Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Tääkin on sitten saikulla...

Soittelin aamulla neuvolaan ku oli puhe että soitan kunhan olen käyny siel äippäpolilla. Kovasti olivat huolissaan ja sanoivat että nyt ei saa mennä ollenkaan töihin, oli sitten kuinka kevyttä työtä tahansa. Mulla olis ollu tehtävänä yks haastattelututkimus kunnalle, noin 300 henkilön otos. Aika kova hommahan tuo varmaankin olis sit kuitenkin ollut kaikkineen, kun tulosten käsittely sun muutkin olis ollu mun harteilla. Eli jää nyt sitten tekemättä, oloneuvoksena ollaan ainakin 4.8. asti, sillon kontrolli ä-polilla. Terkkari kyl veikkaili, että joudun olemaan levossa koko loppukesän ja syksyn kun kerran tilanne on näinkin huolestuttava. Mulla olis siis kohdunsuu ulkoa jo hieman auki, pehmennyt ja kohdunkaula lyhentynyt. Mitään ei sais kuulemma tehdä.

Ajattelin tässä alkaa tekemään kaikista vanhoista langoista jotain kivaa tälle pienelle. Mulla on isot kasat lankoja, jotka on joskus ostettu mut jääny tekemättä tai sitten jostain jääneitä pätkiä. Niistä sais aika kivasti pieniä nuttuja ja muuta tehtyä. Tosin voipi käydä niin, että meidän pieni hukkuu niihin, ei ehditä edes pitää kaikkia.... Sisko toi just ison kassillisen teddy-lankaa, kun oli ollu tarjouksessa 0,10? kerä. Sellaista kivaa ompun vihreetä, meidän vauva saa siitä vaunuihin peiton. Tulee ainakin lämmin, ku on niin pörröinen. Ja pitää sitä kastemekkoakin alkaa jossain vaiheessa tekemään, et luultavasti ei tuu ajanvietto-ongelmia.

Käytiin tänään hieman sadepäiväostoksilla. Miehen serkku menee parin viikon päästä naimisiin, oli pakko ostaa uus mekko. Käytiin samalla reissulla parilla kirpparilla kattelemassa ja mukaan tarttui pienelle farkkuhaalarit (koko 80) ja ihana keltainen body, hintaa noille tuli yhteensä 2,5?. Ei ollenkaan paha. Täytyy käydä noilla kirppareilla hieman säännöllisemmin tästä eteenpäin, todella hyväkuntoisia vauvojen vaatteita näkyi olevan.

Mä oon tässä illan makoillut sohvalla ja miettinyt tätä raskautta. Jotenkin on sellanen olo, et olenkohan mä tehnyt jotain sellasta, minkä takia tää nyt tuntuu menevän näin huonosti. No, jospa tää lepo auttaisi. Ei kai tää tilanne murehtimallakaan parane. Mietityttää vaan, kun mulla on pesisvalmennettavat (alle 12-v tytöt) ja niillä on vielä monta peliä pelaamatta. Mitekähän mä ne junailen, jos en itte pysty kentän laidalla olemaan. Tosin mulla on kyl mun serkku siinä kaverina, mut kun sillä ei oo viel ajokorttia, niin ei se oikein pysty noita vieraspelejä pysty ainakaan yksin viemään läpi. Täytyy varmaan pitää jonkinlainen neuvottelu vanhempien kans, jos näyttää siltä et pelit pahentaa mun oloa.

Nyt painun ettiin jotain iltapalaa, mies lähti serkkunsa luo häätalkoisiin (aikovat pitää häät kotonansa). Ei taas tiedä mihin aikaan se sieltä tulee. Mun ei kannattanu sinne lähteä, kun tuntuu et taas supistaa tosi pahasti. Huonolta näyttää. Jos ei rauhotu illan mittaan, niin kai tästä on taas lähdettävä päivystykseen...

-JennyA & pieni 24+0-
 
Ehtoota!

Täällä alkaa siis aika moni oleen jo saikulla, luuulen että kanssa itse liityn joukkoon kunhan kesäloma loppuu. Ei kestä kävellä kovin pitkään ripeesti kun sattuu niin häpyluuhun ja iltaisin ja yöllä selkäsärkyä. En voi kuvitella että parin viikon päästä teen tiivisrahtista iltavuoroa :whistle: Revin tukisukkia vex, rasvailen jalkoja ja puen. Yhtä kyykkimistä...

Poika on nyt mummolassa yötä. Olivat kalassa, vesisateessa, lähes 3 tuntia. Hain meille kiinalaista ja syötiin siellä. Sitten tulin kotiin, kattelin kolmistaan-leffan ja pistelin varmaan ½kiloo irttareita...hyi mua!! ja ke neuvola....
 
JennyAdelina: Ompa tosi kurjaa jos et pysty mitään oikein tekemään :( Mutta vauvan takia sitä on pakko vaikka seistä päällään jos on tarvis :heart: Toivottavasti pääset kunnon viikoille vauva masussa ennen kuin päättää ulos tulla. Neulominen on kyllä kivaa ajanvietettä. Onko sinulla sukulaisilla ym. lapsia joille voisit neuloa? Mä oon aina tunkemassa vähän jokaisen muksulle sukkia, tälläkin hetkellä odottaa yhdet sukat kaapissa =)

RD:
Vai et ihka oma sukunimi! Onks se sellainen teidän perhettä hyvin kuvaava? ;)

helmi: No hyi sinua kun oot karkkia mättänyt! :saint: Onks sullakin niin ettei meinaa tulla pahaa oloa millään? Mä nimittäin voisin syödä vaikka mitä makeaa ilman yökköä.. Outoa kun normaalisti se jossain vaiheessa tulisi :eek: No, sitä se teettää kun tyttöä odottaa, mieleni tekee yhtälailla makeaa kuin esikoista odottaessa.
Tällä kertaa himot iskivät vaan aiemmin :whistle: Mut saan olla iloinen että painan nyt 6 kiloa vähemmän kuin vastaavasti näillä viikoilla viime raskaudessa :D

Otin tuossa äsken pikalähdön saunasta, neiti olikin herännyt ja itki hurjana sänkyssään... Äkkiä pyyhe päälle ja tutia etsimään. Vähän aikaa silittelin ja takas pesulle! Ei tuonne saunaan meinaa aina kuulua itkut. Mitenhän mä sit pääsen saunomaan kun vauva syntyy ja mies iltavuorossa? En varmaan mitenkään. Kun kiva siellä on rauhassa istua ilman että pitäisi kuunnella joka löylyn heiton välissä huutaako joku :/

Luminka
 
JennyAdelina, :hug: Hurjalta kuulosti tuo sinun sairaalareissu :eek: Nuo supistukset ja kohdunkaulan tilanne. Paljon vaan lepoa tarvitset. Nyt saat luvan kanssa köllöttää sohvalla ja nostat jalat ylös ( Sun tarttee!) ja hyppyytät miestä. Toivottavasti noi supparit nyt rauhottuu ja pikkuinen malttaa odottaa laskettuun aikaan asti, kohdussa kun on niin kivat oltavat vielä. Sanot sille pikkuiselle, et pysyy nyt vielä siellä, ei vielä ole mikään kiire.
Jaksamista ja koita pysyä rentona :hug: Pesisvalmennettavat saa kyllä luvan odottaa. Kyllä sulle varmaan joku sijainen löytyy. Pikkuinen on nyt kaikkein tärkein :heart: Kyllä ne sen ymmärtää. Älä ota siitä stressiä.

Kuunkulta ja poitsu 24+2
 
RD: Mä teen just sellasen, minkä sä lähetit. Satuin löytämään sen muksu-extran prismasta, ostin samantien, kun siinä oli muitakin aika kivoja malleja.

Luminka: On meillä suvussa noita pieniä, joille vois tehdä vaikka mitä. Ja onneks kavereillakin on pieniä lapsia. Mietin, et jos tekis vähän erikokoisia sukkia ja lapasia, niin voishan niitä säilöä tuolla omassa kaapissa tulevaa käyttöä varten. Pikkusiskolle ainakin oon luvannu tehdä kaulahuivin, niistä langoista joita se viikonloppuna toi. Ja riittäis niistä varmaan mullekin kaulahuiviin...

Kuunkulta Onneks ne mun valmennettavat tietää et meille odotetaan vauvaa ja ovat jo sen verran isoja tyttöjä, et ymmärtävät kyllä jos en voi niiden kans olla. Ja hyvin mun serkkukin jo niiden kanssa pärjää, täytyy vaan saada joku vanhemmista kuskiks niille tuleviin peleihin, mut eiköhän sekin järjesty jotenkin. Jos ei muuten, niin sit saa seura hoitaa niiden kyyditykset. Mä kun en niissä peleissä pysty olemaan kovin rauhallinen, sen verran tulee kuitenkin jännitettyä niiden puolesta.

Pikkuiselle on yritetty sanoa, ettei ihan vielä tarvis tulla. Tuleva tätikin käski sanoa, että suuttuu jos sille jos se nyt jo tulee. Eiköhän tuo tuolla saada pysymään vielä, kun vaan malttais olla rauhassa... Kiittelin miestä taas kerran siitä että on tallentava digiboksi (huomasin sen tarpeellisuuden jo talvella ku olin melkein 3 viikkoa kuumeessa). Ainakin riittää töllötettävää, kun on noin 50 tuntia leffoja tallessa. ja tää läppäri on ihan ykkönen, ilman tätä mä varmaan tylsistyisin kuoliaaksi...

Mut nyt iltapalan etsiskelyyn ja kohtahan tästä joutaakin jo unten maille... Jos tuo pieni vaikka tänään antais mun nukkua, viiem yönä oli hirmu bileet tuolla mahassa, sellainen jytinä etten unta saanut...

-JennyA-
 
Viimein kotona ja pyykkivuoresta selvittynä. Kyllä sitä reissussa vaan tuleekin pyykkiä ja kaikki on rempallaan kun kotiin pääsee ja niitä mennyt järjestellessä.

Aika moni tuntuu tehneen äitiysrahahakemuksensa ja saaneen nopeasti päätöksenkin jo, pitää vissiin itsekin yrittää se jo pikku hiljaa viedä. Ensin vaan pitäis käydä palkanlaskijalta hakemassa tulotiedot siihen.. Kun vaan saisi aikaan..

Ensimmäinen kommentti tuli isännältä kun katseli meikkistä pihalla touhuilemassa, että on sun pakki jo vähän kasvanut näköjään. Mukavaa että se alkaa edes vähän näkymään, vaikka omat vanhat farkut meneekin vielä kivasti jalkaan. On se ihme ettei 24 viikolla vielä ole mahaa, vaikka vähemmän raskausviikkoja on edessä kuin takana.
Onko täällä muita joilla on paino vielä lähtölukemissa tai sen alle? ja paljonko muilla on lisäystä? Meikäläisellä puuttuu lähtöpainosta vielä 1½kiloa ja ruokahalu on yhtä onneton kuin alussa pahoinvoinnin aikana.

Hemoglobiinin putoaminen on saanut väsymään melkoisesti. lähtöarvo kun oli 173 ja nyt 136, eli pikkuisen vajaalla 40 on hemoglobiini tullut alaspäin. On jotenkin tämä kolmas raskaus vienyt ihan ventiksi verrattuna kahteen edelliseen, ehkä siksikin tuntuu erilaiselta kun nyt ikääkin on enemmän eli 33v. Ensimmäisen aikana oli 22v ja toisen aikana 25v.. Vanha tarvii väliin kahdetkin päikkärit että jaksaa. Joskus ihmettelen että miten ihmeessä selviätte pienten lasten kanssa raskaana, nuo omat kun jo pärjäävät aika hyvin itsekin kun meikkis vetelee tirsoja.
 
Hui, melkein tiputtiin taas kakkos sivulle!

Olen käynyt täällä jo pari kertaa kurkkimassa olisiko kukaan tänään vielä kirjoittanut, mutta itellä ei oikein asiaa tunnu olevan. On taas ollut tosi laiska päivä, vaikka oli tarkoituksena siivota laatikoita ja kaappeja... :whistle: meillä on makuuhuoneessa täysin käyttämätön pieni kirjoituspöytä josta tulee vauvan hoitopöytä. Pitäis vaan jaksaa tyhjentää sen sivussa olevat pieni laatiko ja kaappi että niihin mahtuu sit vauvalle vaippavehkeet yms. Onhan sitä vielä aikaa, mutta mulla alkaa kohta taas yliopistolla luennot ja sit pitää kiireellä yrittää saada kursseja suoritettua ennen marraskuuta (saa nähdä kuinka käy ;)) joten nyt kun on aikaa pitäis saada paikat valmiiks vauvalle, noi seuraavat kuukaudet tulee kuitenkin menemään nopeasti kiireessä.

Jaksoin tässä kuitenkin laiskuudesta huolimatta raahata itseni ostarille, kun piti ostaa miehelle tennarit jotka oli alessa ja niitä oli enää yhdet jäljellä. Sinne kävellessä alkoi taas noita kovettumis suppareita tulee, piti pysähtyä penkille istuu.... vanhus olo kun ei voi 15 minuuttia kävellä ilman että täytyy pysähtyä lepäilemään!!!

Mä rupeankin tästä ruoan laittoon, en tänään enää tänne ehdi, joten hauskaa päivää kaikille!! :wave: toivottaa manna ja pikku M. 24.2
 
Huomenta,oispas vieläkin nukuttanut :saint:
Mitenkähän sitä elokuun alussa jaksaa herätä kun lomalla nukuttu pikkasen pitempään lasten kaa :ashamed:

Minttu-Maaria75 Mulla ei ole paino noussut vielä lähtö lukemiinkaan,saa nähdä joko keskiviikkona neuvolassa päästään lähtöpainoon kun tullut herkuteltua tässä lomalla :ashamed: Mulla tuota lähtö painoa on sen verran enemmän että tarkka ei ole moksiskaan vaikkei paino nouse,maha kuitenkin on kasvanut jo semmoiseksi palloksi että yläkäyrillä taas mennään :/

Manna- Mullakin oli tarkoitus vähä kaappeja siivoilla tässä lomalla sen takia että sitten ei taas tiedä miten jaksaa/kerkiää kun työs jatkuu.Aattelin valmiiksi tänään raivata tilaa tuonne yhteen kaappiin että saa vaatteita sitten sinne laitella.
Jokos monella on vaatteet jo kaapissakin?
Mietin että sama kai ne olisi pestä ja laittaa tuonne kaappiin kun tuolla vaatehuoneen lattialla pussissa pyörivät...Vaan saa nähdä jaksanko kuitenkaan :whistle:

mutta nyt aamupalalle :wave: Päivän jatkoa kaikille....
 
Huomenta!
Mä oikeen säikähdin kun heräsin ja kello oli 11!!!! :eek: Sitten vähän nukutti!!

Eipä ole mihinkään kiire, saa kahvitella "aamukahvit" kaikessa rauhassa... =)

Luminka: Kyllä mua nyt hiukan kaduttaa se eilinen makean mättäminen :ashamed: Että ei sitten vähempi riittänyt...ja ei tosiaan ees tehnyt tiukkaa pistellä sitä pussillista.
Jännittää mitä vaaka näyttää huomenna nauvolassa. Poika pakko ottaa mukaan, kun lomalla ollaan, huh, pystynköhän ystään keskittyyn asiaan..lääkärille pyydän ainakin päästä..

Niin ja vauvanvaatteista, meillä ei ole vielä mitään valmiina kaapeissa. Jos elokuun lopulla alkas peseen ja silittään ja silloin haluun pinniksenkin kotiin. :heart:

Helmi 25+3
 
Täällähän on moni joutunu/päässy ;) sairaslomapäiviä viettämään! Hyvä niin, että saatte sit levätä! Varsinki JennyAdelina - huh! Nyt vaan malta olla rauhassa ja ilman pesäpalloa ensi kesään saakka! :)

Eipäs tässä ihmeitä kuulumisia... Eilen kävi kaverini kahvittelemassa, kiva oli rupatella ja nuuttiki oli mielissään kun oli uus täti leikkimässä ja lukemassa! :) Tänään mennään illasta kahville ja jätskille sit jonnekki kahvilaan. Pikkasen tämäki mamma pääsee kotoa pois! Eilen illalla käytiin miehen serkun luona ja ostettiin iso kassillinen heidän pojan entisiä ulkoiluvaatteita ja kenkiä ja toinen kassillinen palapelejä esikoiselle. Ja halvalla lähti! Kiva juttu!

Miulla ois hirmunen himo laitella kaikki vauvan jutut jo paikoilleen, mutta ei varmaan ihan vielä kuitenka. Vaatteet on kyllä pesty jo (kun sillon alkukesästä saatiin se lämmin varastokoppi ja siinä yhteydessä mylläsin). Meillä pitää järjestellä vähän enemmänki sit. Makuuhuoneessa pitää kääntää hylly ja siirtää meidän sänky että mahtuu pinnasänky seinustalle. Olkkarista siirretään lipasto sit vauvan vaatteille makariin ja sit siihen lipaston paikalle tulee tv-tuoli. Olkkarin pöytä puretaan pois (ei juurika oo sillä käyttöäkä) ja sit sinne seinustalle tulee vauvan köllöttelytila ja myöhemmin sit lelukaari. Esikoisen huoneesta siirretään pieni taso sit olkkariin myös mihin laitetaan vauvan lelut. Mutta niillähän nyt ei oo mikään kiire, kunhan sänky, hoitotaso ja lipasto on sit valmiina. Ihana ois laitella!! :heart: Jospa tässä nyt vielä pari kuukautta malttais...

Nyt jo selkään koskee, pitää poistua sohvalle... :(

Anzkuli ja Veikka 24+5
 
Ihanaa, Ihanaa, ihanaa!!!!! :attn: Nyt on päivä pelastettu!!! Pakko hehkuttaa :D
Äitiyspakkaus on postissa. Ihan pakko käydä tänään se hakemassa!!!! :attn: :attn: B) :D :heart: Voi tätä riemun tunnetta :D. Heti hävis väsymys, kun ukko tuon ilmoitti :D B)

Luminka: En tiedä onko meidän näköinen sukunimi, mutta me tykätään ja on kuin meidän sukunimi. Ihan itse päätettiin, että tää on meidän. Kyllähän siihen meni alussa monta kuukautta aikaa, että osas sitä käyttää. Varsinkin allekirjoittamaan ja esim, jos oli käymässä lääkärissä ja kutsuttiin nimeltä, ni meni hetki ennen kuin älys, että hei! Sehän olen minä :LOL: . Vieläkin usein kysyyvät, että kuulivatko sukunimen oikein :D.

Mutta nyt jatkaa laskuttamista.. Hiljaista on töissä.. Mutta onneksi tänään pääsee hakee pakkauksen. Oih. Ja oiskohan ukko tehnyt pullataikinan kuten pyysin :D
 
Täältä neuvola kuulumisia:
Kaikki oli hienosti paitsi tuo sf mitta oli hurjat 27 , tokas neuvolan tätikin että taitaapi tulla jätti masu ja vauva on vielä kaiken lisäksi mahassa poikittain, että sekään ei nosta tuota mittaa ja vielä olis suurimmat kasvu kaudet edessä päin :eek: Alkaa jo hieman pelottaa tää mahan kasvu :/

Täällä ois kanssa kamala pyykki vuori odottamassa ja just latasin koneellisen ja huomasin että ei oo pesuainetta :headwall: Ja nyt pitää oottaa et mies ja poju tulee sieltä sängyn haku reissulta et pääsee kaupasta hakee pesuainetta, taidampa sit mennä raivaamaan tuota lasten huonetta uutta sänkyä varten ja samalla siirretään pinnis meijän huoneeseen oottamaan uutta vauvaa :heart:

Huomenna ois neuvola lääkäri ja ovat siellä kuulemma tosi herkkiä sanomaan kumpi siellä masussa kasvaa, et täytyy heti ovella sanoa niille ettei haluta tietää sukupuolta, täytyyhän sitä jotain jännättävää olla itelläkin ;)

Tulentyttö ja kipinä 25+6 :heart:
 
moi!
täällä yks sairaslomalainen ilmiottautuu. soittelin aamulla neuvolaan kun heräsin yöllä kaks eri kertaa siihen että supisteli kipeästi ja kun töissä oli eilen muutenkin niin kivuliasta olla kun tuntuu sellainen jatkuva paine tuolla alhaalla kun on täysin istumatyö. neuvolatäti kirjoitti 3päivää ja torstaina lääkäri joka kahtoo sitten kohdunkaulan tilanteen ja kirjoittaa lisä jos tarvii. nyt välipalalle ja puoli kolmelta hakemaan se saikkulappu

moi!
 
Heippa pitkästä aikaa!

Täällä ollaan eilen kotiuduttu 2 viikon poissaolon jälkeen. Olin kotipaikkakunnalla töissä ja voi että oli taas ihana palata omaan kotiin! KYllä alko jo porukoilla majailu ottaa hermoon ja pahasti! Mut töissä oli kivaa ja saan hyvin palkkaa niin voin sit ostella nöpöselle tavaraa!

En millään jaksanu selata teidän kirjotuksia läpi..Ois menny varmaan monta tuntia ja pitäis alkaa tavaroita purkamaan.. Sen verran näin, että sairauslomalle on moni joutunu..ja supisteluja tuntuu olevan monella. Tosi kurjaa, ja varsinki jos ei mitään pysty tekemään. Mut pakkohan se vaan on malttaa olla tekemättä =)

Niin ja baarireissuista näytti olleen puhetta.. Ennen raskautta tuli käytyä aika usein, mutta ei oo nyt kyllä tehny tippaakaan mieli mennä. Tosin rakastan punaviiniä ja joskus tekis mieli ottaa sitä...Ukko käy säännöllisesti viihteellä ja ei se mua haittaa..Vaikka monesti vetää kyllä ihan yli ja sitte makaa seuraavan päivän kaameessa krapulassa. Musta on kiva nälviä ja nauraa sille ku ei pysty tekemään mitään :LOL: Toki tilanne on eri sitten ku vauva syntyy =)

Eipä tässä muuta...Tylsistyttää jo tuo vesisade! Ja väsyttää..vaikka just heräsin päiväunilta |O
 
Enpä taida tänään hakeakaan sitä pakettia.. Jääkööt postiin.. Meni into taas kerran kaikkeen.. Kiitos miehelle.. Mutta siitä ei sen enempää..

Mutta menenpä tekee korvapuusteja, jotka tuskin onnistuu tässä mielentilassa.
 
Lisää sairauslomalaisia saatu joukkoon....

Tulentyttö hui mikä sf-mitta :eek:

RD tulehan sit kertoo jahka pakkauksen käyt hakemassa mimmonen se on =) , mulle ruli tänään päätös siitä avustuksesta, rahana sen otin ja torstaina on sit rahat tilillä.

Nyt täytyy mennä laittaa valkosipulipotut uuniin ku pihvit alkaa olla valmiina :p


keiju ja viljo 24+4
 
Ai niin ihme päivä.. ollut viraa vaikka muille jakaa :) Liekö siitä johtunut että tytöt antoivat nukkua puoli 11 saakka. Mansikat on pakastettuna ja keitto hellalla tulollaan ja imurin varteen ajattelin tarttua kunhan koneelta vaan pääsisin. Huomenna mennään kesäteatteriin katsomaan Heinähattua ja Vilttitossua ja to olisi koiran kanssa mätsäri, eli sen pesu edustuskuntoon olisi edessä, sattuu tuo valkoinen karvaturri olemaan melkoinen kun on viikon pyörinyt mökillä hietikossa ja käynyt uimassa.
 
moi!
tulinpas kertomaan neuvolakuulumiset. luuulin käyväni vaan hakemassa sen saikku lapun, mutta th:n sijainen halusi kirjata mun tämän hetkisen olotilan koneelle jotta on lääkärille valmiiksi jotain "materiaalia" kun meen torstaina. th oli ihan kauhuissaan kun kerroin että kipeitä supistuksia on joka päivä ja mietti jo että laittaako mut synnytyssairaalan äippäpolille tarkistukseen, että uskaltaako antaa mun olla torstaihin saakka. rauhoittelin sitten sitä, että ei nää oo läheskään niin kipeitä kuin sillion kesälomalla pari viikkoa sitten kun makasin sen n.3pv. itse en usko että nään supparit mitään tekee kohdun kaulalla kun ei tehnyt nekään ja ne oli silti niin kipeitä että en pahan kivun tullessa pystynyt liikkumaan ollenkaan ja muutenkin makasin vain sen kolme päivää kun kaikki liike teki huonoa.
no saa nähdä mitä torstaina sanotaan.

meillä on poika huomenna lähdössä iso-mummin luo yökylään 2 yöksi. iso-mummi on yli 80v teräsmummo, mutta ei poika siis mene sinne yksinään! miehen sisko tulee perheineen sinne lomalle niin ottavat sitten kummipojan kanssaan sinne. tavallisesti ovat meillä aina 1-3 yötä olleet lomillaan, mutta nyt kun asutaan kaksiossa niin meille ei mahdu ja haluavat viettää aikaa kummipoikansa kanssa =) niin haluavat pojan sitten sinne. ja onhan se ihanaa iso-mummille kun tulee lapsenlapsi ja kolme lapsenlapsenlasta kylään moneksi päiväksi. ja ihanaa ihtelle! nyt tuntuu jotenkin ihanalle että saa vähän levähtää tässä muuttostressin yms keskellä siten että saa vaan aikaa itselle ja miehelle.. ;) toivotaan nyt ettei tule mitään yllätävää että kaikki menee suunnitelmien mukaan ja poika pääsee toivomaansa yökylään.

tein just lasagnen uuniin ja kylläpäs alkaa tulemaan hyvä tuoksu! :p

nyt pojan kaveriksi pelaamaan jotain keksimäänsä peliä rakennuspalikoilla. poika vaan nukkui tänään alta puoli tuntia ja on tosi väsy. eilen oli eka kerran elämässään nukkumatta päikkäreitä joten tän illan meno on varmaan sen mukaista. pitää huomenna saada nukkumaan kunnon päikkärit ennen "reissuun" lähtöä...

täällä on muuten alkanut närästys! ja mun mielestä tosi jännä homma kun jugurtti on pahimpia närästäjiä! ei niinkään mausteiset ruuat vaan kaikki jugurttimaut!

mutta nyt pelailemaan...

korppinen ja poju 25+2
 
SF-mitasta sen verran, että meillä sitä ei lääkäri käynneillä mitata ja edellinen normaali neuvola mulla on ollut 18+3 jolloin SF oli 19. nyt yks ilta huvikseni mittasin sen itse miehen avustuksella niin mittanauha näytti 28, mutta siihenhän ei voi luottaa. mielenkiinnolla odotan mitä se torstaina on ja kysyn th:lta että voisko mitata sen erikseen kun lääkäri meillä ei sitä tee niin ihan mielenkiinnosta...
 
Just kattelin edellisten lasten odotus ajan kortteja ja tytöltä mulla on ollut samoilla viikoilla saman verran tuo sf mitta, en kyllä moista ees muistanut, mutta katotaan kuinka tää tästä vielä kasvaa ja tosiaan vaikka tytöltä oli iso maha niin silti tyttö oli vaan 2.5kg syntyessään.

RD jaksuja :hug:
 

Yhteistyössä