Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

nimistä...se on kumma kun tytölle olis vaikka kuinka paljon kauniita nimiä, mut pojalle tosi vaikea keksiä.
vaikka meillä on joka kerta yhtäkkiä vaan pälkähtänyt nimi mieleen ja sit se on "maistunut" hyvälle. tietysti vauvan ulkonäkö on lopullisesti ratkaissut nimen...eihän mikko voi olla mikko, jos ei ole sen näköinen.. :D
jo synnytyssalissa sanoin miehelleni et onko lapsi nimensä näköinen..
nyt meillä on etunimi valmiina pojalle..se sit ratkeaa synnytykssalissa, onko se lopullinen..uskoisin..
 
Oltiin tipahettu jo toiselle sivulle!!! :attn:

Nyt on Ikeasta ostettu lipasto koottu ja odottaa täyttämistä.. Oli tarkotus huomenna ruveta pesemään vauvan vaatteita mutta unohtu kaupasta ostaa hajustamatonta pyykkipulveria :kieh: Ja ei viittis sen takia lähteä uudestaan kauppaan..
Täällä on puhuttu nimistä, me ollaan pyöritelty eri nimivaihtoehtoja mutta ei olla mitään lopullista päätetty..
Hittolainen kun meinaa närästää, eikä yhtään Rennietä kaapissa..

Rv 27+1
 
Tänään alkoi sitten koulu.. Onneksi oli vain 10.45 asti. Mutta sama meno jatkuu kuin viimekin vuonna. Meidän ryhmänohjaaja on todella "hyvä". On kuin ei tietäisi mistään mitään..

Mie oon kolmansia hahtuvavillahousuja tekemässä. Ruskovillan 2. ohjeella. Kavennuksia tekemässä ja näkyy niissä menevän ihan kivasti aikaa. :whistle:

Mistä saa ostettua edullisemmin hahtuvavillaa? Ja mielellään värikkäitäkin.

Tänään anoppi toi sitten merinovillalankaa, ku rupean seuraavaksi miehen mummolle tekee villahousuja.. Onneksi ne tarvitsee vain polviin asti tehdä, mutta en sitten tiedä osaanko..

Mutta nyt jatkaa. :wave:

Red Dragon & Nuppu 28+1 :heart:
 
Tänään käytiin 4D-ultrassa, ja oli kyllä ihana kokemus. Pojaksi varmistui :heart: Kasvoja ei meinannut ensin näyttää ollenkaan, lopulta saatiin ihania kasvokuviakin mutta napanuora oli silmien edessä. Pikkuisella oli tukkaakin ja lääkäri sanoi, että näyttää siltä että se olisi kihara... :) :heart: Kaikki oli kunnossa, painoarvio 1135g. Keskikäyrällä kokonsa puolesta, lapsivettä reilusti ja kohtu korkealla - siinä lekurin selitykset tuskalliselle ololle ja hengenahdistukselle - ihan niinkuin arvelinkin. Helpotti tuo tieto, ettei ole jättiläinen tulossa. Aamulla sitten neuvolalääkäri!

hansu + söpöliini 27+1
 
siivouksesta.... Riippuu vähän miten likaista on.. Jos joku on tulossa käymään, saatan varta vasten sitä ennen siivota vaikka ois vaan vähän roskia/pölyä. Nyt kun ei ole imuria ollut pariin viikkoon, on siivous väistämättä ollut vähissä. Rikkaimurilla enimmät murut aina vetäissyt. Ehkä olen 2 kopistellut matot ja pyyhkinyt lattiat sinä aikana. Huomenna vissiin ois imuri postissa, toivottavasti ainakin! Ois paaljon helpompi sillä vetäistä roskat :whistle:

Normaalisti imuroin noin 2x viikossa, ja joka toinen kerta pyyhin lattiat ja pölyt pinnoilta.
Tykkään että on yleisesti siistiä, ei tarvii olla täydellisen puhdasta, mutta joku järjestys kuitenkin! :D

Siis meidän likka on ollut tänään kyllä ihan ihana, pakko kehua :heart: Päikkäriaika kun alkoi olla lähellä (eli oli syönyt lounaan ja olin pessyt naaman ja kädet), neiti itse meni huoneeseensa sängyn eteen ja koitti päästä sinne! Vaihdoin kuitenkin vielä vaipan ja annoin tutin. Sit meni itse takasin ja minä perässä ja nostin nukkumaan :heart:
Illalla sama juttu, otti pupunsa olkkarista ja meni sänkynsä eteen. Kävin vaan tutin viemässä ja nostin sänkyyn :heart: Aivan ihana, toinen ymmärtää että nyt nukuttaa ja omaan sänkyyn pitää silloin mennä =)
Ei ole tarvinnut jäädä nukuttamaan muuta kuin vauvana, nykyään ei osaisi nukahtaa jos joku on huoneessa. Eli tosi helppoa sitten kun vauvakin tulee, jos sama jatkuu edelleen!
Vähän tietenkin jänskättää miten onnistuu nukkumiset lastensängyssä, onneksi ei helpolla pääse tulemaan pois. Siirretään varmaan tässä kuukauden kuluessa.

Mä tässä neuloin vielä toisetkin lapaset tytölle, on sitten "paremmat" ja "huonommat" erikseen. Mä jään aina niin koukkuun että on pakko tehdä johonkin vaiheeseen ennen kuin annan itselleni luvan käydä vaikkapa syömässä :whistle: Nytkin piti saada molemmat lapaset valmiiksi ennen kuin "sain" tulla koneelle.. Ai mulla jotain ongelmia vai :LOL:

JennyAdelina: Jouduitko lähtemään päivystykseen? Toivottavasti kaikki masussa hyvin :hug:

Nimistä.... Joitakin nimiä olen kuullostellut. Mutta kun viimeksi kävi niin että ei meidän tyttö ollutkaan ollenkaan sen näköinen, niin turhaan tässä taidetaan vielä etukäteen mitää miettiä. Sitten kun vauvan näkee, osaa paremmin sanoa. Ei miehelläkään (ylläri) ole mitään ehdotuksia, eiköhän ne minulta tule ja mies sit sanoo vähän omaa mielipidettään :D

hansu73:
Mustaki ois ollut ihanaa käydä 4D:ssä, mutta ois pitänyt lähteä kauemmaksi ja ois maksanut muutenkin ihan mansikoita. On se vaan jännä miten nykyaikana saa niin selkeitä kuvia näkymään tuolta mahasta niin kuin esim. Sansella!

No, eipä tässä muuta tule tällä kertaa mieleen!

Luminka ja neitonen 28+2
 
Heissan, en oo ihan ajatuksella jaksanu lukee teidän juttui, ku tulee niin paljon... :ashamed:

Muttah, tänne kuuluupi tuskasta odotusta edelleen, et mulla ei oo kyl mitää herkkua tää raskaus ollu koko aikana. Onneks mennään niin loppusuoralla et tän nyt viel kestää.

Äippäpakkausta ei kuulu vieläkään :kieh: hitto.

Masun ympärys on jo 103cm :eek: eli aika hyvän kokonen jo... ja painoa tullu 12kg :ashamed:

Hengittäminen vaikeaa ja sydän muljuu... onneks on parin päivän päästä neukka niin pääsee siel valittelee oloistaan sitte, jos vaikka löytyis joku syy tälläsille kaameille oloille.

Eka perhevalmennus ois ollu tänään aamulla 8.15 ja en tod. menny sinne, kun olin saanu nukuttua yöllä/aamuyöllä vaan muutaman tunnin nii skippasin tän ekan kerran ihan suosiolla. Ja seuraava kerta on vasta joskus kk päästä...

Mulla rupee olee kaikki mitä papu tarvii niin koosa jo (varmaan enemmänki ku tarvii) :heart:

Rinzessa ja papuRinssi rv.27+5
 
Huomenta taas! :wave:

kovasti on taas tullut juttua, en ole ehtinyt kommentoimaan vaikka oonkin käynyt lukemassa päivittäin.

Miten kävi JennyAdelina? Toivottavasti ei mitään vakavampaa.
:hug:

Mulla on energiat palautuneet, kamala väsymys on alkanut menee ohi, ainakin väliaikaisesti, johtunee varmaan rautakuurista.
Sunnuntaakina käytiin IKEAssa ja sieltä tarttui mukaan kaikkea vauvaa varten. Nyt vauvan nurkka makuhuoneessa on jo aika valmis. oman verhonkin sai korisängyn takana olevaan ikkunaan. Hoitopöytä on kunnossa ja sen laatikkokin jo täynnä vauvan rasvoja yms.... eilen siis energia puuskassa sain kaiken järjestettyä. Lakanat vain ois hankittava vielä pikkuiseen korisänkyyn.

Mulla on ollut nyt vaunujen haku päällä. Käytettyjuä ei näytä löytyvän vielä ainakaan sopivia. Tänään tosin löysin kiusallisen tarjouksen. Emmaljungan mustat Ceroxit tarjouksessa yhessä nettikaupassa 455?.... en kyllä ollut ajatellut ostaa uusia eikä oikein ois tähän hätään varaa, mutta kun alennus on niin mielettömän hyvä. Siihen kuuluu duolift pussikin... Saa nähdä mitä mies sanoo kun tulee kotiin töistä! Tosin se on aika pitkälle mun päätös, jos sanon että haluaisin ne, niin se kyllä ostaa mun mieliksi vaikka joutuis sit olee sunnuntaitkin töissä... (on jo ottanut muutenkin lisää töitä kun haluaa säästää vauvan tuloa vlarten)

Oli ollut puhetta sairaalamatkasta. Mulla on noin 30 min. matka, mutta jos sattuu ruuhka-aikaan niin voi mennä jopa tunti matkaan!! Toivottavasti vauva tajuaa tulla hyvään aikaan, kamalaa ois olla meidän pikkusessa autossa tunti supistellen!! :LOL:

 
JennyAdelina;Huhuu, oletko linjoilla? Toivottavasti pieni on malttanut pysyä vielä kyydissä! Onkohan JA otettu sisään osastolla vai onko vain lepäilemässä... Toivottavasti kaikki on kunnossa!

hansu;Onnittelut ihanista ultrakuulumisista!!! :flower:

Luminka;Helpottaa kummasti, kun lapsi itsekkin käy mielellään päikyille! Meidän nuorimmainen on myös ollut aina helppo nukutettava. Yöunetkin olivat kokonaiset alle puolen vuoden iässä, nukkui klo 21-06 putkeen heräämättä kertaakaan :eek: . Päikyillekkin on nukahtanut itsekseen aina, pupu vain mukaan kainaloon. Vähän pelkäsin, että miten käy, kun siirryttiin tavalliseen jatkettavaan. Yöunille on kyllä mennyt ihan sopuisasti ja päiväunillekkin kuulemma arkisin, mutta viikonloppuna oli vähän hankalampaa. en sitten tiedä johtuiko nukuttajasta eli minusta. Kyllähän tästä nuorimmaisesta huomaa selvästi, että on kaivannut minua päivisin, kun olen töissä :'( . Aamuisin ja kun töistä tulen, tulee syliin, kietoo kädet tiukasti kaulan ympärille ja on ihan kiinni pitkän aikaa :heart: . Ne on niitä harvinaisia hetkiä kun pikkumies on ihan hiljaa paikallaan, yleensä kun on koko ajan menossa suuna päänä...

manna;Oletkpas sinä pitkällä valmisteluissa :eek: . Mutta hyvähän se on laittaa kaikki silloin valmiiksi, kun vielä energiaa piisaa! Sitä kun ei koskaan tiedä kuinka väsynyt ja tuskainen olo on loppuraskaudessa. Tai sitten voi olla energiaa pienen tai vähän suuremmankin kylän verran ;) , nämä kun on niitä asioita, joista ei koskaan tiedä etukäteen...

Meillä siis meidän makkari ja siis myös vauvan huone (ovat siis yksi ja sama) vielä kesken, eilen ei edistystä siellä tapahtunut, isäntä oli niin väsynyt töiden jälkeen ja itse luuhasin kaupoilla, ostettiin lapsille koulutarvikkeita (meni muuten 56 euroa kahden lapsen repun täytteisiin :eek: :kieh: ). Tänä iltana lupasin sitten vanhemman tytön kanssa askarrella kutsukortteja synttäreillensä, oikeasti ne oli jo kesäkuussa, mutta ei silloin viitsitty pitää kaverisynttäreitä, kun kaikki tuntuivat olevan reissussa eli nyt sitten vähän jälkijunassa vietellään, pääasia että vietellään ;) . Eli siis remontin edistyminen on tänäkin iltana täysin miehen harteilla. Tai no, riippuu kuinka kauan niiden kutsujen tekemisessä menee, ei kai kuitenkaan ihan koko iltaa, kun ei meinata mitään monimutkaisia edes tehdä ja kutsuttavien määränkin olen rajannut vain seitsemään (joskus ovat saaneet kutsua 16 :whistle: )...

Kellarissa meillä on miehen suvun vanha rottinkikehto, missä tämäkin vauva ensimmäiset kuukautensa viettää. Äippäpakkauksesta saadun patjan leikkaan sitten sopivan muotoiseksi. Reunapehmusteet ja verhon siihen tein jo kuopusta edeltäneelle vauvalle ja tykkään niistä vieläkin, joten ne laitetaan nytkin. Lakanoitakaan en ole vielä ehtinyt hävittämään, joten sängyn rakentamistarvikkeet ovat valmiina. Laittelen sen varmaan vasta sitten valmiiksi, kun jään äippälomalle. Hoitopöydästä laatikot ovat säleinä, joten ne pitäisi fiksata (= kulmaraudoilla etulevyt kiinni ja iso kasa liimaa liitosten välliin sekä pitäisi kehittää jotkut kiskot millä laatikot kulkevat rungossa, kun alkuperäiset levisivät ensimmäisen vuoden käytön aikana, tämä siis ikeasta ostettu, kaunis kuin mikä, mutta ei kestä käyttöä :( ...) Varmaan alan vasta sitten pestä myös noita vauvan vaatteita, kun jään pois töistä. Ajattelin laittaa vaatteet semmoiseen vanhaan liinavaatekaappiin, joka ollaan saatu miehen tädiltä. Hyllyille voisi laittaa jotain nättiä hyllypaperia :) . Hoitopöydänlaatikoihin voisi sitten laittaa kestovaipat.. Jotain pieniä koreja pitäisi muuten vielä hommata sitten niihin hoitopöydän hyllyille, jonne saa sitten kaikki pikkutarvikkeet kätevästi ja siististi esille. Uudesta makkarista olen jo sängyn, liinavaatekaapin ja hoitopöydän paikat mittaillut ;) . Eli selvät suunnitelmat mulla kyllä on vauvan nurkkauksen varalle, mutta toteutus vielä odottakoon. Tietysti ihan siitäkin syystä ettei sinne siis vielä ole edes tapetteja laitettu :D ...

viides rv 26+3
 
huomenta
mulle tulikin yllätys vapaapäivä:) kaikki hoitolapset viettää tänään päivänsä kotona eikä ne ole edes kipeitä....!
Kaipa tänään pitää sitten lukea sairaanhoitotyön tenttiin :/ ei kauheesti innosta.... mutta ois kyl hienoa päästä ees läpi ni ei jäis enää roikkumaan!

mun tars kans ruveta tekemään villahousuja mutta on tossa viel yks villa takki pojulle kesken...siinä ei yl menis kauaa ku vaan tekis ni vois sit alottaa noit vaippahousuja!

Tää poju potkii jo kamalan kovaa :eek: välillä pelästyn ku niin mojauttaa :D

kävelin eilen yli 5 km lenkin ja puolet matkasta se lässä painava kauppareppu =) on mukavaa lenkkeillä ku saa hetken rauhaa ja tuntee tehneens jotai!!!

mut nyt puistoon:)

-äiti88 ja toukkpoju 26+5-
 
Heippa!
Työterveyslääkärillä kävin tänään ja loppuviikko saikkua, flunssan takia. Kuunteli keuhkot ja katsoi poskiontelot, ei mitään erityistä. Kai tää vaan on niin sitkee tauti, tai sitten joku uusi virus tarttunut. :( Olo voimaton edelleen, ilkeettää jo yskiä, kun vattaan alkaa sattuun joka röhäsyllä...

Poika lähti mummon ja papan kanssa retkeileen kangasalle, automuseoon ja sitten kalaan ja on vielä heillä yötä. Ihanaa :heart: Poika niin tykkää touhuta heidän kanssa ja kiva nyt kun ovat ottaneet niinkin usein, kun oon hieman huonossa kunnossa. Saan huilata, ja taas poika saa touhuilla kaikkee kivaa.

Mä löhään sohvalla ja kattelen samalla olympialaisia...

JennyA:sta myös huolissaan, toivottavasti kaikki hyvin!! :hug:

Mulla nyt siis huutonetissä hakusessa ne vaunut, ja nyt aattelin alkaa katteleen vielä kehtoo tänne alakertaan. Sellasta oikeen vanhaa, tummaa puista tai valkoista. Missä sitten vois täällää alhaalla pikkuinen nukkua, kun ei tuonne ylös raaski pientä vielä alussa viedä.. Ja kehto ois turvallinen valinta, kun toi poika ei ainakaan pääsis killuun siihen niin että tarvis pelätä että kaatuu..

Helmi 28+3 :heart:
 
JennyA:ta jäin minäkin pohtimaan...kuulosti hieman huolestuttavilta nuo supistukset! Toivottavasti kaikki on hyvin!

Jotain kommentoitavaa tuli äsken lueskellessa mieleen, mutta enpäs enää muista.. Pitäs aina paperille kirjottaa muistiin!

Myö eilen poksauteltiin kämppää uuteen uskoon. Mie päivällä tyhjentelin lipaston jä järjestelin uuteen uskoon pari hyllyä komerosta. Ei menny kuin vajaa puol tuntia siihen. Illalla sit oli tarkotus vaan kääntää tuo makarin kirjahylly, siirtää sänkyä sivuun ja vauvan lipasto paikalleen. No tuliki sit vaihettua järjestystä samalla pikkumiehen huoneessaki ja tyhjennettyä sieltäki matala taso joka tulee olkkariin sit myöhemmin vauvan leluille. Olkkari jäi vielä vähän vaiheeseen, mutta ei oo kauheesti laittamista. Tuo makarin kirjahylly pitää kuitenki siirtää vielä olkkariin, kun ei se oikeen hyvin mahtunu, mutta kerkeehän tuon. Varmaan tänään päikkäreiden jälkeen käydään esikoisen kans vauvan vaatteet varastosta ja laitellaan sit yhessä lipastoon paikalleen...jos vaan jaksan kantaa sen laatikon...

Tää selkä on melkoisen tuntuinen... Parempi on kyllä kuin eilen tai viikonloppuna. Vaikka eilen tuliki rehkittyä... Mutta venyttely ja liikkuminen tekee kyllä hyvää tälle alaselälle. Nostelu ei tunnu kivalta, eli sitä pitää välttää! Onneks esikoinen osaa kiivetä rattaisiinki ite kunhan vähän on siinä apuna että ei vaan keikkaa.

Anzkuli 27+5
 
Mä en jaksa maatakaan tässä paikallaan... meen laittaan toisen koneellisen vauveli´n vaatetta pyöriin, jos illalla jaksais silitellä noita. =)

Sitten tekeen jotai sapuskaa, vaikka lämppäriä ja kaakaoo.. :p
 
Ompas täällä monella järjestelyt vauvaa varten jo täydessä vauhdissa. Täytyy myöntää, että itsekin olen jo kaappeja järjestellyt. Mä olen ajatellut kirpparilta vuokrata pöydän viikoksi ja viedä sinne tätä nurkkiin kertynyttä tavaraa tarjolle. Ihan sikahintaista vaan pöydän vuokraaminen, 33e/viikko. :eek: Muutama vuosi sitten muistan maksaneeni pöydästä 20e/viikko. Täytyy halvalla vaan yrittää meille tarpeetonta myydä, niin pääsis vaan tavaroista eroon. Ois sit vauvan tavaroille tilaa kunnolla (kun niitäkin on aika paljon). :D

Huomenna mulla on neuvolalääkäri. Menen hakemaan saikkulapun ja lentolupalapun, jonka toivottavasti siis saan. Ens viikon ke pitäis lähteä sukuloimaan Italiaan ja lupa lappusen vaatii lentoyhtiä kun viikoja jo niin huimasti (tänään rv 28+0).

Työnteosta ei tule mitään, selkä on menny niin jumiin. Muutaman vuoron kävin loman jälkeen töissä olemassa ja potilaiden nostelu mahaa väistellen teki aikamoisia tuhoja tuolla ristiselässä. Sit mulle on tullut jotain ihme kipuja nivusiin, oisko liitoskipuja?!?! En esikoista odottaessa kärsinyt mistään kolotuksista ja olen aika järkyttynyt kuinka rammassa kunnossa olen jo nyt. :/ Mitähän tämä elo on sit parin kuukauden päästä?

Tilasin pizzaa ja se saapuu mikä hetki hyvänsä. :p
 
rauhalliset aamut on taas alkaneet, kun tytöt molemmat koulussa. Outoa oikein kun on useampi tunti omaa aikaa ja kun sairaslomalla olen sinne 19.8 saakka, niin kotona on mennyt rauhassa köllötellessä. Siksipä supistelutkin on vähän rauhoittuneet vissiin.

tänään sitten ajattelin kokeilla oikein siivoamista, kunhan prinsessa 7 v saa raivattua kamarinsa lattian siihen kuntoon että sinne pääsee imurin ja mopin kanssa. Sitten saisikin heittää kesällä pestyt matot lattiaan. Ei ne kyllä kauaa varmaan puhtaina pysy, meillä kun on tuo koiruus täällä rapaa pihalta sisälle kantamassa.

Ensi ti on se uusi ultra ja sitten näkyy se sukupuolikin varmemmin jo. sitten uskaltaa alkaa hankkimaan vaatteita kirpulle. Tuntuu aika vähän olevan neutraalin väristä vaatetta, melkeinpä niissä on autoja tai kukkia tai selkeästi vaaleanpunaista tai -sinistä ja siksi en ole uskaltanut hirveästi ostella, kun edellisessä ultrassa se oli vielä pikkuisen epävarmaa vaikka tytöksi lääkäri kirppua veikkasi. Ja onhan tässä aikaa vielä kun on vasta 27 viikkoa kasassa.

vaunuja tekisi kovasti mieli jo testailla, mutta eipä auta kuin malttaa odottaa.
 
Jaksoinpas seistä hetken ja sain vaaleet vaatteet silitettyä ja koneessä pyörii lisää :D Itse asiassa, toi nenän tukkosuus helpotti hieman kun höyryhengitettyä tuli samalla...
Vaan tekis nyt mieli UUSIA vaatteita, kun jotenkin noi oli jo osa niin nukkaantuneita, mutta eiköhän niitä uusiakin kerry vielä.

Myös minä oon niin surkeen raihnanen, verrattuna esikoisen odotusaikaan, jolloin ei minkäänlaista kipua ollut missään ennen kuin synnytys alkoi :LOL:

 
Mullakaan ei edellisissä raskauksissa ole ollut mitään pahempia häikkiä, mutta nyt...

verensokerit heittelee (toisen mittarin mukaan, toisen ei :/ ), verenpaine taitaa olla taas tosi alhaalla, kun on niin paha olo, korvissa humisee, oli tuo häntäluun sisäänkääntyneisyysepäilys aikaisemmin (silloin ei kyllä vaivannut mitenkään, vaikka nyt vaivaakin vaikkei ilmeisesti mitään vikaa häntäluussa olekkaan).

Selkä oli mulla keväällä aika huonossa kunnossa, mutta nyt ei pahemmin vaivaa. Samoin niskat ovat olleet aina enemmän tai vähemmän jäykät, mutta nyt nekin olleet tämän raskauden aikana yllättävänkin hyvät :eek: . En ole kuitenkaan kumpiakaan sen kummemmin jumpannut, mutta luulen, että se on vaikuttanut asiaan, etten ole enää "kokopäiväisesti" kanniskellut tuota kuopusta..

Pääsinpäs äsken töiden puolesta hiplailemaan vauvan vaatteita Lindexille ;) . Ostettiin työporukalla perjaintaina isäksi tulleelle työkaverille lahja... :p

viides

Lisäys; mistäköhän löytyisi nättejä hylly/lahjapapereita? Kun ajattelin siis laittaa siihen vanhaan liinavaatekaappiin hyllyille paperit...
 
JennyA:ta jäin minäkin pohtimaan...kuulosti hieman huolestuttavilta nuo supistukset! Toivottavasti kaikki on hyvin! :hug: Täälä kans saikku jatkuu ainakin 25.8 asti kun sit on taas kontrolli käynti tayssissa.. masu asukki on jo kääntynyt alas päin mutta on edelleen perätilassa.. supistukset on jo vähän helpottabnu mutta kirjaa joudun pitään niistä et koska tulee pitää ylös aina synnytykseen asti.. ennenaikaisen synnytyksen mahdollisuus on mutta lääkäri sano että ei kannata jättää "normaalia" elämää että pitää tehä kaikkee ihan normaalisti eikä vaan jäädä sänkyyn.. mutta en saa maratonia juosta enkä suur siivousta tehä.. =) =)
 
mä sain itteeni tänään niskasta kiinni ja liimasin meidän hääkuvat kansioon =), eihän nuista häistä ole kun 2vuotta. :whistle:
Ajattelin että jos kävis ostaa lisää kunnon kansioita ja laittais sit kaikki kuvat mitkä ei ole kansiossa niihin.

Mulla on nyt nuo supistukset napakoituneet ja kivuliaimmiksi muuttuneet, ei kärsi montaa metriä kävellä kun jo puuskututtaa ja supistaa, Alaselkäänkin tuntuuvat ottavan. |O

täytyy lähtee pitkäkseen ku ei oikeen muussa asennossa ole hyvä.

keiju ja wiljo 27+5
 

Yhteistyössä