Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

Huomenia

Nyt on ässät kokeiltu,eikä mitään vaikutusta :LOL:
Jospa viides ois päässyt tositoimiin =)

manna Eikä tosiaan synnytyksen kanssa ole tyhmiä kysymyksiä.Aina on hyvä tarkistaa,sitähän varten kätilöt on :hug:


Tanjuska2 Mulla kans tuntuu että tuota tulppaa vaan tulee ja tulee |O Tai sitten on vaan todella runsasta valkovuotoa,en ota selvää mitä se on :ashamed: mutta olo välillä kun sammakolla :x

Mä oon nyt ruvennut miettimään tuota synnytykseen lähtöä että mihinkäs me nää isommat jos vaikka tulee äkki lähtö.Päivällä on vaikeampi lähteä nopsaan,yöllä onnistuu onneksi suht nopeasti lähtö mutta päivällä kaikki on töissä...Kyllähän se oma äitini vaikka muuttaisi meille jos pyytäisin vaan en halua ;) Saattaisi olla hermot riekaleina parin päivän jälkeen :D
Mutta jospa se siitä sitten menisi omalla painollaan nuo hoitaja jututkin kun joskus sen aika tulee.Välillä tuntuu että voisi lähtö ollakkin edessä ja välillä olen varma että käynnistyksessä olen :whistle:
 
Huomenta!
Täällähän on aamulla jo tapahtumaa ollut....jännään niin kuka poksahtaa seuraavaks.

manna, Ei tartte hävetä.:hug: Parempi vaikka käydä tarkistuttamassa liian usein, kuin liian vähän. Mullakin tuli tässä joku aika sitten hirveesti vetistä valkovuotoa ja kerran tais pisut lorahtaa housuun, kun vauva potkas täysillä rakkoon :LOL: Tietty sitä on heti huolissaan, et oliko tuo nyt lapsivettä vai mitä. Oman mielen rauhoittamiseksi hommasin nettiapteekista sellaisia pH-testitikkuja, ne on käteviä. Jos kyse on lapsivedestä niin silloin paperi värjääntyy.

äiti88, Meillä on ihan sama tilanne tuon yhden ässän suhteen ihan raskauden alusta asti. Ensinnä hävis halut ja mies pelkäs, et vois jotenkin "vahingoittaa" vauvaa. Sitten tulikin ihan lääkärin määräyksestä kielto.

Niin ja toista ässääkään meillä ei ole, eli saunaa...mut jos kuuma suihku ajais saman asian.

(.) Mies kielsi, että vauva ei saa syntyä tällä viikolla. Hän on nyt yksin firmassa, kun työkaveri lähti viikon lomalle Tunisiaan. Sanoin, et takuulla syntyy "kiellettynä" aikana :LOL: Eikös vauvat synny aina mahdollisimman epäsopivaan aikaan.

Kuunkulta ja poitsu 38+2
 
Huomenta,

Onpas täällä ollut vilskettä... Saa nähdä kuka seuraavaksi vuorossa.

äiti88 sama juttu täälläkin tuon yhden S kanssa, ensin meni halut multa, sitten jossain vaiheessa tuli lääkäriltä kielto ja nyt on niin kovat liitoskivut ettei varmaan onnistuiskaan. Mä en myöskään ole nyt edes pusuttelu tuulella. Haleja ja kädestä pitämistä yms. kaipaan enemmänkin, mutta mies ei oikein ole sitä tyyppiä. ;) Viime päivät olen sitä paitsi ollut tosi kireällä tuulella, kun tuntuu että koko ajan kipuilee jossakin päin ja yötkin menee plörinäksi. (Paitsi jos mieheltä kysytään niin olen ollut huonotuulinen jo monta kuukautta... :ashamed: )

Mä innostuin äsken pesemään kaikki keittiön kaapit ja nyt kyllä tuntee taas touhunneensa, joten ei kun pötkölleen... Tulen taas kohta tarkistamaan tilannetta
:)
 
Mulla oli tuo lapsivesi ainakin ihan selkeesti vaaleanpunaista! Mutta en mäkään uskonut että se sitä on ennenkuin soitin synnärille ja siellä sanottiin että juuri sellaista se on...ja kyllä sitä sitten lorahtelin ihan reippaasti. Mutta tosiaan ei ole ollenkaan tyhmää kysyä ja ihmetellä, koska mistäs sitä voi tietää millaista mikäkin on kun ei ole tullut vastaan. Sitten seuraavalla kerralla ollaan jo viisaampia, tai sitten ei. =)

Mulla tissit räjähtää!!! Oon pumpannut jo tänäänkin 150ml ja pakkasessa alkaa oleen sellainen ½litraa maitoa varalle. Koskahan alkaa tasottua tää maidon tulo.. :whistle: Vaikka hyvähän se on kun sitä tulee, mutta niin sattuu, ja sitten kun tuo pikkuihminen joskus jaksaa herätä tissille, niin meinaa tukehtua maitoon kun sitä tulee niin suihkuten. Vaikka pumppais enimmät ensin poiskin.

Sitten tuolla on yön aikana ilmestynyt poskiin ja suun ympärille isoja hormooninäppyjä. Ei esikoiselle vielä näin pienenä tullut mitään, vaan oikeestaan vasta ristiäisiin iho alkoi kukkiin.
Mutta sitten aloin miettiin, että voiko siitä tulla tuolle näppyjä kun eilen söin muutaman rivin suklaata???? osaako kukaan sanoa? että tiedän lopettaa heti paikalla suklaansyönnin. :x

Nyt ois päivän hommat oikeestaan tehty, sain siistittyä vähän paikkoja, ja pyykkiä puhtaaksi. Keitin tutteja ja rintakumeja, kirjoitin miehelle kauppalapun iltaa varten ja laitoin jopa tukkanikin oikeen föönillä. Jos vielä vähän meikkais, niin ois jotenkin pirteempi olo.
Tuo kaveri vaan nukkuu.... :heart: ja mua ei nyt oikeestaan ees väsytä ihan hirveesti.

helmi (taas :) )
 
huomenta
täällä olo on taasen tuskainen,yö meni vessassa pomppiessa ja lonkkia kirotessa.
manna,hyvä kun tarkistutit, kyllä se lähtö vielä meille kaikille tulee ennemmin tai myöhemmin (mulle ilmeisesti myöhemmin...) :hug:
mä en jaksa tehä tänään mitään,ihan mato olo...
eli roikun tyhjää jauhamassa varmaan täällä koko päivän....

noonie 38+5
 
helmi: Mulla tais suht nopeaan tasoittua maidon tulo. Kotiin kun tultiin, (tosin silloin viikko jo synnytyksestä ) ei musta enää kovin hirveetä ollut. Tosin meillähän menee korviketta lisäks, pumppaan välillä ja annan myös omaa maitoa pullosta. Vaikka tyttö ois rinnalla n.20min. silti menee 50-60 ml maitoa pullosta päälle. Eli ei jaksa vielä tarpeeksi kovasti imeä, mutta näkyy yritystä kuitenkin olevan :D
Mulla on jännä juttu kun toinen rinta tuottaa paljon enemmän maitoa kuin toinen! Oikeasta lähtee helposti 50 ml, toisesta hädin tuskin 20 ml.
On kyllä rinnoissa selvä koko erokin :LOL: Toinen on kunnon maidontuottaja :D

Meillä on esikoisella nyt vauvarokko :| Tänään tuli pilkkuja, eli jospa ois pian poistumassa. Viime yö meni totaalisesti pyllylleen, ainut joka nukkui hyvin oli meidän uusin tulokas.

Luminka
 
Luminka!
kylläpä teillä nyt vähän huonoon aikaan esikoinen sairastaa! Muistaakseni meillä vauvarokko oli käytännössä jo voitettu kun pisteet ilmestyi. Toivotaan nyt että paranee pian ja ensi yö menisi jo paremmin. :hug:
 
Mie otin itseäni niskasta kiinni.. Ja rupesin tekee paholaisen kakkua, että voin työpaikalle viedä eräälle asiakkaalle, joka kesällä toi amppelin. Vien amppelin ruukun takaisin, koska toivoi saavansa sen takaisin, joten kiitoksena ajattelin viedä tuon kakun sitten..

Ensimmäisen kakun laitoin uuniin ja ajattelin: Miksei kohoa.. Tottakai tää uuno jätti soodan pois.. Luin ohjeen muka tarkkaan.. Ja ajattelinkin jossain vaiheessa, etteikö muka tuu kohottavaa ainesta.. Kävin tarkastaa.. Ja ei muka ohjeessa lukenut :LOL: ..

Noh, ensimmäinen jäi sitten meille syötäväksi, toisen vien sit työpaikalle, joka näkyy hyvin kohoavan. Oli tarkoitus pomollekin viedä, mutta jääkööt hän tällä kertaa ilman :kieh:

Mutta nyt jatkamaan! :wave:
 
Hei kaikille!

Täällä käyty neuvolassa, ei ole vielä kiinnittynyt ja oli aika ylhäällä. Huomasin kyllä eilen illalla,et ylhäällä ollaan, närästi aivan kauheesti, sattui ihan,ei auttanu närästystabut. Onko muilla närästys vielä ollu seurana?

Mä oon kans sitä mieltä et kannattaa käydä tarkistuttaa, jos ei ole varma asiasta. Hyvä manna.

Onko viides lähtenyt jo synnyttää....

Kiva et saa jännittää muiden lähtöjä, itellä ei hirveesti merkkejä ole. Eilen illalla tuli limaista vuotoo, en tiiä oliko se limatulppaa osittain vai valkkista. Muiden aikaan nimittäin se tuli suurempana klönttinä. yök...

Ässiä.. ollaan täälläkin harrastettu, ei vaikutusta. Lauantaina peräti kahdesti... =)

Estrella rv 39
 
Paholaisen kakku on paras kuivakakku, jonka tiedän :p . Ei tarvitse vatkata, sekoittaa vaan aineet keskenään ja uuniin. Helppo ja nopea tehdä!

Tässä Ohjetta:

Paholaisenkakku

5 dl vehnäjauhoja
4 dl sokeria (itse laitan 2,5 dl, ei tule niin kauhean makea)
1 dl kaakaota
1 tl suolaa
1 tl soodaa
1 tl van. sokeria
2 munaa
1,5 dl voisulaa
2 dl maitoa

1. Sekoita kuivat aineet.
2. Lisää munat, maito ja voisula.
3. Paista 175 asteessa 50-60 min.

Muuta:

Kakkuvuoka pyöreä tms. vastaava. Voit myös laittaa esim. ananasmurskaa, suklaata yms. taikinaan ja puoli desiä mehua. Voi tehdä myös muffinsseja, mutta muista jättää kohoamisvara.
 
Mä olen myös leiponut tänään urakalla. Onneksi edelliset on saatu jo syötyä, kun pakkanenkin tuntui pursuavan mun leipomuksia...

Aika ainakin menee hyvin, kun leipoo ja sitä jaksaa tehdäkin.

Muuten ei täällä etene tuo synnytys ainakaan kovin näkyvästi. Viikonloppuna yritettiin melkein kaikkia ässiä. Seksiä pitää vielä yritellä tällä viikolla. Mulla on vaan paikan niin pirun kipeät, että saa nähdä miten se sujuu :LOL:

Huomenna taas neuvolaan, koskahan ne laittaa äippäpolille tarkistukseen, kun kohta se LAkin lähestyy? Ei oikeasti jaksaisi enää kauaa, vaikka ei juuri ole muuta kuin kankeus ja punkeus seurana.
Yritin eilen tehdä itselleni jalkahoitoa :headwall: Ei oikein taipunut kuten olisi toivonut ja se oli varsinaista ähkimistä. Mieskin tuli katsomaan, että synnytänkö mä saunassa, kun kuului niin kova puhina ja ähinä :LOL:

Sarppa 39 + 2
 
jätän vain merkkiä että täälläkin vielä odotellaan... aika kuluu hitaasti kun koko ajan vaan odottaa että milloin tulis lähtö.

Onnea vauvan saaneille! :heart: :flower:
Mukava lukea teidän kuulumisia ja yrittäkäähän jaksaa odotella meitä muita myöhäsempiä synnyttäjiä...
Eikö perusteta sitten tuonne vauva-puolellekin oma keskustelu? On ollut mukava seurata kaikkien juttuja, vaikka vähän laiskanpuoleisesti on tullut itellä kirjoitettua.

maitooo 38+5
 
Neuvola kuulumisia,siellä se kaveri vaan istuu masussa,odotan soittoa äippäpolilta, että milloin menen kääntöyritykseen ja jos ei käänny niin kai sitä synnytystapaakin pitäis jo miettiä ku alkaa noita viikkoja olemaan...sitkeä vaavi ku ku aina vaan väärässä tarjonnassa :headwall: toisaalta ärsyttää ku ei voi asennoitua alatie synnytykseen tai sectioon vaan asiat voi vielä muuttua matkalla, kai se täytyy vaan ajatella,että tulee se kuitenkin jollain konstilla :)

äityliini ja pötkylä 37+4
 
pahoittelut omanapaisesta viestistä etukäteen :ashamed:

kasassa vielä ollaan, väsyttää vaan nyt ihan mielettömästi tuo viime öinen valvominen ja ilmeisesti flunssakin pukkaa päälle. Niinkuin arvelinkin, supistukset loppuivat pian sen öisen viestin jälkeen. Tosin aamulla labrassa tuli taas pari ja lastenpolilla istuskellessa.

Mulle kyllä tuollainen on ihan uutta, että noinkin pitkään ja useita supistuksia tulee ja sitten loppuvat kokonaan. Missään aikaisemmassa raskaudessa niin ei ole käynyt. Voihan se tietysti vielä olla, että ne kohta alkavat uudestaan tai sitten eivät. Nyt oikeastaan olen ihan tyytyväinen, ettei supistuksia tule, jos saisi vähän levättyä ennen suurta koitosta. Ja olisihan se remonttikin kiva saada valmiiksi ja huonekalut olkkariin paikoilleen ennen vauvan tuloa.

Nuorempi tyttö lähti anoppilaan yökylään, joten huomenna aamupäivällä voisi yrittää ommella niitä verhoja olkkariin, tänään tuskin jaksan.

Neuvolassa kaikki ok, verenpaineet oli vähän koholla (voisi tietysti merkitä, että synnytys on lähellä tai sitten johtui vaan väsymyksestä ), kohdunpohjan kasvukäyrä oli hieman laskusuunnassa eli taitaa olla todellakin vauva laskeutumassa.

Nyt menen hetkeksi vielä pötkölleen ennenkuin laitan makaronilaatikon karjalanpaistin seuraksi uuniin...

viides rv 37+2
 
Heippa!

Mä taidan olla ainut, jolla ei oo mikään kiirus saada vauvaa ulos :LOL: Mullahan on la joko 2.11 (ultran mukaan) tai 6.11 (menkkojen mukaan). Eli täl viikol jo jos eletään ton aikasemman tahtiin. Turvakaukalo on edelleen ostamatta, viikonloppuna aattelin käydä vihdoin hakemassa.. Ekat äippärahat tulee 5.pvä, aattelin torstaina lähtee tytön kans selloon ostoksille, jos ja kun oon viel yhessä kasassa :D vähän joululahjoja.. et ei täs kerkee kyl millään synnyttää :D kun on niin pal kaikkee hommaa..

Eilen sain siivottuu, enää pientä hienosäätöä, muutama tavara ettii viel paikkaansa, ihanaa ku ei oo mitään romuröykkiötä missään :eek:

Nyt on sämpylätaikina kohoomassa, sisko muksuineen tulee niitä syömään neljän jälkeen :)

Tänään ja eilen on ollu tosi hyvä fiilis, oon saanu paljon aikaseks, mikään ei ärsytä ja oma olokin on hyvä ja tänään käytiin ulkoilee (on jääny tosi vähiin täs syksyl..). Ihanaa, ekaa kertaa tällänen olo tän raskauden aikana, täytyy nauttia.

Onnea vauvautuneille! :flower:
 
tietämätön; no voi höh, toivottavasti alkavat pian uudestaan eivätkä pääty ennekuin nyytti on sylissä..

Täällä ei ole enää mitään tuntemuksia synnytyksen suuntaan, mutta eipä tässä vielä hengenhätä olekkaan, nyt kun vauvallakin tuntuu kaikki olevan hyvin. Tulis vaan ne pirun listat niin sais nekin laitettua...
 
viides...mulla oli sama edellisessä, neljännessä raskaudessa. kaikki muut synnytykset käynnistyneet, kun salama kirkkaalta taivaalta. mut neljännessä, mulla oli päiväkausia kestäviä supistuksia, jotka oli ihan yhtä kovia kun varsinaiset synnytyssupparit, samanlai oksensin ja ripuloin kivusta. kävin kerran jo sairaalassa turhaan..sit kun synnytys oli oikeasti käynnissä, erosi ainoastaan se et vauva punki alaspäin tosi voimalla joka supistuksella. se sai mut jälleen lähtemään sairaalaan näytille.
saa nähdä kuinka tän viidennen kanssa käy.. nyt osaan varautua noihin ennakoiviin supistuksiin. mut silti olen varuillani, sillä edellinen synnytys kesti vain kaksi tuntia, kun vihdosta viimein sit käynnistyi...
 
MANHIS-nyt 37+3 oli viikkoja nyt...ja ollaan kyl tosi samoil vaivoilla menty :LOL:
ja ei oo onnex ihan kokonaa loppunu supparit..vähän tuntuu alaselässä koko ajan ja masua vihloo hieman...sais vahvistua kummiski=)

suppareita kaikille niitä haluaville :flower:

mitens RINZESSAA huhuilen..ootkohan viel yhes kasassa??? :attn:
 

Yhteistyössä