Täällä olis yks viidennen lapsosen odottaja Kymenlaaksosta . Eli synnärinä siis KOKS. Aiemmat lapset syntyneet 97, 99, 04 ja 07 ja tämän yllärivauvan LA olis 15.11. Kolme ekaa ovat syntyneet rv 39+3 ja neljäs rv 39+4, joten tämän laskuopin mukaan tämä syntyis sitten 11. tai 12. päivä
Jamias kyseli tuosta herkkujen syömisen vaikutuksesta vauvan kokoon. Itse epäilen, että kyse on enemmänkin siitä, miten äidin verensokeri nousee noita herkkuja syödessä. Eli jos herkuista ei verensokeri suuremmin nouse, ei nouse vauvan painokaan ja toisinpäin.
Itse tällä hetkellä painiskelen juuri tämän verensokeritasapainon kanssa, kun nyt on päällä pieni epäilys, ettei noi mun sokrut ole ihan sitä luokkaa mitä pitäis. Yhdellä mittarilla tulee usein raja-arvot ylittäviä tuloksia ja toisella himpun verran alle. Ens viikon keskiviikkona sitten selviää, tarviiko noita seurailla tarkemmin.
Moni oli saanut jo äitiyspakkauksenkin, minä myös
. Tosin kyllä tuntui hullulta käydä pakkaus hakemassa, kun ei ole vielä kunnolla edes mennyt tajuntaa, että meille on ylipäätään vauva tulossa
. Minäkin pakkauksesta tykkäsin ja sen vuoksi sen oikeastaan tälle viidennelle otinkin.
Muut hankinnat ovatkin sitten olleet vähäisiä. Meillä on kyllä onneksi suurin osa isoimmista hankinnoista tallessa kuopukselta, mm. hoitopöytä, vaunut, turvaistuin. Meinattiin jo tammikuussa myydä pois, kun meille ei enää pitänyt lisää lapsia tulla B) . Mutta toinen sitteri pitäisi hommata ja ehkäpä kaksostenrattaat, kun tuo kuopus on vasta 1v 10kk, kun vauva syntyy. Jos olisi kesä, voisi vauvaa kuljettaa liinassa ja tuo kuopus rattaissa, mutta ei taida onnistua toppavaatteissa vai onko jollain kokemusta??
Kampaajallekin moni oli menossa, ihmeesti se aina piristää!!
. Itse käyn tyyliin kerran vuodessa :ashamed: , mutta kesäkuussa leikkautin aika lyhyeksi ja nyt pitäisi taas käydä vähän pätkäsemässä...
Aika tuntuu menevän tosi vauhdilla ja viikot hurahtavat aina hetkessä. Siksi vähän pelottaakin, kun "aikaa" ei ole kuin 3,5kk eikä vauva tunnu vieläkään todelliselta vaikka ultrassakin pieni on nähty 4 kertaa ja potkut tuntuvat ja näkyvät selvästi! Kun pääsisi jo valmistelemaan vauvan tuloa (vaatteiden pesua, sängyn laittoa, pikku tarvikkeiden hommailua yms yms.) niin asia varmasti konkretisoituisi. Mutta ennen noita puuhia meidän pitäisi tehdä yksi makkari meille lisää, jotta noille olisi joku järkevä paikka. Jos vaikka jo tässä kuussa saisi aloitettua tuon remppaprojektin, jos se sitten vaikka jopa valmistuisi ennen marraskuusta...
viides 24+6