Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

tuun mäkin nopee moikkailee...

KEIJU-mä oon jo ihan kade haluun jo nähä pikku rinsessani..
LUMINKA-ihana massu sulla..niin iso jo=)
RUOKA/HAJU-mä en ole ikinä voinut sietää pekonia ja alku raskaudessa se oli tosi herrkua samoin valkosipuli majoneesi on ollu aika kova sana ja makkara siis ihan hk sininen..mies on naureskellu mun herkuille tääl=)..hajuista taas muo on ruvennu yököttää aika monikin haju..mut kaikki pesuaineet ja shamppoot ym taas tuoksuu niin ihanalle siis paremmalle kun normisti..voisin vaan lillua kaikis hyvän hajusissa rasvoissa ym=)ja mies on taas herkkä tollasille et ahistaa kuulema mun vieres nukkuakin=)

voih rupespa tekee mieli pekonia=)ja raejuustoa oon vetäny ihan hulluna ja tonnikalaa=)

täällä väsy painaa ja nukuin viime yönä 11h!!!!mut tosin olipa hammas särkyjen ja ton kutinan takii uni velkaakin kertyny...ja kun kukun kaikki yöt...heräain tänään 15.45 vähän ihmeissäni et mitä tapahtu=)mut ihanaa oli nukkua kunnolla ku usein meen nukkuu vasta ku mies lähtee töihin 6 aikaa aamulla ja sit kummiski heräilee 10 aikaa...

mut nyt halimaan tota mun miestä joka oli kiltti ja siivos tänään ihan oma alotteisesti=)
jaksuja
 
Helmi: meillä mies toi mulle jo äitienpäivänä ruusuja ja meillä on eka lapsi tuloillaan tässä. Mä en edes osannut odottaa mitään huomioimista, mutta osaavat ne miehet yllättääkin.

Tosin hääpäivä meni (meiltä molemmilta) ohi varsin onnellisesti :)

Synnytysvalmennuksessa meillä ei ollut mitään "harjoituksia", juteltiin vaan yleisesti mm. synnytyksesta. Ja tosiaan myös sitä rentoutusta korostettiin varsin usein.

Mulla on muuten verenpaine noussut viime viikolla korkeisiin lukemiin (140 / 93) ja olen sen tarkia tarkassa seurannassa neuvolassa. Mitään muuta erikoista ei olekaan esiintynyt. Nyt olen yrittänyt omalla mittarilla seurata tuota painetta. Aamuisin se on ihan kohtuullinen (130 / 83), mutta iltapäiväksi ja illaksi nousee, vaikka en tekisi juurikaan mitään... No toivottavasti se ei ole mitään "vakavampaa". Tekisi mieli pyytää lähete silti äippäpolille, kun itseäni vähän huolettaa. Saisikohan sen vain oman huolestuneisuuden takia...?

Sarppa, viikot paukkuu taas, tasan 37 nyt.

 
Minun ukkoni oli ihan onnesta soikeena, kun tajusi, että kenties pääsee viettämään isäinpäivää jo tänä vuonna. Yritin ehdottaa josko vietettäisiin isän ja äitinpäivää sitten, kun lapsi on sen verran iso, että askartelee vaikka itse lahjaksi jotain. Ei kuulemma käy! Ei ollenkaan. On äidin asia hoitaa lahjata ja kaakut niin kauan aikaa, kun tämä maha-asukki ei pysty...on se vaan niin hassu tuo kultani :LOL:
 
Sanse: Vau mikä maha! Sulla erottuu paljon paremmin kuin ittellä, oot sen verta hoikempi!

keiju: Oot kyllä helpolla selvinnyt synnytyksestä! Mua pelottaa just kaiken maailman repeämät ym... Kuitenkin oon niin kipee etten voi istua. Mut sen näkee sitten!

Sarppa: Kannattaa ainakin kysyä polilta, pääset varmaan jos näkevät tarpeelliseksi =)

Neiti haettu mummolasta, käyty saunassa ja nyt miehen kans taas kaksin kun tyttö nukkuu =) Hyvin siellä oli päivä mennyt, oli ekasta kerrasta jäänyt nukkumaankin päiväunet (ja minä siis viimeksi siellä käydessä tunnin taistelin :kieh: )... Tuli kyllä molempien syliin heti kun tuli ulkoa mummin kanssa. Eikä tiennyt kumman sylkyssä parempi, vaihteli koko ajan =)
 
Tuli täs mieleen et missä on Jamias? En ainakaan muista lukeneeni pitkään aikaan kuulumisia...

Ja ottaisin Hari Maoltakin kuulumisia vastaan, jos satut koneella käväisemään :heart: Ei siis pakko tietenkään ole :D
 
Kiitos Luminka :)
Olo ei kyllä tunnu ees nii pulskalta ku esikoista oottaes olin, vaikka saman verran painoin sillo viimisilläni.. oli kaamee kaksariki ja vaatekoko L-XL ku nyt menee viel M hyvi.

Tässä viel mein Onskin punkasta kuvaa kun on nyt vihdoin täysin valmis =)
 
Nyt on papun lipasto tai laatikosto koottu ja vaatteet siellä :heart: laitoin sinne nyt ens alkuun koot 50-60 ja sit sitä mukaa lisäilen, ku pieni kasvaa. Mulla on vaatteita tosi paljon, että noilla luulis hyvin pärjäävän, joskin lämmintä vaatetta vois olla enemmän.

Mulla pituus ja paino ja mahan ympärys samat ku sansella :wave: eli mulle on tullu nyt 20kg :whistle:

Pinnikseen porattii tänään keinutassut (vaaleenpunaset :D ) nii nyt se on iiiiihana :heart:

Jokapaikkaan sattuu ja oon joutunu turvautuu muutaman kerran panacodiin :| Lääkäri kättäriltä oikeen suorastaan sitä käski syömään... ettei mee kroppa liian lukkoon ja sit ei tuu synnytyksestä mitää :eek:

Tänää taas tehny kaikki niin kipeetä, et pakko mennä makaamaan, ku koheltanu koko päivän tippa linssissä, ku en haluu luovuttaa ja mennä makaa :ashamed: Huomen otan sit valokuvia.

KEIJU, iiiiihana wiljo :heart: siis niin suloinen, että kateeksi käy!!!! täällä kun vaan itte paisuu...

Rinzessa ja papuRinssi rv.36+3
 
Sanse: Suloinen sänky Onskille odottelemassa =)

Mä en edes tunne kunnolla 12 lisäkiloa. Kun esikoista odottaessa taisin painaa tän verran jo viikolla 30. Nyt käytössä housut jotka vieläkin lököttävät bebasta ja jaloista, mahtuivat viimeksi hädin tuskin johonkin 32 viikkoon! Ja ne housut mitä pidin viimeks loppuajasta (pari vikaa kuukautta) on aivan liian isot! Haluan kyllä ehdottomasti päästä takas lähtöpainoon, jopa alemmas, jos kerrankin ois normaalipainoinen =) Ennen tätä raskautta jäin 2 kiloa vaille =) Joten luulis pääsevän joskus edes sinne asti...
 
saan kohta sellasen itku potku heittäytymis raivariiiiiiiiiiiiiiiiiiin mä en jaksa tätä epämukavaa oloa enääääääääään.....ja silti pitää vaan olla onnellinen kun miettii niitä monia ketkä ei voi ikinä olla raskaana mut silti.............mun kiintiö on nyt täynnä...................................!!!!!1 |O |O |O |O |O :ashamed: :$ :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
RINZESSA-just huusin miehellekin et tuu nyt hemmetti ottaa tää tyttäres ees hetkex tai mielellään kokonaan ja tänne ulkomaailmaan..onnex jollain muullakin sama olo..sitä on vissiin tääl helsingin seudulla liikkeellä :'( :snotty:
 
merkkailen ketjua...
meillä noi vieraat nyt vasta saunoo, ja mieskin menee vielä, mä en jaksa enää valvoo enkä seurustella!! |O |O Meen nyt maate....kauniita unia!

sanse: voi miten kaunis masu ja peti vauvalle!! :heart:

tietämätön ja rinzessa: jaksuja teille, eipä tää olo todellakaan enää hääppönen ole.. :/ SAIS JO SYNTYÄ!!!
 
Vieläks joku on täällä hereillä?
Mä oon täällä ihan jännityksissä :eek: On tunnin verran supistellut, aika epäsäännöllisesti tosin mutta... APUA!!!! Ei tunnu nimittäin miltään harjoitussuppareilta, oikeestaan ei mahaa koveta kuin vähän, mut siitäkin edestä tuntuu jalkovälissä poltteluna ym... Jokohan tulee tänään lähtö :D
 
Et tässä ei kyllä uni tuu ennen kuin loppuvat kokonaan jos ovat loppuakseen... Viimeisin väli oli 14 min, katotaan miten seuraava. Tulee kyllä ihan esikoisen syntymän alkutaival mieleen, tosin silloin se alkoi vesien menolla. Sitä toivon nytkin (paitsi en just nyt kun istun tässä sohvalla :LOL: ) ettei tarviis koko yötä alkaa arpomaan mitä tehdä!
 
Luminka, anteeksi et tuppaudun tein pinoon, mut oli pakko tulla lukee kun tähän aikaan kirjoitit:D Sitä se siun pesänrakennusvietin huipentuma enteili=) Toivotaan että vois olla jo tosi kyseessä, eikö se oiskin mukava yllätys kun ei tarviisi loppumetreille "kituutella" :)

--mamina tuolta marraskuun loppupuolen pinosta:) ja pikkukakkosta odottavissa kirjotellaan siis Luminkan kanssa, siksi uteliaisuuteni:D
 
Sori vielä ällöä... vessassa oon saanut hädällä käydä ainaki 4 kertaa... Että apuva siis oikeesti!!! Ei tosi, voisin kyllä lähtee synnärille jo tänä yönä ei sen puoleen. Mut kun jännittää ja pelottaa se tuntematon tapahtuma ihan mielettömästi!!!

 
mamina: On onneksi! Mummo (siis mun äiti) jäi juuri viikon
lomalle d :) b Katotaan tuleeks tästä vielä mitään, vois lähtee koittaa nukkumista jos uni tulis.. Nyt sit ei oo pitkään aikaan tullut supistusta. Eli ensi kerralla jätän koneen kiltisti kiinni :LOL:

Selkää jäi vieläkin jomottelemaan... Kiva kiva jos tulee tällästä useamminkin että saa yöllä valvoa ja jännittää joko joko :kieh:
 
apua luminkaaaaaaaaaaa tulikohan sulle lähtä vai pääsitkö nukkumaan tääl en oo päässy nukkuu..nyt yritän mennä mut kutittaa niin perkeleesti..siis mua ei ees haittaa et mun uni rytmit on pepullaan mut tää kutina ja muutenki tuntuu et kaikki vaivat on mulla mitkä vaan on mahollisii..mut onnex ei kai tarvii pitkää kestää..
mut huomenta vaan kaikille ja nyt tää mamma yrittää mennä nukkumaan... :/
 

Yhteistyössä