JennyAdelina;Huhuu, oletko linjoilla? Toivottavasti pieni on malttanut pysyä vielä kyydissä! Onkohan JA otettu sisään osastolla vai onko vain lepäilemässä... Toivottavasti kaikki on kunnossa!
hansu;Onnittelut ihanista ultrakuulumisista!!! :flower:
Luminka;Helpottaa kummasti, kun lapsi itsekkin käy mielellään päikyille! Meidän nuorimmainen on myös ollut aina helppo nukutettava. Yöunetkin olivat kokonaiset alle puolen vuoden iässä, nukkui klo 21-06 putkeen heräämättä kertaakaan
. Päikyillekkin on nukahtanut itsekseen aina, pupu vain mukaan kainaloon. Vähän pelkäsin, että miten käy, kun siirryttiin tavalliseen jatkettavaan. Yöunille on kyllä mennyt ihan sopuisasti ja päiväunillekkin kuulemma arkisin, mutta viikonloppuna oli vähän hankalampaa. en sitten tiedä johtuiko nukuttajasta eli minusta. Kyllähän tästä nuorimmaisesta huomaa selvästi, että on kaivannut minua päivisin, kun olen töissä :'( . Aamuisin ja kun töistä tulen, tulee syliin, kietoo kädet tiukasti kaulan ympärille ja on ihan kiinni pitkän aikaa :heart: . Ne on niitä harvinaisia hetkiä kun pikkumies on ihan hiljaa paikallaan, yleensä kun on koko ajan menossa suuna päänä...
manna;Oletkpas sinä pitkällä valmisteluissa
. Mutta hyvähän se on laittaa kaikki silloin valmiiksi, kun vielä energiaa piisaa! Sitä kun ei koskaan tiedä kuinka väsynyt ja tuskainen olo on loppuraskaudessa. Tai sitten voi olla energiaa pienen tai vähän suuremmankin kylän verran
, nämä kun on niitä asioita, joista ei koskaan tiedä etukäteen...
Meillä siis meidän makkari ja siis myös vauvan huone (ovat siis yksi ja sama) vielä kesken, eilen ei edistystä siellä tapahtunut, isäntä oli niin väsynyt töiden jälkeen ja itse luuhasin kaupoilla, ostettiin lapsille koulutarvikkeita (meni muuten 56 euroa kahden lapsen repun täytteisiin
:kieh: ). Tänä iltana lupasin sitten vanhemman tytön kanssa askarrella kutsukortteja synttäreillensä, oikeasti ne oli jo kesäkuussa, mutta ei silloin viitsitty pitää kaverisynttäreitä, kun kaikki tuntuivat olevan reissussa eli nyt sitten vähän jälkijunassa vietellään, pääasia että vietellään
. Eli siis remontin edistyminen on tänäkin iltana täysin miehen harteilla. Tai no, riippuu kuinka kauan niiden kutsujen tekemisessä menee, ei kai kuitenkaan ihan koko iltaa, kun ei meinata mitään monimutkaisia edes tehdä ja kutsuttavien määränkin olen rajannut vain seitsemään (joskus ovat saaneet kutsua 16
)...
Kellarissa meillä on miehen suvun vanha rottinkikehto, missä tämäkin vauva ensimmäiset kuukautensa viettää. Äippäpakkauksesta saadun patjan leikkaan sitten sopivan muotoiseksi. Reunapehmusteet ja verhon siihen tein jo kuopusta edeltäneelle vauvalle ja tykkään niistä vieläkin, joten ne laitetaan nytkin. Lakanoitakaan en ole vielä ehtinyt hävittämään, joten sängyn rakentamistarvikkeet ovat valmiina. Laittelen sen varmaan vasta sitten valmiiksi, kun jään äippälomalle. Hoitopöydästä laatikot ovat säleinä, joten ne pitäisi fiksata (= kulmaraudoilla etulevyt kiinni ja iso kasa liimaa liitosten välliin sekä pitäisi kehittää jotkut kiskot millä laatikot kulkevat rungossa, kun alkuperäiset levisivät ensimmäisen vuoden käytön aikana, tämä siis ikeasta ostettu, kaunis kuin mikä, mutta ei kestä käyttöä
...) Varmaan alan vasta sitten pestä myös noita vauvan vaatteita, kun jään pois töistä. Ajattelin laittaa vaatteet semmoiseen vanhaan liinavaatekaappiin, joka ollaan saatu miehen tädiltä. Hyllyille voisi laittaa jotain nättiä hyllypaperia
. Hoitopöydänlaatikoihin voisi sitten laittaa kestovaipat.. Jotain pieniä koreja pitäisi muuten vielä hommata sitten niihin hoitopöydän hyllyille, jonne saa sitten kaikki pikkutarvikkeet kätevästi ja siististi esille. Uudesta makkarista olen jo sängyn, liinavaatekaapin ja hoitopöydän paikat mittaillut
. Eli selvät suunnitelmat mulla kyllä on vauvan nurkkauksen varalle, mutta toteutus vielä odottakoon. Tietysti ihan siitäkin syystä ettei sinne siis vielä ole edes tapetteja laitettu
...
viides rv 26+3