tunnu saavan mitään siivotuksi. Joka päivä YRITÄN jotain siivota, mutta aina huomaan, että ilta saapuu ja siivoukset ovat vasta aloituksen tasolla :(. Koko ajan tuntuu tulevan jotain ekstraohjelmaa (pyllynpesua, riitojen selvittelyä, jotain muuta lapsien auttamista yms yms) tai sitten vain yhtä-äkkiä voimat loppuvat ja on pakko vähäksi aikaa istahtaa... Mieli tekisi kyllä kovasti siivoilla, mutta ei vain tunnu saavan mitään aikaiseksi...

Varpajaisia mies ei ole koskaan viettänyt (en ole kieltänyt), mutta nyt kuulemma ajatteli viettää. Saa nähdä ehtiikö, kun kuitenkin tuo sesonki alkaa painaa päälle, niin silloin ei juurikaan vapaa-aikaa jäljelle jää... Mutta menkööt jos haluaa :D

kutmula; Ei noissa ässissä taida hirveesti tehoa olla, mutta seuraavana päivänä kannattaa ottaa ihan rennosti ja vain lepäillä, niin tuo rentoutuminen touhuamisen päälle saattaa antaa sen viimeisen potkun. Siksi ilmeisesti monesti synnytykset alkavatkin yöllä, kun keho rentoutuu. Voisinpa minäkin kokeilla noita ässiä tänään, kun sauna olisi tarkoitus lämmittää. Ja vielä ehtisi vähän siivoilla (pakko kyllä ulkoiluttaa imuria tuolla meidän makkarissakin jo, kun villakoirat alkavat hyppiä silmille) ja saunan jälkeen voisi harrastaa parisuhdejumppaa, jos vain saadaa lapset ajoissa nukkumaan :saint: .

Meiltä hävisi tänään yksi lapsi. Käytiin miehen kanssa äänestämässä ja mummoni tuli tähän meille siksi aikaa lapsia katsomaan. Kuopus oli nukkumassa. Kun tultiin takaisin juotiin rauhassa kahvit. Mummoni alkoi kahvituksen jälkeen tehdä lähtöä ja ihmetteli, että nukkuupas poika kauan ja meni katsomaan. Sitten alkoi kyselemään, että missäs se poika oikein nukkuu. Minä siihen, että kyllä se siellä sängyssään on. Mummo siihen ettei häntä siellä nää. Minäkin menin katsomaan ja myllättiin kaikki peitot läpi ja todellakin, poika ei ollut enää sängyssä!!! Pojan sänky on siis keittiön oven vieressä (lasten huoneeseen on siis käynti suoraan keittiöstä ) eikä missään vaiheessa oltu huomattu, että missä välissä poika olisi sängystä noussut. Huusin sitten jo miehellekkin, että poika on kadonnut. Kaikki alkoivat etsiä ympäri kämppää poikaa. Hetken päästä huomasin, että hän oli ilmeisesti herännyt, muttei ollut viitsinyt tulla keittiöön, kun oli "vieraita" ja oli ollut menossa leikkimään. Mutta uni olikin vielä vienyt voiton. Siinä hän nukkui pylly pystyssä unipupu tyynynään lelulaatikoiden edessä :heart: ...



viides
 
viides:Hyvin näyttää uni pienelle maistuvan :D

löllykkä:Uskomattoman hienon kastepuvun olet osannut tehdä :eek: . En mä vaan kykenis :snotty: . Noh, onneksi meillä on tuo "sukupuku" missä minut ja sisarukseni ja meidän lapset on kastettu... Täytyykin alkaa paikallistamaan, että kenelläähän se puku tällä hetkellä on ja missä kunnossa, ettei tule ristiäisten aikaan mitään yllätyksiä :whistle:
 
Helmi: Ihana vauveli sulla :)

Mulla itselläni on siis 2 lasta ja tämä on kolmas. Miehellä on 1 lapsi joten siksi luen että 4:s lapsi tähän perheeseen :)
Mun tyttö täytti just 5v ja poika täyttää tammikuussa 8v, ja miehen tyttö täyttää maaliskuussa 3v.
 
löllykkä; upea puku!!! :eek:

Täällä siivous tehty, uskomatonta mutta totta!!! Enpä sitä yrittänytkään tehdä kuin koko viikon :ashamed: . Toivottavasti mies laittoi jo saunan lämpenemään, niin päästäisiin (kerrankin) ajoissa saunaan. Mulla kyllä selässä tuntuu, että tavaroita on kyykitty lattialta ylös ja tuo sauna voisi vähän tuota lihaskipua hellittää...

Huomenna on taas paluu arkeen, kun lapsilla jatkuu koulu syysloman jälkeen ja heti aamusta mulla on labrareissu ja siihen perään täytyy poika käyttää diabeteshoitajalla ja -lääkärillä. Aamupäivällä on lisäksi vielä neuvola...

Nyt täytyy mennä vielä siistimään pöytä viimeisten syöjien jäljiltä...

viides
 
LÖllykkä: hieno puku!
meillä on sellanen kastepuku mikä kiertää suvussa, mun mummi on tehnyt sen aikanaan mun äidille ja siinä on sit äidin jälkeen kastettu hänen sisarukset ja kaikki suvun uudet tulokkaat, mummi on sit kirjaillut kaikkien puvulla kastettujen nimet ja syntymäajat siihen helmaan.
 

Yhteistyössä