Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Heippa!

Ihan kamalasti on juttua tullu ku muutamaan päivään en oo käyny! Alotin tässä semmosen parin viikon mittasen työrupeaman ja työpäivän jälkeen oon ollu aina ihan naatti niin en oo jaksanu kirjotella..

Selkäkivuista on ollu puhetta..mulla välillä vaivaa kovastikin, mutt saattaa mennä pitkäkin aika ettei huomaa mitään kipua. Eli aikas harvoin kyl vaivaa, ainakin vielä. Issias on välillä tooosi kipee, mut ei sekään oo pitkään aikaan.

HotCoffee: Onnea oikein kovasti naimisiinmenosta!

Mulla on sama vaiva ku Keijulla. Mun pohkeet krampaa tosi usein ja aina yöllä. Se on ihan karsee tunne ja pohje krampin jälkeen monta päivää kipeenä! Ei kiva!

Ei kai tässä muuta ihmeellistä. Taidan jo kohta kömpiä sänkyyn, niin on väsy!

Hyvää Yötä:)
 
Ihana masu Kuunkulta!

Hotcoffee mä oon joutunu syömään rautaa ihan alusta alkaen ja arvot on silti vaan huonontuneet ja nyt vedän sitte jo kaks kapselii päivässä. Maha ei tykkää yhtään, mut apteekista sain -neuvoa kysymällä- sellasta ihan luonnonmukasta liuosta, jota voi sekottaa esim. toremehuun ja pehmittää mahaa. On toiminu.

Mistäköhän muuten nuo yölliset krampit johtuu..? Oliko sekin joku puutostila? Magnesium?

Mä varaudun viikonlopun menoputkeen, kun huomiseksi ohjelmassa teatteria ja perjantaina tulee mieluisia vieraita ja lauantaina on kaverin synttärijuhlat ja sunnuntaina meen kattoo yhden kaverin pikkusta vauvaa. Saas nähdä miten taas kroppa jaksaa menossa mukana
=)

Tää ois mun 22 vko kuva:

 
Ihania kuvia kuunkulta ja maotao!

Täällä on taas tullut valvottua yö kun ne ihmeen kivut iski taas... Tietenkin heti kun pääsin muuten kirjoittamasta tänne että ei ole selkäkipuja, ne alkoi!!! On nyt pari päivää ollu ihan hullut selkäkivut!!!


Vaunuista
kun on ollut paljon puhetta. Itse en ensikertalaisena meinaa oikein millään tajuta millaiset olisi hyvät. Kaikki kun mainostavat niin erilaisia hyviä puolia että en oikein tajua mikä olisi tärkeintä... ois kiva päästä kokeilemaan ennen ostoa. En taidakaan ainakaan tilata, paitsi jos löytyy sellaiset joita vois ensin käydä kaupassa testaamassa...

Muita juttuja on alkanut pikkuhiljaa keertymään. Oon laitellut vauvan vaatteille omaa tilaa laatikostosta ja huomasin että meillä ei ole vielä oikein mitään ihan pientä. Kaikki mitä on ostettu on lähinnä sitä 60-65 kokoa, ei siis 50 pahemmin. Johtuu siitä että kaikki on ostettu alennuksista, eli sen mukaan kun on löytynyt ja noi 60set on ollut pienimpiä kokoja.

Täällä on kesä sitten kun vauva syntyy joten ei tarvii ihan pieniä talvivaatteita. Oon kyllä hankkinut pari vähän isompaa sitä varten kun Suomeen tullaan, mutta muuten pikkunen saa olla mekoissa ja muissa kesävaatteissa. Yhden pienen punaisen samettimekon löysin, ja eilen ihanan pienen setin johon kuuluu marjapuuron väriset plyysihousut ja pieni hihaton paita niihin housuihin. Oli hauskaa mennä miehen kanssa kattelee aleja kun sekin oli ihan innoissaan pikkuriikkisistä vaatteista!
 
Osaako joku sanoa mitä tekisin?

Pitäisikö soittaa tai käydä neuvolassa, kun mulla on ollut parina päivänä ylävatsassa sellaisia lyhyitä vihlovia kipuja, ei mitään älyttömän pahaa, mutta reagoin niihin kyllä. Ne kestää ehkä sekunnin kerrallaan ja tulee pari-kolme kertaa päivässä.
Mä olen tietty heti ajatellut, että onko raskausmyrkytys oireita... Vai kasvaako mulla ylhäältäkin toi vatsa, että olisivat liitoskipuja tuolla yläosassa. Tai olisiko jotakin ruoansulatushäiriöitä?

Auttakaa nyt ensikertalaista, jos teillä on ollut samanlaisia vaivoja...

Sarppa ja tiitiäinen 23 + 5
 
Huomenta!
Sarppa70, silloin eka raskaudessa kun mulla oli toksemia niin ne ylävatsakivut kyllä kesti pitempään. Enemmän siihen liittyi massiivinen turvotus ja lopussa näköhäiriöt. Mutta jos asia sinua häiritsee niin kannattaa toki soittaa neuvolaan ja vaikka mittauttaa verenpaine. Tässä raskaudessa mulla myös välillä tuntuu ilkeelle tuolla ylämasulla, mutta olen laittanut sen piikkiin että kaverit kasvaa hurjaa vauhtia ja tarviivat tilaa joka suunnasta (olen alkanut levitä tasaisesti jo sivuillekin päin... :ashamed: ).
Tänään olisi ohjelmassa pakkaamista ja pakkaamista. Sain eilen miehen kanssa pienen väittelyn poikasen aikaiseksi kun kysyin hältä että koska poraa uuteen asuntoon verhotangoille reiät. Tuo otti sitten hieman hippaa siitä että hän ei kuulemma aio porata kun juuri sai seinät maalattua ja on kunnostanut ja rehkinyt ja blaa blaa. Mutta minä en sitten aio verhoja laittaa olleskaan, nää huoneet on niin korkeita että verhot jäis puoleenväliin ikkunaa roikkumaan. :kieh: Ei kellään olis lainata sellasta näppärää, poran omistavaa miestä puoleksi tunniksi...?
Nyt taitaa tuo tavarapaljous kutsua, eli heipat täältä.

HM ja papuset 22+0 (viikot paukkuu, jee!)
 
Heips!
Hari Mao: Mä voin lainata mieheni poran kanssa vaikka loppukesäksi, eikä ole kiirettä palauttaa! :LOL: (ei vaiskaan) Itseasiassa, vaikka tuo omistaa kaikenmaailman remppavehkeet, niin tuota vikaa meillä että hommat seisoo. Pitänee pistää työkaluvuokraamo pystyyn tai opetella itse tekeen. :D

Enää huominen (ja tää päivä lusittava loppuun) ja sitten AAAAH, ihanuus, 3 viikkoa ilman aamuherätyksiä. Voi vitsit! Meillä ois tarkoitus lähteä ensi maanantaina muutan päivän asuntoautoretkelle, ehkä porin suunnalle tai helsinkiin. Mihin nyt sitten nenä näyttää ja pyörät vie. Sitten mies lähteekin sinne lappiin kalaan ja me keksitään pojan kanssa jotain kivaa tekemistä. Tänään tuo pikkumies varmaan kotiutuu mökiltä. Ja mulla on illalla kaverin luona kynttiläkutsut. Rahaa ei kyllä oo mitään tilata. Mutta siel tehdään joku jalkahoito, niin se ainakin mukavaa!

Nyt kahville ja sitten työt jatkuu...
 
Huomenta huonosti nukutun yön jälkeen.. Täälläkin yksi jonka jalat vetää yöllä kramppiin :kieh: Varmaanhan se magnesiumin puutetta on ja täällä neuvolassa ei oikein suositeltu magnesium tabletteja ottamaan, tai siis saahan omalla vastuulla, mutta se voi aiheuttaa supistuksia :eek: Oon sitten jättäny ottamatta.. Kotona on hiljasta kun ukko lähti eilen motskarireissulle. Oisin niin halunnu mukaan! :headwall: No saanpahan viettää laatuaikaa masun kans. Eilenkin pikkunen heilui mahassa kuin mieletön, napa vaan heilu.. :LOL:

Rv 22+4
 
Jesh!Me päästään huomenna Maotaon kanssa vertailemaan meidän ihania massuja! :D
Ihanaa! Me ollaan poitsun kanssa ne perjantain mieluisat vieraat ;) Otaksun?
Oiskos meillä aika samankokoiset massut....eikun näyttäis sulla olevan isompi tuon kuvan perusteella. Mun pitääkin laittaa sit huomenna jotain kireää päälle ja puhaltaa vatsa ulos :LOL:

Täällä on aika monella noita jalkakramppeja. Kurjaa varmaan kun ei saa sitten nukuttua.
Kyllä se tuota magnesiumin puutetta on. On tietääkseni todella yleistä tuo. Raskauden aikana tuo magnesiumin tarve kuitenkin nousee.
Ihmettelen Tanjuska, että sulle on neuvolassa sanottu noin. Täällä sitä nimenomaan suositellaan supistuksia estämään. Mulle on määrätty magnesiumtabletteja ihan raskauden alusta lähtien estämään kramppeja ja supistuksia ja nyt syön 600 mg päivässä eli 3 x 2
100 mg tablettia. Se rentouttaa lihaksia ja estää kaikenlaisen kramppailun ja supistelun.
Sinuna mä kyllä ottaisin noita tabletteja, kun ei se magnesiumin puutoskaan varmasti hyväksi ole sinulle eikä vauvalle.

Nyt täytyy mennä jatkamaan hommia.
Kuunkulta ja poitsu rv 22+5
 
Täällä on sateinen aamu ollu. Ukkeli nukkui melko hyvin yön, pari kertaa kitis ja kävin peittelemässä ja sain itekki heti taas unen päästä kiinni. Sopivan väsyny vissiin olin sit! Aamulla nukuttiin melkein puol kasiin joka on meille niiiiiin harvinaista. Yleensä noustaan ennen seittemää. Ihanaa kun ei väsytä!

Pikkumies sai sit kattoa rauhassa aamulla lastenohjelmat ja mie sain tehä rauhassa kotihommia. Sit käytiin prismalla kun auto oli meillä pihassa. Nyt on ukkeli päiväunilla ja mie oon jo iltaruuaks tehny tonnikalasalaatin. Mennään päikkäreiden jälkeen hoplopiin, mummoki lähtee mukaan. Hän sanoi että voi sit joskus lähtee pikkumiehen kans kahestaanki sinne kunhan ensin käy meidän kans yhessä tutustumassa paikkaan! :)

Isäntä on tänään illan ylitöissä. Käy vaan syömässä ja menee takasin. Saatiin onneks leikkikaveri kutsuttua meille illaks niin ei käy aika pitkäks. :) Mutta nyt pötköttelemään että jaksaa koko loppupäivän touhuta pikkumiehen kans.

Anzkuli 23+0
 
Terveisiä päiväunilta =) Oli pakko vetäistä pikku unet, koko aamun väsyttänyt niin kamalasti! Jospa nyt jaksais vähän paremmin.

Maotao:
Ihana masukuva :heart:

manna-: Vaunuja kun hankit, mieti tarvitsetko niitä laittaa usein autoon (nopeasti kasaanmenevät, pieneen tilaan mahtuvat), käytkö paljon lenkillä vaunuilla (kevyet sekä juoksumalliset?) onko teillä kotona ahtaita ovia joista ei leveimmät vaunut mahtuisi... Ja asutteko kerrostalossa, onko hissiä, joudutko kuljettamaan portaita pitkin vaunut ylös?
Tuollaisia kun vähän miettii, tulee esille ne ominaisuudet mitä itse tarvitsee vaunuilta =)

Mulla ei oo jalat kramppailleet, vielä ainakaan... Mutta närästys on nyt mun kaverina ollut monta päivää jo :kieh: Voisin sanoa jo sen ystävyyden poikki, mutta se taitaa pitää mua nyt bestiksenään ja olla tukenani loppuun asti :LOL:

Tänään käydään siskon ja pikkuneidin kanssa käupungilla, kunhan mies tuo auton töistä tullessaan, sekä ollaan tehty ruoka ja syöty.. Niin, ja neiti meni vasta tunti sitten nukkumaan, ei ois halunnut oikein sänkyynsä jäädä!

Luminka 23+5
 
mä oon noihin phjekramppeihin ottanut magneesiumia ja iltaisin laitan jalkoihin mobilattia ja villasukat että pysyis lämpiminä, kun sen kuulema pitäs helpottaa kipuja. Lämmintä kauratyynyäkin olen jaloilla pitänyt mutta en oikein tiedä onko siitä apua.
Paljonkohan sitä magneesiumia saa syödä/vrk?

Ihania masukuvia ootte laittanu, söpöjä masuja!

Mä sain eilen uuden kameran...täytyy tänään testailla ja ottaa masusta uusia kuvia.
Tänään pitäs sit siivota ku huomenna on se reissuun lähtö...mukavampi tulla sit kotiin ku on siistiä ja paikat kondiksessa. Pakkaillakkin täytyis mut ei jaksais/huvittais yhtään.
Lupasin viemisiksi marjapiirakankin leipoa mut onnekseni olen löytänyt yhden super ihanan ja helpon ohjeen.
mitenkänhän mä pärjään ku en pääse koko viikonloppuna lukemaan teidän turinoita :whistle:


keiju ja jäbä 23+1
 
Anzkulille myöhästyneet synttärionnittelut :flower:

Mulla myös välillä pohje krampaa yöllä oikeen kunnolla ja aina sama pohje |O . Nyt ei kyllä oo pariin viikkoon kramppaillu olleenkaan, mutta yhessä vaiheessa melkein joka yö. Oon käyttänyt tollasta Magnesia 350 -valmistetta, jota saa ihan tavan ruokakaupasta. Vaan eipä se mulla kauheesti tehonnut, joten kai se vaiva johtui jostain muusta kuin mgnesiumin puutoksesta.

Laiskottaa ihan kauheesti. Mies ja poika lähtivät jo päivällä miehen siskon luokse ja minä jäin kotiin pesemään pyykkiä, siivoamaan kaappeja ja laittamaan ruokaa... Arvatkaapa oonko saanut yhtään mitään aikaiseksi :ashamed: . Luin vaan Seiskaa ja nukuin pitkän pätkän ja nyt vois katella koppuajan telkkua :D .
 
Nyt on työpäivä vihdoin ohi. Kotona mies oli oikeen kunnostautunut, ja tehnyt ruoan valmiiksi; paistettua kuhaa ja pottumuusia. :p Kuudelta kynttiläkutsuille ja illalla meille tulee yksi pariskunta grillaileen, poika onkin kuulemma vielä huomiseen mökillä. Ihmeen hyvin se aika vaan kuluu ihan ilman poikaakin. =) Vaikka jo ikäväkin tietty on.

Mulla ei pohkeet kramppaa, ja selkäkin nyt ihmeen hyvä. Mutta jotta ei ihan liian helpolla pääse, niin närästys on kyllä pirulliseksi riesaksi taas saapumassa! Viime yönä heräsin ja alkoi ihan armoton polte kurkussa, kaamee tunne. Olin onneks niin väsy, että sain kuitenkin nukuttua.

Helmi 23+5
 
Heippa kaikille :wave:
Käyn nyt viimesen kerran kirjottelemassa neitinä, seuraavan kerran kun tänne tuun olenkin sitten jo rouva :D Nyt alkaa niin armoton viime juttujen hulina etten tänne taida ennättää, kahtotaan jos sitä sitten kehtais jotain hääkuvaa teille pistää :whistle:

Mut nyt meen laittaa viimesiä astioita pakettiin ja sit seuraavan homman kimppuun, mies on pojan kanssa hakemassa mun äitiä meille ja sit se hössötys vasta alkaakin :/ :LOL:
Saa nähä kuinka selviän kunnialla lauantaihin ja senkin päivän.

Yritän iltasella kereta tull alukee pikasee teidän kuulumiset, mutta jos en kerkiä niin ensi viikolla sitten tämä rouva palaa maisemiin :wave:

Tulentyttö ja kipinä 24+1 :heart:
 
Tanjuska, Mul on tälläsii 100 mg tabletteja lasipurkissa, Jenapharm on valmistaja.
Noi sataset on siitä hyvii, et saa jaettuu ne annokset:aamulla, päivällä ja illalla ennen nukkumaanmenoa, ni sitä on tasaisesti päivänmittaan. Mul on nyt se 600 mg päivässä. Se taitaa vissiin olla se ylin annos mitä saa ottaa.

Väsyttää...tääl on pilvistä ja sateista ja ihan sellanen nukkumisilma.
Aina kun haukottelee, niin on pakko ajatella tuota pikkuista, et sekin osaa jo haukotella tuolla kohdussa :heart: Oih! Se oli niiiin suloisen näköistä kun se ultrassa haukotteli ja peukku hakeutui suuhun :heart:
 
MOI!! :flower:

En ole ehtinyt paljoa kirjoittelemaan, kun yritän keskittyä tuohon työntekoon. Jäljellä ois vielä 7 viikkoa töitä ja syyskuun sitten olen jo kesälomalla.

Kuulumisista, tääläkin käyty ultrassa, sillä hetkellä kaveri vaikutti suhteellisen rauhalliselta, nukkui vain. Mutta jälkeenpäin on tuo rauhallisuus sitten jäänyt. =)
Aikaisemmin kerroin että olen ylipainoinen odottaja ja alkukuukausien aikana kropasta katosikin 4kg painoa. Nyt paino laskee aina vain ja masu on alkanut jo hiljakseen pyöristyä.
Hb oli vain 115 ja väsymys tahtoo olla aika armotonta. :/

Muuten kaikki on mennyt suhteellisen hyvin, tosin nyt on alkanut vaivailla selkäkivut ja iskias-hermokin kiukuttelee aina välillä. On tullut myös öisin lihaskramppeja ja suonenvetokohtauksia jalkoihin, sekä neuvolassa kiellettiiin nosteleminen, joten esikkokin on saanut oppia siihen ettei pääse syliin muuta kuin silloin kun istun.

Hot Coffeelle onnittelut rouvautumisesta!! :hug:

Mä lähden huomenna tangoamaan, tosin kyllä vain Lauria ja elonkerjuuta katsomaan, hauskat viikonloput kaikille!!! B)

-atshii&rv23+1-
 
Heissan!
Vielä nyt tulin teille heipat sanomaan, huomenna alkaa muuttohösselit ja netti toiminee uudessa kämpässä vasta 16. päivä lähtien, eli olen nyt jonkin aikaa pimennossa. Mutta ällös huoli, unhoita teittiä en. :D Tänään huonoenteisesti supistellut suht napakasti, eli taidan toimia vaan muuton päällysmiehenä ja välttää kaikkea tekemistä. Olispa aina näin helppoa. Mutta nyt siis toviksi moi, tulen hetipian kurkkaamaan teitä kun sellaisen raon löydän!

HM ja papuset 22+0 :heart:
 
Mä olen ollu tosi poikki kun esikoinen on sairastanut. Kovassa kuumeessa oli mutta nyt on onneksi jo eilisen ja tämän päivän ollut kuumeeton. Koskaan en ole toista noin kipeänä nähnyt, tunnin jaksoi olla hereillä ja sitten meni jo nukkumaan.

Yöt on menny vähän valvoskellessa kun esikko on itkeskellyt, mutta isäntä onneksi on välillä ottanut valvonta vuoron että mä sain nukkua. Aika kurja loman aloitus meillä siis. KEskiviikkona piti jo lähteä reissuun mutta lähdetäänkin vasta huomenna. Tarkoitus ois heittää Keski-Suomen turnee vanhempieni asuntoautolla ja käydä moikkaamassa kavereita. Ähtärin eläinpuistoakin on suunniteltu reittiohjelmaan.

Mä palailen reilun viikon päästä linjoille. Se on loma ny! B)
 
En ihmettele yhtään, että esikoinen oli niin uupunut päivän uintireissun jälkeen.. Ku itekkii oon niin väsynyt! Esikoinen oli eka tunnin uimakoulussa ja sitten tuli uimaan mun ja tädin kaa. Uitii yhteensä kaksi tuntia. Olokin on sen mukainen. En jaksa siis yhtään mitään. Taidan lähteä tästä nukkuu..

Hyvää yötä kaikille. :wave:
 
KEIJU:eek:isin kysyny tosta mobilatista kun mulle sanottiin et sitä ei saa laittaa...et on kummiski ns tulehdus kipu ym lääke ja imeytyy kun burana ym..
onko sulle sanottu et sais kummiski käyttää?mulle olis siitä hirveesti iloa mut sanoivat et ice power on ainut mitä saa laittaa et kipu geelit on sama kun ottais särkylääkettä?
 

Yhteistyössä