Kauheasti tekstiä on tullut viikonloppuna, kävin kyllä välillä lukemassa, mutta kirjoittelu jäi, kun meillä alkoi remontti
Mutta ei kuitenkaan lastenhuoneessa, niinkuin alunperin suunnittelin, vaan nyt alettiin tekemään yhtä makkaria lisää meidän taloon! Eli nyt meillä on kaikenkaikkiaan 7 huonetta meidän talossa! Olkkarista (ennen 45 m2) lohkaistiin yhdellä väliseinällä uusi huone, joten helpolla päästiin
. Tapetitkin makkarin puolelle käytiin eilen jo ostamassa ja tämä uusi seinä makkarin puolelta on jo tapetoitukkin. Mun toiveissa olisikin jos saataisiin vielä tämän viikon aikana loput tapetit seinille ja uudet listat asennettua ja päästäisiin jo ens viikonloppuna "muuttamaan" sisään, mutta saas nyt nähdä
...
Helmi79;Minä tykkäsin noista noista vaunuista! Meilläkään ei juuri silitysrautaa nähdä käytössä, eli juhlavaatteet ja verhot täälläkin vain silitetään.. Mankeli ostettiin kun kierrätyskeskuksesta halvalla saatiin ja lakanat tulee nykyisin manklattua, vievät sillä tavalla kyllä paljon vähemmän tilaakin säilytyksessä...
Löllykkä; meilläkin nuo rempat laajenevat aina niin, että sitten haluan aina laittaa sisustuksen "kokonaan" uusiksi koko huoneessa. Mies ei aina oikein tykkää, kun siihen menee sitten taas enemmän rahaa :ashamed: . Mutta nyt "tällä erää" meidän remonttilistalla sisätiloissa on tuo uusi makkari ja olkkari sekä pienten lastenhuone. Meidän nykyisestä makkarista ja tuosta lastenhuoneesta mun tekisi mieli vaihtaa vanha muovimatot joksikin muuksi, mutta se on sitten taas niin kallis ja iso projekti, että jääköön nyt myöhemmäksi. Lisäksi tehtävälistalla odottaisi lämmitysjärjestelmäremontti sekä räystäät pitäisi kiiruusti vaihtaa, mielummin ennen syksyä :/ , rahat räystäisiin olisi jemmassa, kunhan vain joku alkaisi pyytelemään tarjouksia niistä, jos minut laitetaan asialla, olen varma, että mua kusetetaan mennen tullen, kun ymmärrä niistä MITÄÄN
:ashamed: ... Ulkomaalaus on varmaan sitten ensi kesän hommia, tämä kesä, kun on mennyt mulla töissä, niin mieskään ei ole saanut tehtyä mitään (on siis ollut lasten kanssa kotona). Sitten muutaman vuoden päästä pitäisi alkaa tekemään yläkerran remonttia, jossa sitten tehdään sinnekin yksi huone lisää ja kylppäriremontoidaan tämän (tai siis sen) päivän vaatimuksia vastaavaksi (nyt sitä ei oikeastaan käytetä), samalla myös alakerran eteistä laajennetaan ja ehkäpä siinä yhteydessä sitten myös vaihdetaan tuon meidän nykyisen makkarin ja lastenhuoneet lattiat... Ai niin, ja keittiön kaapin ovia olen suunnitellut maalavani, nyt ne ovat täyspuiset lakatut, ovat vain niin tummat, että keittiö näyttää aika tunkkaiselta ja pimeältä... Ja sitten tietysti pitää vaihtaa myös työtasot ja vetimet sekä lattia hioa (puulattia)
maikki79;Onnittelut rouviintumisesta!!! :flower: Minäkään en juuri ole valmistautunut, nyt vasta ihan viime aikoina olen alkanut miettimään, että mitä sitä ylipäätään edes tarvii hommata ja mitä meillä mahtaa olla vielä edelliseltä jäljellä. Onneksi isommat tavarat on (vaunut, turvakaukalo, hoitopöytä, jonka mies vihdoin hyväksyi säilytettäväksi jahka sitä ensin vähän fiksaa...), mutta lähes kaikki vaatteet olen jo myynyt/lahjoittanut eteenpäin...
korppinen; Mulla myös huimausta, korvat menee lukkoon eikä happi tunnu riittävän. Joskus pienikin rasitus laukaisee "kohtauksen". Mutta sitten taas joskus pystyy rehkimään vaikka kuinka, eikä tunnu missään
keiju; Siivouksen kanssa meillä on vähän niin ja näin, siivotaan kun ehditään ja se kyllä näkyykin :ashamed: . Yritän aina miettiä jotain ratkaisua tilanteeseen, ettei aina sitten kerralla (ennen synttäreitä tms.) tarvisi ryhtyä kauheaan suursiivoukseen, mutta aina tulee sitten jotain muuta, remonttia
, lastenpelejä, menoja yms. jotka sitten sotkee kaikki suunnitelmat ja kaaos on taas valmis
:'( ... Nyt onneksi anoppi saa edes jonkin verran hillittyä tuota sotkun lisääntymistä. Itse yritän aina noudattaa ajatusta "vie mennessäsi, tuo tullessasi", että tavarat pysyisi edes vähän siellä missä kuuluukin, mutta olenkin sitten meidän talouksessa ainoa. Jopa mieheltä jää astiat olkkariin tai ruokapöydälle (vaikka siis pöydästä noustessaan, joutuu pakostakin kävelemään tiskipöydän ohi :/ ). Tyttöjen vaatteita tuntuu koko ajan lojuvan missä sattuu ja pienin poika levittää lejujaan ahkerasti sekä vanhin poika muita tavaroitaan (lompakot, pelikamat, lelut, puhelimet yms.) ja tämä pienin poika sitten levittelee niitä vielä lisää ja sitten niitä taas etsitään kissojen ja koirien kanssa :| . Nopeastihan se imurointi ja lattioiden pyyhintä käy, kun kaikki tavarat on ensin paikoillaan, mutta tavaroiden siivoamiseen menee aina meillä aina kauheasti aikaa ja energiaa...
synnärimatka; me kuulutaan myös niihin onnellisiin joilla synnärimatka on lyhyt, noin 10-15 min autolla. kahdessa edellisessä synnytyksessä ollaan lähdetty synnärille jo melko kivuttomilla ja harvoilla supistuksilla, kun mulla ei kuitenkaan nuo synnytykset ole kestäneet kuin 6-7 tuntia. Viimeksi supistuksia oli tullut kaikenkaikkiaan 7 tuntia väli 15-30 min eikä oikeastaan olleet edes kovin kipeitä. Poika syntyi, kun oltiin oltu sairaalassa 3 tuntia... Mulle kyllä annettiin heti synnärillä peräruiske ja se laittoikin sitten synnytyksen heti paremmin käyntiin ja supistuksiin tuli samantien enemmän puhtia (=kipua) sekä säännöllisyyttä ja tiheyttä... Mutta siis, kun matka on lyhyt, niin on helpompi sitten lähteä vaikka "vaan tarkastamaan tilanne", niin kuin me viimeksi...
häntäluusta; Onko muilla häntäluu kipeä??? Mulla kipeytyi lauantaina häntäluu
. Muuten se ei tunnu, paitsi silloin kun käy istumaan tai nousee jostain kovalta tuolilta. Mullahan silloin alkuraskaudessa epäiltiin häntäluun olevan sisäänpäin kääntynyt, mutta viimeksi lääkäri oli kyllä sitten taas sitä mieltä ettei se ole häntäluu, vaan ulostetta mikä sisätutkimuksessa tuntuu
. Pitää vissiin taas pyytää lääkäriä kokeilemaan asiaa :headwall: :kieh: , kun seuraavan kerran sellainen on. Se häntäluun kokeileminen tuntuu vaan äärimmäisen epämukavalta :headwall: :'(
Tulipa taas romaania kerrakseen, toivottavasti joku jaksaa lukea edes puolet
viides rv 26+2 (mitä ilmeisemmin...)