Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Pika-apua tänne :wave:
Onko kellään hyväksi havaittua porkkanakakun/leivosten ohjetta? Meinaan tuossa tehdä kun tyttö herää. Yhteishyvän ruokaliitteessä oli yksi ohje, mutta millainenhan siitä tulee?

Huomenna anoppi, appiukko sekä sen äiti tulossa haluisin tehdä jotain erikoisempaa mitä meillä ei ole koskaan ennen ollut!

Nonniin, neuvolassa tuli käytyä esikon kanssa ja samalla vaivalla kaupassa. Tuosta meidän pojasta on kasvamassa jättiläinen, nyt kahta 6 v ja pituutta 128 cm. Vai kuvittelenko että on hirmu pitkä? Ainakin menee yli +2 käyrällä ja on monia pihan koululaisiakin pitempi. Eikä tuo kuopus kovin kauas tule jäämään. Kumma kun me ei miehen kanssa olla mitään hongankolistajia, minä 172 ja mies 183 cm pitkiä. No, parempi että kasvavat! :D

Sairaalakassia en ole kyllä ajatellut vielä lainkaan... :ashamed: Ei ehkä olisi huono idea ruveta miettimään, koskaan ei tiedä koska lähtö tulee. Minä ajattelin tyytyä sairaalan vermeisiin, mutta tukisukat ja omat tossut otan mukaan. Saa sitten muu perhe kantaa äiteelle viihdykettä kun tulevat. Tosin jos vauvat joutuvat keskolaan niin enpä varmaan kauheesti aikaa osastolla tule viettämään, vaan vaapun heti aamusta vauvojen luo. Meikit ehdottomasti mukaan, mä en uskalla ees roskista viedä ilman pikkuehostusta... :/ Mun tarvii vauvoille vielä hankkia joku villapuku tms. vaate, meillä ei sellasta vielä olekaan. Joku fleece tai joku. Ehkä ens viikolla pääsen paremmin kaupoille kun pojatkin on tarhassa/eskarissa.

Minttu-Maaria, mulla myös on supistuksia tosi tiuhaan, saattaa puolen tunnin väleinkin tulla ja nyt ovat ihan alkaneet kunnolla tuntua tuolla "alavärkissä" asti. Pelkään että ovatko saaneet jotakin aikaiseksi jo... ensi viikolla olis nla-lääkäri, täytyy sille sitten viimeistään asiasta valittaa. Mutta kyllä tuollanen 30 supistusta mullakin hyvinkin tulee päivän aikana.

Nyt meen kirjottaan pari sähköpostia ja sitten taidan uppoutua telkkarin pauloihin. Pojat taas yllättäen alakerrassa kylässä...

Vi ses

HM ja papuset

Porkkanapiirakka

4 munaa
4 dl sokeria
4 dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
2 tl ruokasoodaa
2 tl vaniljasokeria
2 tl kanelia
150 g voisulaa
6 dl porkkanaraastetta

Kuorrutus

200 g Olympia sulatejuustoa
3 1/2 dl tomusokeria
50 g voita
2 tl vaniljasokeria

Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi. Sekoiota kuivat aineet keskenään ja lisää ne
vaahdon joukkoon. Lisää lopuksi voisula ja porkkanaraaste.
Paista 200 asteessa noin 17 minuuttia.

Sulata voi ja sulatejuusto kattilassa ja lisää sitten tomusokeri ja vaniljasokeri joukkoon.
Levitä vähän jäähtyneen pohjan päälle. Koristele halutessasi nonparelleilla.

Neuvolakuulumisia: tärkein ensin eli vielä oli mukava sijainen töissä ja on vielä ens käynnilläki! Jee! Kaikki oli hyvin, paino oli noussu mutta ei kuulemma ollenka liikaa. Verenpaine ja hemppa oli pysyny samana, syke oli tasainen 150-151, liikkeet tuntu ja kohdunsuulla ei muutoksia. Vielä sain neljän viikon päähän seuraavan ajan, sit on esikoisen akaan alkanu kahen viikon välein käynnit. Nyt kyllä tuo sijainen ainaki tuumas, että uudelleen synnyttäjän ei oo välttämätön käydä niin tiheesti jos raskaus sujuu hyvin. Että voi olla että ei tarviikka niin paljoo sit rampata. Ihan kiva!

Sairaalakassia oon mieki miettiny. Esikoisen aikana meillä ei ollu autoa niin otettiin kaikki mahollinen mukaan jo mennessä. Nyt aattelin että pakkaan vaan omat hygieniatarvikkeet, kirjan, sudokut, mp3-soittimen tms. Ja ehkäpä jotain herkkuja... Esikoisen aikaan en tosin mitään oheisviihdykettä tarvinnu, olin tosi väsyny ja kipee enkä mitään ihmeitä tehny muuta kun makasin vaan. Nyt kun meillä on auto ja isi ja esikko pääsevät käymään meitä moikkaamassa (ja saavat luvan käydä vähintään 2 kertaa päivään että äitille ei tuu ikävä!!) niin voivat sit tuoda mitä tarviin. Varaan kotiin valmiiks itelleni ja vauvalle kassiin kotiinlähtövaatteet, saavat sit ottaa mukaan kun tulevat meitä hakemaan. Mie aattelin että varmaan vuorillisella fleecepuvulla ja peitteellä tarkenee tuoda vauvan kotiin. Laittaapahan sit villapuvun väliin jos onki viileempää. Pari minuuttia menee varmaan kun siitä ovelta sairaalan parkkihalliin kaukalon kans kävelee. Ja voihan nuo paksummatki vaatteet varata kotiin näkyville, niin kaipa se isi osaa sen verran valita sit että kummat ottaa mukaan...luulis ainaki...

Myö alettiin eilen hankkia pikkuhiljaa vauvan tarvikkeita mitä puuttuu. Ostettiin kaks tuttia. Aateltiin että jos joka viikko ruokaostoksilla käydessä jonkun jutun ostaa (lista on kyllä tehty että mitä puuttuu) niin keretään hyvin hankkia kaikki, eikä tunnu niin isolta rahanmenoltaka. No eipä noita puutteita kauheesti oo ilmenny: tuttipulloihin tutteja, nannia varalta pari purkkia, kosteuspyyhkeitä, talkkia, kylpyöljyä, hiusharja, kylpylämpömittari, vaippoja ja sänkyyn patja. Niin ja äitille siteitä ja rintakumit varalta. Niin ja pakko saada ainun ensipupu!! Esikoiselle oisin sen halunnu, mutta tulevat kummit ei sit sillon osannukka sitä tuoda ja sit oli jo toisenlainen pehmopupu saatu. Nyt ostan hyvissä ajoin ite vauvalle sen pupun. Miusta ne on niin ihania. Oranssi tai vihree pitää saada! (Ja äitille oma! ;) ) On tuo onneks esikoisellekki kelvannu se toisenlainen unipupu, ihanan pehmonen on sekin!

Anzkuli ja Veikka 26+5

Luminka, mulla ois appelsiininen porkkanakakku- ohje. Hyvää tulee, kokeile sitä:

2-3 porkkanaa
1 appelsiinin raastettu kuori
2 munaa
2 dl sokeria
2 dl jauhoja
1 tl leivinjauhetta
2-3 tl kanelia
1/2 rkl vaniljasokeria
1 dl aurngonkukkaöljyä
Vuuan leivitykseen
voita tai margariinia
Kuorrutus
150 g pehmeää voita
150 g Philadelphia- tuorejuustoa
2 1/2 dl tomusokeria
1 1/2 tl vaniljasokeria
tilkka sitruunamehua

1. Kuori ja raasta porkkanat hienoksi. Pese appelsiini ja raasta kuori.
2. Vaahdota munat ja sokeri. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää vähitellen muna-sokerivaahtoon. Lisää porkkanaraaste, appelsiininkuori ja öljy taikinaan. Sekoita tasaiseksi ja kaada voideltuun ja korppujauhotettuun vuokaan. Paista kakkua 200 asteessa noin 30-35 min. Anna jäähtyä.
3. Kuorrutus: Sekoita voihin tuorejuusto, tomu- ja vaniljasokeri ja muutama tippa sitruunamehua. Sekoita tasaiseksi ja levitä kakun päälle. Laita kakku kylmään noin tunniksi. Koristele halutessasi appelsiininkuorisuikaleilla.

Oon kerran tehnyt ja oli HYVÄÄ!!!

Mulla on käytössä tämmöinen ohje, hyvää on!!

Juustoinen porkkanakakku

4 munaa
3 dl sokeria
3 dl vehnäjauhoja
2 tl soodaa
1½ tl leivinjauhetta
2 tl kanelia
1 tl vaniliinisokeria
½ tl suolaa
4 porkkanaa
1½ dl öljyä
kuorrute:
400 g maustamatonta tuorejuustoa
1½ dl tomusokeria
1 tl vanilliinisokeria
1 rkl appelsiini- tai sitruunamehua

1. Sekoita kuiva-aineet ja raasta porkkanat
2. Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi ja lisää kuiva-aineet sekaan. Lisää myös porkkana ja öljy. Kaada pellille leivinpaperin päälle (tai puolikas annos taikinaa menee voideltuun piirakkavuokaan)
3. Paista uunin alatasolla 200°/30-40 minuuttia
4. Vatkaa tuorejuusto ja tomusokeri, lisää muut aineet. Levitä kuorrute hyvin jäähtyneen pohjan päälle. Anna levätä kylmässä ennen tarjoamista

rd mä oon taas tehnyt villahousuja vallan pyöröpuikoilla niin ja kannatan tekemään vaikka hiukan yli yli pitkän resorin!!! pitää oaremmin kuosinsa ja kosteuden .... samaten puntit.... vaikka en tarkaan lukenut et minkä mallinen noist sun ohjeen mukaan tulee....

hirveesti tullut tekstiä, en pysy ollenka peräs:) huh vein vasta tänään äippäraha hakemuksen :whistle:

-äiti88 ja toukkapoju 25+5-

Olin ultrassa, kaikki HYVIN ja ennenaikasuus pelottelu KUMOTTU!!!! En saanut kuvaa ja toimenpide kesti vähän aikaa vaan, mutta kaikki kuitenkin niin hyvin kuin voi.

Sen verran sain kuulla, että mun lääkistystä ei lopeteta synnytyksen ajaksi eli vaavin mahdollisuus joutua tehohoitoon on nyt n.17% kun normaalisti se riski on n.9%.

Se oli edelleen selvä POIKA <3 äidin oma PAPU ~~äiti rakastaa~~

Kokoa papulla oli 780g eli pieni poika <3

Poika oli kääntynyt pääalaspäin ja kohta se ei mahdu siellä enää kääntyilemään eli voipi jäädä nyt asemiin sitten jo =)

Sain vielä yhden kontrolliultran kuitenkin viikolle 36.

Rinzessa ja papuRinssi rv.26+6

Kiitos paljon vaivannäöstänne :heart:
RD:n ohje taitaa mennä kokeiluun, muista ohjeissa oli aineksia joita mun kaapeista ei löydy :D
Hirmuinen energiapommi kyllä on, samoin kuin mokkapalat :whistle: Pitää muistaa se voimäärä mitä tähän tulee jos paremmin pakkasessa säilyisi vieraita varten ;)

Sairaalakassista...
Mulla oli viimeksi mukana omat shampoot ja suihkugeelit, kampa, känny+laturi, kamera, lakuja (söin ehkä muutaman) pillimehuja (join vasta kotimatkalla) ja ja... en enää muista! Joitain lehtiä tuli luettua, muuten kyllä aikani meni vauvan imettämiseen ym. hoitamiseen kun siihen kykenin leikkausta seuraavana päivänä. Ja koitin myös nukkua päivällä parit nokoset ja tuli käytyä aamuin illoin suihkussa kun oli niin kauhee hiki päällä koko ajan!
Telkkaria en ennättänyt ollenkaan kattoo, tai ei vaan kiinnostanut!

Vauvan kotiutumisvaatteet + omat aijon ottaa valmiiksi mukaan, kyllä ne sinne kaappiin mahtuvat ja jos eivät, menevät lattialla kassissa/repussa). Kun ei mieheen oli niin 100% luottaminen että osaa ne oikeat mukaan ottaa =)

Miten muilla, tuliko baby blues?
Mulle tais tulla parin päivän päästä, en voinu välillä ees kattoo vauvaa tai ajatella kotia ja miestä kun itketti ihan hupsuna! Ihan älytöntä kyllä miten pystyikin mieli olemaan sellainen, mut onneks meni jossain vaiheessa ohi. Kotonakin eka viikko oli varsin tunteikasta, yksikin vauvan onnittelukortti sai kyyneleet silmiin tulemaan, niin herkkä oli teksti kuin tuoreen äipän mielikin :snotty:

Nyt jo etukäteen ärsyttää kun varmasti vollotuttaa sairaalassa, ikävä kotiin ja varsinkin esikoista josta en pahemmin ole ollut erossa :ashamed:

Luminka

Heips..
Päivän väliaikakuulumiset:
Kävin laittaan morsiamen tukan ja otin hääkuvia. Sitten kotiin tullessa hain kinkkupaniinin :p Nyt pitäs mennä jatkaan maalausprojektia, että sais tänään valmiiksi. Tunnin verran pystyy jotain tekeen ja sitten on mentävä pitkäkseen. Mutta pikkuhiljaa sitä on vaan tehtäväkin.

Meillä esikoinen syntynyt joulukuun alussa ja kotiin sairaalasta matkasi mummun kutomassa villahaalarissa ja huopa oli vielä päällä. Oli niin pieni matka ulko-ovelta suoraan autoon, että en aatellut toppapukua tarpeelliseksi. Kuten nytkään.
Niin ja kaikki vauvan tarvikkeet kotiintuloa varten saa mies tuoda kun tulee hakeen, en vaan uskalla ottaa niitä mukaan.

Luminka: Mulla myös oli tunteet hyvinkin pinnassa. Kun päästiin kotiin vauvan kanssa, aloin itkeen heti ovesta päästyä ihan hysteerisesti. *hupsua* Itse vauvan syntymä ei tuonut mukanaan kyyneliä, tai muutakaan, olin jotenkin niin pihalla. Ja kaikki tuntui liian oudolta ollakseen totta. Pikkuhiljaa sitä sitten tajusi, mitä oli saanut aikaseksi ja siitähän riitti kyyneliä. :heart:

Hienoa, porkkanakakkujen ohjeita! Vaan mikä lienee paras?
Paljon tekstiä enkä malta kaikkea lukea, sen verran oma napa kaivertaa :|
Hari Maolle lasten jättiläismäisyydestä, että minulla on myös jätti kasvamassa, pian on pojan 6-vuotisneuvola ja herra on aika tarkkaan 130cm -painoakin sen 30kg. Ottaa 8-vuotiaan siskonsa ihan juuri kiinni.

Tulin juuri lääkärineuvolasta. Viimeaikaiset rankemmat supparit lienevät tenheet jotain, sillä kohdunsuu on nyt kahdelle sormelle auki (oli jo aiemmin vähäsen). Kanavaa on jäljellä 2cm, pehmeä. Äitiyspolilta nyt odottelen peruutusaikaa. Tekisi mieli kiroilla -huolesta, turhautumisesta, suuttumuksesta (kenelle :ashamed: ).
Virtsassa oli valkuaista, eipä ole sitäkään ennen ollut -terkkari sanoi, ettei mistään myrkytyksestä voi olla kyse, sillä minulla se ole sitä koskaan ennen ollut (eikä ole mieskään vaihtunut) ja verenpaine oli aiemmalla tasolla (114/62).
Puuh.

jamias...mulle sanottiin et runsas valkovuoto voi myös näyttää tikussa valkuaisen plussalle.
mullakin on torstaina gyne, saa ultralla katsoa kohdunsuun. eilisen päivän ja tänäänkin vauva potkii suoraan kohdunsuulle, sattuu ihan sairaasti, tuntuu et jalka tulee kohta läpi. eilen illalla niin kovat sukkapuikkokivut kohdunsuulla ettei käveleen päässyt. ja johtu just tosta potkimisesta. koska muuten olin eilisen ihan rauhassa.

Jamias, tuo meidän viittä vaille 6 v on kamalan hoikka, painoa 23 kg, eli varmaan pituus jotenkin korostuukin. Luulis kyllä että tuolla ruokahalulla olis pikkasen enemmän lihaa luun päällä. No, eipä ole äiteensä tullut.... :ashamed: Toivotaan, Jamias, että tilanne ei olis äippäpolilla paha. Estotippaan sitten jos ei muuta, mutta isot tsemppaukset täältä

:hug:

HM

meillä 6v oli just neuvolassa 112,5cm ja 22kg...ihan ikäistensä kokoinen.
kyllä siitäkin iso mies kasvaa..suvun miehet kookkaita. miehen veljen pojat oli pieninä kauheita ruippakukkoja, laihoja kun mitkäkin hiirulaiset. nyt 14v on 85kg ja 180cm...joka kerta kun näkee on mittaa tullut lisää. luokkansa isoimpia..

Hari Mao: no sitten ei muksujamme voi vertailla: meillä on sellainen täyttä, tuhtia tavaraa olva jättiläinen. Kaikki lapsen pyöreys on kropastaan tämän kesän aikana tosin kaikonnut.

Tuossa lueskelin muita juttuja: joillekin pehmennyt kohdunsuu ja kanavien lyhentymiset ovat olleet syynä totaaliseen vuodelepoon, joillekin lekuri on vain todennut, että ihan normaalia. No, katsotaan, joska polilta ottavat jonain päivänä yhteyttä.
Manhattan: toivottavasti sinulla paikat vielä pysyvät tarpeeksi kiinni :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja manhattan2:
meillä 6v oli just neuvolassa 112,5cm ja 22kg...ihan ikäistensä kokoinen.
kyllä siitäkin iso mies kasvaa..suvun miehet kookkaita. miehen veljen pojat oli pieninä kauheita ruippakukkoja, laihoja kun mitkäkin hiirulaiset. nyt 14v on 85kg ja 180cm...joka kerta kun näkee on mittaa tullut lisää. luokkansa isoimpia..
Heh, meillä juuri 4-vuotias oli nlassa: 111cm ja 21kg =)

meidän 4v 19,5kg ja 110cm..on ihan eri sorttinen kun isoveljensä...on raamikkaampi, "muskelimies"...6v taas pitkäjalkainen honkkeli... :LOL:

meikä lähtee tästä hypisteleen vaunuja....ihanaa...menen vauvatalo johannaan teutonioita tutkimaan..

RD: Tuli tuossa mieleen, että kyllä multa joutais tuo ruskovillan ohjelehtinen, voisin laittaa postissa tulemaan jos haluat sen. Niissä kun tuli kummankin kerän mukana sellainen, enhän mä niitä molempia tarvi... Niissä olis nuo kuvatkin noista housuista, neljät erilaiset ja lisäks myssyn ja sukkien ohjeet... Jos vaikka yv:nä laitat osoitteen, niin voisin heittää postiin kun menen tuonne kylille...

Meillä oli eilen taas kontrolli äitipolilla... Tilanne on onneksi tuolla alhaalla pysynyt samanlaisena kuin oli pari viikkoa sitten. Eli ei ainakaan huonompaan suuntaan ole mennyt. Pieni on kasvanut hurjasti, painoarvio oli 943g. Juhannusviikolla rakennaultrassa oli 263g. Mut ihan käyrien mukaan mennään, eli ei huolta. Aika hurjalta tuntuu vaan tuollainen painonlisäys. Kohdunsuu edelleen pehmeä, mutta kohdunkaula pysynyt saman mittaisena. Saikkua jatkettiin ja seuraava kontrolli 2 viikon päästä. Kuulemma nyt sitten seuraavat parin viikon välein viikolle 34 asti, sitten saa syntyä jos haluaa. Lääkäri sanoi, että kun kerran supistelee näin herkästi mitä mulla, niin sit saikkua jatketaan joka kontrollissa aina seuraavaan käyntiin asti. Eli kotosalla ollaan sit äippäloman alkuun asti.

Koululta opinto-ohjaaja soitteli tänään. Tultiin siihen tulokseen, että mun kannattaa ilmoittaa itteni poissaolevaksi ihan suosiolla, kun en kuitenkaan voisi oikeastaan mitään siellä suorittaa. Ei kannata muutaman opintopisteen takia tuhlata opiskeluaikaa. Eli nyt kun noita kelan papereita täyttelen (matkakorvaus & sairaspäiväraha) niin saankin sitten tuon opintotuen peruuttamisenkin täyttää samalla. Pääsevät siellä laskemaan mulle uutta äippärahaa, kun kerran olivat sen laskeneet sen mukaan että nostaisin opintotukea.

Pitääköhän nuo kelan hakemukset muuten postittaa kaikki omissa kuorissaan? Ainakin opintotukijutut menee eri paikkaan, mut voiko sairaspäiväraha- ja matkakorvaushakemuksen pistää samaan kuoreen?

Nyt ettimään jotain syötävää, maha alkaa kurnia siihen malliin, että olis sinne kai jotain syytä laittaa...

-JennyA & pieni 26+1-

JennyA; Minä laitoin silloin äitiyspväraha-, matkakorvaus- ja 2 kuntoutusrahahakemusta kaikki samaan kuoreen ja perille olivat menneet ja hakemukset jo käsitelty. Tosin tuo mun äippärahahakemus odottaa vielä tuloselvitystä, jonka voi sitten laittaa eteenpäin vasta lokakuussa, kun sitten olen ollut puoli vuotta töissä :whistle:

kohdunsuun pehmentymisestä; uudelleensynnyttäjillähän paikat saattavat alkaa aukeilla jo hyvinkin varhain ja silti vauvat syntyvät täysiaikaisina. Tai siis tarkemmin ulkosuu. Sisäsuun aukeaminen onkin sitten pahempi juttu, samoin kohdunkaulan huomattava lyhentyminen... Näin olen ymmärtänyt

Kiva lukee et muillaki isoja poikia kasvamassa,meilläkin mitat 4V neuvolassa 112cm ja 19 kg :D
Saa nähdä nyt syksyllä millaisia mittoja saadaan 5V neuvolassa...

Sairaalakassista ollut puhetta.Olen ollut huono pakkaaja kummallakin kerralla,kaikkea ihan turhaa ollut mukana ja sitten mies on tuonut jälkikäteen tavaroita jos muistanut ;)
Nyt pitää varmaan miettiä vähän tarkemmin ja vähän aikaisemmin noita tavaroita sinnekkin.
Jotain kivaa ajanvietettä pitää kyllä keksiä sairaalaan,ainakin viimeksi aika meni tosi hitaasti ja kun en osaa edes nukkua siellä niin töllöttelin illat telkkaria kun koko muu osasto nukkui :saint:
Omat vaatteet ja vauvan sairaalasta kotiutumis vaatteet jätän varmaan kotiin ja luotan siihen että mies ne löytää sitten kun sairaalasta pois päästään.Ainakin viimeksi osasi tuoda ihan oikeat vaatteet.Viimeksi pääsinkin sairaalasta ennen kuin neiti sen tasan 2 vrk kun lääkäri tuli yllättäen vähän aikaisemmin perjantai iltana tarkastamaan neitin :) Kätilöt ei kyllä kauhean innoissaan ollut kun päätin perjantai-iltana klo:20 lähteä kotiin :whistle:
Kotona sitten nukuttiinkin neitin kanssa 22-10,välillä vaan syötiin ja taas jatkettiin unia ;)

Tsemppiä Kaikille jotka supistusten kanssa kärvistelee...Toivottavasti saadaan mahdollisimman moni vauveli pidettyä masussa sinne marraskuulle asti =)

Miten moni muuten on jo sairaslomalla?? siis kellä noita supistuksia on...

hui ku teillä on isoja 4 vuotiaita, meiän pienisuuri mies täyttää lokakuussa 4 ja pari viikkoa sit pituutta oli 93cm ja painoa 13kg. =)

kutmula: täällä ainakin yksi sairauslomalainen, nyt 17.8 asti ja sit 18.8 lääkäri jolloin jatkaa sen äitiysloman alkuun.

Alkuperäinen kirjoittaja viides:
JennyA; Minä laitoin silloin äitiyspväraha-, matkakorvaus- ja 2 kuntoutusrahahakemusta kaikki samaan kuoreen ja perille olivat menneet ja hakemukset jo käsitelty. Tosin tuo mun äippärahahakemus odottaa vielä tuloselvitystä, jonka voi sitten laittaa eteenpäin vasta lokakuussa, kun sitten olen ollut puoli vuotta töissä :whistle:

kohdunsuun pehmentymisestä; uudelleensynnyttäjillähän paikat saattavat alkaa aukeilla jo hyvinkin varhain ja silti vauvat syntyvät täysiaikaisina. Tai siis tarkemmin ulkosuu. Sisäsuun aukeaminen onkin sitten pahempi juttu, samoin kohdunkaulan huomattava lyhentyminen... Näin olen ymmärtänyt
Noin minäkin sen olen käsittänyt. Ainakin minulla ulkosuu oli jo raskauden alussa auki, nyt on sisäsuukin, pehnennyt ja kohdunkaula on lyhentynyt 3cm:sta 2cm:iin. No, odottelen Polin yhteydenottoa ja toisen lääkärin mietteitä.

Saikulla täällä ei olla, kun muutenkin teen keikkahommaa. Jos tässä jaksellaan, ensi viikon menen tekemään yövuoroja.

äiti88: No nää on mun ensimmäiset housut, jos saan vaan valmiiksi :whistle: . Ja nämä teen ihan ohjeen mukaan (ainakin yritän) ja sitten seuraaviin ajattelin resorin tehdä suosiolla korkeemman.

rinzessa: Oih :heart: Miekii haluun näkee vauveliinin taas :D

Luminka: Ohje on todella hyvä ja herkullinen. Vie kielen mennessään. On minun herkkua :p

Jamias: Jos on valkovuotoa virtsan seassa, se nostaa myös arvoa.

JennyAdelina: Viestiä laitettu! :wave:

Me käytiin tyttöjen kanssa Lasten Liikennepuistossa. Haettii minun pikkuveli ja -sisko mukaan. Neidit nautti. pitää käydä joku päivä uudelleen.

Kohta ois ruoka ja sitten lähdetään lenkille. Saa tytöt käydä kahtoo lampaita. :heart:

Mä oon täynnä :x Tuli sitten pisteltyä lihamureketta ja muusia, oli ilmeisesti viimeinen santsilautasellinen jo liikaa :whistle: Mutta kun oli niin hyvää ja tuntui ettei tuu täyteen millään.

Niin ja sain sen makkarinkin maalattua!! Tuli aikas hieno :D Ruokalevon jälkeen mennään siivoon huone ja laittaan huonekalut paikalleen ja ukko saa kiinnittää yhden lack-hyllyn seinään.

NIIN JA MIKÄ TÄRKEIN, nyt jännään vielä ½tuntia huutoani, että saanko ne emmaljungat itelleni.

Yhteistyössä