Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

iltaa!

täällä ollut tällainen varsinainen raskaus päivä näiden mielialojen suhteen,,, on mennyt laidasta laitaan, päivällä itketti ihan hullut jutut, samoin äskön, iltapäivällä vuorostaan sai nauraa vedet silmissä. oonkin ollut ihmeen tasainne lähes koko raskauden mielialojen suhteen.:)

muuten viikonloppu ihan ok. eilen töissä ja maha oli taas sillälailla puristavalla kipeä kokoajan ja supisteli, ei tee oikeen tuo istuminen hyvää. myös tänään ollut se jomottava-puristava olo tuolla ihan alhaalla, mietin että soittelisinko huomenna neuvolaan että nyt olisi valmis sinne saikulle, kun lääkärihän käski silloin lomalla ollessani että kun menen töihin ja jos samat kivut palaavat niin soittaa vaan reilusti että kirjoittaa sitten saikkua.

tein just pizzaa että saa mieskin evääksi sitä huomenna ja eka kerran raskausaikana aion syödä aurajuustoa joten nyt en malta enää odottaa vaan syömään!! siinä se terveellisyys joo...;) no ei silti, että oon syönyt kyllä päivän ihan nätisti kun tiesin että tehdään illalla pizzaa.

illan jatkot! palaillaan!
korppinen tasan 25!!!!! =) kuulostaa siis tosi paljolta, kohta lähenee jo 30!
 
On tää vaan ollut pitkä päivä |O Ei sitten kello tunnu liikkuvan ollenkaan eteenpäin...Nyt on poika nukkumassa ja itse tein jätti-ison annoksen tonnikalasalaattia, nyt oon ihan ähky. :x Telkusta ei tuu mitään, kuten Rinzessakin jo totes...

Mies soitti äsken, olivat päässeet perille ja menevät norjan puolella käymään vielä tänään. Pyysin tuomaan jäämereltä (tai-mikä-lie-meri-se-olikaan) hienoja kiviä. =) Kai tää on jotenkin sitten niin outoo kun tietää että se on poissa kokonaisen viikon, ei ollakaan vielä viikkoo oltu erossa. Vaikka ihan innoissani ootin että lähteekin, että tehään kaikkee omia juttuja pojan kanssa, niin ikäväkin vissiin ehtii tulla ennemmin kuin luulin. Osaapa taas vähän aikaa rakastaa toista lujemmin, kun tulee kotiin. :heart:

Helmi 25+1
 
korppinen: Täällä myös tehty pizzaa ja pistelty ukon kanssa napaan :p Ja myös meiltä löytyy auraa joka palasta :D On se vaan niin hyvää (ja rasvaista ja suolaista )!!!

Ajattelin tehdä kohta itselleni kipollisen hedelmäpalasia, ananasta, vesimelonia sekä päärynää. Vois vähän tasapainoittaa tuota iltapäivän pizzan syöntiä :whistle:

Täällä sataa vettä ihan reippaasti, siellä se mun terassin matto kuivuu hyvin juu :snotty: Pitää ukko laittaa hakemaan se takas sisälle... Hyvä että käytiin tytön kanssa päikkäreiden jälkeen ulkona, sen jälkeen ei päästykään kun tuli märät kelit (vaihteeks). On kyllä rasittavan sateinen kesä ollut!

helmi:Siitä olen vielä miehelle valittanut kun se näköjään voi vetää kunnon kännit ilman että tarviis illan aikana miettiä seuraavaa päivää :kieh: Kyllä minäkin kävin ottamassa ennen kuin raskauduin, mutta pakko oli olla sen verran järjissään yöllä että tajus lopettaa. Kun musta ei oo ollenkaan kiva jos on hirvee kankkunen eikä jaksais tyttöä hoitaa :( Mut tuota näköjään ei, olenhan minä kotona hoitamassa että saa itte levätä! Meni suihkun jälkeen vielä takas nukkumaan pirulainen :kieh: Sit kyllä jo tökkäsin kiukuttelevan neidin ja painelin ruokakauppaan pizzatarvikkeiden ostoon :whistle:

Mutta, tuumasta toimeen ja hedelmät palasiksi!

Luminka
 
Luminka; hyvä ajoitus =)

Ihan samanlailla itse oon toiminut kuin sinä, että vaikka ois kuin hauska ilta ja vetäis kaksin käsin juomia napaansa, niin aamulla tiedän aina että oltava viim. 10 aikaan skarppina...ja jos poika yökylässäkin, niin oon jo aina ajoissa sitä hakemassa. Eli aattelen myös yöllä, että seuraavakin päivä koittaa.

Mutta niin, noi miehethän ei yleensä aattele :LOL: juuri mitään!
 
helmi: No, sit meillä ukko jäi vähän harmittelemaan kun ei päästy käymään ennen tätä toista raskautta yhtäaikaa viihteellä.. Ihan kiva ois ollu mustakin, mutta tietää kuka se ois taas rajoittanut lasin kallistusta seuraava päivä mielessään... Joten eipä se ois kuitenkaan ollut kivaa, mä oisin mäkättänyt koko illan että et nyt viittis enää juoda jne :kieh:

Ei siis mun mies mikään suurkuluttaja oo... Hyvässä lykyssä pääsee kerran kuussa, kiitos minun sekä sen työvuorojen :whistle: Voisin "päästää" ehkä useamminkin jos osais ottaa hillitysti ilman koko päivän kestävää kohmeloa :D Mutta hyvä mies siis mulla muuten, ei oo siis koko ajan baareissa juoksemassa :heart:
 
Täällä on tylsää sadepäivää vietetty kaappeja siivoten,mun intohimo sadepäivinä on tuo vaatehuoneen tönkäminen :D
Nyt on talossa hulinaa kun lasten serkut 3kpl:ta ikä välillä 4-9 tuli pariks yöks kyläilee :xmas:
On seuraa noille omille eivätkä tappele koko ajan keskenään ;)

Katselin tuossa kaappeja siivotessa että mahtuukos ne vauvan vaatteet minnekkään :/
Ahdasta tulee mutta jotenkin pitää saada tilaa raivattua kaappeihin,sillä silmällä sitten vähän jo raivailin tilaa tuonne.
Kyllä luulisi että kaksi aikuista ja 3 alle kouluikäistä mahtuisi hyvin tälläseen 100 neliön taloon vaan ei ahasta on :| Nuo makuuhuoneet on niin pienet että ovat ihan täynnä,pinnasängyn kanssa saadaan tehdä isoja muutoksia että saadaan sopimaan meidän makkariin :/

Samalla tuossa mietiskelin mitä kaikkea pitäisi hommata ja aika paljon puuttuu,no enhän minä ole kuin pari vaatetta hommannut...

Mutta nyt syömään iltapalaa ja miettimään nukkuma järjestystä ;) saa nähdä miten täällä nukutaan 5 lapsen kansssa :whistle:
 
Iltaa!

Täällä on mukavat tunnelmat, kun lapset kotiutuivat kesäloman vietosta ja odottivat kotona avosylin kun tulin töistä kotiin tuossa iltasella. Kylläpä oli ikävä, nyt sen taas huomaa että normaali perhe-elämä ja arki on kaikkein ihaninta... :heart:
Enpä kyllä hankaa vastaan sitäkään, että loman toinen osa alkaa perjantain työpäivän jälkeen.. Aika raskaalta alkaa tuntua jo tuo töissä käynti. Isännällä vaan ei ole enää lomaa jäljellä, joten nautin lomasta lasten kanssa. Kovasti olen suunnitellut, mitä kaikkea voidaan touhuilla - muksut on tosin jo murkkuikäisiä, joten omat kaverit ja niiden seura menee valitettavasti usein äidin tarjoaman laatuajan ohi... :whistle:

Pikkuinen myllää mahassa aivan valtavasti mikä on kiva juttu. Vatsalihasten repiminen tosin ei tunnu kivalle, eikä se, että selässäkin on alkanut kipuja tuntumaan... Voisin jo luopua tästä mahasta mielihyvin, mutta kun tietää että lapsen on todella tärkeää kasvaa ja kehittyä kohdussa, yrittää sietää epämukavaa olotilaa ja ajatella että aika menee lopulta nopeasti.

Nyt täytyy suunnistaa punkan pohjalle, aamulla taas aikaisin ylös ja työt kutsuu..
:wave:
 
Huomenta taas kaikille!
Enpä päässyt viikonloppuna tänne lueskelemaan, ja oli taas paljon luettavaa! JennyAdeliinalla ollut jännät paikat! Mua ei ole onneksi enää supistellut torstain jälkeen, saa nähdä mitä kätilö sanoo kun menen seuraavaan tapaamiseen perjantaina. Oon kyllä varmuuden vuoks lukenut vaikka mitä keskosvauvoista!!

Meillä oli kiva viikonloppu. Eilen käytiin sellaisella tosi isolla lastenkirpparilla, joka järjestetään kerran parissa kuussa sunnuntaisin. Melkein tosin pyörryin sinne, kun oli sisätiloissa ja oli NIIN paljon väkeä, happi kai loppu ja oli liian kuuma...
Ostettiin sitten sitteri vitosella! Tosi hyväkuntoinen vielä ja ihan kivan näkönenkin. Ja pari ihan pikkusta bodya ja yhdet aivan hullun söpöt pikkukengät, jotka jää heti kyllä pieniks, mutta oli silti pakko ostaa!
Kateltiin vaunujakin, mutta yhdet vain oli okeyn oloiset yhdistelmävaunut, mutta niissä oli liian kuluneet pyörät. Meillä ei oikein tunnu olevan varaa uusiin mutta saa nähdä löytyykö hyviä käytettyjä. Täältä vielä vaikeaa löytää sellaisia jotka sopis sit vielä suomen talvioloihin...

Mulle tuli taas mahakommentteja, niin kuin Rinzessalle, ettei sitä ees huomaa. Ja kun vyötärönympärys on kasvanut 25cm niin luulis huomaavan!! Selkeähän se on, omasta mielestä jopa iso. Ei kyllä kovin imartelevaa, kun sit tietenkin ne jotka ei tajua vauvamahaks luulee vain läskiks. Ja kehtaa vielä sanoa ettei tajunneet vauvamahaks!!! :kieh: Kai sitä ollaan raskaanaolevina naisina vielä tavallista herkempiä kaikille kommenteille.

Pitää alkaa siivoilemaan, silitysvuorikin on ihmeellisesti taas kasvanut niin että silityslautaa ei kohta enää näy... :whistle:
 
Huomenta mammat!

Nyt ehkäpä jaksan hetkisen kirjotellakki! Eilen käytiin miun mummolassa kyläilemässä, ei tuo autossa istuminen tehny selälle yhtään hyvää. Koko illan särki... Pötköllään oli hyvä, mutta sit kun siitä nous ylös niin se oli taas vartin päästä se särky sit takas. Nyt oon ollu jalkeilla tässä reilun tunnin, niin jo jomottaa. Pitkältä tuntuu aika oottaa marraskuuhun... Ja tosi tylsää kun ei voi mitään tehä, kun aina koskee. Mutta olihan tämä odotettavissa...

Baarielämästä on ollu teillä puhetta. Mie käyn tosi harvin baarissa, oisinkohan vuos sitten käyny viimeks. Ei oikeen innosta se elämä enää (vanhaks sitä on vissiin tullt...) ;). Nuorempana ukon kans juostiin baareissa ihan urakalla, että se puoli on vissiin nähty. Isäntä käy toisinaan irrottelemassa, mutta yleensä sit vetää ihan överiks. Eli kyllä siinä se koko viikonloppu menee ihan harakoille sit meillä myös. Enkä tykkää yhtään! Sit muutenki kun en osaa nukkua ennen kuin ukko tulee kotiin niin mie oon sit ihan yyberväsyny myös. Onneks hän käy viihteellä/saunaillassa/tms. ehkä 4 kertaa vuoteen, että ei liikaa! Myö ollaan enemmän tämmösiä kotitissuttelijoita, että viikonloppuna kun muksu nukkuu niin avataan viinipullo tai otetaan muutamat oluet. Mutta siihenki menee nyt aikaa ennen kuin sitä voi harrastaa yhessä. Sit kun vauva on isoks kasvanu niin sit joskus...

Täällä satelee vettä, ei mennä ulos. Sen verran pitää käydä pyörähtämässä että käydään tuossa kaupassa ja sit leivotaan jotain. Varmaan juustosarvia - niitä tykkää pikkumieski kääriä kasaan! Miun lapsuudenystävä tulee käymään päiväuniaikaan kahvittelemassa taas pitkästä aikaa! :)

Joku kirjotti että on vakiintunu joku kutsumanimi masuasukille nyt - en muista kuka kirjotteli. Mie oon kuumeisesti bongaillu kivoja nimiä vauvalle jo etukäteen ja ihastuin Veikkaan. Isäntä ei oo juuta ei jaata tuohon vielä sanonu, mutta miun päässä vauva on nyt sit Veikka. :) Toivottavasti saan ukonki sit siihen myöntymään - ja toivottavasti se sit kans on poika! :D

Anzkuli ja Veikka 24+4
 
Huomenta!
Mä näin sitten makeeta unta... olin torilla ja ostin mansikoita ja vadelmia jotka söin jugurtin kanssa. Nyt sitten tekee mieli marjoja ihan hulluna!!!

Nyt sitten lomailen poikien kanssa. Katsovat tällä hetkellä lastenohjelmia koska ulkona tulee vaakatasossa vettä. Kiva lomasää... Toiseksi tuo piha on nyt sitten täynnä kaivureita ym masiinoita. Meidän pojat tuntien ne olisivat siellä kuitenkin koko ajan tiellä. Mies on töissä ja ajattelin kinuta josko hän tänään ottaisi vihdoin sieltä poran lainaan ja laittaisi nuo verhotangot. Johan tässä kaksi viikkoa olen anonut että saisi 8 reikää porattua... miehet...

Paljon on ollut juttua miesten viihteelläkäymisestä. Mun siippa on tänä vuonna ollut vissiin kolme kertaa jossakin viihteellä. Se ei enää kuulemma kovasti viihdy baareissa, vanhaksi on tullut. :LOL: Kotona tuo saattaa ottaa 3-4 olutta viikonloppuna, sekin saattaa olla ykkösolutta mitä juo. Mun ukolle tulee alkoholista niin kauhee kankkunen että se aina seuraavana aamuna vannoo ja vakuuttaa että ei enää ikinä juo mitään. Olen myös hälle sanonut että enää ei kovasti ole mihinkään lähteminen kun on riskiraskaus ja lähtö voi tulla koska vaan, eikä tuo mitään vastalauseita ole sanonut. Jollekin koiraleirille tuo on elokuussa menossa, mutta se sallittakoon. Jännityksellä odotan mitä tässä synnytyksessä tapahtuu, meidän edelliset kun on olleet varsin...hmmm.... omalaatuisia. Ekakerralla meidät vihittiin sairaalassa 17 tuntia ennen synnytystä, tokakerralla mies kotiutui polvileikkauksesta samana päivänä kun lapsivesi meni. Mitähän nyt???

Nyt tarvii mennä soittamaan anopille. Huomenna on se uä, ja tarvin pojille lapsenvahdin siksi aikaa, sinne kun ei lapsia saa viedä. Mummu ja pappa kuulemma voivat poikien perään katsoa sen aikaa. Eli terve taas, ja kattellaan myöhemmin!

HM ja papuset 23+4
 
Miten tuommoinen tapahtuu, et menee naimisiin sairaalassa?

Täällä on vaihteeks ollu suht iisi aamu, paitsi meinasin tukehtua pepsi maxiin :snotty:

Pikkunen se jaksaa potkia ja sekös on ihanaa :heart:

Vitsit toi kaksosten odotus on varmaan vielä jännempää ku yhen odotus, mä en kyl kykenis, ku tästä yhestäki jo meen ihan rikki.

Arska paistaa täydeltä terältä ja sekös mua ärsyttää, pidän viileästä ja varjosta.

Rinzessa ja papuRinssi rv.24+5
 
Täällä ollaan tämä viikko töissä ja sitten 2 viikkoa lomaa :D. Olin kahden vaiheilla vielä aamulla, että lähdenkö töihin vai en, mutta ihan kivaa on ollut. Eihän se oo ku yksi viikko :whistle: .

Ja loman jälkeen alkaa sitten jo koulut ja 12.9. jään jo äitiyslomalle, ku kerkeää syyskuun loppuun tulla kesälomaa puolelta vuodelta, joten jään pois töistä kaksi viikkoa ennen. Ei haittaa minua ollenkaan :D.

Täällä on vain helkutin kuuma. Hiki valuu päältä ja ulkonakin on hirveän hiostava ilma.

Meistä kumpikaan ei oo baarissa käyny kertaakaan. Tai jos en hirveänä valehtelis, ni mie oon kerran käyny baarissa ulkomailla ollessani äidin kanssa vuonna 2003. Mutta silloinkin olin vain äidin matkassa. Meitä ei silleen kiinnosta käydä baareissa. Me katsellaan kotona mieluummin elokuvia. Ja jos joskus otetaan, ni se on yleensä muutama siideri / kerran viikossa. Joskus on kuukausiakin, ettei oteta ollenkaan. Ja mökillä yleensä eniten :LOL: .
Ukko yleensä sit ottaa väkeviä, mutta toisella on hyvä viinapää. Pakko myöntää, että itsellänikin on :whistle:

Milloinkohan äitiyspakkaus tulee. Tänään tuli täyteen hakemuksen viennistä.. Joten jospa se tällä viikolla tulis :D.

Kuopus komentaa kaikkia: "Ole hiljaa! Vauva nukkuu!" :D Jospa olisi sitten itsekin hiljaa, ku vauva oikeasti on syntynyt. Vievät vauvan nukkuu vaunuihin ja makkarissa heijaavat. Kovia ovat kuulema sit auttamaan, ku vauveliini syntyy. :D

Red Dragon + Nuppu 25+1 :heart:
 
Päivää taas (sateista sellaista) =)

Täällä on jo neiti nukkumassa eli äiti siis koneella :LOL: Käytiin aamupäivällä porukalla kirpparilla eikä jälleen mitään! Hirveitä lasten/vauvojenvaatteita, likaisia, reikäisiä ja muutenkin kulahtaneita ja vanhan mallisia! En kyllä itse kehtais sellaisia ikinä mihinkään viedä enkä varsinkaan pyytää rahaa!

Tuossa tekaisin sämpylöitä, ei vaan voinut kun vähän maistaa jotta mahaan jää tilaa. Kohta nimittäin tehdään jo ruoka niin mies ennättää syödä ennen iltavuoroon menoa! Sain jopa siivottuakin, nyt hyvä mieli siihen saakka kunnes huomenna viimeistään huomaan että johan on roskia lattiolla :LOL:

Mun äiti ja sisko tulevat käymään parin tunnin päästä, ompahan juttuseuraa sekä pikku epelille tekemistä, riehuu aina siskon kanssa milloin piilosta tai juoksuttaa kainalossaan pitkin huoneita :D

RD: Ihania muksuja sulla =) Meillä ei neiti vielä tiedä mitä on tulossa, mutta ihan varma olen että on ihan intona hoitamassa! Vaikka eihän se vielä voi 1v5kk:n ikäisenä paljoa osata, mutta luulen että tuo vaippoja ym. kun hyvin jo nyt puhetta ymmärtää =) Ja saan varmaan vauvan kimpusta hätistellä ;) Onneksi on rauhallinen eikä revi, muksi tai tukista toisia niin luulen että osaa sitten vauvaakin hellästi hoitaa :heart:

Vauvan työnimeä meillä ei oikeastaan tästäkään ole. Se on vaan pienin neiti, vauva tai jotain sinnepäin...! Sitä vaan mietin kun luin jostakin että olisi hyvä jo alkaa kutsumaan vauvaa oikealla nimellään syntymän jälkeen. Ja ehkä jotain totta siinä voisikin olla. Kun meidän tyttö osaa sanoa jo vauva, niin onko sitten ihan pihalla kun aletaankin vauvaa kutsumaan ristiäisten jälkeen nimellä? Mutta se nimi vaan pitäis keksiä vähän ennemmin kuin tälle esikolle, pari päivää ennen ristiäisiä päätettiin :whistle:

Luminka ja neitonen 25+2
 
moikka pitkästä aikaa:)

täällä menee ihan mainiosti! kauheesti tullut taas tekstiä en millään pysy perässä mitä kaikkea ihmisille tapahtuu mut aika monella on ollu supparei niin niille peukkuja että hellittäisi supistelut!

mäkin haluisin johki lastentavara kirpparille, täällä vain 2 kertaa vuodes ja kertaaka en viel o kerenny! mut huuto netistä oon jotain huudellut:)

eipä täällä taas sen kummempia
=)
-äiti88 ja toukkapoju 23+4-
 
Iltapäivämoi!
Olinpas reipas ja imuroin juuri. Pojat vaan hieman häiritsivät kun hyppelivät imurin yli ym. mutta äiti vähän korotti ääntä niin kyllä tää sit siitä.

Rinzessa, sillon esikon odotusaikaan oltiin päätetty että mennään naimisiin ennen syntymää, mutta rv 36 jouduin osastolle toksemian takia. Se oli perjantaipäivä ja seur. maanantaina olisi ollut maistraatissa aika. Uhkailivat että käynnistetään viikonlopun aikana niin tuli sitten kiire soittaa sairaalan pastorille joka sitten onneksi ehti meidän ensin lauantaina tavata ja sunnuntaina vihkiä. Ihan sairaalan pikkukappelissa mentiin vihille, mä sain osastolta 15 minuutin poistumisluvan. Ei mitenkään kauhian romanttista, minä sairaalan kamppeet päällä ja mieskin oli niin sekasin että oli vaan rantasandaalit saanut koipeensa. :LOL: Että silleenkin voi vihille mennä. Eniten on harmittanut se että en saanut hääpukua, mutta asia korjaantui tuossa reilu vuosi sitten kun voitin Aamulehden sellasen Prinsessapäivä- skaban, eli mut meikattiin ja vietiin koittaan hääpukuja. Se oli ylikivaa!

Masukkaat ei pitäneet imuroinnista, kenkää tulee taas niin että voi juutas... :/ Taidan mennä taas soffalle katsoon jotain tyhjänpäiväistä telkusta. NetAnttilan kuvastokin tuli tänään mutta oon pöärännyt sen jo kolmeen kertaan läpi.

HM ja papuset tylsistyneenä
 
Luminka: Katotaan miten käy, kun vauveliini syntyy, että ovatko halukkaita hoitamaan. Ovat kyllä varmasti yli-innokkaitakin ja ennemmin ne tappelee, kumpi saa hoitaa :whistle: . Lauantaina mökillä, anoppi meni komentamaan kuopusta, että on varovainen (oli hyppäämässä matalilta portailta alas). Ni silloin toinen komentaa mummoa takas: Oo hiljaa! Vauva nukkuu! :LOL: Mummo on muutenkin ylihuolehtivainen.. On hädissään, kun neidit hyppelee paikasta ku paikasta.. Ja neidit itse on sen huomanneet, ni kyllä osaavat mummoa pyörittää :whistle:

Ja onneksi en oo ihan ainut, joka on ommellut väärät saumat :D

Vielä ois 35 minuuttia töitä ja sit kotiin lepäämään. Haluaisivatkohan ipanat harjata minua tänään :whistle: . Eilen illalla kuinkahan kauan harjasvat vuorotellen minua. Tappeluhan siinä tuli, kumpi saa harjata. Kipuaavat istuu mun hartioille ja siinä sitten harjaavat. Se vain tuntuu niin hyvältä :whistle: . Voisin olla harjattavana koko päivän, koska siinä ihan oikeasti nukahtaa! :D
 
mäki aina harjasin äitin tukkelia ku olin pieni, äiti rakasti sitä ja sit aamusin ku harjailin sitä ni se sai lisäaikaa nukkua ja mä tein 'hienoja' kampauksia :D

Mun tarttis pukee ja raahautua kaverille tohon kilsan päähän, mutku ei viittiis... noh, houkuttimena on se että se on ostanu kuulemma jotain papulle :heart:

Rinzessa ja papuRinssi rv.24+5
 
Tämä mamma on taas palannut kotiin, muumimaailma reissun jälkeen lähettiin heti mökille ja tänääntultiin kotia, tosin mies ja poika lähti vielä yöksi mökille kun mökin katto vuotaa :/ ja huomenna hakevat pojalle uuden sängyn.

Nyt on käyty uusimmassa kaikki kortit uudelle nimelle, on sekin hommaa...

Luminka mä ravaan neuvolassa 2 viikon välein mun verenpaine taudin takia, alussa kävin 3viikon välein ja nyt 2:n ja lopussa pari kertaa viikossa, mulla kun tuo esikoinen meni mahassa jo shokki tilaan mun kovien paineitten takia ja sen takia käyn äitipolilla ultrassakin 3-4 viikon välein, toisaalta kiva, toisaalta rasittavaa.

Nyt me tytöt vietetään ihan tyttöjen iltaa, käytiin siwastakin hakee herkkuja ja kohta mässätään :p kun pojat on katto remonttia tekemässä :kieh:

 
Kannattaa muuten ainakin noi ajokortit uusia.Kaveri sai sakot kun oli ollut 8 vuotta jo eri sukunimi ja vanhalla kortilla ajeli ;) Ihan vaan vinkkinä...

Mulla palannu noi supistelut :/ Miestä yritin auttaa lautoja kantamalla vaan ei siitä tullut mitään kun rupesi supistelemaan niin kovasti.Onneksi muutaman viikon päästä pitäisi olla se neuvola lääkäri niin pääsee tarkastamaan tilanteen ja saa nähdä pystyykö töitä tekemään kuhan tämän loman nyt ensin pitää :/

työ nimestä Meillä ei muuta nimeä ole kuin itse kutsun vaavi joskus Papuksi :heart:
Esikoista sanottiin Kapseliksi ja siitä tulikin nimi Kasperi :heart: ja kuopuksella ei tainnut keretä keksiä mitään nimeä :D

On tämä ihanaa kun on noita lapsia enemmän,leikkivät keskenään eivätkä tappelekkaan niin paljon :D Ite saanut keskittyä omiin hommiin....
 
Miekin tykkään kamalasti jos joku hiplaa tai harjaa mun hiuksia, voisin olla koko päivän vaikka harjattavana. =)

Tänään sit kaverin luona tuunattiin mun farkkuhameita että mahtuuvat päälle, kahteen tehtiin kiilat sivuille ja yhteen Masutuubi, tuli tuosi hyviä. Jos tämän kesän pärjäis niillä, voi sit en kesäks ostaa uusia vaatteita.
Housut mun pitäs ostaa uudet ku jo kahdet äippähousut on käyny pieneks, toiset lantionkohdalta ja toisissa ei riitä enää masun ympärys. Mutta ku ne on niin mahottoman kaliita just henkkamaukalta katoin niin semmoset mitkä miellyttäis niin 60? ja sit niitä ei tartteis enää ku pari kuukautta.

Tänään sit soitti se neuvolan täti ku oli sen lääkärin kanssa keskustellu mun tilanteesta. Pitää heti ottaa sinne yhteyttä jos supparit kovanee tai muuttuu kivuliaaksi ja jos niitä tulee useemmin ku ei oo kuulemma normaalia jos niitä kovettumisia on usein vaik ei ne kivuiliata olisikaan.Ens maanantaina mulla on sit neuvolalääkäri jossa kirjoittaa lähetteen äitipolille seurantaan ja samalla katotaan miten tuo työssä olo tulee jatkumaan. Mulla niitä supistuksia on päivittäin ne on semmosia kovettumisia mitkä on aina välillä kivuliaita ja välillä taas ei ja sit ku tuota kohdunsuun ja kanavan tilannetta pitää seurata.

Nyt laittaa pikku ukko unille ja sit ruetaan miehen kanssa katsomaan sooloilua. Herkutkin ostettu :p :whistle: :whistle:

keiju ja viljo 24+5
 
Tuosta ajokorttien uusimisesta oon mäkin kuullut et ois jokin tietty aika milloin viimeistään tulis uusia! Itselläni kävi niin hyvä tuuri et kävin naimisiin menosta reilun kuukauden päästä autokoulun kakkosvaiheen niin sain siihen samaan sukunimen vaihdettua =) Eli säästin sen onks se jopa 40-50?!

Meillä kävi vielä mun toinenkin sisko melkein heti perään kun edellinen ennätti äidin kanssa lähteä! Hyvin vierähti iltapäivä ja oli kyllä väsynyt tyttökin. Sänkyyn vein tuossa vähän puol kasin jälkeen, pyörähti samantien mahalleen ja simahti :heart: Ihanan helppoa =)

Nyt tässä odottelen että sauna ois lämmin niin pääsisin käymään löylyttelemässä.

Luminka, jolla ei ollutkaan oikein mitään asiaa :D
 
Iltoja täältäkin!

Ammulla sain sit tilattua ne vaunut. Usean mietintä päivän jälkeen sain valittua kahdesta väristä toisen, jota ei enää ollutkaan, joten otettiin sitten ne musta/limet. Molemmat vaihtoehdot miellytti, niin oli ihan oikeesti vaikee valita. Miehellä meni hermot moneen kertaan viikonlopun aikana :D Ja minäkö muka vaikea??!! :LOL:

Eilen illalla tuli sit pariin otteeseen niin kovia vihlasuja, et piti olla liikkumatta ja hengittämättä. Ja aamulla oli sit niin vaikee taas olla, et päätin soittaa vihdoin lääkäriin. Kolme viikkoa saikkua, joten nyt sitä sitten ollaan oloneuvoksina. Sanoinki lekurille et tuntuu tyhmältä tulla kun ei oo silleen kipee tai sairas, mut sit ku kyseli ja kerroin kaikki ja kokeili kohtua sit ihan vaan vatsan päältä, joka kävi välillä tosi kipeetä *auts*, niin sano vaan et laitanpa suorilta kolme viikkoo. Et tässä sitä nyt sit ollaan. No mut ei passaa valittaa, tää on vaan upanan parhaaksi. Riskejä ei passaa mennä ottamaan. Onhan noita pieniä vhlasuja ollu pitkin päivää, et nyt sit ei ainakaan tartte istua montaa tuntia putkeen töissä. Saa mennä vaakatason aina ku siltä vähänkään tuntuu.

Nyt pitää mennä ettiin netistä synttärilahjaideaa miehelle. On kyllä vasta kolme viikon päästä, mut parempi olla ajoissa.

nannamaaria ja upana 24+5
 
kutmula: juu tiedossa on tuo ajokortin uusiminen. Pitäisi uusia kolmen kuukauden kuluessa naimisiin menosta.. :whistle: Mutta, kun jouduttiin kolariin (nainen tuli kolmion takaa meidän eteen) ja ukko meni sanoo poliisille: "Nyt taidan saada sakot" Poliisi: "Ai, miten niin?" Ukko: "Ajelen ajokortilla, jossa on väärä sukunimi." Poliisi: "Ei tule sakkoja."
Kyllä me ne uusitaan, kun vain päätetään, ettei rahoja laiteta muuhun eli on säästössä niihin. Kuitenkin 80e on jo ihan kiva summa.
 

Yhteistyössä