Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

iltaa! täytyy pitää pieni tauko tosta sohvalla löhöilystä :LOL: yritän samalla saada väsättyä hahtuvavillasta vaippakuorta,katotaan nyt onnistuuko,silmukoiden lisäykset ei oo oikeen mun juttuni... ;)
joulusta minä oon ihan jouluhullu. vaikka syksy onkin suosikkivuodenaika jota ootan lähes juhannuksesta lähtien, niin joulu on kyllä juhlapyhistä ihan ykkönen. meillä joulua vietetään perinteisesti mun vanhempien luona,eli vauvan eka reissu tulee tehtyä sit kai sillon. jotain jouluista haluan kyllä tehdä nyt täälä uudehkossa omassa kodissakin. aattelin että pienen joulukuusen hankkisin ja vähän koristelisin tuota olohuonetta. lahjoja ei taideta pahemmin nyt hankkia (taitaa usealla meistä olla taloudessa vähän tiukkaa... ) mutta kaikkia ihania jouluruokia ja hirveesti kynttilöitä aion hankkia ja tehdä :xmas:
pitäis munkin varmaan joku päivä ottaa todistusaineistoa tosta mun pallomahasta, tänään on ollu niin hyljeolo kuin suinkin...ja "vauvanhuoneesta" eli huoneennurkasta voisin kanssa sit kun saan valmiiksi ton pinnasängyn petaamisen.
nyt iltapalan tekoon ja takas sohvalle,battlestar galactica kutsuu :D

noonie+pampula 36+4
 
Heipat täältäkin taas.. :wave:

ihan ekana onnea keijulle :heart: :flower: mulla on tässä ollu viime päivät aivan sairaat poltot ja kivutja eilinen päivä meni sit tayssissa taas ja nyt oli jo ne saanut jotain aikaan et kanava lehentyny 3cm ja paikat pehmenny ja sormelle jo auki.. nyt vaan pitää ottaa iisisti.. istuminen tekee tiukkaa et vaaka taso on ainut missä voi olla.. 21 päivä lääkäri ellei sit tuu jo aikasemmin lähettyä käymään tarkistuksessa.. mutta nyt pitää ottaa jo kivut tosissaan kun on paikat pehmeitä ja auki jo vähän.. :whistle: :whistle:

mutta takasin vaaka tasoon vointeja mammat kohta meillä kaikille on kääröt sylissä :heart:

paula+peikko 36+2
 
moi!

pikaisesti tulin vaan lukemaan ennen nukkumaan menoa.

mitä luulette, voiko 3vuotias olla mustasukkainen jo etukäteen tulevasta vauvasta?!?!?! en keksi mitään muuta syytä tuohon esikoisen känkkäränkkään, kun ei oikein ole uhmaakaan. tuntuu vaan että sitä "riivaa" joku jota se ei osaa sanoiksi pukea. mietin että siinähän on just se että ymmärtää jo aika paljon mutta ei läheskään kaikkea niin voihan sille reppanalle tulla ties mitä kuvitelmia tulevasta... tätä on nyt jatkunut pahana viikonlopun, mutta alkoi jo viime viikon alku puolella eli just silloin kun lääkäri käynnin johdosta alettiin asiasta puhumaan paljon miehen, kavereiden, äidin yms. kanssa ja esikon kuullen. lisäksi kävin just silloin ostelemassa kaikkia tarvikkeita, laittelin paikkoja kuntoon yms. onko muilla kokemusta vastaavasta? mietin vain että kuinka mustis kun syntyy kun jo nyt....

nyt nukkumaan , palailen aamusella

korppinen rv 37
 
RINZESSA-noh kato lähetää vetää jotain hirmu lenkkejä pingviini kävelyllä ni saadaan nää meiän pienet ulos kattomaan meitä..=)nii sun papushan oli kans aika pieni arvioiden mukaan ..mun rinsessa kans paino arvio rv 34 oli 2100g
 
tulin viel huomenet toivottaa ennen kun pääsen itse nukkumaan..kiva et mä elän ihan eri rytmis kun kukaan muu..noh eiköhän se tasotu kun vaavi syntyy pitää nyt vaan nauttia tästä omasta ajasta ja musta yöt on ihanii kun on niin rauhallista joka puolella...kai mun pitää nyt painaa pää tyynyyn ku toi mieskin kohta heräilee ja taas rupee valittaa ku mamma valvoo tääl..

palailen sit asiaan kun heräilen..
 
Huomenta!
täällä kukuttu jo tunti... esikoinen heräs jo kuudelta. mutta nyt aamupuuron keittoon. esikoinen menee tänään hoitoon ekan kerran kahteen viikkoon, ihanaa saa olla vain!

ajatelkaa mulle ei oo tullut vieläkää äippäraha päätöstä kelasta! nyt pitäis tulla alkuviikosta.
 
Huomenta!

Kylläpäs oli hauska yö.. Menin nukkumaan tai siis yritin mennä nukkumaan klo 22.30 jälkeen.. Mutta heti, kun meni vaakatasoon.. Alkoi myllertämään mahassa.. Monta kertaa sain vessassa ravata.. Maha oli "ihanan" sekaisin.. Ja joka kerta, kun menin vaakatasoon, ni heti sai nousta takas ylös :kieh: |O . Onneksi se helpotti viidennen kerran jälkeen.. Ei varmaan naapurit ajatelleet, että kylläpäs naapurissa käydään useasti vessassa :LOL:

Nyt olis sitten lähtö ajelee kohti Kuopiota.. Viemään esikoinen.. On jo nyt niin haikea olo..

Mutta nyt kahtoo, että kaikki tavarat on matkassa. :wave:

Mukavaa päivää kaikille! :wave:

Red Dragon & Nuppu 37+1 :heart:
 
Huomenta!
Viikonloppu meni kivuliaista supisteluista kärsiessä,olin jo valmis lähtemään synnyttämään, mut täällä sitä vielä ollaan..vieläkin supistelee mut ei todellakaan säännöllisesti...olo on tosi huono ku ei voi oikeen kävellä tai tehdä muutenkaan mitään isompaa..tylsäävain oleskella..laitoin tytön kouluun ja mietin et laittasko vielä pikku unille... |O
Korppinen:Luultavasti sun 3-vuotias tosiaankin on mustasukkainen tulevasta vauvasta.. silloin ku mulla syntyi kuopus ja esikoinen oli 3 v niin kyllä oli mustis jo ennen syntymää ja sen jälkeen,piti vahtia ettei tehny vauvalle mitään ku käänsi selkänsä..
 
huomenta!!
Tulin nopsaan kurkkaan teijän kuulumiset, ja lähinnä että onko vauvoja putkahtanut maailmaan :D
Leivon juuri muffinsseja, että saa taas pakkaseen ja ystävä tulee vauvansa kanssa ihan pian kylään!

Korppinen: Mä olen alkanut aistimaan meidän pian 4veessä mustasukkaisuuden piirteitä ihan tässä viimeaikoinen. On ollut mun kimpussa koko ajan, ja tuhahtelee vauvapuheille ja sanoo "ei se sieltä synny vielä PITKÄÄN AIKAAN!" =) voi parkaa..välillä käy hirmusen sääliksi, kun tuolle se tulee oleen kovin paikka ja kriisi! Isoin elämänmuutos tähän saakka. Mutta hyväähän se tekee enenpitkää. Oon kanssa miettinyt kuinka saa sitten olla silmät selässäkin pojan kanssa alkuunsa, kun ei yhtään tiedä mitä saa päähänsä. Ja oon jo miettinyt kaikkia lelujakin, että kuinka saa sitten puolen vuoden päästä olla tarkka, ettei mitään pikkutavaroita joudu vääriin käsiin..*huoh* Ihan huolesta jo taas sekaisin!

Mutta nyt mentävä!! Mukavaa viikonalkua!!!!

helmi ja aapeli 37+2 :heart:
 
korppinen: ei ole muuten mullekaan tullut vielä päätöstä, kun palkanlaskijan piti laittaa tän kuun alussa mun tulotiedot kelaan, vaan eipäs ole vieläkään laittanut!! :/ no, onneksi saa vuoden loppuun täyden palkan..mutta oishan se kiva tietää millasta rahaa saa ensin vuoden!!
 
huomenta taas...

vein tuossa pojan hoitoon ja kyllä tuli paha mieli kun jäi sinne huutamaan. ei olis millään halunnut mennä. en oikeen tiedä mitä sen kanssa tekis. kun en mä sitä siellä ala pitämään jos alkaa aina jäämään huudon kanss, mutta saattoihan siinä olla sitäkin että meni 2viikon tauon jälken. ja ei varmaankana paranna sitä sen mustasukkaisuutta sekään jos joutuu väkisin menemään hoitoon kun äippä jää sillä aikaa uuden vauvan kanssa kotiin... no täytyy kahtoa, täytyy viedä se sinne vielä pari kertaa ennen vauvan syntymää niin näkee vähän että muuttuuko tuo homma vai onko samanlaista huutoa. jos on niin sais sitten jäädä kotiin kokonaan, mutta taas kun olis siitä niin suuri apu alkuun että olis aina välillä päiviä pois niin sais itse levähtää...

tein tuossa sämpylätaikinan nousemaan ja sitten ehkä vielä leivon tuulemana tortun uuniin. täti on käymässä kauempaa ja kyseli ostoksille tänää hänen kanssaan, mutta kun tuo raha tilanne on melkoinen matti kukkarossa niin ei oikein huvita lähteä, mutta muuten olis kyllä ihan kiva. tässä jännäilen että maksaako pomo niitä rahoja nyt alkuviikosta kun tilipäivä olis oikeasti vai jättääkö maksamatta. sitten en kyllä enää tiedä miten ne siltä saan ja tarpeeseen tulisivat. täytyy kai sitten mennä lakki kourassa sen luo että koittaa nyt maksaa ne mitä mulle kuuluu oikeasti että TARVIN ne. kyllä tää raha vaikuttaa niin paljon tähän elämää. elo miehenkin kanssa taas kireämpää kun rahat vähissä... meillä se vaikuttaa aika äkkiä ilmapiiriin, varsinkin näin kun on vielä ylimääräisenä menona auton korjausta yms.

mutta nyt katsomaan sitä sämpylätaikinaa... pyörin tässä varmaan koko aamupäivän kurkkimassa että mitä kaikille kuuluu, mutta siltikään en oo vielä ajatuksen kansa saanut luettua teidän eilisiä juttuja, mutta myöhemmin.... moi!
 
Huomenta! Hirveästi tullut juttua viikonlopun aikana, oon kyllä aina välillä käynyt lukemassa mutten jaksanut itse mitään kirjoittaa kun ei oo mitään pahemmin tapahtunut :) Vime yö meni tosi hankalasti taas, maha tuntu niin kireältä eikä kummallakaan kyljellä ollu hyvä nukkua |O Pitää nukkua pikku päikkärit myöhemmin että jaksaa.. Huomennaillalla olis tutustumiskäynti synnäriosastolle ja samalla jonkunlaista synnytysvalmennusta..

Täälläkin odotellaan joulua ihan malttamattomana.. Varmaan ihan kotosalla ollaan kolmistaan, on nimittäin eka joulu tässä omassa kodissa (muutettiin tähän maaliskuussa). Äkkiä menee aika! Aatelkaa 2 kkn päästä sitä hössötetään joulua ihan täysillä :LOL: Varmaan pidetään ristiäisetkin ennen joulua että saa sitten keskittyä jouluun ihan täysin ;)

Aamukahville nyt! Heissan! :wave:

rv 36+1
 
joulusta vielä... mä olen ihan armoton jouluhullu! ihana leipoa ja laittaa joulua!:)

lahjoja olen jo jonkin verran ostellut / tehnyt. tarkotus oli että kaikki olis jo valmista lahjojen osalta ennen synnytystä, mutta tuon rahan takia täytyy jättää myöhemmäksi loput. miehen siskothan tuolta soittelikin viikonloppuna heidän vanhempiensa joululahjoista ja sanoinkin miehelle että olin ihan suunnitellut niin että aikuisille itse tehtyjä pieniä lahjoja ja lapsille sitten "oikeat" lahjat. heidän suvussaan näitä itse tehtyjä ei vaan arvosteta, tai ainakaan just hänen porukansa. seurustelun alkuaikoina väänsin heillekin huovutettuja tonttuja yms, mutta niiden teon heille lopetin kyllä jo aikoja sitten kun tuntui että niille lähinnä naurettiin. miehen mummi kyllä arvostaa kaikkia itse tehtyä. miehelle tuo että laitetaan vaan jotain hyvin pientä aikuisille sopi oikein hyvin (varsinkin kun hänen vanhempiensakin kanssa ollaan tosi vähän tekemisissä). lapsille ostetaan sitten lahjat, tai no pikkutytöille oon kyllä ommellut niitä nuken peittoja yms. meillä kun kummilapsia on jo yhteensä 7 + 4 sisarusten lasta jotka ei oo kummilapsia + omat. ja aina on ostettu myös sisarusten lapsille jotka ei kummilapsia. toisillemme ostetaan yleensä yksi hyödyllinen lahja joka on yleensä ihan vaan vaatetta.

mutta se lahjoista... muuten ollaan kotosalla ja varmaan tehdään ruokakin aattona eka kerran ihan ite ja syödään vaan oman perheen kesken. on meillä joka vuosi ollut oma kinkku ja oon keittänyt riisipuuron aattoaamuna yms, mutta aaton varsinainen jouluruoka on syöty mun vanhemmilla. nyt on jotenkin vielä joulu fiilis enempi jo valmiiksi kun asutaan vanhassa talossa jossa leivinuuni, puuhella yms... :) että joulua odotellessa jo nyt kynttilöiden kera :)

nyt leipomaan...
 
huhuu..?!?!?!

missä kaikki muut on? minä täällä vaan yksinpuhelua harrastan... nyt on leipomukset leivottu ja kohta tulee yks kaveri käymään. tuntuupas hullulta olla "pitkästä aikaa" yksin kotona arkipäivänä (siis se kun esikoinen on hoidossa). sitä ikuista siivoustahan riittäisi mutta kun sitäkään ei aina vihti tehdä. mutta nyt vielä viemään roskat ja lisäämään puita pesään. moro!

Onko muuten Luminka lähtenyt yöllä synnyttämään? ja kuinkahan HM voi siellä osastolla?!?
 
Hiljaista tuntuu tosiaan olevan...

Joulusta oli puhetta ollut... mä oon kanssa ihan jouluihminen, mutta siltikin kaikki järjestelyt jää aina viimetippaan :) . Ihanaa olla äippälomalla jouluna, on varmasti ihan erilainen joulufiilis taas tiedossa, kun saa rauhassa laitella eikä tarvii enää työpäivän jälkeen jonottaa kilometrin pituisissa kauppajonoissa. Täytyy vaan toivoa, että vauva olis sen verran helppo, että jaksais joulustakin nauttia :whistle:

Sain vihdoinkin vauvan sängyn pedattua, jee hyvä minä :D . Jännä kun esikoisen aikaan kaikki oli tässä vaiheessa ollut jo viikkotolkulla valmiina... sen takia se tietysti menikin niin paljon yliaikaiseksi :p

13.40 olis neuvolalääkäri, saa kuulla onko tuolla alakerrassa mitään muutoksia tapahtunut... tuskinpa, kun ei tässä mitään supistuksiakaan ole juuri ollut. Mutta oishan se kiva, jos lääkäri sanoisi: "Rouva, olette 10cm auki, voitte alkaa ponnistamaan." :D

Mutta nyt täytyy alkaa syömään ja sitten valmistautumaan lähtöön :wave:

HC 36+4
 
KORPPINEN-mäki hillun tääl...mä en näköjään nuku ikinä....ihme touhuu...mut ei vaan oikeen jaksa kirjotella..

HM-on mun unen mukaan ainakin saanu vaavit syliin=)odottelen innoissaan et hän pääsis koneelle :flower:

just tulin taas niist sappihappo kokeista mitä mul siis nyt seurataan ni se verikokeen ottaja sai mut nyt kauhun valtaan!!!!!!!! |O :attn: otto verikoetta ja sanoi että jaahas sappihappojako testataan et sullahan on kädet ihan kirjavat/läikikkäät (jalat on siis kans ja ollu nyt n3vkon ajan ainakin,mut ei tietty ikinä ku oon neuvolas käyny)että hänellä meni samanlailla kun hänellä oli hepatoosi(vai mikä se olikaan)ja että hän joutu ihan osastolle sit lepään!!!!!!!!!!
ja sano siitä et ne käynnistetään ajoissa ,vaikka yleensä tajuavat itsekin aikasemmin tulla ja hän kertoi myös että vaavi oli suht siro ja kun tauti iski päälle niin ainut muu ns oire kutinan lisäx oli et vaavin sydän äänet hieman laski ja mulla aina ennen ne ollu 155-160+
ja viimex oli 145+
nyt pelottaa kyl venata tulosia pari pvää...mä en halua et mun rinsessalle käy mitään..onx kellään mitään kokemuksii tosta hepatoosista??
 
Morjesta!

Menin illalla jo ysin jälkeen nukkumaan, vei se edellinen yö voimia... Aamulla heräsin puoli kahdeksalta että ihan pitkät unet sain nukuttua jollei lasketa mukaan miljoonaa heräämistä :LOL:
Vois kohta päikyt itekin ottaa kunhan tuo likka tuonne sänkyynsä simahtaa =)

Aamulla oli tosi huono olo, mahaan koski jokin ja vauva piti hirmu metakkaa. Mietin jo kaks kertaa jaksaako kauppaan lähteä mut menin kuitenkin. Miehellä tosin kannatin ihan kaikki, tyttöä myöten.
Mies lähti jo kymmeneksi töihin ja on ilta kymppiin, ylitöihin joutui siis.
Onneks mun äiti ja sisko tulevat käymään tuossa iltapäivällä, jospa se systeri käyttäis tyttöä ulkona kun itse en tasan millään jaksa |O

Eli väsy päivä todennäköisesti tulossa, pakko kai se lähtee nukkumaan et jaksaa joten kuten!

Tuun vasta illalla takas koneelle, ei meidän epeli yleensä antaisi mamman koneella olla rauhassa. No, on ainakin jokin rajoitin että en koko päivää tässä istuisi :whistle:

Luminka ja neitonen 37+2
 
Huomenta päivää mammat,

Vein just pojan uimakouluun tarhan kanssa ja jäin sitten hetkeksi katsomaan uimareita. Hienosti meni, mutta jossain vaiheessa yksi toinen poika hyppäsi meidän pojan päälle ja alkoi retuuttamaan uimapötkylästä niin että meidän pojalla jäi jalat kiinni uimapötkylään ja pää pinnan alle :eek: Näytti tosi hurjalta ja pelästyin hirveesti, kun kukaan aikuisista ei heti huomannut tapahtunutta. Näin että mun rakas poika oli ihan paniikissa, ja alotin just hakkaamaan lasia yläkerrassa, kun joku aikuisista onneksi huomasi tilanteen. :'(
En tiedä johtuuko hormooneista vai mistä mutta pelästyin ihan sikana ja olisin voinut suoraan hyökätä sen toisen pojan kimppuun... :eek: Vieläkin raivostuttaa! Sori pakko purkaa, kun miehelle soitin, niin sanoi vaan että sattuuhan noita...

Joulusta Mä en edes uskalla ottaa puheeksi joulua, kun tiedän että tulee taas armotonta kädenvääntöä, kun mä haluisin että vietetään mun suvun kanssa ja mies haluis että sen perheen kanssa. Mä olen myös ihan jouluihminen, rakastan jouluruokaa ja tunnelmaa. Mä olen jo valmiiksi suunnitellut erilaisia "syitä" miksi oltais tänäkin vuonna mun perheen kanssa. Viime jouluun saakka ollaan oltu aina suvut yhdessä, mutta viime vuonna ei onnistunut kun mun sisko järjesti joulun, eikä kutsunut kun miehen veljen. Mutta mä oon jo niin tottunut tohon kädenvääntöön joten eiköhän tääkin joulu jotenkin suju... Lahjoja en ole vielä ostanut yhtään vaikka tarkotus on ollutkin, mutta kun ei pääse oikeen liikkeelle niin ei siinä hirveästi voi ostella. Ja mitään en osaa itse tehdä. Lahjalistaa voisin tietty miettiä täällä sohvalla pötkötellessä.

Mustasukkaisuudesta varmaan voi 3-vuotias olla mustasukkainen jo etukäteen. Meillä poika 5v odottaa jo innolla vauvaa, mutta samalla huomaan etä miettii miten kaikki muuttuu. Ei oo nukkunut meidän välissä vuosiin, mutta nyt joskus iltaisin kysyy saako tulla meidän väliin nukkumaan. Olenkin yrittänyt aina sanoa, että omaan sänkyyn mennään nukkumaan, mutta jos yöllä näkee pahaa unta tms. niin aina saa tulla meidän väliin silloin. Itseä hirvittää just toi että vauvan synnyttyäkin muistaa antaa tarpeeksi huomiota esikoiselle... :heart:

Oho, tulipa tekstiä, mutta nyt kotia kuntoon laittamaan ja mukavaa uutta viikkoa kaikille! Ja lisää niitä pienokaisia :heart:

Mammukka75 ja vauveli 35+4
 
HUOMENTA PÄIVÄÄ !!!

Kävin tänään neuvolassa kaikki on ok. Paino noussut jo 21kg vähän kauhistuttaa. Nooh minulla aina nousee. Ekasta 21kg ja tokasta 25kg. Väsyttää kovasti nukuin tosi huonosti yön valvoin n. klo 4-6.30.

Nyt tulee intiimi kymysys????
Onko kukaan öljynny paikkojaan,ettei tulisi repeämiä tai tartteis tehdä välilihan leikkausta. Onko siitä apua ja vieläköhän se auttaisi, jos kokeilisi?

Ja millä vkolla teillä on synnytykset alkanu ja miten pitkään synnytykset kesti? Mulla eka 40+4 synnytyksen kesto 4,50h ja toka 39+4 synnytyksen kesto 2,30h. Alkaa jonkin verran jänskättää, miten taas sen kivun kestää. Vaikka kyllähän se yleensä hyvin menee.

Näin unta viime yönä että Luminka synnytti ja hyvin meni. Uniin tosiaan tulee tää palstailu, vaikken kovin aktiivinen ole kirjoittelussa ollut.

Estrella vko 37


:snotty:
 
Täällä ollaan taas koneella, tai on tää kone ollut koko päivän päällä taustalla, ja bb:n 24seiska kuuluu taustalla :D

Ystävä lähti juuri, oli mukava rupatella! Muffinssit tein siis aamulla, mutta toinen pellillinen hieman kärähti :ashamed: Mutta ne kelvannee meille herkuiksi, laitoin tuon toisen pellillisen sitten pakkaseen.
Nyt syön ja sittten lähden ruokakauppaan tekeen taas viikon ostokset..ja sitä matkaa saakin hakee pojan hoidosta!

estrella:en ole öljynnyt, tai ikinä ees aatellut. Esikoisesta tuli pahat repeemät..Tuntuu että nyt ihan sama...Tuolla synnärillä ei edes suoriteta välilihanleikkausta. :/

 
heihei
huomenna pitäis saada tietää päästäänkö muuttamaan isompaan kämppään, jota niin kovasti toivon kun tää meidän nykyinen on 3kerroksessa, ei hissiä, ja huoneet muutenkin varsinkin makkarit todella ahtaita. toivottavasti nyt päästään, näin jo painajasiuntakin siitä ettei päästä.. on se kumma kun kaikki asiat pukkaa tulemaan nyt uniin.
onko teillä vauvan liikkeet vähentynyt? ja kuuluuko niiden vähentyä. kun tää mun vauvani ei liiku enää niin mahdottomasti mitä ennemin, mutta kyllä silti joka päivä liikkeet tuntuu ja näkyy. hikkakin sillä tuntuu olevan joka päivä.
mitenkä muuten synnytyksestä voiko siinä oikein kunnollakin revetä? ja voiko se revetä niin pahaasti ettei se enää kuntoon tuu?? rupee pelottamaan tuo synnytys mitä enemmän se tulee lähemmäksi. enää vajaa 4 viikkoa la:han ja kohta 2päivän päästä enää 3 viikkoa.. kyllä se aika vain menee pelottavastikin eteenpäin, mutta kyllä tuntuu että se menee välillä liian hitaasti että nopeempaakin sais mennä.
mulla on ihan älytöntä puutumista käsissä varsinkin öisin. ja nyt yöllä jotenkin niin lujaa oikea käsi puutu ja pisteli sitä että kun aamulla heräsin niin se oli tosi kipee, ja sitä pisteli eikä kunnolla pystynyt sitä kättä käyttämään.
turvotukset on kans ihan älytöntä täällä.. varsinkin jaloissa, ne on aamustakin ihan jättipaksut..
mutta mutta koittakaas nyt tekin siellä tsempata että me päästäisiin muuttamaan vielä kun olis hyvää aikaa ennenkuin pienokainenkaan ehtii syntyä.. ehkä :)
 
moi!

täällä sairastetaan. pojan hoitaja soitti, että poika oli herännyt kesken päikkäreiden ja oksentanut ja on ihan kuumeinen.... kävin hakemassa kotiin ja koko menomatkan yritin ajatella, että jos se olis vaan joku flunssa-kuumejuttu, kun meillä poika oksentaa aina kun kuume nousee, mutta yleensä vaan kerran. päästiin kotiin niin oksensi meidän makkarin lattialle eli taitaapi olla ihan oksutautia... voi helevetti! ei muuten, mutta jos se mulle tulee niin taitaapi synnytys käynnistyä sillä jamitä siitä taas tulee oksentaessa.... no ei auta ajatella, toivoa vaan ettei tulis mulle ja että poika paranis pian. kuumetta hänellä 38,5. hain läppärin tänne meidän makkariin että voin köllötellä pojan vieressä hänen nukkuessa kun laitoin oksennusvaatteet koneeseen niin tuo vanha kone ryskää niin etten pian olohuoneeseen kuule jos oksentaa. mietin tässä myös jo sellaista, että kuinka kaikki vauvan tamineet jotka oon laittanut valmiksi niin kauanko "oksennus-pöpö" elää niissä? eli jos vauva syntyiskin vaikka ihan pian ja tullaan kotiin niin voiko saada pöpön noista omista kamoistaan jotka oon laittanut nyt esim. viikonlopun aikana valmiiksi samalla kun olen jo kenties "kantanut" oksennustautia? tais olla vähän tyhmä ja pitkä kysymys... :ashamed:

estrella: en oo ikinä öljyillyt, eikös siinä ole tietyt viikot milloin pitäis aloittaa, mutta luulisin että aina olisi hyödyksi. ekasta tuli toisen asteen repeämät epparista huolimatta.

"poppaskonsteista" oletteko kuulleet sitä, että äidin kannattais syödä viimeiset 2kk maitohappobakteereja, auttaisi siihen ettei vauvalla ole mahavaivoja syntyessä? mä niitä kävin silloin ostamasa mutta enhän mä niitä kovin tiheään ole muistanut syödä... nyt vaan mietin, että jospa niistäkin olis jotain apua ettei tuo oksutauti muhun iskis... mutta nyt lepäilemään pojan viereen. en kyllä nukahtaa vihti, sillä silloin en kyllä ymmärrä mitään tämän maailma päälle jos herään siihen että oksentaa.

korppinen
 

Yhteistyössä