Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

HUH, ompas munkin todettava ääneen se minkä jo lähes kaikki täällä:
Te, tai Me kirjotetaan niiiiiiin paljon, että vaikka täällä kävis 4tunnin välein, niin perässä ei pysy :D
Mutta hyvä niin, että ollaan vielä niin voimissamme että koneelle jaksetaan. Tai kai tää on se viiminen paikka missä jaksaa olla. ;)

HM: Kävin juurikin lastentarvikkeessa :D Ei vaan ollut muita siellä samaan aikaan, niin ei voitu törmätä. Hienoja kärryjä, mutta niin koviin hintoihin nousee kun kaiken ostaa mitä tarvii, eihän sinänsä pelkkä ratas oo niin sikahintanen, mutta kantokopat ym. siihen päälle, niin huh :whistle: Jatkan siis metsäsätystä huutonetissä.
Ostin mä sieltä sitten kumminkin sellasen reilunkokosen froteepintaisen hoitoalustan ja tutteja sai ilmatteen. (valitsin sinisiä, ei vaan osaa aatella että punaisia tarvis,..)

Sitten pääsin kotiin ja mun vanhemmat soitti, että lähdenkö heidän kanssa plantageniin, no lähdin sitten takaisin lielahteen! :LOL: Ja ostin (tai isukki tarjos) ison pallokrysanteemin tohon portaille.

Nyt tuolla mies maalaa isänsä kanssa meidän peltikattoa. Ja poika meni mun vanhemmille leikkimään. Tuovat illalla kotiin.
Mä sain kuin sainkin siivottua oikeen kunnolla, käärin matot lattioilta (pestään viikonloppuna) ja oikeen hinkkasin joka paikan puhtaaksi.

Nyt kyllä taas tietää jotain tehneensä, alapäähän painaa melkosesti. Mutta mä nyt aattelin rehkiä, kun jos huomenna lekurissa saa "tuomion" että jotain vinksallaan niin ei ainakaan heti tarvii ruveta siivoon tms.
 
Viikot paukkuu.

Olo se vaan jatkuu tukalana ja aina, kun kävelen kauppaan tai oon stadissa tms. niin supistaa ja sit on inhottava jatkaa matkaa :( Rupee olee hermot aikas koetuksella kyl, ku vielä on niin törkeen pitkä aika tohon marraskuuhun.

Iltasin kyljet, selkä, koko kroppa, on niin poikki ja krappailee, että on hirveetä yrittää olla missään asennossa.

Et vali vali jatkuu...

Rinzessa ja papuRinssi rv.27+0 :heart:
 
Sanse: http://www.maku.fi/reseptit/resepti/Peppi-Pitk%E4tossun%20voimavuoka/16.html

Tuolla ohjeella tein :p

Käytii pienellä lenkillä. Sama lenkki tehtiin, mikä ollaan tehty nyt monena päivänä. matkalla neidit näkee lampaita ja ovat niistä niin otettuja.

Ennen lähtöä laitoin astianpesukoneen pyörii, tiskasin loput astiat ja pesin pöydät kunnolla. Nyt on siisti keittiö. Koneellisen sain jo narulle ripustaa kuivuu pyykkejä ja toinen on peseytymässä.

Nyt tekee toinen lahje :wave:
 
terppa mäkin käyn moikkaamas...koko ajan hirvee väsy ja huono olo ni en oo jaksanu muuta kun kateellisena lukea teiän juttuja kun osaatte kutoo ym..itse kaikki nuo taidot unohtunu :ashamed:
kävin just kans tuolla helistimes marraskuisissa lukee heidän pienistä jo syntyinestä..onnex nykyaikana hoidot pelaa!

avasin tohon uuden keskustelun mun verenpainesita mut kopsaan kyssärin viel tänne kun tääl on paljon teitä konkareita ja itse on ihan pihalla näistä jutuista ni vastailköon ken ossaa :ashamed:
eli....
raskaus ja laskeva verenpaine&päänsärky
hei osaisko kukaan auttaa..mulla aikasemmin ollut verenpaineet aika korkeat normit 133/78-140/95 nyt yhtäkkiä ruvennu laskee 3pvän sisällä ja matalin oli 105/60 päätä särkenyt pari päivää turvottaa aika paljon ja masu ollu sekasin jo viikon ajan..en viitsi noista pään säryistä kamalsti huolehtia kun oon niistä koko raskaus ajan kärsinyt nyt vaan oli ollu kuukauden tauko niistäkin..niin ja alapää haisee todella suolaiselle viime neuvola oli vko sitten ja sillon oli kaikki hyvin...
kiitos jos joku osaa auttaa..niin ja nyt menossa rv 25plus 5
 
Moikka vaan!

Neuvolakuulumiset ekana:
rv27+4
painoa +800g/vk (ei kuulemma paha kun tähän mennessä +6kg)
verenpaine 119/68
hemoglobiini 120
sf-mitta 26cm
sydämensyke 140
liikkeet ++

Eli kaikki siis ok! Toivottavasti on myös huomisen lääkärikäynninkin jälkeen yhtälailla ok.

Tyttö nukkumassa ja voi ihana mikä rauha =) Kävin suihkussakin ja mies lähtee tunnin päästä töihin joten ihan yksin saan olla =)

Parina viime päivänä ei ole meinannut illalla uni tulla vaikka yli yhteentoista olen valvonut! Sängyssä saanut pyöriä ja ähistä... :kieh:

tietämätön:
Kannattaa kysyä huomenna neuvolasta. Saattaa olla jokin tulehdus jos haisee. Onko tullut enemmän supistuksia? Kun joskus saataaa tulehduksen takia supistella useammin, sillä hyvä hoidattaa pois alta.
 
LUMINKA-ei oo supistellu pahemmin..eli ei mun normia enempää.kauheesti on liikkunu voiko muuten siitä mennä vatsa ns helläksi eli hieman kosketus araksi jos vaavi myllertää joku päivä ihan hirveesti?eilen oli masu illalla ihan hellänä=(
in hottaa kun en haluis koko ajan sinne neuvolaan soitella kun jo seurataan maksa arvoilla ja synnärilläkin saanu käydä ties minkä kaikkien vaivojen takii ja ne pitää mua kohta ihan hulluna :ashamed:
ja sen takii hommasin kotiin ton verenpaine mittarin kun ne pyys tarkkailee ettei ne nousis liikaa ja nyt ne sit vaan laskee koko ajan..mitä hemmettii tää on..huoh
 
tietämätön: Kyllä mulla välillä joistain kohdista maha aristaa. Ja varsinkin monena päivänä tuosta navan vasemmalta puolen, auts :kieh: Mahalihasten venyminen aiheuttaa suuurta tuskaa täällä ainakin, vaikka eivät todellakaan missään hyvässä kunnossa olleet ennen raskautta!
 
yhyy mä en saanut niitä vaunuja!!! :'( :'(

Innostuin sit huutamaan niitä emmaljungan ceroxia, ja nopeastihan se hinta alkoi nuosemaan!! Tein ainakin myyjälle palveluksen ;)
En ollut koskaan aikaisemmin käyttänyt Ebayta ja en tajunnut, että siellä on sellainen systeemi että voi pistää oman korkeimman huudon, joka ei kuitenkaan tule muille näkyviin, mutta jos joku huutaa sen alle niin se oma huuto voittaa koko ajan ne muut huudot ja hinta päivittyy aina korkeammalle kuin viimeisen huutajan huuto. (olipa monimutkaisesti selitetty) mutta siis niin siinä kävi, että vaikka minkä hinnan pistin, niin aina toinen huutaja oli automaattisesti korkeammalla. Lopulta 10 MINUUTTIA ENNEN HUUDON LOPPUA pääsin voitolle, ja oisin saanut ne satasella, mikä oli musta edelleen tosi hyvä hinta... mutta sit meille tuli vieraita ja jouduin poistumaan koneelta, ja kun tulin takaisin niin se toinen huutaja oli sittenkin voittanut nostamalla hintaa vain 2 dollaria :kieh: :kieh: :kieh: ÄRSYTTI IHAN HULLUNA etenkin kun sit huomasin että se toinen huutaja oli joku jälleenmyyjä joka on ostanut jo 10 vaunut tällä viikolla!!!!!



Valvoin vielä yölläkin kun harmittelin niitä vaunuja... Näin jopa unta, että nostin hintaa ja sain ne.... huh. Sit olin vähän vihoissani miehelle, kun oli mukamas sen syy että en laittanut parempaa hintaa niihin ja voittanut huutoa...

noh, jos toiset löytyis vielä, onhan tässä pari kuukautta aikaa.... mutta edelleen toi kyllä harmittaa :( nyt ainakin tiedän miten ebay toimii ja osaan seuraavan kerran laittaa oman maksimi huudon heti alkuun.

saisinpa mäkin ostettua imetysliivit noin halvalla kun jotkut teistä!! Mulla on se ongelma, että on iso kuppikoko ja pien ympärysmitta, ja en siis löydä ikinä mistään H&Mstä, lindexistä tai kapphallista sopivia... nyt on vielä kasvanut jo 2 kokoa, alkaa olla aika kamala olo, toivottavasti ei tästä enää kasva APUA :eek: Mutta oon siis joutunut jo yhdet liivit ostamaan ja toiset on tulossa nettikaupasta...

No niin, mä lähden tästä aamupalalle, jos saisin hukutettua vaunu-murheeni ruokaan ;)

Hyviä heräämisiä teille kaikille!!
 
Huomenta!

On tosi outoo olla jo tähän aikaan hereillä! Yö meni levottomasti kun alkaa hyvän asennon löytäminen olla jo aika hankalaa..ja pissillä saa kans juosta n.parin tunnin välein tai aina kun sattuu heräämään..Ärsyttävää! Mies lähti äsken töihin, niin en saanu enää unta..

Täällä kyllä tosiaan tulee tuota tekstiä niin paljo, että en pysy perässä! Ite en jaksa kauheen usein käydä, niin ei tule sit juurikaan kommentoitua mitään kun en enää muista mistä puhetta on ollu :D

No imetysliiveistä olitte ainaki puhuneet..En oo vielä hankkinu, mutta uskosin et tuun ostamaan ne ihan vaan H&M:ltä niinku kaikki muutki alusvaatteeni. Sieltä saa halvalla ja mun mielestä ne on myös hyviä..toki imetysliiveistä en tiiiä kun en aiemmin oo tarvinnu. Tästä tulikin semmonen kysymys mieleen, että millon yleensä keskimäärin alkaa sitä maitoo kehittymään? Monet on sanonu, että joutuu nyt jo isommat liivit ostamaan..ei mun tissit oo vielä yhtään kasvanu! Vai onko se ylipäänsä tässä vaiheessa maito vai mikä, jota niitä tissejä kasvattaa..? Hölmö kysymys mut ekakertalainen oon.. :ashamed:

Sit toista asiaa oon miettiny jos joku tietää..Vaikuttaako alaselän tatuointi epiduraalipuudutuksen saamiseen? Tästäki on ollu vähä erilaisia näkemyksiä..

Mut nyt aamupalan syöntiin, on ihan kamala nälkä!

Ai niin, siitä 4D:stähän mun vielä piti..Oli aivan mahtava kokemus mun mielestä! Varsinkin pienen kasvojen näkeminen oli mykistävää :heart: Pulleet posket, nykerönenä ja ihana mutrusuu siellä näky :heart: Ja hurjasti huitovat pienet kädet ja jalat, oli oikein aktiivinen kaveri! =) Kaikki oli hyvin. Joo, ja se sukupuolikin sitten paljastu..Lääkäri möläytti sen kun ei oikein ymmärtäny kun sanoin, et jos näkyy niin ok, mutta ei tartte ettimällä ettiä..Se ei nimittäin 4D:ssä näkyny, mut tavallisessa ultrassa näky. Mä en usko, et oltas ite tajuttu sitä siitä, mutta lääkäri sit näytti ja kerto..Ja pienen pieni poika siellä mun masussa asustaa! :heart: Ei kyllä haittaa ollenkaan, vaikka saatiinkin tietää! Oon niin, niin onnellinen omasta pienestä pojasta :D :heart: Rakkauden tunne taas vaan kasvoi tuota pientä kohtaan!

Mut nyt sinne aamupalalle! Jospa joku viittis vastata mun hölmöihin kysymyksiin :D

 
huomenta!
täällä on takana hyvin nukuttu yö, poika kun sai eilen sen antibiootti kkuurin mitä annetaan2xvrk niin eilen kerkesin sen kahesti antaa, liekkö vaikuttanu ku nukku ku tukki yskimättä koko yönä.

ippu83 ton alaselän tauoinnin ei pitäisi olla este epiduraalille, itsekkin tätä olen kysynyt ja vastaus oli että ei mutta jotkut lääkäri voikieltäytyä laittamasta. Sillon se on este jo sen läpi joutuu menemää ja tautuointi on pahasti arpeutunut jne.
Onnea Poitsusta :heart:

mitähän mun kannatas tehdä ku rintaliivit tuli pesusta ja toinen kaarituki uupuu, eikä ollu koneessa? se ilmeisesti menny sinne jonnekkin uumeniin,onko kellään kokemusta kuinka sen sais sieltä pois?

keiju ja wiljo 27+1
 
huomenta!

tänne tulee kyllä valtavasti tekstiä!:)

ippu kyseli rintojen kasvamisesta, mä en itse huomannut ekaa odottaessa eroa juurikaan ja taisi mennä vanhat rintsikat koko ajan. nyt toista odottaessa kuppikoko on kasvanut ainakin yhdellä, saa kohta jo miettiä että pitäiskö ostaa vielä isommat. maito mulla nousi viimeksi kunnolla 2 tai 3päivää synnytyksestä mutta muutama viikko ennen synnytystä alkoi tulla jo jonkinlaista nestettä. nyt sitä on alkanut tulla jo tällä viikolla. ei siis tulemalla tule, mutta puristaessa tms.

kylläpäs oli selkä kipeä kun heräsin, huh huh. sai miettiä että kuinka sängystä ylös. hirvittää jo nyt se että pitäis maanantaina mennä töihin. huoh...

Helmillä tais olla tänäään lääkäri ja saa tietää jatkuuko saikku, tulehan kertomaan kun tiedät!:)

meillä pojan kanssa melkoinen kausi meneillään. ei ole koskaan ennen purrut niin puri eilen ensin isäänsä ja illalla mua! mulla on nyt hampaan jälet kädessä ja sitä ihan särki koko illan... en tiedä että reagoiko tähän muuttoon, onko muuten vaan uhma, onko nyt tajunnut jotenkin sen vauvan tulon ja on jo nyt mustasukkainen vai mitä... ikää siis 2v 11kk. niin ja on alkanut yrittään karkaamista multa. tietää etten pääse perään juoksemalla tän mahan kanssa, eilenkään en päästänyt kädestä irti kertaakaan, mutta kun laitoin auton ovia lukkoon niin löysäsin otetta niin riuhtas itsensä irti ja pinkaisi juoksuun... oltiin siis keskustassa menossa kauppaan... oisko mitään neuvoja miten toimia?

nyt aamupalan laittoon..
 
rintojen kasvusta...ei kaikilla välttämättä kasva rinnat odotusaikana, eikä välttämättä kauheasti maidon nousun jälkeenkään. kaikkihan on yksilöllistä. myös tuo maidon tulo.
mulla kasvoi esikoista odottaessa rinnat valtavasti. muiden odotusten aikana ei niin paljoa.
mut kyl huomaa et täytettä on taas tullut(luojan kiitos)muutenkin tissit on nahkalätyskät, nyt näyttää siis paremmalle. :whistle:
normaalisti mun kuppikoko b, maidon noustua E, Mut tasoittuu pian D kupiksi. ympärys on se 70

epiduraalista ja tatuoinnista...must tuntuu et se on aika lääkärikohtaista, toiset ei laita, toiset laittaa. ja varmaan sairaalakohtaistakin. toivotaan et sun kohdalla osuis anestesialääkäri joka sen laittaisi.
 
ippu maito nousee yleensä 2-3 päivää synnytyksen jälkeen, jolloin selviää rintojen "lopullinen" koko. Itsellä kuppikoko ei ole kauheasti kasvanut, joten olen kyllä uskaltanut ostaa imetysliivit jo ennen synnytystäkin. Tulipa muuten mieleen semmonen hassu juttu, että ne keillä on isommat rinnat tuntuvat saavan monta kuppikokoa lisää varustusta raskauden + imetyksen aikana, mutta ne keillä pienemmät (niinkuin mä, b-kuppilainen) saavat vain yhden kuppikoon verran tai vähemmän. Tasan ei käy onnen lahjat ;) . Onko muut huomanneet samaa???

Itse ostin silloin toiseksi nuorimmaisen aikana parit erilaiset imetysliivit h&m:ltä, jotka eivät olleet erityisen hyviä käytössä, mutta menettelivät. Nyt eilen kun kävin pyörähtämässä äippävaatepuolella siellä, niin olikin paljon erilaisia vaihtoehtoja ja VÄREJÄ! silloin kun nuo edelliset ostin, oli vain mustia ja valkoisia :( . Täytyy varmaan suunnata kuitenkin sinne sitten taas liiviostoksille, kun asia on ajankohtaisempi...

viides rv 25+5
 
onks noi h&m liivit hyviä ja tukevia?mä ostin joskus lindexin imetysliivejä ja en tykännyt. joskus mul oli triumphejä. mut viimeks ostin kalliit anitan liivit, super leveillä olkaimilla, muuten tissit roikkuu navassa, on maidon noustua kun tiiliskivet.
öisin mulla on ollut carriwellin comfortit, sellanen toppi vaan, ettei mistään purista eikä paina ja liivinsuojat pysyy paikoillaan, muuten sänky ui maidossa.
 
Huomenta!
Mulla 9.00 neuvolalääkäri, joten ihan pikaseen ehdin kirjottaa..tuun sitten päivemmällä kertoon mitä sanottiin.

Imetysliiveistä: Mä hankin eskoisesta YHDET ja ainoat imetysliivit (h&m:ltä). Sellaset trikoiset "lurppanat"...joo enkä sitten varmaan kahta kertaa enempää pitänyt. Ihan tavalliset liivit mulla, kyllä siitä se rinta aina vauva suuhun lurpsahti :D Tuskin nytkään hankin...tai eihän sitä tiiä, mutta en ainakaan etukäteen.

Manna: Tuttu on tuo tunne, kun harmittaa kun mieluisat vaunut menee sivusuun. Onneksi meillä on vielä jokunen viikko aikaa etsiskellä sopivia. Toivotaan että löytyy!

Mutta nyt meikkaan ja sitten menoksi. :wave:

Helmi 27+5

PS. KORPPINEN hih, tulipas mukava tunne kun muistit että mulla se lääkäri tänään (hassua miten pienistä asioista sitä saa hymyn huulille...jos tiiätte mitä tarkoitan) :flower:
 
Huomenta!
Eilen illalla en ehtinytkään sitten enää koneelle koska olin shoppaamassa :D :D :D Eli tuli nyt ne vaunut hommattua. Hinta kirpaisi ja syvältä mutta on ne hienot ja hyvät!

http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/twin-raptor_4.jpg

Tuollaset, toivottavasti linkitys toimii. Noihin kaksi kantokoppaa ja jalkapeite mukaan. Eilen myöskin illalla hain toisen pinnasängyn ja syöttötuolin, työkaveri myi todella halvalla. Eli nyt tuo palleroiden huone pursuaa tavaraa... Mies haluaa lakata pinniksen ennenkuin kootaan se, se on innostunut huonekalujen kunnostuksesta ilmeisesti. Nyt sitten vielä metsästykseen toinen pinnasänky ja hoitopöytä. Ne ajattelin myös käytettynä hankkia. Mutta vitsivitsi eilen illalla sitten mahaa juili ja supisteli vimmatusti, pelästyin jo että nyt tuli lähtö mutta onneksi ei.

Yöllä jälleen oli uneton puolentoista tunnin episodi, lueskelin sitten aikani kuluksi vaunujen käyttöohjetta... Ja jollain kivalla naapurilla oli jälleen pippalot ja huutelivat parvekkeelta tuossa kahden jälkeen jotain. Oikeesti, eikö aikuiset ihmiset ymmärrä että toiset esim aamulla nousevat töihin???? Täällä asuu ihan ihme väkee, mutta tuo juhlija onneksi muuttaa jokusen viikon päästä pois.

Nyt meen laittaan pesukonetta päälle, yritän illemmalla tulla piipahtamaan. Mies on tosin vapaapäivällä niin saattaa olla että istuu aika tiiviisti tässä koko päivän, mut jos saisin taklattua jossain välissä pois... :D

HM ja papuset 26+0
 
NEUVOLAKUULUMISET:
Paino: -140g/vko
RR: 135/86
fundus: 21cm
syke: 130-145

JA VOI HELVETTI!!! kun menee vaikeeksi. Lääkäri ei kirjoita saikkua, kun raskaus ei ole sairaus!! (ai jaa???) :eek:
Lääkäri sanoo että pomon kanssa neuvoteltava mahdollisuudesta saada tehdä kevyempää työtä. Pomo sanoo ettei ole mahdollista kotihoidossa.. Kyse oli siis siitä että en tekisi päivystysvuoroja, vaan tav. aamuvuoroa, joka oisi kuitenkin kevyempää. Marssin taas lääkärille, hän ei kirjoita edelleen saikkua, pitää koittaa töissä. Soitan pomolla joka alkoi selvittään asiaa.. SELLAINEN SOPPA!! (ja muka raskaana saa niin helpolla saikkua...) :kieh:
Menen nyt sitten huomenna töihin koittaan. Haen sitten yksityiseltä saikkua, jos neuvolasta en sitä saa, jos tuntuu työ liian raskaalta.

Niin ja lääkäri sanoi että kohdunkanava 2,5cm, hieman pehmee, ja raottaa sormelle. Mikä kuulemma ihan tavallista uudelleensynnyttäjälle. Supistukset myös normaalia...HOHHOIJAA...

-hieman kiukkuinen helmi-
 
helmi...mene toiselle lääkärille...mulle työterveyslääkäri sanoi "ei ennen vanhaankaan ollut äitiyslomia, suoraan navetasta synnyttämään ja seuraavana päivänä takaisin, siinä sivussa hoidettiin isommt lapset ja muu suku, ja ihan yhtälailla tuli terveitä lapsia. ei tässä ole mitään ennenaikaisen synnytyksen vaaraa"......meikähän otti ja lähti toisen lääkärin luo, joka kirjoitti sairaslomaa.
työkaverini, jolle tämä lääkäri sanoi samoin sanoin, eikä antanut sairaslomaa, synnytti keskosen, joka nyt kovin sairas...
 
helmi Tottahan se on, ettei raskaus ole sairaus, mutta monelle (varsinkin uudelleen synnyttäjille) siitä vain tuppaa tulemaan kaikkia vaivoja, jotka vähänkin rankemmassa työssä voivat olla esteenä työnteolle. Yleensä työterveyslääkärit saattavat helpommin kirjoittaa sairasloma, jos/kun tietävät todellisen kuormituksen. Toki tässäkin paljon eroja.

Mulla myös paljon supistuksia, mutta harkkareita ovat, kun levossa niitä ei tunnu vaikka kävellessä tai jalkeilla yleensäkkin tuntuvat hyvinkin napakoilta. Ja rv 20+ mulla oli myös jo kohdunulkosuu sormelle auki, mutta kohdunkanavaa vielä 3 cm jäljellä (rv 14+ kohdunsuu kiinteä ja kiinni).

Mutta kyllähän nuo harjoitussupistuksetkin voivat kyllä hankaloittaa elämää ja työntekoa, jos oikein tiheästi ja napakoina tulevat. Jaksamista ja tsemppiä sulle kovasti :hug: . Toivottavasti sen sairasloman saat, kun sitä kovasti tunnut tarvitsevan!

viides
 
no johan meni helmillä touhu vaikeaksi! itse huomasin ekaa odottaessa että ei sitä saikkua helpolla saa vaikka raskaana on. mulla alkoi silloin verenvuoto näillä viikoilla jota jatkui koko loppu raskaus aina viikon-kahden välein päivän verran eikä syytä löytynyt. mutta neuvolalääkärin mielestä ei vakavaa ja olisi pitänyt mennä töihin vaikka vuosi ja oli kesähelteet. työterveyslääkäri kirjoitti sitten sen pätkän jota neuvolalääkäri ei kirjoittanut (saikun ja kesäloman välissä oli joku vajaa 2 viikkoa joka olisi pitänyt kokeilla olla töissä, että alkaako vuotaa enemmän vai vähemmän...)

olisko kenelläään lainaan tänne nyt sitä työkaluja omistavaa ja tekevää miestä?!?!?! ;) suutarin lapsellahan ei tunnetusti ole kenkiä ja meilläkin tuo rakennusalan yrittäjänä toimiva mies ei saa kotona porakonetta käteen jotta saaatais muuton jälkeen hommat kuntoon eikä astianpesukonetta ja pyykkikonetta liitettyä seinään.... huomenna on asuttu jo tässä viikko ilman kyseisiä koneita ja enää en aio tiskata!!! no ei silti, että miehellä viime viikolla "tuhlaantui" 3työpäivää meidän muuttoon ja nyt tekee vielä tavallista pitempää päivää tällä viikolla jotta saa hommat tehtyä eikä enää illalla jaksa/ vihti kotona tehdä mitään enkä vihti hirveästi painostaa kun näkee että väsy on. ja kohta aloittaa meidän saunan+pesuhuoneen paneloinnin ja lauteiden teon.

mä täällä oon ommellut kolmansia verhoja tälle viikolle ja kylllä on ihanaa!:) nyt vaan haastavimmat verhot kun teen keittiöön sellaista johon tulee kahdesta eri kankaasta kappa päällekäin ja alas ne salusiinit(?) ja nyt mietin että kuinka saada kappa nätisti ommeltua, alaosat jo valmiina. sitten vielä työhuoneeseen käyn hakeen kangasta kun keksin että millaiset ja meidän makkarissa roikkuu vaaleanpunainen lakana verhojen sijasta... että sinne kans jotain!

kohta tulee entinen koulukaveri päiväkahville. sain just esikon nukkumaaan niin saa rauhassa jutella. pojalla reppanalla hirveä räkätauti, vähän tuntuikin lämpimältä että en tiedä onko kuume nousemassa. illalla olisi pojan serkun 6v synttärit, saa nähdä päästäänkö sinne. pitkään mennytkin ilman sairasteluja, vappuna oli edellisen kerran flunssassa.

mutta nyt tekemään jotain, kun ei tätä mun romaania varmaankaan kukaan jaksa lukea...

 
Helmi79: Mulla kesäkuussa kun alkoi hieman supistelemaan ja selkä oli jumissa niin lääkäri tokaisi että "fysioterapeutille täytyy tuon selän kans mennä ja saikkua ei tarvi koska vaikka supistelee niin töissä voi olla......" :eek: :eek: Niin ja tämä samainen lääkäri sitten ei kertonu mulle että oli jo silloin paikat auennu yhelle sormelle. Minusta kun nuo pitäis ilman muuta kertoo että osaa itekki ottaa vielä rauhallisemmin.

Marssin samantien sitte työpaikka lääkärille ja sieltä sain panadoli kuurin ja se lääkäri sanoi "töissä et voi tuon selän kans olla koska se ihan jumissa. Ja supistelut kannattaa ottaa vakavasti silloinkaan ei saisi mielellään olla töissä. Ettei satu mitään ikävämpää." Ja vielä sanoi "jos sitte vielä selkä kipeenä ku saikku loppuu niin tulet mukisematta hakemaan lisää."

Tänään olisi sitten 13.50 aika lääkäri neuvolaan. Katotaan mitä siellä sanotaan ja onko viikossa tapahtunu muutoksia. Supistelut jatkuu edelleen ja päivässä on reilu 10 supparia ja toisinaan enemmänkin. Osa pelkästään kovettumia mutta suurin osa kipeitä supistuksia. Toivottavasti olis tänään lääkärinä oma lääkäri eikä se samainen inho täti joka oli silloin kesällä.

Mutta nyt valmisteleen itseä neuvolaa varten ja tulen sitten kirjoittelemaan lisää kuulumisia.

Ai niin... Ilmoitin tänään tytön musiikkileikkikouluun. Siellä lapsi-vanhempi ryhmä 2vuotiaille. Tyttö ihan mielissään olisi lähteny heti "kouluun" mutta koitappa selittää toiselle että koulu alkaa vasta 2 viikon päästä....

Löllykkä ja haamu (viikot taas hukassa ei enään muista )
 

Yhteistyössä