Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

korppinen miten huomasit sitte tuon veritulpan pohkeessa? Mä kun aina jostain syystä oon pelänny veritulppia... joskus (en ollu raskaana) säikähdin pohjekipua ja soitin terveysneuvontaan, et apua, onx tää veritulppa :ashamed: noh, eij ollu.

Rinzessa ja papuRinssi rv.22+6
 
Luminka kyllä apua on paljonkin ja moni tekee kaikenlaista, mut silti sitä vaan jotenkin hamstraa itelleen kaiken näköstä "pientä" pakollista hommaa :ashamed:
Kävin taas tänään kokeilemassa hääpukua ja voi hitsi miten kaunis ja hyvä se oli, he saivat sen sittenkin sopivaksi, mutta pelivaraa ei oo milliäkään :D

vakuutuksista: me oltas edellisillekkin jo otettu toi vakuutus mut ei saatu koska mulla on verenpainetauti eikä saada nytkään, mutta meillä on nyt lapsill ayks vakuutus johon saan tän tulevankin liitettyä heti kun syntyy. Edellisten kaa piti oottaa se 3kk ennen ku mikään vakuutusyhtiö anto lapsille vakuutusta.

Huomenna ois papin ja soittajien kanssa harjotukset siellä vihkipaikassa, saa nähä kuinka menee.

Kyllä toi kävely ja liikkuminen saa ton mun alapään ihan tuleen, nytkin kun kotiuduin kaupungilta tuntu et alapää ois tulessa ja pienikin liike sattuu :'( nämä ihanat liitoskivut, mitä ne onkaan parin kuukauden päästä? :eek:

Tulentyttö ja kipinä 23+6 :heart:
 
Rinzessa: Se menee niin että jos tulee kaksoset, saa 3 äitiysavustusta. Saa ite valita ottaako pakkauksia kaikki vai osan rahana jne...

Tulentyttö: Muistan kyllä itsekin tekeneeni enemmän kuin ois tarvinnut. Siis että ois apuakin saanut, mutta itse tiesi parhaiten mitä halusi ym.. :whistle:

Höh, pitääkö tuo neiti hakea hetkeksi vielä tänne valvomaan, itkee vaan sängyssään ja heittelee tutiaan laidan yli et saa olla koko ajan siel juoksemassa...
 
Nyt on päivä pilalla!

Hitsi, kun harmittaa!:headwall: Mä tilasin postimyynnistä vauvalle ulkohaalarin ja sitä samaa sarjaa sellaisen hauskan pipon ja töppöset. Ihana mintun värinen vielä ja oli ihan huipputarjous puoleen hintaan, ois maksanut vaan 12 ?! Aivan huippulöytö! Niin nyt tuli postissa vaan se pipo ja töppöset ja ilmotettiin et se haalari on loppunut! :( Soitin sinne vihasena ja valitin, ja ne tarjos mulle sitä samaa vaaleenpunasena..no just. Sit ne yritti lepytellä ja antoi jonkun tarjouskoodin, et saan puoleenhintaan tilata jotain. Mutkun ei siellä ollut mitään muuta kivaa vauvalle kuin se haalari. Harmittaa, kun nyt ois saanut niin edullisesti sen talvihaalarin! Tääl ei ole vielä kaupoissa myynnissä noita talvijuttuja. Täytyy vaan kiltisti odotella ja maksaa sitten normaalihinta tuotteesta.

Se ois ollu niin täydellinen se haalari...yhyy
Sori tää valitus...pakko purkaa tätä harmitusta johonki.
 
Kuulumisia täältäkin...

Vakuutuksista: Meidän pienellä on jo vakuutus, otettiin se samalla kun päivitettiin muitakin vakuutuksia. Esim mulla itselläni eikä miehellä ollut tapaturmavakuutusta ollenkaan, nyt on sitten kaikki hoidettu kerralla kuntoon.

Neuvolakuulumisia; Eilen oli neuvola, kaikki ok. Verenpaine 120/68, hb 129, painoa tullut 260g/viikko. Sydänäänet 150, tosin hankalasti löydettävissä kun pieni pyörii niin hirveesti. Meni doppleria karkuun tosissaan, jatkuvasti joutu ääniä ettimään, mut löytyi ne kuitenkin. Mies oli eka kertaa mukana, sanoi että kuulostipa jännältä. Saatiin Kelan paperit, täytettiin ne illalla ja on jo toimitettu eteenpäin. Sitten vaan odotellaan pakkausta saapuvaksi :)

Vaunuista: Mulle oli jo pitkään selvää millaiset haluan ja tänään käytiin ne sitten hakemassa. Ostettiin käytettynä, satuttiin löytämään vajaan puoli vuotta käytössä olleet ja kuitenkin hinta oli 150? vähemmän ku uusilla. Meillä siis Oran Jovi Airit.

Mulla on jotenkin epätodellinen olo tän raskauden kans. Ei vieläkään meinaa uskoa todeksi, vaikka maha on jo pyöristynyt ja muksauksia tuntuu jonkin verran. Jotenkin en vaan usko koko vauvan olemassa oloon. Mä kun olin jossain vaiheessa varma siitä, etten koskaan tule saamaan omia lapsia, kun ei kerran aikaisemmin tärpännyt. Tais olla vika silloisessa miehessä...

-JennyAdelina & pieni 22+1-
 
Rinzessa siitä veritulpasta... siinä se mielenkiintoisin juttu olikin etten itse huomannu sitä! kävin viikolta 36 äippäpolilla kerran viikossa sen takia kun synnytystapa-arvioinnissa huomattiin että poika on nini suuri. no olin siellä käymässä viikolla 38 ja jo pois lähdössä nin yhtäkkiä kysyin lääkäriltä että mikähän mun jaloissa on kun on niin hirmu turvoksissa ja varsinkin tuo toinen.. sanoin vielä sille että ei varmana liity edes raskauteen mutta kysynpä vaan... lääkäri katsoi niitä ja vähän aikaa taivuttelija ja totes että taitaapa liittyä... heti suoraan ultraan ja siellä siisätautilääkäri totes tukoksen. olin osastolla täysin levossa 3pv (Vain vessassa sai käydä) ettei tukos lähde liikkeelle ja saatiin klexane annostus kohdalleen ja sitten kotiin. tää toteaminen tapahtui muistaakseni keskiviikkona. jalka alkoi turpoamaan edellisenä viikonloppuna ja oli jonkin verran kipeä mutta ei hirveän. ajatelin sen vain rasittuneen. tai kipukin oli vain yhtenä ainoana päivänä enemmän. mutta onneksi tukos huomattiin ja kaikki päättyi hyvin. :)
 
aijaaah, ai kahesta lapsesta saa 3:n avustukset :eek: mä oon aina luullu, että 1per vaavi. Mut mix sitte me ei saada kahta jos kaksosille tulee 3 :headwall: Noh, mut tosi kätsyy, et saa sit just vielä ton rahan...
Kyljet paukkuu, auh.

Rinzessa ja papuRinssi rv.22+6
 
Selkäkipu meni siihen pisteeseen että tähtiä vaan näkyi kun yritti liikenteeseen, eli ihan kauheaksi. Sängyssä ei pystynyt asentoa vaihtamaan eikä samassa asennossakaan pitkään olemaan(eli valvomiseksi meni yöt.) Ei muuta kun lääkäriin ja heti sairaslomalle. S1 nivelen väliin on jäänyt hermo jumikseen kun liitokset selässä alkaa löystymään. Fysioterapiaan pääsin parissa päivässä ja sieltä kotiin tuomisina oli jumppa-ohjeet ja tukivyö(jonka kanssa ei olo kyllä yhtään kivemmalta tunnu.) Onneksi nyt sairasloman jälkeen alkaa kesäloma ja töihin vasta elokuussa! Huomenna haen instrusta sellaisen angoraisen lantionlämmitin systeemin, lämpöisen kun pitäisi helpottaa tuota kipua. Kuinkahan hikinen sitä aamuisin onkaan sen kanssa kun nytkin on välillä hiukset märkinä kun herää :LOL:

Tänään ostin kirpulle soittorasian, saa sitä alkaa pienelle soittamaan jo tässä vaiheessa. Kauan meni että löysin sellaisen mikä soittaa "levon hetki nyt lyö"-kappaletta. Se kun on minulle itselle tärkeä muisto omasta lapsuudesta, kun oma äiti lauloi sitä aina kun oltiin pieniä ja äiti kun on ollut nyt 5 v kuolleena. Joku perinne ja rakas muisto siirtää vauvalle mummosta jota kirppu ei näe.

Synnytys on alkanut pikkuisen hirvittämään.. Pitää neuvolassa puhua koska sinne pelkopolille oikein mennään. Edellinen synnytys kun kesti vain 1h 50 min ja mitään en ehtinyt kipuun saamaan ja kaikki oli yhtä katastrofia kun kaikki meni sellaista vauhtia. Kätilökin huusi miehelle että soita hänelle heti apua, vauva tulee nyt eikä mitään ole valmiina..Ja se kivun määrä oli jotain käsittämätöntä verrattuna ensimmäiseen synnytyksen.

Nimi on jo valmiina kirpulle ja turkoosi Ainun ensipupu odottamassa käyttäjäänsä. Saas nähdä luuleeko kaikki että poikaa odotellaan kun vaunut ovat tummansini-vaalenasiniset ja pupukin turkoosi

Perjantaina olisi neuvola jälleen, siihen mennessä pitäisi päättää pakkaus vai raha, taitaa kyllä tuohon rahaan kallistua päätös.
 
Huomenta kaikille!

Mua harmittaa niin vietävästi. Miehen kans jo aikaa sitten päästiin sopimukseen et noi F7:t hommataan, niistä kun on kuulunu kehuja niin paljon eikä hintakaan oo paha. Väristäkin päästiin yhteisymmärrykseen, niin siinä vaiheessa ku eipä sitä väriä enää ollu. Sain sit miehen taivuteltua toiseen ja sekin oli jo siinä vaiheessa loppu. Oon joskus juhannuksen kieppeillä kyselly et millon tulee lisää, ja sanovat sillon et noin 1,5 kk:n päästä, joten varmaan sit tossa elokuun alkupuolella. Nyt sit en osaa enää päättää et kummat haluan. Hittolainen, että osaa olla vaikeaa. Toisena ois se lime/v.harmaa ja toisena ne mustakukalliset, toisaalta taas se beige/mustaki voi sopia kummalleki. Mielipiteitä?? Jos ihan yksin saisin päättää niin ottaisin ne v.pun/v.harmaat (minäkö hurahtanu vaaleenpunaseen??? :whistle: ) mut ei taida oikeen sit jos sattuu poika oleen niin oikeen sopia, vaikka nykyää isommat pojat käyttääki vaaleenpunasta ;) Pitäis varmaan kysellä vielä uudestaan et millon niitä värejä ois tulossa ja mitä värejä. Saattais tuo päätöskin helpottua suuresti.

No mut suuret on ongelmat mullaki taas vaihteeksi...jos vaikka lähtis kahvin hakuun ja miettis mille sitä rupes kun ei oikein noita töitä oo hirveesti.

nannamaaria & upana 23+0 :heart: viikot paukkuu näköjään taas :heart:
 
Huomentervehdys!
Tänään joudun jäämään kotiin lepäämään, eilen töissä oli kauhea kiire ja yö meni supistellessa ja vihloessa. Parempi vaan nyt vetää vaakatasoon ja olla ihan tyytyväinen...
Luminka, oikein muistit että olen vastasynt. teholla töissä. Se ei ole kovin "kevyt" paikka olla duunissa kun itse on raskaana, sinne kun paukkasee jotkut 24 viikkoset kaksoset niin saattaa olla itku herkässä... Mutta meidän osastonhoitaja on ollut ihana, se kyselee tiiviisti että ei kai tunnu pahalta olla töissä ym. Vaunuista vielä, olen tuolta Vaunulan sivulta katsellut joko niitä F7 Twinsejä tai sitten Carenan tuplia mihin saa kummallekin kovat kopat. Vaikee päätös, mutta hankitaan vasta syksymmällä niin ehtii miettimään...
Rinzessa, niinkuin Luminkakin tuolla aiemmin vastasi niin kaksosista tosiaan saa sen kolme pakkausta/avustusta, syytä en tiedä miksi. Sit jos tulis kolmoset niin saisi muistaakseni 4 avustusta jne. Ite en alkuun myöskään tiennyt asiaa ja olin hieman äimän käkenä kun kuulin. Mutta kyllä tämä meille passaa. :D
Mies se vaan jaksaa yllättää. Meidän astianpesukone meni tässä taannoin rikki, ja aloin hälle puhumaan että josko uutta sitten jossain kohtaa miettisi. Hän silloin topakasti ilmoitti että hän on anti-pesukoneihminen (what ever that means...) eikä meille uutta konetta tule. Hän lupasi silloin että tiskaa kyllä käsin. Kone on nyt ollut sökönä noin kuukauden ja arvatkaapa onko herra kertaakaan tiskannut? Noup... Toissapäivänä ennen töihin lähtöäni laitoin kaikki likaseet astiat altaaseen likoomaan ja ajattelin että en todellakaan tällä kertaa koske niihin, ja tuolla ne edelleen lojuu samassa paikassa. No eilen sitten kun olin töissä niin mies soitti ja ilmoitti että hän on ostanut uuteen kotiin tiskikoneen. :D Passaa minulle. Vetosi siihen että miten MINÄ ehtisin tiskata missään välissä kun on neljä lasta. :LOL:
Nyt taidan suunnata siihen vaakataso-olotilaan. Mukavaa päivää kaikille!

HM ja papuset 21+6
 
Helou!

Kerrankin aurinko paistaa, vaikka helteestä ei kyllä ole tietoakaan. Käytiin pojan kanssa heti aamusta pyöräilemässä ja leikkipuistossa leikkimässä, vielä kun jaksais pyykkiä pari koneellista pyöräyttää, niin olis päivän hyvät työt tehty :saint:

Ootteko te muut jo joutuneet rautaa popsimaan? Mä alotin viikko sitten Obsidanit ja nyt on maha niin ummella , että tekis mieli itkua vääntää... en muista, että esikoisen aikaan olis Obsidanit tällaista aiheuttaneet |O . Tietääkö joku oisko joku toinen valmiste parempi? Tai onko joku testannut sitä Kräuterblutsaftia vaimikäsenytoli?
 
Neuvolassa käyty...

rv23+4 kuulumisia:
paino +270g/vk

Tuumas täti että on maltillisesti tullut painoa. Sanoin et ihme kun ruokahalua on ollut riittämiin... Sanoi et ei taida herkut maistua. Joo, eipä varmaan juu :whistle: En vaan ymmärrä et miks ne eivät tartu minuun ku norm. olen helposti lihoavaa sorttia! Nyt siis painoa yhteensä +3kg lähtötilanteeseen. Esikoista odottaessa täs vaiheessa jo +5kg! Jes, hyvä minä :hug:

RR 121/68
B-Hb 123
Sf-mitta 21
Sydämensyke 130-150
liikkeet ++

Kävin kattomassa täällä yhdessä huonekaluliikkeessä vaunuja. Saisin tuplat hintaan 520? ja siihen 45? kantopussi. Eli vähän halvemmalla kuin sieltä nettikaupasta. Ja säilyttäisivät siihen asti kun itse haluaa ne noutaa! Eli vois vasta lokakuussa ne hakea tänne ihailtaviksi :heart: Vievät kuitenkin niin paljon tilaa että voisin nauttia siitä vielä vähän aikaa...

Eipä tässä nyt muuta tällä kertaa, pitää lähteä tekemään ruokaa :wave:

Luminka rv23+4
 
Nyt on käyty papin kanssa vihkipaikalla harjottelemassa, nyt tosiaan uskoo että tässä ollaan menossa naimisiin :heart:

Mies lähti poitsun kaa tekee/hakee hääjuttuja ja tyttö nukkuu joten taidan minäkin vetää sohvalle vaakatasoon ja huokasta hetken.
Täällä on kaveri ruvennu pitää semmosia bileitä mahassa että huhhu, pappikin rupes kesken harjotusten nauramaan kun katteli miten mun maha siinä seistessä hytky puolelta toiselle :D

Ja tänään taas poksuu viikot :)

Tulentyttö ja kipinä 24+0 :heart:
 
Ai niin, nyt mulla kuitenkin laskettu aika on 1.11! Ihme vaihtelua taas. Tähän asti luulin että ois ollut se 2.11, mutta kelan todistukseen tulikin tuo ensimmäinen päivä... Eipä se tietty ole niin päivän päälle, mut kun oli samanlaista vaihtelua viime raskaudessakin |O Joten hilaan itteni päivän ylemmäksi etusivulla :D
 
Täällä ollaan ja voidaan mainiosti! Aika on mennyt tosi nopsaan kuopuksen opittua puhumaan ja kävelemään. Päivät menee pojan perässä "juostessa" ja illat huilatessa ja nukkuessa. Onneksi poju nukkuu hyvin yönsä. Mökillä ollaan oltu viimeiset kolme viikkoa nautiskelemassa Suomen ihanasta, sateisesta suvesta. Voitte vaan kuvitella miten viihdyttävää ja rentouttavaa on viettää aikaa teinien ( ja 1v 2kk) kanssa sisätiloissa kun ne hormonit tuntuu heittelevän meillä kaikilla... Vauvamaha on pullahtanut esiin ihan kunnolla ja sehän on ihmetyttänyt ystäviä ja sukulaisia (kuopukselta ei monikaan mahan kasvua nähnyt ja viimesillä viikoilla se oli valtava!). Myönnettäköön, että olo alkaa omastakin mielestä olla aika paksu! Ja niin onnellinen... Rakenneultrassa kesäkuussa näkyi, että meille olisi pieni prinsessa tulossa. Pienelle ei olla kovinkaan kummoisia hankittu, kun melkein kaikki on jo valmiina kuopukselta. Ainoastaan sisarrusrattaat ostimme (käytettyinä). Tässäpä näitä kuulumisia jo olikin. Ihanaa heinäkuuta kaikille masunkasvattajille tasapuolisesti!

Janette ja tinttarella tirviäinen
 
voi voi näitä hääkiireitä, ei sovi raskaana olevalle... kamala ressi alkaa puskee päälle. Meni pitopalvelunki kans hermot ku sanovat et tuovat kaikki astiat. pöytäliinat yms itse hääpäivänä... whaaat mis välis ois sit koristeltu ja paikat laitettu.. meni nii hermot ku alko urputtaa hinnan korotuksesta ku vieraita ei tulekaan arvioituu vaan tulee vähempi (halusin vähä karsii niitä ettei nii jumalattomasti tulis porukkaa). Sanoin miehelle et jumalaut sä hoidat loput asiat niide kans, minen soita sinne enää! No suostuuvat tuomaa ne sit jo pe.. huhhuh.. ei mitää lisäpainei kiitos enää...

Kävin sovittaa tänää taas hääpukuu, laitetaa siihe vähä punasta helmee ja pientä punasta ruusuu helmaan ni saa vähä kivaa yksityiskohtaa siihe, no ens viikol taas koittaa... kohta ne häätkin on, apua... jänskättää :)

Onski myllää masussa taas hirmusesti <3 ens ke neuvola, vihdoinkin.. joha täs jo toukokuus on tullu käytyy siel.
Vointi muuten hyvä mut selkäkipu ja väsymys sekä ruokahalun menetys vaivaa... liekö häästressil syytä viimeisenä mainittuun..

Sanse ja Onski 21+4
 
mulla ollu ihan karsee päivä...hirvee kiire oli töissä ja millään ei ois poiskaan päässysieltä pakko oli vaan lähtä. Yöllä kramppas taas jalat, niinkuin toissa yönäkin. Ei auta magneesiumit eikä jalkojen ylhäällä pito. Vettäkin olen yrittänyt jouda mutta paljonko sitä oikein pitää jouda jotta noita kramppeja ei tule??? Juon jo nyt sellaset 2-3 litraa vetää+ muut huomiset. |O
Mä oon ihan poikki ku yöt menee valvoessa noiden jalkojen takia tai sit muuten vaan herään enkä saa enää unta.

Kiitos kun sain purkautua, helpotti vähän.

keiju ja jäbä 23+0
 
Täällä ollaan edelleen...on tullu vähä tätä netti taukoa kun muutto oli ja miehen loma jne jne..äsken vasta kotiuduttiin ja samantien netti iskettiin toimintaan...eli mua näkyy täällä nyt useammin..

Tähän mennessä kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin..paino on pysynyt miinuksella edelleen (mikä on vain hyvä, koska ylimääräistä on muutenkin ihan riittämiin)vaikka syömä halut on kyllä jtn järkyttävää eikä todellakaan tule aina terveellisesti syötyä.. Vauvelin sukupuolta ei raskittu kysellä rakenne ultrassa eikä ole oikein tyttö tai poika oloakaan..miehen sukulaiset ihan varmoja että poika on ja puhuvat aina masuasukista poikana..outoa sinänsä..oishan se toisaalta mukava saada poika kun tyttö jo ennestään on, mutta on se pikku prinsessakin ihan yhtä tervetullut..kovasti vaam tuntuu nyt siltä, että tämä on meidän perheen viimeinen muksu..saas nähä kuin mieli muuttuu ku vuosia karttuu...

Että eipä tänne mitään maata mullistavaa..nyt se on suunnattava iltapalalle et pääsee sit nauttimaan leffasta kylläisellä ololla.. :D

Flinux & mytty 23+1
 
mOikka!
Hotcoffee: On rauta-arvot olleet huonot ihan alusta asti, mutta vasta nyt viikon verran syönyt obsidania (kuten esikostakin). Ummetusta se lisää, ja sitä on jo kiusaksi saakka. :| Kahvia koitan juoda pari mukia päivässä, niin auttaa vatsaa toimiin. Obsidan on yleisesti ottaen vatsaystävällisempi kuin esim. retafer...Mulla tuon kapselin ottaminen tuppaa vaan unohtuun, muistan usein vasta illalla, että "ai niin..."
Ompa täällä tosiaan häätohinat monella meneillään :D Ihanaa! Mä kyllä kuolisin jos mun tarvis aatellakaan alttarille marssimista, ei meinaan jaksais tässä tilassa yhtään mitään suunnitella, saati toteuttaa. Eipä sillä, että ollaan varmaan ikinä naimisiin menossakaan :ashamed:

On nyt toinen päivä issekseen, kun poika mökillä. Eilen oltiin syömässä miehen kanssa ulkona, ja sitten illalla vielä kylässä. Tänään haettiin kebabit (ihan mukavaa, kun ei oo mitään pakkoo laittaa ruokaa), ja sittten olin serkun luona kylässä, mies lähti kalaan ja nyt kun tulin kotiin, hain litran mansikoita ja niillä herkuttelen ja netteilen ihan omassa rauhassa koko illan. =)

Vähän on jo ikävä poikaa, mutta hyvin se tuntuu siellä viihtyvän. Huomenna tai perjantaina tulee kotiin. SITTEN ALKAAKIN MEILLÄ KESÄLOMA B) B)

Pikkukaveri potkii aikas temmolla, tytöt ei voi potkia näin napakasti, eihän? ;)
 
Ihan pikaseen käyn merkin jättämässä, niin huomenna on sit helpompi löytää taas se kohta mistä eteenpäin on uusia juttuja! :D

Väsyttää aivan törkeästi. Muutamana yönä on pikkumies taas herätelly, yks yö sillä oli kylmä ja pahoja unia on vissiin nähny kun on silleen ihan kunnolla itekny - reppana. Ei se herättely mitään sinänsä mutta en meinaa saada unta enää uudestaan 1,5-2,5 tuntia sit tulee aina valvottua... Tänä aamuna heräsin 3.36 ja sen jälkeen sit vähän ennen kuutta nukahdin ja vajaan tunnin kerkesin nukkua... Lievästi sanottuna silmät ristissä oon sit menny tän päivää. Mutta isi tuolla tekee pojan iltahommia ja mie pääsen ihan heti nukkumaan kunhan tästä vaan raaskin nousta. :whistle: Esikoisen odotusaikaanki loppupuolella miuta valvotutti yöllä... Nyt kyllä nukun hyvin jos vaan ei tuu mitään ulkopuolisia herätyksiä... Toivottavasti ens yö menis paremmin!

Tää kylkiluiden särky pahenee päivä päivältä. En haluis uskoa että tää nyt jo alkaa vaivata. Tätä riemua sit riittääki koko loppuajaks. Ärsyttää kun ei pysty olemaan jalkeilla pitkään... Päivän touhut menee ihan sujuvasti mutta sit illasta on mahoton jomotus. Pitää sitä tukivyötä kokeilla, mutta ei se esikoisen aikaanka tähän vaivaan auttanu. Muuten oli kyllä ihan kivan tuntunen päällä, eikä selkä väsyny niin kauheesti. Ei vaan ainaka helteillä varmaanka oo mikään kiva hiostamassa! :|

Voihan vali vali...

Eilen meillä alko wc-pönttöjen vaihtoremontti meidän talossa. Ihan ilmoittamatta nappasivat sit vedet kiinni eilen aamusta! Vaikka vaihto kyllä onnistuis ilman että koko talosta laitetaan vesi poikki. Lähettiin sit miun vanhempien luo päiväks. Laiteltiin siellä ruuat ja isiki tuli sit töitten jälkeen sinne syömään. Pikkumies sai olla ulkona koko päivän. Myö päästiin ukon kans käymään prismallaki ihan rauhassa kun mummo katto pojan perään. Saunottiinki ja tultiin vasta unille sit illasta kotiin. Tälle päivälle otin vettä sit sankkoihin, mutta tänään tuli vesi ihan normaalisti koko päivän.

Tänään käytiin rossossa pizzalla miehen siskojen ja heidän muksujen kans. Miun synttärit on tänään niin sitä vähän juhlistettiin. Leivoin semmosen pähkinä-suklaapiirakanki ja mentiin sit kahvittelemaan pizzan jälkeen toisen siskon luo. Ihan kiva päivä.

Mutta voi tätä selkää, pakko poistua oikasemaan ittensä! Kohtahan tuo on pikkumieski valmis iltapusuille. :)
:heart:

Anzkuli 22+6
 
On vielä tuoreessa muistissa häästressi, huoh! Toisaalta olihan se ihanaa aikaa kun sai vielä suunnitella, nyt se kaikki on jo ohi. Miettii vaan et miten sitä tulikin laitettua rahaa yhteen päivään :whistle: Ei meillä häät maksaneet "kuin" 2500? suunnilleen, mut iso raha se silti on!

Janette74: Voi, teillä jo pikkuinen puhuu :D Meillä (1v1kk) ei muuta oikein osaa vielä kuin höpöttää vauvavavava vau vau-juttua. Välillä tulee siis ihan vauva, mutta en nyt tiedä voiko sitä vielä oikeaksi sanaksi sanoa! Tuota siis tekee aina kun näkee vauvan kuvia tai oikean sellaisen! Tosin tänään oli ulkona osottanut koiraa ja sanonut vauva :LOL: Taitaa olla yhtä innoissaan molemmista asioista et sanoo sit molempia samaksi =)

HotCoffee: Mä oon rautaa syönyt jo kolmisen viikkoa. Ja kyllä mahassa tuntee :/ Pitää vaan muistaa syödä kuitua hurjasti (laitan itselleni puuron ja joskus jogurtin sekaan sydänystävän vehnälesettä. Ei se hyvää oo, mut onpa kuituja!) sekä juoda vettä. No vettä joudun juomaan myös turvotuksen takia jota onneks ei tällä hetkellä hirveesti ole.

kuunkulta: Ihana kuva, ja ihanan värit =) Tulee jokin ihana aurinkoinen merenranta mieleen tuosta turkoosista B)

Tuli tuossa pikkusisko pariksi yöksi meille. Paistettiin kaupan patonkeja ja väliin kanaa, kasviksia, raejuustoa, jalapenoja ym. Ja nyt on viimein massu täysi, johan tuosta viime kerrasta olikin jotain 6h. Käydään huomenna kaupungilla pyörimässä ja käytetään likkaa leikkipuistossa. Isukin kanssa tänään oli käynyt, innoissaan oli ollut kun oli toinen tyttö siellä ollut :D

Luminka
 

Yhteistyössä