Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

kutmula esim. ellaroon mei tai on samalla idealla kuin kantoliina mutta paaljon vähemmän sidottavaa, katso sivu www.lastenverkkopuoti.fi ja sieltä kantaminen ja sitten toi ellaroon mei tai kantoreppu.... sit on tietty patapum ja ergo jotka kantoreppuja soljilla mut niis vaaavi samalla lailla kun tos mei taissa! mulla itellä ei oo tollasta ihan sua varten etin tollasen ku muistin et sellasiikin on, eli muillakin sivuilla varmasti on esim eri näköisin kuosein!

-äiti88 ja toukkapoju 21+3-
 
kuulumisia!

oon koko päivän siivoillu ja järjestellyt kaappeja ja nyt oon ihan poikki vaikka on kyl mukavaa kun on siistiä.... poju potkii kokoajan ja harjoitussuppareitakin välillä esiintyy....kudon villahousuja, vaaleansinisiä:)

-äiti88 ja toukkapoju 21+3-
 
Heissan!

keiju: Mukavan isolta näyttää sun mahasi, kun olet muuten noin hoikka! Mulla vähän sulautuu tähän omaan kehoon enempi :whistle: Yhtäkkiä tuli mieleen, kysyitkö joskus jotain olenko mäkin Kuopiosta päin? Joo, sinne tulossa taas kunhan vaavi tahtoo ulos! Tiedä vaik satuttais samaan aikaan =) Ja joudun käymään synnytystapa-arviossa viikolla 36. kun viimeks oli se sectio...

Tuli täs mieleen kun vähän jokainen jo valittaa selkäänsä, onko enää ketään jolla EI koske tai vihlo selkään? :D
Minäkin kuulun valtaosaan, ei onneks ihan joka päiväkään edes koske, mutta toisinaan ottaa useammin :/

Tylsää taas kun sataa. Käytiin kerran tänään ulkona rattailla, käytin typyä ekan kerran tuossa lähellä olevalla leikkikentällä! Ihan innoissaan oli, vähän tietty hitaasti käveli kun katteli ympärilleen. Käytiin pyörimässä sellaisessa hyrrässä mis voi istua.. Siinä niin hienosti seisoi kun varovasti pyöritin =)
Äiti vaan ei ollut yhtään kiva kun laittoi takas rattaisiin ja lähdettiin kotiin :snotty: Onneks lähdettiin, just alkoi satamaan kun kotipihaan päästiin.

On kyllä tosi kökkö kesä ollut tähän saakka, vettä vaan tullut ja välillä aurinko jopa esittäytynyt.. No, jospa tästä eteenpäin ois paremmat ilmat. Kerrankin kun pystyis kesästä nauttimaan, ei töitä ja tuo neitikin jo sen verran iso et tykkää touhuilla pihalla.
Valiti valiti vaan... |O

Pitää vähän vilkaista tuota nelosen elokuvaa onko mistään kotoisin. Eipä täs parempaakaan tekemistä, neiti nukkunut jo 2h ja mies vielä hetkisen töissä.

Luminka ja neitonen 23+1
 
moi!

kertokaapas viisammat jos näistä mun "selkeistä" oireista tiedätte että mitä tää selkäkipu on...

alkoi siis kunnolla perjantaina ja sen jälkeen vaan pahentunut vaikka on tän päivän ja eilisen levännyt (eilen ainoastaan imuroin, tänään ei mitään "raskasta"kotityötä). kipu tuntuu ihan alaselästä puoleen selkään ja molemmin puolin jatkuvana kipuna (ei kuten iskias että säteilee ja vaan toiselle puolelle). kipu tuntuu lähes samalta kuin viimeksi kun synnytystä oli käynnistetty tabuilla ja tipalla 4päivää ja viimeinen ilta ennen kuin vedet meni niin kyljet oli tosi kipeät, siis selvästi luut jotenkin venyi tai jotain... nyt lähes vastaavaa kipua mutta selässä.
onko nää nyt niitä liitoskipuja? lantion löystymistä? normaalia selkäkipua? lihakset jumissa? supistelua? itsellä ei oikeen mitään hajua asiasta... selkäkivun lisäksi alamahassa jomottavaa tunnetta ja painene tunnetta ollut myös perjantaista mutta tänään vähenemään päin. mietin tässä lähinnä sitä että soitanko huomenna neuvolaan vai odottelenko mihin menee. että onko tää "normaalia" raskauteen kuuluvaa eikä jotain piilo supistelua jota en tajua supisteluksi. ei silti, että lomallahan olen ettei neuvolassa varamaan muuta kuin kehotetaan lepäämään.

jos joku tietää nimen mun vaivoille niin kiitollisena kuuntelen!:)
jo paremmalla mielellä oleva korppinen ja "justus"
 
KORPPINEN soita heti aamul neuvolaa..laittavat sut varmasti lepoon..parempi ettei pahemmmax mee..
ite kökin tääl hereil kun on taas supistellu aika urakalla ja pari kertaa ollu jo puhelin kädes et pitääkö johonki soittaa ja siis tämä tod näköisesti siksi et olin typerä ja ajattelematon ja olin la töissä ku saikku loppu pe..eli olis pitäny vaan jatkaa sitä ja nyt oon ollu sydän syrjällää tääl jo onnessaan joka potkusta..
noh onnex aamul 9 neuvola..ja sit saa varmaan taas soittaa pomolle ihania uutisia töihin...huoh...

ihania masuja täällä ollu...LISÄÄ kuvia=)mun masu on ihan pieni verrattuna monen masuun vaik itestä tuntuu et on paisunu kun pulla taikina=)
 
Huomenta!
Heräsin kun mies lähti varttia vaille kuusi töihin, olis voinut vielä reilun tunnin nukkua, mutta kun ei niin ei. |O Mulla iltavuoro joten saattaa illan mittaan pikkasen väsyttää.
Me ollaan urakalla siivottu tätä kämppää ja pakkailtu tavaroita. Uuteen asuntoon vietiin jo muutama matto ja pari jätesäkillistä tavaraa. Ja mä olen viikonlopun miettinyt että mikä ihme tuota siippaa oikeen vaivaa, nyt se on huutonetistä huutanut meille isomman keittiön pöydän. Ja mattoja se olis koko ajan ostamassa lisää ym. Siis mun normaalisti juro mies joka ei mistään mitään välitä. Onkohan sekin raskaana? :LOL: Joskus lukenut jostain että kun vaimo on raskaana niin mies voi oireilla samalla tavalla- jos sillä nyt on pesänrakennusvietti. Eipä sillä, minua ei haittaa yhtään. Eilen imuroin täällä kun tänään tulee yksi pariskunta katsomaan tätä asuntoa, niin mies jäkätti puoli tuntia siitä kuinka minä en nyt enää saa siivota ja että anna hänen nyt hoitaa kaikki. Aika hellyttävä.
:heart:
Selkäkivut tuntuvat olevan monen kirouksena. Mulla on itseasiassa hieman hellittänyt, tilalle on tullut nää mielettömät kylkikivut. Tosin kyllä selkäkin esim. töissä väsähtää helposti, mutta ei näin normaalisti ollessa. Sitä olen miettinyt että kuinka paljon ihmisen nahka ja lihakset antaa periksi kun jo nyt olen näin iso ja vasta puoliväliä mennään. Mustahan tulee ihan norsu. Kottikärryillä varmaan saa mahaansa kuljettaa loppuvaiheessa. :D
Jokos teillä napa on pullahtanut? Mulla on jo parisen viikkoa sitten. Meidän pojat ovat sitä ihmetelleet ja ovat tulleet siihen tulokseen että navan kautta vauvat kuulee heidän äänensä. Kovasti ovat lauleskelleet ja jutelleet. Kuopus 4v yksi päivä viihtyi pitkään pää tuossa masulla, käsi tunnusteli liikkeitä kun lauloi vauvoille samalla. Kyllä ne pojatkin vaan osaa olla herttasia. :heart:
Nyt taidan mennä aamupesulle ja sitten pikkuhiljaa herättämään poikia aamupalalle, tarhapäivä nääs. Muikeata maanantaita!

HM ja papuset 21+4
 
huomenta!

hetki sitten tuossa esikon kanssa heräiltiin kun mies lähti töihin. ja heti alettiin lukemaan esikon vauvakirjaa. vinkiksi kaikille: kirjoittakaa kaikkki mahdollinen ylös sillä myöhemmin ei muista mitään! vaikka meillä on vaan yks lapsi ja jos pitää alkaa miettimään että milloin alkoi konttamaan tai muuta niin ei muista... just tuli miehen kanssa puheeksi kun huomattiin että kummipoika täyttää puoli vuotta tällä viikolla että jokohan poika ryömi silloin niin ei hajuakaan vaan piti tarkistaa kirjasta... entäs sitten kun lapsia on useampia niin ei kyllä muista senkään vertaa kehitysvaiheita! tietty muistaa sellaisia mitkä tapahtui erikoisempana päivänä, meillä esim poika nousi eka kerran seisomaan juhannusaattona miehen mummin luona ollessaan 9kk ikäinen niin se on jäänyt mieleen. nyt yritän kyllä kans kirjoittaa kaiken muistiin! saa nähdä kuinka käy, ainahan sitä on hyvä suunnitella etukäteen...;)

yö teki hyvää maha ja selkäkivulle. mahassa ei tunnu mitään ja selässäkin ihmeen vähän ja sain nukuttua ihan hyvin ettei kivut vaivannut. täytyy nyt kahtoa vielä että meneekö näin ohi että oliko se sittenkin rasituskipua siitä perjantaisesta 3tunnin puistoreissusta jossa kävelymatkaa kertyi melkoisesti. huomenna olis kyllä neuvolassa lääkäripäivä että voisin päästä lääkärillekin jos soittaisin tänään, mutta katsotaan. hävettää vaan soitella tosi usein sinne, vaikka eihän siinä ole hävettävää. joudun olemaan ihon alle pistettävän verenohennuslääkkeen takia aika paljon yhteydessä neuvolaan liittyen kontrolli verikokeisiin, annostukseen yms. kun mulla oli se veritulppa viime raskaudessa.

tulipas niin omaanapaa koko teksti että ihan hävettää....

hari mato: meillä myös muutto edessä loppu kuusta. just juttelin pojalle että täytyy lähteä ostamaan /hakemaan laatikoita että alan pakkailemaan ja lajittelemaan pikkuhiljaa vaatteita yms. ajattelin lajitella koon mukaan kaikki pojalta isoksi jääneet vaatteet niin on sitten helppo hakea vaan varastosta oikea laatikko kun masuasukille tulee ajankohtaiseksi aina uus vaatekoko. saa nähdä jääkö vaan hyväksi suunnitelmaksi...:)

tuli muuten mieleen, että oletteko hakeneet syntymättömän lapsen vakuutusta? mun pitäis tänään lähteä kiertämään vakuutusyhtiöt kilpailuttamaan vakuutukset ja sitten jo kiireesti hakea vakuutusta kun niissähän on yleisesti se että pitää olla haettuna 3kk ennen laskettua aikaa ja sehän on meillä jo kohta... ajatelkaa kuinka nopeaa aika menee!! meillä on esikolla ollut se tapiolan lapsi vakuutus ja onneksi otettiin, koska eka vuonna oli tosi paljon allergioita niin sai huoletta käyttää yksityisillä allergialääkäreillä eikä tarvinnut jonottaa julkisella puoelella. samoiten korvia on sairastettu ja putkitettukin kerran.

mutta nyt suihkuun
mukavaa alkavaa viikkoa kanssasisaret!:)
korppinen
 
hups! annoin uuden nikin hari maolle! :LOL: :LOL: :LOL:

rd: kyseli jokin aikaa sitten apuja tyttöjen nukkumaan menoon en silloin ehtinyt vastaamaan eikä mulla silloin olis mitään vinkkiä ollutkaan kun sama ongelma. mutta nyt kahtena iltana meillä on toiminut tarrataulu! lauantai-iltana yhtäkkiä välähti että kokeillaanpas sitä, meillä se on ollut potta-hommissa apuna joskus kauan sittne mutta ei pitkään aikaan.
meillä nukkumis ongelmat alkaa siitä kun pitää pestä hampaat niin tehtiin niin että onnistuneesta hampaiden pesusta eka tarra ja jos sängystä ei ala huutelu yms niin aamulla saa toisen tarran. ongelmana ollut siis vanhempien "juoksutus" iltaisin, haluaa vettä, peitto laittialla, pissattaa yms. yms. huudellut sängystä minimissään puoli tuntia, joskus lähes kaks tuntia. meillä tää on toiminut tää kahtena iltana, ei ole kuulunut inahdustakaan. saa nähdä kuinka jatkossa.
sulla tietysti tyttäret vähän vanhempia tai siis se vanhempi tyttö on jo isompi, mutta tuli vaan mieleen että jos jollekin on jotain apua. :)
 
Luminka: mulla ei tuo selkä oikeestaan enää vaivaa olleskaan, josku pitkälleen mennessä jalkaa vetää mutta hellilttää jo hetken päästä.
Miekin pääsen sinne synnytystapa-arvioon kunhan se aika on.
 
Meillä on tuo tarrasysteemi toiminu myös! Ekan kerran käytettiin kun ukkeli ei ois millään suostunu potalle (vaikka oli jo hyvän aikaa potalla käyny!). Annettiin aina tarra kun suostui ees istumaan potalla. Hänestä oli kiva valita arkista aina mieleinen tarra. Seuraavaks käytettiin kun ei ois malttanu kakkaa tehä potalle. Istuttiin ihan rauhassa ja valittiin tarraa ja sit kun kakka kopsahti niin sit saatiin laittaa tarra seinälle. Nyt viimesin on oikeestaan vielä käynnissä, kun tuo pukeminen on ihan mahotonta ollu ja ollaan nyt opeteltu ite pukemaan että miun ei tarviis niin paljoa enää syksyllä sit mahan kans olla tuolla lattiatasossa pukemassa. Nyt sai 10 ekasta tarrasta pikkuauton palkinnoks ja toiseen tarratauluun laitettiin 20 lokeroa ja sai sit semmosen työnnettävän ruohonleikkurin pihaleikkeihin. Nyt ei oo enää palkintoa luvassa, mutta tarroja haluaa laittaa edelleen seinälle. No, laitetaan vaan kun se kerta kannustaa! :) Kannattaa kokeilla!

Harri ja dinot loppu! Pitää mennä tarkastamaan säätilanne että lähetäänkö ulos vaiko ei. Sateinen aamu on ollu...
 
Luminka: taidan olla niitä harvoja ja ainoita, jolla ei selkäsärkyä ole ollut vielä lainkaan. Vaikka onkin eka tulossa, mutta olenkin viimeisen 3 vuoden aikana tiputtanut painoani n 20 kg (josta nyt tullut raskauden aikana takaisin n. 6 kg). Ehkä mun kroppani muistaa vielä vanhat kilot, eikä vihottele sen takia.

Mulla oli eilen ensimmäiset kunnon supparit. Meinasin jo soitella sairaalaan, että pitääkö tulla tarkistukseen, näin ekan kanssa kun ei tiedä, mikä on normaalia ja mikä ei :)
Niitä kesti ehkä 45 min ja tulivat n. 5 min välein. Mutta sitten loppuivat lähes kokonaan. EIkä ne ollut kivuliaita, ainoastaan hieman epämielyttäviä. Ja reilun tunnin päästä ei enää mitään. On mulla noita suppareita ollut n parin päivän välein, mutta vain 1 tai 2 kerrallaan. Tää oli selkeästi jotakin muuta eilen... Teinköhän oikein, kun jäin vaan lepäämään kotiin, enkä käynyt näyttämässä vauvelia sairaalassa?

Sarppa ja tiitiäinen 23 + 2
 
Hei kaikille!

HotCoffee: Onnea naimisiinmenon johdosta! :flower: Kerro sitten miten sukulaiset otti uutiset vastaan - meillä on sama edessä 3 vkon päästä, tosin me hoidetaan uutisten kertominen tekstarilla kun ollaan häämatkalla.

Pelottelusta: Mua ei oo tarvinnu pelotella kun pelkoja on jo ihan omasta takaa vaikka muille jakaa... Mä en muuten tykkää kun odottajille toivotellaan, että "toivottavasti kaikki menee hyvin". Mulle se ei kuulosta hyväntahtoiselta toivotukselta (mitä se kuitenkin varmaan on) vaan muistutukselta, että kaikki voi myös mennä päin persettä... Joo, oon vähän herkkä näissä asioissa ;)

Tarroilla palkitsemisesta: Minkä ikäisiin lapsiin tuo on jo toiminut? Meillä kaivattais jotain kannustusta pottaharjoitteluun, mutta tuntuu, ettei tuo meidän 1v9kk ikäinen vielä hiffaa tollasta. Tulisko mieleen jotain niksiä, mitä vois soveltaa jo noin pieneen? Se on ollu käytössä et ruuan jälkeen saa ksylitolipastillin vasta kun on ensin käyty potalla, mut sitä ei voi käyttää joka kerta...

Luce 21+6
 
Hyvää alkanutta viikko kaikille!

Mistä sitä alottais, puhetta on ollu niin monesta. Napa ei oo vielä täällä pullahtanut, mut ei siihen taida mennä enää kauaa. Oon jo sen verran kauan sanonu et mulla ei oo enää napaa :/ Selkäkivut täällä kans tuttuja. Itseasiassa oon kärsiny niistä jo ennen raskautta ja odotan kauhulla kuinka kipeeksi vielä äityy kun ei tuo panadol oikein auta niihin. Perjantaina kävin ostaan sellasen tukivyön, josko se auttais. Lauantaina pidin sitä sit melkeen koko päivän ku oltiin yhen tutun synttäreillä. Ei ollu illalla kyllä selkä kipee niin ku normaalisti, et kai se sit jonku verran es autto.

Tuota vakuutusta meki on mietitty. Meidän vakuutusyhtiössä on et kolme kuukautta ennen LA:ta pitäis tehdä viimestään se varaus, joten kohta pitäis olla jo päätettynä otetaanko, et kerettäs sit varata.

Mä oon niin kateellinen teille, jotka ootte jo kesälomalla. Voi kun ois jo itekki. Oon niin väsyny koko ajan ja vähän väliä jotain paikkaa kivistää tai kolottaa. Eilen tuntu jo ettei oo enää voimia ajatellakaan töitä. En tiiä miten sitä jaksaa. Täytyy vaan yrittää vaikka päällään seisten.

No mut jatkaan taas välillä töitä, niitä vähäisiä.

nannamaaria ja upana 22+5
 
Huomenia!

Hyvä, että muistutitte vakuutusasioista, täytyy viedä paperit yhtiöömme, täyttämistä vailla ovat vielä.
Minulla ei myöskään ole liian pahoja selkäkipuja (kenties samasta syystä kuin sarppa 70:lla
;) ), lihavempina aikoina selkä joutui kovemmalle koetukselle kuin nyt.

Napakaan täällä ei tule pullahtamaan, on luonnostaan niiin syvällä.

Huomenna on pitkästä aikaa neuvola, siellä nyt sijainen. Varmaan ensimmäisen kerran sitten viimein otetaan sf-mittakin.

Minä en voi enää fillaroida :| Se ottaa vatsaan ---> supistelee paljon pahemmin kuin kävelylenkit, kuntopyöräily ja stepperillä viuhtominen. Eilisaamuna tein 40min lenkin ja koko päivän sitten supisteli urakalla. Ja ne supparit k-e-s-t-ä-v-ä-t-

Joku jonain päivänä mainitsi, että lapsi puhuu masuasukin kuolemasta. Meillä myös lapsista tuo tuleva eskarilainen sanoo joka välissä vauvasta puhuttaessa, että "kyllä vauvatkin voivat kuolla". Hän ei sano sitä toivomuksena eikä kovin suruissaankaan, kunhan toteaa.
Muut lapset välillä voivottelevat, että syntyisipä se jo pian, että äitikin voisi noukkia tavaroita sohvan alta ;)
 
huoh..terveisiä neuvolasta ja siitä suoraan lääkärille..saikkua tuli kuun loppuun ja sano et sitten kirjotetaan lisää et kela ei tykkää et on kovin pitkiä pätkiä viel..et töihin jouduin soittamaan etten oo tulossa ainakaan hetkeen..tuskin mua sinne enää päästävät kun en nytkään saa mennä...
laitanpa tähän tietoja:
rv 21+3
paino:65kg nyt nousua rv 7 10kg(yhteensä 12hui!!)vkoa kohti viime kerrasta 215g
turvotus:--
hb:118(rautaa vois syödä)
sf:18cm
syke:150-160+
RR:137/93 (ensin oli99)en niitä joutus vähän seurailee..

mullakaan ei oo napa viel pullahtanu...mut nyt pakko mennä lepäilee et paineet laskee...
 
Heippa kaikille!

Tsemppiä kaikille selkävaivoista kärsiville, itsellä niitä ei ainakaan vielä ole ollut. Ennen raskautta selkä välillä vihoitteli, mutta nyt raskausaikana ei yhtään *koputtaa puuta*

Supistuksiakaan mulla ei ole ollut yhtään, mikä on tietysti sinänsä hyvä juttu näillä viikoilla. Pelottaa vaan, jos käy samoin kuin esikoista odottaessa: ei yhtään supistusta koko raskauden aikana ja vaikka poju meni 15 päivää yli la:n, niin kohdun suun ja -kaulan tilanne oli täysin epäkypsä :/ . Että synnytä siinä sitten...

Eilinen anoppilan vierailu meni ehkä jopa odotettua paremmin :) . Kyllähän siinä mellakan ainekset oli kasassa, mutta saatiin miehen kanssa taottua oma näkökantamme kaikkien kaaliin (toivottavasti). Ilmeisesti jotain kahvikestejä kuitenkin odottavat, mutta aion luistaa niistäkin, kun en vaan jaksa enkä viiti. Hyi mua :ashamed:

Meillä muuten myös poika puhuu aika paljon kuolemasta. Ehkä tosin johtuu siitä, että meillä on tässä melko lyhyen ajan sisällä ollut kahdet läheisen sukulaisen hautajaiset. Me yritetään mahdollisimman rehellisesti ja avoimesti puhua kuolemasta, mutta kuitenkin sillain ettei poika kamalasti alkaisi pelkäämään :| . Vaikeita asioitahan nuo ovat ja tuollainen 5-vuotias miettii niin paljon kaikenlaista siellä omassa päässään.

Mutta nyt täytyy alkaa siivoomaan, vieraita tulee illemmalla ja kämppä on taas vaihteeksi kuin hävityksen kauhistus :wave:
 
HotCoffee: Hyvä kun saitte kantanne läpi! :D Jokainen tyylillään! Me mentiin melko pitkälti samalla kaavalla kuin te, mutta pidettiin vanhemmille ja sisaruksille kahvittelut ja ilmoteltiin suunnitelmistamme etukäteen. Mieki aattelin että anoppi ois hermostunu ihan täysin, mutta ei sit hermostunukka. Tosin joskus jälkikäteen tuumaili että "eihän ne mitkään oikeat häät ees ollu...". Vaan naimisissa ollaan silti! :LOL:

Luce: Meillä nuo tarrajutut toimi ihan pienenä jo (n.1,5 v), ukkeli oli kiinnostunu niistä. No, tietysti kun ostin autotarroja ja liikennemerkkitarroja ja nyt myöhemmin moottoripyöriä ja dinosauruksia. :) Mutta muksuthan onki kiinnostunu ihan erilaisista jutuista!

Napa ei oo pullahtanu, mutta esikoisen aikana ei pullahtanukka ollenka. Meni vaan sinkeeks ja se kuoppa kyllä hävis, mutta ei tullu semmosta palleroa niinkun monella. Saas nähdä miten nyt käy.

Päästiin ulkoilemaan, pikkusen vettä välillä ripsutteli. Kävin puolisen tuntia lenkillä rattaita lykkien puistoon mennessä. Kylläpäs tuntu alkumatkasta pahalta, mutta siitä se sit rupes sujumaan. Olinpas reipas! :)

Anzkuli 22+4
 
Iltoja taas kaikille!

Mulla on mennyt melkein koko päivä kipeenä... oon vaan maannut sängyssä ja tylsistynyt kuoliaaksi. Nyt onneks parempi olo ja pääsin jo koneellekin! Huono juttu on vaan se etten ole syönyt kunnolla koko päivänä, pitäis nyt jaksaa laittaa jotain mutta kun oon kotona yksin en oikein millään jaksais ruveta vääntää jotain ruokaa. Voi kun vois tilata vaikka jostain mutta kun meidän lähellä ei oo ees pizzapaikkoja joilla ois kotiinkuljetus. Oonpa laiska!!

Mulla ei ole pahemmin ollut selkäkipuja vielä. Ehtii kyllä tulemaan. Enemmänkin mulla on noita ihme kipuja sivuilla, enimmäkseen oikealla. Ja ne sit leviää kans selkään, mutta ei ole onneksi jokapäiväisiä vaivoja vielä.
Silloin kun heräsin yöllä siihen kamalaan kipuun mulla oli sit sen jälkeen tollaisia selkäkipuja mitä korppinen kuvailit. Niitä ne mun kohdalla ainakin sanoivan liitoskivuiksi, mutta en ole todellakaan mikään ekspertti!!

Pitää kai sit laittaa jotain syömistä, ei tässä mikään muu auta.
*raahaa itsensä laiskasti pois koneelta*

muoks* Hups, toivottelin kaikille hyvää iltaa ja sit vasta tajusin että siellä vasta aamupäivä :ashamed:
 
Tein tuossa sämpylät kohoamaan, katotaan tuleeko syötäviä kun liian kovan taikinan tein :/ Yleensä on niin löysää et lusikalla saa pellille heitellä :LOL: Mut tuleekin niin pehmeitä että :D
Ihana herätys oli tänä aamuna. Mies nousi tytön kanssa aamupuuron tekoon. Sen jälkeen tulivat minut herättelemään sängystä, tyttö tuli mun viereen mylläämään. Samalla mahassa alkoi hirmu rytinä, potki ihan hulluna! Ihan kuin ois vaavikin tajunnut että nyt äiti ylös sieltä peiton alta :heart:

korppinen:
Mä oon kirjoitellut silloin tällöin vauvakirjaan juttuja, mutta koneelle olen kirjoittanut paljon enemmän. Alkuun tietty jäi vähän vähemmälle, mut sieltä on kiva lueskella millaista meidän elämä esim. kuukausia sitten oli! =) Pitäis taas tehdä kirjoitelma yhden päivän tapahtumista aamusta iltaan. Kun ei sitä enää muista miten ovat päivän joskus menneet ja mitä yleensäkin olen tytön kanssa tehnyt!

Mulla ei ole napa pullahtanut, eikä viimeksi ollenkaan. Tosi venyihän se ja on nytkin alhaalta mut saa nähdä tuleeko ollenkaan. Taitaa mullakin olla sen verran syvä napa.

Me ei taideta tälläkään kertaa ottaa vakuutusta. Pitää vaan toivoa että menee yhtä hyvin kuin esikoisellakin. Yhden nuhan on sairastanut puoli vuotiaana, eikä sen jälkeen mitään. Ja ikää nyt siis 1v1kk.
 
Päivää kaikille!

Tänään oli neuvola, otin vanhimman pojan mukaan kuuntelemaan sydänääniä. Tarkkaan katsoi ja kuunteli että mitä äitille tehdään. Kaikki ok, sain kelan paperit ja ajan sokerirasitukseen.

Mulla ei ole ollut selkäkipuja ollenkaan (no joo, jos oon kovasti siivoillut yms. niin sit ehkä jotain vihlontaa on saattanut olla). Vain ensimmäisessä raskaudessa oli selkä kipeä loppuvaiheessa. Viime raskauden jälkeen laihduin noin 20 kg, sekin varmasti vaikuttaa.

Me ei oteta lapsivakuutusta. Ensimmäiselle lapselle otettiin ja lopetettiin se ekan vuoden jälkeen kun ei ollut mitään tarvetta. Eikä ole ollut noille muillekaan. Ihan tavallisia yskiä, silmätulehduksia, oksennustauteja yms ja aina on päästy tosi hyvin terveyskeskukseen. Toivottavasti sama onni jatkuu...

Loppuviikosta ajateltiin lähteä linnanmäelle, jos nyt ilmat vähän lämpenisi. Tänään on ollut tosi kylmä... Mun vanhemmat lähtee mukaan, kiva kun nyt vielä mahdutaan yhteen autoon, säästää bensoissakin. (Ostettiin noin kuukausi sitten 7 hengen farmari).
 
Täällä ollaan palattu mökiltä ja nyt alkoi viimenen neitiviikko , huh, alkaa jo jännittää...
Tää viikko tuleekin olemaan aika hulinaa ja viimesten asioitten järkkäämistä ja hääpukua joudun käydä sovittaa vähän väliä kun tää maha on kasvanut niin hurjasti että on pieniä ongelmia sen yläosan kanssa, saa nähä kuinka saavat sen sopimaan tähän keskivartaloon, uuttakaa kun ei enää kerkee fiksaamaan mulle :/
Lauantaina musta tuleekin sitten rouva , kuullostaa aika "hassulta" :D :heart:

kaikilla oli aivan mielettömän ihania massuja :heart: Täytys yrittää itekkin laittaa uusinta masu kuvaa teille

Hot Coffeelle onnittelut rouviintumisesta :heart: :heart:

kivuista ja säryistä olitte höpötelleet, mull aei selkä vaivaa yhtään mut liitoskivut on jotain aivan järkkyä |O pyykkiäkään ei voi laittaa kuivumaan ilman että välillä istuu ja makaa kun tuntu et kipu vie tajun. Täällä kanssa alapää tuntuu koko ajan "turvonneelta" liekö liittyy noihin liitoskipuihin vai onko sitten jotain muuta..

Oltiin aamu kaupoilla ja kohta pitäs lähtee taas kaupoille, nyt haetaan n. 80 litraa :eek: lantrinkia boolia varten ja taitaa koko loppuviikko olla yhtä kaupoissa jouksemista, mä alan oikeesti nyt stressata näitä häitä :( Mitenköhän selviin tästä viikosta? Viime yönäkin näin vaikka mitä unia häihin liittyen ja kaikki ei ollut mitään mukavia unia....

Mutta nyt pukemaan muksut ja eikun raahaamaan limuja ym.

Tulentyttö ja kipinä 23+5 :heart:
 

Yhteistyössä