Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

manna- minusta nuo kuulostaa kyllä ihan supistuksilta ja aika kovilta sellaisilta jos ihan pahaolo tulee.

Tänään tuo poika sit lähtee sinne mökille mun isän porukan kanssa, on hän odottanutkin koko viikon tuota reissua mutta saas nähdä miten siellä menee toivottavasti hyvin. Ei oo ollu ku pari kertaa aikasemmin niillä hoidossa jonkun tunnin kerrallaan. Mutta jospa se reissu menisi hyvin saatas miehen kanssa kaksinkeskistäkin aikaa. Tarkoitus ois tänään vaan olla ja huomenna mennään sit syömään ja kaupungille.

Mutta nyt mokkapaloja leipomaan. :p

keiju
 
Huomenta! (mä oon täällä joka vapaa-aamu ja lomallani toivottamassa huomenta) :LOL:
Manna:Mun on pakko laittaa tää, vaikka inhoon noita masun-mallin perusteella arvioita (vaikka tiedänkin että tyttöä ootat)..että sulla, jos kellä näyttää olevan niin POIKAmasu!! :D Mutta tuo on varmasti niinkin, kuten sanoit, että oot niin pieni, niin tuohonhan se pullahtaa eteen. =)

Mä oon nyt niin kahen vaiheilla noiden vaunujenhankinnan kanssa...AUTTAKAA!! Oon päivittäin ihastellut niitä hartanin vaunuja saksasta...ja vanhemmatkin lupas ne maksaa. Ja myös huutonetin katson päivittäin. Mutta sitten...alan taas miettiin järjellä, kun oon oikeestaan kaikenlaista ylenpalttista kulutusta vastaan. Ja meillä on ihan toimivat emmaljungat, on varmaan 8vuotta vanhat, ja kuomukin hiukan haalistunut. Mutta ne on olleet ihan hyvät. Ajaneet asiansa. Mutta sitten taas, kun tää vauva on melko varmasti meille sitten se viimonen vauva, niin ois kiva ja hienoo kärrytellä uusilla vaunuilla. Mutta riittääkö se syyksi, että ois vaan KIVA? Kun ei kerran tarvitse. (menipä vaikeeksi mun pohdinnat) :whistle:

Nyt laittaan itteni kuntoon. Mennään tästä kohta tähän samalla kadulla asuvalle isomummolla kylään, kun ei olla pitkään aikaan siellä käyty. Vaikka asuu ihan naapurissa. :ashamed:

Mukavaa päivää kaikille!!!
Helmi 24+6
ps. taidan poiketa siellä "herkut pannaan pinossa" :D
 
Keiju: Niin mustakin kuulostaa mutta minkäs teet kun soitan kätilölle ja kommentit on vaan sellaisia että jos ne menee ohi niin ei sit mitään vaara.... eli varmaan vasta sit kun vauva alkaa työntää päätään ulos ottavat tosissaan??? Eivät ole suostuneet edes mitään tutkimuksia tekee, vaika tarkistamaan kohdunkaulaa...

Helmi: Älä, mua alkaa oikeesti pelottamaan että jos se onkin poika, mitäs sitten teen kaikille söpöille tytönvaatteille?! :eek: Mies näki vielä unta toissayönä että se olikin poika!!
 
Huomenet kaikille täältäkin!

Ihanaa, viikonloppu edessä. Olin eilen tosi reipas. Sain vihdoinkin järjestettyä vaatehuoneen. Nyt sinne mahtuu jopa sekaan ja kolme hyllyä tyhjeni. Oon tosi ylpee itestäni :D Mieskin oli kotiintullessa ihmeissään. Illalla kyllä sitten sai tuntesa masussa ja selässä et on tullu touhuttua, vaikka en nostellu mitään. Mut ottaahan toi seisominen ja kyykkiminen ihan samalla lailla paikkoihin. Oli ihana päästä sit nukkumaan ja vaakatasoon.

Mulla ois kans vaunuongelma. Eilen olivat laittaneet sähköpostia vaunulasta, et täydennystä ja uusia värejä saapunu. Kattelin sit niitä ja niistä uusista se beige-vaaleenruskee miellyttäis, mutta mutta...kun se lime-vaaleenharmaa ja sit se mustakukallinenki miellyttäis. Nyt on sit valinnanvaikeus, ja jos kovin kauaa taas pähkäilen niin kohta niitä ei sit taas oo mitään väriä ja sit joudun taas ootteleen jonneki syyskuulle ja haluun kyllä nyt toi vaunuasian jo pois listalta. Niin kauan oon jo oottanu, ettei malta enää. Siis noi värit tietty sitä aatellen et sopii kummalleki. Ihan ehottomasti haluisin sen vaaleenpuna-vaaleenharmaan, mut ajatus et tulee poika ja ton väriset vaunut ei ehkä kuitenkaan oo se paras mahdollinen...ainakaan täällä meidän tuppukylällä :)

Mä sain ne Kelan paprut kans maanantaina. Meillä vaan tuo kela on heinäkuun ajan auki vaan keskiviikkosin, enkö saa sit varmistettua et riittääkö palkkakuitti vai pitääkö työnantajalta vinkua vielä erikseen jotain lappuja ja kun siinä kelan lapussa on et työnantajan täyttää joku lomake. Voishan sitä tietty soittaa ja kysyä, mut kun ärsyttää aina jonottaa luurin päässä ja aina ei se asia siltikään selviä. Täytynee vissiin oottaa sit sinne keskiviikkoon ja käydä kysymässä.

Hari mao: Onnea uuteen kotiin!! :flower:
helmi: Mä aattelin heti, et vaunut on sellaset jotka haluun uudet. Meillä tosin ei oo noita entisiä kun tää upana on se ensimmäinen, mut kun ei koskaan tiedä et jos huonosti käy niin voi olla sit viimenen (ei kyllä omasta tahdosta). Enkä halua mitään käytettyjä, jotka natisee ja paukkuu eikä oo kuitenkaan sellaset ku halutaan. Melkeen kaikki muu kun on käytettyä, niin es vaunut ois uudet. Ja siitä on pidetty kiinni. Mieskään ei oo pistäny hanttiin ollenkaan tuossa asiassa. Jos oisin sun tilanteessa, niin ottasin ne uudet ihan vaan sen takia et "jos tähän loppuu, niin loppuu tyylillä" :D Mut mä nyt saatan joskus ollaki vähän outo :LOL: No mut toivottavasti en kuitenkaan vaikeuttanu päätöstä :whistle:

Nyt pitää rueta miestä kiusaan tuon vaunuvärin kanssa :p

nannamaaria & upana 24+2
 
Manna: Eiköhän se kuitenkin se tyttö oo :D Mutta jos onkin poika, niin mähän voin aina alkaa tienaan rahaa näillä masu-arvioinneilla :LOL:

Nannamaaria: Et vaikeuttanut päätöstä. Tai päätöstä ei ei vieläkään ole, mutta juuri noita kommentteja ja mielipiteitä kaipaan. Äitini sanoi kanssa samaa kuin sinä. =)
 
helmi, Riippuu tietty minkä kuntoiset ne vanhat vaunut on...jos on hyväkuntoiset ja miellyttävät, niin säästösyistä ottaisin ne käyttöön, se on kuitenkin pieni aika kun niitä käytetään ja ostaisin sit myöhemmin kunnon rattaat.
Toisaalta uudet on aina uudet. Ja noi hartanin vaunut on saksassa niin paljon edullisemmat kuin Suomessa, että jos lapsi jää viimeiseksi ja vaunut vain yhdellä lapsella käytetyt, niin saisit niistä myydessä vielä hyvän hinnan. Ja jos vanhemmat vielä maksaa ja jos sun tekee mieli uusia vaunuja...niin en miettis enää kauan. :) Jos sulla on mielessä vielä joku tietty värimalli, niin kannattaa tosiaan tilata ne piakkoin, koska se voi tosiaan olla, että syksyllä se väri on jo loppu ja sit harmittaa...

manna, Mäkin huolestuin noista sun supistuksista, jos vielä tulee huono olo niistä :eek:
Kyllä se ois hyvä tarkistaa se kohdunkaulan tilanne varmuuden vuoksi. Pakkohan niitten on ottaa sut tosissaan. Tai sitten sun pitää nostaa kunnon meteli puhelimessa....
 
helmi: mie menisin käytetyillä jos kerta on viimenen muksu tulossa. Meillä oli esikoisellaki käytetyt, kun sillon aateltiin että meille yks muksu riittää. Jos ois suunniteltu ihan useempaa mukeloa niin voi olla että ois hankittu sit uutena kunnolliset yhdistelmät jotka ois menny tän väliajan rattaina ja nyt sais taas sit vaunuiks. Meilläki oli tarkotus ostaa sit kunnolliset rattaat, mutta käytettynä ostettiin sit loppujen lopuks neki ja hyvin ovat toiminu! Meidän ratkasuun vaikuttaa toki seki, että rahaa ei oo kauheesti käytettävissä. Voi olla että jos parempituloisia oltas niin ois saatettu vaikka ostaa uudetki vaunut...mutta turhapa sitä on jossitella. :)

Mie oon kans vähän semmonen turhan ostamista vastaan, että mahollisimman vähällä yritetään mennä ja se mitä hankitaan niin mieluummin käytettynä tai alesta. Varsinki näin ihan pienille kun vaatteet varsinki mene niin nopeesti aina pieneks. Nyt huomaan kyllä se että kun on toinen tulossa ja todennäköisesti poika, niin voi vaikka vähän kalliimpaaki ostaa ja semmostaki mitä ei välttämättä tällä hetkellä tarvii kun on sit kuitenki se toinen käyttäjäki vielä tulossa.
 
helmi kyllä miekin varmasti kallistuisin niihin uusiin kun kerta maksajakin on eli hyvällä omalla tunnolla ostat ne uude =)

Neuvolasta taas soitti niitä viljely tuloksia ja hiivahan se siellä taas on, mutt kun kysyin että mitä se lääkäri sinne kirjoitti siitä kohdun suusta ja muusta niin kanavaa on 4cm mutta suu pehmeähkö, kuulema uudelleen synnyttäjillä normaalia mutta mua vähän huolestuttaa. Onko kellään kokemusta tämmöisestä?

keiju
 
Luminka: Täällä ollaan. Olen kyllä välillä käynyt lukemassa keskusteluja mutta jotenkin kirjoittaminen on vaan jäänyt...
Kaikki on masussa kunnossa ja kiloja tullut 8 lisää. Siltä ihan tuntuukin: jalat iltaisin ihan poikki. =) Ei haittaa!!!
Meille näyttäisi poika olevan tulossa. Lääkärin sanoja lainatakseni:" Prinsessapukua ei tälle kaverille kannata hankia... Ihan selvä pippeli näkyvissä!" =)
Kova kaveri on potkimaan. Iltaisin klo 23 jälkeen sillä alkaa kunnon bileet ja toinen milloin "kirmataan" erikoisen paljon, on syönnin jälkeen. Aika huisin näköistä, kun liikkeet näkyy masun päältäkin katsottuna.Mies tuumasi, että "ihan kuin Alien -leffasta".
Laskettu aika muuten on mulla muuttunut... 23.10 jo! Ei ole enään pitkä aikaa H-hetkeen! :heart:

Ruohonleikkuu kutsuu kesälomalaista, joten ihanaa viikonloppua kaikille!
Pomppu 70
 
Huomenta minunkin puolesta, vaikka taitaa ollakin jo keskipäivä :D
Meillä neidin kanssa aamu hurahti vauhdilla, nyt siis jo päikkäreillä (ja jäi sänkyyn kuin pikku enkeli :saint: ).
Vähän järjesteltiin yhdessä paikkoja, pestiin pyykkiä ja astioita. Sit käytiin rataslenkillä josta jäätiin suoraan vielä ulos. Eli noin 2h raitista ihanaa auringonpaisteista ilmaa B) Tosin pilviä täällä liikkuu paljon, mutta kuitenkin nätti ilma taas vaihteeksi :D

Hih, täällä näkyy olevan mokkapalat vähän jokaisella mielessä ja teon alla =)
Mä otan tässä kuumaa kaakaota kanelikorvapuustin kanssa :whistle: Ois kyllä voinut jättää ottamattakin...

helmi: ompas sulla pulma! No... Voihtan sä myydä sitten ne uudet ja hienot vaunut eteenpäin kun et niitä tarvitse enää :D Ei sit omatunto jää soimaamaan jos päädytte uusiin kärryihin :p

Ihanaa päästä huomenna vähän muualla käymään! Tosin voi olla aika väsy olo kotiin tullessa, pari tuntia autolla ajoa, kaupungilla pyörimistä... No, jospa mieli on sit virkeämpi kun keho ei ;) Kiva päästä kattomaan tuplarattaita, nyt siis mielipiteeni olen vaihtanut ja oon kiinnostunut Carena double swing- tuplista :whistle: Jos ovat hyvät ja saan sopivaan hintaa, ne lähtevät kyllä jo mukaan =)

Taidan lähteä ulos jos tuo aurinko paistaisi vielä hetkisen :wave:

Täs vielä uusin masukuva, tuntuu et ei se oo moneen viikkoon kasvanut jos kuvista kattoo :snotty: Mut kerkeepä tuo vielä suurentua syksyyn mennessä :D



Luminka ja neitonen 24+6
 
Kiitos mielipiteistänne "vaunupulmassani" :D Suuret on murheet, eikä se yhtään helpotu, meinaan päätöksenteko.
Ja kuunkulta, totta puhut!! Se ruskee väri on jo ilmeisesti loppunut hartaneissa, se mikä sulla on!! :kieh: Nyt viel ois se vaaleenpi kiva jäljellä...
 
hyvää pävää kaikille

täällä menee ihan hyvin mitä nyt kauhistelen omaa painonnousuani.. tullut liikaa.. tämä meno kun jatkuu painan luultavasti loppupuolella 30kiloa enemmän mitä raskauden alussa.
jalkoja särkee kovasti ja hieman on tullut turvotustakin. neuvola olis ens viikon tiistaina..
ens viikolla miehenikin täyttää. mitähän sille keksis?! mitään ehdotuksia?
päätöskin tuli postissatänään äitiysrahojen hausta jasiitä äitiysavustuksesta jonka otin rahana, ens viikolla tuokin sitten tilillä.. jos sitä menis sitten hiukan ostelemaan vaatteita ja tarvikkeita.
Oon päättäny että ostan vain neutraaleja värejä valkoista vihreää keltaista sellasta mikä sopii molemmille, kun epävarmaa on.
poikakin tuli kipeeks, kuumetta oli yöllä ja nenä valuu ja hiukan yskittääkin, eilen illalla kävin lääkäris näyttämäs onko korvat kipeet mutta ihan hyviltä ne vaikutti.
mua ottaa ihan hermostoon kun jos miestä käskee yöllä auttamaan tai hakemaan jotain niin se on ihan pihalla koko aika, sitten se ei ymmärrä tai ei halua ymmärtää että ehkäpä munkin on väsy, kun kaikki joudun yksin tekemään ja valvomaan, kun en muutenkaan saa unta tän mahani kanssa. kuinkahan sitten kun vauva vielä tulee kuinka mä sitten jaksan jos tuo ei auta mitään.. :(
reginarento 24+2
 
moikka!
manna juu ei oo sit kyl enää mitään vatsalihaskipuja.... luulen kans et supistuksia!

tilasin just hm syksyn mammavaatteita... aika kivan näköisiä:)

painosta mulla ei ole vielä noussut yhtään ja sf mitta 20 viikolla 22!

äippäraha on vielä hakemukset viemättä!

neuvolassa käyty ja kaikki oli tosi hyvin ja vatsakin on nyt alkanut kasvamaan tosi vauhdilla:)

huomenna on tutun häät ja on kauhea pulma et mitä ihmettä tungen päälleni.... ja millä kengilla on hyvä kävellä eikä jalat turpois iltaan mennessä ulos niistä :LOL:

-äiti88 ja toukkapoju 23+1-
 
Sinäkin siinä RD!!! :D jUU, ei koskaa pidä sanoa "ei koskaan"....

Nyt lähtee mies iron maidenia kattoon hkiin ja me pojan kanssa lähdetään hypistelee lastentarvikeliikkeeseen :D

PS. arvatkaaas mun uusin huolenaihe!! Kun mies nyt sitten huomenna lähtee sinne kalareissuun, niin (tää on ihan tyhmä juttu) :ashamed: Mutta että jos mä kuolen tai jotain sen viikon aikana ja poika on täällä itekseen. Kattokaakin sitten että mä ilmaannun joka aamu tänne palstaileen! :LOL:
 
Minäki täällä taas piipahdan.
Minne sinä nyt helmi kuolemaan menisit... höpsis, täällä sä palstailet meidän kaa :saint:

Mulla jopa olo taas vähän helpottaa, oottelen äippäpakkausta kovasti, vaikka en tiiä miten mä sen sit saan tänne raahattua, vissii mummon autokyyti pitää ottaa sit taas, mummo onneks asuu vieressä ja auttelee aina, ku firmaltaan ehtii. Tosi noloa, et mummo auttelee mua, enkä mä sitä niinku se yleensä menee. Mutku en pääse välttämättä ees kauppaan ja sen firman työnkuvaan kuuluu myös se että käyvät toisille kaupassa (lähinnä vanhuksille) nii mummo sit käy joskus mullekki, mä vaan en maxa siit ja sit ku yritän maxaa nii mummo sanoo, että jätä maxamatta kuhan ei tavax tuu :D

Mul on ihan hullu vaiva, henki ei kulje kunnolla ja oon kokeillu vaik mitä mikä auttais, mut ei löydy keinoa, oon kai oikeesti vaan hullu. Siis oon ottanu astmalääkettä, allergialääkettä, löysänny rintsikoita... mikää ei auta, keuhkoa kiristää. Ja sit ku meen nukkumaan ni oikeen herään siihen, ku keuhko ihan lytyssä ja mahaan asti ottaa, kun henki ei skulaa. :eek:

Mut selän oon kyennyt pitää senverran aisoissa nyt, että kävelen vaan vähän ja sillei ni se on suht hyvä, vaikka kokoajan sattuuki nii hengissä ollaan.

Kyljet ruvennu kiristää, taitaa pikkanen kasvaa kovaa ja itte koklasin tota sf mittaa ni se on jo yli navan... :heart:
Pikkanen monottelee päivä päivältä kovemmin, iih :heart:

Rinzessa ja papuRinssi rv.24+2
 
Tervehdys taasen!
Vika työpäivä takana :D . Mua ei viikonlopuksi huolita hommiin eli olen kaksi päivää saikulla ja sitten alkaakin kesäloma. Kesäloman jälkeen saikkua ja sitten äippäloma. Eli nyt sitten ollaan oloneuvoksia. =) Sain tänään jopa kelapaprut eteenpäin, nyt sitten varrotaan että saa hakea laatikkokaupalla tavaraa postista. Vaikka sitä tasantarkkaan tietääkin mitä siellä ä-pakkauksessa löytyy niin silti sitä odottaa kun kuuta nousevaa!
Tänään on taas supistellut ihan napakasti vaikka töissäkään ei mikään kauhea kiire ollut. Lääkärit taas ripittivät siitä kun olin töihin mennyt, mutta nyt taidan vihdoin uskoa ja pysyä poissa. En halua että omat pallerot siellä hautuvat 24- viikkoisina...
Ajatus ei nyt luista kovin vilkkaasti, taidan vetää pötkölleen sohvalle. Illanjatkot!

HM ja papuset 23+1
 
OK. Kiitos teille tuesta :heart: Mulla vähän viiraa tuolla pääkopassa, kun hölmöjä mietin...

Mulla painaa ja vihloo tonne häpyluuhun nyt ihan hirveesti. :/ (aina pakko valittaa)

Rinzessa: siis sun oma mummo? Onko minkä ikäinen? Kuulostaa varsin teräsmummolta... :D
 
Tulipa käytyä sitten sairaalassa...

Neuvolasta lääkäri pisti varmuuden vuoksi äippäpolille tarkistettavaksi ja niinhän siinä sitten kävi, että jouduin sinne jäämään. Kohdunsuu on pehmennyt ja supisteli pahimmillaan 10 min välein. Vuodelevossa siis olin osastolla, en onneksi joutunut olla ku yhden yön. Supparit helpotti eilen päivällä jo tiputuksen jälkeen, tänään sit pääsin kotiin. Kuulemma tuo meidän pieni olis ollu jo nyt tulossa maailmaan. Tulipa onneks käytyä tutkittavana, saatiin samalla uudelleen mitattua ja pääsin katteleen ruudulta. Ei vaan vieläkään suostunut näyttämään kumpi on.

Hari Mao: Onko tuollaisilla 24-viikkosilla yleensä mahdollisuuksia selvitä hengissä? Mielenkiinnosta kyselen nyt, kun tuo oma olis tosissaan ollu tulossa jo ulos (viikkoja 23+3), painoarvio eilen 563g.

Nyt on pakko pistää pitkälleen taas. Automatka sairaalasta kotiin (n. 110km) ei tehny hirmu hyvää, supistukset alkoi uudestaan...

-JennyAdelina & ulkomaailmaan haluava pieni 23+3-
 
hyvä jennyadelina, et kaikki kunnos :hug: mua eivät olisi suotuneet hoitamaan tiputuksella viimex, ku ei ollu 24viikkoa täynnä. Oliko kipeitä supistuksia? Mulla viimex oli kanssa 10min. välein supistuksia ja muutama tuli peräkkäin et oli vaa muutama minuutti välissä niin eivät sitte edes arkistanut mun kohdunsuun eikä kaulan tilannetta vaikka tiesivät et häikkää on ollu ja pistivät kotiin verikokeiden jälkee kotiin. :(
Nyt sit vaa lepäät jennyadeline :saint:

Rinzessa ja papu rv.24+2
 
Hui, tosiaan hyvä, että JennyAdelinan sairaalareissu päättyi onnellisesti. Kyllä nämä on vielä kriittisiä hetkiä, jos jotain sattuu. Eikä nuo Rinzessankaan olot oikeen mukavilta kuulosta... oletko muuten päässyt jo äitisi kanssa sopuun, kun siitä oli silloin muutama viikko takaperin juttua?

Helmi osta ihmeessä vaunut, kun maksajakin löytyy. Saathan myös vasmaan niistä vanhoista jotain jos laitat myyntiin? Mä oon ihan ostohuumassa, kun onnistuin äsken huutamaan ittelleni parilla kympillä (sis. lähetys) sellasen Babybjörnin mahakantorepun E-Baysta! Jihuu! Otin tumman sinisen, niin miehen on kiva kantaa mös, kun se sellasta toivoi... :whistle:

Muuten täällä mittään, kun vapaapäivää vietelty reippaissa merkeissä. Kävin toisessa kaupungissa kylässä tutulla ja ilonen saa olla, ettei vaivaa mikään vielä muu kuin tuli pyllyn alla ja pieni närästys. :LOL:
 

Yhteistyössä