Marraskuun masun kasvattajat toukokuussa.... LA:t 1-15.11.2008

Jotain ilostakin mulla nimittäin vauva on noussut nyt ylemmäksi ja tuntuukin tuossa toisella puolella ja se masun puoli on pyöreempi siitä kohtaa sekä selviä liikkeitä tuntuu,ihana oli kuunnella dopplerilla,vaavi vähän piristi mieltä ... vaikka mun täytyy myöntää että tää stressi on hankala juttu...

Kiitos teille jotka olette jaksaneet kommentoida juttuuni,se on ollut iso asia

Annu & touhustiina 14+3 :hug:
 
oiii ehkä mullaki koht nousee vauveli ja tunnen sen ja nään kummun masulla... ku tuun vaa pari päivää sun perässä nii kattelen sulta et mitä vois olla meikäläisellä kans odotettavissa :D

Rinzessa ja papu rv.14+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rinzessa:
oiii ehkä mullaki koht nousee vauveli ja tunnen sen ja nään kummun masulla... ku tuun vaa pari päivää sun perässä nii kattelen sulta et mitä vois olla meikäläisellä kans odotettavissa :D

Rinzessa ja papu rv.14+0
Oi kun ihanasti olit kirjoittanut,on tämä raskaus aika vaan ihanaa :heart: :hug:

 
raskausviikkoja 13+0 ja laskettu aika 13.11, synnytyssairaalasta en vielä ole varma ja olen 20 v ja meillä on entuudestaan jo yksi kaksi vuotias liisa tyttö! oli yksinäinen olo kun kaverit hiukan eri elämänvaihees ja siksi tänne liityin! öö ihan varma en oo viel osaanko käyttää näit sivui mut kai mä opin!
 
oon vissiin vähän aikasin Liikkeellä:) teen töitä kotona perhepäivähoitajana ja lähihoitaja opinnot on vielä pikkasen kesken! mä oon käynyt jo kolme kertaa ultrassa ja kaksi kertaa neuvolassa! mullakin oli tänä aamuna sellanen kumpu navan oikealla puolella ja hetken päästä siirtyi vasemmalle, Hauskaa :D
 
äiti88 Tervetuloa :flower: Minäkin toimin perhepäivähoitajana kotona ;)

Minäkin odottelen mahan näkymistä mutta en ole vielä huomannut että se mitenkään erikoisesti vielä pullottaisi :| Pieniä liikkeitä olen kyllä tuntenut mutta kuopuksen aikaan tunsin tässä vaiheessa liikkeet jo paljon paremmin,kätilö kyllä sanoi ultrassa että minulle kohtu tuolla lantio luitten välissä piilossa että johtuneeko siitä ettei masua vielä näy ;)
 
äiti88 tervetuloa joukkoon. Mulla parin tunnin päästä np-uä, pikkasen jännittää... kaveri joka on suurinpiirtein samoilla viikoilla eilen meinasi että on kyydissä kaksi matkustajaa koska mun masu on tosi iso, mutta aamulla tunnustelin kohdun reunaa ja siinä se normisti oli pari senttiä navan alapuolella.... luotan että yksi tulee. :eek: Mutta kirjottelen myöhemmin uä kuulumiset. Ihana vapaapäivä edessä ja lupasin viedä pojat uimahalliin. Jee.

HM + papunen 13+0
 
kutmula
kiitokset tervetuliaistoivotuksista ja tuosta mahasta niin olin selin makuulla kun tuon möykyn huomasin ja seistessä ja istuessa näytän aika tavalliselta makkaravatsalta vielä:)mitä tuo np ultra tarkoittaa ? :D
 
Tervetuloa äiti88 =)

Mun aamu alkoi asioita hoidellessa,soitin soskuun ihan toiselle henkilölle ja otin asioista hiukan selvää ja eihän ne ihan niin mennyt kuin eilinen soskuihminen mulle selitti,sitten soitin neuvolaan ja selitin tilanteen ja sain lääkäriajan sinne ja sieltä saan sitten todistuksen toivon mukaan siitä etten ole työkykyinen raskausaikana,neuvola täti myös asian katsoi niin etten ole.Olen ihan tyytyväinen.Lääkäri-aika on nyt sitten 15.5 ja neuvola aika on 13.5 joten kaikki mallillaan,olen hiukan toivekkaampana asian suhteen koska en pientä masu-asukkiani todellakkaan halua riskeereta =)

Mulla masua näkyy jo ihan hyvin,en ole uusia kuvia nyt ees otellut,ottelen sitten taas varmaankin myöhemmillä viikoilla seuraavankerran.Mulla tuo masun kohoutuma näkyy myös seistessä,eli tietää selvästi missä vaavi pyöriskelee ;) hih.

Annu & touhustiina 14+4 :heart:
 
np tarkoittaa niskapoimua eli se ultra missä se mitataan... ja tervetuloa äiti88 :wave:
Mä oon yrittäny paikantaa selälleen maatessa et missä sen kohdun muka tuntee jne. mutta en mä mitää tunne... vinkkejä kuinka saan selville et millä korkeudella se reuna on? :whistle:
 
Annu kivasti jo pömpöttää :heart:
Munkin pitäs ottaa taas uusia kuvia, mut eilen mittasin aamupäivällä masun ympärys mitan ja oli hurjat 94cm :eek: huh, mitähän se on syksyllä, en ees uskalla aatella, et masua löytyy ja viime neuvolassa oli paino laskenut :eek:

Muuten ei oloihin kummempaa.
Ja äiti88 tervetuloa mukaan, kivaa kun uusia tulee lisää :)

Tulentyttö & kipinä 15+1
 
perhepäivähoitajia kerran tässä pinossa on, niin voisitteko ystävällisesti auttaa minua tuon liikkeen toimintasuunnitelman kanssa?

Minä tarvitsisin tietää näin aluksi, että paljonko menee ruokaan kuukaudessa rahaa? ja mikä on minimi kuukausitulo, jolla pärjää?

Ja kysymyksiä tulee illalla viel lisää, kun pääsen töistä omalle koneelle.. Ja summien ei todellakaan tarvitse olla tarkkoja! Vaan noin summia. Kunhan saan hyvän numeron toimintasuunnitelmasta :whistle:

Mutta nyt jatkaa töitä. :wave:

äiti88: Tervetuloa!! :flower:
 
Annu luin tossa just uudelleen noi sun kirjotukset tosta et sossu pakottaa töihin, mä en voi ymmärtää tota toimintaa, kuulostaa niin uskomattomalta, toivottavasti saat lääkäriltä todistuksen työkyvyttömyydestäsi, jos et niin ilmottaudu työkkäriin työnhakijaksi, lyön vaikka pääni pantiksi että sua ei kukaan huoli töihin kun kerrot raskaudestasi ja vaivoistasi ja näin saat myös rahaa!
Toivottavasti asiasi selviää pian, jaksuja :hug: :hug:
 
Tulentyttö - Mä soitin eilen työkkäriin ja olen ns hakijana siellä mutta meinasin viedä työkkäriin sitten tämän lapun jos vaan lääkäriltä saan 15.5 kun aika mulla on 16.5 työkkäriin eli silloin nimike muuttuu työttömäksi työnhakijaksi niin kauan ko taas olen työkykyinen,näin ymmärsinjs saisin sitten sairaspv rahaa,mutta katotaan nyt,kyllähän tää kaikki on tuntunut niin kummalta ja uskomattomalta eilisestä aamusta,ja olen myös hyvin vihainen tälle joka hoitaa mun asioita sossussa,lapsia se ei kyllä huomio sitten yhtään.Muuten mistä kohtaa sä mittasit mahanympäryksen,aattelin kiinnostais tuota mitta ympärystä itsekkin seurailla,kivasti tuo jo on esillä masu,täytyy myöntää,mullakin vaa käväs mielessä että minkähän kokoinen se on kuukaudenpäästä... hmmm hih =)

Annu & touhustiina 14+4 :heart:
 
En oo mittaillu mahaa vielä, olisi pitänyt laittaa viime raskaudesta ylös masun mittoja. Lähempänä loppua ei tainnut 120cm edes riittää! Katotaan miten nyt käy =)

Onneksi on talveksi valmiina super iso takki, jäi viime talvelta. Toivottavasti ei pahoja pakkasia olisi, on nimittäin vain ohuita housuja, en viittis enää uusia silloin ostaa. Nyt omistan jo yhteensä 6 mammahousut :whistle: Pakko oli kesäisempiä hommata, syksylle on entiset isompia ja vähän paksumpikankaisia =)
 
:wave: :wave: :wave:
Minäkin liittyisin joukkoon! La olisi 11.11. ja neljättä odotan.
Minulla on kolme poikaa -97,-99 ja -07. Itse olen 32.
Äitiysloma loppuu huomenna ja kortistoon täytyy mennä. No, kiva sitä on kotona olla kesä ;)
Olin tiistaina np-ultrassa ja kaikki oli ok, turvotusta 1mm. Laskettuaika olisi ultran mukaan 15.11, mutta sitä ei alkuperäisestä muutettu.
Nuorimmalla on korvatulehdus, joten pitkään en ehdi koneella istua. :wave:

Tarleena ja nelonen 13+2(????)
 

Yhteistyössä