Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Sanse:ihana kuva pikkuisesta!!!

sairaslomasta: minullahan noita supistuksia on ollut, niin että saa pysähtyä monta kertaa päivässä pitelemään vatsaansa ja puhisemaan. Tänään alkoivat työt ja kävin päivällä työpaikkalääkärin juttusilla kun piti ottaa lääkäriin yhteyttä jos supistukset jatkuu. No lääkäri soitteli äitipolille ja sieltä sain ohjeeksi jatkaa nitro-laastarin käyttöä ja sairaslomaa lääkäri kirjoitti seuraavaan äitipolin käyntiin saakka(19.8).
No.. täälläpä ollaan töissä.. =) ajattelin käydä kokeilemassa edes. HArmittaa niin olla sairaslomalla, kun äitiyspäivärahaa ajattelin hakea ½ vuoden tulojen perusteella ja palkan laskija sanoi voivansa toimittaa palkkatodistuksen vasta syyskuun lopulla.. ja jos sinne saakka olen sairaslomalla niin jää kaikki yölisät saamatta koko ajalta ja se taas vaikuttaa palkkatuloihin melkoisesti kun teen pelkkää yötä kerran. Neuvolassa kun meinasivat ettei yötyötä voisi edes tehdä kuin 30-33 viikoille saakka, silloin on viimeistään jääty saikulle meidän kunnassa. Jos jaksaisi edes tuonne 30 viikolle, nyt kun viikkoja on ma 27. ei montaa viikkoa olisi 30 viikkoon. Saas nähdä miten yö menee. Jonkin verran supistelee. Harmittaa kun minäkin ajattelin ettei raskaus ole mikään sairaus vaan että voisi elää ja olla niin kuin ennenkin ja sitten olo on näin kurja. kahdessa edellisessä raskaudessa en edes tiennyt mitä supistukset ovat ennen synnytystä, niin erilaisia ne ovat olleet

yhden kaverin kanssa tuossa juteltiin tuosta sairaslomasta ja hän muistutti että jos jotain sattuukin ja yksin kun olen yötä valvomassa, niin mitäs sitten? pitää vissiin soittaa pomolle ja mukisemati jäädä kotiin kuuntelemaan tyttöjen tappeluita =)

VAuvan asennosta.. Tämä on melkoinen kieppuaja. potkut tuntuu milloin missäkin, ja olenkin miettinyt voisiko kirppu olla poikittain tuolla mahassa kun nytkin tuntuu että molemmat kyljet on ne mitkä saavat kyytiä.

Himoista: onko jollain muulla joihinkin ruokiin himoa? Meikkiksellä uppoaa marjat, niistä mansikka ja vadelma. Niitä voisi syödä vaikka kuinka paljon päivässä ja surettaa jo valmiiksi kun noiden marjojen tuoreena saantikausi alkaa pian päättymään. Eläissäni en ole näin paljon marjoja syönyt kuin tässä viimeisten viikkojen aikana, onneksi on suhteellisen terveellinen tuo minun mielitekoni =) muun ruuan kanssa edelleen on sitä ettei maistu ja tällä kohtaa on esim yksi ainut jogurtti jonka saa "uppoamaan"
 
Huomenia =)

Eilen siis käytii siinä 4D ultrassa, upee kokemus oli =) Onski oli tiukasti asettunu jo pää alespäin ja meinas lääkäri ensin että voipi olla että kuvaa ei saada kun oli vielä naama alaspäin, eli peppu pystys siel :heart:

No onneks hän sit loppuje lopuks suostu kääntyy ja nähtii hänet, niin kaunis :heart:
Kyllä tuli ihan meidän neiti mieleen kasvonpiirteistä.
Paino oli tuon 830g eli ihan keskikäyrillä mennään kuulema =)
Lopussa poika iski kätensä naaman eteen ihan kuin osotuksena kiitti nyt riitti :D

Mulla on ollu hirveesti noita suppareita taas viime aikoina. Kotiportaat alkaa olee vaikeeta kävellä :S Kohta mä oon jumissa täällä :( :( Ens pe on lekuri niin näkee sitten mikä on tuomio, töihi pitäs mennä ens viikon jälkeen, mutta tiiä sit miten pystyisin kävelee pitkin pitkii osastoi koko päivän ja kyykkimään siellä kun kauppareissutkin on jo oma saavutus supistuksineen..Ja paine on kova tuolla alavatsas, mut ehkäpä se o siks ku vauveli jo alespäin kääntyny.

Ens to on sit sokerirasitus, mut en usko että siinä mittää ihmeellistä on. Sukurasitteen takia sinne vain joudun. Hb katotaa samal ku viime neukas oli 110, nyt syöny rautaa mutta kumma ku on vaa entistä väsyneempi raudan kanssa :D

Siinäpä sitä omaa namaa taasen... vatsanympärys on edelleen vaivaset 100cm, ainaki oman mittauksen mukaan :D Ollut sitä jo monta viikkoa.

Sanse & Onski 25+6
 
manhattan; ei tuo bepanthen taida niin rasvaista olla, ettei pesussa puhdistuisi, joten ei vaikuttane noiden kestoliivinsuojien käyttöön. Mutta sitten taas esim. lansinoh on kyllä niin rasvainen, ettei taitaisi pesussa kunnolla lähtä vaan muodostaisi kalvon liivinsuojan pintaan, tälläinen mutu-tuntuma mulla on vai tietäiskö joku muu paremmin?

hansu; itse olen ollut mukana tukihenkilönä synnytyksessä, jossa vauva menehtyi kesken synnytyksen napanuoran kietouduttua kaulan ympärille :'( :'( . Kyllä tämmöisen kauhean surullisen tapahtuman jälkeen on suhtautunut ihan eri tavalla koko odotukseen ja tiedostaa NIIN paljon paremmin, että missä vaiheessa raskautta tahansa kaikki voi mennä pahimmalla mahdollisella tavalla pieleen. Mutta AINA pitää kuitenkin muistaa myös se, että suurin osa näinkin pitkällä olevista vauvoista syntyy terveenä ja elossa!

Jamias; melkoista myörimistä tuntuu toisinaan mun masusta, mutta nuo potkut ovat tuntuneet jo pitkän aikaan enimmäkseen yhdestä kohtaa eli tuossa oikealla ylhäällä, jotain pientä myös ihan alhaalla keskellä (olisko ne sitten kädet??) ja ainakin viimeksi vauva oli pää alaspäin ja oli kuulemma tosi alhaalla, ei saanut kunnolla otettua mittoja vai saikohan ollenkaan...

Luminka; Tuo on muuten totta, ettei turhaan kannata alapäätä raskausaikana sorkkia, kun se lisää kuitenkin tulehduksienkin riskiä. Mutta olisi luullut kuitenkin tarkastavan tilanteen, kun olette kerta kylpyläänkin menossa :eek: . Tosin nuo kylpylöiden vedethän ovat yleensä niin hyvin käsiteltyjä, ettei niissä pahemmin pöpöt viihdy, toisin on esim. järvi- tai merivesissä.
Mulla ei vauva painoa pahemmin vielä rakkoon istuessa vaikka pää alaspäin onkin, toisin on seisoessa, kaamea vessahätä tulee heti, kun seisomaan nousee :/...

Sanse; Kyllä oli ihana kuva pojasta! Ei voi kuin ihmetellä nykyaikaista teknologiaa :eek:

Minttu-Maaria; Jostain olen muuten lukenut, että yötyöt olisi suositeltavaa lopettaa jo rv 23! Mutta tietysti riippuu paljon siitäkin, että millaista yötyötä tekee...
Mulle on tässä raskaudessa ollut himona KAIKKI makea :( , viime raskaudessa himoitsin taas suolaista eikä makea niinkään maistunut...

Käytiin eilen illalla koko porukka metsässä hakemassa piirakkamustikat. Takaisin päin tullessa alkoi supistelemaan melko napakasti, teki jyrkät ylämäet tehtävänsä :/ . Kotiin tultaessa tyhjeni suoli ja siihen sitten onneksi supistuksetkin lakkasi.

Meidän neiti 4v keksi eilen metsässä laittaa mustikat nenäänsä :x . Toinen saatiin pois, mutta toinen taisi jäädä vielä sisään. :snotty:

viides rv 25+6
 
Hyvää huomenta!

Ihanaa, viime yönä en valvonut yhtään!!! Kaksi kertaa käytin pojat vessassa mutta nukahdin sen jälkeen helposti. Ihana aamulla herätä vasta kahdeksalta (!!!) ja mies touhutti poikien kanssa. Nyt nuo katsovat Disneyn kanavaa, ulos ei juurikaan ole asiaan kun vettä vihmoo. Ihanan viileätä tosin...

Noista himoista, mä kans voisin marjoja syödä litratolkulla! Muutenkin kaikki sellaset raikkaan makuiset jutut on ihania, appelsiinit ym. Mutta kyllä se ruokakin uppoaa, eilen tein lihapullia ja muusia ja söin kaksi lautasellista :x . Oli sitten kyllä aavistuksen täyteläinen olo.

Mä en voi olla ihastelematta noita vaunuja aina vähän väliä, mä tykkään niistä ihan hulluna.Tosin sillä hinnalla saa kyllä tykätäkin! Kun olin lähdössä niitä ostamaan niin näytin miehelle kuvan tuosta camo-kuosista niin tuli jyrkkä ei, hän ei kuulemma halua sellaista kuosia lykkiä (on kalju, ajatteliko sitten että ihmiset luulee hänen olevan joku skini... :LOL: ), mutta kaupassa tuo kuosi näytti todella ihanalta. Muista väreistä en oikeen tykännyt, eli ostin camon. Mies katteli vaunuja hetken kotona ja totesi että eihän ne niin räikeet ollutkaan mitä kuva antoi ymmärtää. Eli hyväksyntä tuli :D .

Nyt tekee mieli kahvia, taidan mennä keittelemään ja sitten yritän metsästää toista pinnistä. Tää oikeesti vie hirveesti rahaa kun kaikki pitää kahtena hankkia...

HM ja papuset 26+1
 
Hari Mao; täällä myös yksi hyvin viime yönä nukkunut! Heräsin aamulla jopa 5 minuuttia ennen kellon soittoa klo 5.15 :eek: . Lähes joka yö tuo meidän 4 vuotias herää kolmen maissa pissille, ja mies kun ei herää sitten millään öisin (herätyskellokin saattaa aamulla soida yli puol tuntia ennenkuin herää siihen että meen sitä tönimään :kieh: ), niin minä sitten menen mukaan ja vessareissun jälkeen tyttö haluaa sitten tulla meidän väliin nukkumaan eikä sitten siinä kapealla reunalla saa enää niin hyvää asentoa ja unta...

Äsken kun kerroin että potkut tuntuvat nimenomaan vain tuolla ylhäällä, niin äsken tuntui ihan tuolla alavatsalla melkoista vilskettä :heart: eli niin se vaan meidänkin vauva pyörii vielä täyttä häkää :LOL:

viides
 
Herättiin sitten puoli tuntia sitten :whistle:

Tai siis olinhan mie hereillä jo klo 8.30.. Mutta menin pötköttelee viel tuohon olohuoneen lattialle. Tein siihen viime yönä itselleni pedin, ku ukko sitten rupes piereskelee oikein urakalla ja eihän tuolla kaasukammiossa ois hullukaan nukkunut :x . Hyvä, ettei laatta lentänyt.

Neidit heräs siinä klo 9.00 jälkeen ja kuopus tuli viereen pötköttelee. Nukahti sitten siihen :heart: . Ei siinä itse malttanu nukkuu. Koko ajan vain toista tuhisijaa kahteli. Nyt sitten itse oon toisaalta väsynyt, mutta jospa tästä heräilis. On kaurapuuro kiehumassa.

Kohta pitää lähtee hakee lisää hahtuvaa, ku loppui eilen illalla kesken.. Ja sitten kokeilen jotain JennyAdelinan lähettämistä ohjeista :D.

Mutta nyt jatkaa!
 
RD nauran tääl ihan kippurassa tota sun kaasukammiojuttua :LOL:

meillä on valkosipulikammio...miehen herkkua on valkosipuli ja yks päivä olivat käyneet ruokatunnilla raxissa syömässä, ja mieshän oli ihan innoissaan lapannut murskattua valkosipulia pizzojensa päälle...mä inhoon valkosipulia, arvatkaa lemusko ukko :x
meinasin oksentaa..menin siis patjalle nukkumaan poikien huoneeseen..
 
Minttu-Maaria: Mä olen kans hakemassa äitiyspäivärahaa 6kk:n tulojen mukaan ja nyt ennen virallista äitiysloman alkua tulen jäämään saikulle. Mulla myös vuorolisät nostaa huomattavasti ansioita, n. 500e/kk lisää. Sairasloman ajalta olen tähän mennessä saanut korotettua palkkaa, peruspalkka + sairaslomalisä. Eli keskiansioiden mukaan maksavat palkan saikulla ollessa, ei tule niin suurta notkahdusta tuloihin kun jos sais vaan peruspalkan. Mä olen kuvitellut, että tuo "saikkulisä" laskettaisiin myös mukaan 6kk:n tuloihin mukaan ja näin ollen vaikuttaisi nostavasti äippärahaan...? :) Meidän työpaikalla KVTES työehtosopimuksena.

Kamala ilma kun vettä tulee kaatamalla. Iltapäiväksi suunnittelin Ikean reissua, kun ei oikein voi ulkohommiakaan tehdä. Isäntä vaan ei tuntunut innostuvan ajatuksesta, mutta täytyyhän jonkun ne ostokset lähtee kantamaan. :D
 
RD sun miehes taitaa olla samanlainen ku tuo minunkin, todella raivostuttaa välillä |O

Täälläkin hyvin nukuttu yö takana, en ees pissalle yöllä heränny.Aamulla puol kasi poistu tuli herättelee. Varattiin aika mehiläiseen ku poitsu oli viikonloppuna piilottanu korvatulppansa mökille eikä löydy mistään eikä ittekkään muista minne ne laittanu. Joten nyt on uudet tulpat käyty teettämässä. Pojalla siis putket korvissa niin täytyy nuo tulpat olla suihkussa ja uimassa. Apteekissa on myös semmosta korvakittiä mutta on niin hankala laittaa että parempi ku on tulpat omien korvien mukaan tehty.
Reissun jälkeen poika on ollu ihan känkkäränkkä, mikään ei oo hyvä. Laitoin ruoan lautaselle ja erehdyin punajuuret pilkkomaan siitä ku raivarit otti. JOspa se rupes kohta unille niin sais hetken hengähtää.

Kestoliivinusuojista minäkin ajattelin niitä yöksi ottaa sitten käyttöön ku maitoa alkaa valua. Ajattelin itte tehä niitä. Luminka mistä kankaista sinä ajattelit niitä tehdä?
Minä ajattlein jos rintaa vaste tuleva kangas ois veluuria ja sit 2-3 imua Froteeta tai Collegee laittas väliin ja suojaksi trikoota.Miltä kuulostaa?

keiju ja wiljo 27+2
 
Tänään on ihan mahoton selkäkipupäivä ollu. Yritin tuossa venytelläkki, mutta ristiselkä on nyt mikä on ongelmainen, tosi hankala päästä esim. sohvalta ylös. Toivottavasti ois ohimenevää eikä koko loppuajan riesa.

Meillä pikkunen pyörii kans mahassa vielä ihan miten sattuu, useimmiten potkut tuntuu alaspäin. Mutta vaihtelee! Esikoinen pyörähteli vielä viikolla 36 (noin), oli välillä poikittain ja välillä pää alaspäin. Asettui itekseen sit raivotarjontaan loppujen lopuks.

Tuosta pierun hajusta pitää kyllä kommentoida, että miulla käy kans just tuon tyyppinen haju tosi pahasti nenään. Esikoisen kakkapottaa en tyhjennä jos isäntä vaan on kotona tyhjentämässä (onneks ukkeli tekee kakkansa yleensä iltapalan jälkeen...). Samoin biojäteastiaa en pysty viemään kun yökkiminen alkaa heti kun avaan sen säiliön kannen.

Meillä on synnytykseenlähtöongelma ratkaistu: miehen sisko tässä yks päivä sanoi että hyö jo suunnitteli koko jutun. Että yöllä jos on lähtö niin heille voidaan soittaa ja sisko tulee sit meille (asuvat ihan tuossa vajaan kilometrin päässä) ja isäntä tuo sit aamulla töihin lähtiessään heidän pikkumiehen meille myös. Ja olivat jo miettiny että kuka missäki nukkuu sit päikkärit ja kaikki oli valmiiks mietitty. Eli meidän ei tarvii kun lähteä sit vaan hyvillä mielin! Kiva, ei tarvii enää tuotaka miettiä. Päivällä ja viikonloppuna lähteminen ei ookka mikään ongelma, mutta nuo arkiyöt on vähän hankalia, kun kaikki on menossa aamulla sit töihin. Eli me ollaan valmiina! :)

Anzkuli ja Veikka 27+1
 
Minäkin ajattelin tehdä itse (tai ainakin kokeilla tehdä) noita liivisuojuksia Tai sitten vain leikkaan vain kankaat ja nuppineuloita ja anoppi saa saumurilla vedellä, kun omistaa sellaisen. Alustavasti ajattelin, että jos laittaisi ihoa vasten fleecen tai flanellin imuksi leikkelisi jotain vanhoja pyyhkeitä ja sitten ulkopinnaksi (siis liiviä vasten) joku kiva kuviollinen kangas, mutta ajattelin vielä ennen sitä laittaa kosteussulkukankaan (en nyt muista mikä sen nimi on mitä mulla on tuolla säästössä, kun askartelin noita vaippoja, ei kuitenkaan pul:ia). Meinasitteko muut itse suojat tekevät laittaa tuota kosteussulkua?

Mulla ollut myös Ikean reissu pitkään suunnitelmissa, mutta ei ole aika riittänyt (tai sitten rahat :whistle: ). Mutta saiskohan sitä itsestään irti, jos vaikka ens viikonloppuna ja sitä seuraavana tekis kevyen pintarempan (= panelien maalaus ja tapetointia + tietysti listat uusix, meillä kun kaikkien huoneiden listat on asennettu päin p***että, joten kun ollaan huoneita remppailtu, ollaan samalla listoja "paranneltu") pienenpien lasten huoneeseen. Sitten voisi sinne käydä hakemassa jotain pientä :whistle: ;) kivaa...

viides, jolla ilmeisen tylsä työ, kun tulee täällä notkuttua.. No ei tylsä, mutta hiljainen :p
 
Minäkin luulen, että meillä on lapsenvahtikuviot synnytykseen lähdettäessä selvillä. Meillähän siis anoppi on tälläkin hetkellä meillä kotona lapsenvahtina (otti tarkoitusta varten vuorotteluvapaata :eek: :heart: ), joten eiköhän se sittenkin onnistu, kun SE aika koittaa. Kakkosvaihtoehtona on sitten oma mummoni, jos anoppi ei jostain syystä pääse, on reissussa (luvattiin että saa mennä, kun minä jään kotiin) tai esim kipeänä. Mummoni on vain jo sen verran vanha ja ylihuolehtivainen (on tyytyväinen, kun ilmoitetaan VASTA sitten kun vauva on jo syntynyt, ei missään nimessä haluaisi tietää kun ollaan lähdetty, pelkää suunnattomasti mitä VOI käydä), joten toivottavasti anoppi on hetken koittaessa käytettävissä. Oma äitini asuu vähän kauempana (60 km) ja hänellä vuorotyö, joten hänen pääsemisensä olisi vähän hankalampaa...

Mutta hyvä Anzkuli, että teillä homma on jo hanskassa, onpahan yksi murehdittava/mietittävä asia vähemmän! =)

viides TAAS
 
moi!

täällä yka pahalla tuulevalla oleva äippä!! jotenki kun selkä on nyt viikon verran ollut kipeä ja pari yötä jo tosi kipeä niin pinna kiristyy... varsinkin tuon viattoman esikoisen kanssa ja sitten sille tulee reuhattua kun on itse kipiä.. poika flunssassa ja aamulla käytiin ekana kaupassa, sitten ompelin keittiön verhot ja tein pika siivouksen samalla kun ruokaa kun on vieraita tulossa. nyt poika ei olis millään laittanut päikkäreille ja korotin jo ääntäni niin että aivan hävettää. :ashamed:
alku raskaudessa oli just tätä että kilahtelin ihan pikku jutuista. sitten meni tosi kauan rauhallisesti ja mieskin ihmetteli että oonko edes raskaana kun oon niin rauhallinen mieleltäni verrattuna kuulemma ekaan raskauteen jolloin itkeskelin, sain raivareita yms... :ashamed: nyt sitten taas oon viikon verran huomannut että pinna on tosi lyhyt ja hermo menee pienistäkin jutuista. toivottavasti tää ei nyt oo sitten loppu ajan "riesa".. varmaan kyllä vaikuttaa tää kiirekin kun muutto oli niin rankka itselle fyysisesti, sen jälkeen ollut jo yövieraita (oltiin yks yö oltu uudessa kodissa ja tuli yövieraita) ja paljon hommaa... mutta jospa se tästä!

maanantaina sitten paluu arkeen, oon juhannuksen jälkeen ollut 7päivää töissä kun eka lomalla, sitten saikulla ja taas lomalla. ja poika ollut 6viikkoa pois hoidosta.

tein tässä eilen illalla ensimmäistä alustavaa listaa ostoksista vauvalle. tähän mennessä oon siis ostanut yhdet turkoosit puolipotkarit... isot tarvikkeet siis jo olemasa ettei tarvi kuin kaukalo ja sitteri miettiä että lainatako veljeltä vai ostaako omat.

Anzkulilla oli kivasti järjestynyt yölliset hoitohommat sille varalle kun lähtö tulee. kiva kun toinen (miehen siskohan se oli?) on suunnitellut noin valmiiksi ja haluaa auttaa. :) ite ei olla mietitty vielä niin tarkkaa, mutta eiköhän sitä mummua ja pappaa ensi sijaisesti pyydetä ja jos heillä jotain niin sitten varasuunnitelmana siskon perhe.

isyyslomasta tuli mieleen.. tietääkö kukaan kuinka se homma hoituu yrittäjä-isillä? pitäis itseasiassa käydä kelalta kysymässä. maksaako kela niille sitä rahaa vai onk ose vain niin että jos vara yrittäjällä pitää lomaa niin sitten pitää? ja jos kela maksaa niin maksaako se tämän hetken tulojen perusteella vai sen edellisen vahvistetun verotuksen? kelan sivuilta yritin lukea mutta en mitään selkoa saanut. sitä oon tässä mietiskellyt, että kuinka pärjään poikien kanssa jos isä ei voi olla kotona kuin muutaman päivän (siis jos kela ei maksa mitää niin ei kyllä vara olla kotona viikkoa pitempään missään tapauksessa). onko kenelläkään kokemusta/tietoa?

mutta nyt hetki lepoa, kun kaveri tulee poikansa kanssa kohta käymään ja pitää vielä ennen sitä keittiö siivota. onneksi tulevat niin tulee pojullekin leikkikaveri, huomaa että kaipaa jo kavereita hoidosta. alku lomasta kun kysyin että onko ikävä hoitoo niin ei ollut ja nyt just kyseli että milloin se maanantai on jolloin mennään taas hoitoon.

mukavaa viikonlopun alkua kaikille jos en enää tänään kirjoittele. lukemassa käyn kuitenkin! :LOL: mieskin eilen illalla huomautt että oon ihan riippuvainen tästä palstasta! väitin etten ole, aloitan ja lopetan vaan päiväni aina tänne palstalle ja päivällä käyn 1-3kertaa lukemassa, mutta eihän se riippuvuutta ole... :LOL:
 
Juuh, täälläkin sitten käyty neuvolalääkärissä.

Paino jatkaa tippumistaan, nyt alkupainoon tippunut pari kiloa.
Pissa puhdas.
Hb 108, retafer aloitettiin.
Sokerirasituksen tulokset hyvät, ei merkkiäkään diabeteksestä (tokassa raskaudessa oli raskausdiabetes).
Paikat ok ja kiinni, hyvät sydänäänet. Paineen tunnetta on ollut ja lääkäri sanoi, että jos tulee kirvelyä pissatessa ja supistuksia, pitää heti lähteä lääkäriin. (Tulehdus???)

Oli kyllä niin nuori ja kokemattoman oloinen lääkäri (varmaan just valmistunut) että tiedä sitten... Yleensä on ollut meidän terveyskeskuksesta yksi naislääkäri joka on tosi hyvä lääkäri, kuuntelee kaikki huolet ja ottaa asioihin kantaa. Tällä sijaisella oli joku kansio edessä mistä tarkasti koko ajan että varmasti kaikki tuli selvitettyä.

Vanhin poika lähtee kohta kummeillensa viikonloppukylään, puhkuu tossa intoa. Ne on veljensä kanssa niin toisissaan kiinni, että saa nähdää saako pikkuveli mitään tehtyä ilman isoveljeä.
 
Tänne on taas ilmestynyt ihan hirveesti tekstiä. En itte oo jaksanut kirjoitella mitään...

Täällä on hermot ihan riekaleina :kieh: Kertokaa mulle, millä mä saan tuon meidän koiruuden lopettamaan mattojen nuolemisen??? Tuntuu että sitä ei saa millään uskomaan. Se on ihan jatkuvasti nuoleskelemassa mattoja, luulis ettei niissä mitään makua voi olla. Just on pesty tolulla, ei se voi niin hyvälle maistua. Multa loppuu keinot jo tuon kans, enkä jaksa kyllä kuunnella tuota jatkuvaa lutkuttamista :kieh:

Ai niin, piti kysäistä et tietääkö joku voiko rintatulehduksen saada jo tässä vaiheessa? Vai onko nuo kipeät ihan muuten vaan?

Nyt oli sitten mun äippärahat laskettu oikein. Laitoin tiistaina kelalle ilmoituksen, että perun opintorahat ja tänään oli ilmestynyt nettiin uus päätös. Aika ruhtinaalliselta tuntui tuo summa minkä myönsivät, kun vertaa tuohon opintotukeen (sillä ku ei pääse rikastumaan). Olivat jo laittaneet päätöksen matkakorvauksistakin, mutta sairaspäivärahasta ei näkynyt mitään. Eikös siitäkin pitäis näkyä tiedot netissä, kun kerran kaikista muistakin näkyy???

Nyt päiväkahvin keittoon ja sit lähdetään pesistyttöjen kans pelaamaan. Lääkäri antoi mulle luvan käydä niissä peleissä, kunhan muistan ottaa rauhallisesti. Tarkoittaa siis sitä, että mä en niitä itse pysty vetämään, mut lupasin olla serkulle kuskina ja siten mukana niissä... En halua tässä vaiheessa kautta enää jäädä pois, enää kaks peliä on jäljellä (ja ollaan muuten piirin toiseksi parhaita :D)

-JennyA & pieni 26+4-
 
Kävin tänää sitten lankakaupassa hakemassa sitä hahtuvavillalankaa..

Melkein juoksin sen hyllyn luokse, missä niitä viimeksi oli.. Ja se kohta oli tyhjänä :eek: . Sitten huomasin, että ne oli siirretty toiseen hyllyyn. Huokaisin helpotuksesta, kunnes huomasin: "voi ei!!! Ei ole valkoista!" :'( Menin kysymään myyjältä, että kai teillä on vielä valkoista lankaa.. Myyjä: "ei valitettavasti. Se pääsi loppumaan." Mie: "milloin tulee lisää?" - "tässä syksyn aikana. en osaa sanoa tarkalleen" Olin siinä vaiheessa, että voihan paska.. Olisin halunnut jatkaa neulontaa.

Mutta myyjä pelasti päiväni. Hänellä oli yksi pakkaus tiskin alla, jossa oli revitty nurkka auki asiakasta varten, että oli saanut katsoa minkälaista se on.. Joten pääsen jatkaa neulomista.Halleluja! :wave: :D
 

Korppinen Itse selvittelin Kelalta tuota yrittäjän isyyslomaa.Jos miehesi maksaa itselleen normaalin palkan siltä ajalta kun on isyyslomalla,maksetaan se raha firmalle jos taas Hän ei maksa itselleen palkkaa maksetaan se raha miehellesi suoraan eli eipä siinä sen kummasempia juttuja tarvitse =) Tuosta en osaa sanoa että minkä mukaan maksaa,luulisi että jos toimittaa samalla tiedot tuloista niin maksaavat sen mukaan mutta tuota kannattaa vaikka kysäistä Kelalta.
Meilläkin mietityttää tuo että pystyykö/kerkiääkö mies pitämään yhtään isyyslomaa kun yrittäjänä on ja omistaa firmansa puoliksi toisen kaverin kanssa niin sitten saako se kaveri pitää saman aikaa lomaa vai miten sitten menee,sitten jos kaveri pitää myös saman verran lomaa niin mies joutuu olemaan pitempiä päiviä töissä kun yksin kaikki hommat hoitaa :/
Onneksi tuo marras/joulukuu on kuulemma hiljaisempaa aikaa töissä että jospa kerkiäisi edes sen viikon verran olemaan koska luulen että tuo äitin pikku neitonen saattaa olla aika mustis tästä tulevasta vauvasta ;) Mutta toivottavasti päästään yhtä helpolla kun kuopus syntyi,esikoinen otti pikkusiskon tosi kivasti vastaan =)

Anzkulilla oli jo kivasti järjestynyt nuo lapsenvahti jututkin =)
Pitäisi varmaan itsekkin miettiä miten sen järjestää jos keskellä yötä lähtö tulee :whistle:
Porukkaa tässä ympärillä kyllä asuu,oma siskoni,miehen työkaveri avokkinsa kanssa,miehen veljet perheineen,toiseen vaan odotellaan perheenlisäystä samaan aikaan niin heille ei ehkä pysty jos vaikka heillä pieni vauva jo....omat vanhemmat asuu 70 km päässä mutta äitini on ainut joka ei ole töissä että Hänet varmaan ainakin päivällä hätyytän lapsenlikaksi ja joutaa sitten olemaan vaikka sen aikaa kun minä olen vauvan kanssa sairaalassa...

Minä olen tässä tällä viikolla shoppaillut ihan liikaa :ashamed: taas tulin kaupungilta kun piti käydä katsomassa kun KappAhl oli avattu tuonne kaupunkiin ja eihän sitä voinut mitään olla ostamatta :whistle: Vauvallekkin löytynyt kaikkea kivaa,sopivat hyvin tytölle/pojalle kun laittaa alle vaikka "oikean" värisen bodyn :D Ja noille isommillekkin olen ostanut ihan hirveästi taas kaikkea uutta...Nyt pitää yrittää pysytellä muutama viikko ihan vaan kotosalla ettei talous ihan kaadu :saint:

Monella on näköjään jo tehty äitiysraha päätöskin ja minun hakemukset on hukkunut jonnekkin palkanlaskijalle |O Ohjaaja soitteli ja kyseli hakemusta ja aikansa selvitettyä asiaa ilmotti että hakemus on jollakin palkanlaskijalla joka palaa lomalta 3 viikon päästä |O
Että saan vielä äitiysavustuksen rahoja hetken odotella....
 
Kävin töiden jälkeen tuossa naapurissa sijaitsevassa lastentarvikekirppiksessä ja tein jopa löytöjä. En ollutkaan pitkään aikaan sieltä mitään "ostettavaa" löytänyt. Yleensä olivat olleet huonokuntoisia ja/tai ylihintaisia. Mutta nyt mukaan tarttui 2 kpl bodyja (50 ja 56 senttiset), kolmet yöpuvut (2 x 56 cm ja 68 cm), 2 kpl aio-kestovaippoja, kuopuksellekkin löytyi 1 pitkähihainen paita sekä 56 senttinen TOPPAPUKU. Musta varsinkin tuo toppapuku oli ihana löytö, taisi olla h&m:n valikoimista sellanen beige, hupussa "korvat" ja edessä pupun tai nallen tms. kuva. Lisäksi puvussa oli "kiinteästi" töppöset eli niitä ai tarvi erikseen ja tumputkin oli sellaset käännettävät (toivottavasti joku ymmärsi tuosta sekavasta sepostuksesta jotain...)... Mutta muovipussillinen sieltä siis vaatteita tarttui mukaan...

viides
 
Yötyöstä taidetaan olla niin montaa mieltä, ja riippuu paljon omasta jaksamisesta miten pitkälle sitä jaksaa. Meikkikselle ei sit oikein tehnyt hyvää tuo työyö ja sen tekemiset ja kurjat asennot.. Lähes 2 tuntia kun olin tullut töistä ja meinasin nukkua, meni mahaansa pidellen ja jopa 5 min välein tuli kunnon supistuksia tuon lähes 2 tuntia. Onneksi ne sitten rauhoittuivat ja sain hetken nukuttua, mutta olo oli ihan hirveä. ei vissiin enää tuo rytmin kääntely onnistua niin helposti, kun olo oli kuin huikeassa krapulassa. Tutisutti ja tärisytti ja hiki otsalla makoilin.
Niinpä sitten soitin pomolle, että olen sairaslomalla kiltisti vaan. Kirppu on kuitenkin tärkeämpi kuin joku kymppi äitiyspäivärahassa. Nytkin on vatsa arka noiden supistusten jäljiltä ja alaselkä. Pitää varmaan käydä sairaalassa katsastamassa kohdun suun tilanne, niin tuo eilinen lääkäri käski tehdä. Kyllä kirppu saisi vielä "kyytissä" pysyä useamman viikon. Onneksi kuitenkin selviytymismahdollisuudet on päivä päivältä paremmat.
Yksi syy tuohon sairaslomalle kiltisti jääntiin oli ajatus että jollen makaa kotona, niin kohta on edessä osastolla makaaminen jollei supistukset alkaa rauhoittumaan. Ja se taas ei houkuta yhtään.
 
Heippa.
Ei huvita nyt oikeen mikään....mulla on, kuten jollain muullakin? kaamee "vitutusvaihde" päällä...kaikki tympii tai ärsyttää..

Mies.Työ.Poika.Vesisade.Täällä on kylmä. Supistelee. Tekee mieli kiloo karkkia!!! Tunkisin kerralla suuhun!!!!!

Ja aina mä jaksan valittaa....... :headwall:

 

Yhteistyössä