Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Luminka Kiitos pullovinkeistä =) Minkä verran maitotuotteita teidän neiti päivässä saa? Mietin vain mahtaako meidän tyttö saada tarpeeksi, kun iltapullokin vielä jätetään pois. Tyttö juo myös lasista vettä ruualla, juo ihan itse välillä, nokkamuki ei kelpaa lainkaan. Kun vain saisi sitä maitoa jotenkin menemään..

Kaverin keskonen voi ainakin tällä hetkellä ihan hyvin, pelkäävät kovasti komplikaatioita. Sydämessä jotain häikkää. Hätäkasteen pieni sai. :hug:

Helmi Kiva työnimi teilläkin =) Ihania nuo pienet, kun niin tosissaan miettivät nimiä :heart: Onko teille siis toinen poika tulossa? Kumpaa isoveli toivoo?
Minäkin olen oikeasti tykästynyt tuohon Aapeliin, mutta mies ei oikein innostu. Sopisi myös meillä hyvin tytön nimeen. Jospa sieltä sitten tyttö tulee, niin ei miehen tarvitse Aapeli-nimestä kärsiä.. Minä kun sen kumminkin loppuviimein päätän.. :saint: :D

Ihana mies, kun illan touhusi tytön kanssa, kerrankin sain olla ihan omassa rauhassa. Istuin laiturilla onkimassa syöttejä rapumertoihin ja ajattelin omiani :) Ei tarvinnut pitää huolta kenestäkään, hyvin vapauttavaa.

Nyt hornettien syöntiin

KuuttiPieni ja Aapeli 27+
 
Kuuttipieni: Tyttö saa kyllä ainakin se suositellut 6dl maitotuotteita päivässä. Aamu- ja iltapuurot keitän maitoon (menee siihen jo pari dl/puuro), sit välipalalla on usein jogurttia tai viiliä. Siihen sitten lisäksi maito ruokajuomana (n. 1dl/kerta).
Alkuun tottakai meni syönneillä vähemmän, mutta sitten yht'äkkiä alkoi juomaan enemmän!
 
luminka: mistä olet ostanut niitä "ilmatiivis" pusseja? tarviis kans vieraspetivaatteille ja talvitamineille niitä.

Tänään mökillä oltu ja hallilla käytiin kattoo mikä mun autoo vaivaa ku kahisee jarrut mutta oli niin lasittuneet että riitti ku santapaperilla pyyhkäs, ei kahise enää.
Poika jäi mökille yöks, tultiin kotiin ja nukahdin sohvalle 1,5 tuntia nukuin. Väsyttäny ihan kauheesti viime päivinä.
Aamulla ois aikanen herätys, täällä on torilla suur kirppis joten sinne löytöjä tekemään. Ensin oli tarkoitus mennä itse myymään mutta en uskalla ku pidempään ku seisoo tai touhuilee niin supistelee sit aika lujaa.

Miracle onnittelut ja paljon tarrasukkia pienelle!

keiju ja wiljo 26+3
 
minttu-maaria: mie oon kans tosi väsyny ollu jo useemman viikon. Mutta tää on kuitenki erilaista väsymystä kuin se alkuraskauden väsymys. Mutta kaipa tää mahan kantelu alkaa käydä voimien päälle ja unta keho tarvii sit enemmän! Ja varsinki kun yöt on välillä tosi katkonaisia niin kyllä päiväunet tekee aina poikaa!

miracle: onnea vielä täältäki, jos satut käymään kattelemassa! :flower:

keiju: ihan kun oisin hobby hallilla nähny noita pusseja! Mietin ite kans että josko tilais.

synnytyksestä: miulla siis yks synnytys takana. Supistukset alkoi säännöllisen napakoina to aamuna, olikohan se 39+3 tai jotain niillä main. Ei kyllä koskenu ollenka, mutta napakasti ja pitkästi supisteli silti. Koko päivän niitä kellotin ja kävelin ympäri kämppää että saisin tehostettua supistuksia. Iltapäivästä soittelin miehelle töhin että saattaapi olla että tänään mennään. Iltaan asti meni kuitenki. Meillä ei ollu sillon autoa ja miun isä pääs töistä klo 22. Aateltiin että mennään tarjoutumaan laitokselle, kun isä voi meidät heittää, ei tarvii sit yöllä ainaka taksilla lähteä menemään. 23 maissa olin sit käyrillä ja sit tuli vedet. Siitä alkoki sit kipeet supistukset. Hitaasti eteni, paikat ei auennu oikeen millään. Sain petidiinipiikin jossain vaiheessa, mutta ei se auttanu. 4 cm auki oli vasta joskus 04 jälkeen ja sit sain epiduraalin. Se helpotti olon ja sit alko nopeemmin tapahtumaan. Eikä koskenu. Pahin vaihe oli sit kun epiduraalin vaikutus loppu ja vielä oli 1 cm aukeematta. Kauheesti ponnistutti ja kätilö sit yritti kääntää sitä loppureunusta sisään aina supistuksen aikana. Huh! Se oli melko kauheeta... Mutta en halunnu enää epiduraalia lisää kun se ois voinu sit vielä pitkittää synnytystä. Mutta eipä sitä sit pitkään kestänykkä enää kun pääs ponnistamaan, ponnistusvaihe ei koskenu ollenka. 18 minuuttia ja poika synty - klo 8.29 pe-aamuna. Ponnistin lopuks vissiin vähän liian pitkään kun tuli sit nopeesti. Eivät kerinny leikata ja sit sain 2. asteen repeemän. Istukka syntyi helposti ja sit ommeltiin pitkään - tai ainaki tuntu siltä... Ja pitkään meni toipumiseen... Mutta ihan hyvillä mielin lähen kuitenki uudestaan synnyttämään. Toki pelottaa että jos jotain menee vikaan, mutta pitää yrittää olla vaan positiivisin mielin.
 
keiju: Ekat pussit ostin Maxista, olivat tarjouksessa ja päätettiin koittaa onko niistä mihinkään. Ihan ok, eivät ole puhjenneet tähän mennessä.
Tänään sit löysin Jyskistä, ovat vähän laadukkaampia! Paketissa oli 2 pussia 50x70)?) ja yksi isompi, hintaa vajaa 8?. Eihän noi ihan halpoja olleet, mut jos saa kaappeihin lisätilaa, olen valmis maksamaan! =)
 
Huh!
Nyt on serkun polttarit juhlittu, mun osalta...jäivät vielä baareja kiertään, mulle riitti nyt. Oli oikein kivaa, mutta alkoi ottaan jo jaloille ja supisteleenkin vähän.

Kuuttipieni: Ei meillä oo mitään faktaa että ois poika tulossa. Mutta luulen vaan niin. Kun kerran poika jo on, niin tuntuu että "osataan" tehdä vaan poikia. :) HASSUA...
Poika puhuu vaan koko ajan pikkuveikasta, mtäutta ei sillä oikeesti taida ees olla ihan realistista käsistystä että jokin elävä siellä äidin masussa on. :heart:

Miracle: Voi, ihana kuulla että siellä tullut iloisia uutisia :hug: Onnea oikein kovasti ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin.

Synnytyksistä............Kun luen noita teijän kirjotuksia, niin alkaa jotenkin jänskättään enemmän. (ei millään pahalla) Mutta oon aika hyvin ollut ajattelematta asiaa. Mulla esikoinen syntyi 4tunnissa, luomuna. Pahoin repesin. Mutta ei varsinaisesti mikään kauhea kokemus lainkaan, ainoostaan jännitän että ehdin ajoissa sairaalaan. Ja nyt mies ei tule mukaan, vaan ystävä.

Mutta nyt nukkumaan, öitä..... |O
 
Huomenta :wave: Oonko aamun eka? Ai mitä, minäkö muka nettiriippuvainen :ashamed: :snotty:
En sitten taaskaan saanut unta kun mies heräsi ennen puoli kuutta |O Tässä just mussuttelen aamupalaa, hirmu nälkäkin oli. Jospa tässä kohta alkais vielä nukuttamaan niin ennättäis vähän aikaa peiton alla sihnuttaa ennen kuin neiti kiekaisee ylös :D
Illalla oli muuten sama juttu, ei meinannut silloinkaan nukuttaa! Taidanpa tästä liittyä unettomien kerhoon... Onneksi tyttö nukkuu päiväunet niin voi itsekin tarpeen tullen sohvalle pötkähtää. Mikä lie kun paremmin saan päivällä tässä unen kuin omassa sängyssä!?

Tälle päivälle ei ole mitään erikoista. Ukko tosiaan lähti töihin, tää on ylimääräinen vuoro kun menee vielä illalla yövuoroon.
Hullua sanon minä, mutta rahojen perässä se vaan on :whistle:

Ulkona on ihan nätin näköinen ilma. Ihme juttu miten siellä vaan näyttää niin kylmältä, vaikka aurinko vähän paisteleekin puiden takaa. En osaa enää odottakaan mitään helteitä, jotenkin on jo niin syksyinen fiilis. Pidän enemmän kesästä, mutta tälleen elokuussa alkaa olla ihana kun tulee viileämmät ilmat ja saa kaivella paksumpia vaatteita kaapista esille. Ja iltaisin on ihana istua sohvalla saunan jälkeen peittoon kääriytyneenä =)

Viime yönä saatiin jopa nukuttua =) Neito piti pientä itkua kahdentoista aikaan jolloin olin vielä hereillä. Mutta että jäi se neljän herätys väliin, oi ihanaa...

Ensiviikolle onkin vähän joka päivälle jotain pientä. Huomenna meen tytön ja mun siskon kanssa päiväksi meidän vanhempien luo, tiistaina tapaan kaverin, keskiviikkona neuvola, torstaina lääkäri ja perjantaille ei mitään. Sit lauantaina lähdetään miehen kans sinne kylpylään ja tullaan sunnuntaina takas!
Kerrankin jotain, tuntuu välillä et menee pitkän aikaa et saa vaan kotona tylsistyä :kieh:

Juu, eiköhän tää vähäks aikaa riitä.. Kaikkea muuta tuli sepustettua kuin asiaan kuuluvaa :D

Luminka rv27+1
 
Huomenta-huomenta!
Tää nuha ja köhä ei vaan tunnu loppuvan ikinä...tosin nyt vaivaan enää aamuisin. Toivon niin että nää antibiootit nyt puree.
Kävin laittaan itelleni äsken teetä ja paahtoleipää, ja tulin (hyvien tapojen mukaan) tähän koneelle puputtaan. Poika jäi ylös isänsä viereen kattoon aamun piirrettyjä.

Huomenna alkais sitten ns. arki. Kun poika menee hoitoon, mä oon siis torstaihin saakka saikulla. Ja to neuvolalääkäri saa katsoo tilanteen. Pitää pestä tänään pyykkiä ja pojan tarhareppu. Sitten noita vattuja kerätä, ja ukko leikkaa pensasaidan nyt ihan juuresta saakka kun on niin rumaksi ja korkeeksi päässyt. Pitää sitten alkaa pitään se sopivamman korkusena että pystyy leikkaankin.

Musta nää elokuun illat varsinkin on tosi ihania, kun alkaa hämärtään, siis tulee jo kunnolla pimeetä. Ja ollaan kuitenkin vielä kesässä, mutta ihan kuin syksy ois jo niin lähellä et sen haistaa. Ja saa enemmän alkaa rauhottuun kodin laittoon :heart: Kesä on jotenkin niin hektistä aikaa, vaikka lomat ja kaikki, mutta mä myös nautin siitä kun saa olla kotosalla.

Meen taas huutaan niitä emmaljungia, jotka linkitin aiemmin, nyt noussut hinta 340euroon...Ne ois vaan niin kauniit. Mutta 2vuotta vanhoista ei hirveesti viitsis maksaa.

Helmi ja aapeli 27+1 :heart:
 
Huomenia! Sain siivousinspiksen ja rupesin siivoomaan.. No joo tai sain matot ja sohvatyynyt nakattua pihalle niin alko mahaa pisteleen.. Nyt on siis tauko :whistle: Vähän aikaa huilaan niin alan imuroimaan.. Mattojen tamppauksen jätän kyllä ukolle kuhan herää, ollu yön töissä.. Kyllähän tuo eilen lupaili siivota yläkerran mutta saa nähä miten käy kun tulee formulat töllöstä :kieh:

Viikot vaihtuu, rv 26+0
 
löllykkä: Mun ukko onneksi on kestänyt tässä raskaudessa suht hyvin minua, koska ei ole ollut raivopuuskia. Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa, en edes itse tunnistanut itseäni.. Mielialanvaihtelut oli hirveitä! :ashamed: :headwall:

Luminka: Me ostettii kans se yksi mansikkalaatikko, ja pakastin ne heti. Enää pari rasiaa jäljellä :whistle: . Mie oon ne syönyt.. Toissa päivänä tein pirtelöäkin.. Mutta eniten on mennyt mun suuhun :whistle: Joten päätin, etten osta enää yhtään laatikkoa lisää, koska ei niitä jää pitkäksi aikaa.. Jos tarvitsee mansikoita, haen pakastealtaasta.. Ei tuu niin pahaa kiusausta hakea :LOL:

miracle: Onnittelut tätäkin kautta! :D :flower: :heart: Jarrusukkia matkaan pienelle! :wave:

Synnytykset itsellä ollut osittain helppoja..

Esikoisesta jouduin jo viikon kärvistelee sairaalassa raskausmyskytyksen takia.. Ja vasta 36+3 laittoivat kohdunsuulle 2 tablettia. Mutta eivät saaneet mitään aikaiseksi.. Pieniä supistuksia tuli päivän mittaan, mutta kohdunsuulle eivät saaneet mitään tapahtuu.. Yöksi sain piikin kannikkaan, että supistukset loppuivat ja sain nukuttua.

Seuraavana aamuna klo 7 nousin menemään vessaan.. Sängystä noustessa meni sitten lapsivedet lattialle. Klo 9.00 siirryin synnytyssaliin. Siellä olin ja olin ja olin.. Kivut alkoi nousta kattoon.. Antoivat eka ilokaasua = minulle teki vain pahan olon, joten ei kiitos.

Oltiin miehen kanssa sovittu, ettei tule synnytykseen mukaan, kun hän pyörtyy aika helposti ja veren näkeminen yms.saa toisen oksentamaan.
Klo 12.00 aukeaa salin ovet ja olin suu auki: Että mitä ukko täällä tekee, ei hänen tänne pitänyt tulla. Ja purskahdin nauramaan vasten kasvoja, ku näin toisen sairaalavaatteissa :LOL: . on ne sen verran koomisen näköisiä. Siis ne tohvelit..

Miehen opettaja, kun oli kuullut, että missä olen, niin oli toisen ajanut tunneilta ulos, että ei hänen kuulu siellä olla vaan jossain muualla. Tätini oli myös laittanu ukolle viestiä, että alahan joutua toisen tueksi saliin.

Kivut oli hirveät.. Ukko mulle, että sattuuko sulla noin pahasti.. Mie vaan toiselle, että tuohan omat sukukalleudet käsiini, niin näytän kuinka kipeältä tuntuu.

Jossain vaiheessa tulee lääkäri laittaa epiduraalin, sanoo mulle: "olet niin hoikka, että katsotaan, että onnistuuko laitto" :eek: Ja ei auttanut ei.. Olin yhtä tuskaa.. Toksitosiinitipan sain.. Tuntui, ettei kohdunsuu aukea sitten millään..

Neiti syntyi sitten loppujen lopuksi klo15.25. Itse synnytys kesti siis 9h6min. Ponnistusvaihe 2min ja jälkivaihe 10 minuuttia.

Itse synnytyksestä jäi mukavat muistot reisiin: Sen verran kovaan olin puristanut reisien takaa ponnistusvaiheessa, että tuli mustelmat :D.

Kuopuksen synnytykseen mies ei lähtenyt mukaan. Oli kuulema ensimmäinen ja viimeinen synnytys johon lähtee mukaan. Menin torstaina kys:iin tarkastuttamaan tilanteeni, kun olivat niin hädissään arvoistani täällä Iisalmessa. Kuopiossa kaikki arvot normaalit, virtsa puhdas, verenpaine todella hyvä jne.. Lääkärit totesi, että taitaavat välillä vähän liikaa panikoida.
Sanoin lääkärille, joka tutki minua, että lähden samantien kotiin, jos eivät aio käynnistää viimeistään seuraavana päivänä, koska sain viime kerrasta ihan tarpeeksi olla sairaalassa viikon ennen käynnistystä.

Lääkäri sitten minulle, että ei tässä ole hänellle mitään estettä käynnistää, koska olin jo kahdelle sormelle auki ja epäili, että olisin jo seuraavalla viikolla synnyttämässä. Silloin oli viikkoja 38+1.

Perjantaina sitten käynnistettiin. Saliaika oli leppoisaa, tällä kertaa onnistuivat laittaa epiduraalin, vaikkakin sain kuulla saman, että olen niin hoikka, ettei välttämättä onnistu laittaminen. Ihanaa, kivut lähti sen siliän tien ja jossain vaiheessa laittoivat viel aquarakkulat selkään, kysyivät: Haluanko vielä mahan puolelle. Ei kiitos! Sattui jo selkäänlaitto kivasti, joten en halunnut samaa etupuolella.

Salissa sain melkein harry potterin kokonaan luettua :D. Olin paljon rauhallisempi..

Kalvot piti jossain vaiheessa puhkaista ja tuntui, etten meinaa millään aueta.. Olin puolikonttaus asennossa, jossa sitten kätilö pyöritteli sormillaan kohdunsuun auki.. Puolikonttausasennossa oli kyllä todella hyvä ponnistaa.. Aivan mahtava asento :whistle: .

Tyttö syntyi. Ponnistusvaihe kesti 4 min.

Kätilöt mulle: Tyttö syntyi.. Monta kertaa toitotivat tuota.. Luulivat, etten kuullut tai jotain.. Kuulinhan minä, mutta voimat oli niin poissa, etten jaksanut yhtään mitään. Pitihän mun viel kääntyä selälleen :D.

Sen jälkeen kysyivät, jaksanko mennä suihkuun.. Menin suihkuun. Kerkesin olla jonkin aikaa, kunnes alkoi tuntumaan, että silmissä sumenee. Istuin tuolille.. Kun tuntui olo paremmalta.. Huuhtasin vielä ihteni ja lähdin pyyhkeelle.

Seuraava muistikuva on, kun kuulen kätilön toistavan nimeäni ja sanovan: "Sano, kun on silmät auki". Toisti tuota lausetta monta, monta kertaa.. Mie ajattelin mielessäni, että onkohan kätilö ihan tyhmä, että onhan mulla silmät auki, että eikö se näe sitä. Sitten ajattelin, että haluaa kuulla, että sanon sen itse. Sanoin.. Ja kutsui toisen kätilön myös paikalle, että taluttivat minut sänkyyn takas. Olin pyörtynyt suihkun seinää vasten. Jalat oli vielä puoliksi koukussa, etten ollut ees istumassa lattialla..

Kun menin suihkuun, ni kätilö, joka jäi saliin kirjoittelemaan koneelle, tuli kysyy multa, että miten pärjään ja pärjäänkö jos hakee nopeasti pari paperia.. Jätti minut suihkuun siis yksin. Luulin pärjääväni siis.. Ku oli hyvä olo, mennessä suihkuun.

Mutta tuollaiset synnytykset täällä takana. katsotaan miten tämän raskauden synnytys menee ja milloin alkaa.

Mutta nyt tytöt viemään mummolle ja ukille hoitoon. Olisi tarkoitus siivota keittiön kaapit tänään..

Heippa!

Red Dragon + Nuppu rv 27+0 :heart:
 
Mä tykkään lukea näitä synnytystarinoita :) Näin ensikertalaisena tietoa ei voi koskaan olla liikaa. Jotenkin nuo raskausajan kirjojen synnytyskuvaukset on niin kliinisiä, onhan se hyvä et tietää sen synnytyksen normaalikulun, mitä milloinkin tapahtuu jne. Mutta musta on aina kiva kuulla näitä henkilöhtaisia kuvauksia...Ne on kaikilla hyvinkin erilaisia. Ei varmaan ole kahta ihan samanlaista synnytystä?
Kyllä sitä alkaa jo henkisesti valmistautumaan tuohon synnytykseen. Sitten menee konkreettiseksi kun menen sinne synnytysvalmennuskurssille syyskuun alussa.

miracle, Onnittelut! :heart: :flower: Ja pikkuiselle tarrasukkia matkaan!

sitten omaa (.)

Nyt sain hyvin nukuttua, ei vaivannut hermosäryt ollenkaan. Kai se sitten riippuu siitäkin, missä asennossa vauva milloinkin on, että painaako jotain hermoa.

Hassua...meidän vauva ei tykkää yhtään imurin äänestä. :) Joka kerta kun imuri lähtee käyntiin, niin saa kamalan sätkykohtauksen...pelkää sitä ääntä :eek:
Tää alkoi silloin, kun vauva alkoi hyvin kuulemaan ja imuroin. Pikkuinen oli varmaan sikeässä unessa ja imuri säikäytti hereille. Alkoi niin kovasti sätkimään, et ajattelin et kohta se tulee ulos, oli pakko lopettaa imurointi ja rauhoitella vauvaa. Tästä on nyt jäänyt varmaan joku "trauma" vauvalle, et on yhdistänyt imurinäänen epämiellyttäviin ääniin. Nyt mä en ole pystynyt imuroimaan, kun olen vaan makoillut. Mutta aina kun mies imuroi, niin alkaa sätkiminen mahassa. Pelkääköhän vauva imurin ääntä sitten masun ulkopuolellakin?

kuunkulta ja poitsu rv 26+1
 
Kuunkulta: Voi olla kyllä ettei vaavisi tykkää syntymänsä jälkeenkään imurista. Esikoinen laittoi hirmu metakat pystyyn jos käytin sähkövatkainta! Eikä kyllä liiemmin vieläkään ilman itkua homma hoidu. Syliin pitää aina ottaa jos kaksin kotona ollaan. Joskus taas ei välitä mitään, kävellä tepsuttelee ja huutelee itsekin!
En muista olisiko imuroinnin aikana mahassa riehaantunut, mutta imuri ei kuulunut pari kuukautta sitten vielä lempilaitteisiin :whistle: Huutohan siinäkin aina tuli, nyt viihtyy kun annan pienen siivousrätin niin pyyhkii sillä aikaa joka paikan sillä :heart:

Menin aamulla takas vielä nukkumaan ja sain jopa unen päästä kiinni. Puoli ysiltä tuli herätys. Ois voinut tällä hetkellä vähän väsyttää jos en ois nukkunut aamulla enää. Käytiin jo leikkipuistossa, tosi lämmintä oli! Takapihallakin otin vähän aikaa aurinkoa. Nyt kun tyttö nukkuu niin tietty meni pilveen ja siihen loppui mun ruskistukset :kieh:

Luminka
 
kommentoinpa tänne teidän pinoon..kun teillä tuntuu juttu luistavan..toivottavasti ette pahastu, mulla la 22.11, mutta tulen varmaan kuun alussa synnyttämään, niinkun muutkin lapset rv37. mulla aikaistunut viikot joka kerta, nuorimmainen syntyi rv37+2

rattaista..mullekin tullut kamala ratas kuume, meillä siis -02 vuoden emmaljungan rattaat, joissa kantokoppa. renkaat kulunut jo ihan sileäksi ja pehmeäksi, jarru jättää heti ruman loven pyöriin, joten kyytikin on sit töyssyistä. mun veli vaimoineen osti viime syksynä emmaljungan ceroxit 470euroa...poistivat viime vuoden värejä, niin kai saivat hiukan halvemmalla. just noi ceroxit mäkin haluaisin. missäköhän hinnoissa ne pyörii???onko kukaan selvitellyt?
 
Huhhuijaa! Nyt on nuo kaapit tyhjennetty ja pyyhitty.. Ihan hirveä urakka! Vielä pitäisi järjestys päättää.. Niin, että se olisi järkevä!

Miten voikaan tavarata löytyä, varsinkin törkyä kaapeista..

Tämä homma on pitänyt tehdä jo vuosia.. En oo sanut ku yhtä kaappia siivottua silloin tällöin.. mutta onpahan tämäkin koko keittiön puhdistus tehty. Ukon kaappiin en viitsinyt mennä koskee. Kunhan on nämä muut katsottu.. Pitäisi kai sitä mennä jatkamaan.. :wave:
 
Heips taas...
Me ollaan oltu pihahommissa koko perhe, raivattu tuo pensasaita pois (tai mies siis)..ja mä pesin autoo ja revin rikkaruohoja sen mitä jaksoin, ja olipa siinä hommaa. Nyt nuo oksat on kaikki tossa pihassa ja miehen kaveri tuo kuormaautonsa, niin saadaan siihen lavalle ne vielä tänään.
SAUNASSAkin oli tässä käytävä, kun oli niin likanen olo jo ja hiki virtas, nyt kyllä ottaa taas voimille.

Manhattan: kyllähän täällä sopii piipahtaa ja käydä kuulumisia vaihtaan :D Mä kattelen juuri noita ceroxeja huutonetistä, mutta taitaa hinnat kivuta turhan korkeelle käytetyistä, saa nähdä. Noissa yksissä sanottiin että oli maksaneet yhteensä kantokopan ym. varusteiden kanssa 2vuotta sitten 750euroa. Mun mielestä puoleen hintaan tuosta tarttis melkein saada, kun käytetyt.

Helmi
 
nyt on tytöt kotona. Ovat tykänny olla mummolassa. Pitäisi vain useasti käyttää, mutta jotenkin ei vaan tuu lähettyy. Mummolle, kun aamulla soitin ja kysyin, mitä tekeevät tänään. Haluaako tytöt hoitoon, että saan nuo kaapit siivottua. Vastaukseen ei ees kauaa mennyt :D.

Nyt on siistit kaapit (ainakin vähän aikaa). Jätesäkillinen tavaraa lähti roskiin. Saa ukko pussin roskiin kantaa.. on vain tällä hetkellä niin täynnä tuo ulkoroskis, että pitää odottaa roska-autoa.

Vielä jäi nuo kulmahyllyt, mutta ne puhdistaa nopeasti. Nyt on taas tunne, että jotain on tehnytkin :D.

Mutta nyt jatkaa! :wave: Jos tekis pannarin uuniin.

Red Dragon + Nuppu 27+0 :heart:
 
Niin ja mulla nivuskivut on pahentuneet ihan mielettömästi. Yöllä kyljenkääntäminen on yhtä tuskaa.. Ja arvatkaa vaan minkälaista oli noiden hyllyjen siivous :headwall:
kävely on hirveää.. En oo ikinä kärsinyt tällaisesta. :eek:
 
Heh. Tää päivä oltiinkin pojan kanssa shoppaamassa. Pitää vaan nyt toivoa että tää kakkonen olis tosiaan tyttö kun ostin hälle kotiutumisvaatteet valmiiksi ja paita on selvästi tytön paita. Ostin h&m:ltä samanlaisen vihreän sametti potkuhaalarin kuin Kian'illakin oli kotiutuessaan(meni/menee muistolaatikkoon johon tulee muistoja ensimmäisestä elinvuodesta) sekä vaalean violetin paidan siihen alle. Pitänee ottaa varalta joku neutraalimpikin pitkähihainen synnärille mukaan jos nyt sattuukin poika tulemaan... :whistle:

Voisi melkein alkaa hiljalleen miettiä mitä sinne synnärin kassiin pitäisi pakkailla taas mukaan. Ainakin uuden tulokkaan tykötarpeet voi jo pakatakin valmiiksi sekä itselle jotkin kotiutumisvaatteet laittaa...
 
emmaljungan oma kantokoppahan maksaa mun mielestä 150euroa, eli tuo aika paljon hintaa lisää rattaille. mulle kelpais esim. emman kantokoppakin, mikä on tosi edullinen.
mut en millään jaksa uskoa et olisivat maksaneet 750euroa, kun mun mielestä jo yhdistelmät maksaa reilu 800e, eli eroa ei paljoakaan.
mun veli tosiaan oli saanut vanhenevalla värillä rattaat+jalkapeiton 470euroa porissa.
 

Yhteistyössä