MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08

Täällä on yksi maailman onnellisimmista äideistä :)
Ultrassa käyty ja siellä se pieni vauvan alku köllötti ja sydän pompotti hurjasti, pituutta oli hurjat 1.52cm ja viikkoja ois nyt 8+1 :heart: :heart:
Mulla on kuulemma kohtu kasvanut reilusti, että toinenkin ois mahtunut kyytiin :D
Niin ja mukaan sain 4 kuvaa pienestä!

Tulentyttö ja kipinä 8+1
 
ihania uutisia tulehtyttö!!! :heart:

Tervetuloa Pink Panther :hug:

Itsellä vaan väsymys ei ota loppuakseen.. Eilen en käynyt koneella sen takia ollenkaan. Melkein koko päivän makasin sängyssä.. Ja tappelin miehenkin kanssa asiasta, ku en tee täällä mitään.. En vaan jaksa :'( . Eka on ymmärtävinään ja sitten olikin jo toista mieltä :'( .
Eilen oksensin kerran.. Oisko ollu siitä, ku maha ihan tyhjä ja yhtäkkiä rupes yskittää mielettömästi. Tiedä sitä.

Tänään otin riskin ja mentiin abc:lle syömään.. Otin perunamuussin + wieninleikkeen.. Joka meni just ja just alas.. Mutta kyl salaatit ja kasvikset meni parhaiten alas. Sit mies antoi maistaa aurajuustokastikettaan, mitä oli vähän jääny yli, ni silloin meinas laatta lentää. Miten maustuikaan pahalle :$
 
iltaa!
tervetuloa pink panther!! :)
Tulentyttö: Olipas ihania uutisia sinullakin :heart: Noita on niin mukava lukea, kun kaikki niin kuin pitääkin :)
RD: älä välitä, noi miehet eivät voi käsittää miltä tää tuntuu :hug: Ei ne ymmärrä vaikka ne esittäis ymmärtävänsä. Meillä mies on ollut totaalisen tyly tän mun oloni suhteen, mikä on ollut toisaalta yllätys...mä oon ollut enimmäkseen omissa oloissani viimeisen 2-3viikkoa, mutta miehen mielestä oon ollut kuin perseeseen ammuttu karhu :eek: *minäkö??* Mä olen selittänyt sille miksi en jaksa tehdäsapuskaa entiseen malliin, oon selitellyt kun en jaksa siivota, mutta se jotenkaan ei kuitenkaan ymmärrä. Eihän voi ymmärtää, jollei ole itse tässä ja koe kuinka totaalista tää väsymys-huono-olo on päivästä toiseen.
(anteeksi tilitys, mutta helpottipa)

Mulla oli tänään eka neuvola, lasketuksi ajaksi neuvolantätin mukaan tuli 1.11, mutta katsotaan nyt sitten mikä se on np-ultran jälkeen.
miten sen nyt sanois, mutta käynti oli jotenkin puuduttava. Ehkä vaan siksi, kun väsyttää muutenkin, ja oli vaan sitä paperien pleraamista... ja kun sanoin sille tädillekin että jos siel vattassa ei ookaan ketään :/ :/ 17.4 on np-ultra....niin kauan saa jännittää.
No, täti oli kyllä tosi mukava :D ja sellainen jolle helppo puhuu (taitavat ne melkein kaikki olla sellaisia) ja kun tässä voimat joskus palautuu, jaksaa lukee sen infonipunkin läpi =)
 
Onpa täällä tullut hirveästi uutta juttua parissa päivässä :) . Tulentytölle onnea ihanista ultrakuulumisista :heart: . Mulla ois np- ultra 14.4, joten sinne pitäisi malttaa odotella, ennenkun tietää onko salamatkustajalla kaikki kunnossa...

Onneksi ensi viikolla on loma, niin pääsee vähän lataamaan akkuja. Väsyttää ihan tautisesti koko ajan ja on ihan krapulainen olo :kieh: . Mahaakin turvottaa siihen malliin, ettei omat farkut varmaan kauaa mene jalkaan... Ei sen mahan kyllä tarvitsisi vielä kovin pullottaa, voisi ihan hyvin pysyä piilossa vielä hetken.
 
Tulentyttö: Ihania ultrakuulumisia =) :heart: On jo iso "sintti" :p

Minä oon nyt ihan väsy.... Lähdettiin aamulla ajamaan sukulaisiin 8 aikaan, ja palattiin tuossa 19.30.. Autossa meni siitäkin "vain" 7 tuntia! Ja neiti nukkui siitä ajasta 40min. joten sai olla viihdyttämässä ja vaihtelemassa leluja vähän väliä :/ Ei olla typyn kanssa koskaan käyty tuollaista reissua ja saa kyllä vähäksi aikaa riittää..
Pahaolo muutenkin tulee autossa niin roikupa siinä sitten etupenkille päin puolet matkasta viihdyttämässä. Onneks kotimatkalla tauon jälkeen vaihdettiin takapenkille mun viereen ni oli huomattavasti helpompaa...

Mut nyt taidan käydä haukkaamassa jotain jääkaapista ja painua nukkumaan |O
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Olin lomalla reissussa ja sen jälkeen tosi kipeenä joten empä ole ehtinyt lukemaan pariin viikkoon! Pitänee ottaa lukumaratoni kohta ja kattoa kaikkien kuulumiset =) Tervetuloa vaan uusille joukkoon ja huomasin, että loppukuullekin oli jo syntynyt oma porukka. Kivakiva B)

Niin mä kun olin kipeenä tuossa niin jouduin käymään yhdellä erikoislääkärillä. No lääkäri siinä sitten mietti, että jos saan lääkitystä, niin pitää tietää varmasti, että onko raskaana vai eikö - ja mähän en oo veritesteissä käyny olleskaan. No se lääkäri sitte sanoi tyyliin, että "Ei hätä ole tämän näköinen...", vei mut toiseen huoneeseen, jossa oli ultralaite ja ultras siitä sitte mahan päältä! JA SIELLÄ SE SYDÄN SYKKI!!!!! Sillon viikkoja 7+0, nyt siis jo huimat 7+2. Naurettiin vaan miehen kanssa, että varmaan näkee se lääkäri omassa hommassaan niin paljon pahoinvoivia ihmisiä vaan, että sitä huvitti vaihteeks nähdä ilosia naamoja :LOL:

Ja kyllä me ilosia oltiinki, vaikka olin tosi kipeä. Mies oli ihan polleeta isipappaa ja sai ultrakuvankin lompakkoonsa. Sitten se heitti mut kotiin ja lähti kirjakauppaan ostamaan vauvakirjoja. :heart: Ihan hyvät kirjat tuli, toinen yleinen raskaudesta ja lapsenhoidosta ja toinen sitten ihan "Isän kirja". Kaipa me nyt noiden avulla yks vauveli hoidellaan B)

Maotao + Wanda 7+2

Niin piti lisätä, että pikkuisella pituutta 1,2 cm! Lääkäri ei kyllä ollut ihan varma miten sikiöitä mitataan, mutta pe on sitten OIKEA ultra meillä :)
 
Totaalisen yllätysplussauksen tehnyt ilmoittautuu mukaan. Lapsia löytyy 2, -98 ja -00 syntyneet tytöt. Pää pikkuisen pyörällä vieläkin tästä plussasta mutta eiköhän se iloksi vielä muutu. Ultrassa kävin yksityisellä ja siellä se kirpun sydän jo kovasti jumpsutti. LA olis netin laskureiden mukaan 10.11. Pohjanmaalla asustellaan
 
Huh kun oli tullut tekstiä =)

Tervetuloa uusille :flower:

[/b]Tulentyttö Ihania uutisia :flower: Kiva varmaan nähdä se pieni sydämen syke :heart:

RD :hug: Miehet on välillä tommosia |O Ne ite ei kestäis varmasti päivääkään kaikkia niitä oireita mitä on :D Meillä mies ei ole valitellut pahemmin mutta välillä tuntuu ettei se ymmärrä tätä mun "kiukkuamista"...Meillä vaikuttaa myös paljon se että mies yksityisyrittäjä ja todella vähän kotona eli pyöritän arjen yksin ja välillä tuntuu että leviää pää,kun pikku neitille on tullut hirveä uhmaikä |O
Mutta eteenpäin on mentävä sanoi mummo hangessa :D

).( Oireitakin on havaittavissa :D Väsymys iltaisin kova,paleltaa lähes koko ajan vaikka olisi toppapuku päällä,paitsi ulkona ei palella :whistle: mikä tuntuu hassulta...Ja nyt parina iltana olen kärsinyt huonosti olosta :x Ja nautiskelen tästä huonosta olostani :D en ehkä hirveän kauan mutta vähän luottavaisemmin suhtaudun tähän raskauteen kun oireitakin on :)

 
Minttu-Maaria75 tervetuloa mukaan joukkoon :wave:

Täällä aika ahistunut olo, siis masun kohdalta, ei tätä raskautta enää piilotella :whistle:
kai se on kohta suosiolla vaihdettava mamma housut jalkaan.

RD tommosia noi miehet välillä on, ikävä kyllä, meillä ymmärtää ja jaksaa kuunnella, mutta välillä on päiviä kun kiukkuaa takasin et mitäs siinä kiukkuat koko ajan ja sit on itku herkässä, no mie ssitten aina pyytelee anteeksi, minä kun oon niin kovapäinen ettei ylpeys anna periksi pyytää anteeksi :ashamed: huono piirre joo :(

Ens tiistaina ois eka neuvola, ei ois pitkä aika enää :)

Tt & kipinä 8+2
 
Ihania uutisia Tulentyttö! Mä en ole vieläkään päässyt ajanvarauksesta läpi että olisin saanut sen neuvolan varattua, koko ajan ruuhkaa... Kävin tänään lekurissa, kun alkanut toi vanha vaiva taas vaivaamaan eli närästys ja ylävatsanpolte. Ajattelin jos olisin vaikka huomisen sairaslomaa saanut, kun niin paha olla ettei töistä tule mitään, mutta sairasloman raja on kuulemma min. 3 oksennusta päivässä. Joten töissä olen sitten edelleen, vaikka huippaa ja oksettaakin kivasti. :$
Meilläkin mies sanoo, että ymmärtää mun väsymystä ja pahaa oloa, mutta käytännössä kuitenkin ihmettelee miksen tee mitään iltaisin. Töitten jälkeen nukun päikkärit ja menen yöunille jo klo 21. Että tosi hyvää seuraa olen miehelle ja lapselle, muttei auta...
 
mammukka75: siis 3 oksennusta päivässä :eek: en oo ikinä kuullutkaan tommosesta, kuulostaa uskomattomalta!
Meillä oli miehellä viimeksi oksu tauti, mutta ei oksentanu ku kerran ja olo oli todella voimaton ja huono, sai silti 3 päivää sairaslomaa.
Kyllä sulla on nyt kestämistä :hug:
 
MOI!

Miehistä... mä oon, tunnustan kyllä, ollut aivan älyttömän kiukkunen ja mies on siitä saanut hieman kärsiä. Mua kiukuttaa jos jokin juttu ja räjähdys-altis olen koko ajan.
Eilen illalla huomasin sit et se on tuo mies, joka meillä on alkanut herkistellä, vaikkapa kun katsellaan tv:tä. Mulla ei vielä tuota herkkyys vaihetta oo. :)
Toivottavasti mies kestää mun kiukkuisuuden, esikoisen aikana oli älyttömän kiukkuinen raskausviikosta 16 eteenpäin. Silloin sai entinen naapuri kuulla kunniansa kun ensinnäkin herätti mut päikyiltä ja vielä kun valitti semmosesta mikä ei mulle kuulunut, niin johan se sai kuulla kunniansa.

Tuo kiukkuisuus loppui esikon syntymään ja sen jälkeen pillitin milloin mistäkin... :D

Voi apua, meikä pääsee sitten työhaastatteluun. Onko kenelläkään tietoa, koska viimestään pitää kertoa työnantajalle raskaudesta? Haastattelussa en nyt ainakaan aio puhua vielä yhtään mitään. Voi kun sais turvallisemman pohjan tulevaisuudelle. :heart:

Nyt juuri mua ei okseta, mut se on ollut aivan mahdotonta tuo yökötys, en pysty paljon muuta kuin sohvalla makoilemaan iltaisin.

Turvotusta löytyy täältäkin, toppahousut kiristää jo masusta. Toivottavasti se on vain tuota turvotusta, kun oikein paljon ei sais painoa tulla lisää, kun on ylipainoa muutenkin.

Onnea kaikille mukaan tulleille, mä meen ultraan varmaan vasta touko-kesäkuun vaihteessa.

Atshii rv 8+1
 
Ihanaa että Tulentyttö sinullakin hyviä uutisia!

Tervetuloa uusille mukaan! :flower:

Mulla on niin kamala väsymys että en ole paljon jaksanut tänne kirjoitella, sivusta olen seuraillut. Ihanaa huomenna vapaa päivä, meen kirjoittaa työsopimusta uuteen työpaikkaan.

Mä en oo paljon miehelle kiukkuillu mutta oon tosi herkillä itkeä tihrustan salaa kun katson jotain tv-sarjaa.
Tuosta turvotuksesta, mun on pitäny jättää vyö pois housuista ja aina ruoan jälkeen tuntuu että ei meinaa housut mahtua olemaan jalassa. Iltaisin maha on kuin pallo mutta turvotus laskee aamuksi.

keiju ja toukka 7+6
 
kyllähän mä sen tiedän, että miehet on tuollaisia, mitä ne nyt ymmärtäisivätkään raskauden suhteen..

mutta mutta.. en tiedä.. Tänäänkin on vain maatessa mennyt päivä.. Kävin vain varkkareille pitää kerhon siskon kanssa.. Kun kotona olin, ni sain vain valitusta kuulla, kun en tee mitään.. Osaa niin hyvin lytätä mun itsetunnon alas, jos sellaista mulla ees onkaan..

Ja kerran mä en tee mitään, ni mä en voi sanoakaan omia mielipiteitäni mihinkään asioihin.
Mutta nyt pitää mennä kahtoo tuota luukusta lukaalia, ku tuli sanomista, ku en mennytkään sitä kahtoo, vaikka eka sanoin.. Tulin just koiruliinin kaa tuolta pihalta..
 
Onneks meillä tuo mies joten kuten ymmärtää mun mielen oikut..
Hirveetä kyllä miten mieli voikin muuttua lauhasta lampaasta hyökkääväksi ampiaisparveksi ennen kuin ennättää edes kissa sanoa! :kieh:

Tänään olin aamusta ihan kiukku ja äksy vaikka mies oli herännyt tytön kanssa ja sain jäädä nukkumaan. Mikään ei multa onnistunut ja sekös laittoi mielen kiehumaan entisestään. Viimeinen "isku" oli kun tytön lounasruokaa lennähti (itseltä) jääkaapista lattialle. :eek:
Sitten pääsi itku ja oli pakko lähtee istumaan nenäliinan kanssa toiseen huoneeseen :snotty:

Nyt naurattaa jälkeenpäin tuo tapahtuma :LOL: Sellasta tää joskus on :whistle:

Ja äsken katoin Luukusta lukaali-ohjelmaa.. Ja itku tuli lopussa kun se tyttö sai koiran ja sitä itketti :ashamed:

Ei olis enää kuin 2 viikkoa neuvolaan =) Ihanaa, tosi nopeasti on aika mennyt, nyt jo yhdeksännellä viikolla menossa :heart: Ei se näin nopeesti edellistä odottaessa mennyt :p
 
Moi!

Mä oon täältä länsi-pohjanmaalta ja täällä pääsee vain kerran ultraan, esikoisenkin aikana se oli tossa viikolla 18. Tietysti oli sitten vielä painoarvio ultra, mut sillon en ees nähnyt koko vauvelia.

Muuten jos haluaa aiemmin tai muuten vaan ultraan, se on maksullista... :(

Mutta, mä jännäilen sinne ultraan saakka.=)
 
Tove-81
Huomenta kaikille pitkästä aikaa!
Olen ollut nyt kolme viikkoa jatkuneen pahoinvoinnin takia pari päivää sairaslomalla, joten ei ole ollut energiaa kirjoitella. Olen oksentanut niin paljon että elimistö on kuivunut ja vatsakin mennyt ihan kuralle, huh huh...

Nyt jos alkaisi vähän hellittämään!

11.4 on sitten np ultra ja nyt meneillään 9 + 2 eli jo kymmenettä viikkoa!!! JEE :D

Tervetuloa uusille ja ihania uutisia Tulentyttö! :heart:
 
Tove-81, voimia. Kuulostaa niin tutulta edellisistä odotuksista... :$
Kun vaan nyt ei tulisi samaa. Olo on kyllä melko huono, juuri tytöt toi mulle sänkyyn banaania, pakko syödä jotain ennen kuin nousee, tai loppupvän kauheus on taattu.
Mää olen ollut tän viikon ihan mahoton itkupilli, asia kun asia niin tirautan pari kyyneltä. :LOL:
 
Nostan taas meitä, toka sivulta löysin pinon :whistle: Taitaa olla huonovointisia mammoja ettei koneelle ehdi.. Koittakaa jaksaa, jos se pian helpottaa =)

Mä oon jopa 2 kertaa käynyt tänäänkin ulkona! Aivan ihana ilma tänään, aurinko paistanut koko päivän! Tulee tosi keväinen olo tuosta kirkkaudesta B) Eipä mulle muuten ihmeempiä kuulu..
Mahaa turvottaa ja harvakseltaan nipistelee.. Naama on saanut uutta loistetta, finnejä :kieh: Niitä kun ei ole oikeestaan koskaan mulla ollut, edes murrosiässäkään.. Jospa ne häipyis pian, ei tainneet näpyt viimeksikään alkua pidempään jaksaa naamaa kaunistaa :D
 

Yhteistyössä