Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Täälläkin on nyt siivottu vaikka olihan se yhtä tuskaa.. Mahaan vähänväliä pisteli ja nivuset huusi hoosiannaa.. Mutta hyvä mieli kuitenkin tuli kun koti on taas puhdas =) Jos huomenna leipois pullaa kun on vieraita varmaan tulossa kylään, kummitäti miehensä kanssa...
 
mikähän siivousvimma on meneillään.. täälläkin yks kaappeja siivoillut ilmoittautuu tälle päivää =) piti raivata tyttöjen kaappeja, ottaa pienet vaatteet pois että sopii uusia kouluvaatteita tilalla ja innoissani sitten kodinhoitohuoneen kaapitkin sain järjestykseen. Kyllä sitä vaan ihmiselle kertyy ihmeellistä rojua joka paikka täyteen.. ihmettelee..

Vaunuista:meillä kävi hyvä mäihä niiden kanssa, emmaljungan duo edget sport rungolla ja värinä tämän vuoden tummansini-vaalean sininen, käytettynä 590?. Eikä tiedä kyllä mistään että kyseessä olisi käytetyt vaunut, eli hihkuu tyytyväisenä edelleen. Vielä kun liikkeessä pestiin kaikki kankaat, pyörät ja muutenkin huollettiin vaunut, niin eivät ne uusille häpeä. Maalla on kiva kun on kunnolliset vaunut ja erikseen sitten kunnolliset rattaat aikoinaan kun vaunukopan tilalle vaihtaa ratas osan. Turvakakalon ostan ja siihen sellaiset gracon kevyet matkarattaat vielä sitten kaupunkivisiiteille, joihin kaukalon saa kiinni. Ne saa sitten olla aina autossa mukana.
Aikoinaan kun rakennettiin itse ja suunniteltiin tupa, silloin kun tytöt oli pieniä, niin kodinhoitohuoneeseen suunniteltiin erikseen tila jossa vaunuja sopii säilyttämään. Vaunuttomana aikana siihen sopii hyvin pyykkiteline, eli ihan hyvin amatööreiltä suunniteltuna ja piirrettynä =)
 
Täälläkin aamulla siivottiin ja kaappien siivousta harrasteltu tällä viikolla vielä ois paljon kaappeissa siivoamista.
Torilla oli iso kirppis tänään mutta ei siellä ollut oikein mitään, Juusolle löyty marimekon paita ja Wiljolle housut ja paita.
Mies tuossa eilen tekine hyllyt yhteen kaappiin mihin tulee sit wiljon kamppeet, ens viikolla ajattelin pestä kaikki vaatteet ja laitella kaappiin, pitää muutenkin kaapit siivota. Juuson kaapista pitäs pienet vaatteet ottaa pois ja ajattelin niitä ja omia vaatteita laitella huutikseen. Ois aineskin jo kahdet äitiyshousut mitkä käynyt pieneks. Juuson vaatteita ois varmaan aika paljon.
Huomenna tulee kaveri muksuineen kylään aamupäivällä, kiva saa Juusokin leikkiseuraa.
Tiistaina alkais sit päiväkoti taas Juusolla. Oon tehnyt semmosen sopimuksen nyt että 12pv/kk on hoidossa, katsoo nyt jätetäänkö jossain vaiheessa tuo päiväkoti kokonaan pois.
Mites muut kellä muksu päiväkodissa tällähetkellä jatkaako hoidossa oloa kun jäät äitiyslomalle?

Sit oli nuista synnytyksistä kirjoiteltu, kirjoitan nyt omastakin jotain vaikka vasta yhden olen synnyttänytkin. Se oli maanantai aamu kun selkään koski ilkeesti ja suihkussa oloa helpottelin, päivän siinä selän kanssa kärvistelin ja supistuksia tuli harvakseltaan. Mies soitti töistä lähtiessä että miten menee ja sanoin että ei tässä ihmeitä, sano menevänsä salille, onneks ei ollu kerenny mennä salille kun hälle soitin(salilla ei kuuluvuuksia puhelimessa) että tuuhan kotiin en kestä tän selkäkivun kanssa. Ajatuksena oli että selkäkipuihin jotain droppia sais Kyssistä. Synnärille siis piti mennä ku viikkoja oli 38+5, kätilö tutki kohdunsuun joka oli vasta 1cm auki, sanoi että alkutekijöissä ollaaan mutta syntyy vrk:n sisään. Minä lähdin saliin ja suihkuun, mies kotiin suihkuun ja syömään. Suihkussa olli noin tunnin verran kun kivut oli taas kasvaneet ettei suihkun "avulla" enää pärjännyt. Kätilö oli vaihtunut sellaiseen ihanaan n.50 vuotiaaseen naiseen joka oli aivan mahtava tyyppi. Hän tarkisti tilanteen uudestaan ja olinkin jo 7cm auki, Sanoin haluavani epiduraalin ja lääkäri olikin juuri osastolla käymässä niin sain sen heti ja siitä oli jonkinverran apua. Miehelle soitin että nyt takas jos meinasit keretä. Kätilö jossain vaiheessa teki taas sisätutkimusta ja samalla puhkes kalvot, meni noin.5min niin alkoi ponnistuttamaan. Kätilö oli juuri poistunut huoneesta, miehelle sanoin että soita kelloo tää tulee nyt. Kätilö tuli takas ja sain luvan ponnistaa. 16min ponnistamisen jälkeen maailmaan syntyi ihanin vauva jota koskaan olin nähnyt klo: 21.29. Synnytyksen kesto 3h50min. Pojalla kokoa 46cm ja 2650g. Perjantaina sit lähdettiin sairaalasta kotiin, olisivat laskeneet jo torstaina mutta en halunnut lähteä ku miehelläalkoi loma vasta perjantaina niin oli mukavampi että joku oli alkuun kotona kanssani.
Synnytyksestä jäi hyvä mieli mutta silti taas jännittää ihan kamalasti. =)

keiju ja wiljo 26+4
 
lasten päivähoidosta...meillä on toi lasten hoidossa jatkaminen vielä "auki", täytyy laskettaa päivähoitotoimistossa, paljonko hoidot tulisi maksamaan, jahka saan äitiysraha päätöksen. esikoinen menee eskariin. jos varaa on lapset olis joko 10 tai 15pv/kk hoidossa. riippuu siis kuinka suureksi hoitomaksut menee.

synnytyksistä...mulla kokemusta neljästä synnytyksestä, jotka kaikki olleet mahtavia kokemuksia, myös tytön kiireellinen sektio, vaikka vieläkin olen kätilölle katkera, koska huomasi perätilan/jalkatarjonnan vasta ponnistusvaiheessa, kun jalka työntyi emättimestä.
edellisin synnytys kesti 2tuntia, supistukset tuli 10min välein. ilokaasun voimalla mentiin, vitsiä miehen kanssa heitellen. tästä synnytyksestä peloteltiin vielä nopeampaa, sairaalaan kuulemma pitäisi lähteä jo ekasta supistuksesta. ettei vauva synny kotiin.
synnytystä odottelen hyvillä mielin..kunpa aika menisi pian..
 
Keiju: Päivähoidosta kyselit..huomenna kanssa alkaa pojalla taas päiväkotiarki (loman jälkeen) ja menee nyt isompien ryhmään. Mua jännittää ihan kamalasti!!! Ja poikaakin ilmeisesti vähn, on ollut niin hervoton tänään touhujensa kanssa. :whistle: Pidän nyt tän viikon ainakin kokonaan hoidossa vaikka oon kotona, kun oon saikulla ja aattelin nyt oikeen huilata. Mutta jatkossa pitää katsoa missä vaiheessa tiputan hoitopäivät siihen 10päivää kuussa (olikos se minimi?) Hoitomaksustakaan ei ole mitään hajua, nouseeko se? Ja katsotaan nyt kuinka jaksan sitten aamusella aina lähtee poikaa rapottaan hoitoon, vaikkakin uskon juuri että se 2päivää viikossa olis paras vaihtoehto pojan ja oamn jaksamisenkin kannalta. Tosin voihan mies viedä pojan jatkossa hoitoon, sitten kun vauvakin kotona. Taas toisaalta hoidossa joku sääntö, että jos äiti kotona, lapsen hoitoaika 9-15....eli ois aamupalan kotona. Mutta tämäkin selkiää sitten ajan kanssa. Ja ensi kesänä pidän 3kk pojan kotona. Sekä muutenkin vuoden päästä mietittävä uusiksi, mitä meinaan tehdä. Nykyiseen työhön, vai kotiin ja pph:ksi?

Paljon on asioita vielä ihan auki...

 
helmi79: täällä on semmonen sääntö jos äiti kotona niin hoitoaika vois olla 8-15. Kesän minäkin sitten pidän kotona mutta luulen että poika kaipaa seuraa ja minä vähän lepoa sitten kun wiljo syntyy. Täällä on myös silleen että koulujen lomaaikoina ei ole hoitoa jos toinen vanhemmista on kotona. Hoitomaksun laskin netinlaskurilla että ois sit ku äippäraha alkaa juoksemaan nii 12pv/kk 60-80? riippuen paljon mun äippäraha on.
 
Hei pitkästä aikaa,
ompas tänne tullut tarinaa lomani aikana, en edes jaksanut nyt kahlata kaikkea läpi.

Lomista on pidetty puolet ja siinä ajassa on muutettu ja nyt eletään sekasorron keskellä.
Hyvin on mennyt kaikinpuolin, olen jaksanut hoitaa muutosta oman osuuteni hyvin, eikä kroppa ole edes juuri valittanut.

Vauveli on varmaan kääntynyt raajat selkään ja alaspäin, kun liikkeet tuntuu nyt vain sisällä ja välillä vähän ilkeästi. Tähän saakka vauvan liikkeet on tuntunut vatsan päältä ja näkynyt kanssa, mutta nyt ei enää juurikaan. Liikkeet tuntuu enimmäkseen tuolla alapäässä ja välillä melko ilkeästikin... Näin kai se on, että lapsi on kääntynyt selkärankaan päin ja potkunyrkkeilee niin päin, vain onko jollakin tietoa? Ei kai tässä pidä huolestua?
Vai pitäisikö soitella neuvolaan, olen tosin parin viikon päästä menossa neuvolalääkärille. Mutta tässä välissä menemme taas mökille, eikä siellä ole juurikaan "sivistystä", jos kaipailee apua...

Sarppa ja tiitiäinen 27 + 1
 
Sarppa70: Varmaan sullakin vauva istuu mahassa kuten täälläkin! Kovimmat liikkeet tuntuvat siis alapäässä lähinnä, välillä käy potkimassa mahan puolellakin :D
Ootko huomannut että kylkiluiden alla on kova möykky? Täällä neiti nostelee ja työntää päätään toosi ihanasti mun kylkien alle :eek:
Samaa teki esikoinen, ja jos tääkin meinaa istua pidempään on vaikeeta istua kun koittaa tehdä itselleen ylhäältä lisätilaa :whistle: Muistan et autolla ajo alkoi tuntua tosi ikävältä viimeisillä viikoilla, varsinkin parkkipaikat kun joutui pyörimään ja kääntyilemään...

Et ei musta tuosta kannata huolestua, pieni vaihtanut asentoa ja testaa välillä kuinka hyvää vastusta saa esimerkiksi rakosta :LOL:

Mua närästää nyt ihan älyttömästi! Röyh röyh vaan kun hapot nousee... Onneks saa Rennietä käyttää =)

Luminka
 
Luminka: kyllä vaan tuolla ylävatsassa on välillä varsin kova möykky. Eli näin se on. Kun liikkeet tunnen, niin en taida suotta huolestua, enkä "vaivata" tällä kertaa neuvolantätiä. Mä ajattelinkin vähän, että se istuskelee siellä, nytkin on tosi kova meno alapäässä :LOL: , tosin vauvan toimesta.

Sarppa
 
Heippa!

Tulin pikaseen käymään..Ei kyllä mitään ihmeellistä tässä oo tapahtunu. Sen taannoisen liikkumattomuuden jälkeen on ollut taas älytön mekastus käynnissä joka päivä, että eiköhän minunki pienonen ollu vaan eri asennossa kun ei liikkeet tuntunu :heart:

Monella on tuntunu olevan siivousinto päällä..Mistäköhän semmosen vois ostaa :D Huomenna on ihana päivä luvassa ku meillä on 4D-ultra! Vähän oon innoissani! Sukupuolen kysyminen on vähä vielä auki ku minä haluisin tietää mutta mies ei..katotaan mihin tämä vääntö johtaa, veikkaan että minä taidan voittaa

:D Mahtavaa päästä näkemään pikkunen taas pitkästä aikaa :heart:

Nyt iltapesulle. Hyvää yötä!
 
Pitikin vielä kertoa.
Iltapäivällä siskoni ja äitini olivat meidän uudessa kodissa kylässä. Puhuttiin siinä raskauteni kestosta ja totesin, että viikkoa 27 mennään. Äiti totesi siihen, että sisareni on syntynyt viikolla 29.
Huh-huh, että voisi vauva vaikka jo syntyä ja voida ihan hyvin. Saahan sitä pienemmätkin hoitoa, tiedän, mutta että minulla kävisi niin...
Vaan ei tässä jaksaisi odotella enää sitä n. 12-13 viikkoa, voisi se tulla jo aiemmin, vaikka 10 viikon päästä tai silleen.
Miten niin malttamaton? ;)

Sarppa
 
Hauskaa viikonalkua taas kaikille!

Kivasti vierähti tunti kun oli melkein 4 sivua luettavaa!! En ehtinyt viikonloppuna tänne ollenkaan. Lauantaina mies vei mut shoppailemaan, kun meillä on hääpäivä tulossa ja halusi ostaa mulle lahjan. Satun vaan olemaan tosi vaikea lahjojen kanssa, niin että oli parasta että olin itse valitsemassa :whistle: mua ei haittaa yhtään että ei ole yllätys, ihanaa vaan kun toinen niin kovasti halusi jotain ihanaa ostaa, ja nyt ainakin tiedän että tykkään siitä mitä saan!! Kahdet aivan ihanat korvikset sain sit (mies päätti ostaa molemmat parit joista tykkäsin kun huomas että en osannut valita!! :heart: :heart: )
Nyt kun vielä itse keksisin jonkin lahjan sille... se on sitten jo vaikeampaa...

Me saatiin eilen vauvan korisänky. Vähän hassu olo tulee kun kattoo sitä makuhuoneen nurkassa ja miettii, että kohta siellä on vauva. Nyt pitäis hankkia peitto ja lakanat siihen. Mua on alkanut todellakin mietityttämään äitiys, kun tuntuu että tähän asti oon ajatellut vain kaikkea materiaalista valmistumista, ja nyt alkaa jännittämään se muutos mikä on edessä kun tulee äidiksi ekaa kertaa...

Luminka, mainitsin että mies meni tekee ylimääräistä vuoroa töihin rahan takia. Ootko huomannut että hän huolehtisi enemmän rahan saannista kun on uus vauva tulossa? Siksi kysyn siis kun meillä mies otti ylimääräisen päivän seuraavaks 3kk:ksi ihan vain siksi, että haluaa voida säästää rahaa kasvavaa perhettä varten ja kaikkia tulevia kuluja. Se näyttää olevan yksi isoimmista huolenaiheista hänelle, kai se on jotain sellaista miehen vastuun tunnetta perhettä kohtaan...

Mulla on muuten kans niin, että vauvan pää tuntuu usein sivussa, kyljen alla ja välillä painaa aika pahasti. Aivan hullua riehumista on ollut viime päivinä, välillä ihan kivuliaita potkuja monta sarjassa... maha heiluu puolelta toiselle niin kuin siellä olis myrsky meneillään.

Ja viimein on mullekin tullut siivous inspis. Viikonloppuna innostuin imuroimaan kaikki katon nurkat (täällä niihin tulee tosi nopeasti pientä seittiä ) jonka jälkeen olin kyllä aika poikki, mutta jaksoin sit vielä imuroida koko kodin, siivota kaapit ja tyhjentää kaikesta vanhasta (isot pinot vaatteita lähdössä lahjoituksina naapuruston pakolaisapuun) ja muiden kaappien siivoaminen on vielä kesken. Tänään ois tarkoitus saada homma loppuun.

:wave: manna ja pikku m 26+1
 
Huomenta.
Ja taas reipas puoli tuntia on tullut oltua hereillä, mikä kumma on kun ei osaa nukkua...

Eilen en jaksanutkaan tulla tervehtimään, lähettiin poikien kanssa mummilaan ja ajomatkaa tuli yhteensä noin 150 km, ja vitsit vieköön että ottikin koville. Kun kotiin päästiin vihdoin iltapäivällä niin selkä oli ihan jumissa ja nukahdin noin 5 sekunnissa sohvalle. Mutta tulipa sekin pakollinen käynti tehtyä.

Meidän pojat ovat olleet pari päivää tosi aktiivisesti ulkona, meidän alakertaan on muuttanut uusi perhe ja sieltä ovat löytäneet uusia leikkikavereita. Lauantainakin menivät aamulla klo 10 ulos ja sisälle tulivat klo 20 illalla, välillä tietty kävivät syömässä ja juomassa. Tosi mukava että ovat löytäneet mieluisia kavereita. Tänään pojilla jatkuu kesätauon jälkeen futistreenit, ja sitä ovat koko heinäkuun odottaneet. Ensi viikonloppuna onkin sitten heti turnaus.

Hoitoasioista on ollut juttua. Meillä pojat menee ensi maanantaina hoitoon, esikoisella alkaa silloin esikoulu ja kuopus on samassa tarhassa isojen ryhmässä. En näe mitään järkeä että esikkoa viedään joka päivä eskariin ja toinen jäisi kotiin, tiedän että tympääntyisi kuoliaaksi täällä. Pojat viihtyy tarhassa tosi hyvin. Eli vauvojen synnyttyäkin jatkavat hoidossa. Ensin meinasi käydä niin että pojat olisivat olleet eri rakennuksissa (tarha käsittää kaksi rakennusta, välimatkaa noin 500 m), mutta päiväkodin johtaja oli ehdottanut että siirretään heidät samaan rakennukseen niin ei tarvii poukkoilla hakemassa ja tuomassa pitkin poikin. Kuopus on ihan täpinöissään kun pääsee uuteen ryhmään! Meidän jannut ei ole ihan sieltä ujoimmasta päästä...eli kavereista ei liene pulaa.

Pitäisköhän vielä oikaista tuohon sohvalle toviksi ennenkuin pojat herää... Ehdin jo aamupalankin syödä niin nyt on kylläinen olo. Ehkäpä teen niin, tulen tuonnempana kuikuilemaan uudelleen! Hyvää viikonalkua kaikille!

HM ja papuset 25+4
 
Huomenta!
Nyt se on poika viety tarhaan ja katsottiin yhdessä hienot uudet tilat läpi. Kiva kun oli vanhoja tätejä paikalla, sekä hänen kaksi parasta kaveriaan vastassa. Poika ihan innoissaan kun uusi lokero ja paikka istua pöydässä ja yläpetissä sänky! :D (pienet ne on ilot...)

Ja ite tähän aamuteelle. (kahvi on loppu :whistle: )

Täällä sataa, ankee näkönen päivä, mutta toisaalta ihana kun nyt saa olla vaan rauhassa. Ja lepäillä (niin kai sairaslomalla kuuluis tehdä?) Mutta ihan pikkusen aattelin jos pelkois noita vauvan pienimpiä vaatteita ja ihastelis...viel en viittis alkaa peseen. Ja jos kattelis vaikka jonkun leffan, niin ja kaupassa nyt täytyy kumminkin käydä. Meen sitten heti kahden jälkeen poikaa hakeen. (pehmeä lasku).

Höh, mun tekis mieli kirjottaa, mutta mulla ei oo mitään asiaa :LOL: Aika yllättävää!!

Helmi ja aapeli 27+2 :heart:
 
Huomenta! Täällä on yks niin väsyny mamma että ei oo taas pitkilleen ollu. Koko viikonloppu meni aivan hulistessa. Perjantaina siivoukset, polikäynnit ja kampaajat, lauantaina ulkoilut ja serkun polttareiden emännöinti ja eilen taas ulkoilut ja kylättelyä loppupäivä. Miulla on selkä aivan katkipoikki ja henkisesti alkaa olla voimat lopussa. Eilen jaksoin illasta enää vaan itkeä - ja sit isäntä peräti laitto pyykit kuivumaan. Kyllä se aina kovasti puhuu että tarviisit vissii lepoa mutta käytännössä ei toteudu. On muutenki niin ahistavaa nyt tää oleminen kun ensin oon kotona päivät pitkät (no onneks sentään puistossa nähdään aina kavereita aamupäivällä) ja teen kotihommat. Kaikki hetket kun jaksaa olla jalkeilla niin on jotain "pakollista" tekemistä (eli pojan hoitohommia, ruuanlaittoa, pyykkihuoltoa ja pitää tuon esikoisen kans leikkiä ja touhutakki välillä, mutten se alkaa sit riehua ja ottaa kyllä sen huomion vaikka väkisin). Selkää alkaa särkeä noin tunnin jalkeilla olemisen jälkeen ja sit pitää pötkähtää. En pysty mitään omaa tekemään eikä huvita minnekkä lähteä, kun selkä on sit niin nopeesti eri mieltä. Miun laatuaika on sit sitä että pötkötän sängyn päällä ja tuijotan kattoon tai sit katon telkkaria jos joku muu ei oo sitä kattomassa. Tosi ihanaa elämää... Miusta on kuitenki kiva tehä nuo kotihommat päivällä, kun en illalla varsinka enää jaksa tehä ja toisaalta kun mies tulee töistä niin on ihan kiva jos ei oo kauheesti hommia sit oottamassa, väsyny on hänki työpäivien jälkeen. Nyt tuumaili että ottas kuitenki pari päivää lomaa tälle tai ens viikolle kun on niin väsyny... Miulle kans lomaa!!!!!!!

No joo, se siitä. Onneks ei oo enää (kovinkaan) montaa viikkoa jälellä... Valivali...

manna-: mie muistan kans esikoisen kans että hankittiin hyvissä ajoin kaikki tarvikkeet ja vaatteet valmiiks ja sit kun ne oli paikallaan niin sitä rupes miettimään sitä toista puolta äitiydestä. Nyt mie mietin enemmänki sitä äitinä olemista ja jaksamista kahen kans. Ja sitä että miten esikoisen kans sit menee ja kerkee touhuta. Tarvikepuolta ei niin kauheest tarvii miettiä, kun kaikkee on jo ennestään ainaki sen verran että alkuun päästään ja hoitaminen varmasti tulee sit ihan selkärangasta. Mie hermoilinki tosi paljon esikoisen aikaan just tuota hoitamista, että osaanko pestä ja pukea ja syöttää ja lohduttaa. Mutta hyvin sujui kaikki. Nyt toivonki että osais nauttia enemmän siitä vauvasta kun ei ehkä tarvii niin paljon hermoilla ja miettiä... :) Saas nähdä miten käy.

Anzkuli 26+4
 
Huomenta
Onpas tullu tekstiä viikonlopun aikaan =) En millään enää muista mistä oli ollut puhetta :/

Miracle Paljon onnea plussasta ja tarrrasukkia pienelle :flower:

Viikonloppu meni siellä kirppiksellä myymässä.Yllättävän rankkaa puuhaa sekin ja eilen olin ihan poikki ja illan supisteli vielä hirveästi :( Lauantaina käytiin vielä miehen veljen pojan synttäreillä että hulinaa on riittänyt...
Lauantaina käytiin ostamassa vauvalle tutulta pariskunnalta Gragon jalustallinen turvakaukalo ja samaa sarjaa rattaat eli taas jotain hommattuna pikkuiselle :heart:
Yllättävän hyvin mahtuu Renaultin takapenkille kolme lasten istuinta kun testattiin että pitääkö tehdä isoja muutoksia lasten istuinten kanssa mutta hyvin mahtuvat kolmestaan taakse =) Isoveikka ihan innoissaan kun saa istua keskellä ja hoitaa vauvaa :heart:
Meillä pojalle tullut nyt semmoinen vaihe ettei jaksaisi odottaa enää vauvan syntymää vaan kyselee että etkö äiti voisi lähteä jo synnyttämään :D

Huomenna olisi sitten paluu arkeen edessä :kieh: Saa nähdä miten sitä jaksaa,ensi viikon maanantaina on sitten vihdoin se lääkäri neuvola ja näkee tilanteen ja mitä mieltä se lääkäri sitten on saanko niitä töitä vielä jatkaa :/
Nyt täytyy lähteä herättämään lapsia jos lähtisi käymään vaikka shoppailemassa kun sai tienattua vkl rahaa siellä kirppiksellä ;)
 
Huomenta!! Niihän siinä kävi että ukolla jäi eilen yläkerta siivoomatta :whistle: En sitten viittiny asiasta huomauttaa kun kuitenki leikkas nurmikon.. Jos se tänään sitten :D
manna- täällä on kans samanlaiset tuntemukset nyt kun laskettuun aikaan on enään noin 3 kk aikaa niin sitä rupeaa jännittään että miten osaan olla äiti, osaanko tehdä asiat oikein jne.. Aikasemmin sitä vaan oli kiva ostella vauvalle vaatteita ja muita tarvikkeita =) Vauvan syntyminen on nyt enemmän todellista ja samalla hämmentävää.. Vaikeasti selitetty mutta varmaan tuosta ymmärtää.. Mutta onneksi on olemassa kavereita joilta kysyä neuvoa jos tulee jotain epäselvyyksiä vauvan hoidossa.. Ja tietenki oma äiti :heart: Miehellä taitaa enemmän olla huolenaiheena raha että miten pärjätään.. Onneksi täällä saa kaupungilta 400 euron edestä lahjakortteja vauvan ostoksiin kun lapsi on kastettu.. Onko muille tiedossa mitään "lahjuksia"?

Täytyy lähteä aamukahvin keittoon

rv 26+1
 
Huomenta!

Täälläkin yks tosi väsynyt mamma, menin eilen nukkuu jo klo:22 ja sain nukkua kasiin mutta silti on tosi väsy olo. Oikohan flunssa tulossa ku niskat ihan jumissa ja nenä vähän vuotaa...Juusolla tuntuis olevan kamala yskä, toivottavasti ei tuu enemmän kipeeks :/
Mies meni tänään loman jälkeen töihin ja arki alkoi, huomenna poitsu menee hoitoon ja mulla alkaa kaappien siivous sitten.
Nyt on ensimmäinen konellinen pyörimässä vauvan vaatteita. =)


Mutta nyt päiväntouhuihin :wave:

keiju ja wiljo 26+5
 
Tanjuska: 400euroa?!?!? WAU! siis kaupungin puolesta lapsiperheelle? Kyllä teidän kylässä/kaupungissa ainakin tuetaan lapsiperheitä! =) Täällä ei saa mitään, ei edes myöhemmin kuntalisää :/ Enkä oo ikinä kuullut että kukaan olisi saanutkaan moisia "lahjuksia"..hienolta kuulostaa! Ja missäs sitä asuttiinkaan? *alkaa pakkaan kapsäkkiään*
 
Eilen kirjoittelin jo pitkät pätkät viestiä, mutta sitten minä onneton menin painamaan jotain nappia ja kaikki hävisi :'( ...

Koitain illemmalla vielä kirjoitella paremmalla ajalla mitä en nyt muista kommentoida...

RD:kö se kyseli, että tuleeko meille vielä kuudes; ei tule, synnytyksen jälkeen heti on tarkoitus tehdä sterilisaatio ;) . Tämän viidennen myötä meillä on autopaikat täynnä ja makkaritkin alkaa loppumaan talosta kesken. Tällä hetkellä meillä on 5 makkaria, mutta ennen tämän syntymää on tarkoitus tehdä vielä yksi lisää ja sitten jossakin vaiheessa tehdään vielä yläkertaan remontti, jossa kolmen makkarin tilalle tulee neljä. Nyt kaksi noista makkareista on yli 20 neliöisiä, niin hyvin voi niistä vähän lohkaista tilaa yhdelle lisähuoneelle ;).

Hari Mao taisi kysellä mistä päin ollaan, Kotkassahan me asustellaan :wave:

Jamias kyseli tästä meidän ylläristä. Meillä oli kumit ehkäisynä, mutta sitten yhdellä kerralla se olikin mennyt rikki. Huomattiin vasta seuraavana päivänä, jolloin meillä oli vieraita eikä sitten jälkiehkäisyä muistettu/ehditty hakea. Ja vaikka meillä ei suurempia ongelmia ikinä tuon raskautumisen suhteen ole ollutkaan, niin en silti olisi ikinä uskonut, että kerrasta voi tärpätä :whistle:

Mitäköhän muuta mun piti kommentoida...

Joku valitteli väsymystä, mullakin on sitä ilmassa :| . Mieli tekisi tehdä vaikka mitä remontteja ja järjestelyjä ja siivoamisia, mutta energia ei tunnu riittävän enää työpäivien jälkeen ja viikonlopuiksi hommia tuntuu aina riittävän, ettei puoliakaan ehdi/jaksa tehdä...

Minäkin otin tälle viidennelle taas äitiyspakkauksen, kuten ekalle ja tokalle. Kolmannelle ja neljännelle otin rahana, kun pakkauksen kuosit eivät olleet niin mieluisat. Tämän vuoden pakkauksesta tykkäsin taas kovasti. :heart:

Nyt täytyy lopetella, kun kohta alkaa ruokis ja pari pikku hommaa odottaa tuossa vieressä vielä tekijäänsä :saint:

viides rv 25+2
 
Huomenta!

Taas yksi huonosti nukuttu yö takana. :| Heräsin taas 4 aikaan sairaaseen jalkasärkyyn.
Tää toistuu joka yö...herään aina yhtäkkiä neljältä, joko jalkasärkyyn tai muuten vaan.
Pakko oli taas nousta sängystä jaloittelemaan ja jääkaapille syömään :)
Ehkä tässä oppii jo nyt sitten vauvan yöheräämisiin...jos vaan sais unen päästä takaisin.
Join kaakaota ja tein voileivän ja sitten tulihan se uni vielä uudestaan.

Siis aivan ihanan söpöjä noi Angelina Jolien kaksoset!:heart: Iltalehden sivuilta kävin kurkkaamassa, siellä on linkki missä ne kuvat netissä. Ne on niin täydellisen näköisiä ne vauvat mitä ne saa. Kaikilla törröhuulet ja nykerönenät ja niin suloisen siroja :)

Kuunkulta ja poitsu 26+2
 
Mie kuolen tähän väsymykseen.. Ei oo enää yhtä energinen olo mitä eilen oli.. :headwall: Silmät menee väkisin kiinni.. Ja tekemistä ois.. Viimeinen lomaviikko ja pitäisi kaikki saada tehtyä, mitä oon ajatellut.. Pitäisi pyykkiäkin pestä. jos iltapäivällä sitten..
 
hyvin alkoi tämä päivä.. Kaadoin sitten täyden ison tuoremehu lasin pöydälle ja pitkin keittiön lattia.. ja sitä tahmaa siivotessa menikin sitten melkoisen kauan..ja hermoja hiukan alkoi kinnaamaan heti aamusta kun tuli sellainen siivoaminen.

Kirppu teki käännöksen tänä aamuna. Tähän saakka on ollut jalat alas päin vasemmalle suurimman osan ajasta ja nyt selkeästi käänsi pään alas ja jysii pienillä kintuillaan kylkiluita kohti. Pelästyin jo että onko laitokselle lähtö edessä kun niin supisteli tuon käännöksen jälkeen pitkään ja kunnolla että piti mahaansa oikein pidellä sängyssä.

Viides: on se hyvä että muillekin sattuu yhden kerran ihmeitä kuin kirppu on ;) Tyttöjä aikoinaan yritettiin vanhempaa reipas vuosi ja nuorempaa vajaa vuosi.. Ja tämä on lähtenyt yhdestä ainoasta kerrasta seksiä kierron aikana jolloin mieheltä ei edes tullut ja menkat piti alkaa viikon sisällä.. siksi en hakenut jälkiehkäisyä ja sittenpä niitä menkkoja ei ilmestynytkään.. Ihmeitä sattuu siis.. Alkujärkytyksen jälkeen vauva on kuitenkin ihan hyvä juttu ollut ja odotuskin ihan eri mielialoissa sujunut kun on ikää vähän enemmän.
 
Olipas harvinaisen mautonta keittoa :x ... Ei siitä oikein vatsantäytteeksi ollut, no olipahan verensokerit sen jälkeen hyvät :whistle:

Tanjuska; kyllähän tuolla 400 ekellä ostaa jo yhtä sun toista, tosi ihana tapa muistaa kaupunkilaisia! Täällä kun tuntuu olevan ihan päinvastainen meininki; neuvolapalveluita karsitaan (mm. raskauden aikana alussa neuvolat on olleet 7 viikon välein...), kunhan herrat saavat rakennella tänne kaiken maailman museoita :kieh:

Voi hitsi, mun piti kommentoida vielä jotain mitä edellisessä viestissä en muistanut, mutta nyt kerkesin jo unohtaa, ai miten niin kärsin raskausajan dementiasta??? :p... Ei kyllä nyt muistu mieleen vaikka kuinka pinnistelen...

Muilla tuntuu olevan vauvavalmistelut jo hirmu pitkällä, itse olen alkanut nyt vasta ostella muutamia vaatteita ja tunnen olevani hirmu aikaisessa... Tosin kun meillä on edessä vielä se makkariremppa, minne sitten vauvan kanssa muutetaan, niin ei ole oikein edes paikkaa minne voisi esim. pestä nuo vaatteet valmiiksi... Varmaankin vasta sitten äitiysloman alussa alan enemmänkin tekemään noita valmisteluja, pyykkäyksiä yms., kun on enemmän aikaa ;)

Niin, tuota päiväkotiasiasta mun piti sen verran sanoa, että muutamilla taisi olla tänään ensimmäinen hoitopäivä, meidän lapsilla taasen viimeinen =) . Huomisesta alkaen lapset ovat mummon hoidossa kotona, ihanaa!

viides (taas....)
 

Yhteistyössä