Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

:attn: LUMINKAA huhuilen..tosin on tainnu lähtee synnyttämään kun ei oo näkyny??? :flower:
tuun viel illal kurkkii nyt jatkaa hampaiden potemista :headwall: |O poden näköjään teiän kaikkien muidenki edestä raskaus ajan hammassärkyä..

menkka jomotukset jatkuu täälllä ties kuinka monetta vuorokautta mut en kyl haluukkaan näiden hammas kipujenkaa mennä synnärille...ens vkon jälkee olis jo parempi kun olis pari kertaa kerinny viel hamppi leguris käymään..jaksuja mammoille.
 
Anzkuli: Hyvä kysymys!!Meillä tosiaan kanssa poika vieläkin saunassa aina ammeessa, ja mites nyt sitten käy? Vai pitäskö ostaa joku pienempi vati/amme lisäksi, kun aluksi kylvetetään kuitenkin täällä ylhäällä, kun ei saunaan viitsi/voi heti viedä.
Kai sen vois hyväksi pestä ammeen ja ottaa vallan vauvan käyttöön, mutta tuntuu kurjalta kaikkea pojalta riistää... :/

Mä oon ihan innoissani, kun löysin MIKKO.FI:stä emmaljunga ceroxit 250eurolla ja huomenna mennään kattomaan, onko hyvännäköiset!! :D yhdessä renkaassa tosin joku pikkukivi, joten voi olla että tarvii uusi rengas ostaa.. On sellaset beige-tummansiniset, vm.2005
 
Moi!
No enhän minä missään synnyttämässä ole, vaikka vois jo ens viikolla lähteekin :D
Kävin kyllä lukemassa päivällä teidän viestit mut ei sit tullut mitään itse kirjoitelua :D Ei siis uutta täälläpäin =)
Aamupäivällä käytiin kaverilla kahvilla, sai pikku epelit leikkiä keskenään. Tai no ei tuon ikäiset nyt pahemmin osaa toisen kaa leikkiä. Ajelivat pitkin taloa, toinen nukenvaunuilla ja toinen sellasella veturilla =) Hauskan näköstä menoa :LOL:

Tanskuli: hui miten jännää! Mä sain monta viikkoa odottaa ja jännitellä esikoisen odotuksessa kun sektioajan antoivat :D Mut onneks tuli vähän aiemmin, ei sit ennättänyt niiin hirveesti jännittää ja pelottaa tuleva.

Kylpyammeesta...
Meillä ei ole enää tytöllä käytössä. Ammeen jälkeen oli hetkisen pienempi pesuvati jossa istui. Sit kiinnostus vadissa istumiseen lopahti ja tuli aina pois. Eli nykyään istuu ihan lauteilla ja läträä löylyvedellä ankkojen kanssa:p

Luminka kuittaa :wave: ja lähtee tekemään iltapalaa.. Palaa vielä myöhemmin takaisin!
 
elikkäs siitä synnytyksestä...illanhan se supisteli ja nukumaankin menin mutta en voinu nukkua ku koski aikalailla, soitin sit synnärille 23.30 aikaan ja sieltä sanottiin että tultava näytille. Herättelin sit miehen ja esikoisen pukemaan,esikoinen kun piti matkalla mummolaan viedä. Sairaalassa oltiin 00.06. katsovat tilanteen ja ollin 5cm auki, supistukset tuli 3-4min välein käyrälle. Menin suoihkuun kokeilee olon helpottamista ja olinkin siellä n.1h sit ei enää auttanu. epiduraalin sain klo:3 jolloin edelleen olin 5cm auki.Epiduraali hieman kipua helpotti ja pahimman kärjen supistuksilta vei, sain nukuttua ehkä 30min. Klo:7 vaijtu kätilöiden vuoro ja edelleenkään en ollu auennu yhtään enempää kuin 5cm auki mutta supistuikset tuli 1-2 min välein ja epiduraali vienyt jaloista tunnon. Pyysin että epiduraali suljettaisiin että tunto pailaisi jalkoihin. Epi suljettiin ja lääkäri tuli klo:9 katsomaan tilanteen, vieläkin vain 5cm auki päätti puhkaista kalvot. Sen jälkeen kaikki menikin sit rytinällä eteenpäin, epiä kerkesin yhden kerta poluksen saada ennen kuin rupesi ponnistuttaa ja sit sainkin jo luvan 10.25 ponnistaa, ihana pieni poikamme syntyi10.36. pisteitä sai 9/9.:heart:

JOs joku haluaa jotain kysyä niin saa toki kysyä. Itse en nyt osaa enempää kirjoittaa tuosta mutta luulen että osaan vastata jos joku jotain kysyy.

Nyt esikkoa nukuttaa, toinen on odottanut kaksi iltaa että äiti tulee sadun lukemaan. :heart:


keiju
 
keiju: Kiva kun laitoit kertomuksesi! :) Ei tainnut kovin kauhea reissu olla?
Oliko muuten osastolla paljon porukkaa? Kuulin että KYS ois tällä hetkellä varsin täynnä, mutta ennättäähän tilanteet vaihtumaan nopeastikin!
Jännittääkö eka yö kotona?

Mun tekis mieli hirveesti syödä jotain pientä.. Mut ei oo yhtikäs mitään sellaista sopivaa :snotty: Jotain naposteltavaa siis... Jaa, ois tuolla jääkaapissa paprikaa, pitiköhän käydä palanen hakee että helpottais =)
 
Luminka: ei ollu kamala reissu vaikka loppumetreillä ei kipuihin mitään lievitystä ollut. Joo osasto oli kyllä ihan täysi ja ja synnyttäneitä oli synnyttämättömien ja naistentautienkin osastoilla. Eioikeestaan jänskätä. Odottelne tässä just että esikko nukahtaa niin menen sit vauvan kanssa nukkumaan.
 
luminka, no kuuluihan sustakin :D
Mulla myös tuota iltapalaongelmaa..meillä ei oo niin mitään mitä tekis mieli..ehkä teetä ja leipää vaan haen bb:lle!

keiju, kiva kuulla että ootte kotiin päässyt! Mua ihan jännittää sun puolesta kuinka eka yö menee..muistan esikoisesta kuin se oli niin outoo. Mutta meneekö jo rutiinilla?
Alkoi myös taas jännittään edessä oleva, kun luki sun kertomuksen. Voi apua, miten sitä osaa toimia oikein ja oikeeseen aikaan.. :whistle:
Nyt iltapalan tekoon ja telkulle.
 
helmi79: uskon että yö menee hyvin. Syöttö välit pitääpitää 3 tunnissa niin kauan että paino lähtee nousuun ja siksi kun on niin pienillä viikoilla syntynyt. Kelloa vaan laitettava soimaan 3 tunnin välein.
Mummo tulee jo aamusta siivoamaan ja laittamaan kaiken valmiiksi miehen kanssa niin saan sit aamullakin levätä.
 
keiju: Joo, eli totta oli siis mitä kuulin! Sinä pääsit kuitenkin lapsivuodeosastolle?
Miten teillä isompi poitsu on suhtautunut pikkuiseen? Mulla nyt kyselykausi meneillään =)

helmi:
Minä oon jo syönyt iltapalan,mut ku vielä tahtois jotain :snotty: Pitää vaa tyytyä haaveiluun, ei tuonne kaappin taida ajatuksen voimalla mitään ilmestyä :(

Tuli tänään vähä rehkittyä tuossa iltapäivällä... Puhdistin kodinhoitohuoneen lattian ihan koneidenkin takaa.. Sit imuroin matot ja heitin ulos miehelle et kopistelee huomiseks valmiiksi. Vessan puunasin seiniä ja lattiaa myöten... Siivosin vaatehuoneen... Pyykkiä pyörinyt 4 koneellista. Mitähän muuta vielä :p Joka tapauksessa, pääsen huomenna jatkamaan imuroinnilla, pölyjen sekä lattioiden pyyhinnällä. Sit ois varsin puhdasta ja voi vaikka se vauvakin tulla =)

Huomasin että parempi jo jakaa tuollaiset siivousmäärät kahdelle päivälle. Väsytti hirveesti iltapäivällä jo. Pakko ajatella vähän että jos tulis synnärille lähtö, ois hyvä olla edes jotenkin voimissaan :LOL:

Ihanaa kyllä kun neiti menee huomenna sinne mummolaan, ei itkua ja narinaa kuulu koko päivään =) Hermo lepää vähän. On jotenkin nyt pinna tiukalla, en jaksais millään kuunnella kitinää. Ja toinen haluaa syliin vähän väliä kun koittaisin tehdä jotain. Ja kun ei enää jaksa kovin kauaa pitää seisaallaan kun mahaan käy ja supistaa :( Sit pitää pikapikaa tehdä omat hommat loppuun ja ottaa tyttö syliin sohvalla tai lattialla.
 
Myöhäisiltaa! Ihan on unirytmi mennyt nyt äitiyslomalla, tulee kukuttua myöhään ja yöllä herää pari kertaa vessaan ja sitten aamulla vasta myöhään ylös.

Helmi: Millaset nuo Ceroxit on? Halvalta kuulostaa... Mä en oikein edes tiedä mikä malli Emmaljunga meillä on, yhdistelmävaunu ja sporttirunko...? Muutaman vuoden vanhat on. Hienot, mutta vielä kellarissa odottelemassa.

Keiju: Kivaa että pääsit kotiin ja poika voipi hyvin!

Jennyadelina: Kiitos Maxi osi vinkistä! Löydettiinkin miehen kanssa sieltä takaa (säilytys)luukku, jossa oli sisällä kyttöohje, ja tottahan vöillä tuo näyttää kiinnittyvän! Hieno homma.

Huomenna meillä synnytysvalmennusa 10-15... jännittää! Mitäköhän ne siellä kertoilee... Mä en oo kovin innokas tekemään mitään hengitysharjotuksia, kun luulen että tositilanteessa kuitenki hengittelyt unohtuu, mutta kattoo ny. Avoimin mielin =)

ÖITÄ!
 
Huomenta!

Täällä on kukuttu esikoisen kanssa jo reipas tunti.... mies tuossa lähti just töihin ja sanoinkin sille, että harvoin on sellainen päivä että jo silmiä avatesa ja ylös noustessa tympäisee koko herääminen ja tuleva päivä, mutta tänään oli sellainen. Jotenkin olis niin ihana kerrankin herätä rauhaan ja hiljaisuuteen ilman mitään vaatimuksia ja sais vaan nauttia rauhasta (kuten joskus ennen lapsia....) eli siis suomennettuna tympäsee se, että esikoinen aloittaa heti aamulla ekana "haluan lastenohejlmat, haluan jugurttia, haluan sitä ja tätä...".
Haaveiltiin tuossa, että olis niin ihana kun menis vielä yökylään ennen vauvaa niin saatais nauttia vaan rauhasta, mutta kun meilläkin ainoa yökylä paikka on mun vanhemmille ja he taas ottavat sitten kun lähdetään synnyttämään niin jotenkin tuntuu että ei kehtaa pyytää... ja eihän se mitään jos olis esim. ainoa lapsenlapsi, mutta kun on 5 muutakin saman ikäistä ja hekin haluavat kaikki vuorollaan sinne yöksi. että ehkä jää vaan haaveeksi...

Helmi meillä ceroxit, 05 ostettu, vanhana eli 04 värinä ja mallina lastentarvikkeesta ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä!:) maksettiin muistaakseni jotain 500e silloin. ainoa huonopuoli ainakin meidän rattaissa on "jarrupalojen" (renkaisiin tulevat mustat jutut)pysyminen paikallaan, meinasi aina irrota kunnes mies laittoi nippusiteellä kiinni, ei oo sen jälkeen irtoillut. ja mallin "tavaratila" ratas osan alla on tosi pieni eli jos tarkoitus esim. tehdä kauppaostoksia rattailla niin ostoskassin joutuu purkamaan alas (maidot yms), eivät mahdu niin että nostais vaan kassin sinne. mutta sehän johtuu siitä että malli niin matala ja pieneen tilaan menevä. meilä rattaissa emman pehmeä kantokoppa, joka esikoisella oli käytässä vain pari kuukautta ja sen jälkeen alla lampan talja ja poika makuupussissa ilmasta riippuen kuinka paljon peittoa lisäks ja hyvin tarkeni kun moni oli kauhuissaan että kuinka nukutetaan rattaisa jossa ei ole oikeaa erillistä koppaa.

Keiju kiva kuulla, että alku lähtenyt hyvin menemään. teillä tosiaan tänään ne synttärit, vasta sanoitkin että näiden jälkeen sais syntyä, mutta pääsipäs yllättämään. :) ota rauhallisesti synttäreillä ja anna mummojen tms. touhuta ja laittaa. mukavaa synttäripäivää!:)

Tuota amme asiaa täälläkin oon miettinyt... täytyis kaivaa vanha esiin ja varsinkin se että löytyykö siihen sitä "kumimattoaa" vielä sinne pohjalle, miehen, joka meillä kylvettää, mielestä ihan ehdoton.

mitähän HM:lle kuuluu? toivotaan ettei hirmu kauaa joudu osastolla makailemaan.

pitäis tästä lähteä aamutoimiin ja sen jälkeen raivata vielä tuo työhuone/KHH kuntoon, sitten alkais olla pikku hiljaa kaikki siivottu perusteellisemmin kuntoon. samalla pistää vielä pyykkiä pyörimään. meillä noita vauvan vaatteita tupsahtelee aina jostakin esiin.

siitä kantoliinasta vielä, eli tietääkö joku minkä ikäisenä siihen saa laittaa? kaksi viikkoa? heti?

nyt toimiin

korppinen 36+6
 
Huomenta!

Eilinen äitiyspkl-käynti takana, jossa vauva arveltiin n. kolmekiloiseksi. Vatsan suuri koko ei siis johdu suuresta vauvasta (sf-mitta eilen 37 :eek: ) vaan mulla on kuulemma suuri määrä lapsivettä. Lääkäri kertoili, että se voi olla merkki jostain rakenneviasta, mutta meidän vauvalla ei ole löydetty mitään vaan kaikki rakenteet ja virtaukset kunnossa. Jos synnytys käynnistyy vesien menolla, täytyy kuulemma mennä sairaalaan vaakatasossa
ambulanssilla... :whistle: Antoivat vielä uuden ajan synnytyslääkärille kolmen viikon päähän.

Nyt en jaksa kirjoitella enempää, sattuu kylkiin niin pirusti. Ei tää istuminen tahdo enää onnistua. Keijulle oon kyllä hieman kade, kun palkkiosi oot jo saanu eikä tarvii enää kärsiä fyysisestä tukalasta olosta...

Hansu 35+6
 
Huomenta!
Pikaseen tulin moikkaan, meen laittaan poikaa nyt valmiiksi, kun lähtee toisen mummon kanssa uimaan ja sitten ilmeisesti mökille yöksi!
Sitten me lähdetään miehen kanssa kattoon niitä rattaita.. :D

tuun laittaan kuvia jos ne rattaat lähtee mukaan!!

HELMI 37 :heart:
 
voi että väsyttää... heräsin tänä aamuna klo 4 enkä oo sen jälkeen saanut nukuttua. Aamupäivä meni siinä että aivan kaikki vaan ärsytti ja kiukutti. Sit päästiin lähtee kaupassa käymään ostaa joitain juttuja mitä puuttui sairaalakassista (terveyssiteitä, niitä ei saa sairaalasta täällä ja vauvalle valkoset pöksyt kun ei ollut mitään sopivia neutraaleja) Vielä pitäis miettiä että mitä syötävää ottais mukaan ja minkälaista musiikkia kuuneltavaks.

Keiju
varmasti ihanaa olla taas kotona, ja voi että niin vaikea kuvitella että teillä vauveli on jo ilmielävänä siellä kotona, vähän kateeks käy täälläkin kun olo on NIIN tukala ja voisin pian mielelläni jo jakautua!!

Maotao musta kuulostais että ne teidän emmaljungat ois Classicit, ne on yhdistelmät ja sopii siihen sportti runkoon. Meillä on ne classicit ilman kantokoppaa.

Siitä pitikin kysyä tietääkö joku onko toi pehmeä kantokoppa aivan välttämätön vauvalle jos ei oo kantokoppaa siis vaunuissa vaan pelkkä rataosa? Eikö sen vauvan vois kääriä johonkin peittoon/laittaa makuupussiin ihan sellaisenaan jos rattaat on makuuasennossa? Nimittäin kun niissähän sanotaan että 6kk ylöspäin sopii mutta pehmeän kopan kanssa vastasyntyneestä, mutta mikä siinä on siis syynä että se koppa on pakosti oltava?? Täällä tulee olemaan jo kevät/kesä marraskuussa ja ilmat lämpenee kokoajan niin ettei ainakaan lämmön kannalta tartte sitä pehmeää koppaa.

Helmi tuuhan joo laittaa kuvia jos ostatte vaunut, on aina kiva nähdä minkälaisia ostoksia muut tekee!!

Korppinen mulle tuli viime viikolla postissa kantoliina (ärsytti vaan kun oli AIVAN eri värinen kuin kuvassa oli ollut!!) ja niissä käyttöohjeissa sanottiin että ihan vastasyntyneestä voi käyttää mutta vain tietyillä taittotavoilla. Ohjekirjasessa oli erilaisia tapoja kietoa liina ympärile, ja niissä oli sit merkattuna mitkä sopii minkä ikäisille.
 
Huomenta! :wave:

Täällä tuoksuu puhtaalle, ihanalle sitruunalle =)
Mies lähti tytön vientiin puoli yhdeksältä. Heti kun ovi meni kiinni, otin imurin ja vetelin roskat lattioilta. Pyyhin kaikki ovet ja (maali)seinät, lattiat, pinnat.... Tiukka tunti ja juuri kun avasin koneen ja tulin lukemaan tänne uudet viestit niin mies tuli kotiin! Naureskelin sille et nyt luulet että mä oon täällä koko ajan vaan koneella istunut :LOL:

Vielä meinaan puunata syöttötuolin puhtaaksi, on puuroa ja vaikka mitä joka pinnassa ja kapulassa |O Mutta hyvä asia on se että tyttö vihdoin taas syö itse =) Eli sotkua tulee mutta kummasti helpottaa kun antaa vaan lautasen eteen! Ihan vauvan tuloakin ajatellen helpottuu edes yksi asia.

Miehelle ois vielä saunanpesu, niin ja mun pitäs leikata sen hiukset :kieh: No, nopea homma ei siinä mut kehtuuttaa aina hommaan ryhtyminen |O

Tänään kasataan vauvan sänky ja pääsen laittamaan ihanat vaaleanpunaiset Nalle Puh-lakanat :heart:

Ai, ja tänään syödään herkkua päivällä, pitabebuja siis :p Käydään varmaan kaupungilla pyörimässä, ajattelin kuitenkin ostaa vauvelille pari yökkäriä. Esikoisella otettiin käyttöön vasta n.2kk: n iässä. Oli jotenkin mukamas hankala alkaa vaihtelemaan :LOL: Ja jos en jaksa vaihtaa tälle vauvalle illalla yökkäriä niin sit en vaihda ja jos menee pukluun kaikki niin sit pannaan päivävaatteet =) Ei sitä stressaa enää tuollaisia asioita kuin reilut vuosi sitten!

hansu73: Hyvä että ei vauvalla mitään ole, kivoja lääkäreitä kun pelottelevat eka ja sit tutkivat! Voi varmaan vettä tulla ihan reilusti kun kalvot puhkeaa jos normaalia enemmän ;) Joo, ei kyllä kiva jos jossain kaupassa ym. poksahtaa!

Siitä tulikin mieleen, joilla ennestään muksuja, missä teillä meni vedet?
Mulla meni ihan tylsästi omassa sänkyssä :D Aamulla siihen heräsin että ihan kuin jotain valuu, vessaan menin ja matkalla tuli vähän lisää. Sit palasin takas sänkyyn (en saanut liikkua kun vauva perätilassa ) ja tuli välillä pikku ryöpsähdyksinä.

korppinen:
Mä oo kuullut et kantoliinaan voi laittaa ihan vastasyntyneen? En ole satavarma, mut eiks se mee kuitenkin niin et parempi aloittaa ajoissa että tottuu pikkuinen? Mulla kun ei ole henk.kohtaista kokemusta. Tälle kakkoselle vasta hommasin.

helmi: Toivottavasti rattaat on hyvät ja ihanat ja saatte tehtyä kaupat =)

Pitää lisätä vielä että nukuin viime yönä tosi hyvin! Edellisenä kun heräilin melkein tunnin välein, oli olo aamulla sen mukainen! Viime yönä kun vihdoin sain unen heräämisen jälkeen, nukuin 6h putkeen ja heräsin vasta 7 vessaan ja kohta heräs tyttökin!

Luminka ja neitonen 37 :heart:
 
Huomenta.

Huonosti nukuttu yö takana. Ei tuossa lattialla ole raskaana olevan helppo nukkua. Joka paikkaa kolottaa ja särkee.Isännän kans oli eilen hiljainen päivä. Meinasi että olen taas kerran ymmärtäny kaiken väärin ja sitten pienessä päässä kehitellyt jostain asiasta kamalan ison asian... Eli suomennettuna mies ei taas kerran "muista" mitä on sanonu. Aina piiloutuu sen taakse.

Isyyslomasta ollu puhetta. En tiedä milloin pitää sen. Alussa oli puhetta että jää heti kun vauva syntyy, mutta nyt ei ole tietoa kun ei paljon ole siitä maininnu ja tokkopa on sitten töissäkään pomoa varoitellu asiasta ennakkoon. Sekun on sellainen että ei tässä mitään kiirettä ole. Kyllä mä voin jäädä heti ku ajallisesti on parasta... Isyyspakkausta en nyt ajatellu tehdä ollenkaan. Silloin kun tytärtä odotin niin tein sellaisen isännälle ja pojalle. Poika osasi arvostaa lahjaa mutta isäntä edes kiittäny. Oli vain sikareista ja konjakista onnellinen. :( Nyt mietin josko pojkalle ja tytölle ostaisin jotain.

Vauvan liikkeet voimistuu päivä päivältä. Vai pitäisikö sanoa yö yöltä. :D Kyllä päivälläkin liikkuu mutta odotas kun laitan nukkumaan. Silloin se myllerrys vasta kunnolla alkaakin. Oikein voi kummallakaan kylellä nukkua ja selällään kun koittaa olla niin rupaa ahdistaan ku painaa vähintään keuhkoihin tai johonki. Ku hengittäminen tuntuu niin hankalalta. Mutta silti kun vessaan herään ( 2-3krt.aa ) yöllä niin olen nukkunut selälläni.

Synnytykseen lähtee mukaan kaverini. Ollaan jo sovittu asiasta. Tosin sillä varauksella ettei hänen mies ole juuri sinä yönä töissä. Heitä ollan kaavailtu myös kummeiksi. Niin mikä olisi ihanin tapa sanoa kaverille kummi asiasta kuin se kun olen synnyttäny niin sanoa: "Haluatko ottaa tulevan kummilapsesi syliin" tai "Tässä olisi sitten tuleva kummilapsenne jos vain haluatte kummeiksi ryhtyä" Isäntää en halua mukaan koska meillä kun tämä tilanne on mikä on niin salissa tulisi varmasti tappelu kun mies ei ymmärtäisi sitä jos sanoisin jotain vähemmän kivaa.

Sairaala kassiin pakkasin vauvaa varten puolipotkarit, bodin, pehmeän sisähaalarin, tumput ja sukat. Välilakin ja sitten päälilakin. Ja kotiinlähtöä varten kevyt toppapussin. Samaisella tuli tuo tytär kotiin. Niin ja harson jonka saa sitten laittaa turvaistuimen päälle jos sattuu vaikka olemaan kylmä tai muuten tuulinen ilma niin ei ota vauvan keuhkoihin liian raa´asti. Omat tutitkin pakkasin mukaan. Itelle: Puhtaat alusvaatteet, imetysliivit, sukat, liivinsuojia kotiin lähtöä ja sairaalassa oloa varten. Hygienia tuotteita, kotiin lähtöä varten omia siteitä jos sattuu vuotamaan tosi paljon. Kameran nakkaan myöhemmin mukaan. Sudokun ja jonku ristikko lehden.

Herkkuja ei kannata tilata kotiin kun palaan sairaalasta. Isäntä kun ei osaa kaupasta tuoda mitään ihmeempää. Hyvä kun saa lapset ruokittua. Tyttöä kun mies tuli pojan kans kattoon sairaalaan niin poika olisi halunnu tuoda kukkia mukana. Mutta isäntä oli tuumannu ettei se mitään tarvi. Poika sitten itkua väänsi kun kertoi ettei saanut ostaa matkalla niitä. Poika kun tietää tilanteet milloin on aika ostaa kukkia. Isäntä selitti tilanteen sillä etteihän hänkään saanu mitään ku tyttö synty. Mutta johan muuttui ääni kellossa kun varpajaisia vietti... Oli pojat hommannu sille t-paidan johon olivat painaneet tytön kuvan jossa kuplassa luki "minun isi"

RD: Olen kyllä käynyt täällä lukemassa teidän kirjoituksia mutta ole sitten jaksanu kommentoida saati kirjoitella mitään. Mulla on elämästä nyt kadoksissa se ilo jota olen tuntenut aina. Ihana ku poika ymmärtää mua vaikken olekaan kovin iloinen ollut aikoihin. Kotiin kun tulee koulusta tai kavereilta niin ensimmäisenä kysyy. " Äiti mites sun päivä on menny. Ja kapsahtaa sitten kaulaan ja halaa" Voi että siitä saa joku tyttö myöhemmin ihanan puolison itelle. Se kun on niin ajattelevainen ja ottaa huomioon ihmisen. Ja osaa piristää silloin kun on itsellä vaikeaa. :heart: :heart: Se on mun pikku mies.

Olikohan muuta mitä piti kirjoittaa. No jos jotain unohtu niin täytyy kirjoitella myöhemmin asiasta lisää.

Löllykkä ja haamu 36+5
 
Huomenta kaikille!

Tuli nukuttuu varmaankin 12h:n yöunet. Muutaman kerran yöllä heräsin. Ihan turhaan tunnen nukkuvani, koska niskat on sitten niin pirun lukossa, joka aiheuttaa kivan päänsäryn, jonka myötä väsymyksen. Pitää yrittää venytellä, jos lukko aukeais :D.

Petivaatteet on pesussa. Sen jälkeen pesen vielä yhden koneellisen. Siinä saa olla tämän päivän hommat. Lähdetään sitten mökille. Vettä on satanut koko aamun :( .

manna: Mistä tilasit kantoliinan ja minkälaisen? Me ei otettu noihin vaunuihin kantokoppaa, jotka ostettiin kuopukselle. Oli vain lämpöpussi. Sillä me ainakin pärjättiin todella hyvin.
 
manna- : Sori, minä täällä hehkutan miten hyvin nukuin :ashamed:
Ei mun mielestä ole mikään pakko olla pehmeää koppaa!
Ihan hyvin peitot ym. ajavat sen asian =)
Säkös siellä Australiassa asut? Jännä kun pitää omat terveyssiteet olla mukana!

 
manna meillä emmaljungan yhdistelmä vaunut mutta myös sitten matkarattaat. Niihin ostin pehmeän kantokopan. Ihan sen takia kun pojalla pelieissuja niin ei mahtuis isot vaunut peräkonttiin ku pojan pelikassi vie peräkontin tilasta yli puolet. Mutta silloin kun poika oli vauva niin ei mulla ollu ku rattaat vain. Silloin mulla oli sellainen karvapussukka jonka sisään sujautin pojan talvella. Ja hyvin pärjäsi.

Luminka Olin vanhempien luona yötä ja yöllä heräsin siihen kun tuli "pissat" housuun. Muistan ihmetelleeni sitä kun ei edes pissattanu. Vessaan kumminkin lähdin ja matkalla lorahti lisää. Silloin tajusin että eihän se pissaa ollutkaan.

Niin olihan se suunniteltu sectio täällä puheena. Meillä tyttö syntyi suunnitellulla sectiolla. Tyttö päätti istua loppuun asti jämäkästi paikallaan. Käännös yrityksetkään ei auttanu. Oli istukka edessä niin ei päässy kääntyyn. Kellekään ei kumminkaan kerrottu leikkaus päivää. Haluttiin pitää sekin yllätyksenä. Ensin ei jännittäny ollenkaan kun päivä alkoi lähenemään mutta ku ed. päivänä käytiin vielä osastolla ja sain sieltä mukaan peräruiskeet ja unilääkkeen jotta saan nukuttuä yön kunnolla. Niin silloin meinasi alkaa jännittämään. Mutta toimenpide aamuna kun sairaalaan lähdettiin niin ei taas jännittäny ollenkaan. Olisko ollu pojalla osuutta asiaan. Oli synnytyksessä mukana ja en halunnu sille jännitystä ja pelkoa näyttää. Mutta saliin ei poika saanu tulla. Joten siellä mulla iski kamala jännitys päälle ja kun isäntä sitten tuli saliin niin heti alko vedet valumaan silmistä eikä se loppunu ollenkaan. Ei itkettäny mutta olisko johtunu ihan vaan jännityksestä tuo. Vauvaa sain silloin nähdä jotain 30sekuntia kun veivät lämpökaappiin. Kuulemma ainakin täällä tapana se että leikkuu vauvat on hetken kaapissa vaikkei välttämättä tarvitsisi.
 

Yhteistyössä