Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Terve taas!

Ulkona on ihana ilma, tihuttaa ja on viileetä. Minä tykkään. Poikien kanssa tehtiin kauppareissu aamusta, sekin venähti reilun tunnin mittaiseksi (normaalisti noin puoli tuntia) kun löydettiin houkutteleva vadelmapuska. Nyt pojat ovat tuolla alhaalla kyläilemässä ja minä rohkaistuin ja pistin vauvojen vaatteita pesuun. Ehkä sitä nyt voi jo alkaa uskomaan että kyll ne saattavat jo hengissä ponnistaa jos syntyvät. Mä oon vähän vainoharhainen, vaikka työn puolesta pitäs hyvin tietää... Iso on vaan askel että alkaa oikeesti valmistautuun vauvoihin. Nyt en malttasi odottaa elokuun loppuun jollon saadaan ne vaunut!!!

Selkää juilii ja supistaa, taidan heittää vaakatasoon tuohon sohvalle ja lukea lehteä. Heissän!

HM ja papuset
 
moikka taas!

Nyt ois kolme koneellista vauvan vaatteita pesty, ois vielä saman verran edessä mutta ei mahu enemmpää kuivumaan joten huomenna urakka jatkuu.
Meillä ei ois enää hankkimatta ku harsoja ja patja pinnasänkyyn. Sänky saadaan kunhan kummipoika saa uuden sängyn ensikuun aikana.

Ajatella että laskettuunaikaan on enää 3kk (13viikkoa). =) KOhta meillä on jo pikku nyytit kainalossa. :)

keiju ja wiljo
 
moi pitkästä aikaa ja mukavaa alkanutta elokuuta kaikille!:)

täällä on nyt sitten muutettu ja tavarat osittain purettu, mutta työhuone vielä täysin "tekemättä" siis hakematta sinne kalusteita mummulta yms. kyllä oli rankkaa hommaa, voi kauhea! kahtena kiireisimpänä iltana en päässytkään enää sohvalta ylös ja piti ottaa panadolia yöksi kun selkä kertakaikkiaan sanoi sopimuksen irti. miehen avulla sitten sängystä ylös yms...

parit verhokankaat tuossa hain jo ja pitäis alkaa ompelemaan ja parit jäi vielä kauppaan mietinnän alle.

tänne oli tullut hurjan paljon tekstiä! perjantai iltana mies ihmetteli että mitä teen niin kauan koneella kun yli tunnin vain luin teidän KAHDEN PÄIVÄN aikana kirjoittamia juttuja! nyt olen silti ehtinyt aina lukemaan joka päivä mutta en kirjoittamaan.

synnytyskertomuksianne luin mielenkiinnolla, kerron joskus ajan kanssa teille omani. mua on se suoraansanottuna alkanut vähän hirvittämään. viimes käynnistettiin 4pv (aloitettiin viikolla 39+5) suuren koon vuoksi)ja kun käynnistyi lopulta niin oli 7tuntia ja kaikki ohi. avautusmisvaihe ei niin paha, mutta ponnistus 1h40min ja tuntui että kuolen. syy ponnistukseen oli pojan iso koko (4560g 52cm) ja se ettei ollut laskeutunut vielä silloinkana kun piti jo alkaa ponnistamaan. ja pitkän ponnistuksen tuloksena poika syntyi sinisenä, velttona eikä ääntäkään kuulunut. siinä vaiheessa meinas itselle tulla paniikki... sai syntyessään 4 pistettä, pisteet kyllä nousi sitten 7 ja 8. nyt on ihan viime viikkoina alkanut pelottamaan tää synnytys kun totuus on se ettei tää toinenkaan alta 4kg oo jos laskettuun aikaan menee. ja yks mikä lisää pelkoa on että viimes synnytin pienessä alusairaalassa johon meiltä 30km matkaa ja siellä on sattunut viime aikoina ainakin yks kuoleman tapaus (Vauvan) ja paljon muuta "huonoa" ja ihan lähipiirillekin. ei silti, että tapaukset on kuulemani mukaan ollut sellaisia ettei väliä missä olisi synnyttänyt mutta silti nyt on iskenyt pelko. lähimpään keskussairaalaan on 80km ja yliopistolliseen 130km ja kaikissa on "lupa" synnyttää enkä nytosaa oikein päättää että mihin menisin. aluesairaala on tosi ihana, ihana henkilökuntaja ja vauvala jossa hoidetaan vauvoja jos itse esim huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen (kuten viimes ei mulla kahteen vuorokauteen pää pitänyt niin paljoa että olisin voinut nousta istumaan koska hb 70). mutta taas aluesairaalassa ei ole mitään erikois juttuja jos kaikki ei menekään hyvin ja riski aina olemassa kun iso vauva tulossa... en halua sitten pelotella ketään näillä jutuilla, mutta tätä oon nyt alkanut pelkäämään.

osalla teistä vauvavalmistelut tosi pitkällä! mulla vasta yhdet puolipotkarit ostettuna eikä mitään sen kummemmin tehtynyt. oon tarkoituksella odottanut että tää muutto ohi. ja lähes kaikki isommat tarvikkeet odottamassa esikoiselta.

mulla aika pitkälti samoja tuntoja kuin anzkulilla eli mietin tuota omaa jaksamista kahden kanssa, esikon suhtautumista yms. perus hoitamisen onnistumiseen jo luottaa eritavalla kuin ekan kanssa. silloin "pelkäsin" ja jännitin aluksi jokaista vaipan vaihtoa yms ja jotenki se stressas kun jatkuvasti jännitti pari ekaa viikkoa.

mutta nyt leikkaamaan ja ompelemaan verhoja. moro!
korppinen jo viikolla 28!!
 
Heippa!

Mua viiltää ihan hirmusesti tonne oikeelle puolen vattaan :/ Ja supistellutkin nyt kovasti. Oltiin miehen kanssa asioilla ja sitten ostin maalia meidän makkarin seiniin ja maalasin hätäpäissäni pari seinää! Ja varmaan siksikin olo nyt tällänen... Teki vaan yhtäkkiä mieli maalata ne, ja sitten alkaa laitteleen niitä vauvajuttuja ajan kanssa. Maalasin tapetin päälle, mikä oli vähän uhkarohkeeta, mutta ei ne ainakaan heti alkaneet kupruilla seinistä, siis tapetit meinaan..

Nyt syömään ja sitten piha tarvis haravoida noista oksien rippeistä..hitto kun on hommaa ja haluis tehdä, mutta vointi ei oo ihan niin hyvä että kovin kovalla tahdilla jaksaa tehdä.

Niin ja pojalla oli mennyt päivä hyvin. Hieman oli vaan yliaktiivinen sen tunnin kun tarhasta hain. Oli kai outoa ollut, kuitenkin, kun paljon uutta. Ja sitten piti taas äidille näyttää todellinen luonteensa.

Helmi
 
Niin ja korppinen: Mä olen esikoisesta synnyttänyt myös pikkuisessa aluesairaalassa, jonne pidempi matka kuin tays:iin. Mutta koska se on intimiimimpi ja siellä suositaan pehmeitä arvoja, niin olen sen nytkin valinnut. Kunhan vain sinne ehdin. Tosin ruuhka-aikaan on ihan sama kumpaan sairaalaan menee, voipi olla nopeemmin tuolla vammalassa. Esikoisesta he tekivät siellä sairaalassa sen viimeisen lääkärikäynnin 36viikolla ja ultrasivat koon ym. että kun eivät ota sinne mitään riskisynnytyksiä, kun valmiudet ei ole samaa tasoa kuin tays:ssa. MUTTA nyt tokasta ei kuulemma tälläistä käyntiä ole!!! Ihmettelen kovasti ja harmittaakin se, koska eikai se mitään takaa että ekan synnytys ollut suht "normaali", mutta esim. poika oli melkist nelikilonen, niin täähän voi olla vaikka kuinka paljon isompi.
 
Mie rupesin tekee ensimmäisiä hahtuvavillahousuja.. Katotaan minkälaiset niistä tulee, ku mie en housuja yms. osaa tehdä.. ja tuolla langalla on aika mielenkiintoista neuloa :whistle: .

Mistä tilaatte yleensä lankoja?

Mutta eikun vaan jatkamaan.. :heart:
 
Huh, menipä aikaa kun luin tän päivän viestit!
Oltiin mummolassa koko päivä, illalla tultiin takas. Eipä muuten mitään erikoista tälle päivälle..

Paitsi että kävin vattuja poimimassa! Äiti antoi omansa vielä mulle, saapi talvella keitellä kiisseliä tytölle =) Ihan alkutekijöissään vatut vielä oli, hirveesti jäi raakoja. Täytyy parin viikon päästä käydä keräämässä lisää, sitä sentään jaksaa mahankin kanssa tehdä kun saa seisaillaan olla :D
Mustikkametsään en kyllä jaksa, ei kyllä taida kovin kummoinen sato tulla tälle syksylle :/

Luminka ja neitonen 27+2
 
iltaa...

me ollaan kanssa poimittu vattuja, ja alkaa ollakin kellarin pakastin piukassa marjaa. :p Kunhan sinne saan vielä muutaman rasian, vaikka sitten puolukkaa torilta, niin alan kerään mehustusta varten. Jos kykenen, mutta sekin suht iisiä kun voi istua jakkaralla, ja kerää sen mitä jaksaaa.

Nyt bondia katsoon!
 
Nyt äkkiä apua!

Miten tämä käsitetään:

Luo 60 ( 72, 80, 92, 100, 112) s puikoille nro 4. Jaa tasan puikoille ja jatka suljettuna 2o 2n joustinneuletta 5cm ( 5 cm, 6,5cm, 6,5cm, 7,5cm)

Vaihda puikot nro 4,5. Jatka sileää neuletta 9cm ( muut koot 10cm)

Neulo o 7 ( 9, 10, 11, 12, 14) s. Päätä 15(18, 20, 23, 25, 28)s. Aloita kavennukset. Kavennukset tehdään vain joka toinen kerros, työn oikealla puolella: Neulo 2o nosta 1s neulomatta neulo 1 s o vedä nostettu s neulotun yli. Jatka krs loppuun kunnes jäljellä on 4s. Neulo 2 o yhteen, 2 s o, käännä työ, neulo nurja kerros nurin. Jatka näin kunnes jäljellä on 15(18, 20, 23, 25, 28)s. Jatka sileää neuletta 2 (0, 0, 6, 10,12) krs. Päätä

Siis minä aloitin niiden hahtuvahousujen tekemisen.. Aloitin reippaana tyttönä, koska minusta tuo ohje on yksinkertainen.. Mutta nytten, kun mie oon tehnyt jo aika paljon.. Niin hoksaan, että olen tainnut tehdä väärin :headwall: :headwall: . En ikinä oo ollut näin tumpelo näiden kanssa.

Eli tuossa alussa lukee selvästi, että neulo suljettuna 2o2n -joustinneuletta..

.. Jonka jälkeen pitäisi tehdä 9 cm sileää neuletta..

.. Eli ei suljettuna vaan tasona? Eli oikealla oikein ja nurjalla nurin?

Kun mie oon tuon 9 cm tehnyt ihan vain suljettuna, enempää ajattelematta.. Tarkemmin sanottuna, mulla taitaa olla ihanasti purettavaa :headwall: .

Eli olenko nyt ymmärtänyt tuon ohjeen oikein, kun oon lukenut jopa ohjeen huolella?

Mutta nyt lähen maate :wave: Toivottavasti joku on kerennyt vastata siihen mennessä kun herään, ni pääsen jatkamaan. Eli eka purkamaan ja sitten jatkaa taas neulomista.. :LOL: :kieh: :whistle:
 
Tää tyttö oli hiukka hullu ja pakkaili jo synnärilaukkua eilen osittain valmiiksi. Uuden tulokkaan kamppeet laitoin jo kaikki mukaan kun en niillä tee mitään kuitenkaan ennen kuin synnärillä ja samoin pakkailin itselle jotain vaatetta mukaan kun eivät enää oikein tän mahan kanssa mene ja viimeksi ei ollut mukana oikein omaa vaatetta niin oli orpo olo olla sairaalan vaateissa koko aika. Eivätpähän ainakaan pääse unohtumaan.
Helpottaa tietyllä tapaa mieltä tietää että nyt on ajoissa valmiina tavarat kun viimeksi jätin liian viime tippaan asian tai sitten unohdin tavaraa ihan silkkaa tietämättömyyttäni.
Varmaan tulee vielä moneen kertaan käytyä listaa läpi ja muokattua mutta parempi näin päin. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
Nyt äkkiä apua!

Miten tämä käsitetään:

Luo 60 ( 72, 80, 92, 100, 112) s puikoille nro 4. Jaa tasan puikoille ja jatka suljettuna 2o 2n joustinneuletta 5cm ( 5 cm, 6,5cm, 6,5cm, 7,5cm)

Vaihda puikot nro 4,5. Jatka sileää neuletta 9cm ( muut koot 10cm)

Neulo o 7 ( 9, 10, 11, 12, 14) s. Päätä 15(18, 20, 23, 25, 28)s. Aloita kavennukset. Kavennukset tehdään vain joka toinen kerros, työn oikealla puolella: Neulo 2o nosta 1s neulomatta neulo 1 s o vedä nostettu s neulotun yli. Jatka krs loppuun kunnes jäljellä on 4s. Neulo 2 o yhteen, 2 s o, käännä työ, neulo nurja kerros nurin. Jatka näin kunnes jäljellä on 15(18, 20, 23, 25, 28)s. Jatka sileää neuletta 2 (0, 0, 6, 10,12) krs. Päätä

Siis minä aloitin niiden hahtuvahousujen tekemisen.. Aloitin reippaana tyttönä, koska minusta tuo ohje on yksinkertainen.. Mutta nytten, kun mie oon tehnyt jo aika paljon.. Niin hoksaan, että olen tainnut tehdä väärin :headwall: :headwall: . En ikinä oo ollut näin tumpelo näiden kanssa.

Eli tuossa alussa lukee selvästi, että neulo suljettuna 2o2n -joustinneuletta..

.. Jonka jälkeen pitäisi tehdä 9 cm sileää neuletta..

.. Eli ei suljettuna vaan tasona? Eli oikealla oikein ja nurjalla nurin?

Kun mie oon tuon 9 cm tehnyt ihan vain suljettuna, enempää ajattelematta.. Tarkemmin sanottuna, mulla taitaa olla ihanasti purettavaa :headwall: .

Eli olenko nyt ymmärtänyt tuon ohjeen oikein, kun oon lukenut jopa ohjeen huolella?

Mutta nyt lähen maate :wave: Toivottavasti joku on kerennyt vastata siihen mennessä kun herään, ni pääsen jatkamaan. Eli eka purkamaan ja sitten jatkaa taas neulomista.. :LOL: :kieh: :whistle:

voisko tarkoittaa sitä, että tarkoitus olisi tehdä tuo niillä pyöröpuikoilla (vai mitkä ne nyt oli, mitkä ovat siis sillä siimalla kiinni toisillaan???). Siis tuo suljettuna??? Itsekkin olen kyllä aikaisemmin neulonut enemmänkin, mutta en kyllä nyt muista kuulleeni mitä tuo suljettuna tarkoittaa. Mutta sileä neuloshan on siis oikealla oikeaa, nurjalla nurjaa...

Ei minusta nyt hirveästi varmaan apuja ollut, mutta yritys hyvä kymmenen :ashamed: ...

viides
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hopeakaisla:
Tää tyttö oli hiukka hullu ja pakkaili jo synnärilaukkua eilen osittain valmiiksi. Uuden tulokkaan kamppeet laitoin jo kaikki mukaan kun en niillä tee mitään kuitenkaan ennen kuin synnärillä ja samoin pakkailin itselle jotain vaatetta mukaan kun eivät enää oikein tän mahan kanssa mene ja viimeksi ei ollut mukana oikein omaa vaatetta niin oli orpo olo olla sairaalan vaateissa koko aika. Eivätpähän ainakaan pääse unohtumaan.
Helpottaa tietyllä tapaa mieltä tietää että nyt on ajoissa valmiina tavarat kun viimeksi jätin liian viime tippaan asian tai sitten unohdin tavaraa ihan silkkaa tietämättömyyttäni.
Varmaan tulee vielä moneen kertaan käytyä listaa läpi ja muokattua mutta parempi näin päin. :p
Itse en ole kyllä oikeastaan ajatustakaan uhrannut koko sairaalakassille, mutta tottahan tuo on, että kun on ajoissa liikkeellä, niin varmasti tulee ajatelleeksi kaikkia juttuja tarkemmin, mitä siellä osastolla voisi sitten tarvita eikä sitten miehen tarvi aina käydessään muistaa ottaa kauheaa määrää juttuja mukaan ;) .

Nyt kun vähän "alustavasti" :whistle: juttuja mietin, niin ainakin sudoku-lehti lähtee mukaan ja voi olla, että joku vauva-aiheinen tai joku asumis/sisustuslehti, näissä on vaan se ongelma, että kun/jos ne ostaa ajoissa, niin ne kyllä tulee luettuakin montaa kertaa kannesta kanteen :LOL: . Mutta saahan noita lehtiä kyllä sitten ostettua vaikka sairaalan kahvilasta... Jotain herkkuja varmasti pakkaan myös osastolla olo ajaksi. Omia vaatteita en osastolla käytä, haluan säästää omaa pyykkimäärää kotona B) .. Enkä kyllä liiemmin ota mitään meikkejä tai yms. vaikka monet kuulemma ovat ottaneet, omat pesuaineet ja rasvat otan (nyt täytyy varmaan tähän väliin tunnustaa, että olenpas ajatellut tuota kassia jo aiemmin, kun tilasin jo 3 tyhjää pikkupulloa saippualle, shamppoolle ja hoitoaineelle :$ )... Mitähän vielä... Jotakin ajanvietettä varmasti vielä koitan keksiä, meillä kuopus nukkui ainakin melkein koko ajan ja aika meinasi käydä pitkäksi...

viides
 
Huomenta.

Hassua kuinka tää alkaa olla joka-aamuinen rutiini aamupalan yhteydessä, tulla tähän koneelle. Ei lähde päivä muuten käyntiin. :LOL:

RD: toivottavasti saat apua neulomispulmaasi, mä en taida nyt tällä kertaa yrittää ees auttaa...ei näet hajuakaan mitä sun pitää tehdä!

Hopeakaisla: Mä en oo ees jaksanut viel miettii että tosiaan se kassikin joskus katottava valmiiksi. Esikoisesta laitoin pari viikkoa ennen laskettua. Mutta eipä siitä mitään haittaakaan oo, jos valmiina on.

Nyt kunhan tästä pääsen oikeen jalkeille, niin meen maalaan taas pari seinää...ja sitten 11 aikaan pitää olla jo serkun tukkaa laittamassa, kun hän menee naimisiin tänään :D Ja lupauduin hääkuvat ottaan..

Helmi 27+3
 
Hyvää huomenta.
Eka herätys klo 3.45 kun pojat kävivät vessassa, sitten kukuinkin taas tuonne viiteen asti ja uudelleen heräsin 5.25 kun miehellä soi kello. Voi vitjat |O Onneksi kuitenkin nukahdin uudelleen ja heräsin siihen kun esikko kömpi viereen (tuo jo pikkasta vajaa 6 v, ei yleensä enää viereen tule). Ihana lapsentuoksu tuli nenään, oli mukava herätä. Poika piteli kättään masulla ja tunnusteli kun siskonsa myös heräili. Vitsit mulla on ihanat lapset :heart: kuin sitä arjen keskellä ei aina muistakaan???

Pesin eilen nuo vauvojen vaatteet, oon käynyt niitä tuolla pyykkinarulla välillä ihastelemassa. Mieskin eilen tokaisi että jaahas, rouva alkaa konkreettisesti valmistautumaan vauvojen tuloon. Puhuttiin myös ns. sotasuunnitelmasta, eli mitä sitten tehdään kun lähtö tulee. Hän kun ei töissä pysty pitämään puhelinta mukanaan, vaan pääsee pari kertaa päivässä vaan katsomaan puhelintaan. Täytynee siis ajoissa lähettää varoitusviesti toiselle, että nyt tuloo lähtö. Toinen probleema on että mihin nuo vanhemmat jannut laitetaan... mummu ja pappa on eka vaihtoehto, mutta mitäs jos toinen on työmatkalla jossakin päin suomea ja mummu on töissä ja...ja...ja... Ongelmia kerrakseen. Tässä lähellä ei oikein ole ketään muuta kenelle äkkiä voisi soittaa. Mun isä on siellä Brasiliassa, mummupuoli asuu kaukana eikä omista autoa, siskolla ei autoa ja on töissä... Täytyy pikkuhiljaa ruveta funtsimaan.

Tänään on esikolla viimeinen neuvolakäynti, seuraava tarkastus onkin sitten koulussa. Mihin se pieni parikiloinen rääpäles on hävinnyt??? Aika kuluu tosi nopeeta, kuvitella että menee jo eskariin. No, onneks lohdutukseksi saan kaksi palleroa lisää... :D

Jaaha, kai menen aamupuuron keittoon. Lähetään sitten köpöttelemään sinne neuvolalle ysin jälkeen. Eli heissan ja kuulemisiin myöhemmin!

HM ja papuset 25+5
 
Lisään kanssa vielä tuosta sairaalakassista...että mulla oli hyvin niukasti tavaraa eskoisesta, ja siitäkin oli puolet sellaista mitä en tarvinnut. Kynä multa puuttui, pyysin äiten tuomaan. Mies toi mulle kahviosta seiskapäivän (lukematta jäi), pyysin häntä tuomaan namia (yhden karkin söin)...Mulla meni niin sumussa se sairaalassa olo, oli niin huono vointi ja paljon opeteltavaa, kun imetyskin takkusi.. Mutta ehkä nyt ois toinen tilanne. Esikosta olin 4-5 päivää.
Meikit pakkasin (koko arsenaalin mukaan), mutta vain kotiin lähteissä sipaisin puuteria, ripsaria ja huulikiiltoa.
 
huomenta!

Pojalla alkoi sit päiväkoti arki tänään ja ihanan iloisella mielellä sinne jäi. :) Ajoin päiväkodilta tuohon vaasan leipomolle ja ostin ison kassin leipää, laitoin suurimman osan pakkaseen onpahan nyt niin ei tarvi aina miettiä että leipien takia pitää kauppaan lähtä.
Nyt tässä istun ja syön tuoretta ruisleipää :p

Minua odottas tuolla yläkerrassa tuo vauvan vaate projekt, puolet on jo pesty ja kuivanu vielä ajattelin niitä silitysraudalla painasta ja laitella ne kaappiin, kone hurisee jo uutta lastia vaatteita. Tää ja huominen menee varmaan niitä setviessä.

Sairaalakassia en oo miettiny vieläolleskaan, kait tuota ois jo hyvä aika rueta miettimään. Vauvalle on jo kotiin lähtö vaatteet hommattu mutta mitäs sitä itse tarviis mukaan??

(.) Vali vali alkaa nyt....mulla on toi alaselkä todella kipee mitenkään päin ei oikein ole hyvä olla, pienessä liikkeesä kipua ei ole mutta jos istuu pidemmäksi aikaa tai käy pitkäkseen niin kipu alkaa ja ei ooo kiva. Sit se yöheräily on taas tullut kuvioihin, viimekkin yönä heräsin kahdelta ja valvoin kolmeen ja sit taas kuudelta ja valvoin puol seiskaan ja seiskalta soi kello. Mä en ymmärrä miten mä en osaa nukkua, aamulla herätessä on ihan poikki.

Mutta nyt sillittämään :wave:

keiju ja wiljo 26+6
 
viides: Ainakin tuo resori tehdään ns. pyöröneuleena. Mie jaoin silmukat neljälle sukkapuikolle. Mutta tuo sileä neule.. Se tehdään varmaankin tasona, ainakin mitä koko viime yön valvoin miettiessäni sitä :whistle: . Klo 2 jälkeen nukkuu ja puolisen tuntii sit hereille. Vähä väsyttää.. Sauna on päällä, joten sinne siis kohta.. Ja sen jälkeen liikennepuistoon ensimmäistä kertaa. =) Pitänyt jo monesti käydä, mutta koskaan ei oo saanut aikaiseksi mennä.
 
Itse tahdon tällä kertaa saada kaiken tärkeän sinne mukaan kun tiedän että jos miestä pyytää jotain tuomaan niin toden näköisesti tuo pari eri tavaraa joista mikään ei ole se oikea.

Viimeksi itse huomasin että olisi pitänyt olla omista vaatteista mukana ainakin paksut sukkahousut, pörrösukat, pitkähihainen paita, etc... kun olen tottunut lämpimään ja sairaalat poikkeuksetta ovat melko viileitä paikkoja ja mistään ei ollut saatavilla edes paksua peittoa. Nyt vielä olisi tarkoitus mennä sinne marraskuussa eli takuulla on viileää.

Viimeksi myös luotin siihen että mies toisi lapselle ulkovaatteet kotiinlähtöä varten mutta olipa sitten tohkeissaan ne unohtanut kun meitä tuli hakemaan joten nyt pakkasin jo valmiiksi toppahaalarin, hanskat, töppöset, hatun ja kypärämyssyn mukaan ettei vaan pääse toistumaan.

Itsellä taas ainakin esikoisen synnytys oli niin helppo että seuraavana päivänä jo tuntui sille kun en olisi koskaan synnyttänytkään jos ei lasketa sitä että alapää oli edelleen hellänä. Olisin siis kaivannut tekemistä osastolla ja toisekseen hiukka luksusta omaan pukeutumiseen niiden(reikäisten ja paikkailtujen) sairaalavaatteiden sijaan. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hopeakaisla:
Itse tahdon tällä kertaa saada kaiken tärkeän sinne mukaan kun tiedän että jos miestä pyytää jotain tuomaan niin toden näköisesti tuo pari eri tavaraa joista mikään ei ole se oikea.
Tää on niin totta :LOL: :LOL: :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Hopeakaisla:
Viimeksi itse huomasin että olisi pitänyt olla omista vaatteista mukana ainakin paksut sukkahousut, pörrösukat, pitkähihainen paita, etc... kun olen tottunut lämpimään ja sairaalat poikkeuksetta ovat melko viileitä paikkoja ja mistään ei ollut saatavilla edes paksua peittoa. Nyt vielä olisi tarkoitus mennä sinne marraskuussa eli takuulla on viileää.
Pitääpä muistaa omat villasukat ottaa mukaan, lattiat on sairaalassa ainakin viileät ja viimeksi kun oli tammikuussa, niin ikkunan raosta puhalsi kylmää, laitettiin siihen sitten pyyhe rullalle eteen...

Alkuperäinen kirjoittaja Hopeakaisla:
Viimeksi myös luotin siihen että mies toisi lapselle ulkovaatteet kotiinlähtöä varten mutta olipa sitten tohkeissaan ne unohtanut kun meitä tuli hakemaan joten nyt pakkasin jo valmiiksi toppahaalarin, hanskat, töppöset, hatun ja kypärämyssyn mukaan ettei vaan pääse toistumaan..
Minä mietin juuri tuota toppapukua, että onkohan tänä vuonna marraskuussa jo niin kylmä, että sen tarvii??? Viime talvihan oli vielä marraskuussa melko leuto, että varmaan villapuvulla ja peitolla olisi selvinnyt. Autolla kuitenkin matka mennään... Mutta kyllähän sen tietysti voi ottaa varuiksi mukaan, jos sattuukin olemana silloin kunnon pakkaset jo. Ja sitten tietysti myös sen villapuvun ja peiton (tai sitten sellaisen kaukalopussin, josta olevan vähän haaveillut ;) )

Alkuperäinen kirjoittaja Hopeakaisla:
Itsellä taas ainakin esikoisen synnytys oli niin helppo että seuraavana päivänä jo tuntui sille kun en olisi koskaan synnyttänytkään jos ei lasketa sitä että alapää oli edelleen hellänä. Olisin siis kaivannut tekemistä osastolla ja toisekseen hiukka luksusta omaan pukeutumiseen niiden(reikäisten ja paikkailtujen) sairaalavaatteiden sijaan. :D
Myös mulla oli viime synnytyksen jälkeen olo ihan pirteä (ottaen huomioon sen että oli synnyttänyt) ja tekemistä kaipasin. Toki tuli kyllä nukuttuakin melko monet päikkärit :D ... Tuolla meidän sairaalassa ei onneksi vaatteet ole olleet reikäisiä tai paikkailtuja, vaan ihan perussiistejä, vaikka sairaalavaatteita ovatkin. Kaikki muutkin siellä kulkevat kuitenkin samanlaisissa, joten en tunne itseäni osastolla alipukeutuneeksi :LOL: ;)

viides

 
RD: Kyllä mä käsittäisin tuon ohjeen niin, että sileä neule tehdään tasona. Hieman ihmetyttää kyllä miksi niin.... Mä tekisin sen varmaan kokonaan tasona, siis aloittaisin heti resorinkin tasona, jotenkin mulle ois helpompi niin.

Mä jo aloitiin kirjoittaan sulle tänne sitä ohjetta millä on ite noita villiksiä tehny, mut se hävis jonnekin bittiavaruuteen (yllätys....) Meillä kun printteri hajos, niin en saa sulle skannattua niitä. Kirjoittelen sulle vielä tänään noita ohjeita, mitkä tuli niiden ruskovillan ohjeiden mukana....

-JennyA & pieni 26+1-
 
nyt ois tän päivän urakka suoritettu ja huomenna alkaa taas aamusta silitys urakka kunhan kuivuu tän päivän vauvanpyykit. Mä olin luullu ettei mulla oo paljon vaatetta Wiljolle mutta onhan nuita niin paljon ettei tiedä minne ne laittais. Jos sais itteesä niskasta kiinni ja kävis jyskistä niitä "tiivispusseja" niin sais kaappeihin tilaa.
Mutta nyt kummipoikaa moikkaamaan ja äitisä kans juoruamaan... moikka :wave:
 
Sairaalakassista:sinne aivan ehdoton ykkönen on tuo kannettava!!! ja eiköhän siellä saa pakolliset päivät kulutettua. Täällä sairaalassa kun on langaton verkko, niin tikku koneeseen ja ei kun nettiin =) ja omat vaatteet tietty pitää pakkailla et olis edes vähän mukavempi olla. Vauvan kamppeet laitan turvakaukaloon odottelemaan, tuokoon isäntä ne sitten kun kotiin lähtöä ajatellaan.

kaupunkiin pitäisi tästä lähteä, illalla olisi yksi kokous johon pitäisi tehdä kinkkupiirakka ja värkit on vielä kaupassa

Töihin meno kutsuu to iltana, saas nähdä onnistuuko se ollenkaan, eilen illallakin mahaa pidellen täällä puhisin supistusten kanssa. Eilisen päivän supistusten määrä taitaa olla 20-30 luokkaa eli mun mielestä melko paljon kun niiden aikana pitää oikein pysähtyä puhkumaan. Edellisissä raskauksissa ei ollut oikeiastaan ollenkaan supistuksia ennen synnytystä joten tuntuu niin ihmeelliseltä että niitä on nyt noin hirveästi. Mikähän on normaali määrä, mikä menee harjoitussupistusten piikkiin vielä? Minulla on noi nitrolaastarit ja nyt niitä olisi käytetty se viikko mikä synnärillä silloin käskettiin kun supistusten takia sinne menin.
 

Yhteistyössä