Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Viides: Mulla aina tuo "kevyt pintaremontti" laajenee laajenemistaan. :D Yhden huoneen kun saan valmiiksi niin siirryn jo seuraavaan... Edellisessä asunnossa kun sain kaikki huoneet rempattua niin olin jo aloittaa alusta uudelleen. Siitä huoneesta jonka remppasin kun muutettiin sinne..

Minä niin vannoin sen nimeen etten aio hankkia hoitopöytää kun sille ei ole käyttöä.... Kumminkin joudun perumaan sanomisia :ashamed: kun hoksasin ettei pikkuisen vaatteille ole tilaa missään. Niin pakko ostaa ja tuossa kun katselin millainen miellyttää niin päädyin tällaiseen.

http://www.lastentarvike.fi/images/Paatuotekuvat/Large/drew_hoitop_teak_syv.jpg

Ja pakko sitten ostaa samaa sarjaa oleva sänky..

http://www.lastentarvike.fi/images/Paatuotekuvat/Large/drew_camilla_teak_syv.jpg

Vaikka sänky on jo ennestään niin se on siskolla lainassa ja kuulemma ei sieltä jouda vielä aikoihin kun niiden neiti on aikas vilkas niin ei voi toista siirtää vielä laidattomaan sänkyyn.

Sitten käytiin kaverilla kylässä niin täytyy heiltä ostaa carenan rattaisiin kuuluva pehmeä kantokoppa. Siis jos sopii mein matkarattaisiin. Kun talvella vietetään usein aikaa jäähallissa peleissä niin ei tarvi emmaljungan vaunuja raahata mukana ja toisaalta ei mahtuis varmaan edes peräkonttiin kun pojan varustekassi vie yli puolet tilasta. Ei sitten pikkuista palele hallilla kun nukkuu päikkäreitä.

Sitten vielä olis ostoslistalla turvaistuin sillä isofix alustalla. Ajattelin että on helpompi laittaa istuin suoraan siihen niin ei tarvi ruveta vöiden kans tappeleen. Isäntä hieman toppuuttelee mua näissä hankinnoissa mutta eipä tuon tarvi niitä maksaa. Kun ei maksanut edellisenkään ostoksia. Niin on päättänyt jo heti alussa.

Mutta nyt täytyy lähtä viemään isännälle paita ja sauna kamppeet kun lähti kaverille iltaa istuun eikä sitten hoksannu että saunaan menevät illan päälle. Saa nähä missä kunnossa kotiin yöllä saapuu... :headwall: :( Pitää tehä itelle yläkertaan peti ku en voi nyt raskauden aikaan tai muutenkaan sietää sitä vanhan viinan hajua. Oksettaa jo valmiiksi.

Moi kaikille!
Tänne tulee tekstiä niin hurjaa vauhtia, etten meinaa pysyä kärryillä! Ahkera pino :)

imetysliiveistä oli puhetta. Mä ostin jo 2 imetysliivit, kun oli tarjouksessa. On sellasseet tuettomat rennot liivit. Toiset on C kokoa ja toiset D. Oon pitäny niitä nyt jo, kun nää muut rintsikat painaa mahaan, joka on noussut ylemmäs..ahistava olo kun metallit painaa tuohon mahaan, et jää ihan jäljet.

sansen vauvasta söötti kuva! Mä en malta odottaa, et pääsen kans ens viikolla siihen 4 D ultraan!

( . ) Me oltiin tiistaina tutustumassa synnärille. Siellä oli infotilaisuus ja kiertokäynti osastolla. Kiva paikka. Kaikki huoneetkin oli joko 1 tai 2 hengen huoneita. Lattiatkin laminaattia ja kivanväriset seinät, näytti enemmän hotellihuoneilta. Harmi vaan, ettei nähty sitä tärkeintä eli synnytyssalia, oli kaikki just silloin varattuja. Meiltä on vaan aikas pitkä matka sairaalaan..tunnin ajomatka...hiukka pelottaa, et kerkeekö?
Millaisia matkoja teillä muilla on synnytyssairaalaan?

Tänään tuli äkkilähtö gynelle. Mulla rupes sattumaan mahaan kovasti tuosta navan kohdalta, sellainen inhottava polttava kipu...Soitin gynelle, kun hän oli sanonut, että jos kipuja tulee, niin on tultava näytille...no niin ne puhelimessa sanoi, heti että kuulostaapa oudolta, heti tänne tarkistukseen. En ollut yhtään paniikissa (vaikka mielessä kävi kauhukuva istukan irtoamisesta) Olin ihan rauhallisena ja aattelin, et parempi se on nyt tarkistuttaa, kun viikonloppukin tulee. Ultrattiin heti ja katottiin istukka, kaikki ok. 10 minsaa CTG:ssä, ei supistuksia. Selvis sitten, että vauveli on perätilassa ja kova pää painaa napaan ja mulla kun on navassa vielä se leikkausarpi laparoskopiasta, että siitä se kipu varmaan johtuu.
Gyne vaan totes, että täytyy pojan pitää kiirettä ja kääntyä, muuten onpi sitten keisarinleikkaus edessä perätilan takia. Se sitten aina pelottelee mua...

Mihin asti vauvat voi vielä kääntyä mahassa?

Kuunkulta ja poitsu rv 26+6 (huomenna ropisee viikot!)

korppinen: meillä on tuon miehen siskon kans tosi hyvät välit, melkeinpä päivittäin nähdään muksujen kans puistossa. Ja kylätellään ja soitellaanki vielä siihen päälle. Siellä se esikoinen tätin luona on aina kun mie käyn neuvolassaki. Ihana kun asutaan niin lähekkäin! Heidän vauveli ei oo vielä ollu meillä hoidossa, hän kun on meitä vähän vierastanu ja meidän esikoisella on hieman liian kova meno välillä vauvelin mieleen että hätä tulee pienelle välillä. Mutta jospas hänkin tottuis vähitellen kun ikää tulee! :)

Mie oon huomannu kans että hermoa kiristää... Miuta ei oikeestaan kiukuta, mie oon jotenki ahistunu tästä kun joka paikkaan koko ajan koskee eikä mitään oikeen voi tehä kun heti pitää lepäämään päästä. Oon enemmänki sit semmonen alakuloinen.

kuunkulta: vasta taisin kirjottaakki, että meidän ukkeli kääntyili mahassa vielä 36 viikon paikkeilla. Tosin ei ollu sillon ihan perätilassa vaan poikittain. Mutta muljahteli edestakaisin ihan sujuvasti ja kääntyi ite raivotarjontaan. Miulla kans välillä koskee napaan, kuulosti ihan samalta kuin tuo siun kipu. Vissiin sit joku pieni jalka tai muu sit sattuu painamaan. Mie en oo älynny ees huolestua... :eek: Ainiin, meillä on sairaalaan 6 km, ruuhka-aikaan saattaa mennä 20-30 minuuttia, mutta muuten varmaan 10-15 min.

Jotain muutaki piti kommentoida, mutta jopas tuo unihtu...

Mutta meidän pikkumies menee huomenna ekaa kertaa mummolaan yökylään ihan. Saas nähdä miten käy. Päivä menee varmaan ihan hyvin ja nukkumaan käyntiki sujuu varmasti. Mutta se mikä on varmaan ongelmallinen on se kun hän varmasti yöllä herää, niin sit se uudelleen nukahtaminen vieraassa paikassa. Se kun on melko hankalaa vaikka nukkuis miun vieressä kylässä ja nyt ei äiti ookka siinä tutulla tavalla rauhottelemassa... Mutta pitää pakata omat unipuput mukaan, niin jospa se siitä. Ja voiha se poika yllättääkki eikä herää ollenka yöllä... se ois kyllä ihme... Mutta saadaan isin kans viettää sit rauhallinen ilta ihan kahestaan. Varmaanki sit käydään joku leffa ja pizza vois olla ihan kiva! Eniten ootan sit aamua kun saa herätä ihan omassa rauhassa ja siihen aikaan kun haluaa. Eikä tarvii heti ruveta aamupesuja ja aamupaloja touhuamaan. :)

Kestosuojien teosta...
Minä siis tilasin cool max- kangasta (tulee ihoa vasten ja vie kosteuden seur. kerrokseen), sit flanellia (tai /ja collegea) ja vikaks kosteussulku (ei tarviis ihan aina miettiä joko on rätti märkä ja päästääkö jo paidalle läiskät :LOL: ) Jokohan muuten olin kirjoittanut kerra, ihan tuntuu siltä mutta en muista enää varmaksi... :whistle:

helmi: Mä tykkäisin kyllä tuosta väristä ja muutenkin itse vaunuista =) Ihanan väriset ovat kyllä!

Nyyh nyyh, huomenna pitää sit olla koko päivä ja yö erossa ekaa kertaa tytöstä :snotty: En siis ole ollut poissa kotoa ilman neitiä. Noh, kyllä se siitä kun vähän matkaa on ajettu, lähtö se on aina vaikeaa (joitain kertoja olen ollut päivän poissa)... Oon sit koko päivän
ennakkoon pusutellut ja halinut toisen :heart:
Mutta ihana päästä miehen kanssa kaksin muualle, ei tarvii kuunnella kitinöitä vaikka ei sitä voi olla ajattelematta miten täällä kotona pärjäillään mummin kanssa. Siis varmasti pärjää paremmin kuin äiti itse =) Niin on jo mummon ja tädin tyttö että :p

Nyt vois kyllä lähteä tekemään jotain iltapalaa, ei nuo lakut oikein ruoasta mene =)

Mä tuunkin sit vasta sunnuntaina illalla seuraavan kerran tänne kun ollaan reissusta palattu ja neiti laitettu nukkumaan. Katotaan meneekö koko yö teidän juttujen lukemiseen, yleensä käyn 2 kertaa päivässä niin ei hirveetä luku-urakkaa kerralla tule :D

Moikka vaan ja hyvät viikonloput :wave: (jollen vielä koneelle eksy =) )

Luminka ja neitonen 27+6

Vielä kommentoin kuunkullalle: Neuvolantäti joskus kertoi että joku vauva oli vielä leikkauspöydällä ennättänyt kääntyä oikeinpäin, joten ei ollutkaan tarvinnut leikata!
Mut mun käsityksen mukaan alkavat siinä 32 viikon tienoilla pyörähtämään raivotarjontaan. Toki paljon aiemminkin tai sitten myöhemmin (kaveri meni 36.viikolla ulkokäännökseen kun vauva oli perätilassa mutta olikin edellisenä iltana kääntynyt itse!).
Että turhaan sinua vielä alkaa pelottelemaan, on tässä aikaa vielä pyöriä vaik kuinka monta kertaa :p

Luminkalle mukavaa reissua! Mie muistan kans kun viime syksynä mentiin ekan kerran ukon kans kahestaan yhen yön reissulle ja poika jäi kotiin (mummo tuli meille hoitamaan). Se lähtö oli ihan kauheeta ja alkumatka meni ihan itkua tihrustellessa. Mutta oli sit kuitenki kiva reissu!

helmi ihanan pirteet vaunut.. =)

Meiltä sairaalaan on matkaa noin 3 kilsaa eli nopeasti pääsee perille.. Ihanaa huomenna ois Ikean reissu tiedossa, pääsen vihdoinkin ostamaan vauvan vaatteille sen lipaston, pinnasuojan ja lakanoita.. Saas nähdä mitä muuta sieltä tarttuu mukaan.. :D Sunnuntaina ois vuorossa kyläilyreissu kaverille ja sieltä sitten saa sitterin, pinnikseen patjan, rintarepun ja jotain muutakin tavaraa on kuulemma meille laittanut..
Turvakaukalo jalustalla on kyllä kätevä kun ei tartte niitten vöitten kans taistella, semmonen mekin on hankittu pikkuselle..

Tänään on ollut jotenki hankala olo, mahaa kipristelee, pikkusen potkut tuntuu alapäässä ilkeeltä niin ei oikein tiiä miten päin sitä on, istuminen varsinkin tuntuu inhottavalta.. :/

rv 26+5

Vielä pikainen illan morjestus!

Tuli sitten töllötettyä olympialaisten avajaisetkin kokonaisuudessaan, ei kauheesti himoita tuonne ulos mennä... Pojat vielä kukkuvat hereillä, kohta painuvat petiin. Mies ja esikoinen lähtevät huomenna futisturnaukseen ja minä jään kuopuksen kanssa kototsalle. Jospa jotain kivaa puuhaa keksisi.

Sairaalamatka on meillä tuollaisen 8 km, ajaa noin 15 min. Mietiskelin tuossa juuri että kannattaisiko osallistua monikkoperheiden järjestämään synnytysvalmennukseen, mutta taidan jättää väliin, siinä kun lähinnä kierretään synnäri ja vastasynt. teho läpi, eli mulle niin kotoisat paikat :D . Ehkä sitä jo osaa synnyttää ilman perehdytystä...

Mua kadehdittaa kun ihmiset pääsee käymään Ikeassa, haluisin kanssa sieltä kaikkea mutta en kyllä raski lähteä täältä ajelemaan enään. Ja tänne se firma rantautuu vasta ensi vuonna. Tahtoo shoppaan...

Pää on ihan järjettömän kipeä, lieneekö ukkosta ilmassa? Toivottavasti ei huomenna sada kun se turnaus on ulkona, säästyisivät kastumiselta nuo ukkelit.

Nyt mä meen laittamaan noita poikakultia petiin. Hyvää yötä ja huomisiin!

HM ja papuset

täällä saa valita meneekö porinkeskussairaalaan, loimaan aluesairaalaan vai vammalan aluesairaalaan.... poriin meen jos alkaa syntyä ennen aikojansa sinne matkaa 65km ja loimaalle meen jos vaavi täys aikainen kun alkaa syntymään ja sinne 55km! esikoisen synnytin loimaalla ja siellä myös asuin silloin! vammalaan olis matkaa noin 30km!

vauvan kääntymisestä...
mä kävin tyttöö odottaessa tarjonnan tarkistuksessa äitiyspolilla rv37+3..tyttö pää alaspäin. synnytys käynnistyi rv 37+4..tyttö olikin perätilassa..enkä ollut huomannut mitään.
samoin kaikki muutkin lapset pyörineet melkein synnytykseen asti.

No en tästä koneelta päässytkään kovin pitkäksi aikaa. Sen että neuloin pikkusiskolleni kaulaliinan loppuun. Ja otin uuden masukuvan kun huomenna en ennätäkään.

Eli tuossa siis 27+6. Ja huomatkaa seksyt yöpöksyni :saint: :LOL:

Huomenia!
Mulla se tuntuu flunssaa pukkaavan taas uudelleen, johan se kuuri loppui 3päivää sitten :'(
Uskomatonta, jos se on se poskiontelontulhehdus mikä ei parane. Niin uskaltaako vielä syödä uuden kuurin vai nyt se punkteeraus? Kellään kokemusta?

Muuten, tälle päivää ois tuota marjojen poimintaa ja mehustusta (eipä kauheesti innosta).
Ja illalla kaverin luo iltaa istuun, sikälimikäli nyt en kipeemmäksi tuu. Lupasin jonkun salaatin tehdä tuotavaksi.

Kaikki nyt tuntuu askartelevan jotain käsityötä. Osaisinkohan mäkin tehä niitä liivinsuojia. Menihän niitä useempi paketti viikossa..säästäis tosiaan siinäkin. Täytynee miettiä, jos jaksais siihen perehtyä.

Mä sain eilen tyhjennettyä lipaston meidän petivaatteista. (survoin ne ennestään ahtaaseen vaatehuoneeseen) Niin tuohon saan alkaa laitteleen vauvanjuttuja.

Tänään onkin sitten viikkoja tasan 28 :heart: Kyllä aika vaan menee nopsaan..

Huomenta!

Lonkkia särkee, olen nukkunut jotenkin huonossa asennossa. Aina jotain paikkaa kolottaa, hitsinhitsi.

Tänään mies lähtee esikon kanssa sitten turnaukseen ja jään kuopuksen kanssa kahestaan. Toivottavasti ei satais, pääsis vaikka vähän uloskin. Eilinen oli NIIIIIIN masentava, pojatkaan eivät olleet kun varmaan puolisen tuntia pihalla kaatosateessa. :( Ja sen kyllä illalla huomasi. |O

Huomenna olisi siskonpojan rippijuhlat ja mulla ei ole mitään päällepantavaa. Tai on mulla yksi siisti paitapusero, mutta ois ollut kiva laittaa jotain pikkasen juhlavampaa. Mutta en nyt kyllä enää osta mitään! Sit mennään farkuilla, ei voi mitään. Kauhistuttaa jo etukäteen ajatus mennä poikien kanssa kirkkoon, kuinkahan jaksavat paikallaan olla... mies ei ollut kovin innokas lähtemään mukaan,mut vois kyllä tulla ettei mun tarvis juosta poikien perässä...

Tänään ajattelin yrittää koota tuota toista pinnasänkyä, jos vaikka osais. Muutenkin alan pikkuhiljaa raivata tuota vauvojen huonetta, siellä on nyt muuttolaatikoita, pyykkiteline...ym. Matto tarvisi käydä sinne ostaan jossain vaiheessa vielä, ja lamppu. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa...

Nyt meen suihkuttelemaan, sitten kauppaan. Myöhempään neitoset!

HM ja papuset 26+2

Huomenia.

Huonosti nukuttu yö takana. Isäntä konkoili kotiin n. klo3,00 eikä osaa edelleenkään tulla hiljaa... Sitte yrittää tulla yläkertaan mutta onneksi laitoin yöksi portin kiinni niin ei saanu sitä kunnoltaan auki. Parin tunnin välein heräilin ja sitte kahdeksan jälkeen nousin jo ylös ku poika piti laittaa taipaleelle. Olisi kolmeen asti pojalla oheistreenit jäävuoro ja vielä peli päälle. Pitäis itekki vääntäytyä hallille palelemaan puoli kahdeksi. No, saa laittaa paljon vaatetta niin ei tule pissatulehduksia tai muutakaan kun kylmässä istuu.

Iltalehden sivuilla oli tällainen:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200808088069920_uu.shtml

Kuuluuko kenenkään kunta tuohon luokkaan? Meidän ei vaikka kunta mainostaa itseään lapsiystävällisimmäksi kunnaksi.

Illemmalla taas lisää, jos koneelle pääsen. Meinaa esikko vallata aina koneen ku kotona on.

Löllykkä:KIITOS! Sait hymyn tähän happamaan naamaan =) Ihana tuo että laitoit portin eikä ukko päässyt ylös kun ei saanut auki :LOL: Tulee ihan meidän ukko mieleen...kun se n.kerran vuodessa on siinä kunnossa ettei onnistu askeltamaan yläkerran rappuja!!

Niin ja ei kuulu meidän kunta todellakaan edes top1000:een noissa lapsiystävällisyysjutuissa. Täällä ei ole hoitopaikkoja, ei kuntalisää, saatika mitään lahjoja vauvaperheilla!!! :kieh: Tänne muuttaa koko ajan muutenkin niin paljon väkee, kun hyvä sijainti, ettei palvelut riitä ALKUUNKAAN, niin ei tarvi kunnan enää houkutella tänne porukkaa.

Löllykkä, juu ei ole toivoakaan että täällä saisi yhtään mitään ylimääräistä vaikka sylkis lapsia kolme vuodessa! :kieh:

Ihana hetken hiljaisuus, isommat ukot lähtivät futisturnaukseen ja pienempi on alakerrassa kylästelemässä. Jospa ihan rauhassa saisi nautittua kupin kahvia, vaikkapa kera keksin? :ashamed:

Tänään aattelin järkätä nuo loputkin tavarat tuolta äitiyspakkauksista kaappiin, ajattelin ne laatikot laittaa vaatehuoneeseen säilytyslaatikoiksi. Loppuu tilat kesken kohta. Tää on muuten hyvä asunto mutta säilytystila on kyllä todella kortilla, mitenköhän nuo arkkitehdit ym kuvittelevat että noihin kaappeihin ihmiset saa omaisuutensa tungettua...

Kohta alkaa telkusta olympiauinnit, niitä ajattelin ruveta seuraamaan. Mutta nyt sitä kahvia. Ja keksiä. :p

Eli :wave: taas.

HM

Yhteistyössä