Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

RD:Mulla onneks päinvastoin tulot nousee loman alkaessa, kotihoidontuella siis tässä vielä pari kk sinnittelen.. Aikalailla miehen tuloilla eletty, pakkohan se on kun ei nuo omat mitenkään riittäs.. :snotty:
 
Kuis noi kelan paperit ku neuvolassa sano et lähetät palkanlaskijalle?? siis eikö niitä laitetakkaan kelaan menee?? :headwall: on se ku kolmas tulossa ja ei osaa ees papereita täytellä :xmas: Onkos niillä miten kiire?? siis voinko laittaa vasta kuun lopulla menee muitten papereitten kaa yht `aikaa???
 
Hyvää huomenta!
Harvinainen hiljainen hetki, pojat vielä koisivat kun nukkumaanmeno venähti eilen ja mies on töissä. Koiruus tuossa selän takana vaan huokailee. Vapaapäivä edessä, mitähän kivaa keksisi...
Luminka, kyllä tämä megamaha alkaa jo hivenen olla tiellä, töissä sen huomaa helposti jos on esim. lääkevuorossa ja pitäisi nesteohjelmia tehdä laminaarikaapissa (siis sellanen steriili vetokaappi), niin mun kädet ei enää yllä sinne kaappiin!!! |O Tai sitten jos jotain pikkukirppusta yrittää keskoskaapissa hoitaa niin käsiä on puolipituutta vähemmän kuin ennen. Siitä en osaa sanoa mitä kaksosraskausissa loppuvaiheen sf- mitta on, tää meidän terkka laitto mut ihan tavakäyrälle. Siksi se niin naurettava olikin...
Kutmula, meillä ainakin töissä on niin että palkkatoimistoon lähetetään sekä raskaustodistus että kelapaprut, siellä laskevat ä-loman alun ja laittavat kelan paprut eteenpäin. Mutta kannattaa tietty vaikka soittaa ja kysyä että mikä politiikka teillä on.
Nyt kun on uusi kämppä kutakuinkin kasassa voisi hiljalleen alkaa miettimään näille kääpiöille (mun miehen hellittelevä nimi vauvoille... :D ) jotain tarvikkeita tuonne niitten huoneeseen. Sänky ja kaukalot ollaan ostettu, hakematta vaan vielä, toinen sänky pitäisi sitten jostain metsästää ja tietty ne vaunut. Ja vaatetta. Ja ... ja ... Mutta kesäloma alkaa maanantaina niin sitten voisi keskittyä näihin pikkusiin paremmin. Jospa tiistain ultrassa antaisivat varmuuden sukupuolistaan...? :kieh:
Nyt meen hakemaan toisen kupposen kahvia, sekin maistuu paremmalle täällä uudessa asunnossa. Kummallista... :whistle: Mutta mieluisaa päivää kaikille! C U later.

HM ja papuset 23+0 (jee...)
 
Huomenta! Aamun ensimmäisenä taas täällä! :)

RD: menikö pitkään kelan päätöksessä? Mie vein paperit kaks viikkoa sitten perjantaina eikä eilen ainaka näkyny netissä ees että oisivat vastaanottaneet niitä papereita! En kyllä ihan varmaks tiedä pitäskö sen ees näkyä siellä, mutta päätöstä ei ainaka ollu tehty. Miulla pitäs tulla paljon paremmat rahat äippäloman ajaks, mutta en usko ennen kuin saan päätöksen. Kela kun tuppaa joskus yllättämään noitten päätöksiensä kans...

Väsyttää ihan älyttömästi. Viime yön sain nukkua ihan ilman heräilyjä ja katkoksia 8 tuntia ja nythän se vasta väsyttääki! Vaa'alle iloisena ja riemuissani pomppasin hyvien lukemien toivossa, mutta plussaa näytti. HÖH! Mutta toisaalta oishan se varmaan näyttäny enemmänki jos oisin syöny ihan miten sattuu. Oon ainaki yrittäny, eli sovitaan sit että vauva se vaan kasvaa... (ai kilon viikossa...) :whistle: :) Nyt on sit 9 kg tullu kaikkiaan... Ja vielä on viikkoja jäljellä. No, ei pidä liikaa sitä miettiä, kaipa ne lähtee ne kilot sit poiski...

Nyt aamusta mennään pikkumiehen kans taas ulkoilemaan ja sit vien pojan mummon luo. Mummo halus ottaa ukkelin koko päiväks luokseen. Pikkumies ei ookka ollu kauheesti hoidossa, ei oo kukaan muu vielä laittanu häntä ees päikkäreille... Mutta hän on ollu niin kauhean arka lapsi aina että en oo raaskinu väkisin jättää minnekkä, ees mummolle (mummoaki on pitäny pelätä välillä...). Nyt on varsinki kevään aikana reipastunu niin paljon, että nyt on sopiva hetki opetella tuota hoidossa olemistaki. Ja pitää yökylättelyäki mummolassa testata nyt tässä kohtapuoleen, että on sit kokemus siitäki jos synnytyksen aikaan sit tarvii yöhoitoon poika viedä!

Miulla on siis vapaapäivä. Mutta en oikeen tiedä mitä tekisin... Kun ei oo rahaa että vois mennä shoppailemaan eikä tuo selkäkä oikeen tykkää jos kauheesti jaloillani oon. Kaverin häät ois 1,5 viikon päästä, heille vois käydä lahjakortin ostamassa tänään. Oispahan seki sit käyty! Varmaan sit pötkötellen telkkarin ääressä loppupäivä... :) Kivaa se on kyllä seki!!

Miun pitäs editoida esikoisesta otettuja videopätkiäki tietokoneella. Ois kiva saada entisen vauvavideot valmiiks ja poltettua dvd:lle ennen kuin alkaa se uus kuvaaminen sitten. Esikoisesta onki otettu tosi paljon videokuvaa ja samoin valokuvia. Toivottavasti tulis toisestaki otettua. Varsinki ne videonpätkät on ihania katottavia!! Onneks on kuvattuki, niin nopeesti kaikki unohtuu! Tää miun selkä ei vaan tykkää tästä tietokoneella istumisestaka kauheesti... Mutta jospas jonkun verran saisin rojektia eteenpäin!

Anzkuli 24+0
 
Keiju, mä teen mokkapalat seuraavan ohjeen mukaan:

3 munaa
3 dl sokeria
200 g voita/margar. sulatettuna
2 dl maitoa
5 dl vehnäjauhoja
3 tl leivinjauhetta
3 tl vaniljasokeria
2 rkl perunajauhoja (tai kaakaojauhoja)

Kuorrutus:
50 g voita/margar.
4 dl tomusokeria
2 tl vaniljasokeria
4 rkl vahvaa kahvia
nomparelleja

Sulata rasva ja anna jäähtyä. Vaahdota munat ja sokeri. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää muna-sokerivaahtoon parissa erässä vuorotellen maidon kanssa. Lisää lopuksi sulatettu rasva ja sekoita tasaiseksi. Kaada taikina pellille ja paista 200 asteessa noin 15 minuuttia. Anna jäähtyä. Leikkaa paloja veitsellä tai esim. piparimuotilla ja peitä kelmulla ettei kuivu.
Valmista kuorrutus: sulata rasva ja sekoita joukkoon muut ainekset. Levitä palojen päälle lusikalla ja ripottele pinnalle nomparellit tms koristeet. Levitä muutamalle palalle kerralla, kuorrutus jähmettyy nopeasti.
(Jos haluat tummia mokkapaloja, korvaa perunajauhot kaakaojauheella. Näin minä yleensä teen...)

HM
 
Huomenta pitkästä aikaa!

ihana ilma ulkona!:) kunpa pysyiskin tällaisena koko päivän. oon tänään vapaalla, kyllä töissä olo onkin rankkaa...huh huh, onneksi pari viikkoa ja sitten taas reipas viikko lomaa.

vein pojan tuossa aamulla hoitoon, vaikka vapaa kun ajattelin alkaa pakkailemaan muuttoa varten ja pakko siivotakin, mutta ilma on niin hieno, että sanoinkin hoitopaikassa että haen pois jo kun ovat syöneet klo.11. sitten soiteltiin tuossa kaverin kanssa ja päätettini lähteä rannalle. toivottavasti mereltä ei tuule kylmästi tai muutenkin että olis hyvä ilma, kun täältä on kuitenkin matkaa lähes 50km ettei tule turha reissu. nyt sain uunin pestyä, vielä pitäis tää kaaos saada muuten selväksi, imuroida, käydä suihkussa, pakata kamat ja syödä. ja treffata kaveri lapsineen (esikko jo mukaan haettuna) klo.11.15 joten nyt täytyis laittaa töppöstä toisen eteen!:)

säikähdin eilen, kun tulin töistä ja otin kengät pois niin jalat ihan hirveen turvonneet ja varsinkin tuo vasen nilkka/pohje jossa se veritulppa oli viimeksi... näytin äidillekin kun siellä kävin illalla ja mitattiin mittanauhalla että 7mm paksumpi oli se jalka, että ei nyt paljoa onneksi. mutta kun se oli päivällä oudon kipeä polvitaipeesta... no join illalla paljon vettä ja turvotus laski molemmista ja nyt aamulla ihan normaalit. täytyy nyt seurata ja kipittää kiireesti lääkäriin jos alkaa yhtään siltä tuntumaan....mutta kyllä ehdin jo säikähtää..

anzkuli mun pitäis liittyä kans tuonne teidän ketjuun jossa vartioitte ettei paino hirveesti nousis, nyt on noussut jo n.8kg niin hirvittää että mitä tulee, mutta kun en saa itseä niskasta edes sen vertaa kiinni että liittyisin ketjuun!! :ashamed:

mutta nyt hommiin että ehdin!

aurinkoista päivän jatkoa

korppinen ja veitikka 24+4
 
Huomenta!
Aamupalaa pistellään...poika kanssa tässä koneella, aamuressi heti päällä, kun ei saa rauhassa kahvitella ja lukee kuulumisia. suihkuun ollaan tästä menossa ja petivaatteet pestävä, sattui pikkunen "vesivahinko" yöllä... :whistle:
Mies on nyt kalavarusteita ja retkeilymuonia ostamassa, kun lähtee la lappiin kalaan....Iltapäivällä minä vuorostaan lähden kaupoille ihan issekseen!!! :D Aattelin vauvantarvikeliikkeessä käydä hypistelemässä ja ehkä vaatekaupoillakin ja meikit on kaikki finiitto. Niitä pitää ostaa, onneksi tuli juuri tili!

Helmi 24+5
 
Hari Mao kiitokset ohjeesta, taidankin huomenna ylläriksi tehdä nuita.
Äsken pikkupullia pyöräytin ku kaveri muksuineen tulossa kylään.
Tänää ei oo vielä supistanu lleskaan mikä on jo tämän viikon supisteluihin hyvä juttu.
Yönkin sain nukuttua suhkot hyvin, en heränny kun kerran.

keiju ja jäbä 24+1
 
keiju: Tätä ohjetta suosittelen ainakin kokeilemaan. Tällä ohjeella tulee todella murea, paksu pohja. Ja on todella hyvää :p . Kerran, kun tein tällä, niin toista ohjetta en oo käyttänyt :D

Mokkapalat

6 Kanamunaa
6 dl. Sokeria
8 dl. Vehnäjauhoja
5 tl. Leivinjauhetta
4 tl. Vaniljasokeria
5 rkl. Kaakaojauhetta
3 dl. Maitoa
300 g. Voita

- Vaahdota munat ja sokeri hyvin.
- Sulata rasva.
- Siivilöi ja sekoita kuivat aineet ja lisää muna-sokerivaahtoon.
- Lisää lopuksi maito ja voi.

Paisto 175 asteesa 20-30 min.

Kuorrutus:
4 rkl. Kahvia
50g. Voita
2 rkl. Kaakaojauhetta
n. 4 dl. Tomusokeria

- Siivilöi ja sekoita kuivat aineet, lisää voita ja kahvia niin paljon
että kuorrute on sopivatn juoksevaa. (Ei kannata tehdä liian juoksevaa)
 
Anzkuli: Mie vein 7.7. paperit ja päätös on tehty 10.7. Postitettu 11.7. Eli nopea päätös minun mielestä tällä kertaa. Ja äitiyspakkauksesta olivat tehneet päätöksen jo samana päivänä. Nyt odottelen vain pakkausta :heart:
 
Ainakin vielä on hyvä ilma täällä. Toivottavasti on tarpeeksi kauan, että päästään kastumatta järven yli veneellä :D. Tänään olisi tarkoitus mennä käymään mummolassa. Isomummoa, tätiä ja setää moikkaa. Eipä olla saaressa aikoihin käytykään. :D

Katotaan mitä paholaisen kakusta tuli, ku oli vain desi sokeria kaapissa. Miten kaikki on yhtäkkiä loppu, vaikka vähä aika sit oli monta pussillista. En kai leivo liikaa :whistle:
 
Kilokerholainen ilmottautuu!!! täälläkin kerätty jo 8 kiloa! Sillon ku oli pahoinvointia, niin oli pakko syödä ja nyt se on kai jotenki jääny päälle? Edelleen noususuuntaista menoa.
...mutta silti täytyy myöntää, että aika kiehtova resepti tuo mokkapala. Vois ittekin kokeilla.

Kuunkulta tylsää että sulla edelleen pyörrytystä... mittasivatko vihdoin sen Hemoglobiinin?

Meillä on tämän viikon etappi, että hommasimme "oman hebammen" eli kätilön kuten Saksassa on tapana. Hän auttelee ja neuvoo sitten läpi loppuraskauden ja on synnytyksessä ja käy sitten synnytyksen jälkeen viellä kotona.

Seuraava etappi olis, että pitäis valita synnytyspaikka. Jotkut käy täällä kattomassa useampia synnytyspaikkoja ja testailee kaikki vesi- ja erikoissynnytystekniikat, mut mä luuleen että oon vaan niin laiska, että ilmottaudun tohon lähimmälle klinikalle, joka on kuulemma tosin oikeen hyvä. Siellä on sitten äitiysjumppaakin ja muuta.

Ootteko muuten käyny äitiysjumpissa/ joogissa/ uinneissa missä lie mahanliikutusaktiviteeteissa? Onko ollu mielekästä tai hyödykästä?
 
Maotao, Ens viikolla lupasivat ottaa sen hemoglobiinin samalla kun otetaan jotain vasta-ainetestejä. Huomautin vaan gynelle, et kun multa on vaan kerran otettu se hemppa silloin ihan alussa, et musta ois ihan kiva tietää, et mitkä mun rauta-arvot oikein on. Se vaan, et oho se onkin unohdettu ottaa! |O Vähänkö kihisin raivosta. Yli puolet raskausajasta olen ollut ihan epätietoinen rauta-arvoista...ties miten matalat ne on ja vaikka johtuis kaikki pyörrytykset vaan siitä. Sanoin vaan, "et eiks toi eka arvo ( 8,4 ) ole aikas matala?" " Ei ei, sehän on ihan paras, sä voisit vaikka luovuttaa verta", totes vaan.
No just.. :/ Mun tietääkseni toi on kyl aikas matala arvo. Mua on nyt pikkuhiljaa alkanu kyrsii se mun gyne, kyl mä silleen ymmärrän et se on aivan liian ylirasittunu, aivan liikaa potilaita, et se unohtelee asioita...mut tää menee jo vähän yli!
No onneks mä oon ruvennu itekseni ottaa niitä rautatabletteja, kun alko se pyörrytys.
Mun pitäis kanssa hommata se hebamme. Ääks...tulee kohta kiire. Pitäis ilmottautua siihen synnytysvalmennuskurssille. Synnytyspaikka mulla on aika varmana tiedossa. Olen kuullut paljon kehuja sieltä ja se on just viime vuonna modernisti remontoitu klinikka. Mennää sinne vielä parin viikon päästä tutustumiskäynnille. Siellä on aina joka kuun 1. ja 3. tiistai infotilaisuus ja synnytyssalikierros. Ihan kiva, et tulee sitten paikat tutuksi, niin ei ole sitten niin "vieras" ympäristö.

njam! Noita mokkapaloja täytyykin kokeilla. Nyt on tullut kova himo suklaaseen ja pelkkään kermavaahtoon! Eilenkin söin yksinäni koko kermavaahtopurkin :LOL: Eiköhän tässä ala vähitellen kilot kertymään...
 
Kävin sitten kanssa äsken vaa`alla, ja nyt kyllä ahistaa.....oli tullut kolmessa viikossa 3kiloo!!!!! :eek: Kyllä taas tiiän kuinka neuvolantäti ens viikolla ohjeistaa terveellisempään elämään... :whistle:

Syön tosi monipuolisesti, tosi paljon kasviksia ja marjoja...mutta nälkä on ihan tajuton koko ajan, ja aina siihen ei riitä kovin kevyt ruoka, vaan himoittee kaikkee herkkuja ja tuhdimpaa ruokaa.. Nyt on vaan katottava hiukan tarkemmin taas mitä suuhunsa tunkee. Piti tänään lettujakin paistaa noiden mansikoiden seuraksi, mutta taidankin tehdä mansikkarahkaa. Ja nyt tein ISON kulhollisen tonnikalasalaattia spagetin ja kastikkeen seuraksi. :p
 
Heippahei.
Täällä vointi ehkä hieman parempi, kun eilen. Kyl on ollu kamalaa aikaa tää raskaus. :/ Mulla ei oo ollu yhtäkään päivää varmaan kivutta tai niin, et ei ois ollu kamala olo. Mut pääasia on, että vaavil kaikki hyvin kuitekin.
Mulla on extra ultra vielä 5.8 nii katotaa, et onx supparit tehny enemmänki tuhoja.
Masu tuntuu pienentyneen niin, että minnehän selkärankaan se oikeen kasvaa :/ Selällään ku makaan ni ihan pieni kumpu vaan näkyy ja seisaalleenki saan hyvin laihistettua mahaa. Kyllä ootan marraskuuta :xmas:

Rinzessa ja papuRinssi rv.24+1
 
täälläkin tänään ollu hyvä päivä paitti että lääkäri soitti että oli ottanu jonkun näytteen väärään putkeen ja sitä ei nyt sit saada tulosta, pitää ottaa uus näyte. No neukan täti sit valas ja sano että vain sairaala ottaa sitä näytettä tällä paikkakunnalla eli ens lääkäri käynnillä antaa sit lähetteen sairaalaan jos nuissa muissa näytteissä ei oo mitn hälyyttävää. Huomenna saan tulokset niistä.

keiju
 
Huh-huh ja vielä kerran HUH!!
Mä oon niin poikki, tuntuu että oon kymmenestä asti ollut koko ajan jalkojen päällä, ja nyt pohkeita särkee julmetusti, ja selkää, ja kaveri vielä peuhkannut masussa vimmatusti lähes tauotta! Pitäs osata ottaa iisimmin. Oon järkkäillyt yläkertaa, pyykännyt, rampannut vaatekaupoilla ja ruokakaupassa, kokannut ja vielä äsken paistettiin läjä lettuja.. RD on tainnut tänään lähettää mulle osan energiastaan:LOL:

No mutta illaksi lainasin SOOLOILUA, mieskin lupas mun kanssa sen katsoa, joten loppuillan aion vain olla..

Mulla oli ekankerran tänään, tän raskauden aikana, tuskanen olo kun en löytänyt sopivaa päällepantavaa.. :| Meinas ihan poru tulla, kun näytin jotenkin niin valaalta! Ja kaikki housut kiristi ja kai see vaakan lukemakin masensi lisää...Onneksi löysin muutaman kivan vaatteen ja 2 (kahta kuppia normaalia isommat) ritsikat!!! (onneksi seppälässä on 10euroo rintsikat)
 
Hei vaan! Täällä väsynyt mutta onnellinen mamma. Mukavan vapaapäivän sain viettää! :) Aamulla vein pikkumiehen mummolaan ja samalla sain itelleni aamulenkin, semmosen 40 minuuttia lyllertämistä. Kotona pötkähdin sohvalle ja katoin aamun täydelliset naiset boksilta ja tuumailin että mitähän sitä tekis. Lähinki sit kaupungille, vaikka ei oikeen huvittanukka. Aattelin että jos ei muuta niin saanpahan ainaki liikuntaa.

Kiertelinki sit kaikki maholliset ja mahottomat kaupat ja tein kivoja löytöjä vielä alesta. Ostin itelleni vielä yhen mamma-topin (9e), pikkumiehelle sukkia (4 paria 2e), kollarit (n. 6e), uimashortsit (n. 4,50), lippiksen (3e), syksyks vedenkestävän ulkoilutakin (vajaa 9e) ja palapelin. Vauvalle löysin pienet housut (2,50). Ja kävin sen lahjakortin kaverin häitä varten hakemassa myös. Ukon kans käytiin kahvilla hänen iltapäivän kahvitauollaan ja sit notkuin vaan pitkin poikin. Mansikoitaki litran ostin ja nyt äsken iltapalalla vaniljakastikkeen kans niitä syötiin! NAM!

Nelisen tuntia meni reissussa ja kyllä on selkä ja jalat sen tuntusetki, että on jaloillaan ollu! Mutta hyvä mieli silti! Pikku-ukkelillaki oli ollu mukava päivä mummolassa, olivat makkaraa paistanu grillillä. Mummo toi sit pojan takas ihan kotiinkuljetettuna. :)

Sit muitten juttuihin:

korppinen: nyt vaan sit mukaan tuonne toiseen pinoon tsemppaamaan tän painon kans! Ja kaikki muut kans jotka tunsivat piston sydämessään... ;)

RD: tosi nopeesti tuli päätös siulla! Pitää varmaan ens viikolla soitella kelalle että mikä on tilanne. Vaikka siihen tiskille kyllä vein ne paperit, että ei kyllä pitäs olla mihinkä hävinny...

Maotao: esikoista odottaessa kävin mammajumpassa, vapaaopiston järjestämässä. Tykkäsin kovasti! Se oli oikeestaan ihan tavallista perusjumppaa, mutta ne tehot ja liikkeet oli valittu sit sen mukaan että mahat oli menossa mukana. Ja lantionpohjanlihaksia tehtiin joka kerta.

Ah, kohta pääsee unille! Miulla on jo yöpuku (eli vanha kulahtanu ja virahtanu t-paita kun ei nuo omat yöpuvut mahu enää päälle...) päällä ja oottelen tuota miesväkeä suihkusta. Sit vaan pikkumiehelle iltasadun lukeminen ja mamma myös unille! Huomiseen! :wave:

Anzkuli 24+0
 
helmi: Mie ajattelin lähettää sulle osan energiastani :D. Tänään oltiin saaressa ja nyt olis sitten energiaa tehdä jotain, mutta ei keksi mitää tekemistä. Oon yrittänyt tuota hupparii tehä. Napinlävet olis vuorossa :whistle:
Niin, ja sooloilua on katsomisen arvoinen leffa. Kannattaa kahtoo extrojakin, jotka selventää aika paljon joitakin kohtauksia.

Anzkuli: Mulle sanottii, että kolme viikkoa saattaa mennä päätöksen tuloon. Ihmettelinkin, että noin nopiaa tuli, kun ei ole oikein tottunut siihen, että kela tekee nopeat päätökset.

Mutta nyt jatkaa neulomista. Kohta ruvetaan kahtoo Jumper (jos oikein muistan).

Pikkuveljeni (10wee) tuli meille tänään yöksi. :D
 
Me lähdettiin aamulla jo puoli yhdeksältä ajelemaan mun porukoille, tultiin takas vasta seitsemältä illalla! Oli kyllä väsynyt tyttö ja simahti niin kiltisti ennen kahdeksaa että =) Nukahti myös matkasänkyyn päivällä kerrasta, ihmettelen vieläkin miten helpolla kävi! Taisi olla vauhdikas aamupäivä että väsytti siitäkin edestä pikkuista =)

Teillä näkyy olevan ihan erilaisia mokkapalaohjeita. Itse olen tehnyt aina sellaisella ohjeella johon tulee 2 munaa ja 2 dl sokeria, eli ei tule ihan koko pellillistä. Ei tosin tarviikaan, menee kuitenkin suurin osa omaan napaan :/

Anzkuli: Kiva sen on joskus saada omaa aikaa =) Me tänään äitini kanssa mietittiin että voisi ottaa vauvan synnyttyä joku kerta koko päiväks tän esikoisneidin. Saisin itse sitten keskittyä ihan vaan vauvaan ja omaan lepoon =)
Pitäis varmaan joskus uskaltautua viemään yökylään asti. Yöt tietty vähän mietityttää kun siellä ollut aina niin levotonta ja itkuista unta. Johtuneeko matkasängystä vaiko muuten vaan erilaisesta ympäristöstä. Mutta katotaan nyt ekana miten täällä meillä pärjäävät yhden yön kun miehen kanssa käydään yksi yö kylpylähotellissa ensi kuussa :heart:

Äippärahapäätöksestä: Mulla tuli tosi nopeasti! Just kävin netistä kattoo, hakemus saapunut 14.7, päätös annettu 16.7, eli runsaat kaksi päivää meni VAAN! :LOL:

Mä siis oon aikamoinen herkuttelija, ihme että en ole saanut vielä painoa kerättyä "kuin" 4kg! Normaalisti oisin varmasti enemmän jo lihonnut tällä syöntimäärällä, kai sitä sit kuluttaa enemmän kuin normaalisti. Pitäs vähän kyllä kattoo mitä suuhunsa laittaa, mut en kyllä pysty aina täysin kieltäytymäänkään :ashamed: :snotty:

Huomiselle ei ole mitään tekemistä, mies vielä nukkuu huomispäivän, ja sit jää parille vapaalle. Nekin vapaat menee aika erillään kun itse eka lähden lauantaina kaverin luokse iltapäivään saakka. Tuun kotiin ja pitääkin päästää jo mies oman kaverinsa luo olutta ottaa... Sit tietää mitä se tekee seuraavan päivän :kieh:

Luminka rv24+5
 
Maotao: Täällä Ausseissa on taas niin että synnytyssairaala pitää valita heti kun saa tietoon olevansa raskaana. Siellä sit käydään kätilöitten tapaamisissa. Itse kävin tarkistamassa kaksi lähintä, ja valitsin niistä toisen sen takia vaan että siellä on parisängyt ja omat huoneet jossa voi sit mieskin olla ne huimat 24 h jotka siellä sairaalassa ollaan synnytyksen jälkeen!! (Pelottaa jo miten ihmeessä selviän kotona yksin käärön kanssa niin nopeasti!!)

Mutta siis äitiysjumpasta. Mä kävin kerran... olin jopa maksanut 4stä kerrasta etukäteen, mutta en vaan oo jaksanut käydä koska on niin kaukana ja pitää mennä junalla aamulla aikaisin lauantai aamusin, jolloin mieluummin nukun. Ja melkein aina on ollut jotain muuta menoa... haluaisin kyllä mennä koska oon niinhuono kuntonen ja siellä keskityttiin just niihin lihaksiin joita tarvitaan synnytyksessä. Mutta mua kyl kans ärsytti se että ei ollut mitään esittäytymisiä ja muut tuntu tuntevan toisensa ja mä en sit tiennyt ees kenenkään nimiä ja ei ollut kovin tervetullut olo... Mutta siis kunnon kannalta se ois tosi hyvä ja jos ois meidän kaupunginosassa menisin ehdottomasti!

Äiti88:
kyselit niistä mun kivuista. Ei ne oo olleet navan yläpuolella, vaan ihan niin kuin kohdun alla, matalalla. Ja aika sellaisia kokonaisvaltaisia, aaltoilevia kramppeja jotka saa tuntumaan sitä että pitää oksentaa... tosi voimakkaita siis ja sellaisia etten pysty liikahtamaan tai puhumaankaan... sit ne hälvenee ja jää selkäkipu. Musta vaikuttais suppareilta, mutta mitäs mä tietäisin kun en oo niitä ennen kokenut!!

Sukupuoliarvauksista joku kyseli. Mun vanhemmat, jotka eivät siis ole edes nähneet mua koko raskauden aikana ovat aivanvarmoja että tulossa on poika. Ärsyttää tosi paljon, kun tiedän että haluavat poika lapsen lapsen (on jo 2 tyttöä siskolta) ja esim kun lähetin ultra kuvat sanoivat meidän pikku TYTÖSTÄ että ihan pojan näköinen!!! :kieh: :kieh:
Muuten ei oo kukaan arvaillut, paitsi yhdessä äitiysvaateliikkeessä oli huvittavaa, kun puhuin myyjien kanssa ja kerroin olevani tosi väsynyt, sanoivat että: No sit tulossa on varmasti tyttö, kun ne tekee väsyneeks! Sitten kun kokeilinvaatteita ja näkivät mahani paremmin sanoivat senolevan poikamaha.... mutta toi mahan ulospäin törrötys johtuu kyllä varmasti siitä että oon pieni ja tosi kapea, ei sillä oo sivuilla mitään mihin levitä!!
 

Yhteistyössä