Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Kauhian tuttu nimi Rouva Pikkumyy, mahdoitko olla samassa pinossa alkuvuodesta (tammi/helmikuu) kun plussatestiä kovasti odoteltiin? En yhtään muista mikä pinon nimi oli :(

Tein tänää sitä peppi pitkätossun voimavuokaa ja kylläpä tuli herkullista siitä =)

Sanse & Onski rv 26+1

 
Moikka!

Maikille Onnea!

Hari Mao: Meillä on mietittynä nimet tytölle ja pojalle, mutta ei ihan lukkoon lyötynä vielä. Halutaan ensin nähdä lapsi että miten istuu hänelle.. ;) Nimet on sellaisia, että ollaan vähän kuunneltu niissä vanhempien lastenkin mielipiteitä. Niillä kun on kauhee pelko, että annetaan vauvalle sellainen nimi että he eivät kehtaa sitä kellekään kertoa... :whistle:

manhattan: Mulla oli sama diagnoosi ennen lomaa... eipä oo vielä ainakaan kuulunu ettei olis kela sitä hyväksyny...

Mulla on nyt kolme työpäivää takana loman jälkeen. Supistusten kanssa mennyt ihan ok, mutta muuten jaksaminen tosi huonoa. Pakko levätä vähän väliä ja siitä töissä huono omatunto. Toiseksi mulla on kylkiluut niin kipeät, etten voi edes istua välillä,ainut asento missä helpottaa on vaakataso. Siinä asennossa ei oikein voi töitä hoitaa. Työskentelen sosiaalialalla nuorten parissa, työ sisältää kaikkea mahdollista kodin ja asioiden hoidosta harrastuksiin kera nuorten, myös arviointeja yms. toimistotyötä. Mitä mieltä olette: onko tuossa aineksia sairaslomaan vai onko vaan jaksettava/pystyttävä, kunnes supparit taas pakottavat lepoon - miten lääkärit suhtautuu tähän olotilaan? Huomenna on onneksi 4D-ultra, jospa sitten kuulisi onko lapsi jättiläinen vaiko lapsivettä vaan runsaasti, jokatapauksessa kohdun koko menee yläkäyrien yläpuolella. Itse olen aika pieni ja olo on hel...tin tukala. Ei ollut aiemmissa raskauksissa vielä tässä vaiheessa näin, loppuajasta sitten kylkiluut kipeytyi pahasti :( Ylihuomenna olis myös neuvolalääkäri, vähän jänskättää miten suhtautuu... :eek:

hansu 27+0
 
Onnea Maikille =)

Hansu: Kyllä mun mielestä tuossa on tarpeeksi syytä sairaslomaan.

Onko teillä tullu hengenahdistusta? Mulla on tässä ollu nyt monta päivää kamalaa hengenahdistusta, on tosi vaikee olla :( selinmakuulla on ihan tuskaa olla.

Nimistä: Mein pojasta tulee Onni Einari August =)
Pojaksi varmistunut rakenneultrassa ja 4D ultrassa, mutta jos nyt sattuis tulee tyttö niin Ada on todennäköisen vaihtoehto :)
 
Hienoja nimiä kaikilla suunnitteilla! Yhdellä oli pojasta sama kuin meillä ois :D Enempää en paljasta...

Mä sitten pesin koneellisen vaaleita vauvanvaatteita :heart: Ja tuossa ne nyt on jo narulla...voi miten pieniä, ihania. Huomenna sitten silittelen ne kaappiin. Poitsu oli hauska kun sanoin että pitää silittää ne vielä, niin hän siihen "Hä, onko meilläkin silitysrauta?" :LOL: "Onko se vai uusi?" (pitäiskö mun tonkin raukan vaatteita joskus silitellä..iiik, inhoon sitä hommaa)

 
Sanse: Mulla on ollut hengenahdistusta jo ainakin kuukauden ajan. Tulee yleensä selinmakuulla mutta on tullut muulloinkin. Maha on mulla tosi korkealla ja painaa keuhkoihin, siitä johtuu eikä mukavalta tunnu. Muutenkin saattaa tulla selinmakuulla tosi tukala olo.
 
Menipäs tänään myöhäseks ennen kuin koneelle kerkesin! Tänään nautittiin rauhallisesta aamusta. Isäntä heräs tosin ihan normaalisti kuuden aikaan ja tuli miut herättelemään sit puol kasin aikaan. Hyvä niin, köllöteltiin ja juotiin kahvit ihan kaikessa rauhassa. Käytin sit aamupäivän kotihommiin kun sai rauhassa tehä. Käytiin pikku-ukkeli mummolasta sit kotiin syömään ja päiväunille. Hyvin oli menny kyläily, illalla vähän itkun kans nukkumaan, mutta hyvin oli yö sujunu! :)

Mie oon nimet päättäny, mutta ei oo lopullisesti yhessä niitä vielä kuitenka sovitty, voi olla siis että muuttuu vielä. Pojalle tulis Veikka Antero (Antero miun puolen suvusta, esikoisen toinen nimi on miehen puolen suvusta) ja tytölle tulis Pihla Alina (Alinaki ois miun puolen suvusta). Mutta pitää tässä jonkun ajan päästä ottaa isännän kans puheeks, että jos voitas ihan jo päättää se nimi, niin kerkeää tulla tutuks ja on sit selvillä mahd. hätäkastettaki varten!

Myö ruvetaan nyt pikkuhiljaa laittamaan vauvan kamppeita paikoilleen. Miulla on selkä ollu kaks päivää niiiiiin kipeenä että en kohta pysty mitään tekemään. En muista että ois näin pahana ollu esikoisen aikaan. Nyt on siis ristiselkä alkanu kipeytymään, eli löystyy vissiin paikat. Istuallaan ja jalkeilla käy särkemään tuota kylkeä ja pötkötellessä sit käy ristiselkään. Tuo alaselkä tykkäis liikkeellä olemisesta, kävellessä helpottaa se kipu, mutta sit tulee tuo toinen. Taitaa tulla pitkät viimeset viikot täällä.

Isäntä jo tyhjens yhestä lipastosta kaikkee turhaa pois ja saan sit tyhjennettyä toisen lipaston loput tavarat noihin tyhjiin laatikoihin. Sit sais vauvan vaatteet laittaa siihen isompaan lipastoon. Pitää muutenki sit vähän järjestellä paikkoja, eli varmaan useampana päivänä laitellaan. Sänky kootaan sit vasta lähempänä h-hetkeä, kun sit menee meidän makuuhuone melko ahtaaks. Tänään kauppareissulla ostin vauvaa varten kylpyöljyn ja 2 tetraa nannia ihan kaiken varalta.

Nyt on pakko mennä vaakatasoon....

Anzkuli ja Veikka 27+3
 
Vauvan tavaroista.... Mä ajattelin pestä joskus rv30 jälkeen vaatteet. Toki tekis mieli vaikka heti mutta koitan vielä malttaa hetkisen. Kaappiin olen kyllä laittanut pienimmät jo valmiiksi muiden seasta, enää siis pesu ja ekan kayttökerran kunniaksi silitys (en siis silitä muuta kuin juhlavaatteet ja ikkunaverhot :D )... Pinnasänky laitetaan kasaan odottamaan vauvaa kunhan esikoinen laitetaan ekaks isompaan sänkyyn. Mies sai tänään hiottua kaikki osat, enää puuttuu lakkaus ja patjan osto. Sitten koitetaan laittaa neiti siihen nukkumaan, katotaan kuinka onnistuu! =)

RD: Joo, tosi juttu... Tuli välillä vähän haikea olo kun kattoi muita perheitä joilla pienet myös mukana. Mutta sit piti ajatella muuta ja että kyllä kotona pärjää hienosti mummon kanssa =)
Ja mitä makkarihommiin tulee, aina on saanut kuunnella herääkö tyttö kesken kaiken, joten oli outoa kun ei tarvinnutkaan ;)

Neiti tietenkin kiukkusi päikkäreiden jälkeen koko eilisenkin edestä :/ Jonkin aikaa vaan itki sylissä ja kiemurteli minkä kerkesi.
Vissiin piti ilmoittaa et on ollut kuitenkin ikävä äitiä :snotty: Sit loppupäivän olikin jo hyvällä tuulella. Tosin lämmin ilma oli iltapäivällä, oltiin monta tuntia ulkona!

Tuossa lopettelen kohta typyn lapasia, ostin eilen kurarukkaset ja langan niin on sit valmiina kun koittaa kylmemmät kelit. Just ja just pärjää vielä ilman käsineitä...

Luminka
 
On ollut nyt niin väsyny että en ole kerta kaikkiaan jaksanu aukasta konetta.. :ashamed: Lääkäri kuulumisia peikko perätilassa ja paineet laskee edelleen ja supistuksia tulee aika ajoin.. oon tässä käynyt nyt viikon välein Tayssissa kontrolleissa mutta eipä juuri mitään uutta selviä.. :/ huomena olis taas käynti.. saikulla olen ollut jo 3viikkoo ja vissiin sama jatkuu edelleen.. nyt on jo selkäkin niin kovilla että menee oikein hermot välillä kun ei pysty tekemään mitään itse.. ylös nousuunkin tarvii huutaa tota ukkelia auttaan tai jos ite koittaa nousta siinä menee varmaan 5min ilman apua.. :( nivusetkin on todella kipeet en tiä mistä tai miten ne voi olla kipeet olo on kun olis juossu maratonin ja kävely on kun olis kakat pöksyssä.. :| hengenahdistusta on tääläkin suunnalla.. pissalla saa juosta vähä väliä en tiä sit että painaako toi kaveri jo niin tonne rakkoon.. kylläpäs tuli taas valitusta :headwall: mutta kai tää tästä taas paremmaks muuttuu..


Niin ja mulle voi laittaa synnäriks tays ja esikoista oottelen..
Paula83+peikko rv 27+2 =)
 
hyvää iltaa pitkästä aikaa kaikille!
te kirjottelette niin hurjaa vauhtia tänne että eihän sitä enää jaksa kaikki lueskellakaan kun tänne joskus eksyy.. mutta jotakin silmäillen oon kerennyt tässä luke, kohta rupeaa väsykin painamaan.

maha kasvaa hyvää vauhtia ja on iso olo. ja kömpelö.
yks yö veti niin lujaa suonta pohkeesta että jalka oli sen jälkeen pari päivää siitä kipeä. yöllä on tosi inhottavaa nukkua kun ei saa asentoa sitten millään oikean laista aina on maha edessä. ja mä kun niin tykkäisin nukkua mahalleen.

ilouutinen pojalta jäänyt vaipat pois!!! :) :) on nyt sellainen 2viikkoa ollut päivät ilman vaippaa, ja noin viikon yöt ilman vaippaa. pissalla käy potalla ja välillä "isossa pöntössäkin" nostaa hienosti varpaillansa itseään ja sinne lorottelee menemään. kakallakin käy hienosti potalla. iltaisin oon käyttänyt ensin pissalla ja heti kun herää niin potalle. ja hienosti on sujunut, ei oo tullut kun muutama vahinko housuun kun ei oo tarpeeks ajoissa housuja kerennyt laskemaan alas.

sairaalamatkastatäällä kyseltiin. meillä sellainen 30km synnytys sairaalaan. terveyskeskus on tuossa puolen km päässä. lapsenvahti varmaan on lähtöhetkellä miehen sisko, riippuu nyt miten hommat etenee.

joku kyseli että [/b]Mites usein teillä muilla siivotaan no meillä siivotaan sitten kun likaista näyttää olevan. mutta yleensä kerran viikossa matot ja lattian pesu. imurointi ja muut tarpeen vaatiessa ja kun rupeaa siltä tuntumaan.

sitten joku mainitsi
himot no täällä ollut kova makean himo alusta alkaen ja sitä enneminkin, joten mihinkäs se nytkään olisi kadonnut. limsoja tekee kovasti mieli, ja koko ajan tekee mieli jotakin syödä.

puntarissa en oo oikein uskaltanut käydä, kun pelottaa ja masentaa lukemat..

tiistaina olisi aamulla sokerirasituskokeeseen meno. ja huomen illasta ei sais syödä mitään 8 jälkeen eikä juoda.

mutta mutta mutta minä häippäsen nyt, pitää mennä suihkuun ja sitten unten maille!

reginarento 27+4
 
Hyvää huomenta!
Täällä jälleen tikkana pystyssä... Mies lähti reilu puoli tuntia sitten töihin eikä taas uni tule enää. Tosin piakkoin saa pojatkin jo herätellä aamupalalle, eskari alkaa :D

Reginarento, onko sulla sok.rasitus tiistaina TAYSissa? Katsos kun mulla on myös! 7.45 aika täällä... Että jos siellä sellanen ryhävalaan kokoinen rouva pyörii siellä jolla ruskeat housut ja tummansininen paita niin that´s me! :wave:

Eilisen huimat supistukset jatkui tosiaan iltaan asti, ja mä olin jo soittamassa synnärillekin jossain välissä, mut onneksi mies laittoi kädestä pitäen mut pötkölleen ja antoi särkylääkkeen niin yötä myöten olo helpotti. Tosin kaverit on ryskyttäneet vatsanahkaa oikein urakalla koko yön, että unenlaatu on ollut hieman sitä sun tätä... Keskiviikkona taas ultrataan, kiva nähdä kuinka ovat kasvaneet ja kiinnostaa ett mitenkä päin tuo poika tuolla oikein on kun taas potkii eri paikkaan. On tainnut vaihtaa kylkeänsä kun tovi sitten potki napaan päin ja nyt taas kivasti tuonne kylkiluihin.
:/

Mä teidan mennä etsimään pojille tarhavaatteita valmiiksi, sit samaa matkaa menenkin kampaajalle. Hurraa! Pienet on ihmisen ilot... Mutta nyt siis :wave: .

HM ja Wilma & Oskari 26+4
 
huomenta!

Täällä takana hyvin nukuttu yö. Oon ollu jotenkin tosi väsy,pitäkseen kun käyn niin nukahdan melkein samantien.
Olo on tukkoinen ja jotenkin kipeä mutta jospa vain syysflunssaa.
Mutta nyt suihkuun ja aamupaloja tekemään.

keiju ja wiljo 27+5
 
Kauheasti tekstiä on tullut viikonloppuna, kävin kyllä välillä lukemassa, mutta kirjoittelu jäi, kun meillä alkoi remontti ;)

Mutta ei kuitenkaan lastenhuoneessa, niinkuin alunperin suunnittelin, vaan nyt alettiin tekemään yhtä makkaria lisää meidän taloon! Eli nyt meillä on kaikenkaikkiaan 7 huonetta meidän talossa! Olkkarista (ennen 45 m2) lohkaistiin yhdellä väliseinällä uusi huone, joten helpolla päästiin :whistle: . Tapetitkin makkarin puolelle käytiin eilen jo ostamassa ja tämä uusi seinä makkarin puolelta on jo tapetoitukkin. Mun toiveissa olisikin jos saataisiin vielä tämän viikon aikana loput tapetit seinille ja uudet listat asennettua ja päästäisiin jo ens viikonloppuna "muuttamaan" sisään, mutta saas nyt nähdä :D ...

Helmi79;
Minä tykkäsin noista noista vaunuista! Meilläkään ei juuri silitysrautaa nähdä käytössä, eli juhlavaatteet ja verhot täälläkin vain silitetään.. Mankeli ostettiin kun kierrätyskeskuksesta halvalla saatiin ja lakanat tulee nykyisin manklattua, vievät sillä tavalla kyllä paljon vähemmän tilaakin säilytyksessä...

Löllykkä;
meilläkin nuo rempat laajenevat aina niin, että sitten haluan aina laittaa sisustuksen "kokonaan" uusiksi koko huoneessa. Mies ei aina oikein tykkää, kun siihen menee sitten taas enemmän rahaa :ashamed: . Mutta nyt "tällä erää" meidän remonttilistalla sisätiloissa on tuo uusi makkari ja olkkari sekä pienten lastenhuone. Meidän nykyisestä makkarista ja tuosta lastenhuoneesta mun tekisi mieli vaihtaa vanha muovimatot joksikin muuksi, mutta se on sitten taas niin kallis ja iso projekti, että jääköön nyt myöhemmäksi. Lisäksi tehtävälistalla odottaisi lämmitysjärjestelmäremontti sekä räystäät pitäisi kiiruusti vaihtaa, mielummin ennen syksyä :/ , rahat räystäisiin olisi jemmassa, kunhan vain joku alkaisi pyytelemään tarjouksia niistä, jos minut laitetaan asialla, olen varma, että mua kusetetaan mennen tullen, kun ymmärrä niistä MITÄÄN :whistle: :ashamed: ... Ulkomaalaus on varmaan sitten ensi kesän hommia, tämä kesä, kun on mennyt mulla töissä, niin mieskään ei ole saanut tehtyä mitään (on siis ollut lasten kanssa kotona). Sitten muutaman vuoden päästä pitäisi alkaa tekemään yläkerran remonttia, jossa sitten tehdään sinnekin yksi huone lisää ja kylppäriremontoidaan tämän (tai siis sen) päivän vaatimuksia vastaavaksi (nyt sitä ei oikeastaan käytetä), samalla myös alakerran eteistä laajennetaan ja ehkäpä siinä yhteydessä sitten myös vaihdetaan tuon meidän nykyisen makkarin ja lastenhuoneet lattiat... Ai niin, ja keittiön kaapin ovia olen suunnitellut maalavani, nyt ne ovat täyspuiset lakatut, ovat vain niin tummat, että keittiö näyttää aika tunkkaiselta ja pimeältä... Ja sitten tietysti pitää vaihtaa myös työtasot ja vetimet sekä lattia hioa (puulattia) ;) :whistle:

maikki79;Onnittelut rouviintumisesta!!! :flower: Minäkään en juuri ole valmistautunut, nyt vasta ihan viime aikoina olen alkanut miettimään, että mitä sitä ylipäätään edes tarvii hommata ja mitä meillä mahtaa olla vielä edelliseltä jäljellä. Onneksi isommat tavarat on (vaunut, turvakaukalo, hoitopöytä, jonka mies vihdoin hyväksyi säilytettäväksi jahka sitä ensin vähän fiksaa...), mutta lähes kaikki vaatteet olen jo myynyt/lahjoittanut eteenpäin...

korppinen; Mulla myös huimausta, korvat menee lukkoon eikä happi tunnu riittävän. Joskus pienikin rasitus laukaisee "kohtauksen". Mutta sitten taas joskus pystyy rehkimään vaikka kuinka, eikä tunnu missään :eek:

keiju; Siivouksen kanssa meillä on vähän niin ja näin, siivotaan kun ehditään ja se kyllä näkyykin :ashamed: . Yritän aina miettiä jotain ratkaisua tilanteeseen, ettei aina sitten kerralla (ennen synttäreitä tms.) tarvisi ryhtyä kauheaan suursiivoukseen, mutta aina tulee sitten jotain muuta, remonttia ;) , lastenpelejä, menoja yms. jotka sitten sotkee kaikki suunnitelmat ja kaaos on taas valmis :( :'( ... Nyt onneksi anoppi saa edes jonkin verran hillittyä tuota sotkun lisääntymistä. Itse yritän aina noudattaa ajatusta "vie mennessäsi, tuo tullessasi", että tavarat pysyisi edes vähän siellä missä kuuluukin, mutta olenkin sitten meidän talouksessa ainoa. Jopa mieheltä jää astiat olkkariin tai ruokapöydälle (vaikka siis pöydästä noustessaan, joutuu pakostakin kävelemään tiskipöydän ohi :/ ). Tyttöjen vaatteita tuntuu koko ajan lojuvan missä sattuu ja pienin poika levittää lejujaan ahkerasti sekä vanhin poika muita tavaroitaan (lompakot, pelikamat, lelut, puhelimet yms.) ja tämä pienin poika sitten levittelee niitä vielä lisää ja sitten niitä taas etsitään kissojen ja koirien kanssa :| . Nopeastihan se imurointi ja lattioiden pyyhintä käy, kun kaikki tavarat on ensin paikoillaan, mutta tavaroiden siivoamiseen menee aina meillä aina kauheasti aikaa ja energiaa...

synnärimatka; me kuulutaan myös niihin onnellisiin joilla synnärimatka on lyhyt, noin 10-15 min autolla. kahdessa edellisessä synnytyksessä ollaan lähdetty synnärille jo melko kivuttomilla ja harvoilla supistuksilla, kun mulla ei kuitenkaan nuo synnytykset ole kestäneet kuin 6-7 tuntia. Viimeksi supistuksia oli tullut kaikenkaikkiaan 7 tuntia väli 15-30 min eikä oikeastaan olleet edes kovin kipeitä. Poika syntyi, kun oltiin oltu sairaalassa 3 tuntia... Mulle kyllä annettiin heti synnärillä peräruiske ja se laittoikin sitten synnytyksen heti paremmin käyntiin ja supistuksiin tuli samantien enemmän puhtia (=kipua) sekä säännöllisyyttä ja tiheyttä... Mutta siis, kun matka on lyhyt, niin on helpompi sitten lähteä vaikka "vaan tarkastamaan tilanne", niin kuin me viimeksi... ;)

häntäluusta; Onko muilla häntäluu kipeä??? Mulla kipeytyi lauantaina häntäluu :eek: . Muuten se ei tunnu, paitsi silloin kun käy istumaan tai nousee jostain kovalta tuolilta. Mullahan silloin alkuraskaudessa epäiltiin häntäluun olevan sisäänpäin kääntynyt, mutta viimeksi lääkäri oli kyllä sitten taas sitä mieltä ettei se ole häntäluu, vaan ulostetta mikä sisätutkimuksessa tuntuu :eek: . Pitää vissiin taas pyytää lääkäriä kokeilemaan asiaa :headwall: :kieh: , kun seuraavan kerran sellainen on. Se häntäluun kokeileminen tuntuu vaan äärimmäisen epämukavalta :headwall: :'(

Tulipa taas romaania kerrakseen, toivottavasti joku jaksaa lukea edes puolet :D

viides rv 26+2 (mitä ilmeisemmin...)
 
unohtuipa sittenkin jotain... :ashamed:

nimi; Meillä mies haluaa, että lapsen nimi muodostuu alkukirjaimista P ja A, kun tämän yllärin myötä sitä ollaan... :p No suostuin siihen sitten, mutta hänen ehdottamansa pojan nimi ei välttämättä ole minun suosikkini. Oikeastaan ei olla nyt taas edes kauheasti miettinyt nimiä eikä siis olla vielä lähelläkään valmiita nimiä ja ei kyllä edes tiedetä, kumpi masussa asustaa. Meillä kaikkien nimet on päätetty vasta syntymän jälkeen ja julkistettu vasta ristiäisissä :p

Ristiäsiä olen sen sijaan jo miettinyt :D , taidetaan taas pitää seurakunnan tiloissa, kun siellä on sitten kaikki astiat ja liinat yms. Sitten saa itse keskittyä noihin leipomuksiin sekä koristeluihin yms. (joo meillä ei siis ole ollut ikinä häitä, vaikka naimisissa ollaankin ja näihin ristiäisiin sitten kulutan tämä patoutumaa :LOL: ) eikä kotonakaan tarvi sitten siivota hullun lailla.

hari mao Hyvä että supistukset rauhoittuivat, hyvä olisi vauvojen ainakin 3 alakaville viikoille päästä (ja tämähän sulle piti erikseen kertoa, kun et ammattisi puolesta tiennyt ;) ). Nyt siis vain lepoa, lepoa ja lepoa. Sen jälkeen sitten vielä lisää lepoa!

Täällä myös alkoi tänään koulut eli puolet lapsista lähti aamulla reppuineen liikenteeseen. Toivottavasti autolla liikkujat muistavat töihinmeno kiireessään, että taas on liikenteessä paljon lapsia, jotka eivät aina muista liikennesääntöjä eivätkä aina muista (valitettavasti) katsoa autoja ennen tienylitystä...

Jep, mutta nyt pitänee keskittyä näihin laskutuksen kiemuroihin :whistle:

T. yksi joka ei siis ole hoitoalalla ;)
 
Moikka!
Ja terveisiä täältä sohvan pohjalta. :wave: Flunssa senkun pahenee, taas vaihteeksi...töissä olin aamun ja työterveyden kautta sitten saikulle..Ei tässä kunnossa jaksa/pysty töitä tekeen. Huomiselle sain lääkärin. Nyt sitten pahin vaiva ois yskä! Se tästä enää on puuttunut. Viikko meni kurkkukivussa, 2 viikkoa mieletöntä nuhaa ja nyt päälle yskä...V***U!!

Mutta jotain hyvääkin tässä päivässä, sokerirasitustulokset soitin juuri ja hyvät oli arvot! =)

Viides:Mulla on myös häntäluu kipee, juuri kuvaamallasi tavalla. Ja se on vissiin juuri jotenkin "väärä" silleen että esikoisen aikaan synnärillä kun ultrasivat, niin sen totesivat. Että voi synnytyksessä murtua tms. (muistanko nyt oikein) :eek:

Joku kyseli siivouksesta:Myös meillä siivotaan kun siltä alkaa näyttään että tarviis imuriin/moppiin tarttua. Noin 2 kertaa viikossa. Ja tietty päivittäin sitä normaalia järjestelyä, keittiön kiillotusta ym. Ikkunat ne on edelleen pesemättä suurin osa, pitää varmaan repästä ja tilata ikkunanpesijä jostain siivousfirmasta. Kai niille pari tuntia piisais kun sais noi ikkunat pestyä.
 
mulla on myös häntäluu kipeä ajoittain. varsinkin jos kovalla istuu pitkän aikaa. on välillä niin perhanan kipeä, ettei istua kärsi. mulle joku joskus sanoi et liittyis samaan vaivaan kun liitoskivut, eli liitokset pehmenee. jos vaikuttaa samoin häntäluuhun, täytyyhän senkin jollain lailla kai antaa periksi, kun vauva punkee maailmaan....täytyy huomenna kysyä asiaa neuvolassa. tämä nimittäin mulle vasta tässä raskaudessa ilmennyt vaiva.
 
Mä oon ihan poikki :/ Tuntuu et nukahdan pystyyn...tai siis istualleen tällä hetkellä...
Tänään aloitti uusi hoitopoika ja kyllä on ollut semmosta hulinaa että :whistle: Onneksi nyt vielä hetken porukka unilla...kohta pitäisi välipala tehdä ja sitten olisikin onneksi tämä päivä ohi ja neuvola lääkäri edessä...
Toimin siis perhepäivähoitajana ja kai tämäkin työ luokitellaan hoitotyöksi ;)
Ja töissä ainakin vielä nyt,saa nähdä mitä lääkäri tuumaa noista mun supistuksista että onko turvallista jatkaa töitä mutta sen kyllä voin jo tässä vaiheessa sanoa että kauhean montaa viikkoa en enää kertakaikkisesti jaksa töitä tehdä :|

Nimistä Meillä ei nimiä ole vielä mietitty yhtään :whistle:

Nyt täytyy lähteä sitä välipalaa tekemään ennen kuin oikeasti nukahdan tähän...inhottavaa kun pitäisi päivälläkin hetki saada levätä mutten uskalla hoitolasten aikaan kun tuntuu että nukahdan sitten :(
 
Hei!
Kampaajareissusta palanneena ja itsensä puhki uuvuttaneena jälleen koneella. Lähdin aamulla jo kaupungille aikaa kuluttamaan samalla kun pojat vein tarhaan, pari tuntia hypistelin vauvanvaatteita ym. tavarataloissa. Ois tehnyt mieli ostaa pikkusille pikkiriikkiset toppapuvut mitkä löysin, mutta onneksi ei nyt ole tarpeeksi rahaa! Ja jotenkin tuntuu "syntiseltä" hypistellä mitään tyttöjen vaatteita, ei oikein vieläkään ole mennyt jakeluun että toinen isolla todennäköisyydellä olisi tyttönen. Tarvii taas keskiviikon ultrassa asiaa udella... kai ne jo aattelee kun sinne kävelen että nonni, taas toi utelias akka tulee... Ajatelkoot, mä haluan tietää minkävärisiä vaatteita hankintaan laitetaan! :D

Tukka on nyt siistitty, ei paljoa leikattu mutta kiva fiilis kun on siisti. Kampaaja on mun tuttu ja taas varmaan tunnin jäkätin hänen kanssaan! Antoi roiman alennuksenkin, makoi vaan 10 e tällä kertaa, eli ei edes konkurssia tehty. Jee! Mutta reissun jälkeen taas supistelee tosi napakasti... ei paranis vissiin oikeen mihkään enää lähteä. Täytyy taas mennä toteuttamaan miehen reseptiä ja kaatua sohvalle. Mutta kukahan täällä siivoisi???

Menenpä tekemään kupin kahvia ja sitten vaikka olympialaisten kimppuun. Eli heikun keikun taas!

HM ja W & O
 
Täällä on sit taas vaihteeks huonompi päivä :( Koko päivän on supistellut jatkuvasti, pahimmillaan on taas alle vartin. Osa on ollut tosi kipeitä, mut onneks pääasiassa kivuttomia, mutta nekin niin voimakkaita että henkeä ahdistaa. Meni siis suunnitelmat uusiksi heti aamusta, ei toivoakaan että olis mitään voinut tehdä. Ajattelin et olisin noita vaippoja alkanut tänään ompeleen, mut makuulla on ollu pakko pysyä melkein koko päivä.

Lisäks noiden kipujen kans alkaa mennä hermot. Tuntuu että näytän enemmän ainakin 90 -vuotiaalta mummolta, kun nousen ylös. Hirveän kivun saattelemana itku kurkussa sai taas mennä yöllä vessaan. Ja kun ei ne helpota missään asennossa ollenkaan. Saapa nähdä millaisessa kunnossa mä sitten loppuajasta olen, kun nyt on jo näin pahat vaivat... Mä jo miehelle sanoin eilen, että jotenkin toivoisin että tää syntyis etuajassa, niin pääsis näistä jatkuvista kivuista eroon. En oo nukkunu yhtään kokonaista yötä maaliskuun jälkeen, joten alkaa kai kroppa olla jo jonkin verran väsynyt...

Nimistä: Meillä on mietitty, mut ei olla kyllä vielä pojalle keksitty yhtään sellaista joka tuntuis hyvältä. Tytölle meillä on jo muutama vaihtoehto valmiina, mä kun olen jo aikoja sitten päättänyt, että mummoni nimen siihen liittää. Sen enempää en taida niistä vielä puhua, jos vaikka joku mut täältä tunnistaa...

siivoamisesta: Meillä on siivottu tähän asti sillon kun on tarvetta. Yleensä joutuu imuroimaan vähintään pari kertaa viikossa, kun tuon koiruuden mukana tulee kaikenmaailman roskia sisälle. Lattioiden pesussa yms. oon ollu ehkä liiankin laiska, kuitenkin pyrkinyt siihen, että vähintään 2 kertaa kuussa tulis ne pestyä. Pölyä näkyy kertyvän joka paikkaan, olis varmaan syytä pyyhkiä useammin. Mut nyt ei auta sellaisia miettiä, kun ei kerran itte pysty tekemään ja miehellä on niin hirveesti muutenkin hommaa. Siivotaan sitten kun jaksetaan ja ehditään.

Nyt menen keitteleen kahvit ja sitten takaisin sohvalle makuulle ja katteleen noita kisoja. Vaikkei tuolta kyllä mitään mielenkiintoisia lajeja taida tulla...

-JennyA & pieni 27+0-
 
moikka
huh ku meni taas kauan lukea tein kuulumisia!!!

mä oon jo pessyt vaavin vaatteet viimeviikol kun tulevana 2kktena ennen äippälomaa mun pitää tehä koulujuttui ni jotain vaavi valmisteluja oon sit tehny nyt valmiiks!

mäkin silitän vain kauluspaidat,verhot pöytä liinat ja muut juhlavaatteet!siivous meillä tehdään kerran viikossa: tavarat järjetykseen,imurointi,lattian pesu ,tamppaus,kukat,pölyt jne.... ja jokapäivä tietty siivoilen kun täs kotona olen perhepäivähoitajana... niin ja pyykkiä pesen kun kori täynnä!

vauvan häkkisänky ei mahdu meidän makkariin ja siksi tilattiin amauti verkkokaupasta panda riippukehto:) siinä vaavi sitten saa nukkua ekat kuukaudet!

tuntuu et neuvolastakin on jo ikuisuus, mut onneks ens maanantaina on taas ja lääkärineuvola oikeen!

nyt on munkin paino lähtenyt nousuun tän kuukauden aikana on tullut noin2kg :eek: no paino on nyt siis kilon enemmän kuin alussa :D eli ei loppujen lopuks paljoa todellakaan! oon koittanut jokapäivä käydä lenkillä ihan senkin takia että saan hetkeksi oman rauhan ja pääsen pihalle!2-4km kävelen yleens!

huutonetissä oon huudellut paria imetyspaitaa kun ne on kans aika hintavia ja usein tosi tylsän värisiä jne... ni sielt saa halval erikoisempiakin....:)

nimistä... hmm me ei kans olla tyttöjen nimiä paljon mietitty ku niit on niin paljon nättejä mun mielest ja helpompi keksiä tytölle...kai... ja kun kolme lääkäriä on pojaksi sanonut ja itekkin mielestäni vehkeet näin niin pojalle vaan on mietitty nyt viimeviikkoina eli mies tykkäis Ossi,Onni,Mikko ja mä tykkäisin Ossi,Onni,Mikko,Sami,Markus,marko, heikki,Mikko, ja kolmanneksi nimeksi on tulossa suvusta joku näistä: heikki,verneri,matias,kalevi,hannu,olavi...jos noista johki tykästyn.... ja siihen väliin tokaksnimeks joku mikä sopii!esikoisen nimi on Liisa Juulia Ingrid!

jep mut nyt hoitolapset heräilee niin moido!

-äiti88 ja toukkapoju 26+4-
 

Yhteistyössä