MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08

Piti tulla heti kirjoittamaan, kun alkoi niin kovasti naurattamaan... Onkohan noilla miehillä jonkinlainen tutka, millä ne tunnistaa raskaana olevat? Tossa äsken just työkaveri sanoi ihan yllättäen, että "kohtahan se sullakin alkaa kuitenkin maha kasvaa.." Kun sanoin sille, että ei nyt vissiin ihan kuitenkaan, niin totesi vaan, että "ei siihen kuitenkaan kauaa enää mene" :whistle: . Lähdin siitä sitten naurua pidätellen äkkiä pois paikalta... Voipihan se olla, epäilykset heräsivät jo siitä, että olen ollut tänään 14 päivää ilman tupakkaa :attn: , ja yleensä sitä röökiä on palanut jonkin verran työpaivän aikana. Mie ajattelin, että kun kerran olen ainoa nainen koko työpaikassa, niin nuo tontut ei tajua mitään ennenkun jään mammalomalle... voipi olla että jään kiinni ennen sitä :ashamed: En kyllä myönnä mitään ennenkun on ultrassa käyty, vaikka kysyisivätkin.

Kahvi ei uppoa enää entiseen malliin. Aiemmin meni 5 mukillista/pv, ja nyt enää max 2. Pitää taas äkkiä mennä johonkin muualle, ennenkun joku tulee selän taakse ja jään kiinni :whistle:
 
Moi!

Täälä on nyt alettu kärsimään oikein kunnolla pahoinvoinnista. Oksentaa ei onneksi ole tarvinnut, mutta koko ajan on vaan huono olo...

Pomolle en aio kertoa vielä hetkeen aikaan yhtikäs mitään... Kun mulla on soppari voimassa kesään saakka ja tiedustellessani töiden jatkumisesta, lupaili että ne jatkuu.
Mutta aion kuitenkin odottaa siihen saakka kun on nimi uudessa sopparissa allekirjoitettuna ja soppari kädessä, niin sen jälkeen voin kertoa.

Esikoista odottaessa menetin mahdollisuuden vakipaikkaan ja olisin voinut jatkaa silloisen sopimuksen loppumisen jälkeen vielä melkein pari kuukautta. No niin siinä vain kävi, että silloinen esimies otti sitten mun tilalle uuden työntekijän. Olisin tietysti voinut ottaa yhteyttä liittoon, mutta jätin asian sikseen.

Nyt olen säilyttänyt sähköpostissa viestin, jossa on lupaus töitten jatkumisesta. Siltä varalta jos esimies saakin tietää raskaudesta liian aikaisin, niin mulla onkin todiste sitten siitä että on luvannut mulle töitten jatkuvan.

Ja tällä kertaa oonkin viisaampi, jos tulee ongelmia esimiehen suhteen, niin kysyn sitten liitosta miten pitäisi toimia. Se on aina tälläistä, kun on vaan määräaikaisia sopimuksia, mutta toivotaan vaan että kaikki menee hyvin, meillä kaikilla! :heart:

Mutta nyt pitää mennä laittamaan ruokaa! =)
 
Moikka!
En oo jaksanut kahteen päivään ees konetta avata, kun on nukkumatti vienyt mennessään lähes heti kun töistä päässyt. |O
Todellakin, yöllä tulee nukuttua sellaiset 11tuntia ja siltikin tarvii oikeen sinnitellä että jaksaa työpäivän kahlata jotenkuten läpi. Ei voi edes puhua, että kunnialla. Kunhan jotenkuten.
Töissä tietää muutama, kun olltu pakko ikäänkuin selittää omaa vetämättömyyttään, sekä sitä ettei kahvi maistu. Tai sitä että ruoan päälle pakko mennä hetkeksi taukotilan sohvalle kyljelleen..kun päässä huippaa.
Huh, olo on aika kamala.
Kaikki haisee; ruoka, jääkaappi, eteinen, MIES, poika, kaikki ihmiset. Pahan hajuiset ihmiset, tupakka, valkosipuli.
Ruoan laitto yhtä tuskaa, kun rasvankäry on ehdottomasti se kamalin haju! Valmisruoilla mennään ja miehen kokkailulla.
Ruoka maistuu välillä. Kaikki mieto ruoka on ok. Ja hedelmät ja marjat. Mutta oikeiden ruokien kohdalta makuhermot täysin vioittuneet. Eilinen janssonin kiusaus oli mun makuun hyvin tulista, vaikka ihan samanlailla tein kuin ennenkin.

Kai ne kaikki palautuu taas joskus ennalleen :D Hope so. Ja joskus taas nauttis hyvästä ruoasta, ja kaikesta. Ja kyllähän sitä paremmin jaksaa, kun tietää mikä on lopputulos :heart:

Helmi ja helmiäinen 6+?
 
Tääläki on alettu voimaan pahoin,teen hoitotyötä ja huomaan varsinkin aamu ja iltapäivien olevan pahimmat pahoinvoinnin kannalta.On vaan kesken työpäivän Saatava raitista ilmaa,muuten oksettaa tosi ruhtinaallisesti! :x kahvia juon vieläkin ehkä liikaakin mitä sais..muistaakseni sais juoda 3-4 kp päiväs..?
 


Olen ollut viime päivinä ihan sairaan väsynyt, voisin vaan nukkua koko ajan. Sitten alkoi tänään pahoinvointi. Oli työn ja tuskan takana, että pääsin hengissä klinikalle ultraan, niin on huono olo. Nälkä kuitenkin vielä...vuorotellen kova nälkä ja huono olo. Yölläkin on pakko syödä "yöpala".
Ultrassa selvisi, että kaksoset on tulossa! Siinä se syy tähän ahmimiseen.
:heart: :heart: :D :eek: Siellä ne köllöttivät omissa pusseissaan, pienen pienet valkoiset pisteet näkyivät keskellä mustia pusseja. Lääkäriä oikein nauratti kun olivat kiinnittyneet kumpikin mahdollisimman kauas toisistaan omiin nurkkiinsa kohdussa.( Tahtoovat oman rauhan:) ) Oikein hyvät paikat ovat valinneet kasvualustakseen. Kaikki näytti hyvän kokoiselta viikkoihin nähden. Ensi viikon torstaina 20.3 on toinen ultra ja lääkäri sanoi, että silloin voi jo sydänäänet löytyä.

IIIIK! Kaksoset! :eek: :D

T: Kuunkulta ja kaksoset rv 6+0
 
Suuret onnittelut Kuunkulta kaksosista! :flower: :heart:

Sain itse tänään soitettua neuvolaan ja ajankin sain jo parin viikon päähän eli 26.3. Eipä siellä tämä mun tilanne vielä selviä, mutta saapahan rattaat pyörimään, kun th laittaa sitten lähetteen ultraan. Mutta joo, neuvolan mukaan nyt eletään viikolla 14+ :D :LOL:
 
mä luulin eka et oon vääräs pinossaki :D ku kahtoin et mitä hotcoffee tääl on jos sil noi paljo viikkoja ja sit olin jo iha sekasin et täh, ,mikä tää koko pino on :D

Kuunkulta, upeaa!! Onnea paljon! Kiva kuulla tuollaisia kaksosuutisiakin :heart:

mulle se ennustajaelli ennusti seuraavaa:
Sinulle syntyy tyttö 26.10.2008 ja poika 10.7.2010.
saa nähä mite toteutuu :D en kai mie ny noi aikasin lasta sais :p
 
Kuunkulta, Tuplaonnittelut!!! :heart: Mahdoit olla ihmeissäsi, voi en osaa ees kuvitella miltä tuntuisi nähdäkin yhden oletetun sijaan KAKSI!! WAU!

Vaikka itse oisin aika pulassa, jos ois kaksoset, kun mies sanoi ihan paniikissa, että "jos kaksi on , niin minä lähden" :LOL: :LOL: Jotta olisin aikas yksin.

Muutenkin, tällä kiukuttelulla, olen kohta yksin, tai kaksin pojan kanssa. Kertakaikkiaan oon tyly koko ajan tolle ukkorukalle. Piikittelen, kiukuttelen ja olen ihan totaalisen eri ihminen, kuin vaikka kuukausi sitten. Ihan itteekin harmittaa, mutta jotenkaan mitään ei maha käytökselleen. :ashamed:
 
Kuunkullalle tupla onnittelet :heart: :heart: Ihana uutinen :heart: :heart:

No niin, minä kävin sitten lääkärissä ja terkkarissa lekuri ronkkii ja ronkkii ja painaa ja painaa |O ja mua sattuu, noh, laitto sitten lähetteen päksiin, epäili kohdunulkopuolista, mies vei mut päksiin ja minä itken lääkärille siellä huonoa onneani, Lääkäri sanoi että älähän vielä itke katotaan ensin.
Ultras sitten ala kautta ja hetken päästä sanoi että nyt voit itkeä, mutta onnen kyyneleitä
Siellä kohdussa oli pienen pieni vauvapapu :heart: Viikkoja arviolta ehkä 6+0, sykettä ei löytänyt, mutta sanoi suoraan että ei heidän laitteellä sitä löydä eikä välttämättä ees vielä näy, mutta raskaana ollaan ja vauva kasvaa oikeassa paikassa :heart: :heart: Että nauti nyt vaan odotuksesta, AH, mä oon pakahtua onneen täällä ja niin onmieskin joka pelästy kyllä kanssa kunnolla.
Esikko oli ihana kun tulivat mua päksistä hakemaan, niin kysy heti että: saitko äiti jo sen vauvan? :heart: :D
 
Vau mitä uutisia! Saat tuplana sen ihanan onnen ja rakkauden mitä vanhemmat voi kokea! :heart: Mitähän täällä pohjanmaan alueella maksais yksityisellä tuo ultra? =) Ois kiva nähä tulokas et kaikki on hyvin..hih..
 
Oi ihania ultra kuulumisia! Onnea paljon :heart:

Nyt on pakko sanoa et kyllä vähän helpottaa tää palstailu kun tietää, etten oo ainut jolla on paha olo. Väsymyksen vielä ihan hyvin kestää, mut siihen kun lisää tän pahanolon niin yhdistelmä on aika hirvee varsinkin töissä! Mutta kyllä sen kestää, kun tietää minkä takia voi pahoin :heart:

Ensi viikolla sit tiistaina eka neuvola ja torstaina ultra. Toivottavasti kaikki on hyvin! :)
Jaksamisia kaikille meille odottajille!
 
Kuunkulta WAU; kaksoset! Onnea hirmu paljon! Toivottavasti pysyvät molemmat vielä pitkän aikaa masussa=)

Tulentyttö: Ihana esikoinen=) Hieno juttu et ei ollut kohdunulkoinen!

snowball: Tiedä vaikka työkaverisi ovat lyöneet vetoa milloin loppuu sun kahvin juonti ja tupakan käryytys! Mun miehen kaverit olivat lyöneet vetoa milloin meille tulee vauva silloin ennen ku aloin esikoista odottaa :LOL:

Miracle: 26.10 olisi ihan hyvä päivä syntyä, mun syntymäpäivä nimittäin ;)

Tanskuli: Kahvirajoitus taisi olla 2 kahvikuppia päivässä. Mulla se tarkoittaa mukia:D Eiköhän se kohta ala tökkimään joten jää vähäksi aikaa juomatta..

atshii: Tuolleen kannattaa kyllä tehdä, sit kertoa vasta kun nimet paperissa! Kyllä ne työnantajat osaa olla kieroja ja ajatella niiden omaa etuaan :kieh:

Mulle meinaa nyt iskeä pahaolo! Saunassa tuli jo ja vieläkin aaltoilevana tulee ja menee.. Jospa ei tämän voimakkaampaa :whistle:

 
Jospa minäkin tänne vielä mahtuisin...

Meillä ilmestyi kaks viivaa tikkuun kuun alussa. Eilen olin ekaa kertaa yhteydessä neuvolaan ja täti sanoi et la olis 6.11. ja näin ollen viikkoja tänään 6+0.

Suuren jännityksen vallassa mennään eteenpäin, ensimmäistä odotellaan... Vuoden verran yritystä takana ja hoitoihin olisin hakeutunu tän kevään aikana jos ei olis tärpänny.

Pahaa oloa mulla ei oo ku ihan satunnaisesti, mahaa kipristelee ja rinnat on arat. Tunteet on aika pinnassa, vähän joka asiasta tulee kiukustuttua ukolle ja koiralle (voi raukkoja).
 
Tervetuloa, JennyAdelina!

Kuunkulta: Sanonpa minäkin, että WAU! Osasitko yhtään odottaa moista uutista?

Minä täällä kiroan vielä viimeviikkoista ihmetystä ja epäilystäni siitä, miksen voi siten pahoin kuin aiemmissa raskauksissa. Nyt yökötys ja oksennus täyttää päiväni. Joka ruuan jälkeen olen oksentanut, mutta nälkäisenäkin on huono olo. Appelsiini pysyy sisällä =)
Ikävää on se, että mikään nestekään ei maistuisi. Kypsyttää (myös tämä narinani, mutten voi määkiä tätä ihan joka hetki miehellenikään :ashamed: ).
 
Tupla Onnittelut Kuunkullalle!! :flower: Tulentytölle onnea ihanan uutisen johdosta!! :flower:
Onnittelut myöskin kaikille uusille mukaan tulijoille!

Mekin saatiin varmistus ultrassa tänään: meille on tulossa vauva! Kaikki oli hyvin, ihan oikeassa paikassa ja syke kuului selvästi. Mittaa oli jo 12mm. Saatiin 5 kuvaakin mukaan... Isänsä näköinen oli.. :) .Laskujen mukaan 6+5, mutta Tekay oli sitä mieltä, että mitan mukaan lähempänä 7+5 !!! La kuitenkin pidetään vielä 1.11, seuraavassa ultrassa tarkennetaan. :heart:
 
Kiitos vielä kaikille onnitteluista :heart: !

Tervetuloa JennyAdelina!

(.) Kyllähän minä tätä kaksosraskautta osasin vähän jo odottaa...tai niin ainakin jo tässä lähipäivinä aavistelin, että oiskohan siellä ne molemmat siirretyt alkiot kiinnittyneet, kun nälkä on niin kauhia :eek: Hedelmöityshoidoillahan minä raskauduin ja siinä oli se kaksosraskauden riski semmoinen 25%. En kyllä osannut odottaa, että heti ensimmäisestä koeputkihedelmöityksestä onnistuisi raskaus saati että vielä tuplapotti! Nämä on siis erimunaiset kaksoset.
Mies oli kyllä aika järkyttynyt ja ei osannut muuta sanoa, kuin että apua! Nyt menee kaikki suunnitelmat uusiksi ja täytyy ostaa kaikki tuplana.
Minuakin kauhistuttaa :eek: Mutta olen myös tuplaonnellinen :heart: :heart:
Täytyy vaan toivoa, et kaikki menee hyvin.

Tulentyttö, Voin kuvitella, miten helpottunut olet. Nyt voit olla huoletta, eikä tarvitse pelätä kohdunulkoista. Ihana ultrauutinen! :heart:

Jamias, Tsemppiä pahoinvointiin :hug: Samaa minäkin viimeviikolla ihmettelin ja kappas sieltä se pahoinvointi tänään alkoikin. Toisaalta se pysyy vielä aisoissa kun syön tiheään tahtiin. Yölläkin on pakko herätä syömään yöpalaa.

suklaahirmu, Toivottavasti ois kaikki hyvin. :hug: Hyvä, että vuoto on jo vähentynyt.

Luminka, mullakin tuo pahoinvointi on sellaista aaltoilevaa. Yhtäkkiä tulee kamalan paha olo, kun se menee ohi iskee kamala nälkä jne. Miten sitä voikin mennä näin laidasta laitaan

Hyviä vointeja kaikille! :wave: Pysykööt pahoinvoinnit poissa! pahanolon kourissa oleville voima :hug:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Tulentyttö ja Pomppu :flower:

Toivottavasti itekin pääsis pian ultraan kurkkaamaan asuuko siellä masussa kukaan :) . Eilen tuli sellanen kamala epäuskonen olo kun soitin sinne neuvolaan... Että mitä jos sitä ei olekaan raskaana vaan on kuvitellut koko jutun :D .

Mullakin se pahaolo tulee sillain aaltoina, eilen kaupassa tuntui, että pakko juosta jonnekin oksentamaan, onneks ei sitten kuitenkaan tarvinnut :p . Esikoisen aikaan en oksentanut kertaakaan, vaikka etova olo oli kyllä melkein koko ajan. Toivottavasti nytkään ei tarvitsisi.

Tänään pitäisi siivota, mutta kas kun ei huvita yhtään :whistle:
 
Oletteko muuten käyneet lukemassa toisia odotuspinoja? Minä olen joskus lueskellut maalismasujen juttuja. Tuntuu vielä niin kaukaisilta heidän tilanteensa kun vauvoja on jo moni saanut syliinsä=)
Mut sitten taas tosi lyhyeltä ajalta, syksyllä meilläkin on taas vauva!! =) :heart:

Muakin on alkanut mietityttää et onko vielä masussa ketään. Liikaa tulee luettua näköjään keskenmenoista ja tuulimunista :ashamed: Viime raskaudessa en oikeastaan pelännyt noita, tällä kertaa se pyörii päivittäin mielessä! Mies ei oikein olisi innoissaan yksityisellä käynnistä kun maksaa niin tajuttomasti ja minäkin vasta jäin hoitovapaalle.

Soitin tuossa juuri eräälle yksityiselle lääkäriasemalle. Heillä ultra maksaisi 70-90? riippuen kuinka kauan aikaa siihen kuluu. Ja siitä noin puolet jää maksettavaksi KELA-korvauksen jälkeen! Nyt pisti mietityttämään jos noin viidelläkympillä sais selvyyden! Sanoi että parin viikon päästä, silloin olisi menossa n.rv8 - 9.
 

Yhteistyössä