Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Tietätätön

Raskaus ja imetys

Mobilat-emulsiovoidetta tai -geeliä voi käyttää raskauden aikana, harkitsemalla huolellisesti saavutettava hyöty mahdollisiin haittoihin verrattuna. Niitä ei kuitenkaan tällöin pidä käyttää suurilla ihoalueilla. Imetyksen aikana emulsiovoidetta tai geeliä ei pidä käyttää rintojen alueella.

tuossa on pharmaca fennicasta tuo tieto.

minä olen taas saanut sellaisen käsityksen että sitä ice poweria ei tulisi käyttää mutta en varmaksi osaa sanoa.
 
Miten mie jaksan tänään yhtään mitään leipoa.. Esikoinen ei tuota kuivaksi ryhtymistä taida hoksata ei sitten millään.. Ei kerenny kauaa ees nukkua, ku alkoi inisee ja menin kahtoo: Sänky märkänä.. Sitten käytin pissillä, ku menin ite nukkuu.. Ja siitä sitten pari tuntii eteenpäin, taas sänky märkänä :headwall:

Ja huusivat koko yön.. Kuopus heräs esikoisen ulinaan ja niin pois päin.. Ja vettä vain sataa pihalla ja piti helle olla tänään. Mikä helvetin helle sanon minä :kieh: .
olen taatusti tänään pahalla päällä, ku e oo saanu nukuttuu.. Ja pitäis ruveta leipoo.. Jos tuossa iltapäivällä sais kerättyy voimii.. :ashamed:
 
Mä en jaksanut kun silmäillä mitä ootte turissu. Oon ollu aikalailla väsynyt ja selkäsärkyinen ja nyt tää istuminen koneella pakottaa kylkiin. Eipä mulle mitää kummallista ees kuulu... iha normi valivalia. Nytkin aamun aikana saanu kaks kertaa vaihtaa likomärän paidan kuivaan, ku on nii samperin kuuma :x

Rinzessa ja papuRinssi rv.23+2
 
rinzessa paljo siellä on lämpötila pihalla? täällä on niin kylmä että pitää varmaan kaivella välihousuja kohta varastosta, aamullakin töihin lähtiessä +9, ei kiva.
Piti tosiaan tänään helteiden alkaa mutta p:n marjat ei näy hellettä |O

tänään ois sinne reissuun lähtö...eilinen ilta meni siivotessa ja leipoessa reissuun viemisiä. Siellä on nicky&nelly ja yks toinen lastentervike ja vaatekauppa sinne on pakko päästä hiplailee ja tuhlailee jos jotain löytys poitsulle ja "pikkuveljelle".
Vaatteita mä en onneks hirveemmin tarvi vauvalle ku kavereilta oon niitä niin paljon saanu. Mutta haluan ostaa itsekkin jotakin.

Mitäs kaikkee muut jo hankkinut ja mitä hankkimatta?

meillä on jo hankittanu:
sitteri
hoitopöytä+pehmuste
sänky
vaatteet (50-56 kokoa vain muutamia)
autonistuin

ja vielä ois kamalasti hankkimatta!

keiju ja jäbä 23+2
 
täällä ei oo hankittuna ainoastaan vaan ne vaunut =). Viel pitäis hankkia sänky ja turvakaukalo. Vaatteita onneksi löytyy ja hoitopöytäkin on jo tytöiltä. Porukoilta saatais kyl sänkykin, mutta ajattelin hankkia oman, ettei aina tarvii hakee lainaan.

Minkäslaista sänkyä ootte ajatellu hankkia? Mie haluaisin sellaisen kehdon, mutta se ei taida kauaa mennä? Olis niin ihana :heart:
 
Heippa!

Me ollaan hankittu vasta vaunut, sitteri ja muutama vaatekappale, lähinnä pieniä bodyja. Eli ihan kauheesti on vielä hankittavaa, kun on vielä ensimmäinen lapsi, mutta ehtiihän tässä vielä! Mä kans oon haaveillu tuosta kehdosta, mutta en kyllä viiti semmosta ostaa ku on varmaan aika lyhyt käyttöaika. Et ihan pinnasänky sitte meinattiin hommata.

Tänne ei mitään uutta, hellettä odotellessa B)
 
helou!

hankitut tavarat no sitteri on valmiina, pinnasänky, vaunut saan siskolta, turvakaukalo, ja aika paljon vaatteita mutta lisää täytyy ostaa.yksi tuttipullo..ja vauvaharja ja kampa
kuinka sitä tietää miten paljon pieniä vaatteita tarvii? vai kannattaako ollenkaan ostaa sellasia 50 senttisiä kun jos ne menee heti pieneks, kai ne isommatkin sitten menee kun sukilla "pienentää" niin että jalassa pysyy..??
toinen lapsi kyllä tulossa, mutta ihmeellisesti sitä kyllä kaikki unohtaa.. pelkään jo että osaanko mä edes hoitaa pientä lasta.
Hankkia pitäis vielä hoitopöytä (ei välttämätön,mutta haaveilen siitä..) ettei selkäkään menis ja olis ihan kiva jos vaatteitakin sais siinä säilytettyä kun on niin kaappi tilaa vähän.
ei kai sitä muuta tartte? vai tartteeko.. :/
näin yks yö ihan ufo unta, sain tän vauvan ja ihmettelin että miten mä nyt jo voin sen saada kun oon vasta 23 viikolla. silti se oli ihan normaalin kokonen se vauva ja täysin kehittynyt. pidin sitä sitten turvakaukalossa ja oli hirmu talvi myräkkä, ja sen muistan kun vauvalla oli pipo ihan huonosti päässä, ja yritin sit päästä nopeeta sisälle..
mä en kyllä illään jaksais enää odottaa.. mutta mutta minkäs sille voi, vielä about 4 kk..

reginarento 23+2
 
heips

mä täällä oksennellut muutaman päivän ja tänään on jo parempi olo... entie oliko vaan joku perus vatta tauti vai sit jotai raskautee liittyvää.... :|

mutta muuten kaikki hyvin :)

mein 2 v järjesti isil pikku yllärin, piirsi kivellä etuovet sivu peilit ja takaoven ja sen maalauttaminen uusiks tulee maksaan järkyttävästi :eek: oli oikeen kunnon naarmui meinaan!!!

mulla maanantaina se kontrolli ultra ja sit tiistaina neuvola! kirjottelen taas alku viikosta ku nyt me lähetää mökille =)

-äiti88 ja toukkapoju 22+1-
 
Meillä täällä on ollu ihan normaali päivä, ei mitään ihmeitä. Yönki sain taas nukuttua hyvin! Jee! =) Huomenna vissiin saisin nukkua aamulla piiiiitkääään tai ainaka ei tarvii pompata aamutoimia tekemään pikkumiehelle. Jotain semmosta se ukkokulta puhui että vapaata mammalle lauantaina! Hyvä hyvä, otan vastaan! :)

Siivottu on ja kaupassaki kävin. Selässä tuntuu kyllä touhuilut... Onneks ei mahassa kuitenka! Pyykit on kohta peseytyny, ne vielä pitää ripustella kuivumaan. Sit alkaa viikonloppu!

Meillä on vauvalle hankkimatta turvakaukalo ja vaunut ja miulle rintapumppu, mutta ne kaikki on jo tiedossa ja saatavilla. Kunhan vaan saadaan kelan rahat niin heti maksetaan sit se kaukalo (samaan könttäsummaan tulee sit se rintapumppu, kestoliivinsuojia isot pinot ja trikoinen kantoliina). 115e menee niihin - ovat siis käytettyjä kaikki. Vaunut maksaa sit 40e (tosi halvat siihen nähden että ovat tosi siistit ja hyväkuntoiset!) Samanlaiset vaunut oli esikoisellaki pari vuotta sitten ja olivat ihan hyvät. Jotkut briot. Patja pitää varmaan muuten ostaa kans uus pinnasänkyyn, kun se entinen on ihan nuhjunen ja littana jo. Tarvikepuoli alkaa olla ihan ok siis. :)

Anzkuli 23+1
 
Mulla on mennyt aika taas työn parissa. Nyt pääsin tunti sitten ja vastassa tyhjä koti, lapset lomailee pohjoisessa ja isäntä töissä. Muutamia kipeitä suppareita on ollut, mutta tuntuu taas rauhoittuneen. Selkää ei jomota niin kuin täällä valtaosalla, mutta tukala olo muuten alkaa olemaan. Vauva painaa jo nyt kylkiluita ja on hankala istua, maata tai olla mitenkään päin. Vatsa täyttyy hetkessä jos vähänkin syö... Miten helkutin lailla sitä jaksaa vielä n. 4 kk? :/

Hankintoja meillä on tehtynä vasta sänky, sellanen maailman ihanin kehto katoksella ja muilla herkuilla.. Eihän se kauan ole käytössä mutta saahan sen myytyä eteenpäin. Sit on hoitopöytä hommattu ja muutama pikkuriikkinen vaatekappale.. Paljon on ostettavaa mutta olen tarkoituksella jättänyt syksymmälle. Kuluu sitten aika mukavammin kun on puuhaa ;)

Oon miettiny tätä raskausaikaa.. miks sen pitää olla niin pitkä ja vaivalloinen? Kyl miehen osa on (tässäkin) helppo, sen kun lataa lastin sisään ja sitten sivusta ihmettelee kun muija paisuu :LOL: Paitsi että saahan se kuunneltavaksi kaiken maailman kiukuttelut ja valitukset, mut on se silti niin epiä kun muija saa sen raskaimman osan yksin kantaa...Ja vielä synnytys päälle! Vai mitä mieltä ootte?! Eiköhän aleta vaatia ukoilta hyvitystä kivusta, särystä ja työn raskaudesta? ;) Niillehän me tätä sukua jatketaan...

hansu+pikkupoikarakas 22+5
 
en mä lämpötilasta tiiä mitä tääl on ja sisäl on nii kuuma, ulkona varmaa oiski viileempi, mut en mä kykene minnekkää ulos lähtee |O

Mutsi soitti, et mun isäpuoli tuo mulle kohta australian tuliaiset, ku meidän tutut tuli taas suomee ni ne oli ostanu vaaville jotain. Jännittää et mitä mä saan :D Piti vaa tehä nopee pikasiivous (vaatteet kylppäriin ja kaikki rojut) :LOL:

Rinzessa ja papuRinssi rv.23+2

*muoks. siis mitä papu saa*
 
Red Dragon: Laitan tähän linkin kehdosta. Eihän se ole perinteisen kehdon näköinen, mutta meidän mielestä just ihana, haluttiin joku muu kuin pinnasänky ensisängyksi. Kokonsa puolesta lapsi varmaan mahtuu olemaan siinä niin kauan kuin alkaa nousta ylös, sitten pinnasänkyyn. http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1571#
 
suloinen kehto, mutta tolla hinnalla asuisin nykyisessä asunnossani yli kuukauden :snotty:

Papu sai australiasta aidot lampaan villasta ja nahasta tehdyt sellaset saapikkaat, paksut ja lämpimät talveen. Muodikkaatkin vielä :D

Rinzessa ja papuRinssi rv.23+2
 
Katsoin tuota kehtoa joskus kuuukausia sitten netissä ja näytin isännälle että tuon haluan meidän vauvalle. Isäntäkin tuumasi että on melko kallis.. Kuinkas ollakaan, n. kuukausi sitten vastaava oli huutonetissä myytävänä, yhdellä lapsella ollut käytössä ja maksoin siitäkolmasosan uuden hinnasta! Eli aikas hyvä tuuri oli tuossa jutussa, olisin sen kyllä ostanut normaalihinnallakin! =) Kannattaa siis seurata huutonettiä.. Myös hoitopöydän löysin sieltä, sellaisen missä on amme alla, kun tule meillä yläkerran kylpyhuoneeseen.
Vaunut ajattelin ostaa uutena, niistä oon tosi kranttu joten tuskin löydän käytettynä.
 
Heissan!

Mitä meiltä löytyy vauvalle:
turvakaukalo
sänky
sitteri
vaatteita (bodeja, housuja, toppatumput ja -töppöset...)
iso kasa harsoja , muovifroteeta, alus-sekä pussilakanoita, peitto
vauvarasvaa, talkkia
vanna, kylpy-sekä pyllypyyhkeitä (jälkimmäisiä menee aika paljon päivään jos kovin on kakkaavalla tuulella vaipan otettua =) )
rintapumppu, tuttipulloja, pari tuttia
hoitotaso pinniksen päälle, pehmuste
Imetysliivejä on erikokoja ja -malleja. Isot alkuun ja kun rinnat pienenee sitten käyttöön pienempiä :whistle:

Mitä vielä meinaan hankkia:
kantoliina (pakko testata, esikoisella ei ollut käytössä)
tuplavaunut sekä niihin lämpöpussi vauvalle
toppapuku, talvihattu/ jokin paksumpi päähine, kypärämyssyjä, sukkia
tuttipullon tuttiosia, korviketta varalle...

Reginarento: Meillä on kaksi 50cm bodyä sekä 50cm potkarit, tytöltä jääneet. Neiti oli 47cm sekä 3,030kg syntyessään, joten tuo koko meni parhaiten alkuun. En muista kyl yhtään miten pitkään, mut kuitenkin! Mut tietty jos on jo valmiiks yli 50cm syntyessään, ei varmaan mahdu päälle ollenkaan!

Tää mamma lähtee huomen iltana käymään Iisalmen Olusilla! Esiintyjiä Egotrippi, Paula Koivuniemi, sekä Lordi... En noiden takia sinne mene, kiva vaan päästä pitkästä aikaa kavereiden kanssa jonnekin! Muut tietty juo, minä otan kiltisti limua tai jotain vastaavaa... Ilmaislipun sain jopa, voi sit lähteä aikaisemmin pois jos ei jaksa enää muiden perässä juosta :p Vähän on sadetta luvannut, mut toivottavasti ei illalla satais...

Luminka ja neitonen 23+6
 
Luminka: Tervetulloo vaan vierailee täällä! :wave:
Itsellä ei tuu lähettyy Olusille. Ihan noiden esiintyjien takia. Lordi ei vois vähempää kiinnostaa :whistle: . Ja sitten ne lippujen hinnat on sellaiset, että en yhden - kahden artistin takia maksa. Mutta jospa mie joku kesä. Ehkä ens vuonna =).

Ja tänne rakennetaan olikohan se nyt kerrostalo nimeltään: Luuniemen Loordi :/ . Jo on pitänyt nimi laittaa :LOL:
 
RD: Joo, ei muakaan siis Lordi kiinnosta, mut kaipa se pitää jäädä kattoo vielä ennen ku kotiin lähtee..
Olin viime vuonnaki, sitä ennen tais olla yks taukoa kun olin töissä.. Mut oiskohan tää jopa kolmas tai neljäs kerta kun oon menos :D Mut tänä vuonna siis ihan vesilinjalla, aiemmin on ollut jotain ihan muuta lasissa :whistle:

Ni, ja tekeehän/teki se Olvi sitä Lordi limua... Ihan kuin ois jokin isompikin bändi! Joo, no voittihan se viisut mut kuitenki :whistle:
 

Yhteistyössä